Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: DIISLI PIINAMINE ÜLEVAATUSEL

10:45 01.02.2015
hlm (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
V_ , kas arvad, et keskmiselt 1500p/min maanteel lasta diiselsõiduautoga on normaalne? Nagu neid foorumis umbes egr-de, kattide, dpf-de omanikke vähe ulgumas näha oleks. Vähemalt ülevaatusel lastakse korra su künal löörid puhtaks, abiks seegi.
11:04 01.02.2015
63amg (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
mul tuttava masinat kahel korral ja erinevates kohtades kuritahtlikult piinatud.teatavasti on nn. tahmamõõturil kaks silma mida peab puhastama,mida aga ei tehta kuna tark aparaat seda ei nõua.vihjasin seda ka ülevaatajale,kuid ta saatis mind koheselt selle jutuga pikalt.teatavasti on ülevaataja kõige targem inimene maamuna peal.ok.oli tehtud juba kolm testi ,iga kord vist 5 korda kui õigesti mäletan.testi tulemused kõikusid 3,5 kuni 5-ni.lõpuks pika pinnimise peale nõustus ülevaataja silmad puhastama,mis võttis aega 1 minuti.peale seda esimesel katsel oli näit 1,2,ehk auto oli ideaalselt korras.enne seda käis jutt pihustite mitte korrasoleku kohta.ühesõnaga AHVIKARI!
11:46 01.02.2015
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
To:hlm.Otseloomulikult normaalne,normaalsem olla ei saagi.Minupärast sõida sina voi teise käiguga Tallinnast Tartusse,mina panen aga kuuenda sisse ja kulgen 100km/h 1700 pööret.Täiesti piisab tahmafiltri puhtana hoidmiseks,need probleemid tekivad ainult lühikeste otste linnameestel,kes üldse maanteel ei käi.
11:56 01.02.2015
... (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
huvitav ,kui ülevaataja kräunitab mootorit 5-10 sekki on piinamine...
samas tahmafiltri regenereerimine tehase arvutiga( kõik teeb arvuti, diagnostik ei pea isegi lähedal viibima, kuigi ohutustehnika mõttes, peab kustutiga viibima auto lähedal), toimub protsess järgmiselt- arvuti soojendab mootori töötemperatuurile, u 2000 pöördega. seejarel lajatab 5000 pööret peale ja ei hoia seda mitte 10 sekki vaid 4-5 minutit!!!! tahmafilter ja katalüsaator muutub auto alla helepunaseks- sellepärast ka see kustuti.
seejärel laseb pöörded alla, kontrollib parameetrid, vajadusel kordab.
protsessi esimesel minutil viskab summutist paar ämbritäit tahma ka välja.
10a jooksul, mis mina neid protsesse olen pealt näinud, ei meenu küll et mõni mootor oleks laiali jooksnud, meenub et korra läks lõhki üks sisselaske torustiku lõdvik.
12:09 01.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
To: Siidiuss
Mootori tootjad ei ole andnud ülevaatuspunktidele ei rohelist ega muud tuld, Mina ei tea ühtegi mootori tootjat ja nemad ei taha minust midagi teada. Mootori tootjad ei saa vastutada oma toodangu eest kui autoomanikud on ise nii tobud, et ei tea mis august õli sisse käib... 10 aasta vanust masinat reeglina ei hooldata margiesinduses vähemalt mina ei tea kedagi kes teaks kedagi... See, et Teie tuttav ei ole üle 3500 p/min lasknud ongi see millest pidevalt mina "kaagutan" - reegleid ei järgita ja järelevalve on nõrk. Riigiametnike jutt ühetaolisest ülevaatusest tundub olevat soovunelm milleni ei ole jõutud aga ehk kunagi ikka. Tegin foto ühest akseleraatorpedaali küljes olevast poltidega kinnitatud klotsist mis ei lasknud pöördeid piirajasse. Autoomanik oli ikka tõsiselt vaeva näinud ja tema autol tehti suitsususe test maksimaalpööretel kuni rakendus pedaalipiiraja mitte pööretepiiraja. Tegin ARK-i ettepaneku, et iga ülevaatusprogramm näitaks palju pöördeid andis eelmine kontrollija kuid minu ettepanek ei tundunud olevat piisavalt asjalik. Kui kontrollija näeb programmis eelmise sullerdamist siis ehk jäävad sellised juhtumid natukenegi harvemaks. Põhimõtteliselt olen ka mina arulageda tuuritamise vastane ja ei mõista miks kedagi riigiametnikest ei koti teadmine, et uutel masinatel ei ole võimalik pöördeid üle 2700 p/min tõsta sest mootori juhtimise elektroonika ei lase seda teha. Tegin ettepaneku mitte lõhkuda vanu mootoreid kuna on olemas suitsususe mõõtmise püsikiirustest kus normid kuni 6 korda karmimad kuid pöördeid üle 3000 p/min ei pea andmagi ja seegi ettepanek ei saanud mitte mingitki vastukaja. See kuidas käitutakse ülevaatuspunktis kliendiga oleneb punkti omanikust ja mina tean juhtusid kus autoomanikku koheldakse kui alamrassi näiteks ühes kohas nõuti autoomanikul tagurpidi kanalile sõitu sest käis remont. Teises ülevaatuspunktis kukkus auto koos roolisoleva naisterahvaga kanalisse, uksed vastu põrandat. Meie kohta on esitatud kaebusi laterna lõhkumise suitsususe testi asjus kuid enamjaolt on ikkagi positiivne tagasiside klientidelt.
Keegi ei riku tahtlikult teise inimese vara lihtsalt asjad on nii, et mõned kontrollijad rikuvad reegleid ja teised ei riku reegleid ja mõned autoomanikud hooldavad autot ja mõned sõidvad ilma õlita. Mõned ülevaatajad valutavad südant mõned riigiametnikud ei oma kompetentsi, et teemat mõista ja nii ongi, et aastas lõhutakse kuni 100 mootorit meie riigis. 8 aastat tagasi rääkisin diisli suitsususe temaatikas võrdsest kohtlemisest ARK direktori asetäitja Eineri, ARK tehnoosakonna juhataja Sootsi, ARK ülevaatustalituse juhataja Uusmaa ja veel 4 ülevaatuspunkti omaniku juuresolekul ARK neljandal korrusel juhataja kabinetis. Mind naerdi välja sest tehnoosakonna juhataja küsis ruumisolijate ees otse: "Millert kus Teie olete meie riigis kohanud võrdset kohtlemist?" Hiljem lisas: "Mait Sa peaksid töötama sotsiaalhoolduses mitte tehnoülevaatusel"
To:ei saa näitu kätte, vaja gaasi.
