Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: BIOETANOOLI BAASIL BENSIIN E85

16:36 29.08.2007
Tuudur
Bioetanooli baasil bensiin E85
Oskab keegi öelda, miks ei või seda kasutada igal autol?
Isiklikult tean, et sellise kütuse kasutamisel suureneb väljalasketorustiku korrosioon. Samas aga pole ma kindel, kas selle bensiini kasutamine võiks kuidagi halvasti mõjuda ~20 aastat vanale karburaatormootorile. Oskab keegi midagi välja tuua?
18:05 29.08.2007
GM' (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
http://en.wikipedia.org/wiki/E85

There have been tests done on non-Flex Fuel vehicles to see if they can withstand the corrosive nature of E85 ethanol. Ron Fagen, President of Fagen Inc., an Ethanol plant design build firm in Grante Fall Minnesota, ran a non-Flex Fuel 2000 Chevy Tahoe 105,496 miles almost exclusively on E85. He donated the Tahoe to the Lake Area Technical Institute where it was dismantled and studied. They found that there were no adverse effects of E85 ethanol on the engine or the fuel system. In fact, they reported that the engine and fuel system were in better shape than some vehicles that ran gasoline with fewer miles. This video can be seen and verified at http://www.youtube.com/watch?v=HuOs1yap8mU.

Mõtted liikusid El Camino ja Camaro Z28 juurde lugedes seda. Palju see E85 liiter maksab? Aga üldiselt E85 tootmine pidi rohkem saastama kui bensiin - põllud, väetised, energiarikas tootmine jms.
21:13 29.08.2007
Tuudur
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Liiter maksab Statoilis ~2 krooni vähem, kui 95E.
Ja ma küll vabandan oma suhtumise pärast, kuid mind eriti ei huvita, palju saastab liitri kütuse tootmine. Mind huvitab rohkem see, kui palju saastab selle kütuse kasutamine minu elukeskkonda.
21:22 29.08.2007
marita57
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Esimene bioetanooli tankla nüüd ka juba töötab - Kristiine Statoilis.

Bioetanooliga tohivad sõita siiski vaid autod, mis on valmistajatehase poolt spetsiaalselt selle kütuse tarbimiseks ehitatud. Loomulikult võib ka 20 aastat vana autoga katsetada, kui masinast kahju pole ja see pärast niikuinii lammarisse läheb. Ilus oleks pärast oma kogemusi ka Auto24 lugejatega jagada :)

Välismaal on bioetanoolile sobivate mootoritega autosid palju, eriti Ladina-Ameerika turul. Euroopas vähevõitu, tuntuim vast Saab 9-5 BioPower.

Bioetanooli tehas pidi tulema isegi Eestisse. Kahjuks ei tea keegi sellest midagi lähemalt ja ükski ajakirjanik pole võtniud vaevaks Antropovit sel teemal intervjueerida. Aga selliste kod Fagenite juttu ei maksa väga tõsiselt võtta, nad on mõistagi oma kauba kiitmisest huvitet, ei muud.
22:55 29.08.2007
GM' (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Kui vahe 95E'ga kõigest ca 2 krooni siis ei tasu E85 küll ära :S Ootused olid suuremad - näiteks Rootsis E85 ca 7-8 sek'i ja 95 ca 12-13 sek'i.
23:36 29.08.2007
Hm (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
to marita57

vaatsin siin ära GM'i poolt pakutud lingid ja jäin mõtlema, et kas too videolõik ja jutupoiss oli produtseeritud nüüd E85 tootjate poolt või tõpoolest on jällegi tegemist sellise linnalegendi laadse asjaga, et kõik teavad ja käituvad ühtmoodi ainult seetõttu, kuna alati on nii tehtud.

ehk siis mis riskid kaasnevad E85 kasutamisega tavalises bensiinimootoris? Miks ei tohi tavalisse autosse panna E85? Sellest saan aru, et auto tootja siis ei vastuta. Ometi reaalselt, mis siis juhtub?
00:11 30.08.2007
cfs
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
bioetanool lagundab kummi s.t kütuse etteande süsteemis ei tohi olla
kummi voolikuid,tihendeid jms.
01:57 30.08.2007
K__
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Rootsis küll E95 12-13 seki ei maksa, heal juhul saad alla 11 seki liitri kätte. E85 hinda kahjuks ei mäleta aga umbes 8-9 seki oli vist

Rootsis mudu see E85 asi suht arenenud, peaaegu igas tanklas oli seda müüa ja neid BioPower Saabe jäi ka oma üksjagu silma, Volvol ka mingid E85-ga töötavate mootoritega mudelid.

Kunagi ühest tehnikmaailmast lugesin, et põhjus miks E85 ei saa tavalises bensumootoris kasutada oli sihuke, et see etanool sööb tihendid ära ja kaua auto enam ei sõida.
07:56 30.08.2007
e (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
bioetanooliga sõitval autol on mõneti teised klapid ja klapipesad ja nagu cfs enne märkis siis kõik kummi osad terves kütuse süsteemis on teised.
10:11 31.08.2007
Peeedu (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Sellest eriti ei taheta rääkida aga bioetanooli kütteväärtus on bensiinist väiksem nii, et kütusekulu suureneb. Seda kompenseerib see madalam hind kuna muidu oleks kõigil kiiresti puhtast õhust savi
10:40 31.08.2007
beauvais (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Peeedu jutt õige. Uurisin ka tuttava rootslase käest, mispärast selline hinnavahe. Ongi nii, et kroone kilomeetrile kulub ligilähedaselt võrdselt, sest biokütuse kulu on mõnevõrra suurem.
14:12 31.08.2007
Peeedu (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Lisaks teavad vast kõik koolis käinud kuidas etanooli tehakse. Ehk tärklisest(suhkrust) pärmiseente abil ikka nii, et 2% lahuse suhkrusisaldust muutub 1% etanooliks ja kuna pärmiseened teevad umbes 15% alkoholilahuse juures enesetapu siis kääritatud lahus destileeritakse.
Enamasti püütakse kasutada muidugi mingeid selliseid tärklise sisaldusega taimejäänuseid mida inimene ei söö.
Ja vahest loomgi hästi ei taha kui tärklis juba tselluloosiks muutub. kuigi Brasiilias kasutatakse juba aastakümneid suhkruroogu, et oleks peale 1974. aasta naftakriisi tagatud riigi vähene sõltuvus naftaekspordist.

