Vaba teema

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

Kergliikurid: elektritõuksid, tasakaaluliikurid jt

Kärss
17:04 28.10.2020
Kergliikurid: elektritõuksid, tasakaaluliikurid jt said nüüd kätte oma regulatsioonid. Kuna artiklis on väga lihtsalt ja konkreetselt seletatud lahti kõik oluline, tegin siia eraldi teema, et kohe esimeses postituses saaks enamus tekkivad küsimusi omale vastused.

https://kasulik.delfi.ee/news/uudised/seadus-vastu-voetud-el
ektritouksid-said-oma-reeglid-ja-ka-range-kiiruspiirangu?id=
91499963


Kohe kommentaariks juurde, et mulle jäi see 25km/h piiramine natuke arusaamatuks, kuna neil kõigil on ju peal spidomeeter ja enamike liiklusvahendite puhul eeldatakse ikka juhilt kiiruse piiramist... miks peab nüüd tegema seda tootja? Need (kõik?) on ju nii lihtsalt häkitavad ja lollilt seatud piirang tähendab seda, et rendifirmad peavad oma tõukekad jms ära piirama, aga erakasutuses kehtib sama reegel, et tee mida tahad, aga ära tee seal, kus on võimalik vahele jääda ja selle seos ohutusega (reguleerimise põhjus) on juba õhkõrn. Ma enda tõukekat proovisin kah esirehvi aurustada võimaldavas seades, aga laste pärast (kes küll väga harva kasutavad) on nüüd piiraja ikka 25 peal ja ega ausalt öeldes ise kah rohkem kunagi ei kipu vajutama... enesealalhoiuinstinkt.

Teine kommentaar puudutab sadulat, mida saab paljudele osta juurde lisavarustusena. Ülikerge lahendus, mis toob raskuskeskme madalamale, minu suuruse inimese puhul on märgatav vahe juba tuuletakistuseski (kiirus piiratud võimsuse juures, mul ei ole sadulat). Tõukeka sadul ei peaks olema üldse mainimist väärt asi ja nende kasutamist võiks nende stabiilsuse huvides pigem soodustada, sest stabiilsus = ohutus nii enda kui kõigi teiste jaoks.

Aga nüüd tekib küsimus, et mis saab nendest 90km/h+ liikuvatest tõuksidest? Keelatakse nende müük? A-kat load, tüübikinnitus ja valge number külge? Iga-aastane tehniline ülevaatus ning liikluskindlustus? Kui on stabiilsuse huvides nt taga 2 ratast (sümmeetriliselt nagu trike), lubatakse sõita ka B-katiga? :))
jee.kim
17:58 28.10.2020
Seadusel on mõtet siis kui seda on võimalik (tagada)jälgida.
Kõik nõuded , kiirused, võimsused ja puha on selline 50/60 värk...
Võtame kasvõi tavalise rolleri:49ccm, 45kmh.
Palju neid taburette on tehtud nt 80ccm peale ja lähevad välja mingi 90+ kmh.
Kontroll aga...
Kui palju Te olete Eestis näinud "taskudynot" nagu soomlastel on?
nicht-schiessen
18:23 28.10.2020
Mis saab jalakäijast (rääkimata invalidist ja lapsest), kellele sõidab selline elukas otsa, kiirusel 25 km/h?
R.K.
21:26 28.10.2020
Seaduseandja mälus jälle pikki kuid mingit tobedust välja, mis kokkuvõttes ei muuda midagi.
Lihtne reegel- kõik, mis liigub kõnniteel, teeb seda jalakäija tavakõnnaku kiirusel. Mingi tõuks ei pea olema vahend kiiremini kohale jõudmiseks vaid väiksema vaevaga kohale jõudmiseks.
.
06:29 29.10.2020
Ega eriti aru küll ei saa, mida see tõuks pees torgib kui tavaline või elektrijalgratas võib vabalt 40-50ga sõita. Aga selle eest me 101-le per.etajale palka maksamegi, et nad asjalikke seadusi teeksid...
karvanejakole
10:45 29.10.2020
Kuna ohtlik on kiiruste erinevus ja liiklusseaduse mittetundmine, võiks reeglid olla sellised, et kergliiklusteel liiguvad kõik jalakäijakiirusel, sõiduteel oleks lubatud kiirus autodega sama, kuid võib sõita ainult juhilubadega. Ei saa olla nii, et sõiduteel on kõik koos ja liiklevad erinevate reeglite järgi.
R.K.
11:11 29.10.2020
Kõige naljakam, et õuealal võib mootorsõiduk sõita kuni 20km/h, aga el.tõuks kuni 25km/h. On vist nii? Vähemalt silma ei hakanud, et teisiti oleks. Neid tõukse on igas suuruses, mõni juba lausa lahjema tsikli mõõdus. Pane sinna 120 kilone mehemürakas peale ja hakkame ette kujutama, kui see mõne väetimaga kokku põrkab.
Jokkvärk
20:35 29.10.2020
Nii kaua kui seadusi tehakse seaduse tegemise pärast ei muutu ju midagi. Seaduse täitmise kontrollorganit ja "hooba" faktiliselt ju ei ole. Organ istub "fööniga" põõsas ja püüab sirgel siledal inimtühjal maanteel +7 km/h ületavat autojuhti, sest sellel on "hoob"(juhiluba/sõiduk), aga samas situatsioonis "tõuksivend" naerab organi lihtsalt välja, sest parimal juhul on tal ema luba ja rendi tõuks. Sama teema laieneb jalakäiatele, ratturitele, mopedistidele jne.

