Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: HAAGISE EHITAMINE

21:07 13.03.2009
anduke88
Haagise ehitamine
Oleksin huvitatud haagise ehitamisest. Õigemini järelkäru ehitamisest. Loodan et see teema sobib siia alafoorumisse, kui siis palun tõste sobivamasse kohta ümber.

* Kas selline asi on üldse lubatud ning kas siis peab ka haagisega kuskile ARKI pöörduma või peab talle siis hakkama ka ÜV tegema või kindlustust maksma?
Sry, aga pole väga haagiseteemaga kursis, peale kategooriate.

Järelkäru tuleks siis sarnane nagu renditakse, nt 1 teljega esialgu.

* Kas kuskil oleks ka netis saada näiteks täpseid andmeid ning jooniseid mõõtudega, et kus mida on pandud, ning mis tüüpi materjali on kasutatud jne.
* Või oleks mõistlikum see kuskilt välismaalt osta? Kui jah, siis kuidas selle Eestisse saab (kes toob?Peab ise järgi sõitma? vms) ning mis interneti leht sellise müügiga tegeleb?

Tänud ette
21:43 13.03.2009
reikin
Re: Haagise ehitamine
esiteks vaja sul projekt paberil. teiseks vaja sellele kärule saada tüübikinnitus. ark-sse võid pööduda või sealt vennad kohale kutsuda.
22:01 13.03.2009
1234ABCD (registreerimata)
Re: Haagise ehitamine
Kui kõik kulud kokku lüüa , materjalid + oma töö, tüübikinnitus , registreerimine....... .Odavam tuleb osta valmis haagis . Kasutatuid müügil vähe, tuleb osta uus .
22:03 13.03.2009
mehkin (registreerimata)
Re: Haagise ehitamine
Kui kavatsed omaehitatud haagisega sõita oma talumaade, krundi..vms piirides, siis ei pea ARK-is registreerima. Kui tahad liigelda liikluses, siis miks mitte osta legaalne haagis? Miks on vaja leiutada jalgratast (haagist)?
10:57 14.03.2009
anduke88
Re: Haagise ehitamine
Ai jah, siis läheb see küll üpriski keeruliseks. Just vaatasin mingit lehte, äkki tööriistamarket, kus oli haagise komplekt müügil (veopea, lehtvedrud, amortisaatorid, rattarummud + tule jne) 1900.- eest.
Omal oleks materjal (metall + juhtmestik/piduridsüsteem +veljed rehvidel) niisama garaažist võtta.
Kui õigesti olen näinud, siis haagistel number ka küljes, see siis ARKis 450.-, 350.- spetsialisti kohalekutsumine. Kui ARKi numbrid on õiged, siis tuleks vähemalt 3000.- ehituse summaks. Lisaks veel oma kulutatud aeg.

Teiseks oleks plaanis teha talumaale kasutamiseks suur käru. Seda siis ei ole vaja ju registreerida

Küsimus neile, kes haagist omavad. Palju Teil läheb maksma ka haagise ÜV või siis kindlustus aastas?

Vaadates siinseid Eesti uute kärude hindasid, siis see küll rõõmustav pole. Oskate äkki soovitada mõnda välismaa lehte, kust neid saaks osta odavamalt kui meil siin.

Tänan vastuste eest!

-e-
Leidsin ka ühe lehe, kus ise ehitamisest on juttu ja ka abistavad joonised:
http://www.championtrailers.com/UTILITY_TRAILER_KITS.HTM