Seega on bioetanool samasugune rikaste valgete poiste lelu nagu biodiiselgi ajal kui mitmel miljardil inimesel on kõht tühi. Ja selliste mängude tõttu maksamegi paljude toiduainete eest rohkem kuna kõik need "rohelised värgid" pakuvad konkurentsi põllumaade pärast mida pole ka just laialt käes. lisaks kulub põllu harimisele ka tohutult resursse. Masinad, väetised, kütus harimiseks transpordiks ja ümbertöötamiseks ja ilma igasugu maksuvärkidega manipuleerimist oleks asi suht mõtetu Lihtsalt selliste mängudega saab odavamalt öko- muljet jätta kuna asi on tundud autoehituses ainult natuke erinevate materjalidega mängimine. Mitte aga täiesti puhtalt lehelt vundamendist alates uue ja tõsiselt alternatiivi kogu inimkonnale pakkuva lahendusega.
14:37 31.08.2007
nisuuuno (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Peeedu mida sa sööd, et niiii tark oled.
15:16 31.08.2007
AS (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Etanooli saab ka väga kenasti keemiliselt, pole seal ei vilja ei roogu tarvis ja on ka puhtam. Ja keegi siin Eestis ei ütle, mis seal kütuses täpselt on, sest juba tavakütuseid solgitakse ja segatakse et vähe pole.
15:40 31.08.2007
Tuudur
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Hinnavahe bioetanooli ja tavabensiini vahel ei ole seotud sellega, et etanooli tarbiks mootor rohkem, vaid sellega, et aktsiis bioetanoolile on tunduvalt väiksem, kui bensiinile. Ja mulle tundub, et tegelikkuses võiks nende kütuste hindade vahe veelgi suurem olla, sest aktsiis moodustab kütuse hindades väga suure osa.
Ja peedu, pärmiseened ei sure ~15% alkoholilahuse juures.
20:05 31.08.2007
kalaello (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
E85 kütteväärtus ei saa kuidagi E95-st väiksem olla.Nimelt on etanool-metanool ikka tunduvalt erksama minekuga kui bensiin.Kui ei eksi,siis enamus kiirendusmasinaid ei pea paljuks sellist kütust kasutada.Ja kiirendavad nii mis mühiseb.Sama lugu siis selle E85-ga,mis ei märgi oktaaniarvu vaid seda,et koosneb 85-st osast etanoolist(olgu see bio või mitte) ja 15 osast bensiinist.Ilmselt ei oleks Euroopas mingi probleem kasutada enamuste bensiinimootoriga autode kütusena E100-t,tehniliselt ei ole see keeruline.Põhjused,miks see veel nii ei ole,on ilmselt ühe suure ja mõjuka majandusvaldkonna ärihuvid.Eks see E85 olegi selline pehme maandumise algus.Ehk kunagi saabub ka see päev kui me valame paakidesse ainult E100,BD ja mõned võibolla ka lihtsaltH2O-d.Hetkel veel naftat jätkub ja oleks väga imelik arvata,et need kes seda suuremas koguses omavad,oleks huvitatud sellest,et me ei oleks naftast sõltuvuses.Paraku on nende käes hetkel reaalsed majandushoovad ja teistel pole köhida midagi. Ja ka see kütuse n.ö.tegeliku hinna määramine on suhteliselt lootusetu tegevus.Peab arvestama seda,et tavakütuse tooraine lihtsalt pumbatakse kuskilt maa alt välja.Kulud piirnevadki väljapumpamise,ümbertöötlemise ja turustamisega.Milliseid makse riigid selle pealt veel koorivad,on eriküsimus.Biokütuste saamiseks peab kasutama alguses fossiilset algmaterjali(kütus,väetised,ümbertöötlemiseks kasutatav energia),mingil hetkel peaks see kütusetööstuse haru jalad alla saama ja asi omasoodu käima minema.Omaette probleem on muidugi see,et kütuse pumpamine ei sõltu kuidagi põuast või üleujutustest.Mida ei saa ütelda põllumajandussaaduste kasvatamise kohta.Kindlasti mõjub veel see millise osa biomassi kasvatamisel annab päikeseenergia.On päris suur vahe kas etanooli toodekse Brasiilias suhkruroost või üritavad ugrilased rukkist-kartulist midagi sarnast välja pigistada.Tuletan siinkohal meelde,et piirituse 96 omahind on vist 3.52eeki liiter.Moes.Ka siin on selle kõige maksustamiseks riikidel erinevad võimalused.Loodame,et härrased riigikogus ei istu ainult oma peed laiaks ja hakkavad ükskord eesti huvide eest seisma.
N.B.Mind vaevab juba ammu selline küsimus.Väidetavalt on eesti kütuseturg täielikult vene päritolu kütusega varustatud.Mida vist distillitakse leedus.Väidetavalt ostavad kütusefirmad kütust maailmaturu hinnaga.Aktsiisimaks on iga riigi otsustada.Väidetavalt ei vasta eestis müüdav kütus oma omadustelt kasvõi neste poolt toodetule.Seda siis väävlisisalduse või põlemisomaduste poolest.Seda on korduvalt rõhutanud sõltumatud eksperdid kasvõi siinsamas foorumis.Kärss ja etc.Nüüd tulevad küsimused.Miks peame me ostma kehvemat kaupa sama kallit,kui sama raha eest(maailmaturu hind)saaks palju paremat kraami.Miks ei too ükski kütusemüüja maale korralikku kütust,mis ei tahma mootorit ja ei lõhu kõrgsurvepumpa.Ilmselt saastaks see kokkuvõtteks ka vähem keskkonda.
20:31 31.08.2007
Humorist (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Palju kulutatakse taastumatuid ressursse bioetanooli tootmiseks?
15:16 02.09.2007
Reaalsus (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Kas keegi oskab öelda kui kiiresti E85 tavamootori ära rikub? 1 paagitäis v mingi km?
16:14 02.09.2007
fuel (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Enne pikkade mõttetute kommentaaride postitamist tasuks ikka tutvuda tegeliku olukorraga: http://www.fueleconomy.gov/feg/byfueltype.htm.

Rahakotile mõjub e85 mittesäästvalt, keskkonnale säästvalt.
14:53 04.09.2007
Peeedu AS-ile (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Etanooli saab ka ilma kääritamata aga vaata sel juhul mis on tooraine. Gaas eteen mida saadakse naftast või mõnest teisest fosiilsest kütusest.
Skeemi nafta krakkimine=võrdub, bensiin, diisel, masuut jne asemel
Nafta-eteen-etanool. Üks keemiline protsess on lisaks ning tooraine sama.

Samas happega töödeldes lagundatakse mittesöödavates taimekasvatussaadustes nagu varred,põhk tselluloos käärimisbakteritele sobivaks süsivesikuks ja saab etanooli. Kahjuks ei teki neid taimejäätmeid nii palju, et oleksime ise söönud ja samas oma sõidud sõitnud. Kuna keskmine massitootmises olev bensuökoauto tarbib kütust 20 tuhande kilomeetrise aasta läbisõidu puhul vähemalt tonni. Reaalsed pereautod aga kaks tonni ja enam. Suurematest tööliikuritest rääkimata.
Toidualkohooli tootmise valem on 2% lahuse suhkrut muutub 1% alkoholiks. Nii, et korrutame oma reaalse aasta kütusekulu kahega ja kujutame ette seda suhkruhunnikut ning mõtleme kas bioetanool suudab päästa maailma Kui isegi näiteks 75% kütusest saaks toota sellistest taimekasvatusjääkidest mida ei kariloomad ega inimne ei tarbi.
15:32 04.09.2007
Peeedu (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Minule täna tundub, et kõige perspektiivsem oleks kasutada tujukaid taastuvenergiallikaid nagu tuulegeneraatorid vee lagundamiseks hapnikuks ja vesinikuks. Tuulegenraatorid kui neid on liiga palju kujutavad otseelektri tarbmiseks väga tülikat tegurit kuna nemad peavad olema dubleeritud kui tuul tormiks paisub või soiku jääb tarbija aga tahab oma 230 volti ja 50 hertsi iga hetk kätte saada(või mõne teise standarti arvu) Ja seetõttu peab 100% olema valmisolek, et sel juhul kogu tootmise võtaks üle midagi traditsioonilisemat. Ja see tähendab, et maksame ühe asemel kahe asja eest.
Vesinik on küll kapriisne gaas kogumiseks ja hoidmiseks aga nii saaksime võimsuse ülejäägi eest kogu aeg vesiniku varuda mida saab transportida mahutites või torude mööda. Näiteks bensujaama ja sealt autopaaki. Või sis ergava kkõrbepäikese vesiniku tootma panna.

