Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: ÖKONOOMSEIM SÕIDUAUTO?

13:12 16.07.2008
JaanMatti
Ökonoomseim sõiduauto?
Tervist. Tõusvate kütusehindade taustal hakkas huvitama, et milline auto võtab kõigist kõige vähem kütust? Või oskavad äkki foorumikasutajad soovitada mõnda, mis nende kogemuste järgi kohe tõesti vähe kulutab?

Siinkohal mõtlen siiski bensiini-või diiselmootoriga autosid. Ise olen kuulnud, et Nissan Micra ja Peugeot 106 pidid väga vähe võtma
14:27 16.07.2008
streetracers (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Ökonoomseim sõiduauto saab ainult üks olla las ta siis see micra on
14:43 16.07.2008
julmard (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
14:44 16.07.2008
julmard (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
158 km läbis see auto tavalisel sõidul eestimaal 2,67 l bensiiniga, olles selle tulemusega umbes kahekordselt üle Priusest.
15:03 16.07.2008
... (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Kütuseks oli siiski diisel ja mootoriks 1,4 TDI
15:10 16.07.2008
raiberto (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Audi A2 ja VW Lupo 1,2 ("3L") TDI ... aga neid ei toodeta enam.

Smart CDI ... aga see pole päris auto.

Volksu 1,4 80HP TDI-ga lubatakse eri keredel (VW Polo, Seat Ibiza) keskmiseks 3,8L/100km.

Autobildi jutt on emotsioonidega täidetud hülgemöla, seda ei ole mõtet lugeda :)
15:47 16.07.2008
dfsd (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
ja mis vahet sel on, nendega sõita nagunii ei taha keegi. emotsioonitud ostukärud.
15:54 16.07.2008
streetracers (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
See on tõsi ,et tulemusi tasub ikka ise kogeda mitte neid lugeda kusagilt.Ja kui ecotada siis tuleb seda ka osata mis võimalik ka korralike autodega millest äkki kõik seda kohe ei looda kuid siiski.
16:34 16.07.2008
teadja
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
nissan micra 1,4 64kw bensiin manuaalkastiga keskmiselt 6,4l/100km. Ise linna ja maantee vahel mingit erilist erinevust bena kulus küll märganud pole...
Tehase andmete järgi:
Kütusekulu linnas 7,9 l/100km
Kütusekulu maanteel 5,4 l/100km
Kütusekulu, kombineeritud 6,3 l/100km

Samas 1,2 59kw automaat bensiin micra võttis mingi keskmiselt 7l/100km...
Tehase andmete kohaselt:
Kütusekulu linnas 8,2 l/100km
Kütusekulu maanteel 5,7 l/100km
Kütusekulu, kombineeritud 6,6 l/100km
18:03 16.07.2008
streetracers (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Niiöelda eco väike masina mõte kaob ära kui samad või paremad pole välistatud ka veidi halvemad näitajad neiteks kesklassi masinatelt mis mahutavad paar inimest on mugavad ja näit parema dünaamikaga.Alati pole väike see õige.
18:04 16.07.2008
streetracers (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Micra pigem kütte röövel
18:55 16.07.2008
teadja
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Võrreldes bena nissan almera 1,8 ja bena nissan primera 1,8 on ikka küttekulu väiksem. Paagitäiega saan sõita kuskil 550km... Nende teistega oli mingi 400 või natuke all 500.
Ega minu micra ka see kõige lahjem pole.... Kuid minu sõidustiili juures on küttekulu normaale (ikka on vaja ennem teisi foorialt minema minna ja maanteel mööda sõita aeglasemalt liikujatest). Eks see küttekulu tulene ka sellest, et pöörded kõrged, kuna mootor väike....
Samas pesukott 407sw 100kw võtab ikka päris usinasti linnas 11-12l/100km-le...
Kuid väiksena OTina lisan, et ma ei ostnud oma micrat sellepärast, et ta vähe kütust võtaks, vaid ikka sellepärast, et ta vähe ruumi võtab linnas ja minu arvates nunnu välja näeb... See kui palju kütust läheb on teisejärguline mure.
Muidugi on ökonoomsemaid liikureid... nagu näiteks smart või siis ayago, millest esimene võtab kuskil 3,3 100le või siis ayago 4,6 100le...

Selle keskklassi masina (ehk siis suurem ja ruumikam) jutule lisan juurde, et katsu saada sprortlike istemetega, kliimaautomaadiga, nahast sisu, nahkkattega rooli, spoileriga ja 16'' valukatega masinat kätte, mille hind on 212000 koos püsikiiruse hoidja ja veokonksu ning talvevelgeda ja rehvidega 242000 ;). Aga see juba puhta minu arvamus...