Ma ei kujuta päris hästi ette, et kuidas hakatakse kontrollijatele selgeks tegema, et nemad oma kohustusi ei täidaks ja oleks valmis tööst ilma jääma kui litsents ära võetakse paari kliendi subjektiivse arvamuse pärast kuna nad ei vii autot enne ülevaatust hooldusesse. Ei pea ülevaatajatele asju selgeks tegema hakkama vaid riigiametnikele - kas lähete ka politseiga kaklema kui tema ei luba väikese promilliga sõita nagu paljudes Euroopa riikides on lubatud?
To:looder23
Olete kuri ja kibestunud inimene kellele ei lähe korda võõras mure. Saate vanemaks muutute rahulikumaks ja hakkate märkama inimesi Teie ümber.
12:27 01.02.2015
joppenpuhh (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
1,9 tdi muutuva geomeetriaga turbo peabki töötama vahetevahel maksimumpööretel sest muidu geomeetria tahmab ära. kindlasti on ronte mis laiali lendavad aga antud mootoripuhul on vaja seieri liikumine kuni punase alani. sama loll on näiteks sõita honda type-r tavapööretega ca 3000 kuigi tootja on ettenäinud maksimaalse väändemomendi 6000 punaseks läks vist 7500.üks tuttav jobuke kulgeski 3000 tuh pöördega sest isa ütles et mootorit ei tohi piinata
13:15 01.02.2015
hlm (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Jaguar3, jah, ma võin ka 1500p/min 90km/h kuuenda käiguga lasta. Saab küll. Aga tee test. Kui suur on kilometraazh põletusprotsesside vahepeal lögistades 1500-1700p/min. Ja siis testi ja kasuta kuuenda käigu asemel viiendat. Viiendaga lastes sain 2900km sõita enne, kui põletusprotsess peale tuli. Kuuendaga lögistades maanteel oli hea, kui 1000km välja venitas. Kusjuures kütusekulu vahe tegelikult pea olematu.
Okei, dpf põletab puhtaks, aga egr ja muu mudru korjab ikkagi selle tahma endasse. Mis on egr peamised rikked? Justnimelt pidevalt madalate pööretega lögistamine ja sellest põhjustatud tahm on see põhjus, miks ekr-id kinni jäävad.
Kuues käik eeldab juba kiiruseid, mille eest kviitngeid kirjutatatakse.
13:35 01.02.2015
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Ma olen kunagi ammu vene kombainidega tööd teinud.Hommikul paned gaasi põhja ja alles õhtul võtad maha,muud moodi see asi ei töötagi.Masinad 1970-80a toodang.Iga päev 12h järjest gaas põhjas smd diiselmootoril!Ja mõned üksikud töötavad siiamaani,pole mootoritel viga miskit!No kui juba kolmkümmend aastat vana vene mootor vastu peab sellisele tambile,miks siis hetkeks lastes peab lääne tehnika kohe laiali lendama?
Teine asi on see,et kas seda on vaja teha?Kombaini puhul on.Aga sõiduautoga kui sirgelt maanteel lasta,siis võimalikult väikeste pööretega ikka,või siis joppenpuhh sõidab terve tee 2.käiguga?Küll aga möödasõiduks nt. pole mingit probleemi 4-5 tuhandeni,mõnel ka 6-7ni lasta.Ülevaatusel...ei oska öelda,kas tõesti seda on vaja teha,aga ega ei juhtu midagi.
13:51 01.02.2015
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Olen suga nõus hml egr-i asjus,küll aga kütusekulu vahe - terve liiter.Ise sõidan palju Rootsis,kus kiirused 140 ja pikad tõusud,lisaks vean rasket käru aeg-ajalt Rootsis,3000 pööret terve päev peal nii et ei jõua kiiremini minnagi,gaas peaaegu põhjas.Küll siis kõik nii puhtaks puhub,kui võimalik.Seega,kui vaja ei ole(talveaeg või Eestis nt.)eriti pead ei murra mingi egr-i ummistuse pärast,sõidan nii rahulikulte pööretega kui võimalik.Egr ei ummistu paari aastaga,vaja mingi 10 a. puhast linnasõitu,siis jah,kõik tahma täis.
13:52 01.02.2015
hlm (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Kuule, selle vene tehnika pöörded olid ju päris tugevalt piiratud ja seda mitte niisama moepärast. Kiskusid pumbalt plommi maha ja veidi keeramist, päris kiirelt lendasid mootorid laiali.
Ja on ju ka tegelikult praegused sõiduauto diiselmootorid piirajaga varustatud. Minu oma 5100p/min peal. Mitte midagi pole karta, kui mootor piirajas korra töötab.
13:56 01.02.2015
hlm (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Ole ikka, 10 aastat:-) Suudetakse isegi juba mõne aastaga kõik umbe lasta.
14:25 01.02.2015
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Ei tea,mismoodi suudetakse paari aastaga ära ummistada,garaazis tankides vist.Mina igatahes olen enda omaga läbinud 280000km viie aastaga.Ostes oli 150000km,vb oli ka keritud,ei tea.Auto sõitnud eelnevalt kirjeldatud reziimides(ah jaa,unustasin veel mainida,et hommikul panen käima ja las tiksub tühikäigul oma 15min kuni salong soe),ja siiani ei ole midagi umbes.Tahmafiltri olen korra lahti võtnud - täiesti puhas,nagu uus.
Vene mootorite asjus,tõepoolest,pöörded piiratud 3000 juures.Aga ärme unusta,et mida suurem mootor,seda väiksemad max.pöörded.Rongi diisel nt.üle 1000 ei ole võimeline ringi käimagi,tsentrifugaal ja muud jõud lähvad nii suureks,et ainult tükid lendavad.Miks siis muidu tehakse v8-id ja v12,võiks ju neli ämbrisuurust silindrit teha ja võimsus missugune.Just suuruse pärast.Ja 3000 on vene küllaltki suurele mootorile väga suur tamp.