Kuna kütuseelementidega vesinikauto mis otse vesinikust elektri teevad on uus asi siis muidugi mina ei tea kas vesiniku sellisel kujul hoidmise või kasutamisele ei tule muid piiranguid nagu näiteks on vaja mingit maavara kaevandada mida leidub vähem kui naftat. Paljudel laboris headel asjadel on selline jama, et reaalses elus masstootmise jaoks mingi vajalik komponent on haruldane. Ja kogu inimkonna jaoks ei ole võimalik iseenesest hea leiutist rakendada olemasolevate tenoloogiate alternatiiviks.
15:32 04.09.2007
eesti nokia (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Lapsepõlves sai välipeldikusse pärmi pandud, tulemus oli muljet avaldav, siis veel vanemad inimesed rääkisid et sõja ajal sai sitast ja sõnnikust täiesti joodavat samakat aetud.
Kui põleb ja juua kõlbab, siis peaks ju sõitmiseks ka kõlbama. Ja sita puudust maailmas juba ei teki.

Muudetud 27.4.18 00:22

22:09 10.09.2007
James75
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Peedu
Vat see tuule puudumise oht on "ühe talu" probleem. On olnud juttu (vist horisont) natuke suurematest võrkudest mis ulatuks euroopast põhjamerele. Sellises ulatuses pole kunagi korraga torme ega tuulevaikust. Tõenäosus selleks naa väike. Mis puudutab aga vesiniku tootmist, siis vist ameeriklased on sellega alustanud.
13:33 11.09.2007
Peeedu (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Tuule tugevus James muutub pidevalt ja seega ka tootlikus. Mida suurem on süsteem seda parem muidugi kuid küsimus jääb alati kui suur on optimum mida niimoodi toota. Paratamatult kui Lääne Euroopa on 3-s ajavööndis siis siis ei haju tarbimiskoormus piisavalt ööpäeva peale ära. ning tuleb kas vähem panustada tuulele või kuidagimoodi tuulest saadavat energiat salvestada. Siiani kasutatakse põhiliselt vee tagasipumpamist hüdroelektrijaamades kuid see ole plahvatusliku tuuleenergeetika kasvu puhul enam ilma, et jõgesid tagurpidi voolama pannakse võimalik.
Kuna kõige valusam küsimus on praegu siiski autotranspordi tulevik siis on väga mõtekas kasutada tuulenergiat mis ületab praeguse optimumi 20-25% kogu elektritarbimisest just vesiniku tootmiseks.
13:55 11.09.2007
James75
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Peedu
Selle põhjamerest afrikani ulatuva süsteemi puhul ei sobiks enam praegu kasutusel olevad vahelduvvoolu liinid. Kõneall olid alalisvoolu liinid. Suure süsteemi puhul oleks energia kogu kõikumine suht väike. Tuule osakaal ei saavuta kunagi 100%. Muud variandid jäävad alati tuulele juurde.
16:02 11.09.2007
Peeedu (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
James küsimus on paljus selles mida meil kõige enam vaja on.
Nafta lõppeb alati 25 aasta pärast räägitakse juba 30 aastat. Võib-olla veel varem aga minusugusele titele siis ei öeldud. Ning varsti võib see ka reaalseks saada. Samas oleme autodega ära harjunud ja tänu Aasiale tuleb iga aasta miljoneid sõltlasi juurde.
Samas kivisütt peaks jätkuma kindlalt palju kauemaks kui naftat või gaasi. Samuti tuumaenergeetikas on resurssi veel küllalt. Need on aga kütused mida auto paaki otse ei vala.
Täna on number üks ellujäämise küsimus just autokütuse asendamine. Samas peab olema see kütus keskkonna sõbralik kuna sisepõlemismootoreid on käigus vast miljardi ringis. Ühele suurele korstnale on odavam saastepüüdur teha kui püüda sadu tuhandeid sisepõlemismootoreid katalüsaatoritega puhtamaks sundida. Sisaldab katalüsaator ju natuke igaühes aga kokkuvõttes väga palju haruldasi ja kalleid keemilisi elemente.
Alati on küsimus ka kogusaastes mida tekitab üks või teine asi maailmas. Auto puhul siis kaudselt kogu kaevandus- ja tööstussaaste ning nafta ümbertöötamise saaste ning kulutatud energia. Ning lõpuks nn romula ehk ümbertöötlemise saaste ja energiakulu.
Kuna autokütuse puhul ei toimu nn on-line tarbimist nagu vahetult elektriga siis on mõtekas võimalikult palju ebastabiilseid elektritootjaid rakendada vesiniku tootmiseks autokütuseks. Las seda koguneb hoidlasse aga elektrit vahetult kasutavate masinate kvaliteedinõuded lähevad järjest karmimaks ja samas on igal traditsioonilisel elektrijaamal üpris kitsas optimaalse tootmise vahemik. Kui tundmatu x ehk tuule komponent antud juhul on liiga suur siis tegelikult peab tarbija kukurt kergendama rohkem. Samas ei saa ka mööda vaadata tuulest kuna potensiaali on.
Seega peab tuulenergeetikat arendama kuid mitte nagu Eestis, et paneme tuuliku püsti. Riik tagab investeeringu tasateenimise 6-8 aasta jooksul meie rahakoti arvel loomulikult kõrget hinda kuna EE on kohustatud rohelise energia ära tootjalt ostma. Ja lisaks maksame kinni veel ebaoptimaalselt töötavad teised elektrijaamad. Kuna tuulikute püstipanemise soov ületab praegu Eestis kaks korda suvise tipptarbimise.
23:19 11.09.2007
KarlB (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Tervist

Tekkis endal huvi biobensiini vastu.
Kas Eestis ka paigaldatakse vajalikke seadmeid, bioetanooliga sõitmiseks?
Mis see kõik maksma võiks minna?

Ette tänades.
10:16 12.09.2007
Peeedu (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Bioetanooliga ehk siis E85 sõitmiseks pole vaja mingeid uusi seadmeid.
probleem on muus. Nimelt paljud materjalid mis taluvad bensiini ei talu pikemat kokkupuutumist piiritusega. Bensiinivoolikud võivad sulada jne.
See on nn plastiku pool.
Teiseks probleemiks on metall. Kuna bensiin on naftaprodukt siis tema kaitseb metalli nagu õli. Piiritus aga sisaldab alati vett kuna väga raske on toota 100% piiritust. Seega kuna E85 sisaldab 85% piiritust on seal alati ka vett täiesti loomulikult sees. Puhta bensiiniga vesi ei segune. Sellest tulene korrosoonioht kohtades mis piiritusega kokku puutub. Ega see vast väga kiiresti ei toimu aga auto kasutusaeg on ikka 10-15 aastat kui mitte kauem ja väga lihtne on mainet kaotada kui külajutud liikvele lähevad. Seega pigem Saab kardab kui kahetseb.
Saab on seda mootori ümbertegemisel arvesse võtnud. Ning piirituse oktaanarv on kõrgem kui tanklas müüdaval bensiinil. Seega saaks ka surveastet kõrgemaks tõsta. Või siis turborõhku juurde keerata. Kuna Saab sõidab vajadusel ka puhta bensiiniga siis detonatsioonianduritega saab turbot reguleerida. Nii E85-t kasutav Saab kaotab puhta bensiiniga sõitmisel võimsust kuna on optimeeritud sõitma etanooliga. Tavalisel autol eriti ilma turbota visatakse kõrgemaoktaanilise kütusega kui ette nähtud lihtsalt pärleid sigadele ette.
13:12 12.09.2007
VVV1
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Paljude mootorite kütusepihustid ei talu samuti piiritust pikalt.

