Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: KÜTUSE HIND MAAILMATURUL

See teema on vastusteks suletud.
18:36 19.07.2008
jana666
kütuse hind maailmaturul
lugesin eile uudisteportaalist et kütuse hind maailmaturul langes eile 10 %, millal siis meil hind langeb? tahaks siis osta bensiini mitte 18,50 vaid nii 17.
aga kui hind maailmaturul hind tõuseb pannakse siin hinda juurde hästi kiiresti.

Muudetud 19.7.08 18:37

19:27 19.07.2008
serde (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Väga õige küsimus. Meil eestis diisel 2 krooni kallim bensiinist. Paljudes teistes riikides on hoopis vastupidi. Mõte on mul siuke: Nafta hind langeb meil bensiini hind tõuseb, Nafta hind tõuseb siis meil ka bensiini hind tõuseb.
17:40 23.07.2008
volksumees100
Re: kütuse hind maailmaturul
No nii,nüüd siis langes ka meil .Mida arvata,kas pamnna paak täis või oodata kas veel langeb?
18:50 23.07.2008
Kapten Trum (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
pole siin mõtet midagi oodata.see paarkümmend senti mis alla tuleb(kui tuleb) on köömes.isegi 50 senti annab 70 l paagi pealt vaid 35.- võitu
20:36 23.07.2008
:-) (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Täiesti mõttetu uudis meediakanalites pasundamiseks. Täna 50 senti langetatakse, ülejärgmine nädal leitakse ettekääne 80 sendi võrra tõstmiseks. Lõppkokkuvõttes ikkagi kallineb järjest.
Kui näiteks iga päev a la´ lasnakalt kesklinna tööle veereda ja aastas mingi 10 000-20 000km sõita , pole mõtet reageeridagi sellele emotsionaalsele uudisele, nagunii midagi ei muuda see, millal tangid ja kus tangid. Jääb 1-2 nelipakki ostmata (tegelikult ei jää sest ots-otsaga kokkutulevad asotsiaalid ei sõida autodega) ning asi balansis.
Aga jah, kes 10 sendise säästu eesmärgil tanklaid mööda luuravad, neile see uudis kindlasti sobib. Ja mida kallimaks läheb seda rohkem on näha säästuka ümber luuravaid "miljokaid" länkarite ja muude toredate luxtankidega , kes odavaid makarone jahivad sest ega eestlane juba sõitmist ära ei lõpeta, maksku või 40 eeku liiter . Rahvuslik eripära.

PS tangin statis ( kõige kangemat) muretult kaelani sest ei viitsi automaatidega sõdida ning tormis ja tuules neid kaartide- sulaga pommitada.
PPS ei ole mingi miljokas aga läbisõidud ei ole niivõrd kosmilised.
21:40 23.07.2008
. (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
no langeb 50c, võidan paagitäie pealt 30eeku-jube suur rõõm või? saaks aru,et paagi pealt vähemalt sota kokku hoian,siis on asjal jumet, muidu aga lihtsalt üks suur kammajaa-saab ajakirjandus uudise ja kommijad hambaid teritada. mõtlen,et kunagi sai sajalise eest 11-12 liitrit bentsu,varsti saab sama koguse 200 eest. anoh,aasta siis oli ca 95...
21:40 23.07.2008
Kapten Trum (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
nafta hind võib ju langeda,aga kui dollar tõusma hakkab siis tõuseb ka bensu hind.
21:48 23.07.2008
R1 (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
mis nutate pange hho generator(toksi googlesse kui aru ei saa) peale ja võtab vähem bena. ebayst saad tellida osi, kui ise ehitada ei oska
15:21 24.07.2008
AHSEL (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
noo kui keegi arvab et võidab 50 kr paagitäie pealt ja siis sõidab sellega kuu aega muidugi ei ole vahet, et natuke odavam nüüd.
aga vahe on suur kui tankida veokisse iga päev 150 liitrit ja veokeid on palju veel.
18:52 24.07.2008
. (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
vaat,ahsel, igaüks veokaga ei sõida ja kui keegi kasutab veokat ärilistel eesmärkidel,siis ta ka tõstab teenuse hinda kui see kasumit mõjutama hakkab. see,kes aga iga päev oma autoga tööl käib,ei saa tööandjale teps mitte öelda,et kuule,boss,bensuhind sööb rahakotti augu,davai,viska jakobson palgale lisaks.
19:36 24.07.2008
kaubameeees (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
transpordi firmadega on nii et kütusehind tõuseb , aga ega teenuse hinda ei saa tõsta!!!!!, siis ei telli sind mitte keegi. iga sent toob kasumit, tööd niigi vähe.
ja kui ei meeldi eesti autotranspordi hinnad siis tulevad siia tööle Läti , Leedu autod. korduvalt on kiluvargad ära näpanud sõitusi.
07:22 25.07.2008
. (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
no aga see ongu ju ÄRI- riskid ja konkurents vahivad iga nurga taga ning kui kasum enam ei õitse,pannakse uksed kinni.ellu jääb vaid tugevam, nutikam, töökam. tegelikult on ka tavatööline omamoodi pisikene ärimees,sest müüb enda tööjõudu firmale ja küsib selle eest sobiva tasu. kui see tasu ei rahulda,võib alati uuele kohale kõndida. et aga uusi kohti niisama ei vedele, jäädakse tavaliselt edasi tiksuma ja püütakse tehtava töö hulka ühepoolselt vähendada ehk siis looderdada :) niiet kütusehindade tõus taob meie kõigi rahakottidesse auke sisse :(
14:04 05.08.2008
ahsel (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
täna siis kütusebarrel maailmaturul 118. oli peaaegu 150 vahepeal. siis maksis diisel eesti tanklates 20,4. nüü d veidi odavam.
huvitav kas leitakse põhjust eestis hinda alla lasta veel.
14:39 05.08.2008
. (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
ole nüüd,ahsel...
alati leitakse põhjus seda MITTE alla lasta :)
sest minu arust pole 20c mingi hinnalangus
14:41 05.08.2008
onu neste (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
tuletan meelde, et ega kytuse lõpphind ei koosne ainult "maailmaturu hinnast". aktsiis ja tegevuskulud on ka selle hinna sees, nii et kui maailmaturu hind langeb 20% ei saa te sama lõpphinnast kohe maha võtta
21:31 10.10.2008
allarthethird
Re: kütuse hind maailmaturul
Kindlasti oleks see kuskilt seadustest väljaloetav, aga olen laisk seega küsin siin. Palju siis need aktsiisid on? Ma ise kujutan ette, et vist natuke alla 10 krooni. On nad fikseeritud või mingi protsent?
Lihtsalt huvi pärast tahaks teada palju ma siis riiki sponsoreerin muude maksude kõrvalt.
10:25 11.10.2008
aikupets9
Re: kütuse hind maailmaturul
Mina olen tähele pannud väga lihtsat asja, kui kütuse hind tõuseb 30 senti, siis on kisa niipalju oi nii kallis ja kas kohe tõesti varud otsas ja mina ei sõida enam autoga.
Kui bensiini hind langeb 50 senti, siis on kohe jutt, ahh see nii vähe, sellega ei võida midagi.
Eestlane, nagu tahakski kohe viriseda ja olla täielik pessimist?
16:09 13.10.2008
VVV1
Re: kütuse hind maailmaturul
Aga miks siis kui maailmaturu hinnad langevad on kõrge hinnaga vanad varud veel nii suured, et kallima hinnaga kütust peab veel nädalaega müüma ja siis kui maailmaturu hind tõuseb on vanad varud kohe otsakorral ja juba järgmisel päeval on uue hinnaga küte müügis ?
Vot see ob fenomen, mis mind alati imestama on pannud kütusemüüiate kommentaarides kütusehindade tõusu ja languse korral ...
18:29 13.10.2008
wetwetwet (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Praegu kütus väga hea hinnaga.Ei mäletagi millal nii odav oli 15.60 Nestes
Mul endal sellise tankla nagu 5PLUSS.(Linnu tee ja Sõpruse ristil) sooduskaart sellega saab veel 25 senti alla.
Peaks vist ühe 200l vaadi tagavaraks ostma,mine tea millal hind jälle 18-19 peale läheb,siis hea võtta.
19:57 13.10.2008
ajudeta (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Miks 200, võta ikka mittu vaati täis ja hoia külma kaitseks ahju taga ;)))
19:00 20.05.2010
cc (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Tänase seisuga on kütusehinnad langenud maailmaturul juba pea kolm nädalat ja olenemata sellest, et dollar on ka tugevamaks muutund, peaks meil ikka hinnad langema, aga ju siis on meie kütuseterminalides "suured varud", mida pole kunagi, kui hinnad maailmaturul tõusevad: http://www.opec.org/opec_web/en/data_graphs/40.htm?selectedT
ab=daily
16:38 08.03.2011
Sõidan (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
95-ndal sai 100 eest lausa 16-17 liitrit.
09:10 02.04.2011
Rroland26 (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Ma vaatan, et mõnel mehel pole aimugi, millest kütusehind koosneb.
Alustame sellest, et kas te teate mis asjad on riigimaksud?
Nimelt umbes poole eesti kütusehinnast moodustavad riigimaksud, aktsiis ja käibemaks.
Soomes on diisli aktsiis eestis mingi 50 senti odavam, aga bensu aktsiis on seal jällegi miski 3kr kallim, kui meil.
Maailmauturu nafta hind on vaid nafta hind, mitte bensiini ega diisli hind.

