Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: TALVEL ESI JA TAGAVEDU...

14:24 15.01.2019
Kärss
Re: talvel esi ja tagavedu...
Kui kellelgi tõesti enda autol ESP-d pole ning selle käitumine võõras, soovitan proovida mõne sõbra autot, jääksid sellised offtopikud olemata. Ei tee paha tunda ka ajalugu: https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_control
Mõistlik või mitte, aga ei saa kunagi panna juhile pahaks ka seda, et teda huvitab see, kus asub pidamise piir. Siin foorumi teistes teemades on soovitatud aegajalt piduriga katsetada. Ei ole otseselt vale ja linnas ristmike ees veerand sekundiks blokki vajutada (või ABS rakenduma saada) on see ehk isegi omal kohal, kuid maanteel austusest tagasõitjate ja terve mõistuse vastu tuleks valida mingi muu meetod... või siis sõita aeglasemalt, mida teeb videos ka filmija ise. See on ka põhjus, miks ma ise armastan sõita autot kontrollitult libisemas hoides, kuna see on alati ohutum olukorrast, kui läheb libisema ootamatult. Ja kui libe ei ole, ei õnnestu legaalsete kiiruste lähedal sõites end ka libisemas hoida. Seal videos laseb juht peale kõrvale jõudmist rattad ringi ning hoiab edasi gaasi peal, ei ole väga kaheti mõistetav tegevus ju;)
17:06 24.01.2019
triceps (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
Ilusti on näha,et tagasireastumisel parema esirattaga lörtsivaalule sõites kisub järsult paremale,mis on ka igati loomulik,eriti laiema rehvi puhul,siis juba läheb roolimiseks,õnneks ei tallanud mees pidureid vaid säilitas kaine meele ,ilmselt oli kogenud,ja roolis auto otseks.Lörtsivaalude läbimine ongi talvise möödasõidu suurim väljakutse,ilmselt sõltumata veost.Kitsas ja võimalikult suure lörtsiliu kindlusega rehv on talvel abiks.
18:47 24.01.2019
td (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
Kärsa kas ise roolisid seda autot seal,et 200% tead kuidas ja mis toimus,see vaid kohvipaksu pealt oletamine. Tegelikult polegi ju vahet.
19:06 24.01.2019
marita57
Re: talvel esi ja tagavedu...
# kuna sõidan samamoodi "vaba randmega" ja hoian gaasi peal selle piirini, et oma ritta ära mahuks.
Irw@kadunud juhitavus:))

Kärss ütles selle välja, mida mina ei julgenud, kuna Autogeenius on autoriteet.
Vaatasin seda videot ja see sabaliputamine oli nii väike, et ma poleks päris liikluses sellele tähelepanugi pööranud. Üheveolise auto puhul täiesti normaalne pisiasi. Nelikveolise puhul oleks kogenematu juhi käes ohtlikuks kiskunud, aga see on vaid spekulatsioon.
23:57 24.01.2019
Kärss
Re: talvel esi ja tagavedu...
Ma ei viitsi vaielda rohkem seda "ise ei oska, järelikult on võimatu" teemat.

