Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: GAASIGA SÕITMINE

15:09 13.05.2008
buumar750
Gaasiga sõitmine
Huvitaks täna siin ja praegu hetkeolukorras gaasiga sõitmise rentaablus. Maksis viimati vist 9.90 ja kui palju sõitu suure mootoriga tundub justkui ahvatlev. Ent kuidas arvate tuleviku peale mõeldes. kas hind muutub jne. jne. Autoks 5.2 bensu Jeep ja plaan selle autoga veel ikka kulgeda, gaasiseade ca 24 000 eeku, kui uus soetada. Kas asjal on iva ja..... ühesõnaga kõik normaalsed kommentaarid oodatud.
16:41 13.05.2008
küss (registreerimata)
Re: Gaasiga sõitmine
aga miks sa uue pead ostma? Vabalt võid mingi pruugitud seadme ka peale istutada, tasub asi ennast päris kähku ära.
17:16 13.05.2008
buumar750
Re: Gaasiga sõitmine
ok aga sa ütled seda nii nagu V8 mõeldud gaasiseadmed vedeleks igas lammaris seina ääres :) garantiiga, et toimib ilusti, o0staks muidugi ka peetud asja. Küsimus aga ka suuresti selles kui mõistlik see jändamine üldse on- kui palju kulub gaasi rohkem, ennustuslik gaasi hind aasta-paari lõikes jne.
17:44 13.05.2008
küss (registreerimata)
Re: Gaasiga sõitmine
kui võtad jämedalt, et gaas maksab 10 ja bens 17 ja gaasi võtab 17L/100km,bensu aga 15. See tähendab, siis umbes 30000 km sõitu, et gaasiseade ära tasuks. Kui plaan seda masinat veel kaua pidada, siis tasub kindlasti ära ning kui kunagi müüma hakakd siis jälle gaasiseade 1 plussidest juures. Muidugi gaas plahvatab kergemini, ja kui avariisse sattud, siis võib tuumaseen üleval olla ;)
Gaas on muidu alati bensiinist odavam olnud ja ega bensiin ka odavamaks kunagi lähe.
19:33 13.05.2008
buumar750
Re: Gaasiga sõitmine
ennem jäi veel 1 huvitav asi silma, ise nagu nii ei mõelnudki, kas gaasiseadmeid liigub ka kasutatuna ja millised on riskid ja kõik muud agad peetud seadme ostmisel. milline võiks 5.2 V8 JEEPi kasutatud seadme hind näiteks olla. Suht tume maa minu jaoks.......thanks
14:16 16.05.2008
grandifan (registreerimata)
Re: Gaasiga sõitmine
Oleks isegi huvitatud toimivast kasutatud gaasiseadmest GC 97.a 5.2le
13:13 12.06.2008
4.0 GC (registreerimata)
Re: Gaasiga sõitmine
Kas on kellelgi peal 4.0l GrandCherokeel gaasiseade ja palju sellega reaalset võitu on, palju kütet neelab ja kuidas auto ise toimib gaasiga sõites. kõik inff oodatud.
13:43 12.06.2008
See küll lahendus pole (registreerimata)
Re: Gaasiga sõitmine
No kui pikki siledaid otsi sõidad siis ma saan aru asjal mõtte, aga muidu kisub asi pedaalide sõtkumiseks.
14:53 12.06.2008
. (registreerimata)
Re: Gaasiga sõitmine
ahhaa, suurelitraaživendadel hakkab vesi ahju tulema-bena hind rõhub rahakotti :) osta 24 K eest endale väike töölkäimisauto ja jäta suur pühapäevasõitudeks.ei pea ju iga päev linna vahel suurega rallima.
15:39 12.06.2008
4.0 GC (registreerimata)
Re: Gaasiga sõitmine
Asi pole selles, et bena hind või rahakott, lihtsalt hea on teada alternatiivvariante ja kui midagi olulist ei kaota minekus ja seejuures võidad rahas siis why not....
