Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: UUS VÕI VANA?

00:46 15.03.2008
alos
Uus või vana?
Teema on paar korda aastaid tagasi läbi jooksnud, kuid küsimus püsib siiski aktuaalne paljude autoostjate jaoks - mida osta, kui raha nagu on, aga mitte nii palju, et selle kulutamise üle arvet ei peaks pidama. Variante autoostmiseks on ju praegusel ajal palju:
1. uus - võtta liisingusse vastavalt võimalustele mingi 200-400k masin.
+ uus auto ikka uus auto - tänaval ei riiva pilku ja tead, et eelmine omanik ei ole mingit s...ta keeranud, kuna ise oled esimene omanik
+ garantii mingiks ajaks
+ saad seda, mida tahad, ehk "tee ise endale auto".
- väga kalliks läheb liising + kasko + hooldused margiesinduses + iga-aastane hinnakaotus. Isegi kui kohe välja osta, siis kasko + hooldused on ikkagi päris korralik väljaminek.
- tehnikaprobleemid ja "garantiitingimustele mitte vastavad" mured ähvardavad ikkagi. Sissesõitmise ajal võtab mootor rohkem kütust ja õli.
2. mõned aastat vana auto
+ endine kõrgema klassi auto saab soodsa hinnaga
+ auto saab kohe kätte, saab proovida just konkreetset autot, mitte näidiseksemplari.
+ Viisakas on sõita ja ei ole häbi autosse sisse ega sealt välja astuda (loomulikult sõltub see ka teistest asjaoludest peale auto vanuse)
- garantii reeglina lõppenud
- tehase või eelmise omaniku poolt jäätud esimesed suuremad ja kallimad "üllatused" (nt. elektroonilised gaasiklapid mitmetel premium või pool-premium markidel) st peab pidevalt olema valmis 5-25k väljaminekuks.
3. Vana odav auto
+ odav soetada
+ ei muretse eriti, kui varastatakse või miskit katki läheb - parandamisest/tagasi ostmisest vms odavam on osta järgmine samasugune.
- pidev remondihirm/-vajadus ning kõrged jooksvad kulud (vrd variant 1. uus auto)
- pakub mitmeid võimalusi teele jäämiseks
- turvalisus küsitav (misasisee"turvapadi"on?)
- Uhkemasse kohta minekuks küsiks sõbra käest küüti, kellel on uuem auto.

Mille valiksid sina?
10:27 15.03.2008
rein2323 (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Tere!
Kunagi tegin omale selgeks, kui palju sõidan, miks ja kuhu. Sealt edasi arvestasin millist masinat tasub osta pidada. Aastane läbisõit kuni 25000 km.- uut ei ole mõtet võtta. Aastane läbisõit 25-35 tkm. auto vanuseks 3-4a. Läbisõit üle 35 tkm. aastas tuleks kaaluda uue ostu.
Muidugi on tähtis auto suurus (luuk, sedaan, universaal) vastavalt kasutus otstarbele ja sellest tulenevalt ka kütuse kulu.
Linnas sõitmiseks piisab väikeautost või väikekeskklass, maanteel pikad otsad on parem keskklassi auto. See on minu isiklik arvamus.
11:06 15.03.2008
klf (registreerimata)
Re: Uus või vana?
"Mille valiksid sina?"

Valisin var. 3
Hea odav llikuda, üks valik oleks veel olnud ühistransport, aga mis elu see on...
Ostuhind 25k (maksin üle), aastaga remondile kulunud 1200.-
Varsti vaja väike hooldus teha (õli, rihm, vb mõned puksid sildades)
Kui arvestada, et keskmine liising on 3a (parandage mind kui eksin, ei ole eriti uurinud neid asju), siis:
(25000 + 3*3000 remondile - hilisem müügihind 10000)/36 = 600-700 krooni kuus.
Ega vana auto ei pea pann olema, millega häbi sõita (mul on :D), vaid võib olla ka ilus ja mõlgi- ning roostevaba. Nt kui eelmine omanik on lasknud kap. remondi teha ja üle värvida, siis hind on tal vb ainult natuke kõrgem, kui analoogidel, sest muidu ta müüks seda pool aastat, enne kui keegi huvi tunneks. Nii võidki leida korraliku ja odava liikuri. Ise ei tunne veel vajadust uue auto järele, arvatavasti tuleb järgmine isegi nõks vanem, aga siis juba korralik.
19:34 15.03.2008
KimmoL
Re: Uus või vana?
Kui margil-mudelil eriti vahet pole, variant 3, sest on ka olemas autosid millel välimus iga aasta ei muudu. Endal 20 aastat vana Jeep ega kunagi ole olnud häbi sellega ükskõik kuhu sõita. Veidi pesemist-vahatamist ja ongi kui uus.

Analoogseid mudeleid mitmed Bemmid, Mersud, Opelid, Peugeotid, Saabid, Volvod... kindlasti leidub veel teisigi.

Kui kiiret ei ole ja oled ostes tähelepanelik, leiad kindlasti heas korras isendi. Kuna uuema ja "ilusamaga" võrreldes hinnavahe võib olla mitukümmend tuhat, selle hinnavahe eest sõidad juba mõned aastad vanema autoga, remont kaasa arvatud.

Vanema ja mitte liisitud auto puhul on ka võimalus muute kuludega mängida, nagu kindlustus: kas võtad ainult liikluse või lisaks kasko/minikasko ja millest kindlustusseltsist, millised vead teed korda versus millistega võib veidi oodata jne.

Selline on vähemalt minu filosoofia olnud (uusim auto mida olen omanud oli 1994. aastast) ja siiani ei ole kahetsenud. Muidugi kippuvad suuremad remondid kõik teineteise järele tulema, aga kui sellest üle saad, ongi jälle paar aastat suht muretut sõitu.
21:21 24.03.2008
xox (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Kui korra elad, siis miks mitte uut autot proovida, ise tegin nii. Teine asi, et kas kannad teiste kasutatud vanu riideid ka? Nagu uusi ei ostagi, lihtsalt mõtlen nagu võrdluseks enda rahustamiseks.
Ma kaalusin aasta, et mida osta kas nr 1 või nr 2. Sai palju räägitud erinevate inimestega ja sama palju oli ka erinevaid arvamusi.
Oleks äärepealt oleks ostnud BMW 520i 2004a. 300 000.- vist oli aga kui oleks midagi näit. mootori või käigukastiga midagi juhtunud. Oleks mina LOLL maksnud veel lisaks al 50 000 rem. raha jne.
Peale seda aint uus auto ja sai hea raha eest VW Passati 2.0 Fsi man. 310 000.- ning salongist välja sõidetud. Vähamalt nüüd tean mis ajalugu autol on ja kuidas sellega sõidetud on. Ma rahul.
21:25 24.03.2008
xox (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Ja ikkagi, kas ostan auto endale või teistele näitamiseks. OLEKS sappar lennuk, siis ma sõidaks sellega ja teiste arvamused käigu seenele.
21:57 24.03.2008
Kasutatud (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Ikka veidi kasutatud. Peaasi, et müüja garantiid annaks. Uus poest välja sõites on tahest tahtmata -20% hinnast. Kui sõidad sama autoga 6 aastat pole vahet aga kui äkki saad aasta pärast tööauto oledki see 20-30% sisse saanud. Vali aga usaldusväärne müüja ehk kas esindused või autowelt a2.
15:15 26.03.2008
uus bmw või vana lada (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Teema on tõesti nö igavikuline, kuid kõik algab ikkagi kulutustest, mida oled nõus auto peale tegema.
Uus auto vahemikus 200-400 on ikka märkimisväärselt laiali valguv määratlus ja kulud kuude lõikes võivad varieeruda tuhandeid kroone- liising 2300 või 55oo on ikka suur vahe samuti on kaskokulud antud vahemikus laia skaalaga.
Teema on liiga laia ulatuslikult püstitatud, et arutleda kas enne oli muna või kana, kas võtta audi või kia jne
00:00 25.05.2008
marekerm
Re: Uus või vana?
Mina põhimõtteliselt olen selle viimase varjandi 2x läbi proovinud ja nyyd tahan ikka liisida tutika,et võrrelda kuipalju parem see uue auto omamine on.Ega praegusel autol ka viga pole,tegemist 93 aasta mazdaga,ent turvavarustus,kliima ja auto värvi kvaliteet hakkavad tunda andma. Minu auto on miskipärast üle lakitud punane... ainuke mure see,et punast värvi iseenesest ei lakita,seega auto vast laksu enne mind saanud ja korda tehtud saamatult..niiet tegelikult ma ei teagi,mida minu autoga on tehtud ja millised vead,võrreldes ideaalkorras olemisega tal on.
Uue auto puhul saad ikka ise jälgida kuidas miski häält teeb ja välja peaks nägema.Negatiivse poolena see kohustuslik teeninduspunkt. Õli oskan ise ka vahetada,miks mind küll sunnitakse seda mitme tonni eest esinduses tegema?
10:31 25.05.2008
q peal (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Lohutan sind Mare, sest ka Volkswagen lakkis vahepeal punaseid autosid.
15:35 25.05.2008
marita57
Re: Uus või vana?
Siin tulevad, nii naljakas kui see ei tundu, mängu pealtnäha subjektiivsed asjaolud. Rahaliselt on 5-10 aastane auto kindlasti soodsam kui uus, siin pole kahtlust, sest auto üks suuremaid kulusid on väärtuse kadu ajas.

