Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: AKU ELUIGA

10:41 17.12.2002
eskort (registreerimata)
Aku eluiga
Jõudu! Kui palju võiks olla tänapäevase aku eluiga. Aku pärit eelmisest sajandist e. 99.nov. Nüüd -15 hommikul ja jõujõu ja toss väljas. Põhiliselt on auto olnud linnasõidus e. hommiku 7km tööle ja õhtul tagasi. Aku oli Centra Ca+ 68ah
Milline üldse oleks korralik diisli aku (FEskort 1.8D). Hind ei olegi oluline, peaasi et AKU annaks ka -20 dislale korraliku käivitusvoolu. see -20 kipub selle talve trendiks minema.
10:51 17.12.2002
asi (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Tähtis on käivitusvool e. käivitamisel see nn. "esimene mats". Akufirmal ehk ei olegi nii suurt tähtsust kui just aku mahutavusel ja käivitusvoolul (müüjal peab olema vastav tabel olemas iga margi ja mudeli kohta). Eestis võiks ostetaval akul see number isegi suurem olla (tulede kasutamine pidevalt, külmad talved jne). Kokkuvõtteks tuleta meelde inglaste ütlust odavate asjade ostmise kohta...
10:55 17.12.2002
R.K. (registreerimata)
Re: Aku eluiga
4-5 aastat. peab ka kauem vastu, kui laadimine korras ja aku korralikult hooldatud.
11:07 17.12.2002
ugo (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Ei tea miks aga tänapäeva akude eluiga on garantiiaeg + 1kuu.
Kui hind pole oluline osta Bosch.
11:18 17.12.2002
Kärss (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Puutunud kokku 25a vana töökorras akuga (kutsuti hõbeakuks, ei oskagi lähemalt kommenteerida) ja visanud ise ühe aku ära kohe peale garantii lõppu talvel. Vanale akule sai varem hinge niiviisi sisse puhutud, et laadid kõigepealt tühjaks ja siis uuesti täis, niiviisi mitu tsüklit. Kaasaegsetel akudel lähevad aga tühjakslaadimisega plaadid kõveraks ja omavahel lühisesse. St see jääkvool on päris suur, mis selle vältimiseks sisse tuleb jätta ja sellepärast ei saa ka aku formeerimisest asja. Võiksid mõõta happe c ja tasapinna ära ja korralikult täis laadida. Ning kui ikka asja ei saa, siis polegi muud valida kui uus aku.

Küsisid, et mis on parim? Osta võimalikult suure käivitusvooluga ja võimalikult suure mahtuvusega aku. St piirama jäävad akule mõeldud nurgakese mõõtmed ja rahakoti paksus
11:45 17.12.2002
iff (registreerimata)
Re: Aku eluiga
millegipärast on tänapäeva akudel tõesti nii, et iga päev üle garantiiaja on kui kingitus. Suuremat akut ei julge sulle küll soovitada, peaksid siis ju loogiliselt võttes võimsama generaatori ka installeerima, või siis ilma tuledetta Tallinn-Tartu otsi sõitma.
11:57 17.12.2002
eskort (registreerimata)
Re: Aku eluiga
gene on 55A, mis siis suurem aku teeb? kas ei laadita täis?
Et siis näiteks 72Ah akust ikka abi ei oleks ilma gene vahetusega? Tegu endiselt diisliga.
Aku hoidmisest veel-kas keegi on näinud päevasõidutulesid(vist 20w)müügil kusagil, mitte udukad.



-Suuremat akut ei julge sulle küll soovitada, peaksid siis ju loogiliselt võttes võimsama generaatori ka installeerima, või siis ilma tuledetta Tallinn-Tartu otsi sõitma.
12:07 17.12.2002
ugo (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Laadimise suurendamiseks piisab tableti vahetusest.
