Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: KÄIGUGA PIDURDAMINE TURBO MOOTORI PUHUL

09:20 25.01.2009
SirKala
käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
küsimus selline, et kas turbo mootori puhul käiguga pidurdamine lööb samuti kütuse kulu nulli.Kas ta käiguga pidurdamise puhul lööb turbo takka ka.Vabandan kui loll küsimus aga ainuke turbo mootoriga auto millega sõitnud olen oli s4 ja seegi oli automaat
09:38 25.01.2009
mirko väinsalu (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Käiguga pidurdades lööb kütusekulu nulli küll,tegemist turbodiisliga
14:23 25.01.2009
. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
no mõtle natuke loogiliselt-kui võtad jala gaasipedaalilt,siis kütuse pritse lõpetatakse, silindris enam plahvatust ei toimu, väljalaskekollektorist enam pauku ei tule ja seega ka turbo vaikib. loomulikult ka kütusekulu nullistub.
21:23 25.01.2009
snss (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
esinduses öeldi millegipärast,et ei ole soovitatav käiguga pidurdada, kui sai soetatud MB sprinter.
04:53 26.01.2009
maakas maalt (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Esindus ei saa siis nii tihti piduriklotse vahetada ,et saaks kohvivee keetmiseks raha teenida.
08:59 26.01.2009
Murfen (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Abiks ka pöördeid vaadata kui näiteks 100km7h ja 5. käigu pealt teine sisse panna ... ja kütuse kulu null ???
Need on need nädalavahetuse kuivatatud seened.
09:05 26.01.2009
tavakodanik (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Elektroonilise sissepritse korral on käiguga pidurdades kütusekulu 0, sest kütet lihtsalt silindritesse ei pritsita ja mootorit veab ringi auto hoog!
10:49 26.01.2009
q peal (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Murfen, edaspidi marineeri need seened.
10:58 26.01.2009
R.K. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
huvitav, kui mootoriga pidurdada ja siis hetk enne täielikku seismajäämist sidur ära lahutada, ei sure mootor välja? kuidas auto aru saab, et nüüd on paras aeg sutsu bensiini anda? sama ka auto käima tõmbamisel, mis on sisuliselt mootoriga pidurdus- kuidas ikkagi auto sellest aru saab, et vot nüüd peab bensiini andma, muidu on p....e majas?
11:29 26.01.2009
... (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
huvitavale küsimusele vastaks veel huvitavama küsimusega- milleks on mootori ajusse programmeeritud tühikäik ja selle hoidmine?;D.... kui mootoriga pidurdada ja mootori pöörded langevad teatud piirist allapoole siis ju kütuse etteanne taastub ja mootor jääb pöördeid hoidma.... vähemalt minu autol ja sõbra autol ja veel paari tuttava autol... aga sinu autol? ja käivitamisega ju nii et mootoril pole vahet mis võtetega väntvõll ringi käima pannakse.... peaasi et süüde oleks sees ja pöörlemissagedus piisav käivitumeseks...
11:44 26.01.2009
R.K. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
ei ole veenev vastus. loe ja mõtle ja sa veendud selles ka ise.
12:43 26.01.2009
dimka70
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
ega vist vahet pole,kas vabalthingav või turbo mootor,kütusekulu on mootoril seniks,kuni mootor käib.Turbo saab tavaliselt õlitust üldisest õli süsteemis olevas õlirõhust,s.t. tahhoka järgi ju näed,et isegi pidurdamisel jäävad mootoril kas või miinimum pöörded peale ninge see jäereldab seda ,et õlipump ringleb õli(toodab õlirõhku).Turbo elushoidmiseks aga püüa peale intensiivset mootori tuuritamist enne mootori väljasuretamist lasta mootoril tühikäigul niisama mõni minut tiksuda.Ning teiseks ka:turbokompressori(rahvakeeli "turbo") võll hakkab pöörlema alates sellest ,kui väljaheite gaaside jõul hakkavad turbiini labad pöörlema.Pole selleist asja,näiteks "turbo hakkab tööle 2500 rpm juures",tegelikult turbo on taga koguaeg alates sest momendist kui mootor alustas tööd,lihtsalt nende pöörete juures hakkab pihta nn "turbo tootlikus",mida aga ekslemisi nimetatakse turbo sisselülitamiseks.
13:26 26.01.2009
ts (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
käiguga pidurdamise loogika hästi lühidalt (kehtib suuremal osal hargpritsega autodel):

Tingimused: gaasisiiber on kinni ja mootori pööded on üle tühikäigu piiri-> ECU ei anna pihustitele signaali ning kütust peale ei pritsita, kui mootori pööded langevad tühikäigu piirile, siis taastatakse ka pihustoite impulss.