Muudetud 14.3.09 11:10

11:15 14.03.2009
ahsel (registreerimata)
Re: Haagise ehitamine
See iseehitamine on suht mõtetu , kui arvad et saad odavalt valmis , siis arvesta enda töö ka hinna sisse, ja lisaks veel tüübikinnitust vaja ( alates sellest aastast löödi kirve hind selga).lisaks oleks vaja veel raam kuumtsinkida, mis maksab ka omajagu.
kui sa pole varem selliste ehitamisega kokku puutunud siis ,esimene vasikas läheb ikka aiataha- ehk tuleb liiga raske või hoopis valesti projekteerides ei pruugi üldse auto taga sobida . hakkab koguaeg vingerdama ja hüppama.
11:32 16.03.2009
* (registreerimata)
Re: Haagise ehitamine
Kui omal enamus materjali ja tööriistad olemas, siis miks mitte ise ehitada. Kui ajad ainult odavust taga, siis vast mõtekam tõesti osta valmis käru, aga kui teed seda rohkem hobi korras, siis pole küll mõtet siin mingeid töötunde arvestada (võrdluseks: kala on ka odavam poest osta, aga ikkagi käiakse kalal)
Registreerimine ei olnud mõned aastad tagasi väga keeruline. Haagisest pidid olema pildid igast küljest ja joonis, mis tuli esitada ARK-ile. Kahapeal ARK-is vaadati käru üle ja löödi VIN kood raami peale. Kui palju see asi tookord maksma läks, enam ei mäleta kahjuks.
Kuumtsinkimine pole üldsegi ilmtingimata vajalik. Teadupärast pole ka veokate raamid kuumtsingitud, vaid värvitud ja pole häda miskit. Korralik krunt+värv kestab ikka hea mitu aastat muretult. See, et kärutootjad kuumtsinkimist kasutavad ei tähenda veel, et kõik seda ilmtingimata tegema peaksid.
Igal juhul tasub ehitusprotsessist teha niipaju pilte, kui võimalik. On endal pärast hea vaadata ja ka registreerimisel tuleb see pigem kasuks.
Igatahes jõudu ehitamisel ja hoia siis siin ka inimesi asjadega kursis!
11:00 19.03.2009
anduke88
Re: Haagise ehitamine
Just eile sattusin poodi kus müüdi käru telgesid. Täislaks ehk kruvi vaid alla ja keera raatad külge ja kõik, hinnaks oli 2600.- Kui nii võtta, siis tõesti kui plaanis osad jupid poest osta, siis tuleb tõesti kallis asi.
Aga omal oleks vaid vaja poest uut veopead ja tuledekomplekti helkuritega kui ehitaks liiklusesse mõeldud käru. Tegelikult oleks ka vaja lisaks uut värsket värvi, muud materjalid jah kõik omal olemas.

Omale ehitades ei oleks hakanud küll tsinkima. Vaid kohe värv peale. Saad paari aasta tagant värvida.

Samas olemas näiteks krundil kasutamiseks olemas väiketraktori (pigem aiatraktor, ei mõtle murutraktoreid :) ) käru. Käru pind umbes 3.5m x 1.8m. See peaks olema omavalistatud(aga mitte minu poolt). Kui sellele nt keevitada juurde sõiduauto jaoks mõeldud veopea ja panna see auto taha, siis kas sellega tohiks ka krundilt välja minna(sõideteedele, väiksematele ning ka väikelinna sattumine näiteks), ilma et trahvi saaks. Antud kärul ei ole nr märki ega vin koodi raamil. Kui politsei peale satub, siis on trahv tulemas või mitte?
20:49 29.04.2009
Nustu (registreerimata)
Re: Haagise ehitamine
Kui soovid osaleda haagisega liikluses, ehk siis minna oma krundi piirest välja, siis peavad olema ÜV ja kindlustus ja registreeritud haagis.


Ise tegin umbes 2a tagasi ka endale kerghaagise. ÜV sain koos arvelevõtuga 3ks aastaks ja kindlustus aastas ~200 krooni. Ehitasin vana "subriku" raami peale teise(2,6x1,8m). tegin asja veidi laiemaks, panin nelikanttorust pikema tiisli, tuled, viled külge ja korras. ARK- s 3 pilti, kaalumisakt, joonised kahest küljest ja vin kood löödi seal peale. kokku kulus koos "subriku" ostuga ligikaudu 5000 krooni+ oma töö.

Oli vist selline aadress: kalale.ee vms. seal on kirjutatud paadihaagise ehitusest, põhiinfo saad sealt. või otsi googlest -omavalmistatud haagis-
16:40 01.11.2009
eavp
Re: Haagise ehitamine
Sellise traktori käruga tohid osaleda ka liikluses ja numbrit olema ei pea. Ainus konks on, et kiirus võib olla kuni 25km/h ja see 25 märk peab ka kleebisena küljes olema.

Enamus tööriistalaenutuste järelveetavaid seadmeid on sellised.
19:12 22.11.2009
v6sa
Re: Haagise ehitamine
Jah, võid tühja käru vedada järelveetava seadmena. Aga seal peal ei tohi koormat olla... Kõik sõltub konkreetse korravalvuri tujust.