12:45 17.12.2002
paa (registreerimata)
Re: Aku eluiga
amper on meil ju ikka voolutugevust kirjeldav ühik. Kui gen lubab 55A koormust siis see pole oluliselt seotud mahtuvusega. Mahtuvust autoakude puhul saab mõõta ampertundides (AH). ja akui aku on 72AH siis see tähendab meie jaoks, et sa saad teda koormata 72 tundi ühe ampriga või 1 tunni 72 ampriga. Ja sellese vahemikku jäävate tuletistega.(72A pole muidugi ülemine piir, käivitamisel on vool paarsada ampsi) See, mitu AH on su aku, ei näita veel mitme ampriga toimub tema laadimine 12-14 voldi juures. Võib küll öelda, et aku mahtuvus ja tema vajalik laadimisvool mingitel konkreetel tingimustel on võrdelises seoses. (Laadimis)vool(utugevus) on veel seotud teadupoolest pingega ja takistusega ja saja muu asjaga. Selle jutuga ei taha ma ümber lükata väidet, e nõrk gen ei lae suure mahtuvusega akut täis, vaid lihtsalt selgitasin pisut tagamaid, neile kel asi pisut udune.
13:40 17.12.2002
m 30 (registreerimata)
to ugo
ehk põhjendaksid? mina teadsin et nn. tablett on lihtsalt pingeregulaator ja kui on korras siis ei tohiks mingit moodi laadimist mõjutada.
16:22 17.12.2002
paa to m 30 (registreerimata)
Re: Aku eluiga
kui põhjendamisega seotu on mulle suunatud, siis palun reformuleeri oma küsimus, ma päris täpselt ei saa aru, mida peab põhjendama !

Tabletist niipalju, et ta tegelikult ei reguleeri mitte generaaturist välja tulevat laadimisvoolu(pinget) vaid genaraatori ergutusvoolu. Selleks, et generaator üldse midagi genereeriks, on tarvis tema ergutusmähisele ergutusvoolu. Seda reguleeribki tablett. Ta teeb seda sõltuvalt laadimiseks tarvitatavast voolust e.gen väljundist (kolmefaasiline pulseeriv alalisvool). Seega, mida tühjem on aku, seda suurem on laadimisvool ja seda rohkem on tarvis generaatori ergutusmähisele pinget. Kui aku hakkab täis laaduma, siis vool väheneb ning tablett piirab ergutusvoolu. Ja kui nüüd see tabletikene hakkab rikki minema, siis (tavaliselt) ta enam ei piira ergutusvoolu, sellest tulenevalt kasvab laadimisvool ja sellega seoses ka pinge kogu elektriahelas (vastupidises järjekorras tegelikult), tuled hakkavad heledamini põlema, kuni üldse läbipõlevad. Jaa siis ühelhetkel põleb ka tablett läbi ja ei anna üldse ergutusvoolu ning katkeb ka laadimine
16:23 17.12.2002
paa to m 30 (registreerimata)
Re: Aku eluiga
sry, märkasin, et hoopis ugo pidi põhjendama.
20:40 17.12.2002
m 30 (registreerimata)
to paa
mnjaa , sry vastu võetud.
Teema juurde tagasi tulles, siis ei julgekski sellise sõiduvajaduse juures akule pikka eluiga lubada.
7 km läbimiseks kulub keskmiselt 15-30 minutit ja selle ajaga ei jõua aku korralikult laadida. Sellise tarbimise korral on aeg ajalt vaja akule treening tsükkel korraldada (vt hr kärsa postitus). Ise olen sihilikult vältinud külma ilmaga lühikesi sõite (mul ka diisel), kui on vaja olnud sõita, siis teen pikema ringi et mootor soojeneks ja aku jõuaks natukenegi laadida.
kui tekib vajadus akut vahetada, siis julgen soovitada tehase poolt ette nähtud akut või natuke suuremat ja sellist mis on spets diisli jaoks ette nähtud. st. eelista suuremat käivitusvoolu suuremale mahtuvusele. Mida suurem aku maht, seda kroonilisem alalaadimine lühikestel sõitudel.
20:50 17.12.2002
m 30 (registreerimata)
Re: Aku eluiga
seda veel et viimasel ajal ei ole kohanud viletsaid akusid. Küll aga mitte korras el süsteeme kus laadimispinge lahja, lekkevoolud jms. Kui autol on lisatuled 2 x 100 w , stereo 4 x 25 jne. siis kogu tarbimine on praktiliselt geneka võimsuse piiril ja aku laadimine jääb puudulikuks. enne uue aku ostu, kontrollige el süsteemi, muidu võib uuest akust ruttu vana saada.