Muudetud 16.7.08 19:01

10:58 17.07.2008
karma
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
VW-grupi TD mootorid küll väga ökonoomsed! Millegi pärast on samade mootoritega, Seat ja VW, ökotamine õnnestunud rohkem Seatil! Kuigi VW-td Polo ka märkimistväärselt ökonoomne. Minek on aga päris uimane VW-l.
Kui aga tahad just ökole rõhutada siis arvan et sa "reaktiivi" ei soovigi!
16:11 17.07.2008
teadja
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
ökotamine õnnestunud rohkem Seatil!
---
vb on asi selles, et Seat lihtsalt nii palju kergem Polo... Auto mass mängib ka küttekulu juures rolli...
16:06 11.08.2008
unu (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Need ülilahjat segu põletavad volkari diislid hakkavad madalatel pööretel kõrge käiguga sõites tõukeliselt vedama,ehk jokerdama.Sõitmist see mugavamaks küll ei muuda pigem ikka ebaturvaliseks--üks pidev siduri libistamine ei mõju hästi ei sidurile ega juhile.
Nissanil veel see omadus,et nendel erinevalt volkkarist puudub õlikulu.
Aygo linna kulule võib kolmesilindrilise olematu väände tõttu (5.5l100km )kohta julge liitri otsa panna. Arvestades 850kg tühimassi ei ole seda enam sugugi vähe.
20:28 11.08.2008
teadja
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Nissanil veel see omadus,et nendel erinevalt volkkarist puudub õlikulu.
---
Nissani omanikuna, nii kahju kui see pole vaidlen vastu! Ntx nissan almeral on ette nähtud õlikulu minigi 10,000km kohta(vähemalt teeninduses nii öeldi...., kui sai just 3000km ennem korralist õli mindud peale kallama), mis tähendab seda, et kui halva isendi otsa sattud, siis korraliste hoolduse vahepeal pead ikka peale ka kallama. Kuigi jah, primera ja micra ei ole mul küll õli söönud...
21:06 11.08.2008
hanski (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
00:03 19.08.2008
tegelinzki (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Kui ma ei eksi, siis alles hiljuti püstitas üks paar uue ökonoomsusrekordi Peugeot 307 1.4 hdi-l
16:30 18.09.2008
öko bill (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Minu Nissan Sunny ei võtnud mitte tilkagi õli kahe vahetuskorra vahel.
Ökonoomne oli ka.Maanteel 90km/h suvel 5,7l sajale.Mootor 55kw bensiin
Talvel linnavahel 5km otsi tehes kulu 10-11l
17:44 18.09.2008
diiselbemm (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Bemar teeb ka väga ökosid mootoreid. Arvestades seda et enamus nende masinaid on ikkagi suht suured ja kaalukad pole kütusekulul viga. Endal au omada 530 diisli automaati ja maanteesõit on lausa lust. Umbes sajaga sõites 6 liitri kandis. Muidugi kui rohkem tallata tõsevad numbrid taevasse. Keskmine ikkagi 8.2. Kui hakata siin võrdlema nt Micraga on vist vahe ikka sees. Sõidurõõm ja mugavus on ikka midagi muud.
21:17 18.09.2008
KimmoL
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
To be-em-wee & Vuffel:

http://www.globalcar.com/datasheet/AlfaRomeo/1997_Alfa_Romeo
_156_2.0_Twin_Spark.htm
ütleb nii:

Fuel consumption: 11.7/6.6/8.5 l/100km urban/extra-urban/combined

Seega kaldun uskuma, et tegu tõesti müügireklaamiga ja postitus kustutatud.
22:07 18.09.2008
Vuffel (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
22:46 18.09.2008
Kärss
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
> Aygo linna kulule võib kolmesilindrilise olematu väände tõttu (5.5l100km )kohta
> julge liitri otsa panna

Vaidlen vastu - oma kogemus, et linnas ka gaasipedaalil "seistes" ei õnnestunud saada kulu suuremaks kui 5.2 sajale. Osaliselt saab selle kirjutada kindlasti ka selle arvele, et vaatamata raskele jalale on mu sõidustiil suht öko, võimalikult palju mootoriga pidurdamisi jms. Minu arvates ikka suht tubli tulemus, kui meie solkkütusega (tavaline 95E) kummivilinal sõitmisega tehasenormist väiksema tulemuse igapäevases kasutamises kätte saad.

Aga ökotamisest veel: Citroen AX on nii bensukana kui dislana ülimalt ökonoomne ja tänu traditsioonilisele veermikule ka väga vastupidav kehvades oludes. Hilisem Saxo jääb juba alla (raskem ja mugavam), kuid on siiski vast parima hinna/ökonoomsuse suhtega, just diisel.