Tööl käin niikuinii tööautoga ja oma autoga sõidan nii maanteed kui linna ja suht palju- kuus 3-4 tuhat kilti tuleb keskmiselt ära. Pealegi ei huvitaks selline tikutoosiga tööl käimine ja siis pühapäeval kaks korda hea auto tühjaks tallata :)
15:47 12.06.2008
corolla02
Re: Gaasiga sõitmine
Kui seadet ostma hakkad, siis kõigepealt konsulteeri spetsidega, kes selle peale panevad. Asi selles, et IV põlvkonna seadmeid häälestatakse arvutiga. Nii et kui kasutatud seade kuskil saada on, siis tuleb leida ka spets, kes selle ära kontrolliks, peale paneks ja ära häälestaks. Ise olen kasutanud kaks aastat, olen rahul. Kuigi auto oli 1,6 liitrine, andis gaasiga sõitmine keskmiselt 30 senti säästu km kohta.
Mis gaasi hinda puutub, siis see on praegu ülehinnatud. Hinda hoitakse täpselt nii kõrgel, et ikka gaasiga sõidetaks. Kui bensiini hind eest ära läheb, siis vedelgaas kohe järgi. Vedelgaasi turg ei ole seotud nafta hinna kõikumisega, seda tarnitakse pikaajaliste lepingute alusel. Seoses sellege, et gaas on surve all ja tema säilitamine ja kasutamine natuke keerulisem, siis seepärast pole ka vedelgaasi turg suurt nõudluse kasvu üles näidanud. Mingit hinnaprognoosi teha ei oska, kuid uuele autole plaanin ka gaasiseadme panna. Ise arvan, et kui gaasihinnaga midagi hullu juhtubki, siis enne on see end ära tasunud.
16:52 12.06.2008
4.0 GC (registreerimata)
Re: Gaasiga sõitmine
1.6 oli juttu a eks see tasuvus on suurema mootori puhul ka ju suurem, eriti nö. bahni lastes? ps. kui sa oma autoga võrdled, kas siis kulu on ka suurem see väidetav 20% ja kuidas auto erksusega on?
21:01 12.06.2008
corolla02
Re: Gaasiga sõitmine
Mootorid on oma olemuselt mõni erksam, mõni tuimem. Enda oma arvan tuimemate hulka. Aga kui pöördes hoida, siis läheb edasi küll. Taksona kasutades oli bensiiniga kütusekulu 9, gaasiga 11. Erksuses on vahe minimaalne. S.t. et oma autol tunnen ära, kas sõidab bensiiniga või gaasiga, võõra masinaga sõites küll vahet ei tee.
Probleem gaasikulus ja erksuses tuleneb sellest, et mootorid on välja töötatud bensiinile. Gaasi ja bensiini põlemisomadused on küllatki erinevad, et mootorist sama võimsus välja pigistada. Pole kuulnud, et keegi soovitaks Toyota sissepritse süsteemi Mercedesele peale panna, sest nad on ikka konkreetse mootori jaoks välja reguleeritud. Gaasiseadmed on aga universaalsed. Nüüd mängib rolli juba paigaldaja tase, kui hästi ta suudab gaasiseadme konkreetse mootoriga kokku sobitada. Samuti tuleb arvestada ka seda, et Eestis paigaldatakse odavaid seadmeid. Saksamaal paigaldatud seadmed võivad maksta ka üle 3000 euro. Ja Saksamaal pole sugugi gaasiseade kokkuhoiu märk vaid ka keskokonnateadlikkuse näitaja. Näiteks www.mobile.de märgi kütuseks autogas (LPG) ja seal võib kõiki marke näha, millele gaasiseade paigaldatud (s.h. ka uued Lexused ja BMW-d). Isegi üks Rolls-Royce on gaasiseadmega müügis.

