Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: MIS ON LIIKLUSES SURMAV? KIIRUS?

01:28 20.02.2018
Sinule solk- solk (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Tàitsa nôus. Ja sulle : aga äkki- ehk need" peremured" jätaks õhtuks kodus arutamiseks, liikluses vähe raske seda teha. Rahamure- vaataks oma kulutused üle? Liisinguid või laene palju? Jne. NB- soovitused pole mitte paha pärast.
09:27 20.02.2018
Külamiis (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Kohe näha, et Tallinnast! Targutajate, manitsejate laulust on vähe abi! Meil Eestis on kahjuks just liiklus tihti see koht kus ennast välja elatakse. Räägin inimestest mitte robotitest, et vajutad nuppu, paned silmad põlema, naeratuse näkku ja kõik ok.
18:05 25.02.2018
Külamehele (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Tallinnast õnneks pole. Ja targutamist siin polnud. Õpi lugema ja siis ka loetust aru saama!
16:38 04.05.2018
Ka nii saab (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Peaarhitekt näeb Tallinna südalinna liiklusmurede lahendusena kiirusepiirangut.

Tallinna südalinna Tornimäe ümbrusesse kerkib lähiaastatel juba olemasolevatele kõrghoonetele lisaks veel mitu, see aga tõotab anda lisapanuse liiklusummikute tekkesse. Tallinna linnaarhitekt Endrik Mänd ütles, et suuri muutusi liikluskorralduses ei tehta, kuid abi võiks olla piirkiiruse vähendamisest 30 kilomeetrile tunnis.

Mänd ütles ERR-i raadiouudistele, et suuri muudatusi südalinna liikluskorralduses tulevikus ei tehta, küll aga võidakse kehtestada uus piirkiirus.

"Kindlasti eeldame seda, et piirkiirused vähenevad 30 kilomeetrile tunnis vahetus linnasüdames ja sellega tõmmatakse üldine liikumisfoon aeglasemaks ning nii müra kui reostuse seisukohast tagasihoidlikumaks," selgitas ta.

https://www.err.ee/828723/peaarhitekt-naeb-tallinna-sudalinn
a-liiklusmurede-lahendusena-kiirusepiirangut
17:35 04.05.2018
63amg (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
tüüpilise kontoriroti arusaam asjadest!saaks aga rohkem märke üles kruttida.kesklinnas polegi võimalik sõita kiiremini ,kui 30.ummikutes tiksudes tuleb keskmine vaevalt üle 20-ne.
18:58 12.05.2018
solksolk
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Tähtsust ei oma mitte keskmine kiirus, vaid maksimaalne, antud olukorras, kui seda 30-le piirata tahetakse.
21:51 24.06.2018
Liikluses on ohtlik (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Lihtsalt aasta- aastalt suureneb selliste i.i.oot.de osakaal, kellel ei tohi juhtimisõigust olla! Jälle midagi valest öeldud või? Eelmine kommentaar loeti "ebasobivaks"?! Tundub, et koos mingi auto ostuga antakse kohe ka juhtimisõigus tasuta kaasa..
14:26 14.11.2018
Kärss
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Ei ole küll täpselt teemasse, aga lihtsalt huvitav ajalooline ülevaade ja sellest faktist sain ka ise teada alles siit lugedes

http://forte.delfi.ee/news/auto/14-november-1983-paev-mil-ke
htestati-esimene-30-kmh-kiirusepiirang-euroopas?id=84314619
20:52 21.11.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
21:43 22.11.2018
Äärelinnast (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
30km/h võib olla ka lihtsalt kov kokkuhoiupoliitika. Eesti seaduste järgi peaks olema nii, et kohtades, kus piirkiirus on 30 või vähem, ei ole vaja lisada hoiatusmärke tee seisukorra kohta (muud ohud, vist ka vajumine, augud jms). Soovi korral võite parandada ja täpsustada.
Elan sellises kohas, kus 30-alale eelneb sisuliselt kuumaastik. Ühel hommikul tõsteti 30 märk paar lambiposti ettepoole ja eemaldati löökaukude hoiatused. Reaalne liikumiskiirus sellest ei muutunud.
19:47 06.02.2019
... (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
teema jätkub
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/eelmise-aasta-67
-liiklussurma-on-eesti-viimaste-aastate-tavaline-tase?id=852
48521