> Minu Nissan Sunny...maanteel 90km/h suvel 5,7l sajale

Kas see on ökonoomne sellise suurusklassi auto puhul? Ma võiks nimetada ökonoomseks ka oma 2L mootoriga poolteist korda võimsamat Saabi, millega saab ideaalsetes oludes (sh 80% maanteesõitu) hakkama veel ökonoomsemalt (rekordpaagitäis 5.4L/sajale) ja on seejuures väga palju mahukam Sunnyst, aga maanteekulu 5-6 vahel on ikka pigem keskmine keskklassi autode puhul, kaugeltki mitte öko.

Ja kui räägiti õlikulust "kahe vahtuskorra vahel", siis siin tooks näiteks jällegi Nissan Patroli 3.3L, millele läheb õli mootorisse 9L ning kui väheks jääb, võib julgelt peale valada 5L korraga - kahe õlivahetuse vahel peale valama ei pidanud = õlikulu 5L! :) Muide, ökonoomseks tuunitud Patroliga (3.3TD, lisaks väga töörohkele peenhäälestusele ka tõstetud pihustirõhud ja Xado jms töötlemised) kippus jääma paagitäite kohta keskmine kulu 7-8 vahele. Ökonoomseks seda siiski pidada ei saa, kuna reaalselt turult sellist autot ostma minnes on kulu pigem 10-14 vahel ning kui selline "ökotuuning" tellida kusagilt firmast, mitte ise teha, maksaks see vähemalt teise sellise auto jagu raha.

Ökonoomsuse puhul ei mängi rolli ainult auto kaal vaid ka aerodünaamika, ülekannete sobivus kaalu/võimsusega, võimsuse/momendigraafikute kuju jms. Näiteks on 30K hinnaklassi autodest rääkides 1,6L Astra ökonoomsem kui 1.4 või 1.2 Corsa. Neil pisipunnidel on eelised vaid linnas, kuid maanteel on nii mõnigi poole võimsam ja suurem neist ökonoomsem. Muuhulgas ka eespool mainitud Aygo, millel maanteekulu tehasenormidesse vist kuidagi mahutada ei anna, erinevalt linnakulust. Ökoautot tuleks ka valida nii, et kas maanteele või linna, aga all-in-one pole olemas, muidu ju teisi autosid liikluses ei näekski.

Kes uuemat ökoautot otsib ja selle eest ka nõus maksma on, võiks mõelda chippimise peale - reeglina tähendab chiptuuning eelkõige võimsuse kasvatamist, aga kallimatel/reguleeritavatel chippidel võib lisaks võimsuse kasvule saada ka masina VÄGA oluliselt ökonoomsemaks. Soomes tunnen fanaatikuid, kes sellega tegelevad ja ikka väga ulmekulusid tavalistest sõiduautodest välja pigistavad (nt diisel A6 universaalist KESKMINE alla 4 sajale jms), aga need lisainvesteeringud on nii suured, et kui tegu pole hobiga, õigustab see end ainult suht kallis hinnaklassis
22:54 18.09.2008
Vuffel (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Kärss:
Puhtalt sportlik huvi- Kuidas kuradi moodi on võimalik saada universaalkerega A6-st välja kütusekulu alla 4 sajale?? Ja seda keskmiselt?
Kui oskaksid mulle öelda need hinnad (tööde hinnad) ja asjamehed, kes seda teevad, siis oleksin üks suur kõrv :D
00:43 19.09.2008
Kärss
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Vuflile: Tegemist A6 1.9TDI-ga, mootorit lahti ei võetud, vahetusse läksid vist ainult pihustid ja turbo ja muu väiksem pudipadi, pea kogu töö käis softi kallal, mida selle tegija ka ise võimeline kirjutama on (autopedest itimees). Soomes korraldatakse pidevalt tuuninguüritusi, kus saab näha igasuguseid ulmepille, soovitan käia ja kohalikega juttu puhuda. Pärast kadeduseussid sõimavad foorumis jutupaunikuks:). Kahjuks jah, Soomes ei ehitata autosid rahakoti kõrvalt nagu meil, seal tegin ka ise, klubilased mu projekte näinud ja neist enamus ka Eestisse müüdud ja tänaseni sõidus.