Muudetud 12.6.08 21:03

11:35 16.06.2008
4.0 GC (registreerimata)
Re: Gaasiga sõitmine
Kas see on mingi eriline jama, et gaas pidavat liiga kuiv olema ja silindrilt õlikihi maha koorima jne. ühesõnaga ca 100 000 ja kolvirõngad vähemalt. Ise müüsin õli kunagi ja selle emafirma kodukal oli ka mingi spetsiaalõli gaasiga töötavale mootorile. See aeg ei uurinud et miks see parem on ja nii see asi jäi siis. Et miks siis see spetsõli olemas on jms.
22:12 16.06.2008
AS (registreerimata)
Re: Gaasiga sõitmine
Ei juhtu nende rõngastega midagi ja tasuks oodata, sest meie supervalitsus võib kõiki üllatada oma l...de otsustega.

Eestis kehtib kuni aastani 2009 Euroopa Liidu poolt kehtestatud aktsiisimaksu maksimummäär 100 EUR/t.

Elame näeme!
23:49 16.06.2008
corolla02
Re: Gaasiga sõitmine
Õliga on lood vastupidi. Bensiiniga sõitmisel läheb silindrisse bensiini ja õhu segu. Bensiin on pihustatud olekus ehk siis peenikese uduna. See udu pesebki õli silindriseintelt maha ja õli sisse satuvad põlemisjäägid peenikese tahmana, mis õli mustaks teevad. Mida täielikum ja puhtam on põlemisprotsess, seda puhtam on õli. Eks seda saab ka selle järgi võrrelda, milline on õli vanematel autodel enne vahetust ja milline uuematel.
Gaasiga sõitmisel on kütteseguks gaasi ja õhu segu. Seega kahe gaasi segu, mis bensiini silindriseintelt maha ei pese. Põlemise tulemusena on jääkideks süsihappegaas ja veeaur. Muid jääke ei ole. Selle tulemusena on ka õli enne vahetamist oluliselt puhtam. Õli tuleb siiski vahetada, sest vaatamata puhtusele, on ta mehhaaniliselt läbi tambitud ja tema määrdeomadused ei ole enam nii head.
Mis erinevatesse õlidesse puutub, siis kunagi sai ka õlisid uuritud. Näiteks väävlirikast diislit kasutades on soovitav ka vastavate lisanditega õli kasutada. Lisandid kaitsevad õli, et väävlirikas kütus keemiliste protsesside tulemusel oma määrdeomadusi ei kaotaks. Samas ei ole ka igaks juhuks selle õli kasutamine hea, kütus ja õli peavad tasakaalus olema. Nii et gaasiga sõites võib ka mõni lisand õlis selle gaasiga sobivamaks muuta. On ju müügil olnud igasugu lisandeid mis näiteks tihendeid pehmendavad või siis suure läbisõiduga autodele.
Kui mootorile mingit ohtu gaasis näha, siis seda, et gaasi põlemistemperatuur on kõrgem bensiini omast ja mõnei plokikaanel võib mõni osa üle kuumeneda. See on konkreetse mudeli mootoriga seotud risk, sest igal detailil on ju oma võime soojust juhtida ning mootorite väljatöötamisel vaevalt neid ka gaasiga testitakse.
Kõige suurem probleemide allikas gaasiseadmete puhul on aga see, et need spetsid, kes neid paigaldavad, ei suuda seadet mootori järgi välja häälestada ja siis hakkavad süüdistama, et seade töötab, mootori viga. Kui mootor töötab ilusti bensiisniga, siis peab töötama ka gaasiga. Enne vanemale mootorile gaasiseadme paigaldamist võiks mootoril kompressiooni ära mõõta. Kunagi Ziguliga sõites oli tunda, et gaasiga sõites oli hea kompressioon parem. Ehk ka seepärast, et gaasi oktaanarv on 102 kandis. Nadi lugu küll, kui suur kulutus tehtud ja selgub, et mootoril endal ressurss varsti ammendumas.
18:00 17.06.2008
oscar58
Re: Gaasiga sõitmine
Mis lolle otsuseid puudutab siis praeguse seisuga peab olema autokütuseks kasutatav maagaas aktsiisivaba.
21:44 17.06.2008
AS (registreerimata)
Re: Gaasiga sõitmine
22:25 17.06.2008
põllumees (registreerimata)
Re: Gaasiga sõitmine
Olen sõitnud oma RAM 1500 5,7 Hemi gaasiga juba ligi aasta. Keskmine kulu talvel 16 ,suvel 14,5 samas bensiini kulu ligi liiter vähem. Lasin paigaldada kohe kui olin auto suht uuena soetanud. Mis puudutab sõidumugavusse, siis 4.põlvkonna seade teab ise kuidas ja millega sõita. Kui tahad lapatsit vajutada ja gaasi ei jätku lülitub automaatselt , märkamatult bensiini toitele. Rahaliselt arvestades arvan ,et seade on selle aastaga juba ennast tasa teinud ega kahetse väljaminekut.
19:20 18.08.2019
Gaasiga sõitmine (registreerimata)
Re: Gaasiga sõitmine
Uued ettekuulutused selles teemas.

"Ennustus: eestlased ostavad lähiajal kuni 40 000 gaasiautot
Alexela Groupi juhatuse liikme Marti Hääl hinnangul on Eestis lähema 3-5 aasta perspektiivis 30 000-40 000 CNG ehk rohegaasiga sõitvat autot, millele lisanduvad gaasiautodest veel LPG autogaasi tarbivad sõiduautod ja veeldatud maagaasil LNG sõitvad raskesõidukid."
https://majandus24.postimees.ee/6756085/ennustus-eestlased-o
stavad-lahiajal-kuni-40-000-gaasiautot
20:09 18.08.2019
Jesper345 (registreerimata)
Re: Gaasiga sõitmine
Gaasimüüja juttu ei maksa puhta tõena võtta. Momendil on eksport järjest kokku kuivamas ja sellega seoses koondamised ees ootamas. Ei ole kuskilt nii palju ostujõulisi eestlasi tulemas.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.