Muudetud 29.10.20 20:44

Deus
10:34 02.11.2020
Kui sa tõuksi või jalgrattaga või elektrijalgrattaga 30 alas paned 50'se kiirusega ja lendad fööni sisse, siis saad trahvi samamoodi nagu oleks autoga, Selles pole vahet olnud juba aastakümneid. Täpselt samamoodi nagu sa ei tohi täis peaga autoga sõita, ei tohi sa ka jalgratta otsas istuda, aind käe kõrval liikuda. Mäletan, kuidas mul üks õpilane sai kunagi trahvi kiiruseületuse eest, sest tuli viadukti otsast alla 50'ga ja lendas 30 alasse sisse ja üks, kelle lubade tegemine lükkus edasi, sest oli veits napsutanud olekus jlagrattaga sõitmas.
maaks
12:32 02.11.2020
Loeme siiski seadust @Deus:
§ 69. Sõiduki juhtimist keelav joobeseisund
(2) Alkoholijoobes olevaks loetakse MOOTORsõidukijuht, trammijuht ja maastikusõidukijuht järgmistel juhtudel:
1) juhi ühes grammis veres on vähemalt 1,50 milligrammi alkoholi või tema väljahingatavas õhus on alkoholi 0,75 milligrammi ühe liitri kohta või rohkem;
2) juhi ühes grammis veres on vähemalt 0,50 milligrammi alkoholi või tema väljahingatavas õhus on alkoholi 0,25 milligrammi ühe liitri kohta või rohkem ning väliselt on tajutavad tema tugevalt häiritud või muutunud kehalised või psüühilised funktsioonid ja reaktsioonid, mille tõttu ta ei ole ilmselgelt võimeline sõidukit liikluses nõutava kindlusega juhtima.
(3) MOOTORsõidukijuhi, trammijuhi ja maastikusõidukijuhi ühes grammis veres ei tohi olla alkoholi 0,20 milligrammi või rohkem või ühes liitris väljahingatavas õhus 0,10 milligrammi või rohkem.
§ 227. MOOTORrsõidukijuhi poolt lubatud sõidukiiruse ületamine ...
Ehk siis jalgratturit autojuhiga samadel alustel ilmselt siiski ei karistata.
Mahno3
14:14 02.11.2020
Mul on väike pettumus selles osas, mis puudutab mopeedautosid ja seda, kuidas nad Tallinna ümbruse 110 alas ohtlikke olukordi suht igapäevaselt tekitavad. Neile on vaja kas mingit üliselget märgistust või sõidukeeldu 110 alas. Või seadusandja tegeleb siis, kui esimesest rekka üle sõitnud on?

Täpselt sama probleem, kui kõnniteel, aga selle vahega, et mopeedauto näeb eemalt vaadates välja nagu tavaline väikeauto, inimese silma eripära tõttu ei ole võimalik kaugel otse enda ees liikuva asja kiirust usaldusväärselt hinnata ja kui lähedale jõutakse, siis läheb väga kiireks pidurduseks, kui ei õnnestu ümberrajastumisega olukorda lahendada. Kiiruste vahe on liiga suur.
karvanejakole
17:41 02.11.2020
Deus, joobes olles jalgratta käekõrval lükkamine = juhtimine.
liikluseaduse järgi
17:51 02.11.2020
§ 2. Mõisted
19) juht on isik, kes juhib sõidukit või maastikusõidukit, juhib või ajab teel loomi. Õppesõidu või sõidupraktika ajal loetakse juhiks ka mootorsõidukijuhi õpetajat või -juhendajat, eksamisõidul loetakse juhiks eksamineeritav;
73) sõiduk on teel liiklemiseks ettenähtud või teel liiklev seade, mis liigub mootori või muul jõul;

§ 22. Jalakäija asukoht teel
(5) Jalgratast, tasakaaluliikurit, pisimopeedi, mopeedi või mootorratast käekõrval lükkav jalakäija peab liikuma sõidutee pärisuunalise ääre lähedal, võimaluse korral väljaspool sõiduteed.
Kärss
23:01 01.07.2021
Iga teine päev ilmub juba mingi tõuksiteemaline (-vastane) artikkel. Paistab, et on leitud ülesse põhisüüdlane, mille likvideerimisel saabuks õndsus tagasi õuele. Päitsed pandi neile küll juba pähe (kiirusepiirang jm), aga nende populaarsuse ja kättesaadavuse kasv on toonud nendega liiklusse inimesed, kellest ühtedel pole ilmselgelt olnud varasemalt mingeid kokkupuuteid liikluseeskirjade ja liiklusvahenditega (kohati tundub, et ka füüsikaseadustega) ning teistel, kelle ülbus ja ükskkõiksus jalakäijatena kaasteeliste vastu varem välja ei paistnud, on nüüd saavutanud tõukside abil enneolematud mõõtmed.

Acceleristas on pikk jutt:
https://www.accelerista.com/liiklus/liikluskomm/see-ei-saa-n
ii-jatkuda-elektritouksidest-on-saanud-kaasliiklejate-hirmuu
nenagu/


Delfis on sama jutt lühendatud kujul ja koos kommentaaridega:
https://forte.delfi.ee/artikkel/93861761/see-ei-saa-nii-jatk
uda-elektritouksidest-on-saanud-kaasliiklejate-hirmuunenagu


Delfis teine kommentaaridega lugu joodiktõugerdajatest:
https://www.delfi.ee/artikkel/93896299/me-liikluskultuuri-mu
st-plekk-vagijook-sisse-ja-elektritoukerattale-jargmine-peat
us-juba-haigla


Ja nii edasi. Mulle jääb mulje, et bemaritega sarnane fenomen - just ühte tüüpi "ajuvigastusega" inimesed on valinud just selle viisi tähelepanu kerjamiseks. Samal ajal kui enamus neist märkamatuks jääb ja käituda viitsib/oskab, kuid saab siiski endale kaela kõurikute põhjustatud meelepaha.

Teen kopipasteedi Accelerista artiklis tehtud ettepanekutest:

1. Tõuksijad peavad kandma kiivrit. Kuidas ja kes seda aga teeb ja kas ma rendiratturina tahan eelmise sõitja täitanud peakatet kasutada!? Või kannan kiivrit kaenlas?

2. Tõuksijad tuleb jalgratta- ja kõnniteedelt tõsta sõiduteele. Seal tunnevad nad oma haavatavust ja mõistavad, et seadus kehtib kõigile.

3. Tõuksijatelt tuleb nõuda käemärke, kellasid ja vilesid. Seda, kui mitu neist valesti veheldes autorataste alla jääb või tõuksilt tasakaalu kaotades maha pudeneb, näitab aeg.

4. Linnaplaneerijate prioriteet võiks olla selliste rattateede ehitamine, kuhu mahuksid jalgratturitega kõrvuti tõuksikasutajad. Seda seadusesse sisse ei kirjuta, aga mõtlemise koht see on.

5. Koos jalgratturi juhiloa tegemisega võiks väikesed inimesed ära teha ka tõuksijuhi eksami. Nii kasvaks peale uus ja mõistlik põlvkond.

6. Tõuksirendifirmad aga peaksid nõudma rentijalt vähemalt jalgratturi juhiloa olemasolu. See omakorda eeldab uut lisa meie registriarvestusse, et oleks võimalik kiiresti kontrollida juhiloa kehtivust. UK näitel on sellise nõude kehtestamine täiesti võimalik.

Minu arvates on nende hulgas kaks täiesti ajuvaba ettapanekut: kohustuslikud käemärgid (!?!) ja tõukside ajamine autode vahele, mis ei sobi sinna ei oma massi, juhi kaitsetuse, ebastabiilsuse, liikumiskiiruse, teede seisukorra (tõuksiga kukkumiseks piisab tee serva sattunud oksast või käbist, rääkimata kanalisatsioonikaante ebatasasustest jpm) ega ka ohuolukorra tekkides vajaliku pidurdusmaa poolest.