14:27 01.02.2015
Elumeees (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Ega mootor pole naine, et hellitama peab.
14:44 01.02.2015
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Aga hlm,mis sa automaatkastiga autoga teeksid?Saad ju sott sisse,ja lähebki viimane käik sisse,pöörded mitte üle 2000 tahad sa või ei.
Ühesõnaga,õhus on kaks küsimust:
1)Kas tohib ülevaatusel diiselmootor lasta pöördesse?
Jah,tohib.
2)Kas peab maanteel sõitma suuremate pööretega?
Ei pea.
Selline minu,kui tehnikaga tegeleva inimese arvamus.
15:56 01.02.2015
hlm (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Aga 1500 pööret ei saa ka hoida automaadiga viimase käiguga 90km/h lastes. Või saab?
Ega minagi üle 2000p/min lase ühtlasel maanteesõidul( kuskil 1900 kandis) aga 1500p/min. mida mõni mees siin normaalseks peab...kamoon. Kahemassilisele hoorattalegi paneb see pöntsu väidetavalt. Mina olen igatahes ära testinud, et madalate pööretega lögistades tahab dpf kordades tihedamat põletust ja see nn küttekulu võit kaob ludinal sul nendesse põletusprotsessidesse.
Eks igaüks teab, mis teeb ja paremaks peab.
17:10 01.02.2015
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
1500 päris ei saa jah,siis peab 70ga sõitma.
Einoh,ma olen ka näind mingi taksoga,et linnas 50ga sõites pandi 5. või lausa 6. käik sisse ja mingi 1000 rpm kellal.See juba jah,täitsa porno,mõtetu äärmus.
Aga ideaali pole olemas,võidad ühest otsast,kaotad teisest.1700-2300 on tavaliselt tehase poolt ülekandeliselt ära timmitud 100ga sõitmiseks viimase käiguga,ja see sõltub auto massi/mootori võimsuse suhtest.Kui mootor võimsam kui tarvis ja jaksab probleemideta edasi minna 1700 pöördega,milleks tal vaja rohkem tuuritada ja ennast vastavalt rohkem kulutada?Ongi 1700 ökonoomsuse ja mootori eluea pikendamise mõttes.Küll aga jah,kaotad väljalaske süsteemi tahmumise näol.
Kui mootor liiga lahja,siis ta lihtsalt ei jõuaks selliste pööretega autot edasi viia,kuigi suurematel pööretel kulub tema kiiremini.Kui aga me sõidaksime 3000 rpm päevast päeva,siis paarisaja tuhande km pärast läheksime mootoriga kapremondile.Ja mis see egr-i puhastamine/vahetamine selle kõrval on...
Niiet ainult egr-i pärast ei näe mina küll vajadust olemasolevaid kõrgemaid käike mitte kasutada.
See jutt siis tavalistest,ökonoomsetest tarbesõidukitest,mitte sportcaridest,seal juba kõvemad tehnoloogiad ja hoopis teised prioriteedid.Ja ärme unusta,et näiteks F1 mootor läheb peale igat sõitu kapremonti...Arvame ära miks?
18:02 01.02.2015
klient4321 (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Ma avan et ega need pöörded korra paar sinna punasesse alasse lasta ei tee midagi.
Aga kui mõned ülevaatajad teevad seda külma mootoriga, siis see on küll minuarust oluliselt kahjulikum mootorile?
Tean küll et enne tuleb mootor soojaks sõita,aga ega see diisel talvel jahtub kohe maha(järjekorras oodates).
Ja peale pöörete tõstmist jäetakse mootor praktiliselt kohe seisma - kuidas turbole mõjub?
Need on asjad mis minuarust rikuvad mootorit(ka vähesõitnud suht uued autod) mitte see pöördesse laskmine?
18:50 01.02.2015
looder23
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
herr millert, ei ole mina kuri ega kibestunud inimene, aga ma tõesti ei saa aru sellest kiunumisest. endal 2 sõiduautot diislit ja 2 veoautot, loomulikult diislid. ülevaatusel topitakse tagant tahma mõõtja lont sumbutisse, sigarisüütajasse või akuklemmide külge juhtmed. korraks lapatsit, pöörded fikseeritud, teist korda lapatsit ja tahm võetud ning unustatud. hakatakse tegelema muude asjadega. käivad teised kliendid ja kuulavad mootori tööd, mainivad, et ilusti nurruvad, võibolla on see minu kiiks, aga ma vahetan õli natuke tihedamini kui välp on ette nähtud. kässari lasen enne ülevaatust korrastada, sest ei ole vajadust väga tihti seda kasutada. manuaalkastiga autoga tiksun ka linna vahel 5 käiguga, pöördeid nõksa üle 1000, aga aegajalt lasen ka torud
tühjaks. automaat toimetab ise, aga siiski tühjendan torusid aegajalt. kui inimesed viitsiksid enne ülevaatust kasvõi natukenegi torusid tühjaks lasta, korralikult hooldada autosid, ei oleks mingit undamist, et piinatakse ülevaatusel. kui sa tuledki ülevaatusele poolenisti külma mootoriga, aasta otsa töristanud, siis tulebki hakata ülevaatusel torusid tühjaks köhima, ja see võtab aega. ühel sõiduautol on sel aastal juubel, saab 20, aga ma ei põe selle autoga minna ülevaatusele ega ette võtmast pikemat trippi. auto peab olema korras ja kogu lugu. inimeste küsimise peale, et kuidas sa julged selle autoga nii pikki reise ette võtta, küsin ma alati vastu, et mis sel autol viga on, peale selle, et ta on vana? sellega on ka jutt lõppend. ega vanus ei ole diagnoos.

kui see, et ma suudan hoida oma autot tehniliselt korras ja ei mõista rapete omanike probleeme, teeb minust kurja ja kibestunud inimese siis jah, ma olen kuri ja kibestunud inimene. vanust on mul piisavalt ja elugi erinevatest külgedest näinud.

Muudetud 1.2.15 19:09

20:43 01.02.2015
. (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Vene diisel ja 3000 pööret, huvitav milline? SMD mootorid olid 1700 - 1900. kiirem oli D-240 2200 pööret JAMZ mootorid ka 1700 - 1900 kuigi pidasid vastu ka 2000 ja natuke üle.