21:10 17.12.2002
HiHii (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Ega ma muud ei mäletagi kui seda, kuidas mul issi kunagi sügaval vene ajal iga aasta 2x akut laadis paar päeva järjest. Ja aku kestis 15 aastat, vot nii elati kunagi.
08:54 18.12.2002
ugo (registreerimata)
Re: Aku eluiga
to paa:Ole sa tänatud!!!
09:59 18.12.2002
paa (registreerimata)
Re: Aku eluiga
isspravljeenie ośiibok: olen eilses kirjutises põhimõttelise vea teinud, parandan selle ise, enne kui keegi mind plekkpeaks tembeldada jõuab.Kuigi see ilmselt pole maailma olulisim asi. Olen siin väitnud, et genist tuleb pulseeriv kolmefaasiline alalisvool. Seda loomilikult ei saa olla. Tuleb ikka kolm faasi vahelduvat (genil kolm mähist staatoris), ja geni tagaküljel asuv alaldi, mis koosneb kuuest dioodist, muudab selle pulseerivaks alaliseks. Kui nüüd sellest veel paari sõnaga, siis - pulseeriv on ta sellepärast, et pole siluvat kondekat. Seda funktsiooni täidab sisuliselt aku, ehk siis ta silub impulsse. Ja siit jõuame ringiga selleni, et kui töötava mootoriga akujuhe lahti võtta siis, esiteks pingeregulaator (tablett) ei funktsioneeri nagu peab, st ergutab liiga palju generaatorit, mille tulemusena tõuseb pinge ahelas, millest tulenevalt omakorda võivad kõiksugu vidinad läbipõleda, tablett k.a. Teiseks, pulseeriv pinge jääb piisavalt silumata (seda saab küll leevendada, lülitades sisse täistuled vms.), mis jällegi mõjub halvasti absoluutselt kõigile ahela elementidele, tablett k.a. Siit võiks veel arendada teemat, et mis siis kui panna selline või teistsugune aku. Pingeregulaator/tablett on ikka omade parameetritega, ning häälestatud mingite kindlete parameetritega akule. Kui panna mingi teistsugune aku, olgu ta siis suurema või väiksema mahuga/käivitusvooluga, siis hakkab tablett laadimisvoolu, (mis on erinevatel akudel erinev) valesti teisendama ergutusvooluks, mis eesti keeles tähendab seda, et pinge auto el.süsteemis muutub valeks. Ja sellest tulenevalt jälle kõik see eelpoolkirjeldatu.
10:21 18.12.2002
velts (registreerimata)
Re: Aku eluiga
ärge varta akut küll ostke-tal pidi see esimene "matakas" küll tugev olema,kuid eks iga disla vend tea,et külmaga auto ikka laksust käima ei lähe.
12:37 18.12.2002
I.M.Betsill (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Akusd on kahte tõugu laias laastus. Ühtedel on suht suur käivitusvool,
kuid lühikest aega. Tavaliselt sellised akud peale tühjakstõmbamist ilma
laadimata ei taastu. Teine sort on pisut lahjema käivitusvooluga, kuid
kerivad kauem. Nende akude puhul piisab ca 10 min. pausist ja naad suudavad
uuesti kerida. Vastavalt autole valigi. Sakslased tegidd üsna põjhjliku akude
testi igasugu mõeldavate ekstreemoludega. Tulemus- 1.Varta, 2.Bosh Silver,
3. Bosh, 4.Hankook, edasi ei mäleta. Lühisõitude korral on soovitav ikkagi
aeg-ajalt akut laadijaga turgutada (umb. korra kuus). Õhtul väikese vooluga
laadima, hommikul jälle korras. Kõige halvem on akule suure vooluga laadimine.
14:05 18.12.2002
murf (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Ega sellise sõidu juures aku suurt kaua vastu ei peagi. Kui sa hommikul külmaga auto käima paned on juba see suur koormus, siis keerab soojenduse põhja, tuled, pluss tagaklaasi soojendus, raadio ja veel võibolla midagi. Lihtsalt generaatori poolt antavast ei jätku aku jaoks enam midagi, auto tarbib kõik ise ära ja akut koormab ka veel. Linnasõit on koguaeg vahelduva kiiruse ja mootori pööretega. Aku aga tahaks laadimisel saada ühtlast toidet. Seega oleks hea kui ikka pikemaid otsi ka satuks, kus annad ühtlase valuga. Teine varjant on lihtsalt kodus aegajalt akut laadida. Võid ka panna suurema mahutavusega aku, aga genekas võib selle jaoks liiga lahjaks jääda. Tavaliselt on uutel autodel hinnakirjas ka nn. "põhjamaade pakett", kus sisaldub võimsam generaator ja aku. Kontrollida tasub ka generaatorit, klemmid, juhtmed jne. ka seal võib olla oma kurja juur.