Sellest naftast saab muidugi palju asju, aga see nafta tuleb maa seest välja kaevandada, siis viia tehasesse, kus sellest võetakse vajalikud komponendid ja lisatakse veel komponente ning saadakse bensiin ja diisel.
Tehas tahab ju ka raha saada, kindlasti on ka tehase kulud tõusnud aastatega, kõik ju kallineb, inflatsioon.

Siis tuleb see kütus tehasest eetisse tulla, kindlasti on seal vahendaja, kes tahab raha saada, siis tulevad eestis riigimaksud selga ja tankle ise on see kõige väiksem lüli, tema saab liitri pealt nii 1-2kr ainult.
Kuid see pole veel puhakasum, tankla peab selle 1-2kr liitri eest maksma kõik oma kulud, sealhulgas palgad ja alles siis jääb tal alles kasum.

Nii, et tanklaid pole mõtet süüdistada, nemad ei teeni hiigelkasumeid.
Tankla puhakasum sellest 1-2kr liitri pealt on parimal juhul 50-70 senti liitri kohta, mõelge ise mitmed tuhanded liitrid peab üks tanka müüma, et teenida arvestatav kasum.
Nüüd mõelge palju on eestis elanikke ja autosid ja palju on meil tanklaid, mille kõige vahel see jaguneb.
10:49 02.04.2011
nii ja naa (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Ega inimesed saavad aru, et maailmaturu hind tõuseb-langeb. Aga meie bensukatel ainult hind tõuseb, kui hind maailamturul langeb siis on paagid kallist kütust täis ostetud, aga kui tõuseb siis pole enam paakides kunagi kütust ja tuleb kallist kütust kohe juurde osta.

See kogus bensiini diilsit mida nafta 1 ballerilst saadakse on suht väike. Lisaks saadakse kõigepealt gaasi, siis bensiin, siis diisel, siis erinevaid õlisi, siis davotti ja lõpuks jääb veel ülegi ka masuut.

seega kui nafta hind tõuseb näiteks 10 $ siis tegelikult bensiini hind tõuseb võibolla 1$ jagu ja seda kogu barreli kohta.
11:25 02.04.2011
............. (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Ah, et mõned härrad on nii kõvad poisid, et 50 sendine hinnatõus/langus neid ei koti. Nohh siis võiks ju iganädal 50 senti tõsta, sest mis see paarkümmend krooni iganädalaselt rohkem maksta siis ei ole? Sõiduauto kütus on hädine tilk meres, mida teevad need kelle paak mahutab 1500l ja maksumus on ca 25 000.- eesti krooni.
23:04 04.04.2020
soosu (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
vaatasin et lätis kütuse hind alla euro.pole paha.
00:47 05.04.2020
Ära vaata mingit Lätit (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Euroopas mõnes riigis ammu alla EUR liiter.
Kõige suuremate palkadega Luxemburgis nt.
08:47 05.04.2020
aas007
Re: kütuse hind maailmaturul
Alexela pakub püsikliendist transpordifirmale hetkel Eestis 1.00 eur liiter - ilma käibemaksuta siis 83 senti.
Aga miks on posti peal tanklas nii suur hind?
18:11 05.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
Pole mõtet suurt püsiklienti võrrelda jaekliendiga.
Kogused, mida ostetakse on transpordifirmadel meeletud, kümnete tonnide kaupa kuus, kui samal ajal keskmine eraisik ostab 30-100L kuus.

Kuid see eur liiter on olematu juurdehindlusega müük, sealt võetakse vist tõesti vaid 1-2 senti vahelt, rohkem lihtsalt ei ole võimalik.
Põhjus väga lihtne, riigimaksud ja kütuse omahind panevad piiri ette, aktsiis, miinimumvaru maks ja biokütuse maksumus on siiski kindlad summad, mitte %.
Lisaks tuleb sellele kõigele otsa käibemaks.

Muudetud 5.4.20 18:11

11:19 06.04.2020
aas007
Re: kütuse hind maailmaturul
Tegelikult ei pääse sõiduautod üle piiri ,alkot ostma ja ka tankima Lätti .
Hea ju lintne nöörida rahvast .
Veokid ja transpordifirmad käivad üle piiri ikka .
12:39 06.04.2020
looder23
Re: kütuse hind maailmaturul
Milles see nöörimine seisneb? Kui ka eraisikutele on müük jumekalt kukkunud, siis nulli saavutsmiu oongi vaja hoida tiba suuremat juurdehindlust. Kui hinda lastakse 10 senti alla, kas sa tormad kütust ostma, kuigi sul seda vaja pole. Mul naine on teist nädalat kodukontoris tööl. Tavapärase 40+ km päevase läbisõidu puhul on praegu ca 50 km nädalas. Käime vahest jalutamas teda ja poes. Kui paljud jäid kodukontorisse? Üldse pole tööd. See on meeletu langus.

Muudetud 6.4.20 12:45

12:54 06.04.2020
tiit_ (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Paar päeva tagasi oli artikkel alles, et Eesti on ainuke Baltikumist kus kütuse hinnad pole viimase nädala jooksul langenud. Lätis oli bensiini hinnalangus nädalaga 5 senti. Meie kütusefirmad suurendavad ainult marginali seda on näha hulgihinna ja jaehinna pidevalt suureneva vahe pealt. Kas siis Lätis ja Leedus tarbimised eraisikutel ei ole vähenenud? Praegu lihtsalt lüpstakse eratarbijat nii, et vähe pole.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/vordlus-kui-palju-maks
ab-kutus-eestis-latis-ja-leedus/
13:10 06.04.2020
loodrile (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
kuidas Läti Neste saab Riia 2 tanklas hetkel müüa diisli 0,877€?

https://www.neste.lv/lv/content/degvielas-cenas
13:53 06.04.2020
Selgitan sootsiumile (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Läti on vaene riik, no selline isegi, noh poolriik.
Meie Eesti on eduriik! Meie võime ka kreeklastele kütust osta kui vaja!
Kuna eestlane olla on väga uhke ja hää, siis me oleme nõus maksma mistahes hinda, ainult vaesed hakkavad virisema ja meie pole ju vaesed.
Küsige Kerstidendilt kui ei usu!
14:08 06.04.2020
63amg (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
saksas oli disla alla euro.meil seisavad hinnad juba kuu aega,nagu raudnaelad.tegelikult peaks riik sekkuma.see pole normaalne!
14:14 06.04.2020
looder23
Re: kütuse hind maailmaturul
Aga miks sa ei küsi seda neste Latvia käest? Kui suur on sealsete tanklate läbimüük? Eks Lätis Leedus ole ka eraiikutele kütuse müük langenud, aga võrdle võrreldavat. Palju on Eestis elanikke ja palju on Riias elanikke. Paraku võrdselt, aga Riia pindala versus Eesti pindala? Aktsiisid ka võrdsed? Lätis-Leedus ei ole langenud rahvusvahelise transpordi tankimine. Kui suur see Eestis on? Põhimõtteliselt null. Leedus on tanklates hindu erinevaid. See, et sa näed kuskil kodulehelt ühe või kahe tankla hinda, siis tähendab, et see on üle läti üks hind? Naiivitar.
14:50 06.04.2020
tiit_ (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Riias on elanikke 630 000, Tallinnas on elanikke 426 000. Aga kuidas see peaks õigustama meie kütuseärikate kasumimarginali suurenemist kriisi ajal pea kahekordseks? Kui tarbitakse vähem siis on ka kulud kütuse transpordile väiksemad, automaatjaamas ei ole ka personalikulu, hooldada on samuti vaja harvem jne jne. Bensiin hulgiterminalis 0,95, tanklas 1,249. Nii suurt marginali pole veel kunagi olnud.
15:16 06.04.2020
maaks
Re: kütuse hind maailmaturul
Võtta tuleb sealt kust on võtta :-) Miks sa arvad, et kõigil kehvasti peab minema nagu sul? Kui ei jaksa osta, siis käi jala - teed ühtlasi ka loodusele pai :-)
PS Tõenäoliselt on kalli kütusehinna taga "tõsiasi", et kallil ajala tanklasse viidud kütus ei ole tingituna väikesest/ olematust käibest veel ära müüdud ja seetõttu ei saa sinna peale tuua uut/palju odavamat kütust :-) :-)