Käiguga pidurdamine ei sureta mitte kunagi autot välja, kui mootoril on tühikäigul piisavalt jõudu, et auto keret edasi liigutada (auto sureb välja siis, kui mootori võimsus tühikäigul ei ole piisav auto liigutamiseks-> n.ö. liiga jõuetu mootor). Kui käiguga pidurdades ka jalgpidurit rakendada, siis sureb auto välja samal põhjusel (kuna tühikäigul lihtsalt nii palju jõudu ei ole)

Käimavedamise loogika on hoopis teine (seda vaatab ECU kui kiirendust, mitte kui pidurdamist-> kui liiga kõrge käiguga üritad autot käima saada, siis see ei õnnestu). Kiirendusefekt tekib sellepärast, et seisvale mootorile lajatatase järsult pöörded peale-> ehk siis õhk tuleb mootorisse järsku (efekt on põhimõttelsielt sama, mis järsul kiirendamisel)

13:29 26.01.2009
martin.z (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Käiguga pidurdades langeb turbo puhumine samamoodi nagu mootoril pöördedki, turpsi seier madalamale kui tühikäigulgi. Nii et turbole liiga küll ta ei teeks.
13:31 26.01.2009
martin.z (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
sorry pöörded siiski tõusevad tahtsin öelda:D olenevalt siis kiirusest ja käigust juu.
aga jah, turbo tegevus langeb.
14:01 26.01.2009
R.K. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
hääkene küll, üsna loogiline, aga...

tõstame auto vedava telje üles, viies käik sisse ja talda. nüüd gaasipedaal lahti, sidur alla ja ta kuram töötab edasi. ei sure välja, kuigi peaks, sest pöörded pole veel selle tühikäigu piirini langeda jõudnud.
14:02 26.01.2009
Probleem grandiosa (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Lugesin algul "käega pidurdamine" aga see selleks. Mehed on ikka mured teil, mõni arvutab koduteel ka vabakäigu teekonna välja, et midaig "säästa" või "kokkuhoida". Väga hale oleks küll kui turbodega autod oleks nii nõrgalt konstrueeritud, et käiguga pidurdamisel kohe midagi peeti keeravad. Sellisel juhul oleks antud markl juba tehasesse tagasikutsutud.
14:38 26.01.2009
ka (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
to:R.K. Kas sa üldse tead mis tähendab käiguga pidurdamine?Käiguga pidurdades ei lahutata sidurit ega võeta käiku välja.Lihtsalt auto veereb kuni kuni mootori tühikäigu pööreteni.Siis hakkab tühikäigu pööretel vedama,kui ikka jõuab.Linnas ei anna see kindlasti suurt kütuse kokku- hoidu vaid säästab pidureid aga maanteel kasutan ise seda kogu aeg,sest pole mõtet ju ristmikule 90-ga sõita ja siis tugevalt pidurdada,et kellelegi teed anda.Piisab paraja kaugusel gaasi järgi laskmine ja toimub pidurdus.
(pole vaja 90 juures panna ju 2 või 3 käiku.)
14:55 26.01.2009
R.K. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
ega täpselt ei mäleta enam, ehk teed lühidalt asja selgeks? teistelgi hea lugeda või mis?
15:31 26.01.2009
ka (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Mina arvan,et kui inimesel on juhiload siis ta peaks ikka sellist asja ise ka teadma.Kui sa ei mäleta, äkki oleks siis üks autokooli kursus abiks?Sealt saaks ka palju muud teada ,mida eriti ei mäleta.
15:56 26.01.2009
keenjus (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Lasen maanteel viienda-kuuendaga100-110 ja näen põtra teel - lahutan siduri rahulikult ja hakkan teist käiku sisse suruma aga ta ei taha minna proovin siis kolmandat et käiguga pidurdada ja kütet kokku hoida ja läks sisse lahutan siduri jõnks käib autost läbi ja tahhokas hüppab punasesse ja krt põdrast mööda ikka ei saa. Kas piduriklotsid ja paar tilka kütet on siis seda mossemehe stiilis tõmblemist väärt?? Küll see majandussurutis genereerib inimestel vahest -häid- mõtteid!
15:57 26.01.2009
. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
voi jummal...sihuke tunne,et kamp koolipoisse kuskil kuuri taga targutavad ja püüavad tõestada kui tegijad nad on...
16:34 26.01.2009
R.K. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
to ka:
ei no kust sa võtad, et mul juhiluba on? ja miks ma peaksin seda üleüldse omale tahtma?
aga küsida ju võib, et kuidas siis asjad ikka käivad? sind ju huvitab ka kuidas lennukid õhus püsivad, või vähemalt kunagi huvitas, aga ega selleks ei pea veel lenduriks õppima.