15:13 18.12.2002
paa to murf (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Sulle väike arvutus:
lähituled 2 x 55w
tagatuled 2 x 5w
aknasoojendus 50w
süüde 50w muud jamad 100w
kokku 320w. 320:12=27 (A)
eeldusel, et gen on 55a jääb pisut laadimiseks küll. See lihtsalt suusoojaks, loomulikult 10 min. sõitu ei kompenseeri käivitamiseks kasutatud kadu. Aga väga radikaalselt kõlas su " Lihtsalt generaatori poolt antavast ei jätku aku jaoks enam midagi, auto tarbib kõik ise ära ja akut koormab ka veel"
15:27 18.12.2002
m 30 (registreerimata)
Re: Aku eluiga
põhimõtteliselt nõus, aga mõningad täpsustused: gabariitidesse pannakse vahel ka 10w pirne ja neid on kokku 4 seega kuni +30w; igasugu lisatuled 2x55 w, soojendusmootor 20-60 w, stereo jne. Kui nüüd käivitamisel akut rohkem koormata siis... :(
17:04 18.12.2002
paa to m 30 (registreerimata)
Re: Aku eluiga
oleme kokkuleppinud ...
19:48 20.12.2002
Lemmy (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Sai ostetud suht hiljuti Hagen(saksa) aku 60AH ja käivitusvool, kui ei eksi, 480A. Sai teist Asconaga (1.3 83a) paar päeva, nende suurte külmadega mis olid vahepeal, päris kõvasti piinatud. Üks õhta a 5 minti ja hommik (öö l2bi -15'C) umbes 10 minutit (väikeste pausidega) käivitatud ja selleks ajaks kui lõpuks käivitus ei andnud veel märkigi sellest, et käivitusvool palju langend oleks või hakkaks tühjaks saama. Sõidud olid suhteliselt lühikesed peale käivitust ja linnasisesed (muidugi tuled soojendus ja tagaklaasisoojendus sees). Ja edaspidi (juba soojemate ilmadega) käivitas sama hästi nagu pärast aku ostujärgset peale tõstmist.
03:17 21.12.2002
Germo (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Tahaks kah nõu kuulda. Mul autol 3.0l pensu-mootor.Probleem selles ,et kui ühe loo musa ära kuulad max võimsusega siis auto enam käima ei lähe! Sõidu ajal koormavad akut pooltuled 100w/tk,soojendus,makk,võim,gabariidid. Aku on 62a/h 1 aasta vana ja genekas 90a ja mul on pandud veel diisli tablett kah! Ja laeb kah ilusti 14,4 voldiga . Peaks nagu igati korralikult laadima aga kuidas kuidas võim ja makk ta nii kiiresti tühjaks imevad? (ma ei tea kui palju nad täpselt voolu võtavad aga ütleme max200w siis 200:12=16,6a ja 62:16,6=3,7h nii,et peaks nagu mitu tundi kuulata saama või on asi selles - 5 minutiga on makk ja võim suutnud akust nii palju voolu ära raisata ,et järgi-jäänust ei piisa enam mootori käevitus-vooluks? Milline aku tuleks osta :suure käevitusvooluga või paljude a/h?
09:06 21.12.2002
taibu (registreerimata)
Re: Aku eluiga
KOLMEFAASILINE ALALISVOOL????!!!!
10:47 21.12.2002
paa to taibu (registreerimata)
Re: Aku eluiga
ära nüüd hakka inisema kohe, ma järgmises kirjutises (09:59 18.12.02) parandasin selle näpuka ära. See oli hooletus -mitte põhimõtteline viga. (kuna ma tean, kui tore ja meeliülendav on kellegi jutust vigu avastada, siis ma ei hakka sind eriti vihkama)
11:00 21.12.2002
Germo (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Kle paa äkki oskad minu probleemi kommenteerida!?