Iseehitamisel on mõtet vaid kahel juhul:
1) kõik (või peaaegu kõik) vidinad on olemas/on avariiline käru olemas
või
2) tegemist on erilise konstruktsiooni/mõõtmetega.

Lihtsalt kasthaagist teha poel rahaliselt mõtet. Aga ehitamisest rõõmu tundes, miks mitte...
14:29 31.10.2010
jaan-toomas saar (registreerimata)
Re: Haagise ehitamine
Plaanis samuti nagu Nustu ehitas ,vana "subriku "raamile ehitada.Tegelikult pole muud vajagi kui vaid uus kast.Probleemiks pean seda et see käru pole kunagi arvel olnud.Nustu ,kas sinult kysiti selle käru paberid ka mille ymber ehitasid.?
16:01 16.11.2010
ise60
Re: Haagise ehitamine
vaatasin siin neid tehase ehitus projekte,tekkis küsimus,kas peab olema haagisel vedrud,kas jäigalt ei tohiks ehitada ja kas selline haagis ka läbi läheb...mõtlesin ehitada opel kadeti tagasilla peale.
10:18 17.11.2010
* (registreerimata)
Re: Haagise ehitamine
Kui teed ilma vedrudeta haagise, siis kindlasti tuleb talle kiirusepiirang peale. Isegi ilma amortideta, kuid vedrudega haagistel on kiirusepiirang. Milline see piirang täpselt on ei oska peast kahjuks öelda.
19:25 11.02.2011
Td (registreerimata)
Re: Haagise ehitamine
Kiirus piirang peaks olema tava kärudest vaid torosoon sillaga kārudel ehk 70km see piirang ka passis siis sees.ja ega torosoon sild tühjalt väga jäik ega kannata ka kiirelt sõita,sest käru hakkab väga hüppama, ja käru lõhkuma. Mugavam ja parem ikka lehtvedru sild. Ei kujuta ette et peaks näiteks 400km 70 ga ja jāiga käruga sõitma,lisaks veel mida kaup seal kärul veel tegema peaks. Liigub ka kasutatud kärusid.
22:32 16.04.2011
jeesuke (registreerimata)
Ise tasub haagist teha siis, kui on mingid eri nõudmised mõõtude suhtes - standarditest pikemad , laiemad. Sel juhul võib võita hinnas isegi kuni 50%. Üldiselt soovitan ehitada enne haagis (eskiisi järgi), siis teha joonised ja mõõta. ARK-is maksis kogu arvele võtmise protseduur nats alla 5500 EEK-i. (tehasest ostes tuleb numbri teenus kah haagise hinnale lisaks).
Torsioon silla ja lehtvedru sillaga on kiirusepiiranguks tava kiirus , eelduseks , et vedrusillal on amortisaatorid. Jäiga silla puhul vist 20-30 km/h , arvele neid justkui kah ei võeta.
Ja muidugi mõningaid teadmisi , et hiljem haagise omakaal ei oleks suurem kui täismass.
Haagise vidinad poes müügil (ise soovitaks gokartit piiteri maanteel). Silla keevitad ise kokku.
Kõige selle juures on veel üks väga tähtis moment - tee endale selgeks , miks sul teda vaja on ja kas sa tahad teda ülekoormata.
Jõudu tegutsemiseks.
11:36 02.11.2011
James75
Re: Haagise ehitamine
v6sa
Oskad sa viidata konkreetsele pügalale mis ütleb et pukseeritaval seadmei ei või olla veost? Ise ma sellist punkti ei te. Soov saada lihtsalttargemaks:). Näiteks kombainide eedreid vetakse kärudel.
Endal on käsil ATV järel veetav käru (peale tuleb lihtne tõstuk, külge tugikäpad) millel oleks kõik pukseeritava seadme tunnused.
12:54 04.11.2011
v6sa
Re: Haagise ehitamine
Ei oska viidata. Lihtsalt on selline tunne, et kui on koorem peal, võib mõnel mendil tekkida tahtmine hakata rääkima registreerimata haagisest ja sellega seotud õigusrikkumistest...

Sest haagis on mootorsõiduki haakes koormate vedamiseks mõeldud vahend, mis kuulub registreerimisele, kindlustamisele ja ülevaatamisele.