ja teistele jääb siis ikkagi õhku küsimus, et miks auto käiguga pidurdades välja ei sure, kui kütusekogus on sel hetkel null? ehk siis, kas ikka on null? äkki ikka mõni tibatilluke tilgake kuskilt mingil imejõul läbi pressitakse, mis siis mootoril päris välja surra ei lase?
16:59 26.01.2009
Hm (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Sissepritsega auto puhul.
Gaasipedaali vabastamisel kütust enam ette ei anta ja mootori pöörded langevad. Mootor käib veel ringi kuna läbi siduri, käigukasti kantakse vedavate rataste pöörlemine edasi mootorile.
Pöörete langemisel toimub jälle kütuse sissepritse.

Karburaatormootoriga autol on väike kütuse liikumine koguaeg, selleks on tühikäigudüüs.

NB! Räägitakse, et see kes sõidab liiga ökonoomselt (piduripedaali peaaegu ei vajutagi), sellel pidid pidurid kinni kiiluma :)
Niipalju ökotamisest.
17:08 26.01.2009
. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
no võtke siis teadmiseks,et mootoril kamaluga igasugu andureid mis ajule signaale annavad ja nende järgi siis aju suurendab või vähendab mootorisse antavat kütusekogust. loetelusse kuuluvad nö seguklapi asendi andur, mõnedel gaasipedaali asendi andur, õhukululugeja, väntvõlli pöörete andur, nukkvõlli pöörete andur, auto kiiruse andur... need olid vist põhilised. kõik nad tagavad selle,et aju saaks õigel ajal teada,mida pihustitega teha-kas anda neile kütust rohkem või vähem. kui võtad jala pedaalilt,siis ütlevad õhukululugeja ja õhuklapi asendi andur, et kütust pole rohkem peale vaja. kui pöörded kukuvad tehase lubatud tühikäigupööreteni, siis hakkavad ülejäänud andurid (näit. väntvõlli pöörete andur) andma käske,et kütusehulka tuleb suurendada, vastasel juhul on mootori seiskumise oht. on ka veel nn tühikäigumootor, mis hoiab tühikäigupöördeid kui auto näiteks seisab ja keegi pedaali ei talla. siis veel ports andureid,mis ei luba õhku saastada ja vajaliku koostisega küttesegu tagavad jne. üks paras arvuti istub seal kuskil armatuuri all.
17:44 26.01.2009
jopakolla55 (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Olen käiguga pidurdamist harrastanud küll ja see juba käe sisse kulunud. Linnas annab märgatava kütuse kokkuhoiu. Maanteel on võimalik kuni kilomeeter ilma igasuguse kuluta läbida. Arvestama peab muidugi kas on taganttulijad vms, sest nood ei pruugi aru saada, et mida sa km enne ristmikku seal kakerdad.