Aga uue auto eelis on see, et seda õli käid vahetamas korra-kaks aastas ja kogu lugu. Ülejäänud aja sõidad. Aeg on muide ka raha ja teeninduses käik võib kogu elurütmi segi lüüa (lapsed kooli jms).

Uus auto on reeglina kallis ja seetõttu ostad väiksema ja seetõttu ei kõlba ta tihtipeale eputamiseks. Mõne jaoks on see ka probleem.

Variant 2 puhul on veel see paha asi, et paar aastat vana autot hea hinnaga reeglina ei müüda. Mis tähendab seda, et kui ajalugu pole perfektselt kontrollitav, ei tasu risk ennast ära.

PS Misasisee"uhke koht"on? Selline, kus sind auto järgi hinnatakse? Vaeseke! See peab küll üks jube paik olema.
10:54 27.05.2008
lisaks (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Uus auto on kasulik kindlasti siis, kui on ülisuured läbisõidud (50-100 000 km aastas). Aga erakasutajat see ilmselt ei puuduta.
Erakasutaja võiks uuele autole mõelda siis, kui ta kasutab seda pikemat aega (10 aastat ja rohkem).
11:21 27.05.2008
AlexV
Re: Uus või vana?
Mul on olnud ca 10 autot, selle hulgas ka suured luksus autod, nt bmw 750, mb 500SE jne.. need olid ikka suht vanad autod, ja otsustasin üks kord osta uue auto, las olla mitte nii soliidse kui need bemmid, mersud jne, kuid uue! Chevrolet Aveo siis, sõitsin 4 kuud sellega ja müüsin ära! Raha loomulikult tagasi ei saanud (ostsin liisingusse, minu varustusega Aveo maksis nats alla 200k eeki), õnneks müüsin 2 päevaga ära, ja ostsin kohe 10 aastat vana Mitsu Galandi, V6 mootoriga, kütust võtab sama palju kui Aveo, ja samas on tunda teine autoklass (mul täissvarustusega, nahk, kliima, atm jne).. Ehk siis kui mõelda, liisingusse midagi ei taha osta, sest mina isiklikult väsin autost ca aastaga, ainukt auto millega ma sõidan pikemat aega on vana Jaguar, aga see on puhtalt hobbi auto. Ostu puhul oli investeeritud normaalne summa (ca 30 000 eeki), ja nagu enam pole peavaluks põhjust :)

Ehk siis, kui rahakott lubab miks mitte osta tuttika autot, kui sul pole pappi, et hooldada, maksta liisingut jne siis osta vanem auto (aga suuremas klassis, ja kindlasti Eestis sõitnud, terve suht värske auto ajalugu on hea üle kontrollida :) nii kui esinduses, nii ka lkf-s :))
16:01 27.05.2008
. (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Olen siiani kasutanud vanu autosid (10+) ja pole ilmselt ühegi puhul kulutanud nii palju raha kui oleks kulunud kasko ja liisingu ja hoolduste jne peale- autod on 4-5 aastat (läbisõit umbes 20tuh aastas) kenasti vastu pidanud ja kui remont juba ebarentaabliks muutub (suuremahulised sillatööd, õlilekked jne),siis väikese hinnaga turgu ja ostjale seletatud,et masin tahab selle ja selle remonti. Aus kaup. Kui raha niipalju pole,et rahuga liisida (eeldab keskmiselt siiski 3-4K kuumakset),siis vana masin ainus variant. Järgmine ost on ilmselt 4-5 a vana masin-ehk on selle ajaga garantiiperioodil tekkinud vead parandatud ja ca 100tuhhise läbisõiduga auto teenib veel kenasti. Ja kuna luksusmarke taga ei aja,siis ei ole ka võimalikud remondikulud ni hullud.
21:36 05.10.2016
Kärss
Re: Uus või vana?
Teema on vana, aga täna poetas üks hea tuttav huvitava pärli, mis siia jube hästi sobib. Paljudes teemades soovitatakse vana auto ostjale, et parem mine võta liisingusse uus ja odav väikeauto. Seda see tuttav poole aasta eest tegigi, turu odavaimate hulgast ja sõidab igapäevaselt, auto endaga rahul... aga siis tegi ta arvutused kilomeetrikulude kohta igas kuus. Numbrid on päris mõtlemapanevad, iga kilomeeter sisaldab siis:

19,1 senti liisingumakset
3,6 senti kõik vajalikud kindlustusmaksed
6,2 senti kulub kütusele

