Liiklus

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

Mis on liikluses surmav? Kiirus?

 
Sinule solk- solk
01:28 20.02.2018
Tàitsa nôus. Ja sulle : aga äkki- ehk need" peremured" jätaks õhtuks kodus arutamiseks, liikluses vähe raske seda teha. Rahamure- vaataks oma kulutused üle? Liisinguid või laene palju? Jne. NB- soovitused pole mitte paha pärast.
Külamiis
09:27 20.02.2018
Kohe näha, et Tallinnast! Targutajate, manitsejate laulust on vähe abi! Meil Eestis on kahjuks just liiklus tihti see koht kus ennast välja elatakse. Räägin inimestest mitte robotitest, et vajutad nuppu, paned silmad põlema, naeratuse näkku ja kõik ok.
Külamehele
18:05 25.02.2018
Tallinnast õnneks pole. Ja targutamist siin polnud. Õpi lugema ja siis ka loetust aru saama!
Ka nii saab
16:38 04.05.2018
Peaarhitekt näeb Tallinna südalinna liiklusmurede lahendusena kiirusepiirangut.

Tallinna südalinna Tornimäe ümbrusesse kerkib lähiaastatel juba olemasolevatele kõrghoonetele lisaks veel mitu, see aga tõotab anda lisapanuse liiklusummikute tekkesse. Tallinna linnaarhitekt Endrik Mänd ütles, et suuri muutusi liikluskorralduses ei tehta, kuid abi võiks olla piirkiiruse vähendamisest 30 kilomeetrile tunnis.

Mänd ütles ERR-i raadiouudistele, et suuri muudatusi südalinna liikluskorralduses tulevikus ei tehta, küll aga võidakse kehtestada uus piirkiirus.

"Kindlasti eeldame seda, et piirkiirused vähenevad 30 kilomeetrile tunnis vahetus linnasüdames ja sellega tõmmatakse üldine liikumisfoon aeglasemaks ning nii müra kui reostuse seisukohast tagasihoidlikumaks," selgitas ta.

https://www.err.ee/828723/peaarhitekt-naeb-tallinna-sudalinn
a-liiklusmurede-lahendusena-kiirusepiirangut
63amg
17:35 04.05.2018
tüüpilise kontoriroti arusaam asjadest!saaks aga rohkem märke üles kruttida.kesklinnas polegi võimalik sõita kiiremini ,kui 30.ummikutes tiksudes tuleb keskmine vaevalt üle 20-ne.
solksolk
18:58 12.05.2018
Tähtsust ei oma mitte keskmine kiirus, vaid maksimaalne, antud olukorras, kui seda 30-le piirata tahetakse.
Liikluses on ohtlik
21:51 24.06.2018
Lihtsalt aasta- aastalt suureneb selliste i.i.oot.de osakaal, kellel ei tohi juhtimisõigust olla! Jälle midagi valest öeldud või? Eelmine kommentaar loeti "ebasobivaks"?! Tundub, et koos mingi auto ostuga antakse kohe ka juhtimisõigus tasuta kaasa..
Kärss
14:26 14.11.2018
Ei ole küll täpselt teemasse, aga lihtsalt huvitav ajalooline ülevaade ja sellest faktist sain ka ise teada alles siit lugedes

http://forte.delfi.ee/news/auto/14-november-1983-paev-mil-ke
htestati-esimene-30-kmh-kiirusepiirang-euroopas?id=84314619
selgeltnägija valerka
20:52 21.11.2018
Äärelinnast
21:43 22.11.2018
30km/h võib olla ka lihtsalt kov kokkuhoiupoliitika. Eesti seaduste järgi peaks olema nii, et kohtades, kus piirkiirus on 30 või vähem, ei ole vaja lisada hoiatusmärke tee seisukorra kohta (muud ohud, vist ka vajumine, augud jms). Soovi korral võite parandada ja täpsustada.
Elan sellises kohas, kus 30-alale eelneb sisuliselt kuumaastik. Ühel hommikul tõsteti 30 märk paar lambiposti ettepoole ja eemaldati löökaukude hoiatused. Reaalne liikumiskiirus sellest ei muutunud.
...
19:47 06.02.2019
teema jätkub
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/eelmise-aasta-67
-liiklussurma-on-eesti-viimaste-aastate-tavaline-tase?id=852
48521


aga mida siis teha? või mida on üldse maanteeamet ja politsei siiani teinud? mina pole eriti aru saanud, et midagi tehtud oleks peale trahvimise ja kiiruse mõõtmise, aga taaskord ei saa ametnikud aru, et see on vaid võitlus tagajärgedega, põhjusi need lühinägelikud kabinetikaunistused ei näe. kas ei oska näha või ei taha, aru ei saa.
igal pool püütakse mingite kampaaniate ja lauskontrollimiste ning -trahvidega korda majja lüüa, aga unustatakse ära, et kõige taga on inimene.
üks asi, mis mul pähe turgatas, on kõik ülevaatuse ja kindustuseta autod liiklusest välja noppida- kiiruskaamerad teatavasti tuvastavad numbri ja miks mitte kasutada seda tuvastust ka üv ja kindlustuseta autode väljasõelumiseks. peale seda kutsutakse auto omanik kabinetivestlusele, mitte ei saadeta suvaline trahviümbrik suvalisse postkasti, ning tehakse talle silmast silma selgeks, et toimunud on rikkumine ja pistetakse pihku kopsakas trahvisumma. kui ära ei maksa, läheb asi hullemaks.
Marko
20:36 06.02.2019
Ülevaatuse ja/või kindlustuse puudumine pole ju surmav? Seal rahakott tegija, kas siis maksulaekumine riigile või omaniku vaesus, vahet pole. Ülevaatuseta tapjaautosid pole juba aastakümneid näinud vastu tulemas. Vahest on nii, et mõttetute? nõuete täitmine ületaks auto omahinna kordades, aga ta ju sõidab...
Ja sõita on vaja. Arst on kaugel, vastuvõtuaeg ei klapi bussiajaga jne. Mis teed? Lähedki ilma ülevaatuseta, saaste oli mikron suurem lubatust ja ei lastud läbi. Mõttekoht vist?
Ja nii sõidabki. See väljanoppimine toimib, paljudel patrullidel on juba tuvastus peal ja nii nopivadki.