Muudetud 12.9.07 13:14

20:10 06.01.2008
bioetanool (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Tere!

Esmalt head uut aastat kõigile bietanooli huvilistele.

Kuna bensiinijaamades (jamades?) on hinnad täna pisut teised kui veel mõned nädalad tagasi ja üldine tendents selline (naftabarrel 100 USD), et hakkame tankides nägema aina suuremaid numbreid, siis peaks see teema taas huvitavaks muutuma.
Kui vaadata muu maailma kogemusi, siis tasub bioetanooli poole piiluda juhul kui selle hind moodustab tavabensiini hinnast 70% või vähem. Sõltuvalt auto mootori kompressiooniastmest suureneb kütusekulu bioetanooli kasutamisel 10-30% jäädes reeglina vahemikku 15-20%. Kütusekulu kasv on tingitud sellest, et etanooli kütteväärtus on umbes 30% madalam kui bensiinil. Mida suurema kompressiooniastmega mootor seda väiksem kütusekulu kasv ja vastupidi. Mootori võimsus pisut kasvab ja üldiselt naudib mootor bioetanooli kui kütust väga.
Samuti on tänased automootorid, mis välja töötatud bensiini oktaanarvu (detonatsioonikindlust) silmas pidades, etanooli jaoks pisut madala kompressiooniastmega, et etanooli kui kütuse eeliseid täielikult esile tuua. E85 (15% bensiin ja 85% etanool) oktaanarv on umbes 103 ja E100'l üle 110'ne.

Keegi hirmutas siin autoomanikke kütuses sisalduva veega. Tegelikult on kütusesegudes kasutatav etanool täiesti veevaba. Tehniliselt ei ole tegemist keerulise operatsiooniga vaid lihtsalt energiamahukaga (vaakum+temperatuur). Etanool destilleeritakse aseotroopse piirini umbes 96% (4% vett) ja edasine vesi eemaldatakse etanoolist molekulaarse sõela abil.

Enamus elektroonilise sissepritsega autosid mis toodetu peale 91 aastat on nn. E10 (10% bioetanooli ja 90% bensiini) valmiduses. Seda tingituna asjaolust, et 80'date lõpust hakati bensiini oksüdeerijana kasutama MTBE asemel etanooli. Reaalsuses kannatavad nende autode küttesüsteemid, kui mõni tihend mõnel mudelil välja arvata, ka palju suuremaid etanooli konsentratsioone. Sisuliselt tähendab selliste autode muutmine FFV (FlexFuelVechicle) ühe väikese elektroonilise lisaseadme paigaldamist mis käib auto ECU ja sissepritse vahele. See lisaseade arvutab ümber ja pikendab kütuseimpulse umbes 20% võrra. Edasise täpsema küttesegu reguleerimise teeb auto ECU juba lambda ja MAP anduritest saadud info põhjal ise ära.
Rahule tuleks jätta need sõidukid millel kehtiv tehase garantii.

Suurimaks probleemiks bioetanooli kasutamisel, millega ise olen kokku puutunud, on külmkäivitus. Etanooli aurustuvus on võrreldes bensiiniga 2x kehvem ja probleeme külmkäivitamisega tekib juba +10C juures. See probleem on täisti olemas ka sellises bioetanooli laialdaselt kütusena kasutavas troopilise kliimaga riigis nagu Brasiilia. Enda autol on probleem hetkel lahendamisel.

Neid keda eelnev jutt ära ei hirmutanud, ning kellel on endiselt soov auto FFV'ks ümber ehitada võivad kirjutada mail'ile yourdreamou(at)gmail.com



23:00 06.01.2008
Hm (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
see viimane oli küll hariv lugemine.

Siiski +10 kraadi ja mitte käivitumine teeb kõhedaks. Mitte, et ma nüüd väga tahaks kohe hakata piirituse peal sõitma, aga siiski küsiks suurelt ringilt, et kas on siin lugejate seas inimest, kes on sellise asjaga omal nahal kokku puutunud? Kas ongi nii, et allapoole +10 kraadi ollakse jalamees? Ja mis see lahendus on (plokisoendus taga?)
00:21 07.01.2008
bioetanool (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Seda +10C ei tasu päris sõna-sõnalt võtta. Esiteks öösel oli märgatavalt jahedam kuigi hommikul näitas auto +10C, teiseks ei jäänud ükski sõit tegemata ehkki käivitamine oli võrreldes bensiiniga raskem.

Lahendused probleemile oleks järgmised:
1. Auto käivitamiseks bensiinilt väike (mõni liiter) lisapaak
2. WEBASTO taoline eelsoojendi
3. Etanooli soojendamine vahetult enne pihusteid sellise temperatuurini mis tagaks piisava aurumise (+20C)

Endal on sõidukile aretamisel viimane variant.
11:27 27.07.2008
Emmerich
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
[quote][i]Algselt postitas: bioetnool[/i]
Etanooli soojendamine vahetult enne pihusteid sellise temperatuurini mis tagaks piisava aurumise (+20C)

Endal on sõidukile aretamisel viimane variant. [/quote]

Tere!

Kui see suur saladus pole siis, kuidas see sai/saab lahendatud ja kas tehasest FFV mootoriga tulnud autodel on probleem sama tõsine?
18:01 27.07.2008
bioetanool (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Antud süsteem toimib ebarahuldavalt. Pihustid on liiga sügaval külmas mootoriplokis ja kütuselatis oleva kütuse soojendamisest ei piisa.
Hetkel on meie firma poolt katsetamisel hoopis teisel põhimõttel töötav, Brasiiliast pärit süsteem. Tegemist elektroonilise bioetanooli sedmega mis toetab "kahe-paagi" installatsiooni. Tegemist siis väikese lisakütusepaagiga mis sisaldab bensiini või muud madalal temperatuuril hästi auruvat vedelikku (näiteks eeter). Käivitamise hetkel kuni mootori soojenemiseni vajaliku temperatuurini, toimub küttesegu rikastamiseks bensiini pihustamine õhu sissevõtu kollektorisse. Süsteem on sarnane 80'l ja 90' te alguses kasutatud nn külmkäivituspihustiga.
Sarnast külmkäivitusabi kasutatakse ka Brasiilias turustatavatel tehasesõidukitel.
15:06 28.07.2008
xil (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
samas usa flexfuel autodel pole mingit lisapaaki ja käivituvad e85 kasutamisel ka -15C korral. starterit tuleb küll pikemalt ringi ajada. päris palju sõltumatuid teste on tehtud kütusekulu osas ja tulemused kõigil üllatavalt sarnased: kütusekulu suureneb universaalküttega mootorites E85 kasutamisel 26..28%.
15:22 28.07.2008
xil (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
sai vähe lisaks uuritud: usa külmades piirkondades ja kanadas müüakse talvist ja suvist e85, nagu meil näiteks diislit.
suvine e85: 85% etanool, 15% bensiin;
talvine e85: 70% etanool, 30% bensiin.
16:58 28.07.2008
bioetanool (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Lugupeetud Xil!