Seega võiks öelda, et ka 4x suurema kütusekuluga oleks liisingu sissemaksest odavam vana auto madalama kilomeetrikuluga, kui uus ning turu odavamaid liisingusse võetavad pisiautosid (millel muidugi ka väga väikene liisingumakse, odavamad kindlustused jne). Mõne mahtuniversaali või keskklassi autoga oleks need numbrid juba hoopis teised.
23:17 05.10.2016
hsd (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Mul tõusid ihukarvad püsti kui autol midagi jukerdama hakkass. Mõtlesin et mis see nüüd on? Kas peab remonti minema? Kuhu? Mis maksta võib? Kui kaua tehakse? Kuidas ma sel ajal tööle saan?
Nüüd maksan oma 13 senti kilomeetrilt liisingule ja rahu on maa peal.
07:13 06.10.2016
tiit_ (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Sinu liisingauto võib ka ühel kenal hommikul ära lõppeda või kasvõi sõidupealt põlema minna või mis veel tavalisem keegi lihtsalt sõidab otsa. Küll seda nähtud. Kasutatud sõitva ülevaatusega auto saab
500-600 euro eest:
0 senti liisingmakset
0 senti kohustuslikku kaskot (liikluskindlustus on niikuinii kõigil)
6,2*X senti kütust (500 eurine auto ei pruugi sugugi rohkem kütust võtta kui mõni uus säästupunn või on erilist vahet a´la kas 6 liitrit sajale või 7-8?)
Siinkohal ma ei halvusta uusi autosi.
Ja mis veel kõige parem, selle 500 eurise auto viid aasta kahe pärast romulasse ja saad sealt ka 150 euri puhtalt kätte ning kogu paberimajandus jääb lammutusfirma teha.
07:33 06.10.2016
............... (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Vanasse autosse (ca 2000- 5000€ ostuhinnaga) ei mata sa iial nii palju remondiraha, et rahaline kogukulu uue ostuhinda ületama hakkaks. Iseasi on vana auto kohati ootamatud remondivajadused, mis igapäevaelu korraks segi võivad lüüa. Alati on soodsam vana pidada, natukene muretum, kuid kulukam elu on uuega. Suuremate läbisõitude (20 000+) juures on muidugi uus parem valik.
08:58 06.10.2016
to tiit (registreerimata)
Re: Uus või vana?.
Minu liisingautol on puksiir ja asendusauto juba hinna sees.
09:14 06.10.2016
karvanejakole
Re: Uus või vana?
Ostsin 2006 poest uue 395000EEK maknud auto korraliku allahindlusega ja olin sellel hetkel rahul. Tagantjäreletarkusena võiks takka kiita Kärsa tuttava arvutusele, kütusekulu oligi teisejärguline kulu. Kui lahkasin takkajärgi kulusid 3a peale, siis liising + kindlustused + rehvid 242000EEK, kütus 108000EEK. Rääkimata tohutust hinnalangusest poest väljudes :) Kolmeaastase maksmise järgi oli auto jääkväärtus võrdne liisingujäägiga, üsma karm. Uue auto omamise soov pimestas, hilisemate kulude peale ei mõelnud, umbes sellel hetkel tegingi enda jaoks otsuse hilisemalt osta 2-3a vanu kasutatud täisvarustusega autod, siiani olen valikutega väga rahul.

............. oli jah üks 0 puudu:)

Muudetud 6.10.16 15:28

09:18 06.10.2016
tiit_ (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Samas olgem realistid. Keegi peab ju ostma ka poest täiesti uusi autosi, et teised saaks neid 3 aastat hiljem poole hinnaga soetada.
09:41 06.10.2016
.......... (registreerimata)
Re: Uus või vana?
kütus 10800EEK

Kui siit nüüd üks null puudu ei ole, siis tegu väga väikese läbisõiduga ja auto rohkem seisis ehk siis piltlikult öeldes panid paarsada tuhat eeku õue niisama passima.
10:07 06.10.2016
hsd (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Kas keegi viitaks mõnele täisvarustuses 2-3a vanusele hea hinnaga väikekesklassi (kompakt) autole?
11:10 06.10.2016
AntiOpel (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Võta auto24 lahti ja otsi. Kui saamatu sa oled?
11:15 06.10.2016
maaks
Re: Uus või vana?
Jagan ka enda statistikat kasutatud auto omamisel (5.a->10.a)
Kütus: 7450€, kindlustused/hooldus/osad: 4510€ (ls 60tuhkm)
Auto ostuhind (liisingu jääk) pigem moonutab tegelikkust, seda siia ei pane.
11:23 06.10.2016
hsd (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Antiopel, auto24-s ei ole neid.
11:54 06.10.2016
selgeltnägi valerka (registreerimata)
Re: Uus või vana?
no vaata siis mujalt ja kui ka mujal pole siis vast polegi võimalik sellist soetada
12:55 06.10.2016
PS (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Kui lihtne inime tahab kokku hoida ja arvab uut ostes, et uue auto väiksem kütusekulu ja koos vana autoga kaduvad ootamatud remondid lõpevad ja ta nüüd säästab meeletult, siis see eksib rängalt.
Ainuüksi 1. minutil esindusest välja sõites kaotab ta summa, mille eest mina saan oma autole kütust osta 1-2 aastaks.
13:40 06.10.2016
hehhee (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Lõputu vaidlus teemal "uus vs. vana". Absoluutselt on selge, et uus tuleb igast asendist kallim, kui vana. Paraku on auto ostul ka muid kriteeriumeid, kui ainult raha. Võrdluse võiks tuua näiteks koduga. Ära elada saab ka kuivkäimla ja kaevuvee baasil toimivas 1 ruumiga kööktoas (see on äärmus, kuid ilmselt nii mõnegi inimese reaalsus). Vaieldamatult on kööktoas elamine mõõtmatult odavam, kui soetada/elada 2-.. toalises uues enda vajadustest lähtuvalt sisustatud korteris. Lõpuks taandub see kõik vajadustele ja võimalustele. Simple as that.
13:47 06.10.2016
kupu_3 (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Uue Toyota ostnud tegelased vist ei tea seda:" Ainuüksi 1. minutil esindusest välja sõites kaotab ta summa, mille eest mina saan oma autole kütust osta 1-2 aastaks."
Nägin pea kaks aastat vana Aurist müügis sama hinnaga,mis uuena esinduses hetkel oli. Kui keegi tuleb ütlema, et ju siis parem varustus... na kas porilapatsid siis tõesti seda väärt on? Kindlasti mingi vanamehest omanik väidab, et ta on seda autot pesnud, vahatanud ja ohtralt kütust oma raha eest sisse kallanud- seepärast ka kallim hind... Elu on kõike näidanud.

To hsd, aga palun: http://www.auto24.ee/used/2298446
või http://www.auto24.ee/used/2342121
13:59 06.10.2016
looder23
Re: Uus või vana?
Üks asi on see, mida kujutab ette kasutatud auto müüja, et talle makstakse küsitud hinda, teine asi mida talle reaalselt makstakse. Mõned hoiavad oma autot nii igaks juhuks kirve hinnaga müügis, äkki mõni ullike leidub ja ostab ära.
14:51 06.10.2016
PS (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Kahjuks ei pääse ka uue auto omanikud ootamatutest remontidest ja hommikul tuleb kiiruga puksiir kutsuda. Õnneks on see puksiir juba "hinna sees" summas, mida ta pangale plekib. Hetkel on seis selline, et minu 8 aastane auto pole mind veel hommikul alt vedanud, aga naabrimehel on uus auto juba kolmel hommikul puksiiriga minema veetud mingi kütusepumba jama pärast.
Ka ei võta tihti ka see uus auto võrreldes vanaga sugugi vähem kütust , mida ilusad brošüürid välja reklaamivad. Mingi ultramoodne 3-silindriline väike bensukas võib talvel linnas vabalt rohkem rüübata kui 5-8 aastat vana suurema kubatuuriga bensumootor.
15:10 06.10.2016
hehhee (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Sõidan ka 7a. vana autoga - igal hommikul läheb käima ja kordagi teele pole jätnud. Samas, kui raha poleks teema, siis võtaks iga ilmaga salongist uue. Nende vanade autode promojad õigustavad oma valikuid, kuid reaalsuses taandub kõik ikkagi rahale. Majanduslik kaalutlus ongi ainuke reaalne eelis vanal masinal (va. auto fanaatikud). Ülejäänud asjad on kõik uue auto kasuks.
15:23 06.10.2016
MK (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Senimaani ei ole keegi välja toonud, et ka närvi- ning ajakulu maksab midagi. Uue auto puhul ei pea kartma, et lähiaastail amorte/vedrusid, kalleid silladetaile või muud kalleid varuosi vahetama peab. Samuti (suures plaanis) on tagatud hingerahu teadmisega, et uuel autol on garantii ning kasko, mis samuti riski vähendavad.