Lühidalt: probleem on olemas, aga lahendustes on unustatud täilikult probleemi põhjustaja ja lähenetud selle kaudu, et kõik põhjustajad kasutavad selleks tõukse. Sama hästi võiks hakata ahistama ka bemari omanikke, kuna mingi osa neist tekitab probleeme...

Reaalselt pole lahendamiseks vaja enamat kui reaalne kontroll ja renditõukside puhul ka mingi kiirelt identimise võimalus politseil. Karistused peaks võtma ka hästi teenival hipsteril soovi esineda, aga karmist karistusest olulisem on alati viia vahele jäämise tõenäosus võimalikult kõrgeks. Ei peaks olema keeruline ülesanne, kuna "jälitusseade" ning kasutaja tuvastamine on nagunii peal juba igal renditõuksil. Kes võtab kodunt kiivri ja seljakoti kaasa, käitub tavaliselt ka liikluses inimesena.

Palun lugege enne kommenteerimist läbi vähemalt mingi osa nende kahe Delfi artikli kommentaaridest. On ühelt poolt silmaringi avardav ja teiselt poolt hea sissejuhatus ühiskonna suhtumisse enne kommenteerimist. Selge on see, et tõuksid on tulnud et jääda ja labaste keeluseaduste juurdetrükkimisega pidevalt kasvavat "neandertaallaseks muutumist" ära hoida pole võimalik.
.
10:55 02.07.2021
Miks kõik liikurid peavad mootoriga olema? Mis tõuks see enam on kui mootoriga liigub.
Kõik need akude pealt liikurid peaks ära unustama ja kondijõul ennast liigutama. Ülekaalulised aina kuhjuvad.
Varsti pole enam ühtegi asja mis akusid ja mootorit ei vajaks,alates hambaharjast .

Palju peab seda maailma saastama.
nicht-schiessen
11:26 02.07.2021
Ma ka pooldan selliste elekriasjanduste nimetamist ja käsitamist teistmoodi. Sest mootor tõstabki sellise jubina teise staatusesse. Ehk siis jalgratas elektrimootoriga pole enam jalgratas, tõukeratas elektrimootoriga pole enam tõukeratas jne.

Ehk siis variandid - mopeed pedaalidega, mopeed istmeta jne. Kahjuks isegi see ei ole lihtne, kuna olen näinud kergliiklusteel ja kõnniteelgi kihutamas (just nimelt kihutamas) elektriasjandust, millel laiad kummid, ei mingeid pedaale ja lai nahkiste.

Kiivrite kohalt, ehk annaks mõelda nn. kokkupandavate kiivrite asja.
Kärss
12:05 02.07.2021
Nii, siin on siis tänane propagandaartikkel, mis algab kohe tõsise steitmendiga, et elektritõukerattad on suve hakul kerkinud Eesti liikluse murekohaks number üks. Ju siis on kellegi jaoks.

https://www.delfi.ee/artikkel/93901117/intervjuu-bolt-inimes
tel-peab-olema-endal-vastutustunne-et-ei-lahe-purjus-peaga-t
ouksiga-soitma


Aku ja mootor ei tee tegelikult veel elektrirattast ega tõuksist mopeedi. Küsimus on ikkagi selles, kuidas sellega liigeldakse. Kui tavalise tõuksiga sõidetakse 10km/h ja elektritõuksiga 25km/h, siis seal just see vahe ongi. Ma ei kujuta ette, mis tunne võib olla sõita tõuksiga ca 90km/h (olen paar korda näinud!), mu enda omal on (laste pärast) piiratud kiirus 40km/h-ni, aga reaalselt üle 20km/h ikkagi ei sõida, pigem seal 10-15km/h vahemikus ja kus on inimesi-koeri-kasse vms, seal täiesti käimise kiirusel. Kui sedagi.

Minu silmis taandub kogu probleem ikka sellele, et kiiremini liikumise võimalus on antud inimestele, kes ei tunne liikluseeskirju ega ka teiste liiklusvahenditega seotud füüsikaseadusi. Kui autojuht PEAB ise vastutama oma liikumiskiiruse eest, siis tõuksiga sõidetaksegi "gaaspõhjas" 25-ga ka seal, kus mõnikord ka 5km/h on juba liiga kiire (see on lubatud ja avariisid põhjustamata pole sellel mingeid tagajärgi!!!). Ja midagi ei muutu enne, kui seadus on tühi sõnakõlks ilma kontrollmehhanismita.

Nagu näha, on see tõuks patuoinaks mõnel pool mujalgi ja mingid tõuksivihkajad, oma töökohta kindlustada püüdvad ametnikunärud või lihtsalt keelustamisobsessioonide käes vaevlevad inimesed on selles ka tulemusi saavutanud:
https://www.yourdanishlife.dk/copenhagen-bans-electric-scoot
ers-from-public-spaces/
.
14:44 02.07.2021
Just selles ongi point, et sõiduvahend ise ei tekita mingeid probleeme ja pole üldse tähtis, mis nimega me teda nimetame kuni roolis on normaalne liikleja. Aga kuna nende elektrikärude stiihilist paljunemist ohjata ei suudeta, st ei suudeta kontrollida neid, kes selle riista seljas avalikus ruumis lollusi teevad, on lihtsam nad keelustada. Ja see ongi õigem lahendus kasvõi jalakäijate tervise huvides.
Kuni keegi pole sobivat kontrollimehhanismi välja mõelnud ja ilmselgelt on see ka võimatu, sest iga saja meetri peale kõnniteel või ristmikule ei ole võimalik politseid passima panna, tulebki need riistad parema lahenduse leidmiseni lukustada.
Juba ainuüksi pilt, kus mingi renditõuks on aku tühjenedes jäetud täiesti suvalisse asendisse kuskil kõnniteel, st ei suudeta teda korralikult isegi teeserva parkida, on ilmne näide sõitja ajutegevuse puudulikkusest.
I.I.I
13:45 03.07.2021
"sest iga saja meetri peale kõnniteel või ristmikule ei ole võimalik politseid passima panna"