aga mida siis teha? või mida on üldse maanteeamet ja politsei siiani teinud? mina pole eriti aru saanud, et midagi tehtud oleks peale trahvimise ja kiiruse mõõtmise, aga taaskord ei saa ametnikud aru, et see on vaid võitlus tagajärgedega, põhjusi need lühinägelikud kabinetikaunistused ei näe. kas ei oska näha või ei taha, aru ei saa.
igal pool püütakse mingite kampaaniate ja lauskontrollimiste ning -trahvidega korda majja lüüa, aga unustatakse ära, et kõige taga on inimene.
üks asi, mis mul pähe turgatas, on kõik ülevaatuse ja kindustuseta autod liiklusest välja noppida- kiiruskaamerad teatavasti tuvastavad numbri ja miks mitte kasutada seda tuvastust ka üv ja kindlustuseta autode väljasõelumiseks. peale seda kutsutakse auto omanik kabinetivestlusele, mitte ei saadeta suvaline trahviümbrik suvalisse postkasti, ning tehakse talle silmast silma selgeks, et toimunud on rikkumine ja pistetakse pihku kopsakas trahvisumma. kui ära ei maksa, läheb asi hullemaks.
20:36 06.02.2019
Marko
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Ülevaatuse ja/või kindlustuse puudumine pole ju surmav? Seal rahakott tegija, kas siis maksulaekumine riigile või omaniku vaesus, vahet pole. Ülevaatuseta tapjaautosid pole juba aastakümneid näinud vastu tulemas. Vahest on nii, et mõttetute? nõuete täitmine ületaks auto omahinna kordades, aga ta ju sõidab...
Ja sõita on vaja. Arst on kaugel, vastuvõtuaeg ei klapi bussiajaga jne. Mis teed? Lähedki ilma ülevaatuseta, saaste oli mikron suurem lubatust ja ei lastud läbi. Mõttekoht vist?
Ja nii sõidabki. See väljanoppimine toimib, paljudel patrullidel on juba tuvastus peal ja nii nopivadki.

