Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: MOOTORRATTA ÜLEVAATUS

13:18 03.07.2007
Xri
Mootorratta ülevaatus
Nii. Alustaks algusest ja teeks kõigile selgeks, et üks A kat. paberitega hull on nüüd siis kevadise seisuga tänaval juures.
Kasutaks foorumit teadmiste omandamiseks ja küsiks inimestelt, kes sellega pidevalt tegelevad, mida vaadatakse, mida ja kuidas kontrollitakse. Naised saunalaval räägivad küll igasugu huvitavaid ja erinevaid jutte, mistõttu ei ole neid vaevunud kuulama.

Tõenäoliselt siis: tulede olemaolu ja korrasolekut, kütuse ja määrdeainete leket, heitgaase, müra, pidureid, üldist seisundit, apteegi olemasolu. On mul õigus või jäi midagi nimetamata või sai hoopis ülearu?

Tänan.
14:59 03.07.2007
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorratta ülevaatus
Heitgaase ei mõõdeta. Müra mõõtmist tehakse ainult siis kui ülevaatajale tundub see olevat normist suurem. Piduritesti teete ise tehes näidispidurduse väikese hoo pealt nii käsipiduriga kui ka jalgpiduriga. Seadus ei nõua esmaabipakendi olemasolu mootorrattal. Kiiver peab omama eurosertifikaati ja visiir ei tohi olla tume. Kui tehas näeb ette käivitusblokeeringu "hargil olles" siis see peab ka töötama. Põhimõte on selles, et mis on ettenähtud see peab ka töötama. Samas meid ei koolitata ja seadus ei jõua alati olukorrale järele nii, et vahel jääb mõni asi ka kontrollimata.
12:06 05.07.2007
kawa009 (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
Tere.
Vaatasin järgi, et nõutavate dokumentide seas on ka kehtiv juhiluba. Kuidas, aga suhtub ülevaataja sellesse kui tuled ise mootorrattaa kohale, aga juhiluba veel ei ole? Tõenäoliselt neid ei peaks ju see huvitama, aga kas nad võivad hakata vastu ja võivad keelduda sel juhul tehnoülevaatuse tegemisest, et kuna tulid ise kohale ilma juhiloata?
17:11 05.07.2007
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorratta ülevaatus
Tehnoülevaataja ei oma õigust kontrollida seda kas kodanik omab antud sõiduki liigi juhtimisõigust, kas juhiloa kehtivus on otsa saanud jne. kuna meile ei ole antud politsei õigusi. Seadus küll ütleb, et ülevaatusele tulija peab esitama teiste dokumentide hulgas ka juhiloa sellepärast peame meie selle dokumendi ka küsima. Samuti peame meie teatud olukorras küsima korraks vaadata nurgataga X kodaniku koostatud volikirja...
Seadused ei saa olla ideaalsed ja õiged nagu korrutustabel. Tehnoülevaataja võiks ikka lähtuda kainest mõistusest st. ei ole mõtet õiendada kui Teie ei esita juhiluba. Usutavasti aitab kui näitate muud isikutunnistust sest ARK nõuab ülevaatusprogrammis sõiduki ülevaatusele esitaja fikseerimist olenemata sellest kas tegemist on omaniku või "lehma lellepojaga". Kui ülevaatusel hakatakse "ajusid komposteerima" ja keeldutakse ülevatuse tegemisest siis ... nagu Ansip ütles: "No tule taevas appi" siis järgmine kord Te lähete lihtsalt laias kaares mööda sellest ülevaatuspunktist sest järgmine ülevaatuspunkt võib olla juba lingukivi viskekauguses. Jätke siis meelde, seadus ei nõua, et sõiduki esitab ülevaatusele sõiduki omanik ja seadus ei ütle, et ülevaatusele esitaja peab omama vastava sõidukiliigi juhtimisõigust.
14:27 07.07.2007
jahh (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
Ega seadus ju ei keela tsiktilt käekõrval ülevaatusele lükkamast?Või kuidas.Kas on juhilube vaja kui ma tsiklit käekõrval lükkan?Aga kui ilma juhtimisõigusetta juht sõidab ülevaatusele sõiduriistaga millele nõutakse juhtimisõigust nõutavad juhiload siis sellisel juhul õigusriigis peaks kohale kutsuma politsei kes asja õigusriigi kohaselt ära vormistab.
10:47 12.07.2007
mellur (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
huvi oleks selle koha pealt, et mis aastast alates peab olema l3 kat. mootorrattal pidurituli ja suunatuled
08:24 20.07.2007
mellon (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
13 kategooria mootoratas.... pole kuulnud...
08:35 20.07.2007
e (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
mu vend saadeti küll pikalt, sest tal polnud ülevaatuse ajaks veel juhiluba käes.. siis võttis ühe vanema jorsi kaasa.. sellelt ei küsitud mingit luba..
09:46 20.07.2007
kkkklll (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
19:07 22.05.2017
tuwak
Re: Mootorratta ülevaatus
Tere,