Teemasse: nüüd olen jälle ühe erakordselt halva esiveolise osas mingi uue isikliku "rekordi" suutnud teha. Kuigi hoovis normaalsed autod olemas, tahtsin puht uudishimust teha seekord Lapi reisi Honda Streamiga. Ehk siis äärmiselt paigast ära kaalujaotusega auto, 2L vtec reageerib gaasile "nagu sportauto" ja eelmisel talvel ostetud mingid hakkapeliita naastud, millel naastud alles ja mustrit kah pea uue rehvi jagu alles veel. Samas auto oli silmini täis topitud kraami, isegi tagumise istme vahel olid kotid rihmadega põranda külge kinni tõmmatud (laste jalad nagunii põrandani ei ulatu), kolmas istmerida põrandas ja siis laeni täis topitud kõike suusavarustusest söögi-joogi-kingitusteni. Täpselt ei arvestanud, aga auto max kandevõime jäi tõenäoliselt ületamata. Hki-st sõitma hakates (see eelmise nädala lumetorm) oli kõik ilus, Ida-Soome kaudu Lappi sõites oli kokku kena ports (täpselt ei mäleta, kindlasti rohkem kui 5 ja vähem kui 10) tõusu, mille puhul tekkis hirm, kas ikka ülesse saame. Ehk siis lubatud on 80km/h, mäe all võtsin kiirust veidi üle 100 ja ülesse jõudes oli sellest järel midagi 50-60 vahel. Nii kui gaasiga üle doseerid, hakkavad esirattad ringi käima ning kummis teel vajub nina tee äärde - klassika:) Jääd õnneks ei olnud, lihtsalt kinnisõidetud lumi, soola (isegi mitte midagi pruunikat) teedel ei näinud Hki piiridest väljaspool. Kuna varem teinud sama sõidu ka Honda Shuttlega (2.2L ja tomatikast, 7 inimest autos), siis julgen öelda, et uuema mudeli puhul kaalujaotus veel halvemini paigast ära ning pika kirjelduse panin siia just sellepärast, et oleks aru saadav, miks sellise esiveolise auto täispakkimine on ohtlik või vähemasti väga ebamugav juhi jaoks. Ei taha mõeldagi, mis oleks toimunud ülekoormatud autoga. Muidu talvesõiduomaduste kohta pigem kiidaks seda autot, saab kurvides kässarit puutumata külksi lasta ja üldse lubab suhteliselt uljast sõidustiili vaatamata võimsuse/kaalujaotuse suhtest tulenevale kehvapoolsele pidamisele. Tõusude võtmine oli aga tõesti halb üllatus. Tühja autoga ei tule selliste probleemide pealegi, aga keegi tõenäoliselt ei osta omale ka 7-kohalist mahtuniversaali selleks, et hakata siis tühja autoga ringi sõitma.

Kaader pärineb möödunud reedel Puolanka lähedalt, nii umbes 10km raadiuses sellest kohast, kus sel hetkel parasjagu ühte Eesti numbritega rekkat kraavist välja sikutati.
20:55 28.02.2020
serbohorvaadi naer (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
seal on korralikud langused ja tõusud.
22:15 28.02.2020
Sull12
Re: talvel esi ja tagavedu...
Kärss:
Ja siin tulebki taas välja, et esivedu ja esivedu on äärmiselt erinevad
Sõidan juba aastaid Norra üle Soome, ehkl siis pikki Soomet Haaparantani. Kasutan küll viimasel ajal 4vedulisi, aga olen ka sõitnud mõned korrad talvel Grand Voyageri ja Partneriga. Kõik lamellid. Olenevalt aastaajast ja kaasreisijate arvust, ehk siis masina koormatusest, pole kohanud ei Soomes, Rootsis ega ka Norras sinu mainitud probleeme. Kohtades, kus ühesildsed rekad aastast aastasse seisavad ja ootavad päästmist, pole kordagi kiirus kukkunud Sinu mainitud ulatuses. Ehk siis saame teha ainult järelduse, et Honda ei kõlba libedale teele? Sama, nagu lamell vs nael teemas on ka esivedu vs tagavedu nii palju muutujaid, kaalujaootus, rehvid, veojõujagamine jne, et ainuõiget "tõde" on võimatu leida.
23:03 28.02.2020
solksolk
Re: talvel esi ja tagavedu...
Vot Kärsa Honda universaali/mahtuniversaali kohta ei oska ma tõesti öelda ja mägistel aladel pole ma ka libedaga oma Accordiga sõitnud.
Küll, aga oskan ma oma 8nda generatsiooni Accordi kohta öelda seda, et libedaga väga kindel auto.
Nii lume, kui jääga maanteel on minul seni olnud väga kindel sõita, ei ole kordagi olnud ohtu, et hakkaks külge ette võtma.
Paksema lumega 4 realisel möödasõite sooritades tõesti, hakkas esiots veidi vibama, kui spido 100 kanti näitas, aga ilmselgelt olid ka olud rasked ja rehvid mitte enam uued.
Ilmselt raske auto ja madala raskuskesemega.


Ilmselt olen siin teemas ka enne öelnud, et näiteks suurele kaubikule esivedu ei sobi, seal eelistan iga kell tagavedu.
Sest suur kaubik raske, suur osa raskust taga, eriti, kui veel koorem peal on.
Eriti hea on tagaveoline taga topeltratastega kaubik, väga mõnus sõita talvel.
Tõsi, paksema lumega hakkab see auto omajagu vibama, ilmselt topeltrataste teema.
Olen just praeguste kehvade ilmadega sõitnud esiveolise kaubikuga ning esiots on ikka üsna ebakindel olnud ja pidin olema väga ettevaatlik, ühel tõusul jäin lootusetult kinni ka ja läks abi vaja.
Õnneks hetkel rohkem selle esiveolisega sõitma ei pea.

