Küsimus selline,et kas keegi on tegelenud või üritanud Eestis mootorile aretada alternatiivse küttena Dihydrogen oxygen gaasiga töötavat süsteemi? Ameeriklased on asjast vaimustatud ning garaažiti aretatakse veee lõhustamis aparaate.
Ise mõtlesin oma vana ja seisva honda peale sellist aparaati ehitama hakata. Parameetrid siis esialgu 10 amprit 11.9 volti ja poole liitri vee sisse 1,5 teelusikat söögisoodat.
Kui kellelgi ideid siis and´ke teada:)
isegi sellise asjaga mässand, asja tuum seisneb selles, et pihustad vesinikgaasi mootorisse nagu nitrosysteemi põhimõttel, siis suurem probleem seisneb mootori seadistamisel. http://www.switch2hydrogen.com/h2.htm
soovitaks sul selle artikli läbi lugeda, saad targemaks vesinikmootori eshitamisest ja eripäradest.
Dihydrogen oxygen gaas - Veeaur
Dihydrogen oxygen gaasiga töötav süsteem - Auruveduri mootor
Vee "lõhustamise" aparaat - Veekeetja või paremal juhul aurukatel.
Kuna auruvedurite kasutegur oli nii umbes 5 %, siis sellise protsendi korral annavad esialgsed :) aurugeneraatori parameetrid (10 A ja 11.9 V) teoreetiliselt mootori väljundvõimsuseks 0,008092 hobujõudu ehk 8 millihobujõudu :).
Praktikas on (selliste parameetritega) 8 millihobujõu saamiseks (aururõhu tekitamiseks) muidugi "peenike pihus" - süsteem on väikse võimusega ja soojuskaod suhteliselt väga suured.
Reaalseks väljundvõimuseks pakuks suurusjärku 0,01-0,05 millihobujõudu :)
P.S. Märksa progresiivsem tehnoloogia on kondiaur, pannes Civicule keti ja vändad külge, saab kerge pingutusega tervelt 100000 millihobujõudu. Ja siis on veel elektrimootor ka, mis annab 10 A ja 11,9 V korral umbes samasuure väljundvõimsuse.
vesiniku tootmine koduste vahenditega autokytuseks on suht mõtetu tegevus:
esiteks: voolu läheb ikka jubedalt isegi selle "1,5 tl soodaga"
teiseks: see vesiniku pyydmine eeldab eelnevaty teadmis ja vesinikukindlaid anumaid, muidu on oht selles et vesinik" sööb" anuma lihtsalt ära ja kui kuskilt peaks säde tulema, siis BOOOOM
Kolmandaks: olete kunagi proovinud vesinikku põletada bensumootoris?
mootori ymberehitus kujuneb umbes suurusjärku 100k +
mõned detailid vajalikest osadest: vesinikukindlad jahutatavad pihustid, eriti "kylmad" syytekyynlad, kolbide katmine vesinikukindla materjaliga.
lisaks veel jahutussysteemi arendus ning tihendite vahetus, samuti kollektorite ja katalysaatori vahetus/eemaldus.
karburaatormootoritel on asi lihtsam: gaasi(gaasilises olekus!!!) lastakse lihtsalt peale, surveastet võetakse madalamaks ja kyynlad vahetatakse
tundub lubav tehnoloogia olevat, aga kas keegi sellist asja paigaldada oskaks? ses suhtes ,et ebays maksvad 100-200 dollarit HHO täiskomplekt kitid. Kena oleks asi ära proovida:D
Kas siis vesinikgaasiga ei ole üldse võimalik tavamootori puhul midagi teha? Millegi pärast väidavad küll ameeriklased, et selle niiöelda Hydrogen Generator'ga saab tava mootorit tööle panna, kui bensiin seguneb vesinikuga. Ja minu teada, kui kas või YouTube videosi jälgida on see seade mitmel erineval autol peal, isegi suurtele veoautodele on seda peale pandud. Arvad, et ameeriklased teevad umbes 10000 dollarilisi ümberehitusi enda 2000 dollarilistel autodel
Pakuks välja,et selle põlemisel ei ole jahutusveesärki vajagi (eriti talvel)kuna vesinik ise -272kraadi ja põlemine toimub väga madalal temperatuuril+salongi soojendamiseks elektri või pentsuahi.