Selle pärast ilmselt ühe põhjusena seda ABIS-st vaja oligi, et tulevikus hakata reguleerima näotuvastussüsteemide ja kaameratega rikkumisi, kus inimressurss on võimetu kohapeal olema. Vajadusel hakkavad ka droonid lendama ja kõike üles võtma nagu ulmefilmides nähtud.
Seni olid paljud inimõigusi riivavad seadused selle totaalse jälgimisühiskonna vastu, kuid jõuga võeti nüüd ABIS-e seadus vastu, mis tulevikus lubab suuremat kontrolli inimeste üle, kasutades selleks tehnilisi vahendeid. Loomulikult öeldakse, et seda ei kasutata muudel eesmärkidel, kui kuritegevuse avastamiseks, kuid kes kontrollib omakorda kontrollijat?
Ilmselt juba lähitulevikus suunatakse politsei ressurss ainult reaalse jõu maha surumiseks, mitte lampi patrullimiseks ja põõsas fööniga passimiseks.
Kärss
20:44 07.07.2021
Tänane propaganda artikkel. Aga pole ka ime, sest seadus ei eelda nendega sõitvatelt tattidelt üldse Liiklusseaduse tundmistki ja kontrolli puudumise tõttu on neil täielik karistamatuse tunne, mis lausa ahvatleb provotseerima.
https://www.delfi.ee/artikkel/93944921/video-mis-liiklussead
us-hulljulged-elektritoukeratturid-kruiisivad-keset-autoteed
Kärss
12:17 17.07.2021
Siin artiklis väidetakse, et nutiplutimölafonide kaudu lühirenditud autodega põhjustatakse avariisid 6-7x rohkem kui "enda autodega". Ei imestaks, kui sama trend suhtumises kandub üle ka elektritõuksidele, sest kui on enda oma, on rohkem kogemusi, tõenäoliselt ka paremini kaalutud riskid, kodust sõitma hakates tõenäolisemalt turvavarustus seljas (jahedamate ilmadega kasutan nt ise täiskaitsmetega tsiklivarustust, mis küll treenimata silma jaoks ei eristu nn tänavariietusest) ja enda tõuksi ei ole kusagilt võtta siis, kui on vaja umbjoobes kuidagi baarist koju saada:)


https://www.delfi.ee/artikkel/94024687/fotod-ja-video-vooras
-vara-mis-siin-hellitada-luhirendi-autodega-juhtub-mitu-kord
a-rohkem-onnetusi-kui-tavasoidukitega

Deus
15:17 17.07.2021
Mulle tuli täna üks tõuks külje pealt sisse, sain napilt pidama, lendas vastu põrkeraua külgmist osa, mis õnneks on mitmemillimeetrisest terasest. Sa võid küll jalakäia nime kanda aga jalakäia ei liigu 25 kiltsa tunnis. Ma seda osa ei selgita, kuidas ma talle selgitasin, et kui ta oleks otse külge sisse lennanud või esitiiba, siis mul oleks väga raske liikluskindlustusele seletada, et jalakäia sõitis mulle sisse ja kiirabile, miks tal nii palju vigastusi järsku tekkis enne nende saabumist. Äkki on nüüd üks ettevaatlikum tõuksimees juures... Boltile peaks ettepaneku tegema, et tõuksid nummerdatud ja kui keegi samasugust trikki teeb, saab tõuksi numbri ja kellaaja raporteerida neile. Peale 10't veapunkti saavad näiteks bolti tõuksi kasutuskeelu kuuks ajaks vms...
A66
18:17 17.07.2021
Looduslik valik on üks tore asi, toimib vaikides, ilma kisa ja kärata. Teeb oma töö ära ja läheb järgmise juurde. Tegutseb liikluses, veekogudel, taeva all... igal pool kus on purulolle liikuma lastud. Jalamehed pole ka erand.
traumaüksus
10:15 08.08.2021
Soome arstid soovitavad sisse viia elektritõukerataste kasutamise keelu nädalavahetustel ja öösiti.

Arstide sõnul läheb elektritõukeratturitega juhtuvate õnnetuste ohvrite kasvav arv ühiskonnale kalliks maksma, kirjutab Yle.

https://www.err.ee/1608301236/soome-arstid-soovitavad-keelat
a-elektritoukerataste-kasutamise-nadalavahetustel
marita57
11:59 13.08.2021
Hulle tõuksijaid sigineb tänavatele kiiremini, kui seeni pärast vihma.

Soomlased kavandavad hulltõuksijate vastu meetmete karmistamist. Kas meie peaksime sama tegema? Näiteks võrdsustama purjuspäi tõuksiga sõitmise joobes juhtimisega?

Muudetud 13.08.21 11:59

tavalisedeestlased
15:49 13.08.2021
seda foorumit lugedes tundub nagu autojuhid oleks jumalad ja tõuksid saatanast. Mille poolest erineb jalgratas tõukerattast? Viimane peaks just ohtum olema.. lihtsalt, et uus asi ja hetkel moes.. ka autojuhid peavad endale silma vaatama, üks keeras parklasse sissesõidul ette kus mul oli eesõigus ja jäi seisma karjus vaata ette tropp, enne kui reageerida jõudsin ise jalakäijad ümerringi panid autojuhi juba paika. Sõidan ise rohkem autoga ja tegelen ka hobiautoga aga cmon roheline eluviis ja tõuksid on tulevik, ammu oleks aeg linnast saada autod eemale :)

aga muidugi on troppe kes sõidavad kahekesi / segipurjus / ülesõidukohtadest täistambiga jne ja alla 16 vms võiks tõesti nagu rattaga load olla või keelatud ja seda vanuse asja boldil lihtne endal teha.
Marko
16:53 13.08.2021
Need lolliksjoonud ja/või liikluseeskirjast mitte midagi teadvad oinad keeravad väärt ürituse kihva. Tulemus on see, et 2 õltsi joonud adekavaatne sell tellib omale tõuksi asemel diiselauto. Miks? Seepärast, et tõuksi sel kellaajal enam ei anta lihtsalt, riskianalüüs andis sellise tulemuse.
.
20:38 13.08.2021
Miks see tõuks roheline mõtteviis on? Saan aru kui poleks ei mootorit,akut,elektroonikat ja ei kasutata ainult lõbusõiduks siis oleks roheline.
Praegusel juhul lihtsalt järjekordne saaste nagu enamus akude toitel lõbustusi.
Jopenduh
07:51 14.08.2021
Mul on nendest sähkudega gasgatööridest juba täiega kopp ees. Kihutavad kui pöörased ja jätavad neid keset teed vedelema.
Deus
11:08 14.08.2021
Täpselt nagu punkt ütles. Oleks ilma akuta, et ise jalaga lükkad hoogu, poleks probleemi aga hetkeseisuga, kus nad seaduse järgi on jalakäijad, ei tea iialgi, millal ta sulle kuskil ristmikul heki tagant auto külje peale sisse lendab, sest noh, jalakäija ju ja tal on õigused jne. Ühest juhtumist ma kirjutasin juba eespool aga neid napikaid on päris palju olnud sellest ajast saati. Ja kunagi mõtlesin, et jalgratturid on saatanast, kes samamoodi kihutavad. Jalgratturid on targemaks saanud aga elektrilise tõuksiga vennad/õed on klass omaette täiesti.
PM.14. august
12:22 14.08.2021
Tõukeratturi sõidumanööver viis bussireisija haiglasse.