Minu järeldus, et esivedu sobib ikkagi sõiduautodele, mitte kaubikutele, võibolla saab selle alla ka mahtuniversaalid liigitada, ma ei tea, kuna ei oma nendega kogemusi, ilmselt sõltub mahtuniversaalist ka.
23:35 28.02.2020
qp (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
Topeltratastega kaubik on kõige kehvem variant lumisel teel. Lumes ukerdamiseks tagaveoline üldse ei sobi, sirgelt kannatab küll sõita. Taga kahe rattaga tavaline Sprinter oli suht stabiilne isend kuniks kuskil ümber pöörama ei pidand. Igal juhul pidi ASR-i välja lülitama, sest see sunnik pani kütuse ka kinni kui ratas ringi käima hakkas.
Kõige parem kaalujaotus oli Renault Masteril, kus rattad nurkades ja kaup keskel. Kuhugi kunagi kinni ei jäänud.
00:17 29.02.2020
Kärss
Re: talvel esi ja tagavedu...
TO Sull12: ega ma tõingi äärmusliku näite, muutujaid on palju ja täislastis (või isegi kandevõimet natuke ületades) mahtuniversaali ei saa võrrelda olukorraga, kui samas autos ainult 5 inimest istuks. Aga sama erinev on ka Soome ise: Sina sõidad Haaparantani mööda siledat maad, mina räägin Soome puhul jällegi alati Ida-Soomest, kus on teised nii maastik, teehooldus kui kliima (sest seal on "kõik kohad" merest kaugel).

Kirjutasin äsja teises teemas, et tulin just Soomest koju ühe teise esiveolise mahtuniversaaliga ja peaaegu 1,5t laia haagisega, all talve hakul ostetud uued naastudega "testivõitjad" ja polnud Soomes ühtegi sellist tõusu, kus esirattad ringi oleks hakanud käima. Probleem tekkis peale õhtul hoopis kohalikus "lumekaoses" linnast välja sõites - kaks sõiduauto rataste laiust jäist jälge, kuid kõik muu seal maanteel oli koristamata kuni 20cm lumepudru. Esiveolise raskus oli kõik tagasillal (7 inimest ja asjad autos/katusel) ja polnudki nagu midagi häda, aga kuna laia käru rattad ulatusid mõlemalt poolt selle paksu lumepudru sisse, siis see pidurdas hoogu nii kohutavalt, et ega üle 50km/h sisse eriti ei saanud, vahepeal kukkus kiirus 40 peale, lihtsalt esirattad hakkavad all ringi käima ja midagi teha pole. Sellepärast tuleks siin teemas mingi tõe otsimise asemel vaadata kah oma auto kasutusvajadusi ja rahalisi võimalusi.
16:05 29.02.2020
solksolk
Re: talvel esi ja tagavedu...
qp, sa ei ole nende kaubikutega vist eriti palju sõitnud, et sellist juttu räägid.
Väikebuss võibolla kannatab esiveo kuidagi välja, aga kui räägime suurest furgooniga veoki tüüpi kaubikust, siis esiveoline ei kõlba mitte kuskile.
Eks ma teadsin seda enne ka, aga sain see nädal nende kehvade ilmadega just nimelt tutika Renault Masteriga tunda, mis tähendab esiveoline suur raske kaubik furgoon.
Mäest üles ei saa, esiots väga ebakindel libedaga, gaasiga pidi väga ettevaatlik olema, eriti kurvides.
Seevastu tagaveoline topeltratastega Sprinter väga kindel teel ja läheb ka neist kallakutest üles, no tegelikult tagaveoline topeltratastega Renault Master samamoodi hea sõita talvel, lihtsalt uuena ostes, tuleb selline valida.
Teine asi oli selle esiveolise pöörderaadius, kus tagaveoline Sprinter on kindel võitja.