21:00 01.02.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Jutt õige sul looder ja küsimus küsijatele õieti püstitatud, et mis on autol viga peale selle, et ta vana on. Mul ka 1 auto saab paari aasta pärast 20 aastaseks ja teine saab 11 aasta vanuseks ja mõlemad diislid. Töötehnika on ka diiselmootoritel ja pole siiani ükski sõiduauto diisel ülevaatusel kokku jooksnud ei 3500 ega 4800 juures. Kuna nad nooremaks enam ei muutu vaid ikka vanemaks ja kulumisest ilmselt lõtkud suurenevad siis ma selle aasta lõpus tuleval ülevaatusel ei tahaks enam 4800 peale mitte kummagit mootori lasta tuuritada. Mitte eelkõige seepärast, et midagi äkki laiali lendab vaid ka seepärast, et ma ei näe sel suurt mõtetki sest tean, et kasutusel olevate mootorite näitajad on kindlalt normi piires. Ja kui automaatkastide ja päris uute diislite mõõtmised tehakse 2500-3500 pöörde juures ja näidud seejuures ok ja arvestatavad siis vabandage väga miks peaks ma see loll olema, et minu 10-18 aastased vanakesed proovile pannakse ja näidud tuleb võtta 5000 peal?Õlid, rihmad filtrid vahetan alati pigem varem kui hilja. Ja kui peakski halva juhuse või õnne korral puruks jooksma siis keegi peale minu neid mootoreid lappima ei hakka ju? See, et keegi maanteeametis olev toolil istuv asjapulk naerab, et kus sin riigis võrdset kohtlemist leiab on hästi ja õieti muidugi öeldud. Ja juba seepärast leiangi, et mul on õigus nõuda ülevaatajalt minu kui sõiduki omaniku poolt lubatud max rpm. Ütlen, et 4000 ongi max sellel mootoril ja kõik. Punases alas ma tahhomeetri seierit lihtsalt näha ei taha:) eks muidugi võivad selle peale teised kadedad olla, et miks ma ennast võrdsemaks pean kui teised. Aga kui ametnikud ka nii ütlevad siis ju nii ongi, et mis ühtedele lubatud ja loomulik see teistele keelatud ja imelik:)
21:12 01.02.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Ise ka tahtsin just sama küsida, et mis vene diislid need 3000 välja jooksid? 2000 peal tiksusid ja tiksuvad tänaseni. Uue belarus 245 plokiga ja turboga mootori max pöörded alla toodud ja pump plommitud. Lisatud on turbo ja vahejahuti. Pöörded on langetatud vana russi mootoriga võrreldes2200 pealt 1800 peale. Ilmselt igaks juhuks muidu äkki jookseb laiali. Kw on sama kui vana Russi mootoriga võrreldes. Turbo ja vahejahuti annavad niipalju juurde, et 1800 peal on sama võimsus mis vanemal mootoril 2200 peal. Tahma ei mõõdagi ülevaatusel neil keegi. Vaadatakse silma järgi kas suitseb ja tahmab. Ja tahmavad nad belarusi mootorid kõik uutena ja tühikäigulgi, rääkimata 1800 peal. Kui koormus taga siis must korstnast jookseb. Vaadake või vene don kombaini kui nisu põldu sõidab. Kui vastu päikest vaadata siis ilusti näha kuidas must jookseb korstnast.
21:15 01.02.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
ühes foorumis diislifännid kiidavad oma mootoreid ja targutavad, et diiselmootor peab kakskorda kauem vastu kui bensukas, teises foorumis käib sihukene hala selle üle, et saatanast sündinud ülevaataja laseb sekundiks 4000 pööret ja mootorid lendavad kui vigased kanderaketid vastu taevast. tundub tõesti, et enamus dislaomanikke on üks paras p.ssekukkunud punt pehmosid kes tehnikast mitte s.ttagi ei jaga, aga kaagutavad rohkem kui kümme poliitikut valimisdebatil...
21:50 01.02.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Sa ülakomalinnuke oled söömata või saamata? Või mõleemad korraga. Jah diislid peavadki kaua vastu kui hooldatakse ja õieti tarvitatakse. Osadele diisli omanikele lihtsalt ei meeldi kui tahhomeetri seier lõppu jookseb. Seda võib nimetada milleks iganes mispärast ei meeldi. Kui dpf regenereerimiseks piisab 3500 pöördest ja automaatkastiga ja uutel diislitel 2600 pöördest tahmatesti jaoks siis sama metoodikaga saab ka manuaalkastiga autol mõõta. Hetkel tehakse testi nii kuidas ülevaataja soovib ja õigeks peab ning kuidas sõiduki omanik nõuab ja soovib, kui soovib ja nõuab. Autoomanikel ei pea juuksekarvad püsti tõusma kui ülevaataja tema auto mootorile lennuki pöörded peale vajutab. Ülevaatajatel oleks ohutum ja kellegi vererõhk ei tõuseks kõrgele sest pole teada kuidas klient sellisesse mootori kräunutamisse suhtub ja ülevaataja on ka pidevalt stressis ja sõimu või füüsilise vägivalla hirmus.