Eile kell 16.31 toimus liiklusõnnetus Pärnus J. V. Jannseni tänav 3 juures, kus 57aastase mehe juhitud liinibussi Mercedes-Benz Evobus eest sõitis ootamatult läbi tundmatu tõukerattur.

Kokkupõrke vältimiseks äkkpidurduse teinud bussis kukkus reisija – viga saanud 66aastane naine toimetati Pärnu haiglasse.

Kärss
15:00 14.08.2021
Eelmisele sommide uudisele täienduseks. Kui soome keel suus, soovitan lugeda. See on sõda, milles pole võitjaid, sest asi pole üldse sõiduvahendis, vaid puhtalt selles, millistel inimestel võimaldatakse ligipääs millistele liiklusvahenditele ja millistel tingimustel. See, kes käitub "neandertaallasena" tõukekaga, teeb seda võimalusel ka jalgrattaga, tsikliga, autoga, raskeveokiga, kaatriga, atv-ga ja ka lihtsalt jalakäijana. Aga kui seda võimalust ei anta (mitte trahvi suurus, vaid vahele jäämise tõenäosus!), suudavad nad käituda inimestena igal pool. Ja nad käituksid kõigi nende liiklusvahendiga siis inimesena igas olukorras. Isegi purjus peaga, nagu oli vanasti, kus pidid ise oma riskide eest vastutuse võtma (kindlustusi polnud, omad jamad tuli ise klattida ja miilitsa ära ostmiseks oli alati viinapudel istme all varuks). Need probleemid on kõik nende seaduste viljad, mis on võtnud inimestelt kohustuse vastutada ise oma tegude eest.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/skuuttijahti-helsingissa
-poliisi-nappasi-rysan-paalta-13-kurvailijaa-40-minuutissa-n
ain-ei-todellakaan-saa-tehda-sahkopotkulaudalla/8209254


# Tulemus on see, et 2 õltsi joonud adekavaatne sell tellib omale tõuksi
# asemel diiselauto.

Sa ei kujuta ette, kui ohtlk on selline tõuks öösel pimedas (kui ei pruugi näha teele kukkunud tillukest käbi või puuoksa) ja eriti veel peale teist õlut:)) Ainult et see ei peaks olema üldse politsei rida. Tegeleda on vaja nendega, kes korda rikuvad ja teisi ohtu seavad, mitte luua jaburaid seaduslikke piiranguid ja seejärel teha trahvimisrekordeid valimatult kõigi peal.
A66
15:47 14.08.2021
Kui ei suudeta välja mõelda normaalseid liikumislahendusi, tuleb see saast seniks eemaldada liiklusest. Kui üks uus asi on ohtlik nii jalameestele kui autojuhtidele, infrat pole jne., on ta järelikult halb asi. Me ei hakka ju selle kräpi pärast kogu oma liiklust ümber korraldama, uusi teid ehitama jne. See pole lihtsalt seda väärt. Iga jumpstükk ei pea saama liikluses osaleda, nii lihtne see ongi. Lisaks olen oma silmaga näinud, kuidas diiselmootoriga linnamaastur sõidab neid läbi ja akusid vahetab, no mida veel rsk. Ökomökost pole siin juttugi.
Kärss
16:28 14.08.2021
# Kui üks uus asi on ohtlik nii jalameestele kui autojuhtidele, infrat pole jne., on
# ta järelikult halb asi.

Eiei, ohtlik ei ole see "asi". Ohtlik on ikka üks väga konkreetne inimene, kes seda asja väärkasutab. Sama võiks öelda ka autode, alkoholi jne sisuliselt kõige kohta. Sealt tegelikest põhjustest lähtudes tuleks hakata lahendama ka probleeme.

Tehniliselt ei tohiks olla keeruline isegi olemasoleva riistvara puhul rikkumise järgselt tõuks lihtsalt välja lülitada (programmijupp). Kui ikka iga ebamõistliku kiirustamise või vales kohas sõitmise tagajärjel ise hoogu peab hakkama lükkama (või uut tõuksi võtma), kaoks rikkumise motivatsioon hetkega. Tõuksirendifirmal pole selle vastu huvi, kuna nemad teenivad raha olenemata tõuksidega toime pandud rikkumistest (ja üldse jõmmilikust käitumisest nendega), aga kui see oleks tõukside rentimiseks loa saamise eeldus, oleks suur osa rikkumistest juba eos välistatud.

# Iga jumpstükk ei pea saama liikluses osaleda, nii lihtne see ongi.

Nõustun, see kehtib eriti selle teema kohta. Aga võiks kehtida ka teiste, isegi jalakäijate kohta;)
Deus
19:13 16.08.2021
Tuleb välja, et ma olen siin natukene valetanud.
Sellest aastast alates on kergliikuri juhid juhid, mitte jalakäiad.
...
18:55 17.08.2021
Auto ja jalgratas on juba ammu olemas.Kas neist ei piisa?Iseenesest on väga tore,et inimesed on võimelised mõtlema välja uusi lahendusi ühest kohast teise liikumiseks,kuid jahh...kas seda kõike ikka on vaja?
jee.kim
19:15 17.08.2021
Selle asja nimi on idividualism.
Sellised distantsid, milleks seda kökatsit (rendi oma, isiklikest ei räägi) kasutatakse, on vabalt jala või ühistransprdiga läbitavad....
Ja rohelisest osi asi ammu kaugel!
Kärss
23:49 17.08.2021
# Sellised distantsid, milleks seda kökatsit (rendi oma, isiklikest ei räägi)
# kasutatakse, on vabalt jala või ühistransprdiga läbitavad...

Kui sageli me siis läbime jalgsi 10-15-20 km järjest? Niisamuti kasutati ka rendikaid siiani palju tagasihoidliku promillimääraga kesklinnast magalarajoonidesse tulekuks ajal, kui ühistransport ei sõida. Või siis ühest magalarajoonist teise tädirannast koju tulekuks. Nüüd korraldatakse tõuksipuhumisreide ja see napsunish kaob. Isiklike tõuksidega veel see eelis, et üks lisaliigutus ja võtad näpu otsas liftiga korterisse kaasa kedagi segamata.

# Ja rohelisest osi asi ammu kaugel!

Jah, kui alternatiiviks on jalutamine või ühistransport. Aga on rohelisem, kui räägime kellaajast, kui ühistransport veel/enam ei sõida ja ainsaks alternatiiviks on tellida ennast vedama vähemalt poolteist tonni rauda koos juhiga. Kõik inimesed ei ole lihtsalt võimelised jalutama 10-15-20km vahemaid ja kõigil pole selleks aegagi. See, kui kellelgi on kiire ja läbib sellega vaid paar km... fun ei peagi olema alati väga roheline ja kellegi jaoks võivad need minutid olla olulised.