Kust otsast see taga topeltratastega kõige hullem variant saab olla? Oman sellisega väga suuri kogemusi ja midagi hullu seal küll ei ole, ainuke miinus ongi paksu lumega sõites, siis tahab tagaots minna pendeldama tuleb kiirus maas hoida, aga muul juhul väga kindel ja hea sõita ning läbivus hea.
Eriti, kui veel kaup peal, tuleb tagaveolise kaubiku eelis välja, võrreldes esiveolisega.
Kallakust üles minnes on ju probleem väga ilmne, niigi taga suur raske furgoon ja kui veel kaup ka peal, kallak suunab selle raskust veelgi enam taha poole, mille tulemusel esirataste haakuvus veelgi halveneb ja need lihtsalt ei vea seda autot üles.

Muudetud 29.2.20 16:09

18:28 29.02.2020
Kärss
Re: talvel esi ja tagavedu...
Solk, keegi peale Sinu ei räägi siin hetkel esivedu vs tagavedu, vaid tagaveolistest topeltratastest. Mille põhjal Sa väidad, et topeltrattad on parem kui taga ühekordsed rattad tagaveolisel sama suure auto/kandevõime/koorma puhul?

Esiveolisi raskeveokeid pole praktiliselt olemaski (suuri busse kusjuures on!), seda pole tarvis tõestada, mis on tühjalt/kerge koormaga ratsionaalne ja milline kannab suurepäraselt välja ka ülekoormamist.

PS: mulle endale meeldivad just topeltratastega asjad, kuna ma kasutan autosid eelkõige nii, kus kontaktpind ise on kriitiline, mitte see, kui tugevalt seda kontaktpinda vastu maad surutakse. Tavaoludes, liikluses, maanteel, lumelopas (talvel!) jm ma topeltratastel väga eeliseid ühekordsete rataste ees näha ei oska. Aga mul on ka rohkem kogemusi ühekordsete kui topeltratastega ega pea end siin eriti pädevaks ei arvamises ega üldistamises.
19:07 29.02.2020
. (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
Esiteks pole Stream mingi eriline mahtuniversaal, vaid hädapärane seitsmekohaline, parim neljale, sest auto on suht kitsas ja teises reas kolmekesi ebamugav. Uuemad mudelid tehtigi vaid kuuekohalistena, teises reas kaks istekohta. Ka ei ole ta oma tühimassilt just suurte mahtuniversaalidega võrreldav, kuigi koormat oli lubatud vist 600kg kanti. Teiseks on sellise pika reisi tegemine Streamiga äärmiselt ebamugav eriti juhile, kui sa just 1.60 pikk ja 60kg ei ole- iste on kitsas, seljatugi mitte just kõige sobivama ehitusega, istmepadi lühike ja paremale jalale eriti ruumi ei ole ning ilma püsikata on jalg varsti kange. Ka kõrvalistujal pole erilist jalaruumi jalgade sirutamiseks. Kaalujaotus on tal nii, et kui auto pilgeni täis laod, ongi tagateljel koormus ca 200+kg suurem kui esiteljel, tühjalt, st kahe-neljakesi on massid üsna paigas. Sõidumüra võiks ka väiksem olla. Suht totter mõte sellisega 3000km reis ette võtta.
20:49 29.02.2020
solksolk
Re: talvel esi ja tagavedu...
Kärss, ma räägin sulle kaubikutest, mis on furgooniga, ehk siis b kategooria veokid.
Mis on pikad ja taga furgoon, isegi hüdrauliline tagatõstukluuk, aga b kategooria.
Selliseid toodetakse nii esivedu, kui tagavedu ja samuti topeltratastega tagavedu.
Topeltrataste peamine põhjus on muidugi kandevõime, kuid mina omadest
kogemustest ütlen, et need annavad ka haakuvust.


Jääb tegelikult arusaamatuks, mis sulle ei meeldi? Ütlesin ju tegelikult juba kõik enne ära.
Minu võrdlus oli pigem esiveoline selline veoki b kategooria kaubik vs tagaveoline topeltratastega b kategooria kaubik furgoonid.
Neil näen ma suurt vahet käitumises, tagaveolise topeltratastega kasuks.
Ilma topeltratasteta tagaveolise kaubikuga on mul vähe kogemusi, aga niipalju, kui on, siis meeldis mulle tagaveoline kaubik rohkem, kui esiveoline oma libeda käitumiselt.
Kuid topeltratastega olen väga palju sõitnud ja seda ka libedatel teedel rohkelt.

Topeltratastega kaubiku probleem on vaid paks lumi, kus tagaots hakkab ujuma ja peab kiiruse alla võtma, muus osas on see igast otsast üle haakuvuses talvel.