Muudetud 06.02.19 20:41

...
20:58 06.02.2019
üv ja kindlustuse puudumine näitab suhtumist ja kui oled suuteline teatud asjad pikalt saatma, siis miks peaks veel liikluses viisakas ja korralik olema- poogen ju. neid, kel raha vähe, arst kaugel ja heitgaasid mikroni võrra suuremad, on ilmselt kaduvväike hulk- pigem suvaline nolk audi või bemmiga saadab reeglid pikalt ja peenestab maanteel kõigist mööda. loomulikult ei saa ühegi kampaania ega ennetusega lahti neist, kes kuskil libedamal lõigul oskavad bambusesse panna ja ainult juhuse tõttu kedagi teist kasti ei saada, aga ega enne jamadest lahti ei saa kui ei hakka süvitsi minema ja liistule tõmbama neid, kes liikluses oma pohuismiga silma paistavad. kasvõi nutinäppijatest pikaliini bussijuhid. ühest sellisest oli täna lehes juttu, aga see pole ainuke. aga kuna ühiskond on nagunii juba ammu tõsiselt haige, siis päästaks ainult korralik restart. misiganes see siis ka ei ole.
8893
21:49 06.02.2019
No mis "suhtumist" sa saad eeldada inimestelt, kui juba kõrgetel kohtadel istuvad ametnikud ja bürokraadid näitavad selgelt ette, kuidas suhtuma peab?Kala hakkab ikka mädanema peast!
Politsei, kui riigiorgan on tööriist ja täidab neid käske, mis talle ette antakse seadusloome põhiselt ja omalooming pole lubatud! Seega mingit "süvitsi" minekuid pole plaaniski tegeleda kellelgi. See seletab, miks ei tegeleta jõuliselt ennetustööga, vaid tagajärgedega.
Liikluskäitumist on uuritud oi kui palju ja muudetud üht koma teist, kuid tulemused ei ole ikka veel rahuldavad. Mingid politsei inspektorid meedias võivad vastu rinda vahel taguda, kui jälle midagi ära tehakse, kuid tegelik seis on nukker!
On ainult üks lahendus, mida arvatakse täiuslikuna inimeste liikluskäitumiste korrale kutsumiseks! Seda juba mitmes kohas tehniliste vidinatega katsetatakse, kuid iseasi, kui kiirelt selleni jõutakse, sest mingis mõttes, piirab see teispidi inimeste privaatsust ja mõisteid vabadusest, aga sellest ma täpsemalt siinkohal ei räägiks rohkem! Infot netis sellel teemal piisavalt, kes tahab see leiab ise üles!
...
05:52 07.02.2019
jah, ühtpidi jahume privaatsusest ja teistpidi laseme egoupitajatel teha, mis nad tahavad. samas tuleb ju tunnistada, et pohuistide arv liikluses on siiski väike, valdav enamus sõidab korralikult ja muud surmad uppumise, põlemise, tööõnnetuste jms näol eksisteerivad samuti ning neid pole sugugi vähe. liiklus lihtsalt paistab rohkem silma, selle ümber lüüakse rohkem lokku. ausalt öeldes mina eriti ei teagi, mis ennetust meil veel vaja on- igasugu kampaaniaid siin olnud. paneks ehk lömmis autod ja verised inimsuuruses nukud teeservadesse, aga siis leidub kohe protestijaid, et see pole eetiline ja lapsed ehmatavad. alkolukud, keskmise kiiruse arvutajad autodes diskrimineerivad küll korralikku juhti, aga eesmärgi nimel kannataks ehk ära. või saadaks pikalt- 70 inimest on loomulik kadu ja las olla. aga kui nende hulgas on süütud, kes hukkusid pohuisti süül, siis kas on ikka kama?
solksolk
15:46 01.04.2019
Liikluse korrale kutsumiseks on reaalne lahend ainult üks variant, korralik liiklusjärelvalve.
See tähendab seda, et patrullide arvu tuleks kahekordistada, karistused muuta loovamaks, ehk siis palju peaks määraka ühiskondlikult kasulikku tööd, tüütuid koolitusi ja šokiteraapaid, kus näidatakse õnnetusi ja kiiruste mõju.
Ühesõnaga närvidele peab käima rikkujatele.
Samuti oleks rohkem vaja, igasugu liikluskaameraid.

See ei ole tagajärgedega tegelemine, vaid karistamine ongi ennetustöö, ennetustöö liiklussurmade ärahoidmisel.

Mingit muud ennetustööd ei ole võimalik teha reaalselt, kuna ei ole ühtegi effektiivselt viisi, mis ühiskonda vähe segaks, millega saaks rullnokad korrale kutsuda juba enne rikkumist, sellist asja ei ole olemas.


Liiklussurmad on sellepärast väga esil, kuna see ohustab kahjuks kõiki liiklejaid.
Muid surmasid on meil võimalik ettevaatlikkusega ära hoida, kuid liikluses on asi keerulisem.
Loomulikult ostes endale uus korralik turvaline auto, sõites ettevaatlikult ja kaitsvalt, mõeldes ette, mõeldes teeoludele ja kasutades korralikke rehve, vähendame enda liiklusõnnetusse sattumise tõenäosust mitu korda.
Samuti vähendame võimalikke avarii tagajärgi tublisti, kui sõidame mõistliku kiirusega.
Seda kõike saame ise teha, kuid edasi jääb see vääramatus.
Ehk siis see, et me ei saa midagi teha, kui mingi rullnokk meile autoga peale tuleb, veel enam rekkaga, me ei saa seda kahjuks ise mitte kuidagi mõjutada ja sellepärast ongi liiklussurmad nii esil ja teemaks.