Esmalt kütusest. Statoil Eesti AS ametlikust kirjast meie firma esindajale võib järeldada, et ka Eestis turustatakse suvist (85/15) ja talvist (70/30) bioetanooli E85. Talvises kütuses on bensiini hulka suurendatud külmkäivituse parandamiseks.

Kui rääkida elektroonilistest bioetanooli seadmetes, siis tõesti enamik tootjatest väidab, et auto käivitub ka madalatel temperatuuridel. Reeglina on tegemist viitkäivituse kaudu realiseeritud ECU'st pihustitesse minevate kütuseimpulside pikendamisega.
Reaalsuses on olukord aga selline, et kõik elektroonilised bioetanooli seadmed millel puudub eraldiseisev temperatuuriandur ja ühendus auto väljundkollektoris asetseva(te) lambda anduri(te)ga (meie kutsume neid I põlvkonna digitaalseteks seadmeteks) ei taga 100% külmkäivitust. Probleemid hakkavad juba suhteliselt kõrgetel temperatuuridel +10 C. Olenevalt seadmest on käivitumisel tekkivad probleemid individuaalsed ja sõltuvad nii seadmest kui autost millele see pandud on. Kohati käivitub -5 C juures esimesest korrast ilma probleemideta ja samas teine kord ei saa pool tundi +10 C juures käima. Mõnel juhul läheb ilusti käima ka suhteliselt madalal temperatuuril -10 C, kuid sureb kohe välja kui koormus tuleb taha (näiteks automaatkastiga autol käik sisse panna). Koormuse võtab taha kui mootor on soojenenud +70 C. Selge on see, et viimasel juhul on kütusekulu märgatavalt kõrgem kui +20% ja bioetanooli kasutamine kütusena muutub ebarentaabliks.
Hetkel on meil katsetamise staadiumis paar II põlvkonna seadet (temperatuuri andur, ühendused auto lambda ja MAP/MAF anduriga) millest üks ka nn "kahe-paagi" toega. Juhul kui saavutame katsetuste positiivsed tulemused on plaan neid ka Eestis turustama hakata.

Tehase FFV'de osas ei oska kaasa rääkida, kuid tean, et nii mõnelgi tootjal on Brasiilias külmkäivitusega suuri probleeme ja mitmed mudelid on selle pärast esindustesse tagasi kutsutud.
14:41 29.07.2008
xil (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
ehk saadeti siis brasiiliasse tavabensiinile mõeldud mootoriga autosid, millele oli lisaseade paigaldatud. näiteks chrysler usa suurematel autodel (näit dodge durango) on juba üle viie aasta standardmootoriks 4,7L ff mootor, st valdav enamus nendest autodest tulevad tehasest e85 kasutamist võimaldava mootoriga. kui usa foorumeid lapata, omanikud eriti ei kurda, et autod külmaga käima ei lähe. märgitakse vaid, et bensiini kasutamisel käivitub koheselt, e85 korral tuleb külmkäivitades "käiata". palju suurem mure on see, et nood sohc mootorid on ka puhta pensu korral maru hea isuga. enamus kasutajaid kindlasti polegi kunagi proovinud e85-ga sõita - see ei anna erilist majanduslikku effekti. kui on palju sõitmist ja soov kokku hoida, siis parem juba gaasiseade paigaldada.
23:18 19.12.2010
saabi omanik (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Tervitus,
Olen saab 9-5 biopower omanik olnud juba üle poole aasta, kuid alles täna turgatas pähe otsida ja uurida natukene e85 kütuse kohta. Viimane postitus on tehtud aastal 2008 siia foorumisse. Mis on selle aaga muutnud ja mida teadjad/kasutajad mehed oskavad rääkida e85 kasumlikkusest või kahjulikusest. Mootori võimus pidavat suurenema sle kütusega, kas ka bensu kulu?

Kõiksugu kommentaarid on teretulnud!
12:02 20.12.2010
Emmerich
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Sõidaks küll bioetanooliga (eriti praeguste kütusehindade juures), kui ainus jaemüüja poleks lõpetanud toote müümist ~1,5 aastat tagasi:

http://statoil.ee/?id=11164
http://www.e24.ee/?id=113876&redir=
15:47 31.12.2010
bioetanool (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Lätis (Riia) on bioetanool E85 müügil hinnaga umbes 13.- EEK/l (seisuga 26.12.2010). Mootori lõppvõimsus tõuseb umbes 5-10%, kuid palju olulisem on väändemomendi kasv madalatel ja keskmistel pööretel. Seda lõppvõimsuse tõusu "tagumiku dynoga" väga ei tunne väände kasvu aga küll. Rusikareeglina suureneb E85 kasutamisel kütusekulu 25%, kuid sõltuvalt autost on need piirid 15-30%.
Tavalise hargsissepritsega bensiiniauto ümberehitus bioetanoolile on osutunud aga arvatust raskemaks. Ei piisa ainult pihustite signaalide pikendamisest umbes 30% võrra madalama küttevääärtuse kompenseerimiseks ja segu rikastamisest külmkäivituse parandamiseks vaid optimaalse tulemuse saamiseks tuleb luua mitmedimensiooniline fuelmap. Seega on enamus eBay's ja mujal müüdavatest elektroonilistest bioetanooli seadmetest lihtsalt rämps mille peale ei tasu raha kulutada.
Map'imisega saavutatavad tulemused on seevastu üllatavalt head. Kasutades lean-burn'i madalatel koormustel ja pööretel on võimalik pikaajaline kütuse enamkulu viia suurusjärku 10-15%. Seejuures jääb heitgaaside temperatuur ja ka emissioon bioetanooliga alla samadel mootorikoormustel optimaalse õhk-kütus (AFR 14.7) seguga bensiini kütusena tarbides.
15:53 11.01.2012
Emmerich
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Arvestades kütuste hindasid, kutsun üles kõiki FlexiFuel/BioPower mootoritega sõidukite kasutajaid kirjutama kütustemüüjatele palvega, et need (taas)alustaksid bioetanooli müümist.