Mind aga huvitab see, kas ma ka tegelikult säästan. Kuidas mõjub käikude alla lappamine sidurile, käigukastile ja mootorile?
17:49 26.01.2009
R.K. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
ei no mis me räägime kõigist neist anduritest. küsimus ikka selles, et kui kütuse kogus on null, siis peab auto mootor seiskuma. või ei pea? mis teda siis elus hoiab? miks sõiduajal saab auto aru, et nüüd toimub mootoriga pidurdus ja ta lülitab bensiini etteande välja, aga kui auto rattad maast lahti tõsta ja kogu protseduur, ehk siis mootoriga pidurdus. läbi viia, miks siis auto mootor välja ei sure. idee järgi peaks ta ju hetkeks, kuni saavutatakse tühikäigupöörded välja surema, sest rattad on õhus ja vedu ei toimu? aga ta kuram käib rõõmsasti edasi. isegi kõige väiksemat turtset ei toimu.
18:00 26.01.2009
be-em-wee (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Isegi 80-date lõpuotsa mosse 412 oli varustatud mingi ökonomaiser süsteemiga. Teenindus mehike seletas, et karbussi bensu voolu katkestab klapp kui gaas lahti lasta ning bensukulu=0. see süsteem polnud küll töökindel kuid ikkagi juba siis üritati.
18:16 26.01.2009
Kapten Trum (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
*** ma ei või!sulle ju seletati mitu korda!nt.sõidad 60-ga pöörded 2500.lased autol vabalt veereda(võtad jala pedaalilt)sel momendil saab aju aru,et peaks olema tühikäigu reziim(segu siiber kinni)kuna aga pöörded on 2500(vända andur) katkestab aju kütuse etteande pihustitele,kuni pöörded on langenud u. 1000 juurde.seal antakse juba kütust peale,et mootor välja ei sureks(sina lahutad siis juba siduri)ja mootor võtab sisse tühikäigupöörded 600-800,olenevalt mootorist.
19:03 26.01.2009
. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
teme siis RK-le veel punasemaks asja- näiteks seisad autoga koha peal, mootor töötab,käiku sees pole. vajutad nüüd gaasi,pöörded tõusevad ca 3000 peale. võtad jala gaasilt, sisselasketorustikus õhuklapp sulgub, õhukululugejast enam õhku läbi ei lähe, õhuklapi asendi andur (või pedaali asendi andur) annavad ajule käsu- kütus kinni! ja seda seni,kuni pöörded on ca 850 peal- siis annavad teised andurid ajule uue käsu- kütus lahti,sest muidu jääb mootor seisma. ja nii jääbki mootor tühikäigule tööle. kuni sa uuesti vajutad ja aju annab uue käsu pihustitele- pihustid, avanege!
ja siis võtad jala pedaalilt ja uuesti antakse ajule käsk- pihustid kinni!
arusaadav? ponjal? understood? ist klar?
ja siin pole mingit tähtsust,kas auto lendab,ujub või sõidab- andurid jagavad ise vajalikku infi ja aju teeb vastavalt vajadusele. seni kuni süüde on sees,tagatakse,et mootori pöörded ei langeks alla tühikäigu.
19:55 26.01.2009
R.K. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
loomkatse- sõitsin 1. käiguga 1500 pööret, ehk siis märgatavalt üle tühikäigu pöörete.
lasin gaasipedaali lahti, kõiksugused andurid hakkasid auto ajule käske jagama, et sule kütuse etteanne, auto aeglustas oma kiirust.
nüüd tegin sama katse, aga sulgesin ise kütuse etteande, ehk keerasin süüte välja ja aeglustus oli märgatavalt suurem. mis kostate? on ikka mootoriga pidurduse korral kütusekulu null? või ei ole mitte? saate ju aru, mida ma "nulli" all mõtlen- et mitte üks tilk.

ja mis puutub mossesse, siis küsiks, et kuidas sellised klapid ka düüsidesse ära mahtusid, millest härra bee em wee-le keegi lukksepp rääkis? nagu teada, toimub karburaatoris bensiini etteanne vaakumi mõjul ujukiruumist läbi düüside.