Olen palju vaielnud rullnokkadega, ka ilmselgelt siin foorumis, aga näen alati ühte ja sama läbivat asja, neil on väga haige mõttemaailm.
Nad on egoistlikud, analüüs ja ettemõtlemisvõime neil puudub ja kõik on kama kaks ja antakse, aga gaasi ja tehakse ohtlikke manvööreid ja kihutatakse musta jääga, mille peale üldse ei mõelda jne ja kirutakse korralikke liiklejaid.
Neid rullnokki on väga raske muuta ja ainus võimalus on neid pidevalt karistada.
Trahvida, eemaldada liiklusest, määrata aresti ja vanglat, suunata ühiskondlikult kasulikule tööle, erinevatesse tüütutesse programmidesse ja sokiteraapaisse jne.
Siis nad vähemalt saavad aru, et kihutamine põhjustab neile suuri ebamugavusi ja haiged manöövrid ja nii tõmbavad nad tagasi, mingi osa ka õpib.

Ka täna kohtasin ühte ajugeeniust, kes otsustas ristmikul stop märgi juures olles, mulle paremale kõrvale ronida, kohas, kus see ilmselgelt on keelatud.
Minu jaoks oli see täiesti ootamatu, ei tulnud selle pealegi, et mingi loll võiks sedasi kõrvale pressida, õnneks nägin teda peeglist.
Olin veel suure autoga, millega on kerge teisele külge keerata.
Olen paar
21:41 17.06.2019
Korda helistanud de. iilide pärast liikluses. Ei midagi, ei suvatsetud midagi ette võtta. Ainuke lahendus ehk kui helistada ja ütelda et juht alko või narkojoobes..
Kärss
15:56 08.09.2019
Värske ja kurb uudis, korraliku euromõõdus tapjakraavi sügavusest jääb puudu lausa paar meetrit. Ometigi võiks vist väita, et ilma sellise kraavita oleksid kõik elus ja autogi ainsamagi kriimuta peale põllult teele tagasi sõitmist. Või siis oleksid nad sõitnud puusse järgmises kurvis ja võinud see lõppeda veelgi kurvemalt.

https://www.delfi.ee/news/paevauudised/krimi/viljandimaal-hu
kkus-liiklusonnetuses-inimene?id=87366045
selgeltnägija valerka
16:45 08.09.2019
poleks kraave oleks tee muldkeha mis on tehtud sitast kruusast koguaeg märg ja pehme, tee lagunenud, kiunuks kõik normaalsed autojuhid ja õiguspäraselt, aga nüüd läksid kaks joodikut katsetele kui kõvad mehed nad on, kahjuks üks loll pidi alla vanduma, oli küll vegeteerinud siin 35 aastat aga sittagi polnud õppinud, isegi kahu pole sest looduslik valik tegi oma tööd
Kärss..
19:12 08.09.2019
..tahad, et teede kõrval oleks 50m turvaala, ilma kraavide, puude, postide, majadeta jne. umbes nagu F1 ringrajal? Jorsid tõmbasid nosu täis, läksid gasuitama ja ühele lõppes see peatusega Peetruse juures. Selline lihtne asi nagu kinnitatud turvavöö oleks päeva päästnud.
AaduPluss
20:15 08.09.2019
Teaduslikust aspektist on surmav liikuva keha momentaalne seisma jäämine ehk siis pidurdus. Inimlikust aspektist - enamasti lollus.
jee.kim
07:13 09.09.2019
Ikka on teised ja kraav süüdi, tegelikkuses aga:
"Autot juhtis 17-aastane joobes ja lubadeta nooruk"
.
07:49 09.09.2019
tegelikult on õudne see, et isegi "ajakirjanikud" ei suuda ära õppida eestikeelset sõna juhiluba ja selle kasutamist tekstis- juhiloata.
v_
09:31 09.09.2019
Mis häda on nende liiklejatega kes pikas kolonnis panevad sujuva möödasõidu kinni ja hakkavad tagant kõigist mööda kütma. Nii need kolonnid kasvavad.

Teine asi on hoolimatus. Möödasõidud, ettereastamised. Võit on tegelikult täiesti olematu. GPS näitab kohalejõudmise aega 2 min varem hullumeelselt kihutades või siis 2 min hiljem rooli taga tukkudes.

Sõidan palju Tallinn-Tartu vahet. On olnud väga kiire kus kütsin kus torust tuleb ja sain 7 minutit varem kohale kui oleks terve tee tsiviliseeritult sõitnud. Seega jääb mulle kihutamine ja liiklusohtlike olukordade tekitamine arusaamatuks. See võit on olematu. Liiklus on tihe. Möödasõidu ootel on kõik teised jälle seljataga. Võit on kadunud. Kütusekulu mitu liitrit suurem sest pidevale möödasõidule kaasneb ka kiirendus ja kütuse tarbimise suurenemine. Pikale kogemusele tuginedes harrastan väga vähe möödasõite üherealisel suunal. Mõni kiirem rekka mille taga distantsitundlik kiirusehoidja paika panna suudab kaamerarohketel lõikudel mu diisli keskmise kütusekulu kenasti alla 4 liitri sajale viia. Kui tee läheb mitmerealiseks (Mäo, enne Tallinnat) sõidan mööda päris suurest kogusest autodest. Sageli ka neist kes kitsal teel on teinud möödasõitudeks eluohtlikke olukordi. Peale Mäod kõik hakkab korduma. Needsamad kes enne mööda sõitsid ja kaameratelt pilte noolivad, need on jälle mööda sõitmas. Enamus närvihaigeid kohtab lennujaama foori juures paar autot eespool või jäävad enne Tallinnat mitmerealisel teelõigul seljataha. Miks te seda teete? Ühtepidi saan aru, et põnev on kiirusekaameraid testida ja teiste liiklejate unist ja turvalist liiklemist ärevamaks teha. Teistpidi on arusaamatu, et tehakse möödasõite ka pinnatud teelõikudel, meelega teiste autosid kõigele lisaks lõhkuda?
v_
09:33 09.09.2019
Üks asi veel. Kui sõita distantsitundliku püsikaga Tallinn-Tartu vahet või liigelda agressiivselt siis isegi mugava autoga oled ühel juhul sihtkohast välja astudes täiesti värske, teisel juhul väsinud....
Viimasele
11:42 09.09.2019
Tähtis pole ajaline võit, vaid see mitmest mööda saad.
stammer
12:11 09.09.2019
Aga miks siis sõidab kolonni viimane korraga 7-st ,8-st, 10-st jne kolonnist olevast autost mööda? Sellepärast, et ta on kolonnis pikalt 80-85 km/h "tiksunud" ja on mulje jänud, et keegi ei tahagi mööda sõita vaid ongi soov Mäost kuni Tartuni mõnusalt 85 km/h "tiksuda". Ja siis kui hakkab möödasõitu tegema, siis on alati keegi tropp, kes kolonnist ärkab samal hetkel ja hakkab peeglisse vaatamata ka möödasõitu tegema. Vot sellised "ärkajad" ongi kõige hullemad. Teine äärmus on kolonnis pikivahe mittehoidjad.
Mina ütleks, et liikluses on surmav hoolimatus kaasliiklejate suhtes.
solksolk
21:44 17.09.2019
Just täna sai sellist olukorda kogetud.
Teehöövel sõitis 50ga ees, tema taga olevad autod läksid üksteise järel mööda, nii nagu võimalust oli.
Üks jäi küll veidi jokutama, samas ei olnud see kõige ohutum koht mööda minna ja siis tagant mingi ülbik otsustas, et temale järjekord ei kehti, tema trügib ette ja nüüd sõitis kõigist mööda, reastus kõige ette ja siis mõne hetke pärast sõitis selle teehöövlist mööda.