Muudetud 6.4.20 15:19

15:56 06.04.2020
looder23
Re: kütuse hind maailmaturul
Kui läbimüük on väiksem, kas siis talvel lund tuleb tanklas vähem koristada? Platsirent on väiksem? Tänavavalgustus põleb säästlikumalt? Ainuke sääst elektrilt on see, et pump käib vähem ringi. Tankla seadmete hoolduse poolelt on nii ja naa, sõltub sellest, kas hooldus käib ajalise intervalliga või läbimüüdud liitritelt. Taatlemine on ajaliselt ette nähtud. IT hooldus on ajaline ja pidev. Sinul ju ka on püsikulud. Kui nüüd sul töö väheneb, siis oma kulutuste katteks pead tegema rohkem tööd (mida ei ole) või küsima rohkem palka (mida tõenäoliselt ei ants või vahetada töökohta). Või siiski-siiski lased oma tunnihinnet alla, et äkki pakub tööandja rohkem tööd. Tanklal seda võimalust pole, sest kui pole tarbijaid lihtsalt, siis pole ka kellelegi rohkem müüa. Samuti nagu ka su tööandjal pole rohkem tööd anda. Bensiin on veel eriti madala läbimüügiga kaup. Ja tünni paigaldamine maksab sama raha nagu diisli tünni puhul. Tünni enese hind samuti.
15:57 06.04.2020
looder23
Re: kütuse hind maailmaturul
AMG, riik sekkubki. Juks maist langeb diisli aktsiis.


Huvitav, millises põnevas tanklas seal saksas see alla eurone kütus on. Juht saatis täna pildi, diisel kiirtee ääres 1,359, külavahel 1,149. Muidugi võib üksikuid tanklaid olla, kus on kütus alla euro. Tavaliselt on sellised odavad tanklad olnud supermarketite tanklad. Neis olen näinud odavaid hindu. Muidu külade vahel ketitanklates ikka üli harva. Need üksikud tanklad, kus on odav olnud, on tavaliselt arali tanklad olnud.

Muudetud 6.4.20 17:26

16:03 06.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
Suured kütusehinna üle virisejad, kui see äri nii lihtne ja nii hullult kasumlik on, palun, tehke oma tanklakett ja müüge seal kasvõi alla oma hinna kütust.
16:14 06.04.2020
tiit_ (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Huvitav on see, et Lätis ja Leedus saab hinda langetada aga meil on vaja aprillis veel lund lükata. Lätis ja Leedus on täpselt samamoodi püsikulud olemas.
16:15 06.04.2020
tiit_ (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
"Tallinnas püsisid bensiinikütuste ja diislikütuse hinnad möödunud reede tasemel. Riias langesid bensiinikütuste hinnad nädalaga 5 sendi võrra, diislikütuse hind langes 7 sendi võrra. Vilniuses langesid bensiinikütuste hinnad eelmise reedega võrreldes 10 sendi võrra ja diislikütuse hind 3,4 sendi võrra."
18:05 06.04.2020
63amg (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
saksas on soovitatav tankida õhtul kella 6-10-ni.siis on kütus kõige odavam. bahni ääres on alati kütus 20-30 senti kallim olnud.
automaattanklates on euroopas alati kütus odavam,kui tavatanklas.meil millegipärast vahet pole.kõik on ühe hinnaga
võibolla tõesti hakkas riik ajusid liigutama,kuna käibekat ja aktsiisi on vähem laekunud.kui disla hind jääb kõrgemaks,kui leedus,siis pole sellest langetamisest mingit pointi.rekkad tangivad ikka leedus edasi
18:14 06.04.2020
. (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
samas jääb bensu hind samaks, st aktsiis ei muutu ja kütuseärikatel pole mingit probleemi ega sundust selle hinnaga mängida. loomulikult tõstmise suunas on nende mäng. nemad oma sissetulekutest juba ei loobu. aga eks see aktsiisivärk rohkem helmete valimislubadus kui eriolukorra leevendamine.
19:08 06.04.2020
looder23
Re: kütuse hind maailmaturul
Ajakirjanduses leelotati küll, et aktsiis langeb leedu tasemele ehk 37,2 sendini liitrist. Aga kas see mitte pole läti hind? Leedu peaks 33 senti olema. Eks mingit tolku ole ikka, siis pole mõtet Lätis tankida. Need kes Eestist läbi sõitsid, tankisid viimati Lätis nüüd Eestis, enne kalli kütusega riiki minemist.
21:11 06.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
Lõpuks jõuame ka sinna tagasi, et elame kapitalistlikus ühiskonnas ja kaupleja võib hinnad ise määrata.
Oot oot, mismõttes on hinnad samad? Kütuse hinnad ei ole tanklates üldsegi mitte samad.
Muidugi ei erine nad väga palju, ei saagi erineda, sest tanklate juurdehindlus ei ole suur, see üsna sarnane ja kütuse miinimumhinna paneb paika juba riiki tuleva kütuse hind ja riigimaksud.

Hulgihinnaga kütuse puhul jätate te väga tähtsa asja arvestamata, sellele tuleb transport juurde liita, samuti tuleb osta vähemalt tonn.
Ei mõista mina, mida te ulute kütusehinna üle, teil kõigil pidid ju suured võimsad maasturid 3 sajale võtma, kus nüüd see ökonoomsus on ?
Ah, et tegelikult ei võtagi 3 sajale vaid oluliselt rohkem ?
Vot nüüd jõuame asjani.
Teine teema on see, et pole vaja ka niipalju sõita, veel enam nii kütusejanuste autodega ja probleem kütusehinna üle kaob.


Arvetades inflatsiooni on meil kütus tegelikult odav, see on viimase 18 aastaga tõusnud vähem, kui inflatsioon.
Aastal 2002 oli bensiini hind 9,30kr liiter, hetkel on see 18,8kr liiter, ehk siis hinnatõus on olnud 18 aastaga umbes kaks korda, koma peale.
Sealjuures on inflatsioon olnud oluliselt suurem, kui kaks korda.
2002 aastal oli miinimumpalk 1850kr 118,24 Eurot, hetkel on miinimumpalk 584 Eurot, mõlemad on bruto palgad, võtke maksud maha.
Kuid nagu isegi näete, on 18 aastaga miinimumpalk tõusnud 4,94 korda.
Tulumaksuvaba miinimum natuke muudab seda, aga igatahes on miinimumpalk tõusnud kõvasti rohkem, kui kütuse hind.

Keskmine palk on tõusnud alla 4 korra, aga endiselt rohkem, kui kütuse hind.