selline nõue, et kaassõitjal peab olema käega kinnihoidmise võimalus, rihm või mõni muu käepide vastab tõele?
19:49 22.05.2017
Ppppppp (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
Küsivad ja jonnivad teinekord jah selle pärast.
Endal on olnud istmekate peal taga ja olen lihtsalt välja vabandanud,et jah tagumisel eraldi istmel on rihm.
Kui muud moodi ei saa,tõmba niisama püksirihm üle istme
08:03 23.05.2017
jee.kim (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
Need poolearulised ülevaatajad, kes seda rihma taga ajavad, puutusid isiklikult mootorratastega kokku viimati "õndsal" vene ajal! Nende maailmas ongi ainult Jawa, IŽ ja Pannonia ja nahkrihm ümber istme.
Tänapäeval on õnneks ÜV punkte piisavalt, valige pädevam koht.
08:42 23.05.2017
maaks
Re: Mootorratta ülevaatus
Kehekohalisel mootorrattal peab olema koht kust kaassõitja saab kinni hoida.
https://www.riigiteataja.ee/akt/116062011008?leiaKehtiv Lisa1
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1191/0201/6006/MKM42%20
lisa1.pdf#

"Kood 609. Kaherattalise mootorsõiduki sõitja käepide
Nõuded: 1) reisijavedu võimaldaval kaherattalisel mootorsõidukil peab olema sõitja
käepide või käepidemed või rihm;
2) alates 1. jaanuarist 1996. a esmaregistreeritud kaherattalisel mootorsõidukil peab sõitja käepide vastama direktiivi 93/32/EMÜ või 2009/79/EÜ nõuetele;
3) käepide või rihm peab olema kinnitatud nii, et seda oleks mugav kasutada;
4) kahe käepideme olemasolu korral peavad need paiknema sümmeetriliselt, teine teisel sadula küljel."
09:03 23.05.2017
jee.kim (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
Käepidemeid on tsiklil küll, rihmaga läheb keeruliseks.
Suvaline näide: http://img4.auto24.ee/auto24/560/006/95911006.jpg
95% pole mingit rihma tehastest ollagi, on sangad kuskil taga või küljel aga need Jawameestest ülevaatajad ajavad mingit müstilist rihma taga...
09:19 23.05.2017
Mahno3 (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
Õppige nüüd lugema. Öeldud on ju, et käepidemed VÕI rihm. Ehk siis emb-kumb. Mõlemat ei nõuta samaaegselt.

Käepideme puhul nõutakse mingit direktiivile vastavust, mis laias laastus tähendab päris elus seda, et käepide ei tohi välja näha, nagu ta oleks ise tehtud.
09:36 23.05.2017
jee.kim (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
Täpselt, ülevaatajad õppigu lugema seadusi/määrusi, mis nende tööd reguleerivad!
Probleem ongi, et nõuavad just RIHMASID, ratastelt, millel pole neid kunagi olnud WACK
11:11 23.05.2017
VZR (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
Nii ongi. Pole kuulnud, et GAZ 51-le või mosse 400-le turvavöid peaks installima aga tsiklitele, millel rihma pole, on vaid sadula serva all metallist käepidemed, nõutakse rihma. Ise lasin nahaõmbleja juures sadulaga samas toonis rihma panna, turvavöö rihm sai sisuks janahk ümber ning sadula raami poltide alla kinni, naabrimees tõmbas vana nahast püksirihma üle sadula ja ka see sobis, ei jõudnud enam nende ülevaatajatega vaielda.
15:46 23.05.2017
n. (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
no aga kui ülevaataja seda nõuab, siis palu näidata õigusaktis vastavat kohta. kui ei oska näidata, siis ei saa seda ka nõuda.
16:52 23.05.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorratta ülevaatus
Viimasel ajal on ülevaatuse reeglistik ja tegelikkus teineteisest kaugenenud ja segadust jätkub ja jääb ülearugi. Riigiametnikud on hakanud paljusid asju mõistma oma suvast lähtuvalt ja on unustatud, milleks on tehnoülevaatus? Minul on olemas ametliku dokumendi koopia kus ülevaataja tunnistatakse paljude teiste pattude hulgas "pahalaseks" sellepärast, et tema ei tunnistanud liiklust ohustavaks (OV) rikkeks ROOSTES teeporiga kaetud summutit. Ametlikult tunnistab ametnik ohuks, et kui puuduvad summuti valmistaja tunnused st. summuti olevat e-sertifitseerimata. Seejuures ei tehtud ametniku poolt summutit traatharjaga puhtaks. Kuhu me nii jõueme? Ülevaatuse korraldajate jaoks on ülevaatus MIINIMUMNÕUETELE vastavuse kontroll mis kaugeltki ei kata tegelikku ohutustehnilise hinnangu andmise ulatust. "Kõrgemalt poolt" läbi viidavad muudatused ja arengud teevad ülevaatajad otsustusvõimetuteks sest iga asja jaoks luuakse juhendeid ja enam ei tea mis on olulisem, kas sõiduki ohutus või ametniku arvamus? Toimumas on ülereguleerimine ehk ülevaatuse taasriigistamine. Kui tootja ei ole ette näinud rihma üle sadula siis võib anda soovituse kuid ei tohi sanktsioneerida - küllap on ülevaatajat juhendatud nõudmaks seda vajalikku rihma, mis sest, et haldusõigust rikkudes. Ja kui jutuks tuli ohutusteema siis ENAM ei nõuta kiivri olemasolu ega selle e-reeglile vastavuse kontrollimist ...
22:33 07.04.2020
Sadd (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
Kus saaks ülevaatust teha mootorattale,mingi uus loll seadus kus mingi aparaadiga mõõdetakse pidurdusjõudu mis kuskil ülevaatus punktis ei tööta ja siis saadetakse lihtdalt minema.Kes loll sellise idiootsuse välja mõtles,peab lihtsalt istuma ja ootama kuniks keegi kohtutee jalge alla võtab.Eu esi riik,ennem nõuame ja küll hiljem on aega mõelda kas asi ka reaalselt töötab.
09:20 08.04.2020
Mahno3 (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
Mina kogemata käisin eelmisel aastal Peetris ülevaatsel sellises kohas: Helgi tee 4, Peetri
Seal oli stend tol ajal olemas ja kasutati. Minule ennenägematu uudsus.

