Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

Viimased sõnumid

järgmine lk »
17:12 täna
Erfs (registreerimata)
See teepeegeldusest pimestamise jutt ei vasta päris tõele, et sellele ei ole mõeldud. :)

Kindlasti on tehnoloogia edasi arenenud ja maatrikstuled võimaldavad rohkem, aga nt. isegi minu 2012 aasta suksul on juba sellepeale mõeldud:

The Adverse Weather Light is activated during rain or snow when the rain sensor recognizes rain or the windshield wipers are switched on. This light function varies both the headlamp beams’ distribution pattern and its various outputs. The headlamp beam distribution is directed more toward the roadsides (slightly less to the left) to make the guiding lines easier to see. As the left headlamp beam output is reduced from 35 to 32 watts, the risk of blinding oncoming traffic is also minimized. Conventional headlamp beams are often irritating to oncoming traffic in such weather conditions, as the beams reflect off the wet road surface. The right headlamp beam output is increased from 35 to 38 watts to further improve the driver’s visibility.
17:01 täna
Kärss
Ma oleks tahtnud kirjutada siia täpselt samasuguse postituse nagu Erfs:)
Eks see tehnoloogia alles areneb, kuigi on juba päris kaua aega mingil (ja kohati täiesti toimival) moel olemas olnud. Arvatavasti pannakse ühel hetkel andureid juurde kuhugi katusele vm ja õpetatakse AI teisi liikuvaid objekte paremini tuvastama.

Parafraseerides AntiOpelit on kindlasti osa autojuhte lollakad:)) Arvan siiski, et mitte enamus vaid ikka vähemus. Ainult et pimestaja asi pole arutleda selle üle, kas on lollakas või mitte. Võibolla pimestab päriselt ja siis on see ohtlik ka pimestaja jaoks.

See pimestamise põhjus ei pruugi ollagi alati tuledes. Pimestada võib vabalt ka peegeldus märjalt teepinnalt, mis tänastel aktiivtuledel veel "mõttessegi" pole tulnud.
16:56 täna
Ei saa (registreerimata)
Vaata 100!... Oskan öelda küll mitu karistada kerimise ja seisukorra valetamise eest on saanud. Koera ees metsas joosta pole petmise eest väga lõbus? Või on?
16:19 täna
jee.kim (registreerimata)
Juba jälle on rehv tapja, ometi topitakse neid "õuduseid" ka uutele autodele alla...
15:14 täna
Erfs (registreerimata)
Hetkel ei ole vist veel juhtide üleüldine teadlikkus sealmaal, et on olemas autosid, mis vastutulles ei lülita silmnähtavalt tulesid ümber ja sellest ka vilgutamine, sest mingi hetk ju sirasid need tuled kaugelt kõvasti silma.

Ei ole V90 puhul tähele pannud, kuid XC90 puhul on seda LEDide dünaamilist lülitamist silmanurgast hästi näha (kui mõni selline vastu sõidab) ja ei pimesta see eriti midagi.

Opeli intelliLux, eriti uus Insignia on selles suhtes pull, et kui vastu sõidab, siis on justkui terve ilm valge, kuid pole kordagi pimestanud. Võib-olla lülitatakse nö suurema varuga neid LED elemente välja kui teistel tootjatel.

Eks igal asjal on kaks otsa. Kõik automaatsete tuledega autode omanikud kiruvad neid jube tuhmunud tuledega autosid (eriti tagatuled), mida automaatika peale mõningast mõtlemist ikkagi autoks ei tunnista ja hakkab teist pimestama. Eriti debiilne on ka vastvalminud Tartu maantee neljarealine lõik, kus kahe sõidusuuna vahel olev teepiire varjab täpselt kaamera vaateväljast tuled ära ja segab automaatika tööd.
14:35 täna
Per-Astra (registreerimata)
Sõitnud Astra LED matrixitega ühe talve, ei ole kordagi vastutulevalt hoiatust saanud. Tegime talvel ka ühe Superbiga Läti otsa jah, seal tuli neid vilgutamisi kõvasti.
13:50 täna
AntiOpel (registreerimata)
On enda autol ka see süsteem peal ja minuarust on enamus autojuhte lollakad. Vahitakse teise autode tuledesse (sellest ka kisa pimestavate esimeste udukate üle). Ja kui ei nähta seda lähitulele lülitumist, on kohe vilgutamine lahti.
Mida autokoolis räägiti pimedas sõitmise kohta? Ei tohi vaadata vastutuleva auto tuledesse vaid jälgida parempoolset teeserva.
Tegelikult autojuhi jaoks on need dünaamilised tuled väga hea lahendus, kuna pimedas sõites ei lülitata kaugtulesid välja, vaid vastutulija kohale tekitatakse pimeala. Ümber selle aga jääb kõik ilusti valgeks. Suurepärane lahendus. Muidugi, kes seda lahendust kunagi proovinud pole, ilmselt selle mõttest aru ei saa.

Muidugi hr Millerti vastus oli nagu Jüri Ratasel- küsiti üht, vastus tuli hoopis midagi muud ja õrnalt teemat riivates. Teema autor küsis ju, et kas teid need tuled pimestavad. Vastu tuli aga see, mida kontrollitakse ülevaatusel. See polnud ju küsimus...
13:48 täna
Marko
Sierrat pole vaja kerida, näit on igal juhul alla 100 000 kilomeetri. Odomeetril on 5 kohta :)
13:27 täna
100! (registreerimata)
Kuule .
Olen aru saanud, et siin on 100% keritud autod.
Kas see ford sierra on keritud?
Mis nüüd selle teadmisega peale hakata, et see auto on punkti arust kahtlane.
Mulle näiteks ei ole kahtlane.
Inimesed on erinevad.





järgmine lk »