Muudetud 6.4.20 21:15

21:54 06.04.2020
63amg (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
ma ei ulu midagi.lihtsalt imestan.mul inimestest kahju,kes peavad autoga tööl käima
22:13 06.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
No ei vaidle vastu, et autoga tööl käimine on kulu, tõsi.
Kuid eks seda olekski mõistlik optimeerida, kui kaugel tööl käia, kui tihti ja millise autoga.
22:35 06.04.2020
tiit_ (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Nagu üks sinistes sokkides plakatikleepija ütles, kui kütus on liiga kallis ostke uued säästlikud autod.
17:51 07.04.2020
Sirkel X (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Mõni siin ikka kirjutab mõttetut pläma, et tanklate hooldused ja muud kulud nii suured, blaa-blaa… Olete üldse kursis palju tanklad kasumit siin teenivad, näiteks Circle teenis u. miljon eurot kuus, Neste ka sinna lähedale oma kasumiga. Kõik see tulu läheb veel kuhugile väljamaale. Tanklaketid on lihtsalt nii ahned ja saavad rahvast röövida nagu tahavad, sest ilma kütuseta ei toimi ju midagi. Tanklate arv juba näitab , et kui hästi siin kütuseäri läheb, igal nurgal tankla. Kokku ligi 400 ja pooled neist Tallinnas ja selle lähiümbruses.
19:00 07.04.2020
. (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Eks ta nii ole jah- kurdavad, et tankla ülalpidamine on kulukas, aga kui see ei tasuks ennast ära, ei ehitataks ühtegi tankalt juurde. Meil aga on näha, et viimase 30a. jooksul ei ole tanklate ehitus eriti pidurdunud, st uusi tekib tasapisi kogu aeg juurde.
Tankalte hädaldamist, et elu on raske, ei maksa kohe kuidagi tõsiselt võtta.
21:01 07.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
Unustate tõsiasja, et suure osa oma kasumit saavad tanklad söögi ja muu värgi müügist, mida nende tankla poodides müüakse.

Aga meenutan veelkord, elame kapitalistlikus riigis, hinna võib igaüks ise määrata ja tanklad ei ole heategevusühingud.
Miks te ise tanklat ei tee, kui see nii lihtne on ja seal kütust ei müü näiteks 1 sent juurdehindlusega, kui see teie arvates piisav on ?

Ettevõte tehaksegi eesmärgiga kasumit teenida, mitte heategevust.
Ma ei mõista seda kütusehinna pärast vingumist.
Suurele etevõttele miljon kasumit kuus ei ole mingi eriline näitaja.

Ütlen veelkord, tehke oma tanklakett, tahaks näha, kauaks te ellu jääte.
21:06 07.04.2020
... (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Pole eriti tähele pannud, et tanklate parklad oleks autosid täis ja siseruumid sööjatest pungil, seega hoia oma l... jutt burksimüügi kasumist endale. Kui see nii lihtne oleks, siis miks nad üldse automaattanklaid omavad? või miks üldse kütust müüa kui söögiga teeniks rohkem.
21:28 07.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
... pigem hoia sina enda loll jutt endale, kui sa mitte midagi ei tea.
See, kui sa asjadest mitte midagi ei tea, ei anna sulle õigust siin sõimama hakata.

Mis küsimus see on, milleks on automaattanklad? Kas sa üldse mõelda ei oska?
See kõik sünnib tasuvusanalüüsi järgi, kuhu on mõistlik teha mehitatud tankla ja kuhu automaattankla.
Tahaks veel küsida, kas sul on mõtlemisega väga suured raskused? Ma pole kuskil öelnud, et tanklad söögiga rohkem teenivad, vaid,et teenivad olulise osa juurde.
Teiseks, miks nad peaksid ainult sööki müüma, kui sööki ja kütust koos müües teenib rohkem?
Lisaks on hea tanklapoe ja söögikoha omamise eelised, klientide enda tanklasse meelitamine, konkurentsi pakkumine.
Ma ei tea, kus kapa kohilas sina tankimas käid, aga mina kohtan tanklate parklates palju autosid.

Siin natuke räägib ka sellest, palju nad muu pealt teenivad.
https://majandus24.postimees.ee/6417590/kutusemuujad-said-il
usaid-kasumeid

Muudetud 7.4.20 21:44

21:38 07.04.2020
looder23
Re: kütuse hind maailmaturul
ei ole kütuse äris nagu teie, aga arvutame kiirelt selle olmelise kasumiga kütuseärist. no võtame pärnu linna. elanikke jämedalt 40000. võtame, et umbes pooled on lapsed ja vanurid, kes ei oma autot. jääb ca 20000. igal täiskasvanul pole ka autot. noh, et ilusam arvutada, siis pärnus on 10000 autot. iga eraisik ostab keskmiselt kuus 50l kütust. kuu ajaga müüakse ulmelised 500 0000 liitrit. juba hakkavad rahanumbrid silme ees kerima. päevas siis umbes 16667 liitrit. vau... pappi tuleb nagu putru. lasin kiirelt silme eest läbi, et pärnus vist umbes 12 tanklat. 1389 liitrit per päev tankla kohta. krt...sellise moega ei jõua ju isegi alt ära enam kulutada. mis see kütuse jõrm juurdehindlus oligi. 25 senti per liiter? 347 euri päevas puhas kuld. oi kurja, nüüd ei oska seda sissetulekut kuhugi paigutada. vahetuses on töötajaid tavaliselt 2, kaks vahetust + juhataja. päevas siis 5 töötajat. tunnihinne ettevõttele koos kõigi maksudega (võtsin bruto palgaks 700 euri ja kõik saavad 500 maksuvaba) on umbes 5,26 tunnis. ööpäevas tuleb 60 inimtöötundi kui on 12 tunnised vahetused. 315,6 euri päevas on ainult töötaja kulu. 31 euri päevas puhastulu. aga elekter, üür, kütuse toomine, maamaks, talvel lumelükkamine, jne. raamatupidamine ning muud kontorikulud. sealt tanklas järgi jäävast rahast peab ka muud organisatsiooni üleval pidama. see nüüd arvutatud puhtalt ainult eraisikute baasil ja kui keegi ei kasuta sooduskaarti. kui sooduskaarti kasutatakse siis sissetulev tasu langeb. heaküll, automaattanklates ei ole töötaja kulu, aga kas seal tuleb seda 1389 liitrit päevas? vaevalt. need kipuvad ka sellistes kohtades olema, et ärikliendid sinna ei satu. muide see eraisiku 50 l per kuu on arvestatud siis kui ta käib tööl. praegu tööd pole ja paljud kodukontoris, sõidud drastiliselt langenud. tee uued arvutused vast 25 liitrit kuus. njaa...roogib ikka ulme pappi selle kütusemüügiga kokku.

kui keegi siin ütles, et mill euri kasumit on ulme kasum, siis tuleb vaadata, et ikka millest. mis käibest. ajakirjandusest käis läbi mingi aeg info ning nende puhaskasum käibest oli ikka väga väike %. circuse töötajaid on nii palju, et kui igale töötajale oleks tehtud paarsada euri palga tõusu, tekib aastalõpuks kahjum. ja ärge unustage, et see kasum on ka kohvi, kabanossi ja muu träna müügist kokku aetud. seega ei ole ju väga lill see kütusemüük. teil on alati võimalus välja võtta eelmise aasta aruanne ning sealt vaadata kuidas tulud jaotuvad.
22:15 07.04.2020
tiit_ (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Circle K aasta puhaskasum 10-12 miljonit pole teps mitte kommiraha. Miks igaüks tankat ei tee? Selle pärast, et riiklikud nõuded on nii karmid, et iga suvaline külamees ei saagi tankalt teha isegi kui tahaks.
22:16 07.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
Ah,et tiit hakkad vabandusi otsima? Aga äkki tunnistaks, et tankla tegemine ja pidamine polegi nii lihtne? Ehk siis pole mõtet enda saamatuses teisi süüdistada.

22:19 07.04.2020
tiit_ (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Tallinnas on Sõpruse pst ja Linnu tee ristmikul 3 tanklat. Juusiis tasub ära ja järelikult on kasum piisavalt hea kui üks kütusefirma saab samale ristmikule 2 tanklat püsti ajada.
22:34 07.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
Sellised asjad tehakse konkurentsi pärast, et saada võimalikult palju kliente enda juures käima.
Samuti, et püsiklientidel oleks igal pool oma tankla võtta.
Kliendil peab olema mugav, kiire ja lihtne ligipääs tanklale.