See on minu arvates sama ettetrügimine, nagu muudes järjekordades, kus seda üldjuhul ei tehta.

Osad inimesed ei saa aru, et takistused minnakse järjekorras mööda, nagu ka praegu enamik läksid.
Ma tean, mõnikord jäävad osad liiga ette jokutama, aga tihti on see ikkagi ülbe ettetrügimine, nagu ka täna.

Kõik ei saa korraga mööda minna, kuna on vastuliiklus, seega tuleb minna vähehaaval.
Kahjuks on meil liikluses palju juhte, kes on ülbed ja ei arva ohutusest midagi ja süüdistavad õnnetustest teehooldust, mis sellest, et tegelikult on inimesed ise süüdi, et teeolude kohta libedaga liiga kiiresti sõidavad või kasvõi pimedas ja vihmaga liiga kiiresti sõidavad.
Alles eile kohtasin ühte lammast juhti, kes sõitis millegipärast kogu minu eesoleku aja keset teed ja vahepeal isegi enamus vastassuunavööndis, aru ei
saa, mis tema peas toimus.
See oli kitsam maatee, aga mitte nii kitsas, et poleks saanud sõita korralikult oma suunavööndis, mina sain küll, tema ei saanud.
Sull12
21:36 18.09.2019
Solk!

Täpselt nii sõidan ka mina, kui on miski masina taha kolonn kogunenud.
Kolonn reeglina näitab juba, et seal puudub inimestel möödasõidusoov. Ma tõesti ei jää rivi lõppu ootama, et kõik minu ees järjekorras enne mind möödasõidu ära teeks. Aga kui seal kolonnis on nüüd üks isehakanud politseinik, kes nimelt mööda ei lähe, et las need seljatagused siis tiksuvad "ohutult" selle liikuri sabas.
Elu on näidanud, et kõige stressivabam on kolonnist võimalusel kohe mööda sõita.
v_
00:17 19.09.2019
Millest on tingitud sellised skisofreenilised järeldused, et kolonnis on isehakanud politseinik või keegi ei tahagi mööda minna? Sa ei tea ju olukorda saabudes kolonni lõppu. Iseasi kui sa oled 20km taga sõitnud, näed, et tee on vaba ja keegi möödasõitu ei hakka tegema. Aga lihtsalt saabudes kolonni lõppu ja teha kohe igasugu järeldusi ja stressi vähendamiseks kohe ohtlik manööver ette võtte? Võibolla autod on pikalt vastu tulnud ja keegi pole saanud vahepeal mööduda?

Mis puudutab 85km/h mäost Tartusse "tiksumises" siis lihtne matemaatika näitab, et 95km läbimiseks aega kulub 1 tund ja 7 minutit.Muidu kui kütaksid 90km/h oleks ajakulu 1 tund ja 3 minutit. 5 minutit võitu? Sa ei jõua poolel teel isegi teepervel kusel ära käia kui see kolonn on jälle sinust ees.... Kah mul need möödasõitjad. Pigem on probleem peas, mitte tiksumises.
.
06:57 19.09.2019
kolonnid tekivad väga lihtsal põhjusel- keegi, kes ei suuda piirkiirusega sõita (või nt rekast mööduda) ja temale järgi jõudnud esimene lammas, kes arvab, et sobib ka aegalsem kiirus ja neile järgi jõudnud teine lammas, kes ei julge kahest autost korraga mööda sõita või arvab samuti, et väiksem kiirus sobib. sealt edasi jõuab selle kolmiku sappa juba igasugu rahvast ning kui vastuliiklus on tihe, on ka nende möödasõit raskendatud. niiet kui maanteel on kolonn, siis on selge, et kiiremaks see kolonn enam ei muutu ja targem on sealt võimalusel mööda sõita. praktika näitab, et vahel on see mõttetu, sest kui sihtpunkti on näiteks 10km, siis enne jõuad kohale kui oled suutnud kogu kolonni alistada. sellised kolonnid on tüüpilised linnalähiasulate ja linna töökohtade vahel- hommikuti 20km kolonnis tiksuda pole mingi ime ja paraku nüri reaalsus.
v_
08:21 19.09.2019
Et nagu kui suudad 20km kolonni alistada ja jõuad 1 minut enne kolonni lõpus tiksuvat töökaaslast arvuti taha oled tegija? Tõmbad korra Delfi lahti on pool tundi elust kadunud. Huvitavad probleemid inimestel. Tehke korra enda peal elustest. Vaadake kuidas on sõita tsiviliseeritult ja siis võtke aega palju võidate kui panete enda ja teiste elud iga päev ohtu.