Näiteks siia: http://www.statoil.ee/11326/
19:41 31.01.2012
bioetanool (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Teie üleskutse on igati kena, kuid kahjuks ei saa puhtmajanduslikult iial teoks! Iial ära ütle iial ehk siis juhul kui nafta maailmaturu hind ületab 200 USD/barrel.
Põhjus on siin - http://www.emta.ee/?id=30581. Eesti on nüüd üks vähestest riikidest maailmas kus fossilsetele vedelkütustele ja biokütustele kehtib SAMA aktsiisimäär!
Poliitikud viitavad hinnatõuse või maksutõusu põhjendades sageli mingile "rohelisele" poliitikale, kuid reaalsus on antud otsuse valguses labane ja banaalne raha kühveldamine riigikassasse. Eriti küüniline on antud otsus taastuvenergia toetuste valguses kus töötlemata puitu tuimalt EE ahju aetakse. Vahe vist selles, et EEst tilgub igal aastal riigikassasse 1 mld EEK dividende mis on tegelikult kaudne elektrimaks.
20:19 31.01.2012
Emmerich
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Sama argument meenus ka endale veidi peale selle postituse tegemist. Kuid kas olen õigesti aru saanud, et bioetanooli kasutades ei ole kulu nii suur, kui piirituse hulk kütusesegus on väiksem (näiteks ~50%). Mäletan nagu oleks lugenud, et 50-50 seguga on kulu lausa ~1% väiksem kui puhta bensiiniga. Ise kahjuks erinevate vahekordade katsetamise lõpetasin, kui bensiini hind järsult langes. Kui nii siis ostaksin E85-te ka umbes sama hinnaga mis bensiini.
21:26 31.01.2012
bioetanool (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Kirjanduses loetu põhjal on selliseks seguks 30/70 ehk siis 30% veevaba etanooli ja 70% bensiini. Kuna E85 peaks sisaldama sõltuvalt ostukohast 15-30% bensiini (tegelikult on Rootsi entusiastid mõõtnud suvel ostetud E85 etanooli sisalduseks isegi kuni 95%), siis on arvutamist pisut rohkem.
Ise ma segusi kaatsetanud ei ole ja pigem sõitnud bensiinigapaagi tilgatuks, valanud kanistritest paagi etanooli täis ja laadinud kontrollerisse uue etanoolile kohandatud 3D map-i.
E85 olen lähiminevikus ostnud Lätist ja Leedust. Lätis oli suhteliselt kallis, aga suvel Leedus sellise hinnaga, et lõppkokkuvõttes enamkulu arvestades tegi sama välja mis meie bensiiniga sõita.
10:22 09.02.2012
huviline_1123 (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Kas keegi oskab soovitada kohta, kust saaks osta näiteks 100 või 200 L denatueeritud piiritust korraga?

Tänud
13:11 09.02.2012
bioetanool (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Kemet RV Raplas, APChemicals Tartumaa.
Kõige odavam on osta 1000l IBC mingist maaküttega tegelevast firmast, sest piiritust kasutatakse makütte kontuurides. Ma tean, et need kes kiirendusautodega tegelevad on kasutanud just viimast varianti.
18:37 26.04.2018
rohekas ja rohekam (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Elektriautod tulevad et jääda. Vett siduvate kütuselisandite müük hakkab nüüd õitsema. Mis kütuselisandite läbimüügi kasvu veel prognoosite. Endal läheb alati paaki 98 aga kaugel see aeg on kui 98 sisse ka lisandeid manustama hakatakse.

http://kasulik.delfi.ee/news/uudised/kutusemuuja-hoiatab-bio
kutuse-seadus-toob-maikuust-uue-hinnatousu-aasta-parast-ei-s
aa-moned-autod-enam-95-bensiini-kasutada?id=81888577


20:52 26.04.2018
sfjn3 (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Ammu on juba meil bio kraami sisse pandud, ei mäleta mis protsentides. Teistes riikides on ka juba ammustest aegadest. Ehk siis põhimõtteliselt mitte midagi ei muutu. Ma ei tea kuidas ainult selliseid lolle seaduseid vastu võetakse. See põllumaa, mis peaks olema mets, saastab loodust palju kordi rohkem kui see mis summutist välja tuleb. Ehk siis mingis kliima võtmes on selline seadus halb, mitte hea.

Ja see elektriauto pole mingi tuleviku värk, see järjekordne välja imetud seaduste ja ärimeeste teema, mis ei jää püsima. Ülemineku faasiks kutsutakse sea.
22:38 26.04.2018
rohekas ja rohekam (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Tulevikus kui hakatakse lisama rohkem kui 10% ja 98 bensiinile samuti, siis tuleb vist kahetaktilise õli bensule lisama hakata et mingigi õlikile silindri seintel säiliks.

https://parnu.postimees.ee/432350/bensiinimootoriga-soidukid
-millele-ei-sobi-e10-kutus
00:40 27.04.2018
Kärss
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
# Ammu on juba meil bio kraami sisse pandud, ei mäleta mis protsentides.

Kiire otsing, aasta 2011 andmed:

Kuna kõigil tarbijatel on õigus klienditeenindajalt kütuse kvaliteedi sertifikaati küsida, palus Pärnu Postimees Eesti suurematel tanklakettidel saata toimetusele Pärnus müüdava mootoribensiini 95 kvaliteedisertifikaadid. Nende järgi müüs Olerex aprilli teises pooles Pärnus kuni 0,1-, Neste 4,1-, Statoil viie- ja Alexela 4,17-protsendise etanoolisisaldusega bensiini.

Allikas:
https://parnu.postimees.ee/432347/keskkonnasaastlik-bensiin-
lohub-vanemaid-autosid


Ma olen endiselt arvamusel, et praegune loll seadus annab end küll tunda, aga ei mõjuta just palju. Seda tuleks võtta kui tõsist hoiatust, sest järgmise ja juba üsna peatselt saabuva tähtaja suhtes oleks vanema tehnika omanikel mõistlik ühel või teisel moel valmistuda.
06:55 27.04.2018
to Kärss (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Kas ei ole mitte põhiline see et vanad autod liiklusest välja süüa. Uus kütus pluss tehnonõuete pidev karmistane. See muidugi minu arvamus
14:59 27.04.2018
. (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Tegelt võiks üldse kõik bensukad alla Euro 4 ja diislid alla Euro 5 ära keelata, samuti kontrollida ülevaatusel DPF olemasolu. Kui ei jõua endale osta kuni 13 aastat vana bensukat ja 9 aastat vana diislit, siis kasuta parem ühistransporti.
20:45 27.04.2018
ddig
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Ja autotootjad plaksutavad. Jess, tarbija on meil peos. Nüüd vaja veel mõned poliitikud kinni maksta, et vanad autod saaks ära keelustatud.
Tarbija on jumal. Tarbija. Tarbija. Olen tarbija.
21:19 27.04.2018
... (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Nii lolli juttu annab ikka ajada, keelame vanad inimesed ka siis ära, tööd nad ei tee ainult söövad. Kindlast on veel palju mida ära keelata, kiibid ka külge ja olemegi totaalkontrolli ühiskonnas.
21:49 27.04.2018
ddig
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Tõsiselt praktiline mõte. Maailm on ülerahvastatud ja kust siis ikka hakata maha võtma kui tuua lihtsalt finish lähemale.
Maksimaalne eluiga 50a ja huumust rohkem, jäätmeid vähem. Sotsiaalsfäär hakkab miljardiloose korraldama.

Autodel kah vähendatakse järjest eluiga ja mootoritel töömahtu. Lühema ajaga tuleb lihtsalt rohkem välja pigistada ja vähem vastu anda.
01:44 28.04.2018
. (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Miks loll jutt? Sinu arvates võiksime kõik õhkjahutatud karbussidega masinatega sõita?
03:00 28.04.2018
sjkdgfj34 (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Mina lööks lauale sellise väite. Vana auto, mis on küll tehniliselt korras, aga ilmselgelt oma sõitmisega saastab rohkem kui tuttuus kõikse uuemate normidaga pill, on tegelikult keskonda säästvam. Miks? Kuna uue auto tootmine saastab meeletult. Ehk siis vana autoga edasi sõites kokkuvõttes saastad vähem kui uus auto koos tootmisega saastab. Need valemid ka kindlasti kõik netist kätte saadavad. Ja see krdi loodusliku kraami lisamine kütusesse küll midagi ei säästa, pigem saastab rohkem kuna metsa ju pole enam. Võta kinni ,kes seda raha endale kuhjab nende seadustega, aga kliimasääst küll siin tähtis pole.