Heedrikäru ei loeta haagiseks, sest sellega veetakse ainult antud heedrit. Sisuliselt on tegemist transportratastega, mille koospüsimiseks on kokku keevitatud natuke raami ja haakimiseks tiisel haakepeaga.
09:17 31.05.2012
Juhtus nii, (registreerimata)
Re: Haagise ehitamine
et suvila esiaken sai kivi. Sisemine kiht jäi terveks, välimine täiesti kildudeks. Uus maksab 300 ekut, kuid kas on keegi aknaks miskit muud plastikut kasutanud nt. miskit mis ehitusmaterjalide kaupluses saadaval. Käib ka ühe kihilisena aga kuidagi väga "vedel" on! Talvel teda ei kasuta, et sooja peaks hoidma.
13:07 31.12.2012
mõistmatu (registreerimata)
Re: Haagise ehitamine
Tere. Mina ei saa aru sellest oma töö hinna sisse arvestamisest. Kui sa
OMALE teed,siis mis oma töö hinda siin ikka arvestada.
15:13 31.12.2012
eelmisele (registreerimata)
Re: Haagise ehitamine
sinu aeg järelikult ei maksa midagi.töötu oled?
21:43 31.12.2012
mõistmatu (registreerimata)
Re: Haagise ehitamine
Ega ma siis töö ajal ei ehitaks,ikka omast vabast ajast ja üsna veider
on selle eest endale mingit tasu maksta,mõelge ka natuke.
13:31 16.01.2013
v6sa
Re: Haagise ehitamine
Paraku on ka see ehitamise aeg millegi muu arvelt. kasvõi hobide, kui peret oluliseks ei pea (või pole osanud varem pidada)...

Kui käruehitus ongi hobi, siis on iseasi.

Aga asja hind sellest ei muutu: endiselt on kulunud x00 tundi tööd ja xxx eurot tükkidele. Kes selle tööga elatist teenib, peab need hinnaga tasa teenima. Kes niisama hobitab ja seejärel oma loomingu (mis pahatihti küll "looming" on) turgu paneb neid arvestamata, situb teisele lihtsalt taskusse.
15:11 16.01.2013
looder23 (registreerimata)
Re: Haagise ehitamine
vot see oma töö hinna arvutamine on nii ja naa. kui sa teed ja ehitad seda omale. õhtuti vaikselt nokitsed, vabal ajal. s.t. et su vabaaeg ei möödugi seal garaazis. kõik tahavad migi aeg omaette olla natuke. siis suristadki keevituse ja relakaga seal garaazi all. mõned õhtud kuus ja nii mõne kuuga ta sul valmis ongi. kui raud veel kuskilt üle jäänud ja olemas on. nipet näpet ostad juurde. sa võid ju minna ja selle läikiva käru osta omale, aga isetegemise rõõm on ka ju hea.
seda päris nii ei saa võtta, et täna möllasin garaazis 3 tundi. nii nüüd peaks omale maksma 50 eurot. ma parem nokitsen garaazi all kui molutan niisama ja libistan õlut või sügan mune. mul on vahest nii, et naine läheb lapsega nädalavahetuseks maale oma ema juurde ja mina pean kas laupäev või pühapäev tööl olema, siis mul jääbki vaba aeg ja siis ma saangi midagi kasuliku teha.
ma tean meest kes ehitas omale kerghaagise. ütles, et sai 3000 eeku odavamalt. ma ei küsinud, et kas seal oli juba oma töö sees või mitte.
11:32 03.05.2015
sefwvwdcs (registreerimata)
Re: Haagise ehitamine
Mul mure. Nimelt on olemas käru, aga pole arve ja pole ka pabereidl. vin kood on raami peal olemas. Kas sellist käru üldse võimalik arvele võtta?
13:03 14.05.2015
v6sa
Re: Haagise ehitamine
Kui pole ühtegi paberit ja haagis on kunagi arvel olnud, siis tuleb kirjutada avaldus LRB pealikule ning sellele lisada seletus, mispidi säärane asi on Sinu valdusesse jõudnud. Kui see on usutav, haagis pole varastatud ega arestitud ja on kunagi registris olnud, siis peale esmaregistreerimise ning numbrimärgi väljastamise tasu maksmist võib arvele saada.

Kui pole kunagi arvel olnud, siis vaid isetehtuna, ükskikkorras.

Kolmas variant on leida kaksik ja teha eestlast. Tõsi, selle kohta leiab siis vastava paragrahvi karistusseadustikust...

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.