Veel tooks välja turvalisuse - uued autod paraku on parematest metallidest/komposiitidest, mis muudavad autod jäigemateks ja seeläbi ka turvalistemaks.
15:34 06.10.2016
karvanejakole
Re: Uus või vana?
MK, ka 3-4a vanuste autode omanikud ei pea selliste asjade pärast muretsema, pigem 7-8+a vanustel.
Kupu, ilmselt oli siiski midagi veel, kuid jah, küsitud hind ei ole müügihind:)
Hehhee, kinnisvara ja auto võrdlus ei päde, kuna üks on tarbekaup
15:37 06.10.2016
hehhee (registreerimata)
Re: Uus või vana?
to MK

Kohe tulevad tegelased, kes hakkavad rääkima, kuidas uued autod lagunevad üldse rohkem ja seega närvikulu suurem. Ja uute autode plekk roostetab juba esimese 5 aastaga jms.
15:45 06.10.2016
hehhee (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Mille alla Sa kinnisvara siis liigitad, et see ei päde antud võrdluses? Täpselt nagu masinapargi valimisel, saab ka kodu valimisel määravaks finantsiline võimekus. Fakt.
16:42 06.10.2016
tiit_ (registreerimata)
Re: Uus või vana?
"Nende vanade autode promojad õigustavad oma valikuid, kuid reaalsuses taandub kõik ikkagi rahale."
Kusjuures võiks kohe esindusest uue kallima otsa keskklassi auto ära tuua aga pigem eelistan investeerida kinnisvarasse ja oma tulevikku. Eks kõik on valikute küsimus ja mida elus tähtsaks peetakse. Lihtsalt vahe on selles, et kui 15 aasta pärast veeretan oma täna ostetud auto romulasse siis kinnisvara on õiges asukohas ka 15 aasta pärast likviidne ja teenib tulu.
Mis amortidesse puutub siis vahetad kõik kriitilisemad kuluosad korraga ära ja on jälle 7-8 aastat hooletu. Aga tõsi, turvalisuse poolest ei ole vanad autod konkurentsis.
16:51 06.10.2016
PS (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Kahtlen, et viimase 10 aastaga need metallid just paremaks on läinud. Vastupidi, autod on läinud keerulisemaks, kasutatakse järjest rohkem elektroonikat ja tänu karmistuvatele saastenormidele uusi mehaanilisi lahendusi, mis pole tegelikult pikalt katsetustes/ kasutusel jõudnud olla võrreldes traditsioonilise varasema autoehitusega.
Toimub pidev unifitseerimine ja kulude jälgimine, et keeruliste elektrooniliste lahenduste lisandumisega auto valmistamine kokkuvõttes liiga kalliks ei läheks. Lisame elektroonikat - kärbime materjalide kvaliteeti ja kaalu..

Näiteks Octavia puhul isiklikult tundub, et auto uks sulgub vanemal vaiksemalt kui uuel. Vanemal ei ole sellist plekk-tünni kõla nagu uuemal. No see vaid üks subjektiivne näide..
16:58 06.10.2016
PS (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Arvestades eestimaalaste üldist elatustaset, siis pigem tuleb imestada, et meil üldse neid uusi masinaid nii palju ostetaks. Vanades Euroopa riikides ollakse vähe konservatiivsemad uue auto ostul ja jalad on rohkem maas inimestel..
Majanduslikult võttes on vaid väiksel osal meie rahvast põhjust/ alust uus auto osta.
Jah, ka mina suudaks hetkel vabalt uue keskklassi liisida, aga see pole minu prioriteet ja leian, et on tõesti tähtsamaid asju, mida enne rahastada.
17:13 06.10.2016
hehhee (registreerimata)
Re: Uus või vana?
to tiit_

Exactly that was the point. Tunnistad ju ise ka, et Sul pole raha uut autot osta, ilma et Sinu investeeringud ja "elu kindlustamine" kannataks. Ja oma otsuse vana autoga sõita, oledki teinud lähtuvalt oma finantsilisest võimekusest. M.O.T.T.
17:18 06.10.2016
tiit_ (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Võib ka nii vaadata.
17:22 06.10.2016
hehhee (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Puust ja punaseks näide, kuidas kõik taandub rahale.
Kui Sul oleks hüpoteetiline võimalus valida TASUTA kasutamiseks 2 samast klassist autot:
1. valik 4-7a. vana
2. salongist UUS
Kummagil juhul ei peaks sa katma hoolduseid ega liisinguid.

Kui paljud siin jätaksid uue auto võtmata ja valiksid 1. varjandi? Käte meri?
17:34 06.10.2016
ulpusand
Re: Uus või vana?
Aga kui sul on reaalselt laual 10 tuhat. Ja on valida, kas osta selle raha eest omale uus skoda fabia, citröön c-elisee, või mõni pisike Hyundai punn või osta 10 tuhande eest 8-10 aastat vana Lexus, Volvo S80 või isegi Jaguar. Milline siis valida?
18:51 06.10.2016
võtaks (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Võimalikult soodne auto. Elu on näidanud et vanem masin peab paremini vastu kui uuem. odavam pidada ka selgelt. Ja isegi kui teha tonnisele masinale kapitaalremont ei maksa see palju rohkem kui 1000eurot olenevalt mudelist. uue auto ostmisel võib kohe raha korstnasse kirjutada seda raha enam tagasi ei saa. Hinnalangus on meeletu.
19:06 06.10.2016
rahabossss (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Kui see 8-10 aastat vana preemium on vähemalt 500k km sõitnud, siis kahtlemata valin preemiumi. Nagu klassikud on öelnud: miljon kilomeetrit on ühele Audile ainult mootori sissesõit.
20:20 06.10.2016
hsd (registreerimata)
Re: Uus või vana?
To kupu_3
Ülesanne oli leida hea hinnaga TÄISVARUSTUSES kuni 3a vana väikekesklassi auto. Dacia lagi ongi poolvarustus. Et ülesanne veelgi võimatum oleks, siis lisatingimus on veel, pagasiruumi mahuks lapsevanker ja sporddikott.

Neid planke ja poolplanke manuaalkastiga poekärusid on kõik kohad täis ja üldsegi mitte hea hinnaga. Ja 3a vana auto 4000€ hinnalangusega ei pane küll ostma seda. Siinsete spetsialistide hinnangul kukub hind 4000€ salongist välja sõites. Miks see lanngus siis 3-4ks aastaks peatub?
22:52 06.10.2016
hehhee (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Ulmevennad siin koos. Ma räägingi, et kõik oleneb lõpuks finantsidest. Kõik on sellega nõus, et majanduslikult on kasutatud auto KINDLASTI odavam. Mida siin jaurata?

to ulpusand

Sinu pakutud hüpotees on antud olukorras täiesti sobimatu. Miks? Need autod pole lihtsalt võrreldavad, ala. bike vs. roller. Hoopis erinevad kaalukategooriad ja hoopis erinevatele sihtrühmadele.
Ja kui mul olekski täpselt see 10k auto ostuks ja tungivat vajadust suure auto jaoks poleks. Lisaks puudulikud teadmised autodest ja remondifondiks ka raha poleks, siis loomulikult valiksin uue väikeauto. Kaotan sõidumugavuses, kuid järgmised 3-4a võin kindel olla, et suuremaid väljaminekuid kui tavapärane hooldus mul ette võtta ei tule. Absoluutselt võib autol midagi katki minna, kuid selleks on garantii. Ja loomulikult Sa hakkad nüüd rääkima, et selle preemium autoga ei juhtu järgmised 5 aastat kindlasti midagi, aga garantiid Sul ette näidata ka pole. Või mis?





23:24 06.10.2016
Kärss
Re: Uus või vana?
Hehhee, asi pole finantsides. Aeg on meie kõigi jaoks limiteeritud. See aeg on võimalik kulutada raha teenimisele, et selle raha eest siis osta auto, reisida või juua maha. Aga mõni ikka eelistab seda aega mitte raha teenimiseks kulutada, vaid vahib selle aja arvutis maha või läheb hoopis kalale. Keskklassi auto puhul vähemalt terveks nädalaks ja nii iga kuu.