aga muidu on see mootoriga pidurdus tõesti hea kütuse kokkuhoiu nipp, kui ikka kraan täiega kinni keeratakse. ju teil selles küsimuses ikka õigus on, sest ega muidu meie teed selliseid "kummipaela otsas" sõitjaid täis ei oleks.
20:09 26.01.2009
. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
ok,sinu katsel on vist jumet. ehk selleks,et vältida järsemaid lööke kolvigrupile ja väntmehhanismile (ja ehk ka vedavatele ratastele ja seoses sellega ka juhitavusele), ei keerata kraane korrapealt päris kinni,vaid jääb nö tühikäigu tasemel pritse alles või vähendatakse kütuse pealeannet piisavalt sujuvalt kuni nullini välja. ei tea,nii spets ma ka ei ole. selge on see,et tühikäigu kulu pole võrreldav vedava mootori kuluga ja seegi on kokkuhoid. ise ma mingi friik pole,kasutan mõlemaid,nii pidureid kui mootorit vastavalt olukorrale. gramm bentsu siia sinna pole mingi näitaja.
20:25 26.01.2009
R.K. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
no jah, las ta olla pealegi, kellele null, kellele nõks rohkem. kui muud ei saand, siis vähemalt teema oli aktiivne ja pildil.;))
21:38 26.01.2009
kaader
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
R.K. Su väide pole õige, et kui süüdet pole sees, et siis pidurdab mootoriga tõhusamalt. Minu esimestel autodel esines tehnilisi vigu. Ühel läks mootori hoiatustuli põlema teinekord, siis sai süüdet keerata sõidu ajal sisse välja, asi oli korras jälle. Ma küll ei täheldanud, et aparaat oleks tõhusamalt pidurdanud, kui lihtsalt gaas lahti.
Ühel Opelil läks hammasrihm, klapi lõi veel puruks, aga veeres lõpliku seismiseni nagu tagant tuulega.
Sissepritsel keeratakse küte kinni, siin pole midagi vaielda.
22:46 26.01.2009
keenjus (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
R.K-ga nõus. Null ei ole kindlasti. VW keskuses müügimees seletas mulle: mäest alla sõites võta alati käik välja, siis kütusekulu null - aga no ei ole ju null kui mootor tiksub? Turbo või mitte, seal pole mingit vahet.
23:39 26.01.2009
R.K. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
kaader, ma proovisin esimese käiguga ja vahe oli täitsa tuntav. kõrgemate käikudega ja suurema kiirusega ei saa muidugi eriti aru.
ma siiski arvan, et tuld päris ära ei kustutata. ütleme nii, et söed jäetakse hõõguma, nii igaks petteks, et vältida halbade asjade kokkusattumist. aga mine sa tea, 100% kindel pole. nii et tooge graafikud ja karakteristikud lauale, mis kaalukausi ühele või teisele poole kallutavad.
23:48 26.01.2009
sanuss (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
to keenjus: kuidas see seotud käiguga pidurdamisega?

autokoolis juba õpetatakse, et mitte kulutada linnasõidul pidevalt pidureid vaid kasutada ka käiguga pidurdamist, sest siis kütusekulu 0.
00:08 27.01.2009
sanuss (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
to RK: vaata kütuse hetkekulu. vanadel bmw rontidel näitas bensunäidik juba seda,et käiguga pidurdades kulu 0 ja kohapeal tiksudes näidik põhjas (või vaba hooga sõites).
teemas ammu juba kõik puust ja punaselt ette tehtud....
00:25 27.01.2009
R.K. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
see, mida mingi auto armatuuris olev näidik, mis absoluutselt ei pretendeeri maailma täpseimate mõõteriistade sekka, näitab, no seda ma nüüd küll tõepähe ei võtaks. ja puust ja punaseks pole siin veel miskit tehtud, ainult kõiksugustest tarvilikest anduritest on räägitud. aga kas sellel jutul ka tõepõhi all on, seda pole keegi veenvalt suutnud tõestada. nii et, praegu on asi ikkagi "naised saunas rääkisid" tasandil. vähemalt minu jaoks.
00:35 27.01.2009
jorss
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
1500 pööret on muidugi liiga vähe sellise katse jaoks, kuna kütuse etteanne taastatakse üle 1000 pöörde juures. Jah, kraanid keeratakse täielikult kinni, see tähendab et kulu on null. Karbussi mahuvad need asjad ilusti ära. Ma ei viitsinud pikalt otsida, aga ühe pildi ikka panen. Vaata detaili number viis, see ongi see, mis kütte kinni keerab käiguga pidurdades.
http://www.vaz.ee/modules.php?name=FAQ&go=ShowCat&id
_cat=36&categories=Карбюратор.&parentid=33
&catname=%D0%E5%EC%EE%ED%F2%E8%F0%F3%E5%EC+%C2%C0%C7+-+%
C7%F3%E1%E8%EB%E0
00:39 27.01.2009
jorss
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Seda number viit vaata kolmanda pildi pealt, kus on karbussi läbilõige.
Keegi mainis ökonomaiserit ka, seda ei maksa siia segada, kuna ökonomaiseril pole tühikäiguga mingit pistmist.
09:38 27.01.2009
R.K. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
mnjaa, seda detaili nr5 ei saa päris samaks asjaks pidada, sest vanadel vene mootoritel puudus igasugune mootori elektroonika, mis pöörete langemisel teatud maani oleks taastanud kütuse etteande. seda klappi juhiti süütevooluga, ehk siis süüte väljakeeramisel katkes vooluahel ja klapp sulgus, vastupidiselt tegutsedes jälle avanes. ja mingi lüliti gaasihoovastikku ühendatuna ei ole kuidagi võimeline aru saama, millal pöörded on just nii madalale langenud, et mootori väljasuremist ennetada ja kütuse etteanne taastada. nii et, siin ei saa absoluutselt rääkida väärtusest null.
10:25 27.01.2009
Sõidumehed (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Soovitan teil jah vähem pidureid kasutada, eriti pärast klotside vahetust, et tehnoülevaatusel ülaltused tabaksid. Minu masinal näiteks piisas sellest kui mõbned korrad tugevamalt pidurdada ja kõik pidurid hakkasid kenasti võtma. Autokoolides õpetatakse palju lollusi, mingi idiootlik Euromäärus jälle vm.
10:52 27.01.2009
R.K. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
veel sellest klapist nr5.
nimelt sulges see klapp sõidu ajal tühikäigu süsteemi. ehk siis kogu mootori tööks vajaminev kütus liikus mööda peadoseersüsteemi ja kiirendamisel muidugi ka kiirenduspumba ja pihusti kaudu. gaasipedaali vabastamisel ühendati klapp hoovastikul asuva lüliti abil jälle vooluahelasse ja tühikäigu süsteem rakendus tööle. mingit sellist hetke ka ei tekkinud, ega saandki tekkida, kus oleks tarbitav kütuse kogus null.
13:31 27.01.2009
ts (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
R.K.