22:19 01.02.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Ahjaa. Kuna hr Mait Millert väitis siin ühes varasemas postituses , et ka tema on põhimõtteliselt diislite ekstreemtesti vastane ja ta ei tea, et kedagi oleks karistatud diisli tahmatesti eest kui test tehti ca3500 pöördega, siis järeldan, et hr Mait teeb ka praktiliselt kõigil diislitel testi südamerahus umbes 2500- 3500 pöördega. Ja mitte nii, et diisel täistuuridel ulub ja omanik hoiab kahe käega peast kinni ja mõtleb kuidas ülevaatajaga arveid klaarida:)
23:33 01.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Millert teeb teste täistuuridel ja ta tunneb ennast seejuures väga ebamugavalt kui on tegu vanema hammasrihma omava mootoriga. Pärast aktseleraatori põrandani vajutamist tekib vahel tõeline hirm ja kohutav pingeseisund, kõrvad on ainult mootori jaoks jalg valmis pedaalilt hüppama kui tekib väiksemgi kõrvalheli. Ma ei unusta kunagi nutvat vanahärrat kelle mootori klapid ja kolvid kohtusid sest 25 aastat vana Opel ei pidanud valule (kusagil 5500 p/min) vastu vaatamata sellele, et hammasrihm sai vahetatud paar nädalat tagasi. Kui mootor lahti võeti siis oli rihm terve ja probleem oli selles, et remondimees ei vahetanud pingutusrullikut kuna papi palus vahetada rihma... Ei ole palju aega tagasi kus mootor võttis 7000 p/min on paar turbot on üles ütelnud vahejahuti lõdvik tegi ilge paugu BMW mootorisse sattusid sisselaske kollektori pöördklapid ja kõik jamad on minu frustreerinud. Iga vanem diisel mis ukse taga oma saatust ootab on raske juhus ja kui ta vastu peab siis on suur kergendus ja ma olen tõeliselt väsinud hirmu tundmisest. Meil on 10 aasta jooksul kusagil 10 erineva raskusastmega mootori probleemi tekkinud sellepärast suhtume äärmise tõsidusega testi tegemisesse.
23:45 01.02.2015
joppenpuhh (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
kui keegi filosoof võitis et äkki sõidangi maanteel 1,9tdi mootoriga maanteel pöörded põhjas siis eks ohmusid ole ikka. antud mootor a4 audi quatrol, ls ca 450 tuh. turbo vahetatud 150 tuh tagasi sest sinna oli aetatud natuke omaloomingut. jäärada sõites on hea pöörete vahemik 3000-4500 ja laiali pole midagi lennanud, seega kui rondil on ees servise kirjana emex siis tulekski sinna sõita mite ülevaatuspunkti
23:56 01.02.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Ei saa nüüd aru. Ühes postis väidate, et ei tahks ekstreemtesti teha ja juba teises, et kes ei tee ekstreemtesti on sullerdajad?
Kui tehnoosakonna juhataja ütles OTSE välja, et polegi siin riigis võrdse kohtlemise printsiipi. Siis pole ju mõtet ka neid vanu diisleid kräunutadagi sest mingit võrdset kohtlemist niiguinii ei ole ega saagi olema kui úlevalt poolt on juba selline suhtumine!
Miks te neid mootoreid siis proovile panete kui saab testi ära teha ka madalamate pööretega ja pole hirmu, et mõni puru jookseb või saate mõnelt kurjemalt kliendilt sõimu või parema sirge?
Jääb vägisi mulje, et tahate lisaks diisli ekstreemtestile, sellega ka endale ja kiendile ekstreemtesti läbi viia? Kas see jama on seda väärt, et enda, mootori ja kliendi närvipinget üles kruvida kui saab ka lihtsamalt ja pingeteta ning seejuure ilma mingisuguse karistuseta!
07:02 02.02.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
"...et remondimees ei vahetanud pingutusrullikut kuna papi palus vahetada rihma... "

"...vahejahuti lõdvik tegi ilge paugu..."

no ja milles see diiselmootor siis nüüd süüdi on kui omanikud lihtsalt ei raatsi mootorit hoodalda? ikkagi järeldus, et dislaomanikud on üks punt meeletuid koonreid, kes vaid väikesest kütusekulust unistavad, kõik muu neid ei huvita.
08:19 02.02.2015
!!?? (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Asi pole selles, et mootor kohe kotti jookseks. Aga kui järsku pöördesse vajutada võib mootori aju avareziimi peale panna! Milleks pean 60 km. tunnis saja kilomeetri kaugusele esindusse lötutama, et seda kalli raha eest seal maha võtta!? Omakogemus, tõsi küll, mitte ülevaatusel vaid väikeses teeninduses, aga see ei muuda asja olemust. Esinduses tuli ilmsiks ka põhjus, järsk turbo ülekoormus.
08:45 02.02.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Ülakomalinnuke: vaata maailm ei ole must ja valge ja sinu väide ja järeldus pole tõene. Sest kõik diisliomanikud pole koonrid ja ei sõida valesti ja üldse hooldamata autodega. Diisliomanike seas on väga palju väga tarku ja korralikke inimesi. Samuti võib ju väita, et ülevaatusel puru lastud bensiinimootriga autode omanikud on viimased koid ja ihnuskoid sest pole autot hooldanud. Üldiselt korras mootor ülevaatusel ei purunegi sest mootorite tootjad on seda ülevaatusel piinamist ja rumalaid kasutajaid ette aimanud kes esimese käigua pedaal põhjas sõidavad! Osade jaoks on see fun! Osad on lihtsalt veidi rumalad. Kuid siiski. Leian, et korras vanemaid diisleid ei peaks piinama ülevaatusel ekstreemtestis. Ja minul ja teistel tarbijatel on seda õigus ka enne ülevaatust, ülevaatajalt nõuda! Kuna arkist ju ka öeldi, et võrdsust pole siin riigis:)
09:06 02.02.2015
xxxxxxl (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
To:Siiiidiuss
Sa pahandad vale puu all .Loe korralikult läbi hr.Millerti kommentaarid"Ma ei kujuta päris hästi ette, et kuidas hakatakse kontrollijatele selgeks tegema, et nemad oma kohustusi ei täidaks ja oleks valmis tööst ilma jääma kui litsents ära võetakse paari kliendi subjektiivse arvamuse pärast kuna nad ei vii autot enne ülevaatust hooldusesse. Ei pea ülevaatajatele asju selgeks tegema hakkama vaid riigiametnikele - kas lähete ka politseiga kaklema kui tema ei luba väikese promilliga sõita nagu paljudes Euroopa riikides on lubatud?"
Sa pöördu Maanteeameti tehnoosakonna poole ja palu oma sõidukite registreerimistunnistustesse lasta kirjutada märkus"Tahmatesti max lubatud pöörded 4000 p/min"
Siis ei pea sa iga kord ülevaatusel seisma kurikaga ülevaataja kõrval vaid saad ainult viisakalt juhtida tähelepanu märkusele
Ja uuematel autodel tehakse tahmatest väiksemate pööretega seetõttu ,et need mootorid ei lähegi lihtsalt ilma koormuseta rohkem pöördesse ja ka tehas on andmeteatmikes andnud tahmatesti max pöörded need väiksemad pöörded
Ülevaataja peab laskma pöörded kuni pööretepiiraja katkesti katkestab mootori pöörete tõusu-nii et võid ka reguleerida oma sõidukite max pöörded 4000p/min ja jällegi ei ole vaja kurikaga ülevaataja kõrval seista
09:21 02.02.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
"...korras vanemaid diisleid ei peaks piinama ülevaatusel ekstreemtestis."