Minu ainus varasem postitus siin teemas ei peegelda mitte suhtumist, vaid tõin välja lihtsalt ühed konkreetsed numbrid. Palju huvitavamad oleks need numbrid muidugi peale 5 aasta liisingu lõppu, kui saaks sinna juurde arvestada ka hinnalanguse. See senti/kilomeetri kohta on väga hea mõõtühik. Neid konkreetseid numbreid võiks siin jutustamise kõrval rohkemgi olla.

# Ära elada saab ka kuivkäimla ja kaevuvee baasil toimivas 1 ruumiga kööktoas

Aga see just oligi minu näites see turu odavaimate hulka kuuluv uus auto. Ridaelamuboks oleks juba palju kordi kallim ja sellega kaasnevad ka kohustused - suvel pead niitma muru ja talvel lükkama lund kõnniteelt. Ei päästa ka parkla kaugeimasse nurka parkimine tüütute uksemõlkide või löökaukude eest.
23:51 06.10.2016
kupu_3 (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Vaata hsd, kui sa oled ka massides millegipärast levinud VAG või BMW usku, siis see passat või kolmas maksab uuena 30 000 või + raha. 4 aasta pärast aga maksab täpselt samapalju nagu sama vana pruugitud Renault Clio, Corsa või Astra näiteks, millede hind oli uuena 12-15 000.
Pool või täisvarustus? Mida sa mõtled selle all? Mis varustust siis sulle vaja on? Kõik mis vaja olid ju olemas? Tahad pähklipuust liiste? Kahekordseid aknaid? Talvel mõnusaid nahkistmeid? Tagurduskaamerat? Elektriajamiga tagakardinaid? Tuhatoosi tagaistmele? Värvitud küljepeegleid ja ukselinke? Nikkelriba pamperi peale? Alcantarast laepolstrit? Veiniklaasihoidjaid istmete vahel?
06:39 07.10.2016
Täiesti (registreerimata)
Re: Uus või vana?
mõttetu küsimus. Tuttav nö. rikkur tõi uue x5, sõitis aasta ja ostis uue Q7, et noh kas on parem või nii. Hetkel juba tüdinenud. Ma tahaks ka, aga suur ülemus rahakott pole nõus, pean kasutatud 10 aastase sedaaniga edasi veerema.
12:34 07.10.2016
ulpusand
Re: Uus või vana?
To ehheee,

Miks mu hüpotees sobimatu on?
Need autod ongi erinevad (uus faabia vs 10 aatsat vana S80),kuid ostuhind on neil sama. 10 aasta pärast on see faabia otsas, S 80 veereb ikka (juhul kui korralikult hooldada).
Ühel juhul saad omale odavalt ehitatud halli plastmassi täis ´´kurgikäru´´, teisel juhul suure ja mugava auto.

Paljudel eestlastel on sageli see viga, et uue auto ostab sageli inimene, kes tegelikult elab eelpool nimetatud tingimustes : ´´kööktuba või kuivkäimla ja ämbriga kaevuvesi tuppa´´
Mul on selle kohta reaaselt oma tutvusringkonnast näited olemas.
Elatakse 70ndatel ehitatud renoveerimata suvilas, tualett on kuiv, ainus pesemisvõimalus on saun, kaevust ei tule isegi mitte joogivett (pesta kannatab), seda viimast tuuakse kanistritega kusagilt mujalt. Aga sõidetakse uhiuue väikeautoga. Vanast preemium autost loobuti, kuna sellel oli starter korrast ära ja summutaja läbi :) Paarisaja eur oleks saanud vead kõrvaldada.
Ning igakuise liisingu asemel oluliselt parandada olmetingimusi.



18:54 07.10.2016
rahabossss (registreerimata)
Re: Uus või vana?
...ning siis lähevad vahetusse generaator, radikas, amordid, roolilatt, väljalaskekollektor, veovõllid ning siis üks andur, siis teine, siis kolmas jne. Siis tekib viga kuskil elektris ja siis ussitab järgmine juhe läbi ja mustmiljon muid tüütuid pisivigasid. Kes see viitsib läbi elu nende läbisõidetud preeemium autodega tegeleda ja oma aega ja närve kulutada.

Ja siis "targad pead" ütlevad et läbisõit pole oluline, osta autot. Läbisõit on vägagi oluline sest just kõige magusama kasutusea lõpus põleb näiteks väljalaskekollektor läbi, mis pole just odav asi jms probleemid. Kes on hiromant ja näeb järgmist lagunevat asja ette, mis täna veel laitmatult töötab. Üldiselt ei ole inimestel ülevaadet mis läbisõidu juures mingi jubin otsad annab sest käib üks kõva odokate kerimine aga kes on ostnud uue auto ja sõidab sellega 400k läbi, see enam-vähem teab mis kilometraaži juures mingi jubin otsad annab ja vahetamist vajab.

Ja 300-350k sõitnud autodel tuleb sellega riburada pidi tegelema hakata.
Kui palju neid 150-200k müügis olevaid 10a vanuseid preemiumeid ikka on, suurem osa on ostetud sõitmiseks ja läbi sõidetud nad on 400k-500+ km.
19:53 07.10.2016
Golf mk7 1.4 TSI (registreerimata)
Re: Uus või vana?
See on küll feil, kui odava väikeautoga maksab nii palju:
Mul 20k km aastas sõites ja auto täiesti viisakas:
13.5 senti liisingumakset
2,0 senti kõik vajalikud kindlustusmaksed
6,5 senti kulub kütusele
1.0 senti hooldusele
12:01 08.10.2016
mihkle (registreerimata)
Re: Uus või vana?
eks ikka läbisõidust oleneb ka, minu kogemus ütleb küll,et 20k+ aastas läbisõidu korral on muretum uue autoga sõita kuni liisingu lõpuni ja siis anda see uue sissemaksuks
23:59 11.07.2020
Kärss
Re: Uus või vana?
Kes soovib, loeb teksti, ja kes oskab, loeb ka ridade vahelt. Mõistliku autovaliku puhul on, võiks öelda et, tegu peaaegu pseudoprobleemiga:)

https://www.accelerista.com/abc/autoomaniku-abc/veekahjude-t
agajarjed-on-kulukad/
11:40 12.07.2020
solksolk
Re: Uus või vana?
Siin pole ju küsimust, üldjuhul on uus auto kallim, kui kasutatud lõppkokkuvõttes.

Võin ka väga lihtsa põhjenduse tuua, miks ma jõuan osta kasutatud auto ja seda pidada, samal ajal uue ostmine oleks üsna suur probleem?
See räägib enda eest.
Ok, tutika Fabia või Dacia Logani tõesti jaksaksin osta ilma suuremate probleemideta liisinguga, neid ma muidugi ei taha.

Kuid see väide, et 10a pärast Fabia otsas on ei ole tegelikult tõene, kõik sõltub ikkagi sellest, kui palju sa sõidad.
Arvad, et see 10a vana S80 on 10 pärast normis 20 aastasena, kui sa sõidad temaga 30 000 aastas ? Kahtlen selles väga.
Lisaks unustad sa ühe suure tõsiasja, Sellesse 10a vanasse S80-sse sa hakkad taguma päris korralikku raha, aga tutikasse Fabiasse mitte niiväga..

Tuleb muidugi silmas pidada seda, et uuemate kasutatud autode remondid võivad olla tõesti kallid.
Olen vaadanud näiteks Skoda Superbe, mis on paari aastased ja maksavad sinna 20 000 poole, samal ajal endale sobiva varustusega uue saaksin mingi 25 000, sellises olukorras tekib mul tõesti küsimus, milleks osta kasutatud, nii väikese hinnavahega.