Nõus, et vanad autod peaksid hakkama tankima 98 bensiini, aga alles siis kui 10% lisatakse. Praegu tulev 5% on niipalju vähe, et see suurt kurja ei tee. Nagu siin eelpool ka kirjutatud, siis osades kettides on 5% olnud juba ammusest ajast ja pole kuskil kisatud, et ei tohi ja kõik katki jne.
11:01 28.04.2018
tahmab (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Vana(20+) bensiiniga sõitev ja korras auto saastab ka sõites vähem kui just poest tulnud diisel. Enesepetmine on see euro5 või euro6 jutt, saastavad ja mürgitavad samamoodi nagu kõik eelnevad. Näidud erinevad kordades sellest, mis tootja paberile on pannud. Kõik need diisel sõiduautod(st mootorid) tuleks seisma panna olenemata tootmise aastast- kui tahetakse reaalselt ja tõsimeeli midagi muuta. Rekkade ja busside puhul samuti intensiivsemalt hakata gaasi peale minema. See elektri teema oli ja on ullikestele praegu ja ka edaspidi. Vesinikuga sõitev auto on see, millest midagi tõsist tuleb.
14:07 28.04.2018
Mahno3 (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Aga keelaks hoopis kõik üle 40 kw ära, vahet pole kas diisel või bensukas. Mis pagana uhkeldamine see olgu. 40kw on täiesti piisav selleks, et eestis lubatud sõidukiirustel ka täis autoga liigelda.
14:29 28.04.2018
etn536 (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Eks vist sihuke 40 kW piir on vähe võimatu, hakkama saaks tõesti, aga autosid pole võtta. Pigem reaalsem oleks Diisli maks (uutele) ja automaks võimsamatele autodele (uutele), näiteks alates 105 kW. Soodustused alternatiivkütustele jne. Nii saaks vähe kiiremas korras. Kõik teha, et uued autod tuleksid võimalikult odavad ja ökonoomsed. Ja et vanad autod suunata pigem bensiini ja näiteks gaasi peale, samas võimalikult vähe kahjustades vaesemate inimeste rahakotti. Elektriauto üldse ära unustada, niikauaks kui kivisöega laetakse. Muidugi kogutud raha peaks ikkagist minema keskonna säästmise projektidesse, mitte kaduma kuskile musta auku lasnamäel. Igasugune bio saast peaks ära kaduma, niikaua kui seda ei suudeta toota ilma loodust kahjustamata.

Muudetud 30.4.18 22:05

14:50 28.04.2018
Mahno3 (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
See 40kw jutt oli rohkem iroonia suure keelamise ja käskimise suunal. Tegelikult pole alati üldse väga midagi reguleerida vaja, kodanik teeb enda seisukohalt mõistlikud valikud ise ära. Arvestades meie hajaasutust, pole mõtet suurt heitmepaanikat teha - meie jäätmete kogus on köömes selle kõrval, mida suvaline lääne-eurooplane või ameeriklane ainuüksi toidu raiskamisega korraldab.

Vanu autosid ei suuna sa enam kuskile, nad on nagu nad on, mida aeg edasi, seda vähem lubatakse üldse midagi muuta ja ümber ehitada.

Autosid saab olema etteantud võimsuses sel hetkel, kui piirang peale tuleb - tootjad hakkavad tootma.

Ja üldse, kas peaks mingi auto olema - külgkorviga mootorratas on liikumisvahendina enam kui piisav, arvestades meie väikesi vahemaid.
23:06 28.04.2018
. (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Asi pole mitte isegi nii keskkonna säästmises kliima soojenemise mõttes, vaid et NOx ja peenosakeste puhul on tõestatud, et need tekitavad vähki. Tõin välja Euro5 diislid ja Euro4 bensukad, sest hüpe Euro4->Euro5 diislitel ja Euro3->Euro4 bensukatel oli suur edasiminek. Diislitel vähendati viiekordselt peenosakesi, bensukatel kahekordselt NOx-i ja süsivesinikke. Bensukatel on peale Euro4 muutused olnud suhteliselt minimaalsed. Loomulikult võib öelda, et Euro6 on NOx-i vähendanud võrreldes Euro5-ga üle kahe korra, kuid kõik peale Euro6 keelustamine oleks mõeldamatu isegi arenematutes riikides. Kes tahab, lugegu siit edasi: https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Em
ission_standards_for_passenger_cars
11:40 02.05.2018
gr,ana,da (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Igasugused saastegeeniused võiksid minna ja asuda indias kahetaktilisi keelustama. Aga sinna ei taha ükski juut minna, kuna võtta on lihtsam sealt, kus on mida võtta. Aga midagi korda saata seal, kus tervele maakerale kasu sünniks pole ju ometigi võimalik kuna see tähendaks tööd, mitte lihtlabast ümberjagamisteenust. Ei saa ühes maailma nukas keeta tahedamat putru, kui teises nurgas. Alles see oli, kui keset päist päeva päike kadus ja mille süüdlaseks olid teisel pool maakera põlev mets ja tuulega siia kandiunud tahm. Seniks aga head maksmist uue kütusekomponendi e. piirituse eest, Selle 1/10 osise aktsiis viib meid kõiki õitsengule..
11:46 02.05.2018
ge,ana,da (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Pliivaba bensiin (pliisisaldusega kuni 0,013 g/l – kaasa arvatud, KN-i numbrid 2710.11.41, 2710.11.45, 2710.11.49) 563 1000 liitrit
Muu alkohol 23,89 eurot 25,08 eurot etanoolisisalduse ühe mahuprotsendi kohta hektoliitris(100 liitrit).
Teeme siis asjad arusaadavaks.
100 liitri kütuse aktsiis on 56,3 rubla elik liitri kohta 0,56 rubla
1oo liitri 96% alkoholi aktsiis on 2407 rubla, elik liitri kohta 24 rubla
Sellest tulenevalt on tulevase solkkütuse 10% osa aktsiis 2.4 rubla , elik pea viis korda rohkem,kui tervel lehmaliitril normaalkütusel.
Ja sinna paistab olemagi koer maetud, miks meil kaob normaalne 95 täieliselt müügilt. Kujunevast hinnast ei taha kuuldagi, aga valitsuse ja riigi rahanälga teades siis …. .
12:17 02.05.2018
wb (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
See on ilus teooria, aga ei toimi: Vastavalt EV Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seadusele on mootoris põletatav alko kütus ja maksustatakse kütuseaktsiisiga, mis on alko puhul 0%.
13:27 02.05.2018
to granada (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
10k kilomeetri kauguselt jõuab NOx ja peenosakesed tuultega Eestisse :D?
14:04 02.05.2018
gr,ana,da (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Põlemistahm oli siis jämeosake, mis silmaga nähtav. Kuule mingit irooniat teemal, et mida ei näe, seda ei ole olemas. Mida me siis sellega võitleme? Teisest vastusest loeme, et lisandi aktsiis on võrdne nulliga , tootmine maksab sendi kümnendiku aga mille hea pärast siis hind peaks tõusma? Segamisraskused on tekkinud? viiendik kütusest ju vabanes aktsiisist.
14:35 02.05.2018
gr.an.ada (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Korraliku kodanikuna võtaks selle 5% aktsiisivabalt eraldi taarasse. Milleks korralikku piiritust solkida. Samas jääks ka kütus solkimata. Paaki mahub 80 toopi, 8 pudelit odavat piiritust niikui maast leitud.:D ja auto mootor ka tänab.
14:54 02.05.2018
wb (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Riik kaotabki tänu kütuse "solkimisele" raha: Sama läbisõidu korral laekub aktsiisi vähem ning kuna aktsiisita alko on kallim kui bensiin+aktsiis, siis võib-olla hakatakse tibake vähem veel sõitma ka.. Seetõttu läheb see "soklimine" meil käiku vastavalt EU direktiivi tagumisele tärminile.
17:29 02.05.2018
63amg (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
neil ju pole kuhugi enam oma piiritust panna.kõik ju toovad lätist.nüüd on hea see ülejääk autoomanikele pähe tõmmata. granadaga olen nõus.rikas euroopa on ju tegelikult üks väike täpp gloobuse peal.rikkast euroopast on hea raha välja imeda.lõuna-ameerika,indo-hiina,aafrika jne ,elavad tegelikult hoopis teises universumis
18:01 02.05.2018
gr,ana,da (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
/See on ilus teooria, aga ei toimi: Vastavalt EV Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seadusele on mootoris põletatav alko kütus ja maksustatakse kütuseaktsiisiga, mis on alko puhul 0%./ anna sellekohane täpne link vihjega riiklikule nullile. Kõik suubub kuhugi hämasse, kui üritad aru saada, mis KN koodiga seda lisandit siis usinasti välja jagatakse ja pealekauba veel tasuta. Hakkame sellest punktist siis peale : https://www.emta.ee/et/ariklient/aktsiisid-vara-hasartmang/u
ldist/aktsiisimaarad#Kytus
09:06 03.05.2018
wb (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
https://www.riigiteataja.ee/akt/ATKEAS
Tõenäoliselt käivitub siiski must stsenaarium - alko loetakse kütuselisandiks ning alko võrra bensiini aktsiisi ei vähendata - aktsiis liitrile jääb samaks ning kuna bensiini kütteväärtus väheneb, tuleb autoomanikul ~1,5% rohkem aktsiisi per km maksma hakata.
11:36 05.05.2018
gr.an.ada (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Atekast ainus lähedane punkt vihjab ainult biokütuse aktsiisivabastusele :
§ 27. Aktsiisivabastus
(1) Aktsiisist on vabastatud