mille poolest see vanem diisel siis nüüd nii õrnuke on? mille poolest üldse diisel erineb beniinimootorist- ainult surveaste on erinev. peaks ju hoopis kartma siis seda, et lööb äkki plokikaane pealt minema kuna poldid on väsinud? hammasrihm veab nukkvõlle ühtmoodi igal mootoril ja kui rihmad-rullikud vahetatud, ei juhtu mitte midagi. mingi müstiline pime ebausk nende diislite pöördesseajamise osas. ja kui mõnel tekib turbo ülekoormus, siis ei ole süüdi mootor, vaid väikestel pööretel sõitmisest tahmane turbo. see on see diisliomanike lollus ja häda, et ei raatsita gaasipedaali sihtotstarbeliselt kasutada.
09:30 02.02.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Kuna arki ametnik ju ise ütles, et polegi võrdset kohtlemist. Ja ega tegelklt ka autode puhul ei saa olla sest autod erinevad. Siis tuleks lähtuda mõistliku testimise printsiibimst. Mitte mingist idiootlikust seadusest mille on kokku pannud inimesed kellede suhtumine ongi stiilis "võrdsust pole ja polegi vaja"
Ja kuna kedagi pole ka karistatud kes testi läbi viinud oma peaga mõeldes mitte tuimalt rumala peaga pedaal põhja vajutades ning seejuures litsentsi pole ka võetud sellel kes pole piirajasse lasknud. Sis polegi ju vajadust ülevaatajatel piirajasse mootoreid lasta. Jääb mulje, et osad ülevaatajad lõhuvadki meelega mootoreid! Pahatahtlikud inimesed.
Poetakse selle taha nagu seadus käseks. Aga ei käse ju kui paljud, väga paljud ülevaatajd teevad teisiti ja pole karistustki saanud. Maanteeamet isegi ei viitsind Maidu kirjadele sel teemal vastama. Järelikult polegi vahet kas teha ka vanematel mootoritel test tehase piirajas ekstreemtingimustes või ni nagu uuematel ja automaatkastiga autodel ca 3600 . Mis tahmab see ei läbi testi ei 3600 ega 5200 pöörde juures. Seega puudub reaalselt vajadus 5000 peale tuuritada.
09:46 02.02.2015
xxxxxxl (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
To:Siiiidiuss
Eks pöördugi sama jutuga maanteametisse-vaata mis vastatakse!
Ja see et osa ülevaatajaid ei täida seadust ja selle eest ei saa karistatud ei anna õigust nõuda kõikide ülevaatajate käest seaduse mittetäitmist
Kui osa teevad ülevaatuse mustalt ja osa võtab meelehead ,kas siis saab nõuda et seda teeksid kõik?
10:13 02.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Täna on ARK-s teised inimesed tööl, ehk nemad mõistavad pareminu võrdse kohtlemise põhimõtte järgimise vajadust. Eelmised mehed ei vaielnud vastu tehnoosakonna juhataja ütlusele ja neile tegi selline avaldus pigem nalja. Ja ega seda printsiipi ei pea "higimull otsa ees" täitma, ma pigem tahaks seda, et meie töös kasutataks rohkem mõistust ja tööd tehtaks ühtemoodi nii virus kui võrus. Kahju on vanadest inimestest kes ei jaksa uuemat autot soetada kahju on neist kahest kodanikust kellele on kiirabi kutsutud ülevaatuspunkti. Lihtsalt mõne vanema inimese psüühika ei pea vastu kui näeb mida tema 30 aastase raudruunaga tehakse... Jah ainult kaks südameprobleemiga inimest on meil kokku kukkunud ja kas oli põhjus ülevaatajas kes täitis temale pandud kohustusi või milleski muus, meie ei küsinud meedikute käest. Miks ma teemas sõna võtan? Ma ei salli ebavõrdsust, ma ei salli ükskõikset lohakust, ma ei salli ülbust ülevaatusel. Oleks meie viie rikkama riigi hulgas siis ei sõidaks nii vanad masinad vanemate inimestega roolis ja paljudele tahaks meenutada, et ka metall väsib ja pigem juhtub õnnetus vana mootoriga 5000 p/min juures kui uuega 2700 p/min juures.
Tehakse neid teste ka teistes euroliidu riikides ja sealgi vägistatakse vanu mootoreid ning hellalt koheldakse uusi kui tegelikult oleks hea tahtmise juures võimalik siseriiklikult asja reguleerida. Näiteks üle 20 aastastele võiks teha ju püsikiirustesti ja asi lahendatud ja meie ei pea karistama vanemaid inimesi sellega, et lõhume nende autode mootoreid kuna nad sõidavad liiga aeglaselt millega ummistavad heitgaasisüsteemi.
10:38 02.02.2015
xxxxxxl (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Hr.Millert
Selguse mõttes kõigi jaoks- Kelle taga seisab"tegelikult oleks hea tahtmise juures võimalik siseriiklikult asja reguleerida. Näiteks üle 20 aastastele võiks teha ju püsikiirustesti ja asi lahendatud ja meie ei pea karistama vanemaid inimesi sellega, et lõhume nende autode mootoreid kuna nad sõidavad liiga aeglaselt millega ummistavad heitgaasisüsteemi. "
Kas asjaga peaks tegelema Maanteeamet või lausa varsti valitav Riigikogu?