Muudetud 6.2.19 20:41

20:58 06.02.2019
... (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
üv ja kindlustuse puudumine näitab suhtumist ja kui oled suuteline teatud asjad pikalt saatma, siis miks peaks veel liikluses viisakas ja korralik olema- poogen ju. neid, kel raha vähe, arst kaugel ja heitgaasid mikroni võrra suuremad, on ilmselt kaduvväike hulk- pigem suvaline nolk audi või bemmiga saadab reeglid pikalt ja peenestab maanteel kõigist mööda. loomulikult ei saa ühegi kampaania ega ennetusega lahti neist, kes kuskil libedamal lõigul oskavad bambusesse panna ja ainult juhuse tõttu kedagi teist kasti ei saada, aga ega enne jamadest lahti ei saa kui ei hakka süvitsi minema ja liistule tõmbama neid, kes liikluses oma pohuismiga silma paistavad. kasvõi nutinäppijatest pikaliini bussijuhid. ühest sellisest oli täna lehes juttu, aga see pole ainuke. aga kuna ühiskond on nagunii juba ammu tõsiselt haige, siis päästaks ainult korralik restart. misiganes see siis ka ei ole.
21:49 06.02.2019
8893 (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
No mis "suhtumist" sa saad eeldada inimestelt, kui juba kõrgetel kohtadel istuvad ametnikud ja bürokraadid näitavad selgelt ette, kuidas suhtuma peab?Kala hakkab ikka mädanema peast!
Politsei, kui riigiorgan on tööriist ja täidab neid käske, mis talle ette antakse seadusloome põhiselt ja omalooming pole lubatud! Seega mingit "süvitsi" minekuid pole plaaniski tegeleda kellelgi. See seletab, miks ei tegeleta jõuliselt ennetustööga, vaid tagajärgedega.
Liikluskäitumist on uuritud oi kui palju ja muudetud üht koma teist, kuid tulemused ei ole ikka veel rahuldavad. Mingid politsei inspektorid meedias võivad vastu rinda vahel taguda, kui jälle midagi ära tehakse, kuid tegelik seis on nukker!
On ainult üks lahendus, mida arvatakse täiuslikuna inimeste liikluskäitumiste korrale kutsumiseks! Seda juba mitmes kohas tehniliste vidinatega katsetatakse, kuid iseasi, kui kiirelt selleni jõutakse, sest mingis mõttes, piirab see teispidi inimeste privaatsust ja mõisteid vabadusest, aga sellest ma täpsemalt siinkohal ei räägiks rohkem! Infot netis sellel teemal piisavalt, kes tahab see leiab ise üles!
05:52 07.02.2019
... (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
jah, ühtpidi jahume privaatsusest ja teistpidi laseme egoupitajatel teha, mis nad tahavad. samas tuleb ju tunnistada, et pohuistide arv liikluses on siiski väike, valdav enamus sõidab korralikult ja muud surmad uppumise, põlemise, tööõnnetuste jms näol eksisteerivad samuti ning neid pole sugugi vähe. liiklus lihtsalt paistab rohkem silma, selle ümber lüüakse rohkem lokku. ausalt öeldes mina eriti ei teagi, mis ennetust meil veel vaja on- igasugu kampaaniaid siin olnud. paneks ehk lömmis autod ja verised inimsuuruses nukud teeservadesse, aga siis leidub kohe protestijaid, et see pole eetiline ja lapsed ehmatavad. alkolukud, keskmise kiiruse arvutajad autodes diskrimineerivad küll korralikku juhti, aga eesmärgi nimel kannataks ehk ära. või saadaks pikalt- 70 inimest on loomulik kadu ja las olla. aga kui nende hulgas on süütud, kes hukkusid pohuisti süül, siis kas on ikka kama?
15:46 01.04.2019
solksolk
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Liikluse korrale kutsumiseks on reaalne lahend ainult üks variant, korralik liiklusjärelvalve.
See tähendab seda, et patrullide arvu tuleks kahekordistada, karistused muuta loovamaks, ehk siis palju peaks määraka ühiskondlikult kasulikku tööd, tüütuid koolitusi ja šokiteraapaid, kus näidatakse õnnetusi ja kiiruste mõju.
Ühesõnaga närvidele peab käima rikkujatele.
Samuti oleks rohkem vaja, igasugu liikluskaameraid.

See ei ole tagajärgedega tegelemine, vaid karistamine ongi ennetustöö, ennetustöö liiklussurmade ärahoidmisel.

Mingit muud ennetustööd ei ole võimalik teha reaalselt, kuna ei ole ühtegi effektiivselt viisi, mis ühiskonda vähe segaks, millega saaks rullnokad korrale kutsuda juba enne rikkumist, sellist asja ei ole olemas.


Liiklussurmad on sellepärast väga esil, kuna see ohustab kahjuks kõiki liiklejaid.
Muid surmasid on meil võimalik ettevaatlikkusega ära hoida, kuid liikluses on asi keerulisem.
Loomulikult ostes endale uus korralik turvaline auto, sõites ettevaatlikult ja kaitsvalt, mõeldes ette, mõeldes teeoludele ja kasutades korralikke rehve, vähendame enda liiklusõnnetusse sattumise tõenäosust mitu korda.
Samuti vähendame võimalikke avarii tagajärgi tublisti, kui sõidame mõistliku kiirusega.
Seda kõike saame ise teha, kuid edasi jääb see vääramatus.
Ehk siis see, et me ei saa midagi teha, kui mingi rullnokk meile autoga peale tuleb, veel enam rekkaga, me ei saa seda kahjuks ise mitte kuidagi mõjutada ja sellepärast ongi liiklussurmad nii esil ja teemaks.