Eestist väljas viibides olen mõelnud, et miks kõrgelarenenud ühiskonnas on nii rahulik see liiklus. Samas kui Eestis või Venemaal põgeneb rahvas nähtamatu hiidlaine eest. Hakkasin arvutama palju ma kaotan siis ajast. Tuleb välja, et vabalt võib ka teedel 80km/h kehtestada nagu paljudes EU riikides on. Lühematel otstel kes tööl käivad 20km kauguselt linnast - nende ajakaotus on peaaegu, et olematu.

.
09:17 19.09.2019
eestis ei ole võimalik tsiviliseeritult sõita, sest liikluskultuur on olematu. ja kui kehtestada kiiruseks 80, siis alati leidub keegi, kes isegi 80ga ei suuda sõita või spido valetab ropult ja jälle on kolonnid. lisaks jäävad alati alles möödatõmblejad, isegi kui sellest absoluutselt mingit kasu ei ole- jääb su ette tiksuma ja see on kogu tema möödasõiduvõit. muidugi ka meie olematud pikivahed igasugu per$enuusutajate tõttu.
solksolk
22:19 19.09.2019
Praegu oli takistuseks teehöövel ja tema taga oldi maksimaalsel juhul minut, kui juba paar tükki trügima hakkasid.
Selle taga oli kolonn, kuna kõik ei saa korraga mööda sõita, vastutuleva liikluse tõttu.
Teehöövli taga olevad autod läksid ühe või kahekesi järjest temast mööda, teised pidid lihtsalt oma järjekorda ootama, aga leidus paar tükki, kes ülbelt trügima hakkasid.

Tegelikult lõppkokkuvõttes vähemalt minu ees olevad autod, sõitsid kõik sellest teehöövlist mööda, kaasaarvatud mina.
Ehk siis, mitte keegi ei jõudnud sappa ootama jääda, seda enam, et kohe oli linn, mis tegi sellise trügimise eriti mõttetuks.

Sull12, siis oled sa ehe näide liiklusülbikust, kes ohtlikke möödasõite teeb ja ülbelt ette trügib, ise sellest arusaamata.
Üks neist ettetrügijatest võttis väga konkreetselt ära minu ja minu eesoleva auto möödasõiduvõimaluse ja saime alles pärast teda mööda sõita.


See, et on võimalus rivist mööda sõita, ei tähenda, et seda peaks tegema.
Kui sõita pikalt Tallinn-Tartul, kus tõesti esimesed mööda ei lähe on teine olukord.
Kuid praegu oldi seal sabas oldud võibolla minut, kui sedagi ja oli selgelt näha, kuidas autod järjest mööda lähevad, taganttulijat lihtsalt ei huvitanud, tema arvas, et talle järjekord ei kehti.

Muudetud 19.09.19 22:20

Marko
22:31 19.09.2019
solksolk, sinu nn trügijad on inimesed, kes on võimelised kiirelt otsustama teemal jõuan/ei jõua. Kui sa ei kuulu sinna seltskonda, siis ole tasem! Ja ära hakka möödasõitjat takistama puhtalt kiusu pärast!
Niisamuti
13:36 20.09.2019
Probleem on selle, et enamus neid nö kiired otsustajad on kiired otsustajad vaid enda arvates ja reealselt teevad nad kiiresti vaid valearvestusi. Seega kannatab kogu see rida kui nad ära ehmatavad vastutulija peale ja hakkavad vahele trügima. Ja liiklus pole mäng et, kes on kiirem, et endale adrenaliini laks saada. Selleks võta endale arvutimäng ligi.

Kui sa selle "kiire otsustamisega ja oma elus minuti võitmisega" minu lapsed ohtu sead siis....
Kurbinimene
14:48 20.09.2019
Tean ka ühte sellist kiiret otsustajat kellel üks kiire möödasõit ebaõnnestus. Hukkus teises autos väikelapse ema. Kutt sai 3 aastat tingimisi. Aga mõnda alfaisast ja tegijat ei muuda miski. Mõnele selline lops siiski mõjub. Aga sageli tuleb see kaasliiklejate tervise arvelt. Siin teemas on hästi näha, kes on kes.
solksolk
15:24 20.09.2019
Sa Marko vist ei saanud pointile pihta.
Jõle huvitav, et mind ründad? Mina ei jäänud kuskile passima, sõitsin oma veokiga teehöövlist kohe mööda, kui sain.
Samuti sa vist ei lugenud, et minu ees oli veel üks auto, kes ootas möödasõidu võimalust, samal ajal, kui kaks tükki ette trügisid, eriti jäi üks silma.

Neil polnud mitte mingit põhjust ette trügida, ees mindi kenasti mööda üksteise järel, kui võimalus oli.
Jah, minu ees olnud sõiduauto jäi ühe koha peal veidi toppama, samas ei oleks see möödasõit nagunii kõige ohutum olnud.


Probleem ongi selles, et samal ajal, kui järjekorras minnakse sellest teehöövlist mööda, siis on ju taga ka tee vaba ja saavadki tagant hakata ette trügima ülbelt, aga samal ajal nad teehöövlist mööda ei saa, peavad samamoodi hakkama oma järjekorda ootama, aga seekord on nad teistest ette trüginud ja võtsid kelleltki teiselt võimaluse ära.


Huvitav oli ikka see, et sa kohe mind süüdistama hakkasid Marko, see näitab sinu suhtumist, mis liiklusesse ei paista just sobiv olevat.
Ilmselt on sinu arvates kõva mees see, kes ohtlikult ja ülbelt mööda sõidab, kuigi tegelikult on ohtlikud möödasõidud lubamatud.
Samuti on huvitav see, et mind kohe möödasõidu takistajaks nimetad, see näitab, et sul on mingi kompleks ja arvad, et möödasõitja on mingi kõva mees, mida ta ei ole.
Ma ei takista kellegi möödasõitu, miks peaksin? Ainult ootasin oma järjekorda, kuni minu ees olev auto mööda läheb.


Teine olukord on see, kui pikal maanteel tõesti on näha, et mitu autot tiksuvad tükk aega ees ja ei lähe mööda, siis on tõesti arusaadav, et ka neist mööda minnakse.
Kuid praegusel juhul oli rivi vaevu minut taga olnud, kui juba tagant kaks tükki ette trügima hakkasid ja samal ajal nad nägid, et üksteise järe läksid autod sellest teehöövlist mööda, ei jäädud passima üldiselt.