Valikute paljusus on optimaalseima tarbimise aluseks. Sellepärast, et keegi midagi väärkasutab, ei peaks keelama seda teistelt, kes seda ei tee. Mõni inimene väärkasutab tervet ärkvelolekuaega või autofoorumit. Kas poleks ajuvaba nende pärast keelata seda kõike inimestelt, kes seda ei tee?
jee.kim
06:52 18.08.2021
Kärss, mis maailmas Sa elad?
Sõidetakse max 2-3km ja jäetakse pläraki keset kõnniteed.
20km? WACK!
Deus
07:10 18.08.2021
Siin linnas on jah vahemaad pigem 2-5 kiltsa, mõni üksik kangelane laseb ülemiste ja mustaka vahet.
A66
08:24 18.08.2021
Olge rahulikud, küll see lollus möödub, kui kõik investorite raha on ära põletatud. Ja kui sealt kasumit toota, ei kasutaks neid enam keegi. Tore ju. Jälle looduslik valik, loll jääb rahast ilma ja asjad loksuvad paika.
Deus
08:40 18.08.2021
Ma selles nii kindel poleks, tegu on ainukese kasumit tootva osaga nende firmas.

https://www.err.ee/1608308831/bolt-jai-mullu-ligi-45-miljoni
-euroga-kahjumisse
Kärss
14:27 19.08.2021
Õige lähenemine, kui kampaania korras tehakse asjad korda. Nagu lõpetati omal ajal ca kuu ajase kampaaniaga massiline punase tulega ristmiku ületamine, ülekäiguradadel jalakäijate õiguste eiramine jpm. Järgmise rikkumise hoiab ära ikka karistuse vältimatus, mitte karistuse suurus.
https://auto.pub/politsei-vottis-tunni-ajaga-rajalt-maha-12-
elektritouksijat/
Deus
13:15 21.09.2021
https://arileht.delfi.ee/artikkel/94636549/lahiajal-voib-tul
la-elektritoukeratastele-senisest-karmim-kiirusepiirang


Eriti peenelt SDE poolt maskeeritud valmislubadus, et rohepöörde nimel tuleme vastu auto24 foorumis sajatanud vendadele ja tõmbame tõukside kiirused veel rohkem alla.
Kärss
14:06 21.09.2021
Probleeme on tegelikult mitu.

1. Piira kiirust nagu jaksad, aga nende võimsamate kiirendus on ikka ulmeline (saab rehvi suitsema) ja ootamatute olukordade tekkimisel pole liiklusvõõra inimese käes kiirus mitte ainus probleem ning piiramine nt 10-ni jätab osa probleemidest alles. Puhtalt liikluses toimuvat nähes pakuks välja, et lausa enamuse probleemidest.

2. Kiirus 25km/h ongi sõiduomadusi arvestades suur kiirus. Samas mööda maanteeserva võiks korralikumatega (pikem teljevahe, vedrustatud) lasta kiireminigi. Tegu on täieliku pseudoprobleemiga (nagu ka rollerite-mopeedide ja mopeedautode puhul), kuna neil kõigil on NAGUNII juba spidomeeter olemas ja kiiruse piiramise kohustus/vastutus tuleks võtta tehnikalt ära (et ei sõidetaks "gaas põhjas"), lasta nn kiirused elektrooniliste piirajate poolt vabaks ja anda kontroll kiiruse üle täielikult juhile. Sel juhul riskid kiirust ületades nagu auto või tsikliga. See eeldab kontrollmehhanismi olemasolu, mille loomine on pikemas perspektiivis nagunii paratamatus. Suuremad linnad saava omale "tõuksipolitsei" suuremate kaherattaveoliste ja kiirete valgesinisevärviliste tõuksidega:)

3. Linnades tuleks likvideerida esimese asjana autodega samal tasandil olevad jalgrattateed, kuna sõiduautost suuremate masinate juhid nägid enne kõnniteedel (kõrgemal!) sõitvaid rattaid ja tõuksiste suurepäraselt, aga nüüd paiknevad nad foori taga oodates auto külje all kohas, kust ei näita peegel ja kus nad on ka nii madalas, et peanupp ei paista ei küljelt ukseaknast ega ka esiklaasi nurgast. Abikaasaga iga õhtu teemaks viimased kuu aega, mitu korda päeva jooksul on mõni rattur ohtlikkusse olukorda sattunud, kui ise bussiga parempööret tegema hakkad ja tõesti pole võimalik neid ENAM näha. Enne oli, sest nad olid kõrgemal (kõnniteel) ja samas mitte vastu auto külge, vaid ka autost kaugemal. Musta huumorina on rattateed ise nüüd verevärvi, et traagilised tagajärjed väga silma ei riivaks - see värvitoon oli igati "tark" lüke keskplärakondlikul linnaviletsusel hangete korraldamisel. Illustreeriv pilt kah juurde.
Mr t
15:56 23.09.2021
Ilmselt ei mäleta meist keegi aega kui autod tänavatele tulid. Linnateed olid jalakäijate päralt ja mürarikkad ning saastavad autod trügisid seal algul samamoodi ilma seadusteta. Autotootjate lobitöö tulemusel puksiti inimesed teede äärde ja autoga oli mugavam sõita. Seepeale hääletasid inimesed juba rahakotiga.

Ega seekordne olukord pole väga palju teistmoodi. Kasvuvalu. Ilmselt tuleb regulatsioone juurde, mitte ei lähe vähemaks. Aga kui ennustatakse, et elektrilised kergemad liikurid mitmekümnekordselt elektriautosid müüginumbritelt ületavad, siis inimesed on juba hääletanud.

Ma ei imestaks kui linnades varsti 25-30 km/h piirang tuleb autodele, et liiklusvoole ühtlustada.

Vanasti olin ka hirmus autoga sõitja, viimased paar aastat rattamees. Päevas tuleb 10km ära ja iga ilmaga. Auto müüsin üldse maha. Pumpa lihtsalt rehve iga 2 kuu tagant. Valus oli vaadata juba teist.

Tartus on vist nõks lihtsam sedaviisi toimetada, aga siin ka need rendirattad tekitasid alguses vaenu ja segadust. Nüüd tundub rahulik.