Praegu saavad süüdistuse kaela ülevaatajad kes tahavad olla seadusekuulekad
11:28 02.02.2015
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Ei oska parimat lahendust pakkuda kuid see on kindel, et kui kõik ülevaatajad hakkavad täitma kohustust viia mootor piirajasse siis suureneks hüppeliselt purunenud mootorite arv. Kas positiivse muudatuse saamiseks on vaja ära lõhkuda 1000 mootorit või rohkem ma ei oska arvata kuid seda tean, et meie riigis on väga lihtne muuta reegleid. Minul on arvutis MA spetsialisti ja ministeeriumi töötaja kirjavahetus kus saadeti ministeeriumist kiri küsimusega: "Kas tehakse heitgaaside mõõtmisi gaasil töötavale mootorile?" Vastus oli, et ei tehta ja määrusest kustutati kohustus mõõta heitgaase kui mootor töötab gaasil. Tähendab, et riigiteenistuja ei täida kohustust vaadata, et ülevaatajad teeks tööd vastavalt etteantud reeglitele ta teab, et keegi ei täida kohustust, tunnistab enda kompetentsitust ja saamatust mida aksepteerib ka ministeerium ja nii tehakse keskkonnavaenulik määrusemuudatus. Teises asjas tullakse kohale ja lõigatakse juuksekarv mitte pooleks vaid neljaks, minule tehti 6 aastat tagasi ettekirjutus, et on talv? Probleemiks peeti asjaolu, et asfaltkattel olevad parkimisjooned ei ole nähtavad kinnitallatud lume tõttu.
Mis puudutab heitgaaside mõõtmist nii bensiinil kui gaasil töötades siis oleme alati teinud kaks mõõtmist ja viimasel ajal mitte kuna reeglid ei nõua.
Kes teemaga peaks tegelema ei ole raske välja mõelda kuid selleks peab tahtmine olema. Saatsin 2014 aprillis suitsususe püsikiirustesti ingliskeelse juhendi kõigile asjasse puutuvatele isegi tehnoülevaatajate liidule mille peale tuli vastus liidu juhatuse liikmelt, et nad arutavad seda asja. Mida keegi on arutanud mina ei tea sest nagu tavalkiselt ikka ei saa ma tagasisidet.
16:16 02.02.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Nojah. Eks siis läheb ikka vanaviisi edasi. Paljudel ametnikel ja ka mitmetel autoomanikel on lihtsalt ükskõik kas tehnoüevaatusele tulevad mootorid on hooldatud või kas NAD purunevad ekstreemtestil hooldamatuse tõttu või lihtsalt kogemata ja metalli väsimise tõttu. Ka ülevaatajatel on ju tegelikult üskkõik sest kui laiali midagi lendab siis pole see ülevaataja mure sest pole tema vara ja eks omanik ise vaadaku kus uue mootori saab raudruunale. Pealegi ülevaatajal on lubatud ja soovitatud seda testi teha maksimaalpööretel kus mootoril tehase poolt seadistatud piiraja sekkub, kui sekkub ja korras on. Ainus lahendus ongi autoomanike vaatenurgast kel nõrgemad närvid või tõesti pole raha, et hammasrihma jne edasi óigel ajal vahetada ja ei julge igaksjuhuks maksimumini pöördeid koormuseta lasta siis selles enne üevaatust kokku leppida ülevaatajaga või tõesti raamat pedaali alla või siis klambriga klots pedaali külge millega piiratatakse pöördeid selleni kus omaniku vererõhk hakkab järsult tõusma ja tekib insuldi või infarkti eelne seisund!
Paljude jaoks on isiklik sõiduauto nagu pereliige ja mitmedki vanainimesed on infarkti äärel kui nende 25 aastat vana autol hakatakse näiteks amortisaatori testi tegema või veermikus olevaid lõtke kontrollima. See on lihtsalt väga kurb ja raske sündmus vaimselt kui rattad hakkavad värisema üles alla ja külgedele. Ja kui tuleb tahma või co test siis on omanikud vaimselt viidud viimase piirini! Ja pole teada kas mõni kukub auto kõrval kokku või tuleb sõim ja käed lähevad käiku. Selles suhtes tunnen ülevaatajaile kaasa eest nemad teevad oma tööd ja kui kõik ülevaataad teeks korrektselt nagu seadusandja ette näeb siis on tülid ja skandaalid kerged tekkima! Ülevaatajaist on kahju sest teevad tervist kahjustavat tööd. Pidevalt heitgaasid ja diislitahm kopsudes on tervist kahjustav. Ja see annab pensionil olles tervisehâdades olles endast tunda kui pensini üldse välja veab või tuleb enne lõpp vere või kopsuvähi tõttu. Sest paljud diislid pole enne ülevaatust üle 2000 pöörde saanud ja oh seda tahma mis sealt osadel tagantotsast tulema hakkab mis aastaga sinna torudesse ja katidesse kogunud on. Seepärast lasen paar korda aastas ja enne üevaatust 3-4 tuhandega 10 km sõitu. Aga mida vanemaks saab auto seda rohkem hakkan isegi kartma, et mine tea äkki lendab laiali ja seepärast tulevikus läheb klots pedaali alla igaksjuhuks:)
20:28 02.02.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
raske on see diiselmootori elu- saksa bahnidelt jõuab pisikesse eestisse, metall on väsinud, omanikuks saab noorusest nõder või vanadusest väeti ja südamehaige maalane, remondiraha pole kummalgi ja nii nad üv punktides jõhkarditest ülevaatajate talla all järjest õhku lendavadki. rest in peace...
20:52 02.02.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Ei ole tegelikult rasket midagi ja raha on ka tõenäoliselt mõlemail ja paljudel on ka korralikud ja hooldatjd isendid. Küsimus on selles, et miks neid ülevaatusel tappa kui nad korras on. Kes tahab tehnikat heaperemehelikult kasutada ja hoida nagu pereliiget siis ülevaatuse ajaks klots klambriga pedaali alla ja saksast toodud vähesõitnud autod sõidavad veel kaua, väga kaua.
21:30 02.02.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
... ja saksast toodud vähesõitnud autod sõidavad veel kaua, väga kaua.


peris hea kild. eks eesti turul ainult sellised ju ongi...
22:20 02.02.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Küll sa ülakoma linnuke oled ikka pessimist ja nii kibestunud kui kibestunud. Millised NAD kõik siis eesti turul on? Kõik on miljon km maha sõitnud ja kohe surevad ära? Ei ole ju kui natukenegi otsida leiab ka Eesti turult täiesti õige läbisõiduga ja korralikke isendeid. Tahad uut autot saada kasutatud autode seast ja 20 korda odavamalt kui tuttuus poes?kui oleks see kõik nii kena:)
06:55 03.02.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
no leia siis mõned taolised müügikuulutused kui juba sõna lendu lasid.