11:54 21.12.2002
paa to germo (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Ma nüüd mingi absoluutse tõe kuulutaja kindlasti pole, kuid esiteks suhtun pisut skeptiliselt sellesse tabletivahetamisse. Nagu eelpool kirjeldasin, laadimisvoolu mõõtmise ja ergutusvoolu suhe läheb paigast. Mis suunas ja kui palju, on kindlasti umbmääraselt võimalik välja arvutada, aga selleks on rohkem andmeid vaja. Teine asi on see käivitamise küsimus. Starteri küljes on tõmberelee, mille kontakte läbib starteri ahel. Ja üsna tavaline on, et need kontaktid tahmuvad, ning need voolukaod mis seal tekivad, võivad olla kosmilised. St. starterile võib lihtsalt puudu jääda. aku võib olla suht täis, aga starterini ei jõua suurt midagi. Selle võimaluse vastu, sinu auto puhul, räägib küll see, et sul seostub puudulik käivitamine 10 min. raadiokuulamisega. Aga teoreetiline võimalus ikka jääb, kuna takistuse (tahmunud kontaktid) ja voolu suhe ei pruugi olla lineaarne. Selles mõttes, et teatud voolu/pinge läve juures võib see hüppeliselt muutuda. Seega, kui sa koormad akut oma võimuga, siis see lävi võib just sinna vahemikku jääda. (ma pole kindel, kas ma nüüd suutsin end piisavalt arusaadavalt väljendada). Aga see pole tegelikult väga tõenäoline. Teiseks, kui sa kuulad oma pilli, millel max. väljundvõimsus on 2x 100w, kokku 200W, siis maki enda tarve võib olla isegi kuni kahekordne.
Nagu sa siit välja võid lugeda, mul mingit eriti radikaalset lahendit sulle pakkuda kahjuks pole
(kirjuta huvipärast, mis makk, mis võim, ja mitu korda mitu vatti?)
11:59 21.12.2002
paa to taibu (registreerimata)
Re: Aku eluiga
pisut järele mõeldes, ja jättes valja konteksti, pole kindlasi vale öelda "kolmefaasiline alalisvool", juhul kui on tegemist pulseeriva pingega, ja siinused on omavahel 1/3 nihkes. Mida nad ka on, rootor/staator generaatori puhul !
14:27 21.12.2002
Papsik (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Tegelikult ei ole te tähele pannud,et autode puhul on tegemist nn.starterakudega-mis mõeldud auto starteri käitamiseks,aga mitte tümaka kuulamiseks.Kui tahta autosse "korralik" tümakas panna tuleb elektrivärk vastavalt ka ümber ehitada ja see pole odav lõbu.
17:14 21.12.2002
Germo (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Makk sony cdx8000r-4*45w ja võim on ventilaatoriga Pioneeri A-klassi võim---ma ei tea palju vatte on, sest peale pole kirjutatud!?
14:10 22.12.2002
paa to taibu (registreerimata)
Re: Aku eluiga
no siis pole väga võimatu, et sa lähes kilovatiga koormad seda akut.
19:26 22.12.2002
m 30 (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Kahtlustan et su 1 lugu võib 20min pikk olla. Aga tõenäolisem see, et aku on jahe. Kui sa pidevalt aku täiesti tühjaks lased siis pikka iga talle ei ennustaks. Aku kontrollimisega peaks igas akusid müüvas firmas hakkama saama.

Mis puutub aga tahmunud kontaktidesse, siis palun mulle selgitada kuidas saab kontaktidesse vool ära kaduda. Tahmunud kontaktid küll suurendavad oluliselt takistust, mida suurem on aga takistus seda väiksemaks jääb voolutugevus ? St. starter ei saa piisavalt voolu, aga lisavoolu relee ei saa ju tarbida ?
08:54 23.12.2002
paa (registreerimata)
Re: Aku eluiga
ma justkui ei väitnudki, et relee tarbiks lisavoolu, (mida ta tegelikult teeb - P=U2/R - igasugune takistus on tarbija ju ?
) vaid pidasin silmas rohkem, et I=U/R . Vabandust, kui olen ebakorrektselt väljendunud, aga ma päris täpselt ei näe siin üldse mingit põhimõtete konflikti ?