See ei tähenda, et mujal ei ole.
09:40 08.04.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorratta ülevaatus
To: Sadd Et saaksite ennast rohkem teemaga kurssi viia, lugege foorumi teemat ”Nõuded mis panevad kulme kergitama.” alates 07:42 03.04.20
To: Mahno3
See tähendab, et 115 ülevaatuspunkti kohta riigis on tsikli piduristend mõnes üksikus ülevaatuspunktis. 110 ülevaatust vaatavad ise kuidas hakkama saavad või loobuvad. Võimalik, et keegi on head lobitööd teinud saamaks konkurentsieelise sest ülevaatus EI OLE muud kui labane bisnes kus ei peeta paljuks kaebamas käia lootuses, et mõni konkurentülevaatus kinni pannakse või tema tegevust piiratakse L kategooria osas kuna pole katseraja võimalusi.
10:03 08.04.2020
Koleõudne (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
Käisin ülevaatusel nädal tagasi. Nõuti tagarattal sõitu vähemalt 5meetrit
10:09 08.04.2020
maaks
Re: Mootorratta ülevaatus
Käisin kah eile ülevaatusel - sain läbi. Piduritesti tegi ülevaataja (ilma seadmeta).
PS Tagarattal sõitu ei nõutud, piisas sellest kui ma esiratta ülesse tõstsin ja motika 5m edasi tassisin :-) :-)
10:52 08.04.2020
Koleõudne (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
Sul läks siis hästi, ma ei tulnud selle peale, et käsitsi tassida. Nüüd on käsi kipsis ja ribid puru, aga ära tegin :)
11:17 08.04.2020
Rumalatest naljadest (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
Ilmselgelt ei taipa te seda, milles on asi.
Asi on nimelt selles, et hulluksläinud ametnikud ja nende kuulekad klaköörid kägistavad meid üha rohkem.
Lõpuks jõuame selleni, et meie kodudes teostatakse läbiotsimisi, et leida PIPI PIKKSUKK esimesed trükid, kus on sees "rassistlikud pildid" ja koletekst nt neegrikuninga osas.
Rootsis juba vahetatakse aastaid kõnesolevat "rassistlikku raamatut" tsenseeritud kujul uue ja poliitkorrektse raamatu vastu, milles Pipi isa on huvijuht, mitte neegrikuningas ja koledad illustratsioonid on kadunud.
Soovite sama?
Asi algab alati vaikselt üha enam teie "ohutust" tagades, ikka teie heaolu nimel jne.
12:32 08.04.2020
roigas1 (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
Sai täna teha loomkatseid aeglustusmõõtja Energo SM, mis ilmselt ülevaatuspunktides laialdasemalt kasutatavad.
3 pidurduskatset eri kiirustelt. Tulemused on põnevad ja mõtlemapanevad.
Kiirus 21,6, aeglustus 6,00, efektiivsus, 61,16, pidurdusmaa 3,00 m
Kiirus 23,04, aeglustus 6,00, efektiivsus 61,16, pidurdusmaa 3,70 m
Kiirus 33,48 (polnud võimalust kiirust rohkem üles ajada. Ohutult, eks) aeglustus 6.00, efektiivsus 61,16, pidurdusmaa 9,4m
Sama auto, samad tingimused. Katse on korratav, väljatrükid olemas.
Tähelepanelik lugeja näeb (äkki isegi mingi ametnik, kes siin foorumis ringi tuustib ja komprat otsib), et aeglustus on alati punkt sama, sõltumata kiirusest. Nõutud kiirus 30 kmh on vajalik pidurdusmaa, mitte aeglustuse mõõtmiseks.
Vat talupoja kuplialune ei saa kuidagi aru, mis põhjusel see 30kmh mängu tuleb ja kus kabinetisügavuses sünnitatud on.
MNT-st muudkui toonitavad, et ohutult ja ohutult. Mida vähem kiirust, seda ohutum ongi. Piduristendi rullidelt ei nõua keegi 30kmh ringiketramist. Juutuubist ka näha, et britid ennast väga kiirusega ei pungesta, vaid saavad kenasti 15-20kmh hakkama.
Eestlane on eriline?
12:33 08.04.2020
Kolehirmus (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