Olen palju vaielnud rullnokkadega, ka ilmselgelt siin foorumis, aga näen alati ühte ja sama läbivat asja, neil on väga haige mõttemaailm.
Nad on egoistlikud, analüüs ja ettemõtlemisvõime neil puudub ja kõik on kama kaks ja antakse, aga gaasi ja tehakse ohtlikke manvööreid ja kihutatakse musta jääga, mille peale üldse ei mõelda jne ja kirutakse korralikke liiklejaid.
Neid rullnokki on väga raske muuta ja ainus võimalus on neid pidevalt karistada.
Trahvida, eemaldada liiklusest, määrata aresti ja vanglat, suunata ühiskondlikult kasulikule tööle, erinevatesse tüütutesse programmidesse ja sokiteraapaisse jne.
Siis nad vähemalt saavad aru, et kihutamine põhjustab neile suuri ebamugavusi ja haiged manöövrid ja nii tõmbavad nad tagasi, mingi osa ka õpib.

Ka täna kohtasin ühte ajugeeniust, kes otsustas ristmikul stop märgi juures olles, mulle paremale kõrvale ronida, kohas, kus see ilmselgelt on keelatud.
Minu jaoks oli see täiesti ootamatu, ei tulnud selle pealegi, et mingi loll võiks sedasi kõrvale pressida, õnneks nägin teda peeglist.
Olin veel suure autoga, millega on kerge teisele külge keerata.
21:41 17.06.2019
Olen paar (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Korda helistanud de. iilide pärast liikluses. Ei midagi, ei suvatsetud midagi ette võtta. Ainuke lahendus ehk kui helistada ja ütelda et juht alko või narkojoobes..
15:56 08.09.2019
Kärss
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Värske ja kurb uudis, korraliku euromõõdus tapjakraavi sügavusest jääb puudu lausa paar meetrit. Ometigi võiks vist väita, et ilma sellise kraavita oleksid kõik elus ja autogi ainsamagi kriimuta peale põllult teele tagasi sõitmist. Või siis oleksid nad sõitnud puusse järgmises kurvis ja võinud see lõppeda veelgi kurvemalt.

https://www.delfi.ee/news/paevauudised/krimi/viljandimaal-hu
kkus-liiklusonnetuses-inimene?id=87366045
16:45 08.09.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
poleks kraave oleks tee muldkeha mis on tehtud sitast kruusast koguaeg märg ja pehme, tee lagunenud, kiunuks kõik normaalsed autojuhid ja õiguspäraselt, aga nüüd läksid kaks joodikut katsetele kui kõvad mehed nad on, kahjuks üks loll pidi alla vanduma, oli küll vegeteerinud siin 35 aastat aga sittagi polnud õppinud, isegi kahu pole sest looduslik valik tegi oma tööd
19:12 08.09.2019
Kärss.. (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
..tahad, et teede kõrval oleks 50m turvaala, ilma kraavide, puude, postide, majadeta jne. umbes nagu F1 ringrajal? Jorsid tõmbasid nosu täis, läksid gasuitama ja ühele lõppes see peatusega Peetruse juures. Selline lihtne asi nagu kinnitatud turvavöö oleks päeva päästnud.
20:15 08.09.2019
AaduPluss (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Teaduslikust aspektist on surmav liikuva keha momentaalne seisma jäämine ehk siis pidurdus. Inimlikust aspektist - enamasti lollus.
07:13 09.09.2019
jee.kim (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Ikka on teised ja kraav süüdi, tegelikkuses aga:
"Autot juhtis 17-aastane joobes ja lubadeta nooruk"
07:49 09.09.2019
. (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
tegelikult on õudne see, et isegi "ajakirjanikud" ei suuda ära õppida eestikeelset sõna juhiluba ja selle kasutamist tekstis- juhiloata.
09:31 09.09.2019
v_ (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Mis häda on nende liiklejatega kes pikas kolonnis panevad sujuva möödasõidu kinni ja hakkavad tagant kõigist mööda kütma. Nii need kolonnid kasvavad.