Hetkel on sel sõbral käsil üks teine projekt, A6 R5 2.5TDI, siin tema viimaste kuude tegemised (saatis listi - valetaksin, kui väidaksin, et ma kõigest aru sain - tõlkisin siiski enamuse mida suutsin, ei tohiks vigu olla):
Jahuu AFN-le, mille järel kiirendus 0-100 8,5s (Injected Quantity 7), S2 sidur 240mm, jäik hooratas(1Z, AHU)->IQ 1,5, egr suletud klappidega, turbo vahetatud 30PD Garrett GT 1749VA, 3bar MAP "Skoda", Bosion Race 520 5-avaga pihustid 0.260mm ( katsetatud ka 7-avalisi, erilist efekti polnud), süütenurga automaatne korrigeerimine, Oldman stiilis intake (laiendatud, MAFist turboni isetehtud), kõrvalt lisaõhuvõtt, laiem väljalase lõpuni +seadistatav osaline püttidest möödapääs, dünos 450Nm. Võimsust ei kommenteeri, muidu peavad mind päris lolliks:). Foorumis jahumise asemel soovitan tõsimeeli käia üritustel, seal selliseid masinaid siiski alati vähemalt saja ringis korraga kohal, sõpradele kaineks autojuhiks olles võimalik ka ise selliste rakettide rooli sattuda (kui tõesti muidu võõrast naljalt rooli ei usaldata). Minul vähemalt on seal roppu moodi õppida ja eks sealt ka need ideed tulnud, mida ise hiljem järgi proovinud (edukalt!). Turbodiislitest on mul huvi siiski vaid vanakooli mootorite osas, kaasaegsete kohalt olen võhik ega üritagi kõigist maailma asjadest lõpuni aru saada...
09:02 19.09.2008
Vuffel (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Selge.
Peab siis kah Soomes mõnel sellisel üritusel käima, ehk tõesti avaneb kuidagi võimalus elukaaslase C4 kuidagi veel ökomaks ajada :D
Kuigi ta niigi öko, aga siiski :D
09:03 19.09.2008
1,8 (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Escort diisel 1200 kilomeetrisel kärutamisel mööda Eestimaad 5,05 liitrit sajale.Iseasi kui auto ta on.Minul käib hästi isegi talvel.
10:29 19.09.2008
Yarise omanik (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
1-liitrine Yaris (praegune mudel).

Linnas suvel sajale kuni 6,5 liitrit, talvel kuni 0,5 rohkem. Üle 7 liitri sajale on paagitäie kütusekulu läinud ainult väga kehva talveilmaga. Seda täiesti stressivaba sõidustiiliga- st vajutan, kuidas tahtmine on, konditsioneeri kasutan kui vaja. Tõsi ta on, et käiguvahetamist ja kõrgeid pöördeid on rohkem, kui mõne suurema mootoriga masinal, aga see on harjumise asi. Aygo võtaks ilmselt vähem, aga too on liiga odava olemisega (uste siseküljed katmata plekist) ja pagasiruum on päris olematu.
15:57 27.05.2009
KAUPZ_ (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
http://www.liiklus.ee/ee-Liiklusweb-catalog-viewObject-5-293
-0-0


Läbi Hispaania, Prantsusmaa ja Saksamaa vaid ühe paagitäiega. Ainult 45,53 liitrit kütust kulus 1562 km läbimiseks. Rekordi tegi Austria pikamaasõitude spetsialist Gerhard Plattner

SEAT Ibiza Ecomotive on oma segmendis kahtlusteta kõige ökonoomsem auto. Ta tõestas oma efektiivsust läbides 1562 km ühe paagitäie kütusega: tulemuseks keskmine kütusekulu 2,9 l/100 km. Selle uskumatu saavutusega sai hakkama austerlane Gerhard Plattner, tuntud kütusesäästutšempion, kes võttis viimase välja ka Ibiza Ecomotive’ist.

Gerhard Plattner sõitis Ibiza Ecomotive’ga Barcelona lähedal asuvast Martorellist välja 27. aprillil. Enne starti pitseeriti nii kapott kui ka kütuseluuk kinni. Teekond algas IPMC (International Police Motor Corporation) järelevalve all ning oli plaanitud 1345 km pikkuse sõiduna lõunast põhja avalikel kiirteedel sobiva kiirusega.

kaupz
14:42 28.05.2009
riisiveski1232 (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
top gear tegi ka mingi testi 4,2 liitrise diisel a8-ga kus sai keskmiseks kuluks vist 5,9 kui mälu ei peta.minu enda arust on mõtekam osta dislasid alates 3-st liitrist kuna need suht hästi vastupidavad.eriti vastupidavad on renoo ja teised prantsuse dislad.aga lemmik ikkagi bmw 3,5l ja 4,0l turbodislad.suured masinad aga üliökod kui oskad sõita.samas tuleb sul kokkuvõttes ikkagi suurem mootor ja masin odavam kuna need kuluvad ja lagunevad vähem kui mingid 1,4l bensu käkid millel kogu aeg koormus piiri peal ja kus pöörded kõrged.aga see ainult minu arvamus.pole lihtsalt nii rikas et osta odavaid asju või koonerdada.
09:47 01.06.2009
to riisiveski1232 (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
aga sa tead ka, palju uus pemari turbo või pihustiots maksab? millest sa järeldad, et suurem mootor ja suurem masin kulub vähem ja laguneb vähem? kas sa tead palju maksab peemari žarniir? võrdle ka mõne 1,4 l bensupunni andmetega ja sa näed üllatuseks, et sellel punnil on varuosad kordades (kui mitte kümme korda isegi) odavamad.