Sõiduauto puhul seevastu, eelistan iga kell esivedu, kuna sõiduautol ei ole taga sellist massi, nagu on suurel kaubikul, isegi tühjalt.

Muudetud 29.2.20 20:52

08:29 01.03.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
tavaliselt, kui juba taga topelt rattad, peaks täismass ka juba üle 3,5t olema
08:55 01.03.2020
solksolk
Re: talvel esi ja tagavedu...
mati1222, kui tehase poolt on vajalikud andmed olemas, siis saab seda furgooniga topeltratastega kaubikut võtta arvele nii b kategooriana, kui ka c1 kategooriana.
Ühtlasi liigub ka topeltratastega mikrobusse omajagu ringi.

Ja talve seisukohalt pole tegelikult vahet on ta b või c1 kategooria, sest käitumine on libedaga sama.

Muudetud 1.3.20 08:57

09:41 01.03.2020
VL (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
Imestan selle tagaveolise kaubiku kiidulaulu peale. Crafter jäi vähegi libedamal pinnal kogu aeg hätta, oli selleks paar senti maha sadanud lörtsi või lihtsalt märg muru, väike kallak ja p.....s meelita, kuidas tahad, ESP sees või väljas vahet polnud.
10:33 01.03.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
to solsolk. et siis nagu võtame 5000kg täismassiga crafteri, kärbime ta b katiks ja hakkame kahekesi sõitma, kuna kandevõime jääb 150 + kg
10:47 01.03.2020
solksolk
Re: talvel esi ja tagavedu...
mati1222, mida sa enda arvates praegu tõestada üritad omast arust ?
Ma rääkisin sulle juba kuidas asi on, täpselt nii saab neid arvele võtta ja ka võetakse.
Nende tühimass tavaliselt on 2,2-3 tonni, oleneb, kui suur ja kui raske furgoon on peale pandud ja kas on tagaluuk ja muidugi, kas on topeltrattad või mitte, see kõik mõjutab tühimassi.
Loomulikult b kategoorial on ametlik kandevõime väiksem, loogiline ju, pole selle vastu vaielnudki.

VL, kui sa tagaveolise Crafteriga jäid sisse, siis esiveolisega oleksid ammu sees olnud.
Eelkõige räägin ma ikkagi kaubikutest mille pikkus on alates 6m ja tühimass 2,2-3 tonni.
Kuigi olen sõitnud ka väikeste bussidega kuigi palju, Ford Transit esivedu ja MB Sprinter tagavedu ja ka seal oli tagavedu parem lumise teega, esiveolise transiti esiots oli ikka rahutu, pidi gaasiga ettevaatlik olema, läbivust otseselt neil ei testinud, küll aga sai lumise teega sõidetud.
Mulle sattusid mõlemad just kehva ilmaga kätte, nagu ka see uus Renault Master, mulle kehva ilmaga kätte sattus.

Ma vaatan, et see kaubiku teema on rahvale võõras siin.
Eelkõige räägin sellist tüüpi kaubikutest, mina lihtsalt sõitsin tutika sellisega see nädal, ka esivedu https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3246338

Siin näiteks kõrvale topeltratastega tagavedu
https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3322310

Ükskord sõitsin kehva ilmaga, lund kõvasti sadas, sellisega.
https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2740405
Võis isegi nats madalam olla ning oli ka tagavedu ja mõtlesin ka, et väike kerge, et pole hea sõita, aga polnud häda midagi, väga ok oli sõita.

Samas sõitsin ka kehva ilmaga sellise transitiga esiveolisega ja esiots oli rahutu.
https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3305102

Lõppkokkuvõttes olen esiveolistel kaubikutel märganud esiotsa rahutust kehvade teeoludega, seevastu tagavedu on tunduvalt kindlam olnud.

Sõiduautoga jälle vastupidi, esivedu parem.
Esiveolise kaubiku probleem seisnebki selles, et esirattad peavad vedama ja suunama raskust, mis asub taga ja anna haakuvust niivõrd esiratastele, eriti keeruliseks läheb olukord tõusust üles minnes, kohalt võttes.