mine korda oma süüde väljas katset uuesti (ja mõõda samal lõigul aega, mis kulub mootori pöörete langemiseks umbes 100 rmp üle normaalse tühikäigu) :-)


Veelkord seletuseks:

Fuel-cut off toimib olukorras, kus gaasiklapp on suletud ning rpm sensor loeb pöördeid rohkem, kui tühikäigupiir ette näeb.
Suuremal osal pritsetest kasutatakse adapteeruvat süsteemi, mis taastab pihustite osalise töö kriitilise numbri saabumisel- ehk siis piltlikult, kui tühikäik on 850rpm, siis pihustid lülitatakse osalisele tööajale umbes 950-1000 rpm juures (samal hetkel korrigeeritakse ka tühikäigumootori läbilaskeava sedavõrd, et mootor käigu väljavõtmisel välja ei sureks-> sellest tekib ka pöörete hüpe paarisaja rpm võrra, kui veereda tühikäigul ning siis sidur lahutada).
Pehme kaasamise (poolik pihustite/süüte toimimine) piir arvutatakse välja tühikäigupöörete, välisõhu temperatuuri ning mootori töötemperatuuri alusel.

Seega käiguga pidurdades on kütusekulu 0 kuni "teoreetilise väljasuremise piirini"

Ja selle asemel, et siin vaielda-> kui ei usu, siis võta 1,2 pirn ning vii sellelt juhtmed mootoriruumi ja ühenda pihusti pistiku alla (igal pihusti avamise hetkel pirnike plingib). Nüüd võid ise veenduda, et kui sõidad 2500 rpm ning lased gaasi maha, siis sealt ei tule mitte plinkigi enne, kui jõuad umbes 1100 piirile.

Mis puudutab turbomootorit, siis seal on loogika veidike teine-> nimelt kasutatakse seal "pehmet reziimi" mõnevõrra rohkem (tagamaks, et järsul gaasivajutusel mootor tööle jääks)-> seega mootoriga pidurdamine ei taga täiesti 0 kütusekulu 100% ajast (seda eriti juhul, kus turbiin on "punane"). Küll aga on mootorile "tervislikum" vaikselt pöörete langemine. Nimelt õlitusring oleneb pööretest ning soojal mootoril kipub õlirõhk langema üsna drastiliselt kui 4000rpm peal käik välja võtta (siis võib küll juhtuda, et õlitus jääb puudulikuks-> vurr pöörleb, mis hirmus, kuid õlirõhk langeb poole võrra).

Kokkuvõtteks-> käiguga pidurdamine on otstarbekas ühtlase sõidu tagamiseks, mitte kütusekulu "kontrolli" all hoidmiseks (kuigi oma kogemus näitab, et umbes poole liitri jagu on võimalik probleemideta kokku hoida).