Muudetud 7.4.20 22:36

06:54 08.04.2020
... (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
selge, ehitame võimalikult palju tanklaid, et võimalikult palju kliente endale saada ja meid ei huvita mingi rentaablus, peaasi, et kliente vooriks...
sa solk saad ikka aru, et ilma kasumiarvutuseta ei tehta midagi ja kui arvutus näitab, et tankla toob kasumit, siis ta ka ehitatakse. ja kogu järeldus sellest on, et kütusemüük on kasumlik äri ja kogu hala tanklate ülalpidamise kulukuse kohta on bullikaka.
ja veel
Olerexi käive kasvas 17 protsenti 332,6 miljoni euroni ning kasum pea kolmandiku võrra 2,3 miljoni euroni

ja nüüd solk saa aru sellest, et kasum on see asi, mis jääb järgi peale kõikide, rõhutan KÕIKIDE kulude (kaasa arvatud kirjaklambri ja põrandaharja ostu) mahaarvamist, st need miljonid on selline papp, mille omanik piltlikult öeldes omale taskusse pistab, ostab kaatri või uue mersu, enda asi. ei ole kasumlik äri?
08:22 08.04.2020
ahhh (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Tänapäeva firmade puhaskasum on see raha , mis on juba üle jäänud kaatrite ja maasturite ostmisest. Enamus firmade omanikud elavad ise,,äripindadel,, ehk üürivad firmale kontori nime all elamut.
Isegi raamatupidamise firmadel on vaja omada ATV ,garaazi ees on ju vaja lund lükata. Tegelt rallitakkse iga nädal metsades ja karjäärides.
08:36 08.04.2020
63amg (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
ehk,siis olgem täpsed.puhaskasum on see mida ei suudetud,jõutud enam maha prassida.nii öelda jäi üle.
p.s. ma ei ole kade inimene
19:10 08.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
... mis sousti sa ajad ?
Sa ei taipa vist midagi ärindusest.
Kuid loomulikult on nad kasumlik ettevõtte ja on loodud kasumit teenima, miks peakski teisiti olema?
Sina ei ole mingi ütleja, kui palju nemad tohivad kasumit teenida, elame vabas ja kapitalistlikus ühiskonnas.
Sellise suure firma kohta ei ole need miljonid mingi eriline kasum.
Sa unustad ka ühe tõsiasja, räägitakse jooksvast kasumist, aga mitte niiväga sellest, kui mitu aastat kulub, et oma ehitatud tanklad tasa saada.


Sa ... ei taipa vist klientuuri saamisest ja hoidmisest mitte midagi?
Korraliku tanklate võrgu omamine on äärmiselt tähtis, et saada ja hoida kliente ning pakkude konkurentsi teistele tanklatele.
Samuti korralikud tankla poed ja söögiosa, see on kõik, mis meelitab ja hoiab kliente, pluss muud võimalused, mida nad pakuvad, sealhulgas pesula.

Iga konkreetne tankla ei pea olema kasumis, aga tanklate võrk peab olema kasumis ja hoidma ning tooma kliente, kes on rahul.
Loomulikult teevad nad enne tasuvusanalüüsi, kuhu ja kas tanklat ehitada.

Kuid nagu öeldud, tee ise oma tankla kett, kui see nii lihtne on, aga nagu tuli välja, ei olegi see lihtne.
Pigem võiks lõpetada mõttetu virisemise kütuse hinna üle, et keegi teile alla oma hinna kütust ei müü.

Arvestades, kui vähe sa ... majandusest taipad, ei ole sa võimeline ühtegi tanklat rajama ega kasumlikult pidama.
Sinust kumab läbi selline lihtsa inimese mõtlemine, kes tahab ainult odavalt kütust saada, kes muust ei jaga ja keda muu ei huvita.
Huvitav, kes sa selline oled, et tanklatelt nõuad, et nad oleksid heategevusasutused ?

Või kes sa selline oled, et ütled, kui palju tohib tankla liitrile juurde hinnata ?
Ei tasu unustada tõsiasja, et selle liitri juurdehindluse eest tuleb tasuda ka kogu tankla kulud ja ka muud asutuse kulud jaotatult tanklate peale.

Kas sa üldse tead, et praegusel hetkel on üle poole bensiini liitri hinnast riigimaksud ?
Kui sa ise ei ole võimeline tanklaketti rajama ja otsid ainult vabandusi, siis järelikult ei ole see ikka nii lihtne äri, ainult räägid.

Muudetud 8.4.20 19:16

19:41 08.04.2020
. (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Tead solk, tegelikult on maailm lihtsamalt üles ehitatud kui sa arvad, aga su lihtne mõistus näeb igal pool vaid keerulisi asju. Osta odavalt ja müü kallilt on äritegemise põhialus. Ja kui müüd kaupa, mis on eluliselt tähtis ja mida inimesed ostma peavad, on hinnamonopol sinu käes. Konkurents on see, mis hinnad alla lööb, aga kütuseturul meil konkurentsi ei ole, on kartellilepe (googelda seda sõna) ning seega hinnad ühesugused ja püsivad. Mine vaata, mis poes näiteks piimatooted maksavad- suht erinevad hinnad ju. Kas arvad, et farmi või piimatööstuse pidamine on lihtsamad asjad kui kütusemüük, mille põhiteema on see, et mine sadamasse, lase paakauto täis ja vea tanklatesse laiali. Kas tankla ehitamine on keeruline? Sinu jaoks muidugi, sa ei jaga sellest maailmast halligi, aga tegelikult on see imelihtne- omanda maatükk, telli projekt, kooskõlasta mitmete riigiametitega ja omavalitsusega, võta ehituspakkumised ja tee leping soodsa ning usaldusväärse ehitajaga (tavaliselt on välja kujunenud omad joped, kellega juba pikalt koostööd tehtud), siis kuuluta cv keskuses, et töötajaid vaja ja poole aasta pärast on järjekordne tüüprojekti järgi tehtud tankla töös. Elu on lihtne solk, keeruliseks mõtled sa ta ise.
19:51 08.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
. kas ise ka aru saad, millist jama sa praegu tootsid ja millist rumalust see peegeldab?

Kui see kõik nii lihtne on, siis miks sa ei tee tanklat, kus sa müüd odavalt kütust ?
Aga noh, sa ei oska muud, kui vaid jama välja mõelda ja solvata, mingit kasumlikku tankla pidajat sinust ei ole.
Ok siin viriseda oskad ka, aga tanklat sa küll teha ei suuda ja kasumlikult pidada.

Sinu kartellikokkuleppe jutt on ju lihtsalt jama, sul ei ole sellele mitte mingit tõestust, lihtsalt sinu väljamõeldis.
Sa ilmselt ei tea sedagi, palju on riigimaksud kütuse pealt.

Tekib ikkagi küsimus, mis ütleja sina oled, et paned paika, mis hinnaga tankla kütust müüma peab?
Äkki paneks siis selle ka paika, palju sina kuus tohid palka saada? Näiteks 584 Eurot miinus maksud, rohkem ei tohi sulle maksta, kuidas meeldiks ?

Muudetud 8.4.20 19:57

20:07 08.04.2020
. (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Tahad teada, kuidas tööturg toimib ja kuidas palgad kujunevad? Väga lihtne- kui saadad cv ja tööandjat see huvitab, siis kutsub vestlusele ja hindab sinu sobivust. Kui sobid, pakub sulle palganumbri, kui see sulle sobib, saad tööle, kui tahad rohkem ja see tööandjale ei sobi, siis sa tööle ei saa, võetakse see, kes palgaga nõus on. Võid ju homme minna oma tööandja juurde ja öelda, et tahad tonni juurde. Tööandja kas nõustub ja maksab või irvitab ja saadab uksest välja. Hea, kui lahti ei lase. Vot selline on sinu maksimaalse palga tase solgikene. Tööturg on nagu iga teinegi turg- hind kujuneb kokkuleppel ehk siis kui odavalt oled nõus end müüma ja kui kallilt on tööandja nõus sind ostma.
20:22 08.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
Huvitav, et kütuseturg sinu jaoks siis selline pole, et ise kujuneb? Seda sa siunad.
Saad sa ikka aru, et sa rääkisid hoopis teisest asjast?

Mina küsisin, kuidas sulle meeldiks, kui sulle öeldakse, kui väikest palka sa tohid teenida, nagu sina tahad tanklatel hinna paika panna oma suva järgi.
Aga sina sokkisid ainult selle peale hoopis midagi muud.