Talvel on jalgrattaga vast kõige raskem. Tööle jõuan märja seljaga, sest rattateed lükatakse viimasena. Rootsis kusjuures olid katsetused, et need esimesena lükata, sest lapsekäru ja jalgratas on lumes palju raskemini liigutatavad kui auto. Sellel põhjusel tellisin ka esimese elektrilise fatbike ära just.
Deus
16:27 23.09.2021
Heietasin ka sel teemal paar päeva tagasi sõbraga koos sõites autos, et tegelt oli sama probleem meil kui kõrvaklapid moodi läksid, tuima jalutati auto alla, jalgratturite massilisel pealetungil oli probleem, et kihutavad külje pealt sisse või kogemata ajad alla, sest ei oskand arvestada, kui väledalt ta ülekäigurajale suudab lennata ja nüüd on olukord elektritõukside käes. Rula ja tavalise tõuksiga liigud ka jalakäiakiirusest kiiremini ja rulluiskudega tegelt.
Ausalt öeldes võiks juba algklassidest sees olla liiklusõpe ja seda mitte ainult tasandil, et kui punane, siis ära mine ja kui roheline, siis vaata mõlemale poole igaks juhuks, kuna tegu on eestiga, siis isegi ühesuunalisel teel, ja siis mine üle. Mida ma öelda tahan lühidalt, et jalgrattaload kohustuslikuks koolides! Kümnendal eluaastal võivad ise liikuma hakata ja peale seda on juba oma valik, kas teeb ka mopeediload ära ja sealt edasi autojuhi load või mida iganes.
Kärss
21:20 24.09.2021
https://epl.delfi.ee/artikkel/94677699/paeva-teema-raimond-k
aljulaid-mitte-ainult-touksid-ei-murra-inimeste-luid-vaid-ka
-libedad-konniteed


Jutuks tore küll, aga kuna kõigi muude liiklusvahendite kiiruste piiranguid pole mitte kunagi tõsiselt võetud ja politsei kuni +10 sõitjate vastu huvi ei tunne, kas siis tõuksidele planeeritav 10km/h tähendab kah 10km/h+10? :))
Kärss
21:40 04.10.2021
Bolt saab vastu pead ja asja eest. Ei pane pahaks, et juhtus, sest juhtub kõigil, kuid kõik ei ole nende juhtumiste lahendamisel nii käpardlikud. Huvitavaks läheb siis, kui hakata kommentaare lugema - kas tegutsevad seal trollid või ongi neid probleeme palju rohkem, kui neist avalikult räägitakse.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/94760487/segadus-bolti-rak
endusega-andrii-soitis-toukerattaga-kuid-kristian-maksis-kui
das-on-see-voimalik
Kärss
16:43 25.10.2021
Taaskord propagandat sisu asemel:
https://auto.pub/touksijuhtide-ulbust-ohjeldaks-sundkindlust
us/


Artiklis on küsimus:
# Kas kohustuslik liikluskindlustus ohjeldaks tõuksijuhtide ülbust?

Miks peaks, kui see ei toimi ka autojuhtide puhul?
Liikluskindlustus teeb kannatanu elu kergemaks... aga kahju põhjustajal on tänu sellele veel rohkem pohh kõigest ja kõigist, kuna see muudab isikliku vastutuse solidaarseks vastutamiseks nende arvelt, kes ise kunagi kahjusid ei tekita.

Midagi ei muutu nii kaua, kuni järelevalve puudub täielikult ning inimene ise reaalselt oma tegevuse eest vastutama ei pea.
nii lõppes loodetavalt
19:04 25.10.2021
njah b
14:26 15.03.2024
Küsimus: vanainimene sooviks osta elektri tõuksi, millel oleks iste ka, aga mis oleks samal ajal legaalne sõitmiseks. Ehk teda ei peaks arvele võtma, ei peaks olema kindlustust (ilmselt siis valmistajakiirus max 25?). Millist soovitate või kus sellist üldse müüakse. Valik suur, aga enamus kiirus üle 25 ehk illegaalsed
njah b
14:41 15.03.2024
maaks
15:11 15.03.2024
Vali siis mõni teine mudel (vihje: Rajoitettu 25km/h huippunopeus = kiirus piiratud 25 km/h) :-)
https://preeco.fi/729-sahkoskootteri
või sealt mõni
https://www.kontiomotors.fi/product/kontio-kruiser-2-0/

Muudetud 15.03.24 15:15

Kuidas hoida igal aastal kokku
16:29 18.03.2024
https://www.err.ee/1609285575/seadusemuudatus-toob-tanavaile
-rohkem-liikluskindlustusega-elektritoukse