auto on siiski punktist aaa punkti beee sõitmiseks. see, et paljudel aetakse mingite piiksudega, värviliste tulukestega armatuurlaual, pehme armatuuriga, konditsioneeriga ja kurat teab veel millega pea täitsa sassi, mille eest kasseeritakse ulmelist hinda masina eest ja siis hakatakse tehtud kulutust õigustama mingi mugavuse, turvalisuse jne jutuga. kokkuvõtteks: üliemotsionaalsed inimesed ostavad endale kalleid masinad, sest nad aetakse segi kõige *****a, mis masinasse on topitud. auto on sõitmiseks, selles ei elata.
10:18 01.06.2009
audi a4 v6 (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
eelmisele:

säästuautod ja premiummargid on OLULISELT erineva mugavusega ja jutt ei käi ainult konditsioneerist (mis ka säästukatel juba peal on).
10:21 01.06.2009
audi a4 v6 (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
ja veel, tool on istumiseks, miks peaks see mugav olema..... söök on eluspüsimiseks, miks peaks see maitsev olema...... seks on paljunemiseks, miks peaks see hea olema jne.... Küll mõni inimene on ikka HUVITAV:)
11:01 01.06.2009
ls (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
miski bmw 525d,530d või audi 4.2tdi, sesmõttes et kui autodest rääkida ikka...
12:38 01.06.2009
Willem0
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Siin on arusaamad Ökonoomsusest väga erinevad. See mõte ökonoomsusest , millega teemat alustati on muteerunud teistlaadi ökonoomsuseks:)
02:57 21.06.2009
... (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
halloo, ütlen kah sõna sekka MB 2002a. E270 130Kw V6 maanteel 90 kulgedes 4,7L/100km ja tegelt veel vähem aga nuh see isegi hää tulemus.
keskmine 9 enamus sõitte Tallinnas.
03:22 21.06.2009
ten points (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
oi põrgut, ma ju ometigi kujutan ette , kui mõnus on mingisuguse väikse ökoautoga mööda kiirteid pritsida ja küttekulu mõõta samal ajal. selle eest peaks ikkagi vapruse medali andma, kuna öko või mitte, 120kmh kipuvad sellised autod peaaegu õhku tõusma ja sõidurõõm on hoopis kaugel asjast
03:32 21.06.2009
ten points (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
to :audi a4 v6
ma ka siiamaani ei saa aru, miks inimesed kiirnuudleid ei pugi pidevalt, vaat kui minimaalselt läbi ajaks, sisuliselt 4 kr päev, tõeline ökopomm säästuajal .. ja kui oleks minu teha, loosiks kõige tegijama kiirnuudlipaki kah välja :D
09:28 10.12.2014
eliseee (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Sõber ostis omale sellise: http://www.carplanner.eu/kataloog/citroen/c-elysee/readmore/
23569/
Ei kihuta ja saab hakkama 4 liitriga. Auto läheb talvel ilusti soojaks.
10:17 10.12.2014
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Tagasihoidliku mehena ütlen, et minu diiselsedaan Audi A4 on ökonoomseim kui ükski hübriid. Sealhulgas mugavus ja kõik muu on tipptasemel!
10:52 10.12.2014
jarru (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Siiiidiuss----oh miks küll ei kirjutanud sa enne sellest siin, et A4 mugavus on tipptasemel, ma poleks siis nii head autot maha müünud. Ainukese mugavusena panin tähele, et vesi oli pidevalt salongis, kuna katuseluugi äravool oli vähe valesti ehitatud, kui tead, siis pean silmas renni tagumist otsa seal tagaakna lähedal, laepolstri all. Jäi arusaamatuks, miks pilsipump ei olnud baasvarustuses. Nüüd on hilja, ning ostetud 2009a A8. Aga eks loll pea on ju aegade hämarusest peale olnud ihu nuhtluseks.
Muidugi ei hakka ma siinkohal uuesti publikut tüütama oma tähelepanekutega, et väikestel mootoritel puudub nauditav dünaamika. Kui tahad kütust kokku hoida, sõida vähem, aga vajalikud sõidud tee ikka inimsõbraliku autoga. Kas Sinu arvates suudab 850kg plekki sind avarii puhul piisavalt kaitsta?
11:19 10.12.2014
karvanejakole
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Siidiussil on puupea, ilmselt ka ülejäänud organid taastuvatest ressursidest, ta ei pea ennast kaitsma.
12:32 10.12.2014
PS (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Õige öko tuleb praegu vaid CNG-ga. Näiteks Octavia. Hoolduskulud ka väiksed. Tõmmet täitsa on mootoril, mis sest et vaid 1.4 ....
20:55 10.12.2014
ventilaator. (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Lugesid tänast testi? Seal pani jah CNG Octavia pika puuga.
21:56 28.12.2014
eryu (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
11:45 21.12.2019
Vw eco up! (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Sõidab surugaasiga. Kulu keskmiselt 3€ 100 km.
https://www.auto24.ee/used/2936549
12:24 04.01.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
See VW kingakarp:
"Väga ökonoomne ja MUGAV AUTO "

LOL
12:44 04.01.2020
marita57
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Kui ma elu ja maalima asjadest õigesti aru saan, siis gaasiga sõitmine läks uuest aastast kallimaks. Gaasiautode omanikud, kommenteerige!