08:47 03.02.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
See ostueelne kodutöö tuleb sul ikka endal ära teha sest ma ei tea mis mudelit mis mootori ja kasti ning lisavarustuse ja värviga otsid. Kui on väga kindlalt soovid paika pandud siis Eesti kasutatud autoturu väiksust arvestades suure tõenäosusega korralikku isendit kohe raske leidagi. Kuna kasutatud autodel enamasti tehasegarntii puudub siis võimalik remondirisk jääb omaniku kanda ja seda alati ette näha on praktiliselt võimatu. Kasvõi see, et ülevaatusel kolvid klapid saavad kokku ehkki mootor on hooldatud. Piisab kui üks keps või klapivedru annab alla ja puruneb ekstreemtestil ja oledki võitnud loto peavõidu!
Isegi uutes tehase poolt paigaldatud originaadetailides võib esineda praaki. Osadel rihmatootjatel vâhem teistel rohkem. Kuna paljudes margiesindustes kliente ei taheta auto juurde kui tehakse hooldust. Siis ei saa ka kindel olla, et üldse tehakse kõiki hooldustöid. Mina esindusi ei usalda eest seal töötavad samasugused lihtsurelikud ja eksida võivad inimesed nagu me kõik. Jäetakse nâiteks kasvõi õhufilter vahetamata kuna see tundub korralik ja uut ei panda aga paberile krjutatakse, et pandi. Auto sõidab peale seda 30000 maha ja filter sisuiselt enne ülevaatust umbes. Turbo lendab laiali ja lõdvikud pauguvad? Esindus vâidab, et filter vahetatud ja omanik on tööde vastuvõtuaktile alla kirjutanud milles kirjas,et pretensioone ei ole ja ongi? JOKK!
09:42 03.02.2015
kupu_3 (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Kui palju siis on tänapäeval neid vanu, mehaanilise pumbaga mootoreid igapäevakasutuses? Moodsad diislid- minul kasutuses kaks- Mercedes cdi ja Peugeot hdi näiteks ei lasegi tühjalt pöördeid üle 3500- 3800 rpm. Sõites olen ka 4500 kellale saanud,kuid kohapeal ei saa.
Kellel on vana pump, saab hoovastiku piirajaid nii sättida, et mootorit lõhkuma ei aja. Aga tegelikult eriti ei juhtu diiselmootoriga mite midagi kui ta veidi suuremaid pöördeid saab. Turboga veidi vähem, ilma turbota lubab rohkem. Mul ,kunagi Volkswageni 1,9 SDI-l lasti ÜV-s 5000 pöördeni ja siis sekkus piiraja. Auto oli vaid 200 tuhat sõitnud ja juba suitses, niiet lasti veel mitu korda pöörded põhja.

Üldiselt kahe esimesena mainitud mootoritega ÜV-s "pikka pidu" pole- korraks vaid lastakse pöörded üles ja näit käes. Suitsu pole kummalgi.
09:54 03.02.2015
Siiiidius (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Ka näiteks umbes 10 aastased cdi mootorid jooksvad kohapeal 5000 ja rohkem välja. Seega mitte ainult klassikalise kõrgsurvepumbaga mootorid ei lenda 5000 alasse. Tõsi päris uued ja 1-3aastaseid enamus mootoreid auto arvuti ei luba kohapeal nii kõrgesse alasse tuuritada. Kui just pole chippida lasknud või kui endalgi kaabel ja tarkvara olemas ja võimalus parameetreid muuta siis ka endal võimalik pöördeid suurendada. Selles ongi küsimus, et vanemad mootorid lendavad tühipöördel ekstreemalasse ja mispärast siis neid vanema mootori omanikke nöögitakse, ja seda veel seaduslikult seejuures!
10:38 03.02.2015
Siiiidius (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Ja näiteks isegi 96 aasta 1.9 TDI mootor millel elektrooniline kõrgsurvepump millel polegi trossi mille käiku saaks piirata. Lahendus on kas kaabel sappa ja arvutiga max pöörded alla muuta või kui see ei õnnestu, siis klots teibiga pedaali alla. Siis sõidad mootori soojaks ja vaatad kas klotsi kõrgus on õige nii et pöörded kohapeal üle 4000 ei läheks. Ja siis sõidad rahuliku südamega ülevaatusele ja las sis undab kasvõi tund aega seal 4000 peal. Mitte midagi ei juhtu. Aga kui ulub 5000 peal siis on risk mootoris mõne detaili purunemiseks palju suurem. Seda nimetatakse omaniku seisukohast riskide maandamiseks:D
ja seda klotsivarianti soovitaks eriti neil teha kes ei tea kuna hammasrihm vahetatud ja kuidas filltrite seisukord on. Aga on ka selliseid kes lähevad ülevaatusele kes ei tea kus august õligi mootorisse kallata ja kui juhtub, et on tilk karteripõhjas siis polegi ja võib joosta ka 4000 peal samamoodi kokku kui 5000 peal. Eks põhiline ole ikka see, et auto oleks üevaatuseks korralikult ette valmistatud sis üldjuhul ei jookse ekstreemtestil kokku. Aga pead ei Anna. Tehnika võib väsida ja alt vedada.
21:34 28.06.2019
siidiussike (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
Mis asi on nn "pikk ülevaatus" (nt vähemalt 2 aastat)? Kuidas saaks 20 aastat vanale sõidukile pikka ülevaatust?
23:45 28.06.2019
Siidimadu (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
1,9 66kwdiisel Audil piiraja on olemsa , mitteelektrooniline pedaali all , reguleeritav kah pealekauba. 5000 pööret ilma piirajatta pole probleem. originaal piirajaga seda ei saavuta mälu järgi miskit 4700. pööreteandmine käib jala kaudu mis ühenduses reostaadiga pedaalil, tross on Audil aint käsipiduril vat nii ons lood.
23:49 28.06.2019
Siidimadu (registreerimata)
Re: Diisli piinamine ülevaatusel
ülevaatust saab 4aastakest kui omad musta nummrit, mida omakorda antakse 35 a vana noorikule aint ja sedagi mööndustega

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.