Tõsi, ise ma hoian odavatest väikeautodest eemale ja üldse väikeautodest, seal mängib nii rolli see, et need mulle väga ei meeldi, pluss turvalisuse vahe.
Tõsi, uus väikeauto on turvalisem, kui näiteks 25-30a vana suur.
Samal ajal see ei tähenda, et keegi ei võiks osta neid uusi väikeautosid.


Kuid rahaliselt on üldjuhul odavam kasutatud auto, eks natuke peab vaatama ka, mida ostad ja mis seisus.
Need on mingid väga erijuhused, kus uuel autol võib olla rahaline mõte, kui läbisõit on väga suur ja auto liikumine tähtis.
Kuid ka seal tegelikult see uus auto kujuneb üsna kalliks, lihtsalt see kasu tuleb teistpidi, mitte autokuludest, kasu tuleb sellest, et auto liigub kindlamini, aga enamikel sellist vajadust pole.


Kuid tuletan muidugi turvalisust meelde, ostes võimalikult uus auto on see ka sedavõrd turvalisem.
Tõsi, viimane 10 aastat on autode turvalisus hakanud arenema üsna aeglaselt, kuna suur areng tehti 2000-2010 ära, samas ikkagi veel areneb ja turvalisuse koha pealt on siiski veel vahe sees, kui osta võimalikult uus.
Eks probleem on selles, et füüsikaseadused hakkavad seda arengut piirama.
Siiamaani pole suudetud ehitada autot, millega 90ga suurde puusse sõites ellu jääksid, kuna füüsikaseadused mängivad rolli.
Ellujäämis kiirus on võrreldes 25a tagasi küll kõvasti tõusnud, aga mitte veel 90-ni.

Muudetud 12.7.20 11:43

15:05 12.07.2020
Terekesekene (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Oleneb milleks seda autot kasutatakse.
Uue Kia Ceedi universaali saab mingi 150€ kuumaksega, mingi 10a vana passati remondi kulud on suht samasse auku. Suuruselt on need samad autod.
Kia hulga tänapäevasem ja moodsam ning ka säästlikum ja muretum.
Ma isiklikult ei näe mingit pointi miks ma peaks kasutatud autoga sõitma. Sõidan aastas 30000kanti ja auto peab alati toimima ja mida vähem probleeme sellega on seda parem. Aega niigi vähe ja ei taha seda raisata mingi rondi remontimise ja muretasemisega kas ikka on kõik korras sellega.
15:50 12.07.2020
eelmisele (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Sellepärast sul ongi aega vähe,et pead rabelema tööd liisingute maksmiseks,surnud ring. Minul küll aega jagub ei häiri ka et 10 a vana autoga sõidan,mis 150e rem rahast siin jutt enda lohutuseks mõtlete selle välja. Ok.igaühe oma elu.
17:23 12.07.2020
Jokkvärk (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Millegiga peab ju endale sisendama uue auto omamise vajadust. 150.- kuus remondile ei lähe tõenäoliselt isegi passatile. Rahaliselt ei tule uus kuidagi odavam ja ei saagi tulla. Olen kunagi "võtnud" salongist kolm uut sõidukat ja kaks veokat. Meie praeguste transpordi hindadega on isegi tarbesõiduki pidamine nullilähedase marginaaliga.
Hetkel on peres kaks sõidukat (aastane läbisõit kokku ca. 30000) vl. aastad 2002/2004 (mondeo, lanzer). Soetamishind oli mondeol kuus aastat tagasi 2500.- ja lanzeril kolm aastat tagasi 2500.-. Mondeol on kulunud selle aja jooksul remondile ca 500.- ja lanzeril 300.- + korralised aastahooldused.
Siin toodud optimistlik 150.- kuumakse (ceedile) annab aastas summaks 1800.- + kindlustused ja aastahooldus, ehk mondeo soetamisväärtus.
Tasuvusarvestajad ütlevad nüüd, et viis aastat on mondeo olnud justkui nulliga.
18:11 12.07.2020
Kärss
Re: Uus või vana?
Rahale taandada pole otseselt vale, aga sel juhul jääb jalgratas ikkagi odavaimaks liiklusvahendiks.

Kuna gaasiautode reaalne kulu jääb sinna 3-4e juurde 100km kohta, siis nt 30tkm aastase kilometraazhi puhul võiks arvestada sisse ka kütusekulu. Arvatavasti jääb lpg Logani maanteekulu sellestki väiksemaks oma ca 100e liisingu kuumakse juures (optimaalne läbisõit 5a/150tkm garantii tõttu). Mu õel on nüüd selline uus turbo-Logan, ei saa öelda, et halb sõita oleks, sama mootor kestab lõuna pool taksodel avamata kujul kaugelt üle poole miljoni km... pole odavaim, aga autovõhiku jaoks, kes kasutatud autot ostes tõenäoliselt lakutud raipe otsa komistaks, kindlasti tõsiselt kaalumist vääriv alternatiiv.
19:29 12.07.2020
.,. (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Meil on selline huvitav riik, kus praktiliselt kõik hinnad on euroopa tasemel, aga autoliisingut peetakse kalliks ja mõttetuks ning tuuakse kümneid argumente, miks vana panni pidamine on mõistlikum. Dacia on enamike jaoks saatanast, mis sest, et 100€ eest saad uue autoga muretult sõita ja sõita saab temaga piisavalt mugavalt. Aga mõttetu on seda rääkida inimesele, kelle unistus on vana saksa preemium. Vaese rahva kompleksid.
21:01 12.07.2020
looder23
Re: Uus või vana?
Kärss, Eesti inimese keskmine läbisõit ei jää 30k kanti tunduvalt vähem ikka. Maksta 100 euri kuus + 3-4 euri 100km kohta + aastahooldus. Või maksta diisli puhul umbes 6 euri 100km kohta ja 35 euri kuus kus on hinnas hooldusest rehvini. Ülevaatusest kindlustuseni. Auto hinda ei pannud siis teadlikult, sest see tuleb mõlemil moel välja käia. Kas ostad auto välja või maksad liisingu sissemakseks.


Punktkomapunkt, mul võib auto seista kuu aega jõude ja samas istun sisse, keeran võtit ja sõidan jutiga 1900km (tankimise ja peldikupausid sealhulgas), pärast seda astun autost välja ning võtan üle teise masina ja jätkan tööd. Ei oma küll loganiga kogemusi, aga sügavalt kahtlen, et selle autoga selline asi võimalik on. Enamuses need väikeautod ei ole erilise jalaruumiga ja pole veel leidnud uut odavautot, kuhu istud sisse ja vohhh... see on mugav. Jah lühikesi otsi võid sõita ükskõik millise taburetiga, aga kui mul on vaja kasvõi Pärnust Tallinna sõita, siis auto peab olema selline, et ähh.. käime sutsti ära, mitte ei ohka, et võehhh... peab Tallinna sõitma ja siis vähemalt 2 sirutuspausi tegema. Ju ma siis olen vaene ja pole suutnud omale maha müüa ideed ega ka keegi teine, et miks ma pean liisima omale mingi seljakoti, kus on ebamugav seeski istuda. Lihtsalt sellepärast, et on uus?


P.S. ma ei ole uue vastu. Kui sa suudad selle enesele maha müüa, palun väga, aga milleks teisi lollideks sõimata kui talle sinu idee ei sobi. Erilist teravust see sinust ei näita.

Muudetud 12.7.20 21:28

22:25 12.07.2020
Navara3000 (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Dacia raha eest saab päris mitu paari uusi kingi osta...
22:50 12.07.2020
Kärss
Re: Uus või vana?
Looder, ma ei tahagi müüa Sulle maha mingit ideed, aga alati on kasulik olla kursis alternatiividega. Kasvõi selleks, et "ei taha" põhineks teadmistel ja kogemustel, mitte kogemusteta inimeste tekitatud eelarvamustel.