Teine asi on hoolimatus. Möödasõidud, ettereastamised. Võit on tegelikult täiesti olematu. GPS näitab kohalejõudmise aega 2 min varem hullumeelselt kihutades või siis 2 min hiljem rooli taga tukkudes.

Sõidan palju Tallinn-Tartu vahet. On olnud väga kiire kus kütsin kus torust tuleb ja sain 7 minutit varem kohale kui oleks terve tee tsiviliseeritult sõitnud. Seega jääb mulle kihutamine ja liiklusohtlike olukordade tekitamine arusaamatuks. See võit on olematu. Liiklus on tihe. Möödasõidu ootel on kõik teised jälle seljataga. Võit on kadunud. Kütusekulu mitu liitrit suurem sest pidevale möödasõidule kaasneb ka kiirendus ja kütuse tarbimise suurenemine. Pikale kogemusele tuginedes harrastan väga vähe möödasõite üherealisel suunal. Mõni kiirem rekka mille taga distantsitundlik kiirusehoidja paika panna suudab kaamerarohketel lõikudel mu diisli keskmise kütusekulu kenasti alla 4 liitri sajale viia. Kui tee läheb mitmerealiseks (Mäo, enne Tallinnat) sõidan mööda päris suurest kogusest autodest. Sageli ka neist kes kitsal teel on teinud möödasõitudeks eluohtlikke olukordi. Peale Mäod kõik hakkab korduma. Needsamad kes enne mööda sõitsid ja kaameratelt pilte noolivad, need on jälle mööda sõitmas. Enamus närvihaigeid kohtab lennujaama foori juures paar autot eespool või jäävad enne Tallinnat mitmerealisel teelõigul seljataha. Miks te seda teete? Ühtepidi saan aru, et põnev on kiirusekaameraid testida ja teiste liiklejate unist ja turvalist liiklemist ärevamaks teha. Teistpidi on arusaamatu, et tehakse möödasõite ka pinnatud teelõikudel, meelega teiste autosid kõigele lisaks lõhkuda?
09:33 09.09.2019
v_ (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Üks asi veel. Kui sõita distantsitundliku püsikaga Tallinn-Tartu vahet või liigelda agressiivselt siis isegi mugava autoga oled ühel juhul sihtkohast välja astudes täiesti värske, teisel juhul väsinud....
11:42 09.09.2019
Viimasele (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Tähtis pole ajaline võit, vaid see mitmest mööda saad.
12:11 09.09.2019
stammer (registreerimata)
Re: Mis on liikluses surmav? Kiirus?
Aga miks siis sõidab kolonni viimane korraga 7-st ,8-st, 10-st jne kolonnist olevast autost mööda? Sellepärast, et ta on kolonnis pikalt 80-85 km/h "tiksunud" ja on mulje jänud, et keegi ei tahagi mööda sõita vaid ongi soov Mäost kuni Tartuni mõnusalt 85 km/h "tiksuda". Ja siis kui hakkab möödasõitu tegema, siis on alati keegi tropp, kes kolonnist ärkab samal hetkel ja hakkab peeglisse vaatamata ka möödasõitu tegema. Vot sellised "ärkajad" ongi kõige hullemad. Teine äärmus on kolonnis pikivahe mittehoidjad.
Mina ütleks, et liikluses on surmav hoolimatus kaasliiklejate suhtes.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.