kui vesiniku bensiiniga segada, siis tõuseb bensiini oktaanarv ja see teeb vesiniku lisamise nii ahvatlevaks, kuid kuna selline asi on võimalik vaid vahetult enne silindrisse panemist.
vesinikgaas on ylitugev redutseerija, mis võtab metalliga kontakti sattudes sealt kaasa metalli molekule. tekivad yhendid mis ladetuvad peale põlemsit silindriseinal ja kolvi pinnal (samaväärne effekt pliibensiiniga)
vesinikgaasi saab kasutada ka puhtal kujul silindris põletamiseks, kuid alati epab meeles pidama, et õhku paiskuvad ka happed, õhus leiduva lämmastiku, süsihappegaasi ja muude elementide tagajärjel.
seega oleks ideaalis vesinikgaas kyttega autos eraldi vedel vesinik ja hapnik, mis reageerivad omavahel puhtas reaktsioonis.
minu mõtteis on lendnenud joonised, kus jahutusena kasutatakse seda sama vedelat vesinikku ja hapnikku, mis on eelnevalt ikka tõstetud nii -20C juurde et vältida termoshokki mootoriblokile.
selline on minu idee
kuid nyyd HHO gaasi juurde. kes keemiat jagab, teab et tegu on siis yhe vesiniku aatomi ja yhe hydroksiid aatomiga. ja kui neid yhendada, siis vabaneb energia, järgi jääb vaid vesi. kuid kuna automootor laseb läbi ka välisõhku, siis mõelge ise mis ained sealt tulla võivad, ma aminisin neid ka...
greenpeec tuleb paneb su autole pommi alla:D
Ebayst ostetud seadmel pole kaaasas elektroonikat mis teex alalis voolust vahelduva ja vastupidi ja selisel juhul ka ei saa seadeldist tööle , kuna auto mootorisse tuleb lasta kindel kogus eralduvat gaasi . Peab jälgima ka tarbimis ampreid jne vastasel juhul tõmbab aku tähjax , sest genekas ei suuda niipalju toota kui elektrolüütimisex tarvis . Eelpool oli küsitud et kust seadeldist saada et vastus on lihtne TARTUST saab ja paigaldus 30- 60 minutit . Paigaldus nii diisel kui ka bensiini masinatele .
Siin on üks koht, kust saab igasugu seesugust kraami tellida. Loodame et aparaat töötab ja tasub end ära ka. http://www.sspower.sk/index.php?option=com_virtuemart&It
emid=3&lang=en
Aga samas on imelik,et siin mõni asja omav kodanik pole veel sõna võtnud. Ja miskist realistlikku teavet seesuguse imeasja kohta edastanud pole. Tekib küsimus-kas asi nii tasuv, et ei taha reklameerida või siis vastupidi, et häbi tunnistada, et sai purki astutud? Aga niisama targutada oskab igamees. Ise vist proovin kevadepoole asja ära, talvel külmaga pole sest vist mingit rõõmu.
Ja veel, Leningradi blokaadi ajal kasutasid venelased saksa pommitajate takistamiseks suure "zeppeline", mis lasti trosside otsas linna kohale lendu. Kuna aga kerest vesinikku mingil määral ikkagi lekkis, siis tuli õhulaevu aeg-ajalt maa peale tagasi vintsida ning uuesti täita. Vintsimiseks kasutati veoauto mootorilt käitatavaid vintse. Kuna aga linnas bensiin lõppes, tuli leida muu kütus - ja selleks sobis imehästi seesama vesinik, millega õhupalle täideti. Kusjuures mootorid käivitusid iga ilmaga ning töötasid pehmemalt kui bensiiniga.
Sõja lõppedes voolas kütust jälle ojadena ja eesrindlik idee vajus unustustehõlma.
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.