Aga millised need targad naljad siis on? Enam ei saa konkreetse teema üle nalja teha. Kas peaks ainult halama, vanduma, ja ametnikke sõimama.
13:07 08.04.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorratta ülevaatus
Pidurite kontrollimise vaipstendile on sõidukiirus 8 - 12 km/h ja sellise kiirusega aeglustit kasutades saaks samuti testid tehtud KUID meie ametnikel ei ole reaalsustaju ja otsustusvõimet. Kui seda oleks siis vastava matemaatilise tehtega saaks tuua kiirus alla ja probleem ongi lahendatud. Täna saatsin Maanteeametile taotluse kustutada tsiklid kontrollitavate nimekirjast jäävad siis veel autod mille pidurite testimine saab olema VALE kuna aeglustuse mõõtja ei näita pidurite erinevust. Otsus, et auto pidurid on korras saab olema liiga tihti OHTLIK kuna kuival rõhtsal teel ei lähe auto käest. Kui siis minna vihmaga pidurdama korrasolevaks tunnistatud autoga ... Minu talupoja mõistus ei luba sellist olukorda tolereerida.
13:38 08.04.2020
taatggg (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
KÜllap oli vaja neid seadmeid üv punktidele müüa,kuna kellegi tuttav või tuttava tuttav saab kasu ja ehk viskab mõned kümned tuhanded siis teema algatajale ka ;)
15:38 08.04.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorratta ülevaatus
Üks põhjus on selles, et tehnoülevaatuse eurodirektiiv viitab piduriaeglustuse mõõtja kasutuselevõtule kui teised meetodid ei kõlba. Pool Prantsusmaad kasutab vaipstendi kuid meil on asi ühe inimese jonni taga. Kui ei saa rullstendil auto pidureid testida siis on väga edukas variant teha seda vaipstendis mis näitab ka pidurite erinevust - aga stend ei ole ülevaatusel kasutatavate seadmete nimekirjas. Selle asemel teeme testi aeglustuse mõõtjaga ja ei saa teada kas normi ületavat pidurite erinevust kah on ...?
17:56 08.04.2020
Kolehirmus (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
A kes see jonnakas inimene siis kah on?
18:30 08.04.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorratta ülevaatus
See inimene kes ütles, et vaipstendid ei praagi nii palju kui rullstendid seega ei pea neid kasutusele võtma see oli siis kui sellist stendi kasutati Taebla ülevaatuspunktis. Sama inimene kes küsis 100 ülevaatuspunkti omaniku ees Põltsamaal, et miks ei võta ülevatuspunktide omanikud tööle koduperenaisi kes on seduskuulekad ja lojaalsed kuna kehtiv kord siis lubas.
16:16 09.04.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorratta ülevaatus
On vastu võetud otsus edasi lükata piduriaeglustuse mõõtja kasutamise kohustust pärast eriolukorra lõppemist + 60 päeva kuni teema läbi arutatakse. Pidurduskatse ikka 30 km/h kuid ei mõõdeta G-jõudu vaid vaadatakse, et tsikkel peatuks vajalike meetritega. Kas ja kes ja kuidas oskab 30 km/h tuvastada jääb tana subjektiivseks ja minule see sobib kuigi minu töökohal enam ei tehta tsiklite ülevaatust.
20:10 09.04.2020
krahv horror (registreerimata)
Re: Mootorratta ülevaatus
kuule ütle kas otsetoru sumpsiga saab läbi, ei mürise mu arust kõvasti
08:13 10.04.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorratta ülevaatus
kuule loe seda 6.1.2. Väljalasketorud ja summutid - 5) Sobimatu parandamine või
muutmine. = kordusülevaatus https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1190/7201/9009/Lisa4_01
022020.pdf#


Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.