Seejärel tasuks proovida vaadata maailma autokauge inimese mätta otsast, kellel on küll vaja sõita, aga kes ei ole pädev tegema ostes tarkasid valikuid, ei oska ise vigu üles leida ega remontida neid, ei oska ennetades neid jamasid ära hoida ning töökojas pettuse ohvriks langedes oma õiguste eest seista... sest ta ei teagi, et ta iga kord petta saab. Millised on tema alternatiivid? Tema ja Sinu või minu soodsal kilomeetri hinnal on täiesti erinev taust.
23:32 12.07.2020
looder23
Re: Uus või vana?
Kärss, loomulikult olen sinuga nõus autokauge inimese suhtes. Seal ma olen varemgi soovitanud, et võta uus. Siin ei vaidle vastu. Eks see vastus oli teile kahepeale punktkomapunktiga. Täpsustuseks, et nüüd tuleb vist kuu kulu tõsta 40 euroni. Mitte sellepärast, et rohkem laguneb, vaid teenused kallinevad. Alates ülevaatusest lõpetades töökojaga.

Olen ka varem siin kirjutanud, et ka kasutatud auto puhul saad omi kulusid kontrolli all hoida. Teed eraldi konto kuhu kannad iga kuu summa x ja autole kulutad sealt raha. On tagavara ootamatusteks kulutusteks kui neid peaks tekkima.
08:34 13.07.2020
V (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Kui on võimalus siis igaljuhul uus auto mis siis,et tuleb kallim kui kasutatud.Uus asi on ikka uus asi...Koguaeg mingeid teise ringi kasutatud asju ostes lõpuks väsid ära.Elus peab natuke rõõmu ka olema :):):)
11:23 13.07.2020
Kpl (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Ise ostan kindlasti kasutatud. Esiteks sõidan nii vähe ja kui ma oma kriteeriumitega uue auto ostaks, oleks see mõtetult kallis.
14:20 13.07.2020
Z (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Isiklikult tunnen küll rohkem rõõmu säästetud raha üle ostes vähekasutatud auto kui mingi ego värk, et päris uue auto ostsin ¯\_(ツ)_/¯
16:09 13.07.2020
.,. (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Peab ikka haige ego olema kui uue auto ostmist sellega seostatakse. Aga eks vist paljudel preemiumikummardajatel ta nii ongi. Tegelikult peab palk nii suur olema, et liisingukulud pankrotti ei viiks.
16:37 13.07.2020
n. (registreerimata)
Re: Uus või vana?
asi lihtne: kui raha on piisvalt, siis uus, kui pole, siis vana (uunikumid välja arvatud)
18:21 13.07.2020
ulm
Re: Uus või vana?
targad inimesed räägivad, et see asjadega üle pakkumine ja iga hinna eest võimalikult uhke auto omamine pidi olema meiesuguste arengumaade probleem. aega üle saamiseks pidi minema 40-50 aastat ehk umbes-täpselt 2 generatsiooni. ja eks ta vist nii ongi - porschede jm luksautode kontsentratsioon on meie maal jube kõrge küll. ei tahaks uskuda, et inimestel lihtsalt nii palju raha käes on, et ei oska sellega midagi targemat teha. soomes nagu sellist pilti näiteks täheldanud ei ole.
19:03 13.07.2020
.,. (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Need meie luksautod on paljudel juhtudel määratud töösõitudeks, seega lihtsalt mingite firmaomanike egotripp. Sellistest autodest oli ka ajakirjanduses juttu. Kui aga inimesed ostavad neid rootsist toodud viietonniseid luxsury volvosid, siis on küll tegu pigem wannabe mentaliteediga, mitte pragmaatilise mõtlemisega.
19:40 13.07.2020
63amg (registreerimata)
Re: Uus või vana?
no mis on see teiste asi millega keegi sõidab! uus,või kasutatud kumb on kasulik on suhteline. võtsin 2,5 aastat kasutatud nn. premium masina.garantiiga.ls 35 tuhat.selle ajaga kukkus hind 55 tuhat.ei ütleks,et ei tasuks osta kasutatud masinat
22:32 13.07.2020
solksolk
Re: Uus või vana?
Mul ei ole ka midagi uue auto vastu, loodan isegi ühel päeval uue osta.
Kuid oluline on nentida fakti, et uus on kallim ja kui ma ühel hetkel selle uue auto saan osta, ka siis ostan selle teades, et maksan rohkem.
Eks ma saan ka midagi selle raha eest siis, tõsi, hinna ja kvaliteedi suhe muidugi on kehvem, aga saan selle eest muud, valida sobiva värvi ja varustuse, nii vähe, kui mina seda tahan ja ka uue auto emotsiooni.

Jah autokaugele inimesele võib uus olla lihtsam, aga lihtsalt see lihtsus maksab ka raha, aga kui raha on, miks mitte, keegi peab ju uusi autosid ka ostma.

Jah see suhtumine mulle tõesti ei meeldi, kus arvatakse, et vana saksa premium on ainuke auto, millega sõita, tegelikult leiab uuemaid jõukohaseid autosid, mida on vägagi mõistlik osta.
Ise sõidan 8nda generatsiooni Accordiga ja tegemist väga hea autoga, mis on täitsa premium auto vääriline ja omadustega, samal ajal ei ole pidamiskulud nii kõrged.
Samas ei saaks öelda, et tegemist ka soodsate kuludega autoga on, aga kuskilt peavad ju need premium auto omadused tulema sel Accordil, eks see lisaraha nõuabki.
Oleneb, kui hoolsalt seda pead ka.
Tean,et nüüd tuleb selle Accordi kiitmise eest mulle siin foorumis pasarahe kaela, aga mul kama, tean, mis see auto endast kujutab ja mida kujutavad vanad Saksa premiumid ja eelistan iga kell selle Accordiga sõita.
Samuti ei tasu mainimata jätta selle Accordi turvalisust, mida 20a vanad autod ei paku.
Enne, kui jaapani õhukese pleki väljamõeldud juttu rääkima hakkate, vaadake palun selle Accordi turvatesti.

Mu mõte ei olnud upitada oma autot, vaid lihtsalt näidata seda, et saksa premium ei ole ainuke auto, mida omada, vaid valida võib väga paljude autode seast, mis on head.

Muudetud 13.7.20 22:33

22:59 13.07.2020
Kpl (registreerimata)
Re: Uus või vana?
No kui 2.5 aastaga hävida 55000 siis pidi ikka uuena väga kallis auto olema või maksid lihtsalt üle ostes. Kallid lux pillid hävivad kohati pool oma hinnast paari kolme aastaga.
23:48 13.07.2020
to 63amg (registreerimata)
Re: Uus või vana?
ega polegi tegelikult kellegi teise asi. pigem kipub vastupidi olema, et inimesed ise tahavad, et nende auto ja riided oleksid teiste arvustada.
kui sa nüüd väga sügavalt peeglisse vaatad ja küsid endalt kas sa omad oma praegust autot puhtalt selle pärast, et sellega sõitmine on tõeline nauding ja väärt igat su raisatud senti või ostsid sa selle auto hoopis sellepärast, et oma ego upitada ja kedagi kadedaks teha ;)
see pole küll alati nii aga psühholoogid räägivad, et pigem siiski reegel.
08:25 14.07.2020
63amg (registreerimata)
Re: Uus või vana?
loomulikult naudin oma autosid ja nende vidinaid.mulle lihtsalt meeldib.mul 3 autot
10:41 14.07.2020
looder23
Re: Uus või vana?
Kpl, mina sain aru, et amg63 ostu hetkeks oli auto kaotanud hinda 55 tuhat. Selliseid autosid ei osteta seismiseks, nendega ikka liigutakse ringi ning see 35k läbisõitu on ca aastaga sõidetav. Seega aastaga 55k raha nagu maast leitud.