20:56 23.12.2002
Germo (registreerimata)
Re: Aku eluiga
See lugu ei ole teps mitte 20min pikk vaid umbes 5min. Ja ma laen kah akut ikka aega-ajalt (kord kahe nädala taganat!). Ma kaldun arvama ,et sul Paa võib isegi õigus olla -- Nt. kui olen selle ühe loo ära kuulanud ja aku juba kutu siis piisab 10 sekundist laadimisest kui auto juba käevitub!
Ma tahaks veel teada kui palju võib suur koormus genekal(võimsad tuled,võim,makk jne.) pensu-kulu suurendada?
19:27 04.01.2003
Lemmy (registreerimata)
Re: Aku eluiga
See võimendi võib väga palju võimsust tarbida, eriti kui ta veel A klassi võimendi on. Ja seda veel, et voolu tarbimise impulsid võivad olla väga kõrged(et seda vähendada pannakse tihtipeale võimendi toiteahelasse suure mahtuvusega kondensaatorid vahele) ning see võtab akul kiiresti võhma välja, ehk starteri liigutamiseks vajalikku kogust enam välja ei venita.
16:59 28.08.2019
Aku spetsialist (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Tere, Siin on üks väga hea võimalus, mida tasub proovida!
https://tinyurl.com/y3rqbmxc
17:58 28.08.2019
. (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Idiootlik, st ehtameerikalik video, kus asjast ei räägita, ainult mingit mõttetut mula aetakse.
08:54 29.08.2019
maaks
Re: Aku eluiga
Tavaline müügivideo, "metsik sääst ja suur kasu" :-)
Tegelikult kestavad akud päris kaua, enda autol vahetasin tehase aku alles sellel kevadel uue aku vastu - vana kestis 9a ja oleks võib-olla veel ka selle talve üle elanud. 60€ kulu 9a-peale teeb suht mitte midagi :-)
10:26 29.08.2019
Akuga (registreerimata)
Re: Aku eluiga
nagu iga osaga on nii, originaal, ehk tehase oma kestab kauem.
13:43 29.08.2019
PS (registreerimata)
Re: Aku eluiga
See tehase aku võib su unistustes parem olla, aga tema rännu-aeg akutehasest autotehasesse ja sealt lõpuks kaugele teise riiki õnneliku auto-ostjani on nii pikk, et aku saab parajalt vatti vahepeal laadimata. Küll nähtud uutel saabunud autodel talvel lõhkikülmanud akusid. Kindlasti ei ole selline rännusell paremas seisus kui kohapeal varuosapoest ostetud aku, mille transporditee on palju lühem ja kiirem.
17:24 29.08.2019
63amg (registreerimata)
Re: Aku eluiga
uutel autodel on akud ühendatud vooluvõrku,ehk võivad ise tühjeneda.uus aku mille ostad leti tagant pole ju kuhugi ühendatud ja võivad seista kauem,ennem kui midagi juhtub. tehase orig. akudel on alati tootmisaasta ja kuu aku peal kirjas. ei tahaks uskuda,et nt. mersuesindus müüb sulle 2-3 aastat vana aku
19:57 29.08.2019
Navara3000 (registreerimata)
Re: Aku eluiga
Vanamehele 2007 aastal ostetud Mazda 3-e originaal Yuasa aku on mul täna paadipeal. 12 a vana 54 Ah, talvel seisab keldris ja käivitab neljasilindrilist Yamahat täna väga reipalt.
21:49 17.09.2019
solksolk
Re: Aku eluiga
Ka mina ütlen, et auto originaalaku, mis tal tehasest tulles peal on, kestab kõige paremini.
Kui lähed esindusse seda originaalakut ostma, siis maksab see päris korralikult.
Autopoest ei pruugi sa saada uuemat akut, kui tehasest tulnud autol.
See pole mingi ime, kui originaalaku, kestab üle 10 aasta.

Kui aku on lõhki külmunud, siis pidi tühja akuga ränga külma käes seisma.
Üldjuhul külmuvad akud lihtsalt läbi, lõhki külmumiseks, peab ikka väga tühi aku olema ja väga ränk külm või midagi muud.

Minu auto tehaseaku oli omadega läbi, kui auto minu kätte jõudis, alla 7a vana auto. Kuid see võis karmides oludes ka töötada, enne mind.

Muudetud 17.9.19 21:50

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.