Muudetud 1.3.20 11:10

11:15 01.03.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
tõestangi sinu juttu, et miks c1 kat masin ära kohitsada,kui on olemas vastavad masinad olemas
11:21 01.03.2020
solksolk
Re: talvel esi ja tagavedu...
Põhjuseid mõtle ise, miks b kategooria hea on, kui ei suuda välja mõelda, siis hari ennast, mis neil vahet on.
Kuid nagu ütlesin, libekäitumiselt ei ole vahet, kumma kategooriana ta arvel on.

Lõppkokkuvõtteks lisan veel seda, et ideaalset kaubikut ei ole olemas ning igaüks peab ikkagi ise proovima, milline talle sobib.
Kuid jagasin enda kogemusi.
Topeltratastega tuletan meelde, et muidu igatepidi hea, kuid nõrk koht on maanteesõit paksu lumega, tahab ujuma hakata tagaots.

Muudetud 1.3.20 11:27

11:36 01.03.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
sellel tagaotsa ujumisel on niipalju tegureid, alates sillavahest ja rehvidest
22:23 02.03.2020
qp (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
Esiratta jälgi kopeeriv buss on alati tõhusam talvel kui topeltrattaga. Kärss juba mitu aastat tagasi tõestas selle jutu selgelt ära. Teiseks, katsu sa lumisel teel või lumises parklas tagaveolist ümber pöörata. Ja pööra sealsamas esiveolisega. Räägi siis veel, kummal suurem pöördering tuleb.
Siis see kandevõime- 800 kilo? Mida saab sellega vedada? Täispuhutud õhupalle? Mul Škoda Octavial oli ka 600 kilo kandevõime.
Mina tegelesin 20 üle aasta reisijateveoga. Nii suurte kui ka väikeste bussidega. Ja seda D kategooriaga. isegi väikseimas bussis oli 1100 kilo juures kui 16 kohta täidetud.
23:47 02.03.2020
Päevanali (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
Hei gp! Mitu külmkappi, või pesumasinat sa oma skodasse muidu panid, kui siin nagu kaubikutega võrdlema hakkad?
06:48 03.03.2020
to päevanali (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
kui nagu istmed alla lasta, läheb vabalt nagu neli pesumasinat.
16:39 03.03.2020
solksolk
Re: talvel esi ja tagavedu...
Ma ei tea qp, see tagaveoline sprinter keerab tunduvalt paremini seal lumises parklas ringi, kui esiveoline maaster.
Erinevalt sinust on mul sellise tagaveolise topeltratastega kaubikuga väga suured kogemused, nii et sina tooda parem vähem jama eks.

Ametlik kandevõime ja tegelik kandevõime on kaks eriasja eks, mida see kaubik, tegelikult suudab ära vedada.

Ja see sinu jutt, et ilma topeltratasteta alati tõhusam on, see on lihtsalt öeldes totaalne möga ja ise eelistan iga kell topeltratastega kaubikut.
Vähemalt üle 6m pika kaubiku puhul kohe kindlasti topeltratastega tagavedu, mille tühimass üle 2 tonni on, tihti isegi ligemale 3 tonni.
Tõin ka välja, topeltrataste ainus miinus on paks lumi maanteel, peab kiiruse alla võtma, muidu hakkab tagaots ujuma, igal pool mujal on need topeltrattad tunduvalt üle, muudest variantidest.
Te võite siin oma loogikat ajada palju tahate, aga minu kogemused räägivad midagi muud.

Muudetud 3.3.20 16:52

18:12 03.03.2020
Kärss
Re: talvel esi ja tagavedu...
# Ma ei tea qp, see tagaveoline sprinter keerab tunduvalt paremini seal lumises
# parklas ringi, kui esiveoline maaster.