Sul ei ole tegelikult tanklate kohta mitte mingeid argumente, lihtsalt tahad jaburalt odavalt kütust osta, alla tankla oma hinna ja loogikale sinu jutt ei allu.
21:01 08.04.2020
. (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Ja sina tahad alati kõige eest rohkem maksta? Kütuse, piima, liha, leiva ja korteri eest? Ühel päeval paneb piimamees liitrihinnaks 5€ ja lihunik kilohinnaks 10€ ja pagar pätsi hinnaks 15€ ja majaomanik üürihinnaks 1000€ ja kõik põhjendavad seda suurte jooksvate kuludega ning sina oled nõus? Miks on hinnad muudel elualadel konkurentsist sõltuvad ja mõni võib sama toodet odavamalt müüa, aga kütuseturul on kõigil samad hinnad? Miks on alkoholihinnad erinevad, kuigi ka neil on aktsiis? Oskad vastata või plähmid jälle niisama oma bullikakat vastu? Aga võib olla ongi asi selles, et sinusugused tanklat ei ehita ja tankalomanikel ongi niimoodi hea sinusuguseid pügada?
21:04 08.04.2020
tiit_ (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Solk on vist see Alexela vahutaja isiklikult. Jutt on kahtlaselt sarnane.
21:21 08.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
. bullikakat ajad siin sina.
Miks kallilt osta? Ma ostan asju turuhinnaga, nagu nad müügis on.
Ka kütuse hind ei ole sama, sa ei tunne vist numbreid, kui ütled, et need sama on, vaata erinevaid tanklaid.
Põhjus, miks kütuse hinnad ei erine kardinaalselt, seisneb riigimaksudes ja selles, et tanklad hindavad võrdlemisi sarnaselt juurde, mitte ahnelt.
Tavaliselt on see juurdehindlus 5-15 senti, mõnikord võib ka 20 senti olla.
Ei tasu unustada, et see juurdehindlus, sisaldab ka käibemaksu.
Kütuse hulgimüügi puhul tuletan veelkord meelde, seal pead ostma vähemalt tonni ja maksma ka transpordi.

Ja vastavalt konkurentsile nad seda hinda kõigutavad, kui konkurentsi ei oleks, siis võibolla paneks mõni tankla ka 50 senti juurde, ole õnnelik, et ei pane.
Praegune kütuse juurdehindlus on mõistlik.

Sa ei saa kütust võrrelda alkoholiga, sest kütus on väga sarnane toode, kuid alkoholi puhul on väga palju erinevaid sorte ja kangusi, mille valmistamine on juba nii erinev, et see juba loob väga erinevad hinnad neile.
Samuti on alkoholiaktsiis vastavalt joogile erinev.
Poes müüdavad tooted on tooted, nad ei pea vastama nii jäikadele reeglitele, nagu kütus peab, nagu näiteks oktaanarv jne.
Poes müüdavad toit peab vastama tervisenõuetele, aga tema retsept ei ole nii täpselt paigas, nagu on seda mootorikütusel.
Piima võib toota erinevalt nagu ka võime teha sellest keefiri, jogurtit, põllumajandusel on ka toetused, mis asja muudavad.
Piima hinna puhul on mõjutajaks juba pakend, kuhu see on pakitud.
Piima hinda võimaldab sedasi kõigutada ka see, et seal pole aktsiisi, lisaks on piim kiiresti riknev toode.
Muideks piima tootjatele ei meeldigi, et piim nii odav on.

Muudetud 8.4.20 21:26

21:34 08.04.2020
tiit_ (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Kriisi ja äkki saabunud majandussurutise ajal on marginalid jõudnud juba 30 sendi peale liitrist bensiin 98-l võrreldes hulgihinnaga. Marginalid ei ole kunagi nii suured olnud kui need on täna. Inimestel langetakse palkasi, ettevõtted saadavad töötajaid sundpuhkusele või koondavad aga kütuse edasimüüjad võtavad rekordmarginaale. Kindasti annab oma osa see ka, et piirid kinni ja inimesed ei saa enam käia Lätis odavat kütust tankimas.
21:44 08.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
Ära unusta ka tõsiasja, et transport tuleb juurde ja näiteks Olerexis on miinimumkogus 3000 liitrit hulgimüügi puhul.
Samuti, kui sa vaatad posti hinda, lahuta sellest sooduskaart.

Muudetud 8.4.20 21:47

21:53 08.04.2020
tiit_ (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Hulgihinnast tuleb samamoodi kliendi lepingu soodustus alla.
21:57 08.04.2020
tiit_ (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Mina isiklikult tangin juba üle aasta üldjuhul Jetoilis, vahel ka Krooningus kus on postihind ilma lepinguta täiesti normaalne võrreldes hulgihinnaga. Kui lõunas käin siis on Läti tanklad.
21:58 08.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
Hulgihinna juurdehindlus on olematu, seal ei ole enam mingit erilist soodustust teha, see on võibolla üks sent, mille sealt mõni väga hea klient võib saada.
Mina tangin sooduskaardiga üldjuhul Olerexis ja ei kurda.
Kas sa tead, et hetkel on sellest hulgihinnast üle poole riigimaksud?
Ehk siis, seal ei olegi enam mänguruumi, sinna peab veel ära mahtuma ka kütuse enda hind, millega see riiki sisse tuleb, vastavalt kütusele ka biokomponendi maksumus.

Muudetud 8.4.20 22:01

22:08 08.04.2020
Sirkel X (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Sa Solk ikka täiega vahutad siin. Oledki mingi kütuseärikas või sind üldse ei koti kütusehinnad, vastupidiselt enamikele inimesetel. Sinu siinsed väited ei pea üldsegi paika nendes, et juurdehindlus on kõigil 5-15 senti ja hind sellega kõigil sama. Aga kuidas saab siis näiteks esiteks Jetoil müüa kütet 7-9 senti odavamalt, teiseks firmakaardiga saab diisli ca 15-20 senti alla postihinnast, kolmandaks hulgihind oli siin pea 30 senti soodsam. Neist numbritest saab mingi ettekujutuse, palju neil kasumimarginaal on. Lisaks on 95 ja 98 võrdse hinnaga aga kartell lisab lihtsalt 5 senti juurde.
22:12 08.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
95 ja 98 ei ole algselt sama hinnaga.
ütlesin ju, et hulgihinnale lisa transport ja võta postihinnast sooduskaart maha, nii tuleb vahe väiksem, kui 30 senti.

Mind ei sega jah kütusehinnad, sest need ei ole kõrged ja tanklad ei koori inimesi.
Lisaks on kütuse ostmine vabatahtlik, sõida vähem, osta ökonoomne normaalse võimusega auto ja sõida ökonoomselt, mitte gaas põhja ja ristmikul lärts pidurit.
Ei ole vaja maanteel ka sedasi kihutada ja palju möödasõite sooritada ja kolonnide vahele pressida, see kõik võtab kõvasti kütust.

Võib sõita ka 85kW autoga, ei pea sõitma 150-200kW autoga, kui kütusehind sinu jaoks kallis on.

Praegu selle viiruse jama tõttu ongi ilmselt hinnad kallimad, kuna ostetakse vähem, tanklad peavad, aga ikka toimima.
Ma ei salli seda tanklate süüdistamist, elame kapitalistlikus ühiskonnas ja igaüks võib oma kütuseäri teha, kui tahab, kui tal on piisavalt pealehakkamist.
Kui ei ole, siis pole ka mõtet viriseda kalli kütuse üle, kuna see ei ole üldse nii lihtne äri, nagu siin mõned üritavad väita.

Muudetud 8.4.20 22:16

22:33 08.04.2020
63amg (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
mul 90kw auto võtab rohkem kütust,kui 240kw masin
22:35 08.04.2020
Sull12
Re: kütuse hind maailmaturul
Ega loogikat polegi? Ostan hetkel Norras diislit 94senti l. Ja juba 2,5 nädalat. Siin vist viirust ja ostu vähenemist pole?