to amg, peeglisse võiks vaadata siis kõik autoostjad, ka need väikese uue seljakoti liisijad.

amg, paraku tuleb sul leppida tõsiasjaga, et sa oled rumal ja ei ole pragmaatilise mõtlemisega. Tuleb liisida seljakott 100 euro eest kuus, vot siis oled sa õige mees ja tõeline pragmaatik.
13:06 14.07.2020
Kpl (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Kui nüüd uuesti lugeda siis tundub tõesti nii. Ei saa aru kuidas esimese hooga pihta ei saanud. Tegelikult on autodega minu arvates nii, et nad olid valmis juba kümme aastat tagasi. Ega erilist revolutsiooni enam pole. Mingit mõtetut tilulilu tuleb uksest ja aknast. Mootorid lähevad väiksemaks ja keerulisemaks. Ise sõidan ka 2013 aasta autoga ja ei näe mingit põhjust osta uus.
14:38 14.07.2020
63amg (registreerimata)
Re: Uus või vana?
just täpselt nii.olen lammas,kuna ei võtnud liisingut,et meeldida naabritele ja foorumirahvale
14:52 14.07.2020
.,. (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Tundub, et 63 on selline vabariigi kodaniku keskmine, et selliseid on palju, kes omale 55K kukkunud auto ostavad. Ehk ei ole mõtet kuskil foorumis sellega kõvatada ja neid numbreid välja öelda? Ei jäta just sellise keskmise tavalise inimese muljet. Aga no igapäevaseks egorahulduseks küll- las loevad, kui hästi ma elan.
19:55 14.07.2020
63amg (registreerimata)
Re: Uus või vana?
ma ei kõvata! tõin lihtsalt näite,et ei pea uut autot ostma.võid võtta vähe sõitnud ja garantiiga.hinna kukkumine selle ajaga oli korralik.
20:55 14.07.2020
kfc (registreerimata)
Re: Uus või vana?
ma protesteerin. miks siin ühel lambal lubatakse kõvatada ja kui ma kirjutan, et mul on 3 televiisorit, siis see kustutatakse. ma ka kõva mees. naabri Heinol on ainult 1 raadio.
00:07 15.07.2020
Marko
Re: Uus või vana?
Mul on 4 televiisorit, mis siis? Mis see siia puutub?
Mõttetu kõvatamine.
05:49 15.07.2020
A66 (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Kui raha ja oskusi pole normaalse auto ülalpidamiseks või oled lihtsalt ekstremist ja enesepiitsutaja, siis ei jäägi muud üle, kui odava ja uue plastikust kärakaga ilma emotsioonita oma kilomeetreid mõõta. Kui oled huviline, teadlik ja tahad mugavust ning kvaliteeti, ostad loomulikult paari aasta vanuse hea auto 30000-ga, mis uuena maksis 100000+€. Ja neid pole võimalik kõrvuti panna. Inimeste soovid elule ongi erinevad ja jumal tänatud, et nii on.
Ps. Mu autos on kolm telekat, kui juba teemaks tuli. :).
07:14 15.07.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Hähh, minu autol on planetaarium!
07:31 15.07.2020
.,. (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Mis vinge auto see küll on, mille väärtus kukub kõigest paari aastaga 55K? Ilmselt kukub ta peagi üsna nulli. Kas üldse tasubki sellise odavauto peale raha kulutada?
07:53 15.07.2020
Igaleoma (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Mõttetu teema. Saaks veel tõelise vanakooli uue auto, mis pole paberplekist, plastikust ja tilulilust kokku pressitud! Kahetsen, et müüsin aastaid tagasi oma
MB 123. Kes pole seda omanud, olge tasa! Veerevad aga kõik millel mootor ja viis ratast küljes.
08:29 15.07.2020
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Uus või vana?
.,. (registreerimata) - vanade hallmetallikute mehed ei näe vast selliseid asju isegi unes
https://www.youtube.com/watch?v=tCBjU9RMkVQ
08:37 15.07.2020
maaks
Re: Uus või vana?
Kõik need teemad, kus valikud on kasutatud, uuena kallis või uus, uuena odav auto, kisuvad rappa sest ostjad on rotid, kellel pole raha, et osta uuena kallis auto. Siis mõeldakse enda jaoks välja misiganes põhjendusi (pole ratsionaalne, ma sõidan nii vähe, hind kukub kiiresti jne.), aga see ei muuda fakti - rotid :-)
Ainus adekvaatne võrdlus oleks uus, uuena kallis vs kasutatud, uuena kallis auto/ uuena odav vs kasutatuna uuena odav auto.
08:42 15.07.2020
Alma piim (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Valerka, seal oli hea kommentaar:" тачка за две тысячи км потеряла в цене 90 000 евро, подожду когда она проедет десять тысяч км и куплю ее за 15 000!)"
08:44 15.07.2020
.... (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Kui neid, mõne rikkuri arvates "vaeseid rottte", kes sõidavad 20 aastat vanade autodega poleks, oleksime kõik näljas ja paljad!
10:18 15.07.2020
maaks
Re: Uus või vana?
Ei seisa maailma majandus nendel "20 aastaste autodega sõitjatel", ega see mingi "eesti maasikatööstus" pole, mis ilma valgete neegriteta toimida ei suuda @...
11:31 15.07.2020
valerkale (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Mis mõttega sa selle video siia panid?
Kas peaks sealt midagi uut teada saama?
15:01 15.07.2020
Kpl (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Nii või naa on see rottide värk. Kas 35000 eurone auto on parem kui 10000. Ta on lihtsalt uus aga ta ei pruugi parem olla. Aga ega sellest paljud aru saagi.
16:21 15.07.2020
63amg (registreerimata)
Re: Uus või vana?
loomulikult,kui ma oleks ostnud 3 tutikad skodat,siis ma poleks rott.
16:54 15.07.2020
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Uus või vana?
valerkale (registreerimata) - lase emal seda teemat lugeda, küll ta seletab, selle jaoks emad ongi
jõudu, jaksu kasvamisel
18:08 15.07.2020
.,. (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Tegelikult ostaksid kõik uue auto kui raha oleks. Väide, et vana kõlbab ka, on väga hea ja odavam, on ainult enesepettus ehk siis oma rahakoti kõhnuse teadlik tunnistamine, mida teistele muidugi ei öelda. Samamoodi läheks loosi uus maja, korter, kaater, purjekas, eralennuk, ümbermaailmareis või misiganes kama mida papi eest saab või millest keegi unistab.
21:16 15.07.2020
Njuufa (registreerimata)
Re: Uus või vana?
Ja kuhu see hullus nimega tarbimisühiskond siis välja jõuaks, kui kõik oleksid suutelised AINULT uusi asju lubama? Tarbimise kiirus hoogustuks hullumeelselt, et iga aasta oleks vaja kõigile uusi maju, kortereid, autosid, muid vidinaid jne...vanad lammutatakse.
Tekkiks küsimus pigem..mille arvelt selline luksus saaks üldse toimida? Vastuseks..Aga ei saagi..selline olukord, kus kõik saaksid lubada vaid uusi asju pole lihtsalt võimalik tekkima. Ühiskond lakkaks toimimast, kui kõik saaks lubada mida iganes enesele.
Inimesed ei saa kunagi olema võrdsed.. ei teadmistelt, ei füüsilistelt omadustelt, ei muudelt oma võimetelt... rääkigu marxistid mida iganes.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.