Et siin midagi üldistada, oleks vaja olusid ikka väga palju täpsustada. Igasuguse tagaveolise rattad keeravad rohkem kui esiveolisel, sellest ei saa üle ega ümber. Samas esiveolise Masteriga võid tõmmata libedal käsipiduri peale, keerata rattad välja keerata end (veidi liialdades) põhimõtteliselt keerata end ümber bussi tagumise nurga. Aga kui pidamine on olemas (koormatud auto, LSD tagasillas vm), kaovad peaaegu kõik esiveolise kaubiku eelised ära (peale ökonoomsuse). Tüüpilisel linna hoovipealsel, mis koosneb jäistest aukudest, on aga topeltratastel tõepoolest suur eelis - sama efekt, miks väga laia rehviga auklikud teed siledamad tunduvad, sest kohas, kus kitsam (ühekordne) ratas augu sisse läheks, jääb laia (või topelt-)rattaga midagi ikka augu servale kandma. Ei ole nii, et üks on parem kui teine, aga oma vajadusi ja olusid tasub tunda ja selle järgi valides ongi ühe jaoks parem esivedu, teise jaoks tagavedu ühekordsete ja kolmanda jaoks topeltratastega. Mind ennast häirib topeltrataste puhul lisaks suuremale kütusekulule ka see, et vähemalt 100kg on B-kat kaubikul kandevõimest kohe kadunud ja need, kelle igapäevatööks on selliste rikkumiste tuvastamine, märkavad seda sageli juba kaugelt.
18:45 03.03.2020
63amg (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
parim läbivus on masinal,mille rattad sõidvad ühel joonel. nt. sõjaväemasinad on enamus sellised
20:46 03.03.2020
Alma piim (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
Te vist ei jaganud matsu. Esiveoline tõmbab end pöörates sinna kuhu rattad näitavad. Tagaveoline libiseb otse, eriti veel kui ASR rakendub. Seega libedal tagaveolisega igal pool ringi pöörama ei mahu.
09:34 04.03.2020
VL (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
@Alma piim.
Igaks manöövriks on teeoludele vastav kiirus ja juhtimisvõte. Esiveoline läheb ka alajuhitavusse, kui aru peas pole.
12:02 04.03.2020
looder23
Re: talvel esi ja tagavedu...
Pole küll tagaveolisega mingit alajuhitavust tekkinud pärast seda kui korralikud rehvid alla kruvisin. ASR tööle hakkab siis lükkab tagaveolise otse? ASR = veojõukontroll, see ei saa mitte kuidagi alajuhitavust tekitada.
15:19 04.03.2020
. (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
Topelt rattad on kaubaruumis üks kitsamaks masinad koobaste kohal,norm alust ega pakki peale ei mahu..
16:54 04.03.2020
solksolk
Re: talvel esi ja tagavedu...
Piisavas libedas kohas see esiveoline suur raske kaubik, ei tõmba ennast mitte kuskile kõrvale, jääb lihtsalt kaapima, samal ajal, kui tagaveoline ennast läbi veab ei hakka esirattad kuhugi nii hullult libisema.
Või kui ka hakkavad tagaveolise esirattad kuskil ümberpöörates libisema, siis ongi väga libe olukord või väga palju lund ja siis istub see esiveoline ütleme siis veoki tüüpi kaubik, väga kenasti kinni.
Ma ei tea, mis libedaga ümberpööramise probleemidest siin mõned räägivad tagaveolise kaubiku kohta, no täiesti võõrad mulle, enne kohtan neid probleeme esiveolisega.
Sõidan igasuguste teeoludega talvel, eks ikka jään vahel sisse ja vahel ümberpööramisega raskusi, aga esiveoline istuks lihtsalt kinni, sellise jama peale või teeks midagi veel hullemat.

Kas viimane postitaja tahtis öelda, et topeltratastega on kong kitsam? Ainult bussi puhul, veoki tüüpi kaubiku puhul on kong ikka sama lai, millega mul kõige rohkem kogemusi.
Ei taha ära sõnuda, aga mind pole pikkade aastate jooksul mitte kordagi kaalutud, ainult kütust on toll korra vaadanud ja kongi kiikas ka korra.

Minul ei ole vähimatki tahtmist talvel tööd teha esiveolise suure kaubikuga, sain seda tunda, rohkem ei taha.
Selle üle võib natuke vaielda, kas tagaveolisel topeltrattad või mitte, aga mina jään ikkagi topeltrataste juurde.
Eks kindlasti topeltrattad kaaluvad, ei kahtlegi.
Kas kellelegi tuleb see üllatusena, et ülekaalus autosid sõidab meie teedel? Ega kaalubussid, ilmaasjata väljas pole.

Muudetud 4.3.20 17:13

20:00 04.03.2020
qp (registreerimata)
Re: talvel esi ja tagavedu...
Kõik kõvad sõidumehed omaarust. Kõigest teavad pajatada. Sõitke tagaveolisega lumes ja proovige pöörata. Mul Sprinter ja 3 bemm hoovi peal. Ja siis proovige esiveolisega läbi lume pöörata. Solksolk on õnnelik, et tööandja üldse talle midagi sõitmiseks andis. B kategooria veok...

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.