Need kiired otsustamised võivad lõppeda ka avariiga, kuna ei veenduta piisavalt möödasõidu ohutuses.
Lisaks pole Marko sinusugused aru saanud sellest, et sinusugused vaheale trügijad, sunnivad teised autod aeglustama, mis lõpuks põhjustab selle, et see rivi peab lõpu poole väga aeglaselt sõitma hakkama.
Siis sinusugused närvilised liiklusseadusest mitte hoolivad juhid, hakkavad kõva meest mängima ja veel enam, sellest rodust mööda kihutama ja samamoodi rivi lõppu aeglustama.
Ikka mõtle ka natuke, mida sa liikluses teed, ära tembelda kõiki kohe venijateks ja ära pea ennast sellepärast paremaks ,et sa ohtlikult ja ülbelt rivist gaas põhjas mööda sõidad.

Mitte, et ma neist ise mööda ei läheks, aga enne veendun, et ees tõesti on sellised, kes ei lähe mööda.
Samuti puudub Tallinn-Tartul möödasõidul mõte, kui rodu on km pikk ja väga tihe vastuliiklus.
Siis ei jõua sa oma möödasõitudega kuhugi, tekitad ainult liiklusohtlikke olukordi ja riskid ka muidu iga möödasõiduga ja kulutad oma autot ning raiskad kütust ja aeglustad rivi sinust taha poole jäävat osa.

Kõige hullem on see, et kogu selle jamaga ei võida aega ka.
Tipptunnil on Tallinn-Tartul iga päev näha selliseid möödasõitjaid, nad ei jõua omadega eriti kuskile, aga tekitavad hulga ohtlikke ja närvilisi olukordi ja kütuse raiskamist.
Sellistel ei tohiks tõesti mitte midagi olla eneseõigustuseks öelda, kui politsei nad 160 km/h möödasõidult maha võtab.
Tean seda kõike hästi, kuna olen ka ise aja jooksul taolisi asju teinud ja näinud, kui mõttetu ja vastik selline asi tegelikult on ja üritan selliseid asju enam mitte teha.
Üha enam saab selgeks, et tipptunnil ei ole mõtet kolonnidest mööda trügida, kui seda just 4 realisel teel teha ei saa.

Muudetud 20.09.19 15:34

Marko
15:25 20.09.2019
Kiire otsuse eelinfo hulka kuulub ka see, kas kolonnis on piisavad pikivahed juhuks kui. Tegelikult on see, et tagasireastuja tembeldatakse trügijaks, tihti isegi takistatakse teda, üks kõige suurem probleem maanteel.
Avariide saldo on mul täpselt null, juhiluba 83st aastast.
.
16:36 20.09.2019
tjah, paraku on neid, kes ei suuda tabada üldist situatsiooni ning hakkavad oma reeglitega kõvasti ja valesti tegutsema. eks iseloom mõnel selline, et ei kannata oodata, mõelda, analüüsida, arutleda, kalkuleerida, süveneda, arvestada teistega jne. eks nad ole harjunud läbi elu minema küünarnukkidega teed tehes ning kui keegi vahel ka jalge alla tallatud, pole aega sellele mõelda. ja neile vastu töötab teine rinne, kus igal võimalusel püütakse sellistele kaikaid kodaratesse loopida- ei lase reastuda, ei lase mööda sõita, lasen signaali, vehin rusikaga, vilgutan tuledega, sõiman kinniste akendega autos, helistan 112.
täna jälle uudis, kus ühte tattnokka aeti pikalt taga kuni tulistamiseni välja. mida sellistega teha? mina ka krt ei tea, hea meelega annaks korraliku ketuka. pikemaks ajaks kuskile aia taha ükt-d tegema ja las seedib natukene. aga meil humaanne kohus, teeb näpuga häbi häbi ja tüüp taas tänaval lollitamas.
Ehhhhhhhh...
16:37 20.09.2019
Siis on viimanei aeg litakas ära panna. Mõni emme kolonnist kraavi suruda. Tavaliselt need matsud tulevad kui ego liiga suureks kasvab.
solksolk
17:08 20.09.2019
Eks raske on peatada ka eest ärasõitjat, kui abi pole lähedalt võtta, patrulle ju vähevõitu.
Õnneks on Eesti politsei päris isuga rammima ka hakanud ja panevad siili maha, ju siis hetkel polnud selleks võimalust, et nii peatada eest ärasõitjat.

Samuti on nad korralikud kiired autod saanud endale, millega on hea taga ajada.
Kuid ka see tagaajamine on ehe näide, et meil on rohkem liikluspolitseid vaja tänavatele ja teedele.
Need annaks abi tagaajamisel ja hoiaks korda liikluses, hakataks neid närvilisi kihutajaid vahele võtma ja aresti määrama, kui muu ei mõju.

Nende kihutajate ja ohtlike manöövrite tegijate põhisuhtumine on muidugi, et politsei on rahakogumiseks ja kiiruskaamerad.
Kuigi tegelikult on korra ja ohutuse tagamiseks, lihtsalt rullnokad ei saa sellest kahjuks aru ja neile ei jõua kohale, et nad ise midagi valesti teevad liikluses, kellede pärast, neid kaameraid üldse vaja ongi ja rohkem patrulle.

Eks ma näen tihti liikluses seda korratust.
Näen tihti, kuidas ma sõidan 50 või 70 alas reaalselt 50-53km/h või 70 alas 70-73 km/h ja isegi osad rekkad otsustavad minust mööda sõita.
Mis korrast me sellisel juhul räägime, kui nende arvates neile 50 ja 70 ala piirangud ei kehti ?
TOONITAN RÄÄGIN REAALSEST KIIRUSEST, MITTE SELLEST, MIDA SPIDOMEETER NÄITAB.
Ütlesin seda suurte tähtedega, kuna mõni ei saa aru, mida tähendab reaalne kiirus ja hakkab jälle spidomeetrist sokkima.
Näen osade juhtide puhul üldse tohutut närvilisust ja kuidas sõidetakse ei tea kust läbi.
Suudetakse täiesti uskumatu koha peal külje alla pressida, ilmselgelt seadusevastaselt.
Näitek ristmik, kus ilmselgelt pole ettenähtud kahte autot kõrvuti, aga osad suudavad ikka kõrval pressida, väga ootamatult.
Uutel ristmikel ei pruugi see paljudes muidugi enam võimalik olla, kuna äärekivi on vastas.