Miks sa Solk tood igasse teemasse sisse 150 (või 115kw ehk sinu Honda)- 200kw masinad? Küsin endiselt, hapud viinamarjad?
22:46 08.04.2020
komvek
Re: kütuse hind maailmaturul
Kas teadsite et Soome kütusehinnast moodustavad 68% maksud? Vähemalt 3 nädalat on 20 jaama üle soome suutnud diislit müüa alla 1,20raha. Viimased 7 päeva on disla odavaim hind olnud 1,08
00:25 09.04.2020
looder23
Re: kütuse hind maailmaturul
isegi 20 jaama üle soome on suutnud müüa kütust alla 1,20. aga mitu jaama on soomes kokku ja kes ei müü alla 1,20 kütust?
tegelikult see ühtne hind ja suht stabiilne oma mitte kõikumistelt vähendab nn tankimisrändlust. sest nagunii on jaamasid, mis ei kata müügist oma tulusid ning nende kulu katavad jaamad, mis on suuremate käivetega. kui nüüd suurema käibega jaamades viia kütuse hind madalamale, siis inimele sõidab kaugemale tankima ja antud tanklas väheneb müük veelgi.

viskan siia ühe lingi, saksas arali tanklate keskmine müügihind. see ei tähenda, et sa saadki selle hinnaga kütuse kätte. seal on kütusehinna kõikumine meeletu. mulle küll ei meeldi, kui hind muutub korra tunnis. parem olgu üks stabiilne hind.

link ise https://www.aral.de/content/dam/aral/business-sites/de/globa
l/retail/pdfs/kraftstoffpreis-archiv/monats%C3%BCbersicht_20
20/kraftstoffpreise_monatsuebersicht_m%C3%A4rz_2020.pdf


meie vähese elanike ja suhteliselt vaese rahva juures ei ole see suurte hinavahedega müük väga õigustatud. varsti pannakse nii külatankla kinni ja siis kiunute, vaat kus vereimejad, ei soovi külarahvast aidata, pean nüüd kaugel kütuse järgi käima. kuigi nagunii käidaks, sest kuradi vereimejad, tahavad maakatelt rohkem raha saada.
00:40 09.04.2020
Marko
Re: kütuse hind maailmaturul
Suured ketid saavad kliendi hoidmiseks mingi aja ka miinusega müüa.
06:51 09.04.2020
... (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Muideks piima tootjatele ei meeldigi, et piim nii odav on.


sa solk paned ikka täiega kümnesse. ütle veel, et kütusemüüjatele ei meeldi odav kütusehind ja oledki aru saanud, mis maailmas toimub.
aga küsiks veel ühte asja- kui kaks tanklat on kõrvuti ja üks müüb kütust viis senti odavamalt, siis kumba tanklasse sa tankima lähed- kallimasse või odavamasse?
ja teine küsimus, et kui üks tankla müüb ööpäevas tonni kütust hinnaga 1.109 ja teine müüb poolteist tonni hinnaga 1.009, siis kumb tankla rohkem raha teenib?
kumb variant on sinu arust mõistlikum- kas hoida hinda kõrgel ja saada vähem ostjaid või hoida hinda madalamal ja saada rohkem ostjaid?
kas kasum sõltub käibest või ei?
püüa vastata konkreetsetele küsimustele, mitte ära hakka oma pidevat umbluud ajama.
08:34 09.04.2020
looder23
Re: kütuse hind maailmaturul
3 punkti. Ära nüüd oma võttest selili kuku, aga rohkem raha teenib tankla mis müüb kütust 1000 liitrit hinnaga 1,109.
10:25 09.04.2020
maaks
Re: kütuse hind maailmaturul
Raha teenimiseks käibelt on jah erinevaid mooduseid. Müües 1 ühiku asja juurdehindlusega 25€ või 25 ühikut asja juurdehindlusega 1€ ollakse näiliselt samas kohas, aga tegelikult on võidus see, kes müüb 1-asja, sest tema kaudsed kulud hoiustamisele, transpordile,"pumpamisele" jne. misiganes asjadele väiksemad, näide taotluslikult lihtsustatud, et kõik tulevased ärigeeniused aru saaksid :-)
10:29 09.04.2020
Uuuest matemaaikast (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Hea looder23- kes oli sinu matemaatikaõpetaja ja kus koolis sa käisid?
11:28 09.04.2020
maaks
Re: kütuse hind maailmaturul
Ongi ärigeenius platsis :-)
Kütus tuleb mõlemal ju hulgihinnaga sisse osta.
Edit: väide on tõene kuni hulgihinnani 0,81€L

Muudetud 9.4.20 11:37

11:44 09.04.2020
looder23
Re: kütuse hind maailmaturul
Kas soovid ka matemaatikat õppida ja sellest aru saada? Maaks tõi näite välja, aga 3 punkti matemaatika tulemusel saab ettevõte reaalselt vähem raha. Jätame välja sisseostuhinns ja oletame, et see on kõigil võrdne. Samuti aktsiisid on kõigile võrdsed. See raha käib ainult ettevõttest läbi, selle eest ei saa ta kasumit ega midagi, aga saa ka muid kulusid katta. Lõplikku müügihinda kujundab ainult juurdehindlus. Ütleme, et 1,109 postihinnaga müüjal on juurdehindlus 25 senti liitrilt. Ja see kes müüb 10 senti odavamalt, on juurde kindlus 15 senti. Noh tegelikult sutsu rohkem, aga arvutamise lihtsuseks sul kergem aru saada. Kallimat kütust müüv ettevõte müüb ööpäevas läbi 1000 liitrit. Teenib 250 eurot, millest saab maksta palgad, elekter jne. Nüüd müüb kõrvaltankla soodsamalt 10 senti 1500 liitrit, mille juurdehindlus on 15 senti ja saab 225 eurot, millest maksta palgad, elekter jne. Lisaks tuleb juba maaksi kirjeldatud teema lisaks. Aga äkki langetaks veel 10 senti kütust ja müüks hoopis 3000 liitrit kütust. Teeniks suisa 150 eurot puhast. Nüüd tekib küsimus, et kust saada kliente selle lisa 500 liitrile, sest 2 tanklat müüvad kokku 2500 liitrit. Sina ei lähe ju topelt ostma? Või hakkad 2x rohkem sõitma? Valad maha, sest odavalt ju saab.
11:53 09.04.2020
Puseriku ja Põhu näide (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Eriti rumalatele...
Peeter Puserik ja Sass Põhk on ärimehed.
Nad ostsid kumbki Säärenõmme hulgilaost 10 õuna, hinnaga 25 senti tükk.
Puseriku Petsi ja Põhu Sassi müügiletid on Koerapeedi maantee ääres vastakuti.
Puseriku Pets pani 10 õuna müüki 50 senti tükk, Põhu Sass aga 1 EUR tükk.
Õhtuks olid Puseriku Petsi õunad müüdud ja rehkendus näitab, et ta oli saanud õunte müügist 5 EUR.
Põhu Sass oli müünud kaks õuna ja saanud 2 EUR.
Nii, Puserik Peeter oli saanud 2,5 EUR kasumit ja Sass Põhk oli 0,5 EUR miinuses.
Puserik Peeter sõitis taas Säärenõmmele ja ostis uued 10 õuna ja nüüd hakkas teenima puhast kasu, Põhu Sass aga müütab oma õunu veel neli päeva ja teenib siis 7,5- 2,5= 5 EUR kasumit. Selle nelja päeva jooksul on müünud Peeter Puserik veel 40 õuna, saades igalt õunalt 25 senti kasumit, mis teeb 10 EUR.
Kui riskile minna, saab nüüd Puseriku Pets osta korraga 160 õuna ja langetada hinda nt 5 sendi võrra õunalt.
On selge, et kui praktiliselt samas kohas müüakse ühte ja sama asja hinnaga 1EUR või 45 senti tükk, siis selge mõistusega inimene valib 45. sendise!
Nüüd on Põhu Sass mänginud nädala lolli ja tal on jama käes, sest ta on oma klientuuri kaotanud ja peab hakkama müüma oma õunu 40 senti tükk!
Käibe pealt teenitakse, mitte kalli asja poleerimisega!
12:34 09.04.2020
looder23
Re: kütuse hind maailmaturul
Lihtsal inimesel ikka lihtne mõtlemine. kas õunad tulevad ise jalgsi hulgilaost kohale? Müügiplatsi rent? Palk? Müüja peab ju sööma ka, ei saa ju kogu juurdehindluse eest koguaeg uusi õunu osta. Kas tõesti kasvab klientuur iga päev 2x võrreldes eelmise päevaga? Ja kui sass lõpetab lolli mängimise on pool su klientuurist läinud. Seda enam kui sass laseb hinna lõpuks 40 sendi peale. Lõppeks jääb klientuur ju samaks. Uusi juurde ei tule ja need jaotuvad kahe müüja vahel ära. Lõppeks kügelevad mõlemad seal teeääres paarisendise juurdehindlusega , kuna juurdehindluse vähesusega enam kõhtu täis ei saa. See müstiline klientuuri kasv saab kuskil otsa ja kui hinnad võrdsustatakse (konkurents) jaotub klientuur nende kahe vahel.
Nagu juba tõin oma eelmises kommentaaris välja, et kui 2 tanklat müüvad kokku 2500 liitrit iga päev siis kust tuleb see lisa 500 liitri ostjad, kui juurdehindlust alandada 20 sendi võrra. Ja isegi kui kallimas tanklas langetada hinda 20 senti, siis 3x suurema läbimüügi korral ei saavutata seda sissetulekut mis oli varem. Läbimüük peab olema 5x suurem. Saad sa aru kordades, mitte protsentides. Kütust tuuakse 5x tihedamalt, pumbad tiirlevad 5 korda rohkem ja kulutavad rohkem elektrit. Ja kui sul on kindel püsikulud, müüjate, elektri jms peal, siis ole nüüd mees ja ütle, kust tuleb see klientuur. Olemasolev klient ei hakka kordades rohkem ostma, sest ta ei tarbi seda rohkem. Sama sinu õuntega. Sa ei hakka ju õunu 2 korda rohkem sööma, kui juurdehindlus langeb 2 korda. St sinu 50 sendi puhul õunast maksaks õun 37,5 senti. Kas sina kui klient ostad õunu nüüd 2x rohkem? Ei osta ju.

Muudetud 9.4.20 12:51

12:46 09.04.2020
Puseriku ja Põhu näide (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Tead, looder23, sa oled kuulus oma rumalate sõnavõttudega.
Pmt pole sa mitte iial kaubanduses selle otseses mõttes töötanud. Paari autorondi müük ei ole kaubandus.
Sa ei tunne mingitki kaubandusega seotud psühholoogiat, sul puuduvad teadmised käibest, sellest mis on tegelikult tulu jms, mis on kõrvalkulud jne.
Ära mitte kunagi hakka äri ajama, sa kõrbed kohe, sest sinu "kasum" sööb kasumi enda ära ja sa oled poole aastaga veel maksuvõlglane, sest meie seadus nõuab maksude maksmist enne kasumi saamist nt. Tegid lepingu, et Sass ja Pets ostavad sinult, Pets maksis raha ära, Sass kõrbes ja ei maksnud, kuid sa PEAD maksud maksma mõlema lepingu pealt riigile ETTE!
Jne...
Saa tõesti ometi kord aru, et sul puuduvad paljudes valdkondades vähimadki teadmiseed ja kohati oled sa oma ette kujutatud "tões" koomiline.
Kui rajada äri pelgalt ahnusele ja soovile "rikkaks" saada sekundipealt, tuleb narkoäri ajada, aga see kisub jamaks ruttu ja auke võib ka ihusse juurde tulla.
Ausas ja konkurentses äris kehtivad teised reeglid ja rehkendused.
13:02 09.04.2020
looder23
Re: kütuse hind maailmaturul
Ausas konkurentsis sinu reeglid? Kus on sinu näites maksud jne. Puserik ja põhk töötavad tasuta? Ma muutsin oma eelmist kommentaari loe see läbi. Kuskil eespool on mul toodud ka kulu tankla töötajatele. Võta need aluseks jalad sa saad aru kui suur peab su läbimüük olema. Sa võid oma õunte näite tuua võrdseks kütusemüügiga. Mõlemal on 25 senti juurdehindlust. Kuna sinu õunaäri on ulmeliselt kasulik, siis arvuta välja mitu õuna pead sa müüma, et maksta müüjale keskmine Eesti palk. Ega sa ju siis mingi rott ole, et müüjale mingit miinimumi maksad. Isegi kui sa ise müüd, pead sa omale maksma. Arvesta sellega, et Sass võttis mõistuse pähe ja hakkas õunu sama hinnaga pakkuma.
13:15 09.04.2020
Puseriku ja Põhu näide (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Rumalus on muidugi ammendamatu resurss, aga ma juhin tähelepanu, et Sass ei võtnud mingit mõistust pähe, sest seda pole kusagilt võtta- see peab lihtsalt omal olema (kõikidel pole) ta müüs oma kaks viimast õuna 40 sendiga ja needki petuga heausksetele, sest õunad olid kaotanud kaubandusliku välimuse.
Siis korjas ta oma lavka tee äärest ära, küttis sellega ahju, et sooja saada, sest puude tarbeks enam raha polnud. Kõik oli "äris" ju!
Õhtud veetis ta oma sõbra, looder23 nimelise geeniusega. uusi bisnesplaane koostades, mis kohe külluse majja toovat.
Ja muidugi rääkis kõikidele, et Puseriku Peeter on siga, Kremli käsilane ja kole ka veel!
14:05 09.04.2020
looder23
Re: kütuse hind maailmaturul
Ok Sass panni oma lavks põlema, varsti on uus lavks ja õuna müüb nüüd Aadu. Sama hinnaga. Jätkuvalt on küsimus õhus, kust kohast pärineb see ammendamatu klientide ressurss? Samuti ootan su arvutust õunte kogusele, et katta kulu müüja keskmise palga kohta? Ma võin ka sind mõjutama hakata kui argumendid ja mõtlemisvõime otsa saavad, aga ma nii madalale ei lasku.
14:16 09.04.2020
Puseriku ja Põhu näide (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
"Ma võin ka sind mõjutama hakata kui argumendid ja mõtlemisvõime otsa saavad"- ilus!
Tegelikult ongi need sul juba otsas ja ootan huviga, millisel moel sa mind nüüd mõjutama hakkad.
Püüad palja taguotsaga siili hirmutada jälle? Ikka ei õpi?
16:04 09.04.2020
solksolk
Re: kütuse hind maailmaturul
Ma olen ka seda meelt, et kütuseostjaid ei tule kuskilt juurde, ostetakse ikka niipalju, kui ostetakse.
Jah see asi nüüd on, et kui kütus on odav, siis sõidetakse rohkem ja ostetakse võimsad autod, samas 10 senti hinnalangetust tõenäoliselt palju selles suunas ei muuda.
Ehk siis, tanklad ei võida hinnalangetusest midagi.

to ...
Tanklate vahel käibki ju konkurents kogu aeg, hindade näol, aga näed ikka on kõigil kliente, kõik ei jookse sinna 5 senti odavam tankla.
Üldjuhul kaks kõrvuti tanklat ei oma ka väga erinevat hinda, pigem korrigeeritakse oma hinda vastavalt konkurentsile, et vahe ei oleks liiga suur.

Veel sulle ... enda harimiseks, tanklate väga suur osa läbimüügist tuleb suurklientide pealt, eesotsas transpordifirmad ja nemad ei vaata postihinda üldse, neil on oma lepingud, mille järgi tangitakse.
Ehk siis, firma rekka sõidab ikka sinna tanklasse, kellega on leping, mitte postihinna järgi.

Sa ... vist ei tea nädalavahetuse hinnasõjast tanklatel midagi?
Asi käibki nii, kui vaadatakse,et kannatab tõsta, siis tõstetakse ja kui nähakse, et on vaja langetada, siis langetatakse, selline konkurentsi järgi hinakujundus käib tanklal kogu aeg.
Teinekord üritab mõni tankla tõsta hinda, aga näeb, et teised ei tule kaasa, siis langetab tagasi.

Muudetud 9.4.20 16:09

16:08 09.04.2020
looder23
Re: kütuse hind maailmaturul
Mis parata, nutika võlud. Mõjutama asemel tuleb lugeda mõnitama. See on nii madalalaubalistele kombeks. Kui veel nüüd kasutajanime pärast ka sae käima tõmbad, siis täis kompott. Selliste keeniuste tase ongi väljamõeldud tegelastega bisnisplaani punuda ja hakata teisele mõtlemist ja isikuomadusi juurde loetlema.
16:36 09.04.2020
Puseriku ja Põhu näide (registreerimata)
Re: kütuse hind maailmaturul
Jah, ma tean, et" See on nii madalalaubalistele kombeks" ja just selline sinupoolne käitumine ongi täiesti ootuspärane.
Argumentide puudumise korral oled alati nii toiminud.
Aga- ikka ilusat päeva sullegi!
17:28 09.04.2020
looder23
Re: kütuse hind maailmaturul
Mina ootan sinu argumente ja vastuseid oma küsimustele, aga neid ei ole tulnud ega tulegi vaid sa hakkasid ette kujutama milline ma olen. Mulle pole vaja sinu seemet dreamse vaid vastuseid oma küsimustele.
See teema on vastusteks suletud.