Tuleb välja, et Boldil on ammu kõikidel tõukeratastel kindlustus olemas.
Peagi laieneb aga kindlustuskohustus ka paljudele erakasutuses olevatele tõuksidele.
Mina pooldan muidugi lisaks sellele ka juhilubade ja registrisse kandmise kohustuslikuks tegemist ja seejärel linnades taristuehitusse sisse kirjutamist, et eraldatud rattateed oleksid kõikidel tänavatel samuti kohustuslikud. See tagaks suurema turvalisuse kõigile liiklejatele. :)
Deus
16:33 18.03.2024
Täna on mingi tagurpidi esmaspäev või pandi keegi vangi kuskil, et tüüpiline trollikari on 180 kraadi agendat vahetanud?
Kuidas hoida igal aastal kokku
17:26 18.03.2024
Seal, kus vähegi võimalik, tuleks linnades rattateed rajada autodele ruumi vähendamisega. Kui juba võrdsus, siis kõiges!
Deus
17:34 18.03.2024
No näed, nüüd juba hakkas see loll elukauge möla tagasi tulema, pole ikka päris selgeks saanud. Kaks ühistransat ei mahu enam praegugi kõrvuti. Tõuksirajad tuleb ikka puude välja juurimise arvelt tekitada, sest isegi majad on liiga tänava äärde kolinud. Siit-sealt saaks äärekivide jagu 20cm laiemaks.
Üldiselt on see jama ainult Tallinna mure ja isegi Tallinnas pole tegelikult probleemi.
Sai just Amsterdami kogemuse osaliseks hommikul ja öösel ja õhtul ja päeval ka, isegi 129 euri trahvi korraks peatumise eest.
Reno16
18:57 18.03.2024
Ma pole aastaid jalgrattaga sõitnud. Täna vaatasin poes, et täitsa tavaline linnajalgratas maksab 399 eurot. 100 eurot oli hinda alla lastud. Mõtlesin, et just nüüd on õige aeg hakata jälle jalgrattaga sõitma. Isegi naastrehvid saab osta ja talvel samuti sõita, kui just mingit paksu löga tee peal pole. Korralikud plekist porilauad, helkurid, tuled, rattakell, pakiraam olemas. No ei saanud ostmata jätta! Läksin kodust jalgsi ja bussidega, tagasi tulin jalgrattaga. Istumisasend on selline, et selg on suhteliselt sirge, lenkstang on täpselt nii lai kui vaja ja mugav on. Esiamordid on samuti olemas. Mul oligi vaja enamasti linnasõiduks asfaltteedel. Hüppama ma sellega ei hakka ja rallit samuti sõitma ei hakka ning välismaale mägedesse sõitma ka ei lähe. Jalgratas hakkab olema minu põhiline liikumisvahend. Kui jala on pikk maa, siis jalgrattaga paras. Kusjuures veereb nii hästi, et väiksema kiirusega paras sõita. Iga natukese aja tagant on ristmikud ka ja ma ikka päris mitu korda pidurdasin enne ristmikku sujuvalt hoo maha, et teiste liiklejatega arvestada ja isegi madalast äärekivist ei taha suure hooga üle ka sõita. Kasvõi väike kalle, mida pole silmaga peaaegu nähagi ja võtab sellise hoo sisse..., ilma piduriteta ei saakski sõita. Tehke järgi!!!
ConnorFlint
19:52 18.03.2024
Ratas on olemas olnud suurema osa oma teadlikust elust. Ikka jälle tõmman velo uulitsa pääle ja lükkan mõned km-d. On langust lastud ja tõuse võetud, nii pidurdades kui ka ilma...
Tehtud, nähtud ja läbikäidud.
Reno16
23:58 18.03.2024
Eks ma ka lapsena palju jalgrattaga sõitnud. Viimased aastad enamasti ainult autoga, kuna muudmoodi ei saanud. Nüüd elan sellises kohas, kus saab ka ilma autota hakkama. Autoga sõidan endiselt edasi, kuna meeldib aga põhiliselt võiks edaspidi jalgrattaga sõita..., see palju tervislikum ja tasuta ka. Keegi teine minu tervise eest ei hoolitse..., ise tuleb hakkama saada. Ma vaatasin kaardi pealt, et täna sai poest koju tuldud jalgrattaga 8 km ja polnud hullu midagi, oleks olnud võimeline pikemaltki sõitma. Muidugi vastutuult polnud peaaegu üldse. Oleks tugev tuul vastu puhunud või talvel tuisanud, oleks kindlasti olukord hoopis teine olnud. Nüüd vaja mõelda, milline lukk osta. Vargakindlat lukku pole muidugi olemas! Tavaline trosslukk on kerge ja mugav kasutada aga see vist lukkudest kõige ebaturvalisem ka. Samas ei taha sõites kogu aeg ka suurt lisaraskust kaasas kanda. Mitu toidupoodi on 1 km raadiuses, kus käin muidugi jala..., selle pärast ei hakka jalgratast keldrist välja tooma aga pikemad vahemaad hea sellega läbida.
Marko
00:29 19.03.2024
Meie muinasjutuvestja aktiveerub jälle. Vaata ette, liiga vallatuks ei tohi minna!
fdghfgh
06:05 19.03.2024
aa, see on jälle see, kes omale metsa maja ostis ja muruniitja ja mootorsae ja mida kõike ta siin ostnud ei ole. nüüd siis jalgrattani jõudnud.
Kuidas hoida igal aastal kokku
14:01 21.03.2024
Minu arvates väga mõistlik otsus. Kui võimalik, karmistaks joobes peaga pulga taha saamise võimalusi veelgi. :)
https://maaleht.delfi.ee/artikkel/120279087/purjus-peaga-tou
keratta-rentimine-muutub-raskemaks-bolt-plaanib-kavalat-kain
ustesti
Magister_
09:58 26.03.2024
@reno16
Mõistlik otsus rattaga linnas asjad ära ajada. Päris tasuta see kätte siiski ei tule. Kui aastaringi sõita ja miski 5000 km aastas, siis kulub ratas korralikult. Kett, hammakad, pidurid. Aga no see on peenraha.
Rattaga igapäevase liikumise suurim kasu inimesele endale on parem füüsiline ja vaimne tervis. Isegi ajutegevuse arengule või taseme hoidmiseks vanemas eas mõjub liigutamine paremimi kui sudokude ja ristsõnade lahendamine. Ja lisaks see, et liigutamine toimub välitingimustes, mis juurib välja selle süldiks olemise ja impotentsuse mis vohab keskealiste meeste hulgas.

Mul endal saab see nädal aasta algusest 1800 km rattaga täis. Eile tegin 33 km olmesõite, täna on ca 20 km tulemas, kui poodi lähen, siis mõned km otsa. Autoga olen märtsis sõitnud 500 km. Linnade vahem ühistranspordiga 650
Revalis
12:29 26.03.2024
Sellest tõuksi reaktsioonikiiruse testist niipalju, et seda on juba ka meil siin "beta" versioonina testitud ca. 3 aastat tagasi kui ei eksi. Ütlen ausalt, et see nüüd küll ei takistanud siis kedagi "jõmmis" peaga sõitmast.
Reno16
19:57 26.03.2024
Algus on tehtud..., siiani 5 päeva jalgrattaga tööl käinud. Üks ots 8 km ehk päevas 16 km. Tagumik on valus, eriti hästi on siis tunda, kui peale sõitu jalgratta pealt maha tulen. See on hea valu ja eks tulevikus polegi enam valus aga sinna läheb veel aega. Mõnus on tõesti jalgrattaga sõita!
Deus
21:06 26.03.2024
Sõku terviseks. Kui16 kiltsa peale perse kangeks jääb ja suisa piimhapet täis, siis on tõesti midagi väga käest ära lastud ja tõenäoliselt lükkad infarkti edasi aasta jagu iga sõiduga.
Magister_
21:49 26.03.2024
See tagumiku valusaks jäämine on alguse asi. Päris kindlasti kuu aja pärast ei valuta sul tagumik kuskilt otsast.

Küsimus oli Sul veel ratta luku kohta. Soovitan Abus Bordo Lite 6055 lukku. On kõrge turvaklassiga ja kerge, luku hoidiku saab panna ühe pedelihoidja asemele samade poltide alla ja lukk on piisavalt pikk, et saab ka kiivri sama lukuga ratta külge jätta. Negatiivne on see, et lukk on suht kallis.

Deus
22:14 26.03.2024
Abuse kõige vähemturvaline lukk selles seerias. Südamik on muugitav 3 -5 minutiga käsitsi, püstoliga alla minuti, liigendid on kergelt eemaldatavad alla minuti mutripoolitajaga.
6500 seeria on parem soovitus.
Magister_
23:01 26.03.2024
Kaal maksab. Üks lukk kaalub 500g, teine 1,76 kg. See lukk, mida mina soovitasin, on kaalu ja turva kategoorias optimaalne, kui võtta arvesse ka see, et Reno ostis 399 eurise ratta. Seda ei himustada ja see on igapäevarattaks väga hea valik.


mati1222
23:52 26.03.2024
Oot, mis nüüd aetakse gramme lõhki ja alles kelgiti kuidas seljakotiga veetakse nädala toidumoon ja 20kg tööriistu.
fdghfgh
06:00 27.03.2024
Mõni usub tõsimeeli, et see tüüp omale ratta ostis ja sellega sõidab.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte