Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: M+S'TA

17:34 02.12.2008
quasimodo
M+S'ta
Kas peavad ülevaatust silmaspidades olema või saab "suvekaga" ka plussi kirja?
19:48 02.12.2008
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: M+S'ta
Ei saa küsimusest aru.
00:26 03.12.2008
quasimodo uuesti (registreerimata)
Re: M+S'ta
Et nüüd detsember käes ja sääduse ees peaks liikluses M+S rehvidega sõitma.
Nüüd siis, et kui pole ära vahetanud ja tahaks ülevaatust tulla tegema, kas siis peavad ülevaataja seisukohast M+S'd olema või on lubatud ka ilma tulla ning kas ja kuidas võiks see siis tulemust mõjutada?
Ühesõnaga, kas ülevaatajal on õigus anda "talvel" ülevaatust sõidukile, millel pole parasjagu vastava märgistusega rehve all?
Tänud vastamast
09:05 03.12.2008
? (registreerimata)
Re: M+S'ta


Kood 501. Üldnõuded sõiduki rehvidele

3) sõiduautol (M1 kategooria), veoautol, mille registrimass ei ületa 3,5 tonni (N1 kategooria) ja haagisel, mille registrimass on üle 0,75 tonni, kuid ei ületa 3,5 tonni (O2 kategooria) peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega), mille mustri jääksügavus on vähemalt 3,0 millimeetrit.

Ülalnimetatud kategooria sõidukitel ei ole talverehvide kasutamine kohustuslik järgmistel juhtudel:

• sõitmisel teise riiki ja sealt tagasi Eestisse;

• teises riigis registreeritud sõidukil;

• paarisrataste mõlemal rattal tingimusel, et ühe telje mõlemad rattapaarid on koostatud samasuguselt;

• autode ja haagiste valmistamisel, maaletoomisel, müümisel ning remonti või tehnilisele ülevaatusele sõitmisel;

• autodel või haagistel, millele ei ole saada talverehve Eestis
10:21 03.12.2008
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: M+S'ta
Lisan väljavõtte ARK tehoülevaatuse talituse juhataja Hr. Karmo Uusmaa 11.11.2008.a. vastuskirjast, kui esitasin temala sama küsimuse.
Tehnoülevaataja ei riku eeskirja, kui vormistab ülevaatuse eduka läbimise.
Määrus 50 ütleb (kood 501, lõige 3):
St „sõiduautodel“ kasutatav M+S vms tähisega talverehv peab olema mustri sügavusega vähemalt 3,0 mm. Ei ole mingit nõuet hetkel selle kohta, et ülevaatusele sõitmiseks kasutatav „suverehv“ peab olema suurema jääksügavusega, kui 1,6 mm.

Minu arvamus : Kuna ARK juhtivtöötaja esindajana saab edastada ainult ARK seisukohta siis see on tehnoülevaatajate jaoks kohustuslik vaatamata sellele, et suverehviga ei ole mõistlik sõita lumemärjal teel.
10:43 03.12.2008
ahsel (registreerimata)
Re: M+S'ta
täiesti ajuvaba teema .
alates 1dets. on talverehvid kohustuslikud ja sa ei tohi ülevaatuspunktigi sõita. kas lendad autoga kohale või? milleks sulle ülevaatus siis , pane parem auto seisma kevadet ootama kui talverehve ei suuda osta.
need talverehvide nõue pole mitte et,keegi saaks kontrollida vaid selleks et sa libedaga hunnikusse ei sõidaks või kedagi ära ei tapaks.
10:50 03.12.2008
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: M+S'ta
Kui seadus lubab talvel sõita (teatud tingimustel) suverehvidega ja ta tundub "ajuvaba" siis
olenemata "reegli rumalusest" kuulub ta ikkagi täitmisele. Wellcome to Estonia olen mina liiga tihti pidanud ütlema kui klient kulme kergitab, saades teada ühe või teise seadusesätte sisust.
10:53 03.12.2008
N (registreerimata)
Re: M+S'ta
selles asi ongi et seadus lubab suverehvidega ülevaatusele sõita, ahsel
20:53 05.12.2008
ullivilli
Re: M+S'ta
Väga positiivne uudis... Tean et ei saa vähemalt selle pärast nuriseda
ning võin ülevaatusele sõita.

Mitte selle pärast, et ei raatsiks talverehve osta vms, vaid pigem selle pärast, et nende saabumine viibib, on probleemiks.
22:51 05.12.2008
usakas (registreerimata)
Re: M+S'ta
..."veoautol, mille registrimass ei ületa 3,5 tonni (N1 kategooria)..."
Jäi see Riigi Teataja sõnastus veidi arusaamatuks, miks on seal sulgudes "N1 kategooria" ? Kui auto registrimass on 3500kg ja on N2 kategooria?
23:11 05.12.2008
p9xx
Re: M+S'ta
Sobib. M1, Sõida ülevaatusele, maksa trahv 3000 suverehvidega sõitmise eest ja korras. Tagasi ülevaatuselt tulles maksa veel 3000 krooni ja rahul.
Või telli puksiir, vea auto treileriga ülevaatusele ja tagasi garaazhi. easy.
23:52 28.12.2019
kastimees (registreerimata)
Re: M+S'ta
Huvitav, kodanik Usakas on 11 aastat tagasi esitanud küsimuse, aga vastust pole siiani näha. Ma olen samale küsimusele vastust otsinud mitmeid tunde erinevatest kohtadest, aga ikka konkreetselt õiget vastust ei tea kust otsida?
Ehk siis, kas SEADUSE järgi on autol talverehvid mustrisügavusega 3mm kohustuslikud või piisab suverehvidest mustriga 1,6 mm? Konkreetse auto passis:
täismass 3800kg,
registrimass 3500 kg,
sõiduki kategooria N2

teab keegi???
11:16 29.12.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: M+S'ta
To:usakas
peab olema N1
To:kastimees
Seaduse järgi on talvel kasutatava talverehvi mustri sügavuse norm 3 mm ja kui sõidate suvel talverehviga siis 1,6 mm. Sõites talvel suverehviga ülevaatusele millel mustri sügavus 1,6 ei tohiks probleemiks olla. Nii tõlgendan reegleid mina niikaua kui tuleb "ülevalt" teistmoodi reegleid tõlgendav juhend.
Kui autole on tehas andnud täismassi 3800 kg kuid autoomanik ütleb, et masinaga veetakse turvast siis registreeritakse sõiduk N1 kategooriaga ja sõita võib B kat lubadega. Kui on üle 700kg täismassiga haagis O2 siis selleks, et nn. amatöörlubadega saaks seda haagist vedada, registreeritakse ta väiksema registrimassiga ja on vedaja asi, et haagise kaal ei läheks üle 700 kg.
16:43 29.12.2019
Huvitav küll (registreerimata)
Re: M+S'ta
Eeldan et Läti seadused on sarnased. Tartu ja Riia vahel sõita võib seega talvel suverehvidega ja suvel naastrehvidega. Politseile ei pea muud selgitama et käin iga päev Riia-Tartu liinil.
18:41 29.12.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: M+S'ta
Eesti ja läti seadused võivad ju olla samad kuid meie ametnikud on madala IQ protsendiga sest siin maal ruulivad sportlased kelle mõistus on lapse tasemel sest kogu energia on läinud lihastesse. Siin ruulivad näitlejad ja nende andetud lapsed, siin ruulivad endised missid. Siin riigis ruulib roolijoodikust presidendiproua ja suur osa rahvast on kui lambakari kuna kõik sobib.
20:36 29.12.2019
. (registreerimata)
Re: M+S'ta
Jäta oma väikekodanlik laim Presidendi kohta.Ära vingu iga seaduse kohta, eriti inimesena kes riigilt saadud eesõigusega oma äri ajab.
20:51 29.12.2019
123456789000000 (registreerimata)
Re: M+S'ta
Mis meie presidenti puutub, siis see on fakt.Ei mingit laimu.
23:06 29.12.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: M+S'ta
Riik ei anna minule eesõigust äri ajada. Minu teadmised on need mis lubavad tegelda riikliku tehnojärelvalvega sest olen atesteeritud spetsialist, mitte kelleltki loa saanud kodanik. Ma ei vingu ma astun vastu lauslollusele, võtke ette siin foorumis minu algatatud teema "Nõuded mis panevad kulme kergitama" siis ehk hakkab Teil häbi kui mõistate kui vähe Te tegelikult teemat mõistate ja president on roolijoodik.
23:29 29.12.2019
kastimees (registreerimata)
Re: M+S'ta
to: Mait Millert. Aitäh pika vastuse eest, aga Sa nagu mingi poliitik, oskad mu küsimusele kirjutada pika vastulause nii, et tegelikult ma vastust ikka ei saanud. Ma saan aru et N2 ja N3 kategooria masinatel talverehvide kohustust ei ole, seega nad võivad soovi korral seaduslikult talv läbi suverehvidega Eesti-siseselt ringi sõita. Peaasi et rehvi mustri sügavus oleks vähemalt 1,6 mm või rohkem. Saan ma õigesti aru?
Konkreetne auto, mille kohta mul küsimus, on kindlasti passi märgitud sellised numbrid nagu enne kirjutasin, ehk siis kategooria N2. Aga nüüd ma mõistan, et Sa pole seda teemat enda jaoks päris selgeks pidanud tegema, sest ülevaatusel võib nagunii käia aastaringselt suverehvidega. Aga oskad äkki öelda, kellele ma peaksin kirjutama või kelle käest küsima, et teada saada kuidas tegelikult SEADUS on. Kas õige on variant "A" või variant "B" ?
Auto, täismassiga 3800 kg,
registimassiga 3500 kg,
kategooria N2
võib sõita talvekuudel Eestis:
variant "A" : suverehvidega, mustri sügavusega vähemalt 1,6mm.
variant "B" : nõutud talverehvid, mustri sügavus vähemalt 3 mm.
00:05 30.12.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: M+S'ta
Olen ammu aru saanud, et esmatähtis ei ole tõde vaid see kuidas asjast aru saab Maanteeameti ülevaatuse ekspert, seejuures päris tihti on neil õigus küll mitte alati, seega esitage oma küsimus Helari.Holm@mnt.ee ja teavitage siin ka meid millise vastuse saite.
01:05 30.12.2019
Küsida saab ka teisiti (registreerimata)
Re: M+S'ta
Kas küsimuse tegelik mõte on nt see:
"Kas ma võin teie seas talvel ja libedaga ringi uhada linoleumsiledate suverehvidega või pean tõepoolest prahihunnikutest otsima natuke vähem linoleumsiledaid talverehve?"
Kui nii, siis ega me seda ei taha küll, ei ühte ega ka teist varianti.
14:22 30.12.2019
maaks
Re: M+S'ta
Sõidukite rehvid peavad vastama selle määruse lisale (loe alates kood 501):
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1221/0201/9007/MKM_m42_
lisa1.pdf#

Kood 503. Rehvi kulumine ja mustri jääksügavus
Nõuded: 1) mustri jääksügavus peab olema vähemalt:
b) M ja N kategooria sõidukil ≥ 1,6 mm;
Kokkuvõtteks: N2 sõidukil peab liikluses osalemisel olema all rehvid, mille mustri jääk on >1,6mm.
16:34 30.12.2019
Hea maaks (registreerimata)
Re: M+S'ta
Vot see ongi ere näide otsustajate rumalusest ja võhiklikkusest.
Lubada seaduse või määrusega liiklusse linoleumsiledatel rehvidel sõidukid, meie talveoludesse!?
Samas nõuda mingi VIN plaadi uuendamist mitmesaja EUR eest.
Kas ei tundu, et miski on valesti?
Või on kellegi meelest talvetingimustes 1,6 mm rehvisügavust täiesti piisav?
17:17 30.12.2019
Rehvid üksi (registreerimata)
Re: M+S'ta
ei liikle. Kui nüüd seda silmas peeti, siis õnnetused juhtuvad ikkagi tähelepanematusest ja mis peamine - valesti valitud sõidukiirusest ja valedest juhtimisvõtetest. Seda, et roolis olles tegeletakse kõrvaliste asjadega pole mõtet mainida. Kõige krooniks: liikluses olles ''sõidetakse autodega'', mitte ei juhita neid.
17:28 30.12.2019
63amg (registreerimata)
Re: M+S'ta
täna on väljas 8 kraadi sooja.pole mingit probleemi sõita suvekatega millel 1,6 milli mustrit.mõnel inimesel on mitu autot ja ta saab ise valida millega liikleb.minu jaoks on absurd sõita 3 kuud naeltaga,kui väljas on plusskraadid
18:14 30.12.2019
Tublid mehed olete (registreerimata)
Re: M+S'ta
Kõvad sõiduspetsid, plusskraadid ja mis veel...
Kui väita kohtus, et "ma ei vägistanud, ma ainult 2 cm sügavusele, mitte rohkem, see pole mingi vägistamine"- siis on see sama kaaluga kui teie siinne jutt plussist, miinusest ja ekspertjuhtidest.
18:28 30.12.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: M+S'ta
23:17 04.02.2020
väike vend (registreerimata)
Re: M+S'ta
Mait, vabandan, et teemat välise asjaga reostan, aga..

Oma 29.12.2019 postis kirjutad Sa
"Kui autole on tehas andnud täismassi 3800 kg kuid autoomanik ütleb, et masinaga veetakse turvast siis registreeritakse sõiduk N1 kategooriaga ja sõita võib B kat lubadega."
Kas seda nalja mitte ei lõpetatud 2016. aastaks ära? St registrimassi ja täismassi erisus kaotati, ehk kui tühimass on 2900kg, täismass 3900, siis registrimass ei saa olla täismassist väiksem ehk kuidagi ei õnnestu suuremate kuid kergemate tühimassidega autodega sõita. Kui on kasvõi 1kg üle 3500 siis on on C1 load koos kõigi kaasnevate nõuetega. Või on N1/N2 kategooriatega mingi teine jutt kui M1 kategooriaga?
08:24 05.02.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: M+S'ta
Ei hakka hetkel pikemalt teemasse süvenema kuna sõiduki registreerimise teema ei ole päris minu oma ja usutavama vastuse saate Manteeameti tehnoosakonnast. Minul puuduvad andmed, et midagi selles asjas oleks muudetud st. kui tehas annab masina või siis ka haagisele registrimassi vastavalt millele peaks veokas olema N2 siis oli võimalik ta registrisse kanda registrimassiga 3,5T samuti O2 sai registrissi O1´na 700 kg kui ära tõestati selline vajadus. Ka täna võib kohata selliseid reg.tunnistusi.
13:58 05.02.2020
karvanejakole
Re: M+S'ta
Tublid mehed olete - suverehvid on kuival teel tõestatult paremad isegi -10°C, seega võrdlus on kohatu. Mul on ka üks auto hetkel veel suverehviga, vist ei vahetagi see talv, alla +5°C sõidan teisega.
Rehvid üksi - juht juhib, ülejäänud sõidavad. Õnnetused juhtuvadki sellest, et osa juhte sõidavad, mitte ei juhi.
Ja jääknähud EI OLE roolijoodik, minu moraalne kompass ütleb, et kui enamikus arenenud maailmas on 0,2‰ lubatud, siis see ei ole roolijoomarlus.
14:36 05.02.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: M+S'ta
Sellist asja nagu "jääknähud" EI OLE OLEMAS!!!
15:37 05.02.2020
... (registreerimata)
Re: M+S'ta
kui iga päev võetakse rajalt maha kümneid joogiseid juhte, siis me ei ole veel arenenud maailm. ja kui hommikul on pohmakas ja isegi kui alkomeeter ei näita joovet (endal korra kogetud), oled ikkagi rooli taga ohtlikum juht kui kained kaasliiklejad. ei ole küll kunagi kedagi kuulnud ütlevat, et pohmakas on, aga enesetunne ikkagi väga hea.
19:52 05.02.2020
silepall (registreerimata)
Re: M+S'ta
Eestis on lubatud 0,199 promilli. Seega väga lähedal enamikule arenenud maailmale.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.