Rahandusministeerium võttis kokku seadusemuudatused, mis 2020. aastal jõustuvad:

Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seadus

• Kütteainena kasutatava maagaasi aktsiisimäär tõuseb 79,14 euroni 1000 kuupmeetri kohta.
• Kütteainena kasutatava vedelgaasi aktsiisimäär tõuseb 107,71 euroni 1000 kilogrammi kohta.
13:58 04.01.2020
partnermotors
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Ei muutu siin midagi. Vale rida.

Mootorivedelgaas jätkuvalt 193eur/1000kg (LPG)
ja
Mootorimaagaas jätkuvalt 66eur/1000kg (CNG)

Samuti moodustab akstsiis vaid osa sellest hinnast. Diisel ja bensiin vastavalt 493 ja 563eur/liiter. Pikk maa veel minna.

Ja jätkuvalt siiani parim/odavaim sõiduk millega sõita on Passat 1.4 CNG.

Kui nad tõstaks akstsiisi ka 3 korda oleks ikkagi maagaasiga ca 2x odavam sõita(Passat cng). LPG teine teema. Selle mõte praegugi küsimärgi all.

Ei maksa muretseda.
14:38 04.01.2020
jahahh (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Autogaasi see seaduse muudatus ei puudutanud hekel. Ma sõidan ikka 0,659 euri liiter... Ehk siis rahaliselt sama nagu mingi ökodiisel passat, aga vaevalt see samamoodi edasi liigub nagu mu 200kW V6
20:29 04.01.2020
LeonCNG
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
CNG hind tõusis uuest aastast 0,03€/kg. Nüüd peab 17,3 kg gaasibaloonide täitmise eest 0,52€ rohkem maksma. Ilmselt jääb CNGga töötav sisepõlemismootor kõige ökonoomsemaks, ka peale seda hinnatõusu.
14:01 05.01.2020
hlm (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
14:34 05.01.2020
........ (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Mis asi see Gazneti kütusekaart on? Pole kuulnudki.
15:48 05.01.2020
hlm (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Sealt vist peaks küsima?: gaznet.ee
16:19 05.01.2020
A66 (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Partnermotors kirjutas:
Ja jätkuvalt siiani parim/odavaim sõiduk millega sõita on Passat 1.4 CNG.

Püha taeva vägi, sellise avalduse peale ei oskagi midagi kosta. Mina väidan jällegi paljude klientide muredele toetudes, et see on parim uusaastanali. Ei viitsi isegi lahkama hakata 40K sõitvaid kette jne. Tark inimene saab aru, et odav ja hea on kaks ise asja ja nii ka jääb.
17:12 05.01.2020
Teema1 (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Kui palju kallim on selliste autode hooldus?
17:14 05.01.2020
partnermotors
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Äkki valgustad siis millest see nali? Minul kogemus ca 10+ sellise gaasikaga.
Pole ühelgi ketiprobleemi olnud. (rääkimata 40k vahetusest).

Hooldus on nagu tavalise 1.4 puhul. Gaasisüsteem eraldi hooldust ei nõua.

Muudetud 5.1.20 17:15

18:55 05.01.2020
ahahh (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Kas eestis oli 10a tagasi mõni cng tankla ka? Ja gaasiseade ei nõua hooldust? Sa paned küll kõvasti puuse.
19:20 05.01.2020
partnermotors
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Okei. Järgmine. Äkki sa valgustaks siis mind mis hooldust nõuab Passat 1.4 Cng gaasiseade? Millega ma eksin? Millega VW esindus eksib, kui ütleb seda?

Millist detaili gaasiseadmel hooldama peab ja mis sellega juhtub kui ei hoolda?

Jutt ei olnud 10a kogemusest vaid 10+ sellise sõiduki kogemusest.
21:07 05.01.2020
ahahh (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Paagi testimisest oled midagi kuulnud? Seda peaks tegema iga 70t tagant. Eesti seadustega on see vist reguleerimata, aga see ei tähenda, et seda tegema ei peaks.
21:24 05.01.2020
. (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Marita,mõtlev inimene saab aru,et see mõni sent ei muuda midagi,mida mul siin kommenteerida,sõidan praktiliselt tasuta Octavia cng ga. Pealegi saab ka cng päris mitmeid soodustusi letihinnast.

21:36 05.01.2020
naised sannas pajatasid (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
kuulaks huviga selle 70k välba päritolu
23:27 05.01.2020
partnermotors
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Vw esindus näeb ette, et ka hoolduse käigus teostatakse paakide kontroll.

Kui ilmneb, et mõni paak vajaks vahetust, siis vahetavad nad aktsiooni käigus need välja(tasuta). Tasub uurida cng passati omanikel. Endal see läbi tehtud.

On siis midagi sellist, mida nagu hooldama ka peab?

Muudetud 5.1.20 23:36

07:25 06.01.2020
A66 (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
https://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?q=1,4%20tsi&s1=1
&un=&fid=0&make=0&s2=1&s3=1&s5=0&
;s4=0&l=100&tid=160204&navi_id=0#0


Lisaks on 1,4 tsi tavaliselt koos dq200 kuiva kastiga, mis on sõna otseses mõttes saast. Boonuseks on pidevalt plötutav auto, sest kütuse korrektsiooni ei suudeta hoida, kui sõita enamjaolt gaasiga. Lisaks on veel hädasid, näiteks see, et enamus on rootsi taksod ja räigelt keritud.
12:03 06.01.2020
partnermotors
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Jah. Foorumit lugedes võib tõesti targaks saada. Uurinud ise esindusest konkreetselt selle ketiprobleemi kohta. Probleem esines uutel masinatel tehaseketiga. Garantiikorras asendati problemaatilised ketid. Peale seda probleeme pole olnud. Ehk praeguseks see tehasepraak juba läbi käidud.

Miks kuiv dsg 7 hullem on kui märg dsg6 või ntx audi s-tronik? Kõiki Vag pille kimbutab sama probleem. sidur ja meh plokk. Natuke on erinevad, aga kõigil neil ca 200k sõitu ja kasti remont.

Mis ulmelisest plötutamisest sa räägid? Käib just väga vaikselt.

Rootsi kohapealt jah. Tõesti taksosid. Aga erinevalt muu euroopaga on väga lihtne tuvastada. Car.info vin sisse ja ajalugu teada. See on tasuta. Seetõttu ongi neid taksojutte palju. Kuna need pasaärikad tõmmatakse liistule. Odavam ots neid keritud pille täis. Enamus siiski kerimata. Huvitav miks rootslased sind kuulda ei võta ja taksotavad nende gaasikatega siis julgelt 500k+? Kui üks jama ajab teist taga, siis ei tasu ju pidada? Nad ka kõik lollid?

Tundub, et peaksin natuke rohkem lugema ja vähem sõitma, et teada kui hull pill see ikka on.
12:19 06.01.2020
Kärss
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
TO Partnermotors: ei ole veenev, faktid ja kogemused on nõrkade jaoks ja nendega uskmatuid pöörata ei õnnestu. Teised rahvad peavad usu nimel sõdasid, meil siin on isegi veel hästi, kui usu pärast lihtsalt mõni auto ostmata jäetakse.

PS: sõidan enamuse sõitudest samuti gaasiga. Odav on tõesti (alla 3e/100km pole veel kunagi saanud, üle 5e/100km kah mitte kunagi), aga see ei ole ökonoomsus mitte kütusekulu vaid rahakulu osas.
13:16 06.01.2020
Mina6655688 (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Minu autol on 258kw, 4 vedu, automaat ja seest suur ning tehase andmed on linnas 9,6l/100km. Marki ei tahaks välja karjuda, sest mu jutu mõte ei ole seda reklaamida aga ma ei saa aru sellest kütusekuluga hulluks minemisest, kui sõidetakse tööle ja tagasi ainult. Suurtele läbisitude puhul on see tõesti mõistetav. Isiklikult ei vahetaks küll enda autot ca. 50kw micra vastu, et hoida kokku ca. 4 liitrit 100km peale.
13:29 06.01.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
To Mina

Siis Sul on hästi- mu ühel masinal keskmine talvel 15l/100km.
Ja lihtsalt kütusukulu pärast ei tasu küll uut junni osta,sõna otseses mõttes ei tasu ära!
13:46 06.01.2020
Väikepoiss (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Eks sel minal A8 ole.
Aga 9,6 linnas võid selle autoga und näha ilmselt. Aga nõustun täiesti sinuga.
Ja ei saa see Micra midagi 4 liitrilt (5,6) linnas hakkama.
15:04 06.01.2020
RR (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Egas keegi ei käesegi hulluks minna. Fakt on see, et enamus inimesi ei sõida vaid tööle ja koju. Ja iniesed paljud ei arvestagi kütusekuluga. Liiter siia sinna.

Läbisõit 30tuh aastas pole mingi suur läbisõit tänapäeval.
Sellise läbisõidu juures on a8 vs passat cng kütusele kuluva raha erinevus 2700eur aastas. Kelle jaoks suur summa, kelle jaoks kommiraha.

Muidugi võrreldavad sõidukid nagu siga ja kägu. Eks igaüks sõidab sellega millega tahab. Igaüks õigustab oma otsust.

Siin teemas arutataksegi ökonoomsete sõidukite üle. Ei tasu leili minna, et kellelgi teistsugused soovid.
15:45 06.01.2020
jahahh (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Täpselt nii ongi. Minu jaoks on öko suure mootoriga mittesakslane, mis võtab 12l LPG-d sajale. Ma olen rahul.
16:21 06.01.2020
Kärss
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Hea näide kahest erinevast mõttekäigust:

¤¤¤ Ja lihtsalt kütusukulu pärast ei tasu küll uut junni osta,sõna otseses mõttes
¤¤¤ ei tasu ära!

$$$ Läbisõit 30tuh aastas pole mingi suur läbisõit tänapäeval. Sellise läbisõidu
$$$ juures on a8 vs passat cng kütusele kuluva raha erinevus 2700eur aastas.

Ei pea eriline geenius olema saamaks aru, et kõik alla 225e kuumakse on otsene rahaline võit. A8-st Passatisse istumine on ühele võit, teisele kaotus (millel on jällegi väga konkreetne hinnalipik küljes). Kusjuures võit ei pruugigi olla alati rahaliselt välja arvutatav, vaid mõnel juhul on võit ka vana asemel uue autoga sõitmine (garantii, harvem tehnoülevaatused, mingi enda maitse järgi tellitud lisavarustus, mida vanale autole ei saa, mõnele prestiizhi küsimus jne).
23:49 06.01.2020
grigoori
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
#Miks kuiv dsg 7 hullem on kui märg dsg6 või ntx audi s-tronik? Kõiki Vag pille kimbutab sama probleem. sidur ja meh plokk. Natuke on erinevad, aga kõigil neil ca 200k sõitu ja kasti remont.#

Müüsin oma eelmise auto sõbrale, autol märg 6- k. DSG kast DQ250.
Nüüdseks auto sõitnud üle 400 000 km, käigukastil teostatud ainult korralised õlivahetused.
08:52 07.01.2020
Väikepoiss (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
No ma ei tea, sugulasel on Superb, samuti 7k DSG kastiga, 2015a auto. Tänaseks sõitnud ca 200 000km, mitte mingeid probleeme pole selle kastiga olnud. Aga see pole teemaks.
Mina kiidaks ökonoomsuse poolest (ja suurust arvestades) 1.4TSI mootoriga Passatit/Superbi. Endal viimane, aasta keskmine 5.8L/100km. Sõidan enamuse sõite Tallinnas-Tartus, vahele jääb ikka ka pikki otsi.
09:41 07.01.2020
........ (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Ehk on siiski suudetud aastatega seda dsg-d vähe kobedamaks kopsida. Algusaastail on ju paljudel tootjatel mõningate uute leiutistega lastehaigusi olnud.
10:05 07.01.2020
partnermotors
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Eks neid juhuseid olegi erinevaid. Endal andis dsg 7 kuiva siduriga kast 310k pealt saba(meh plokk). Ei väidagi, et kõigil neil 200k juures remont. Mõte oli pigem selles, et 200 juures võivad nad kõik lennata. Olgu siis vw või audi peal. See oli vastus A66, et dq200 on kohe eriti saast.

Ise sõitnud Passat cng-ga ca 150tuh.
Gaasisüsteemiga seotud vigu on olnud vähe. 1x paagiklapp jäi kinni (40eur/tk + vahetus), tankimise klapp (120eur koos vahetusega) ja pihusti (ca 250eur oli vist)

Ühtegi ulmelist erihooldust pole teostanud.
10:14 07.01.2020
grigoori
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
DQ200 on ainuke kuiv DSG kast. Ülejäänud on märjad. Probleeme on esinenud ainult kuivade kastidga.
17:45 07.01.2020
katskine käigukast (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
kui te veel teaksite palju läheb ilmapeal laiali õlisegajaid kaste, siis vist võtaksite kepikasti, ja kui nüüd jõuab teie teadmisse tõsiasi et ka kepikastid pole alati igavesed, nu mis siis edasi, võtate hobese, tollele ka aegajalt vaja vetarsti ........
10:50 08.01.2020
grigoori
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
:))
püha müristus on ilmslt ostnud endale 15 aastat vana Audi või volkari, 170 000 km läbisõitu (tegelikult 600 000, millest viimased 400 000 pole käigukastis mingit õli vahetatud) ja teab täpselt, et DSG kast üle 180 000 km ei kesta.
18:23 08.01.2020
püha müristus (registreerimata)
Re: Ökonoomseim sõiduauto?
Paistad arukas. Kindlasti olen.

Kokkupuude passatite peal dq200 ja dq250 kastidega. Samuti a6/7 stronik.

kõige paremini pidas vastu dq200(kuiv) kast.



Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.