Kogu käiguga pidurdamise idee on selles, et kasutada maksimaalselt ära juba raisatud energiat.
Ehk siis- kui võtad jala pedaalilt, siis näiteks kiiruselt 90km/h kuni 70km/h ei kulu tilkagi kütust, ning kui pärast 90-ni tagasi kiirendad, siis võtab see oluliselt vähem energiat, kui tühikäigult kiiruse taastamine peale piduri tallamist.

P.S. pihustite operatsiooniloogika "pehme kaasamise" [soft accompanying] võib olenevalt ECU tootjast ning sõidukitootja ettekirjutusest veidi erineda (turbomootorite puhul eriti), kuid üldloogika on sama
14:26 27.01.2009
R.K. (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
asi hakkab klaariks saama. ega muidu teada ei saa, kui piisavalt lollilt ei küsi, aga selle pirni katse ma muidugi teen ära, kunagi, kui viitsimist on. see peaks ka üht teist mõne juhtanduri tööseisukorra kohta ütlema. kui ikka selles pöörete langemise piires lambike edasi väreleb, siis vast kuskil miskine kala.
minu poolt on asi ammendunud ja ilmselt sai ka teemaalgataja asjast sotti.
19:06 27.01.2009
q peal (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Ja niimoodi saab omale armatuurile terve paneeli andurite kontrollampidest tekitada. Miks keegi varem selle peale pole tulnud? Nad ei pea koguaeg põlema, vaid on nupuga käivitatavad. Midagi sarnast kohtasin Ivecol.
17:40 29.01.2009
SirKala
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
no jah ma küsisin turbomootori kohta aga ikkagi läks teema lihtsalt käiguga pidurdamiseks üle:D.Õnneks sain oma vastuse (.) käest tänud.Igal juhul kui juba teema ümber tehti siis kas keegi teab kas käiguga pidurdamise null kütusekulu kehtib ka karbuss mootori puhul (sooviks jälle konkreetset vastust mitte mõtetut pläma)
20:27 22.01.2020
Margus Märk (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Kas saab Ford-maxy suretada välja neutraalu peal.
21:31 22.01.2020
toinoo
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Tere! HEAD JÄTKUVAT AASTAT! LP. Daamid ja Härrad, lubage küsida mida tähendab pidurdamine, milleks on see vajalik. Kas käiguga pidurdamine on "mood" või kindel eesmärk omaette=ekstreemne vajadus. Ongi ja nimelt:Teie suksu pid. toru-voolik on mingil põhjusel purunenud=defektne ja uskuge mind kui Te ei suuda, ei oska nö käiguga pidurdada siis Teie ootamatu liiklusõnnetuse tulemused on ikka jupp maad õudsemad kui Teil õnnestub kuidagigi käiguga pidurdades oma suksu kiirust!!! vähendada. Minu jutt pole taevast võetud vaid reaalsete juhtumite olemus. Kaasaegsete ja ka varasemate suksude mootorite käitum oli üles ehitatud tühikäigu olemusele ja nimelt: ekstreemse käiguga pidurdamise tarbeks.
Lugupidamisega T.
06:50 23.01.2020
.................... (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Käiguga pidurdamine ei ole see kui rammida suurelt kiiruselt madal käi. Käiguga pidurdamiseks nimetetakse käik sees ja jalg gaasilt ära.
-----------------------------, on küttekulu 0, kui me ei räägi nüüd karburaatoriga varustatud toiteüsteemist.
06:55 23.01.2020
.................... (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Asi polegi K.kulus vaid õigetes sõiduvõtetes. Autoga läbitakse kurve nii et vedu on taga, pidurdatakse käikudega. (Libedaga) elementaarne füüsika.
Kepikastiga sõidad maanteekiirusega, keegi ees pidurdab, mis sa lahutad veo siduriga või pane vaba käigu ? Või vajutad lihtsalt pidurit (käiguga pidurdamine- käik sees pidurdatakse)
Kui ei saa ikka aru miks on vaja, siis mine mõne tehnikamehe või autospordi tegelase juurde ja küsi, usun et saad vastused.
09:06 23.01.2020
VL (registreerimata)
Re: käiguga pidurdamine turbo mootori puhul
Mis puudub küsimusse ja väidetesse, et ei räägi karburaatoriga süsteemist kohta, siis isegi moskvitšil oli selline vidin olemas, mis mootoriga pidurdades kütuse sulges, kuni tühikäigu pööreteni langemiseni.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.