14) Biokütus käesoleva seaduse mõistes on kütus:
1) mille KNi esimesed neli numbrit on 1507–1518;
2) mis on valmistatud biomassist ja mille KNi kaheksa numbrit on 3824 90 55 või 3824 90 80–3824 90 99. Biomassina käsitatakse põllumajanduslikke tooteid, kaasa arvatud taimseid ja loomseid aineid, metsandusest saadud toodete, jäätmete ja jääkide bioloogiliselt lagunevat fraktsiooni ning tööstuse- ja olmejäätmete bioloogiliselt lagunevat fraktsiooni;
21) mille KNi kaheksa numbrit on 2711 29 00;
287) käesoleva seaduse § 19 lõike 14 punktis 21 nimetatud biokütus;
[RT I, 12.07.2014, 2 - jõust. 01.01.2015] .

Mille muutus viib järgmise reani parandustes

2) paragrahvi 19 lõiget 14 täiendatakse punktiga 21 järgmises sõnastuses: „21) mille KNi kaheksa numbrit on 2711 29 00

Sealt jõuame järgmise asjani: https://www.emta.ee/et/ariklient/aktsiisid-vara-hasartmang/k
utus-ja-elektrienergia/vedelkutuste-kn-koodid


vedelgaas
(nii mootorikütusena kui kütteainena kasutatav) 2711 12 2711 12 2711 12 ETT-s kasutatakse lisakoode:
• Q010 (kasutamisel kütteainena)
• Q011 (kasutamisel mootorikütusena)
2711 13 2711 13 2711 13
2711 14 2711 14 2711 14
2711 19 2711 19 2711 19



Aga mitte biokütuse sektorisse, kuhu peaks kas või teoreetiliselt jõudma. Destillatsiooniprotsessi pole kusagil märgitud. Või otsin valelt realt?
14:27 09.05.2018
Mädakala (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Ei tea kas toovad E85 ka tagasi?
15:32 09.05.2018
wb (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
"Destillatsiooniprotsessi pole kusagil märgitud. Või otsin valelt realt?"

Valmistamise meetod polegi oluline. Oluline on, et valmistatakse biomassist. Biokütus pole mitte mais, suhkruroog ega raps vaid nendest tehtud kütus.
18:34 09.05.2018
.................... ..... (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Mõni võiks enam mitte peale teha, kui räägib keelamisest alla euro 5 autode jne. Tegelikult võiks üldse liiklusesse lubada ainult tutikaid autosi, kui liising läbi, läheb pressi alla ? Nende ADblue ja DPFideg on täpselt nii, et senikaua kui ta töötab, ok las ta siis olla peal kui läheb AdBlue süsteem tuksi, petetakse tarkvara, kui DPF umbe, siis lõhutakse välja ja näpitakse tarkvara. Sõidautode tekitatud saaste on maailmamastaabis ümepisike tilgake meres.
22:08 09.05.2018
tahmab (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Sa ise peaks ka natuke enda ninaotsast kaugemale nägema. Probleem on see, et sinu haisukast, millel sa kõik need väljalaskegaase puhastavad asjad lõhud ja välja lased proged, haiseb. Haiseb ja saastab see konkreetselt seal, kus sa sellega sõidad.
07:56 10.05.2018
Kokkuvõttes (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
on jama kõik need euro 3,4,5, dpf jne. Kui ükskõik mida põletada, kulub selleks hapnik ja tekib jääk mis ei kao kuhugi, ning ei aita kui selle ära peita saab. Puha raha ei muud.
08:52 10.05.2018
wb (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
" Kui ükskõik mida põletada, kulub selleks hapnik ja tekib jääk mis ei kao kuhugi,.."
Kui see nii oleks, oleks hapnik atmosfäärist ammu otsas. Elusorganismide fotosüntees on maagiline asi.. millest juba põhikoolis räägitakse veits.
Fossiilsete kütuste põletamisel tekib ringlusesse süsinikku (ja vesinikku) juurde. Lisaks veel diiselmootorite tahm, mis lühendab suurlinnade elanike keskmist eluiga.. aga vaestel inimestel on muud mured - aastake rohkem või vähem elada, mis tähtsust see omab, peaasi, et odavalt autot juhtida saaks, teised niikuinii teevad kaa..
15:19 16.06.2019
nataliia76
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Kus osta etanool Eesti?
15:59 16.06.2019
Hästivarustatud poest nt (registreerimata)
Re: Bioetanooli baasil bensiin E85
Alkoholiletist, minu teadmise järgi on EV-s lubatud jaemüügis müüa kuni 56% etanoolisisaldusega tooteid.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.