Kõige uskumatum olukord oli, kus ühel vana ringteel välja keerates, suutis mu tööveokist, üks mikrobuss paremalt mööda pressida.
Ilmselgelt pidi ta teepeenralt lisa võtma, täiesti ajuvaba ja ohtlik manööver ja ilmselgelt ehtne rullnokk roolis, mida võib ikka kohata osade kaubikute roolis.
Nüüd on seal uus ringristmik, kitsas ja rohkete äärekividega, sellist pulli enam teha ei saa.
Selliste jobude pärast ristmikke nii kitsaks peab ehitama, kuigi see segab ka korralikke liiklejaid.

Muudetud 20.09.19 17:31

R.K.
18:27 20.09.2019
Suunatuli on teil olemas? Kasutage.
solksolk
18:34 20.09.2019
Miks sa mulle suunatulest räägid?
Kuidas sa üldse tuled nii lolli mõtte peale, et rääkida suunatulest, mis teemaga ei haaku ?

Ma kasutan suunatuld paremini, kui enamik liiklejaid, aga idiootseid liiklejaid nagunii ei huvita, kuhu ma suunda näitan, nad sõidavad ikka nii haigelt, nadu nad tahavad.

Teevad isegi möödasõidu keelualas minust möödasõidu, kuigi mul vasak suund vilgub ja hakkan kohe ära keerama, vasakpöörde kohast ja seda isegi kurvi peal, kus on halb nähtavus.

Ükskord kohtasin sellist idiooti, ma näitasin vasakut suunda varakult, aeglustasin, lõpuks olin sunnitud maanteel seisma jääma, vastuliikluse tõttu.
Siis üks vana Golfiga tüüp tuututas taga ja vahtis vihase näoga, minust mööda sõites, ma ei pidanud liiklust kinni, minust sai kenasti paremalt mööduda, mida ta ka tegi.
Ma ei tea, mida tema haige aju mõtles, et ma ei tohi tema arvates sealt vasakule keerata või?
Vasakpööre oli seal täiesti lubatud ja 70 ala kah.

Muudetud 20.09.19 18:39

R.K.
19:14 20.09.2019
Sulle ma ei räägigi. Mul juba aastatega selgeks saand, kellele tasub midagi rääkida ja kes aru saab. Sina, solksolk, kahjuks nende hulka ei kuulu. Nii et, võta vabalt, liiklusteoreetik.;)
Sull12
19:34 20.09.2019
Ohh, oleks kõik nii "joonistatud mees" nagu Solk, küll oleks elu ilus.

Üks küsimus Sulle Solk: palju sa aastas sõidad, nii 5a keskmisena?
.
08:20 04.10.2019
https://www.postimees.ee/6793475/koige-turvalisematel-maante
edel-juhtub-aina-rohkem-onnetusi


"Politseikapten Hannes Kullamäe sõnul on kasvanud liiklusõnnetuste arv Tallinna- Tartu maantee esimesel 25 kilomeetril..."

seal ju neljarealine, mis laadi õnnetused seal toimuvad?
ilmselt on varsti sinna oodata 80 märki või suvel enam kiirust ei tõsteta.
muhv,30
08:43 04.10.2019
Ehita teed milliseks tahad, idiooti see ei päästa/ravi/paranda!
Selles mõttes on need 2+2 maanteed üks mõttetu raharaiskamine meie liiklustiheduse juures.
punktikesele
10:57 04.10.2019
Saksa kiirteed on lausa 3-4 realised ja ikka toimuvad seal õnnetused.Ja väga raskete tagajärgedega.Nii et lollikindlat lahendust ei ole olemas (nagu meil mõned arvavad, et teeme kõik teed 2+2 ja pääseme õnnetustest)!
.
11:09 04.10.2019
tõesti? ja saksa kiirteedel on maksimaalne lubatud kiirus 90 või 110 ja liiklustihedus sama suur kui meil?
Kärss
11:24 04.10.2019
... et lõpuks on surmav siis ikkagi kiirus? Sest lineaarse kiiruse kasvu juures kipuvad kõik teised parameetrid kuni suuremast liiklustihedusest tulenevate vea tegemise tõenäosuste ja juhtide summaarsete reaktsiooniaegade tõttu kasvama eksponentsiaalselt. Et sellest aru saada, pole vaja Saksas käiagi, kitsaskohad paistavad suurepäraselt silma juba neil esimesel Tln-Tartu tee 25-l kilomeetril.
63amg
17:00 04.10.2019
meie 2 pluss 2 on ju porno kuubis. kõik võimalikes kohtades on võimalik teha vasak,või tagasi pööre.samal ajal sõidavad teised 110-ga.jüri ring on ikka totaalne ämber. kogu probleemid saavad alguse liikluskorraldusest.
to 63
17:48 04.10.2019
Oled sa midagi kuulnud sellistest lisaradadest, mis eelnevad vasak- või parempöördele? On sellised moodustised, kuhu juht enne ärapööret reastub ja kõik ülejäänud võivad rahulikult oma teekonda 110ga jätkata, pööraja ei takista mitte kedagi. Ja teisest küljest võetuna ei ole kellelgi kohustust kaasliikleja autole suvalisse kohta külge sõita- hoia silmad lahti, hoia silmad teel, hoia pikivahet, ära liialda kiirusega ja kõik sõidud saab kenasti sõidetud. Liikluskorraldus ei käse kellelgi neid elementaarseid käitumisviise rikkuda.
Ja oma kirjaoskust võiksid ka parandada. Kui juhioskus ka selline nagu kirjaoskus, siis head nahka sealt ei tule.
selgeltnägija valerka
18:07 04.10.2019
läksin täna ühe tööauto rehve katsetama, kas viskavad või mitte, lasin 120 peale, kuigi teepeal oli 80 märk, oleks laksu saanud, oleks ju ise süüdi olnud, aga tean inimesi kes oleks kiunund, et lollid mendid jälle kiirust mõõtmas
63amg
19:47 04.10.2019
to 63. sa ilmselt pole kunagi tartu mnt. sõitnud! pole seal midagi neid aeglustus radasid!
Aga... .
20:45 04.10.2019
Ei mõtle välja kui palju neid vasak-tagasipöörde kohti Tal-Tartu trassil 2+2 lõikudel on.Ainuke mis meelde tuli on Vana -Aaviku. kus Tallinna poolt tulles sai teha vasakpööret.
Kärss
22:51 04.10.2019
Tallinn-Tartu pole ainus 2+2 trass.

Tipptunni reaalsus on see, et mõlemad read on autosid täis, esimene rida liigub 80-85 vahemikus, teine rida 105-120 vahemikus. Lisaks juurde veel mõned madallendurid. Proovi nüüd traktoriga, mis üle 50-e ei lähe, jõuda esimesest reast vasakul asuvasse aeglustusritta ilma kedagi "ehmatamata". Igaks juhuks meenutan, et traktor ei ole mitte lihtsalt neljarattaline sõiduk, vaid veab reeglina enda järel mingit rasket ja sageli ka ebastabiilset koormat, millega pole võimalik võtta kiireid kurve ega äkkpidurdusi-kiirendusi. Täiesti reaalne olukord, mida ise n+1 korda läbi pidanud elama.

Sellest tegelikult ka varem juttu olnud, et ohtlik on eelkõige kiiruste erinevus ja mida suurem on max lubatud kiirus, seda suuremad need erinevused on, sest aeglasemalt liikujad ei ole me teedelt kuhugi kadumas. St nendega tuleb lihtsalt arvestada. Paralleelteid koos viaduktidega pole samuti tulemas. Sealt tekibki lõpuks hunnik potentsiaalseid ohuallikaid ja kiiruse kasvades hakkab nende mõju kordistuma...
Aga... .
23:11 04.10.2019
Minust eelnev postitaja mainis siiski konkreetselt Tartu maanteed ja too nüüd sealt mõni näide, kus vasakule pööramiseks on aeglustusrada 2+2 teel.
Kärss
00:49 05.10.2019
Ei too näidet, sest offtopiku algus oli 2+2 teedest, mitte konkreetselt Tallinn-Tartu maanteest. Lenska maanteel on selliseid kohti juba üksjagu ja kiiruste suure erinevuse probleem on täiesti reaalne.
63amg
18:22 08.01.2020
tundub,et põtradel hakkavad asjad vaikselt paika loksuma.uus talverehvide kasutamise kord on ka hea mõte.
mõni uimab teede peal ilmselt meelega aeglaselt.just täna oli juhus,kui 30 alas suudeti sõita vaid 10 km-h. 70 alas kolmandas reas on nii tavaline,et sõit toimub max 55 km-h
...
18:27 08.01.2020
eks need uimerdised viskavad üle küll. mnt geeniuste tekitatud 80ne alas sõidetakse nüüd 70ga ja kolonn muudkui tiksub hommikul tööle ja õhtul koju...
jee.kim
18:49 08.01.2020
Milles see MNT süüdi on, et mõned aeglaselt sõidavad? Ametnikud peavad neid kuidagi tagant torkima või?
Igal pool on pind P****S ...
R.K.
18:58 08.01.2020
Kui nüüd keegi arvab, et miinimum kiiruseks määratakse 90km/h, siis ilmselt päris nii see pole. Jääbki see 50, mis artikli juures ilutses. Nii et, ei täitu paljude unistused, venite edasi aeglaste sabas, kui mööda ei julge sõita.
to jeekim
06:51 09.01.2020
krt kiviajud on ikka inimkonna nuhtlus...
kui enne veniti 90ne alas 80ga, oli see veel mingigi liikumiskiirus, aga 70 on maanteel juba alla igasuguse mõistuse.
to rk. venime jah, kui vastassuunast pidev vool vastu tuleb.
Kui on
19:09 09.01.2020
90 ne ala siis ongi 90. Sama ka 50, 70 jne alaga. Kui mõnel imbetsillil on hirmus kiire, siis hakake oskama aega planeerida! Kui on 50 ne ala, siis sõidangi 50 ga! Kui mõned numbreid ei tunne või arvavad et ls pole nende jaoks, siis teie koht pole roolis.
...
09:46 12.01.2020
Vot nii. Ja sellised tüübid saavad vaid tingimisi karistusi. Ehk nüüd peidetakse pikemaks ajaks ära, kuigi elusid see tagasi ei too.
https://saartehaal.postimees.ee/6870316/traagilise-avarii-po
hjustaja-oli-tuntud-liiklushuligaan
Ainus
11:05 12.01.2020
tõde, kui riik tahaks roolist potentsiaalsed mõrtsukad eemaldada, looks ta ka tõeliselt toimivad seadused ja karistused, aga...
...
11:11 12.01.2020
Paraku leidub siiski piisavalt "inimesi", keda ükski karistus ei koti. Mõistlik teeb järeldused juba esimesest laksust, ajuhälvikud ei kunagi.
63amg
11:58 12.01.2020
selles as ju ongi,et karistusi pole! tingimisi karistus ja lubade ära võtmine pole ju mingi karistus! inimkannatanuga õnnetus ja täispeaga roolis on vaja min. 5 aastat kinni minekut.3 inimest surnuks ja täispeaga on eluaegne.
...
12:00 12.01.2020
Point selles, et me maksame nende vangislebotamise kinni. Kõik tööle panna ja majandus kasvab mühinal.
haiglates
12:22 12.01.2020
ja vanadekodudes on sanitaridest karjuv puudus. Appi saata ja tööle sundida sellised.
kohalik...
12:48 12.01.2020
Kahju, et puudub karistusest surmanuhtlus.
 

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte