Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: ELEKTRIAUTO MÕTTEKUS JA ELMO

09:11 12.02.2017
elmerson (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
arnis, ole nüüd mees ja ära rohkem toetust nõua elektriautodele eks, kui asi nii roosiline siis ei ole ilus teiste rahakoti peal elada. Eile 7-stes uudistes jälle üks tark, kes arvab,et uus automaks peaks elektriautode omanike tulumaksu vähendama, käsi tõuseb kabuuri järele.
11:00 12.02.2017
A! (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ei tea kaugele tesla oma laadimissüsteemiga jõudnud on, kus " meie igapäevaste kaablitega" jebib automaatika? No oli mingi promovideo kunagi, kus laadimisasendis ronis vastav uss ise auto külge, et elektrone edastada. Vähe kukalt kratsides ei peaks ju midagi ilmvõimatut asjas olema, tänapäevaste tehniliste võimaluste juures

Eks neil ole palju ilusaid mõtteid välja käidud, reaalsuseks on hetkel saanud ainult mõned neist. Ettemaksu võtavad aga heal meelel. Soovin neile palju raha tulevikuski.
12:11 12.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Nagu ma juba ütlesin siin teemas, kas soodustatakse elektriautode toetust või ei soodustata elektriautode toetust, kuid makstakse määramata perioodil reostamise eest. Kui praegu Eesti veel maksma ei pea, siis tulevikus EU "hakkab piitsutama". Ma pigem ei taha, et Eesti peaks trahve maksma oma ignorantsuse tõttu.
Mina pigem ei annaks soodustusi elektriautode soetajatele, vaid võtaks maksud nende soetamiseks ära. Need, kes soetavad elektriauto, teevad ühiskonnale kui tervikule heateo. Mina olen väga tänulik, et veel üks haisupill vähem. Kuigi esimestel eluaastatel tavaautod üldjuhul töötavad puhtalt, mure tekib veidi hiljem,6-7a hiljem. Ja neid peenestatakse siin Eestis kuni surmani, 20-25aastaseni.


Usslaadija on arendamisel. See tuleb kindlasti, vastasel juhul Tesla ei ole suuteline pakkuma autonoomset sõidukit, mis sulle järele tuleb 1000km kaugusele (keegi peab käsitsi SuperChargeri juhtme sisse torkima, kuid kui autos kedagi ei ole...).
14:36 12.02.2017
mihkle (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Elektriauto komponentide tootmine on ülimalt reostav. Muldmetalle toodetakse hiinas ilma igasuguse keskkonnahoiuta ja see on ülimalt energiamahukas. Seetõttu ongi elektriauto hind nii kõrge, hind ja tootmiseks tarbitud energia on võrdelises sõltuvuses. Elektriauot tootmine on juba eelnevalt tekitanud suurema reostuse ku itema hilisem kasutamine suudab kokku hoida. Seeon sisuliselt võrreldav üritus enda juustest tõstmisega. Sama kehtib ka tuulikutega toodetud energia kohta.
22:32 12.02.2017
uriini patarei (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"Low-cost, high-performing battery runs on urine byproduct."

http://newatlas.com/aluminum-battery-urine-power/47849/
23:12 12.02.2017
Kxla (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kui tuumaenergia tuleb Eestisse või Lätti siis on elektriauto täitsa asjalik valik isegi tema tänapäevasel kujul, mil akud on nõrgim lüli.

Loomulikult arvestades Eesti Energia visioonii on see võimalik vaid mõned teises universumis, kus riigi etteotsa sattusid kained inimesed.

Eesti on talvel neid siniseid ratastega esiklaase eriti väheseks jäänud. Äkki ei sobi siia kliimasse?

Ega ei kujuta ette, kui palju seda õnnetust peab laadima, kui mul nädalas 1000km vaja sõita. Diislil saab selle ühe paagitäiega sõidetud ja jääb ülegi veel.

Mõned teises elus ehk kui masinad sõidavad kraaniveel või induktiivkomponentidel.
00:11 13.02.2017
parm... (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Elektriauto ei ole selle jaoks. Samas kui sõidad iga päev umbes 60-100 km, siis on ju täitsa SINU jaoks. Kas kõike peab oma vahel võrdlema?
Liitiumi suurimad varud on Soomes ja seal juba osatakse toota neid akusid. Hetkel üritavad saada Teslale partneriks.
Arvestades, kui vähe vajab elektriauto hooldust, siis need kulud võiks ka kokku lüüa, enne kui hakata rääkima, et on hirmus saastav tootmine.
Kas teate, et BMW i3 valmib AINULT rohelise energiaga tehases (tuul ja päike). Väike ninanips vist diislilõhna armastajatele :)
01:55 13.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"elektriautode komponentide tootmine on ülimalt reostav" - seda juttu olen kuulnud kauem kui elanud.

Elektriauto on auto. Mitte muldmetallide kogumik.
Mõttetu pläma. Lihtsalt mingi jutt, mis põhineb mingil täiesti suvalisel infokillul.
Edu biodiislil šnitsli valmistamisega. Ära unusta lisada veidi karterigaasi.
18:19 15.02.2017
.59AF (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Vaadates Tesla finantsandmeid, on minu arvamus, et see firma on lühiajaline mull, mis eksisteerib niikaua, kuni valitsused doteerivad elektriautosid.
Üldiselt, on väga lahe, et elektriautosid arendatakse, aga seda ei pea silmaklappidega kaitsma. Tehnoloogia arengut tuleb toetada, maailm peab valmistuma hetke, mil inimesed olemuslikult välja surevad.
19:02 15.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Üks annab lingi artiklile kui elekrriautosid praktiliselt ei olnud ning ka elektrivõrk oli märksa räpasem. Tol ajal ei olnud isegi visioon veel paigas. Ning tegemist on arvamusartikliga.

Teine on oma arvates finantsanalüütik. Mis andmeid sa siis vaatad? Tee mulle kokkuvõte, mitu protsenti Tesla käibest on toetus.
09:49 17.02.2017
Vqw8 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Arnis, Teslal läheb rahaliselt halvasti hoolimata sellest, et tal on unikaalne müügiedu olnud.
Aga teisalt mine ja leiuta kortermajadele lihtne viis kõigi ümbruses olevate autode laadimine. Nagu Lasnamäel, aga ka vanalinnas. Siit vaadatuna tundub elektriauto eriline raiskamine olevat, sest see vajab täna tavaliselt eramaja, mis üldiselt asub töötegemise kohast kaugel.
Kui köik kokku võtta, tundub mulle, Arnis, et oled äsja soetanud enesele elektriauto ja oled sellega väga rahul, see on väga tore. Tõenäoliselt on sul ka paar last, kes veel koolis ei käi, mistõttu ajukeemia on alles titeisa oma, ehk 'kõik, mis mulle tundub hea, peab seda olema ka teistele'. Noh, ei ole see nii.
Mulle meeldib mu auto piisavalt, kuigi elektriauto kilomeeter oleks justkui odavam. Ausalt öeldes oleks odavam peldikus ka käia, kasutades juuksurisalongist näpatud ajalehti. Kindlasti ökom. Aga sellest hoolimata on poed täis 2-kihilist paberit, ja ära nüüd ärritu, mönikord lausa 3-kihilist! Missugune raiskamine! Aga näed, inimesed ostavad.
Ja siis ma tean mitmeid, kes pesevad nõusid käsitsi ja aretavad sellele igasuguseid teooriaid peale. Ja inimesed ikka ostavad ja kasutavad nõudepesumasinaid.
Ahjaa, kujutad ette, ma lasen vetsus pissile vett peale, ei oota, kuni keegi sinna ka nr 2 teeb. Kas sa suudad selle teadmisega elada?
Ja mönikord jätan ma ööseks koridori tule põlema. Suudad sa ikka edasi minna, teades, missugused õudsas need teised inimesed on?
11:28 17.02.2017
to vqw8 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
jätad ööseks tule põlema?tuhamäed kerkivad ju ja siis saastab elektriauto?
12:45 17.02.2017
v6sa
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Isand (või emand) Vqw8, mis annab Sulle alust arvata, et Sinu usk on õigem, kui Arnise oma?

Mille kuradi pärast peaks eramajas elav normaalne inimene muretsema korterielaniku hakkamasaamise pärast? Tegi oma valiku sektsioonkappi kolides ja sellega on edasine määratud.

Tänane elektriauto on odav pidada tänu toetusskeemile, keegi polegi seda kurba fakti ju vaidlustanud. Asi muutub, kui saame korraliku aku, mis on vähemalt vedelkütusega võrdse energiamahutavusega. Aga sinna läheb veel aega.
18:43 17.02.2017
professor_sammaljalg
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Alati on põnev lugeda neid absurdseid võrdlusi, millega silmasidemetega härrad uusi ja innovatiivseid asju maha teevad. Juuksurisalongi ajalehte tasuks teinekord lugeda ka, enne määrimist.
22:18 17.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Väga täpsed numbrid tulid kui palusin "toetustest elamise protsenti".
Vastus oli siis "läheb kehvasti".
Ettevõte on aastas 2010 turul, 2013 saatis edu, iga aasta suureneb tootlikkus kahekordseks, kogu kasum investeeritakse laienemisse, laadimisvõrk on hetkel maailma suurim, akutehas on maailma suurim, aga ei, kuna ettevõte ei maksa dividende, siis "läheb kehvasti". Või.. ettevõte ei teeni kasumit, mida võiks pekistunud juhatuse liikmetele maksta :D
Arusaadav, et puhtaverelise dolbajoobi arusaam. Tõsi, kolmandik "analüütikutest" on sama arvamusel. See kolmandik ennustas, et aastal 2014, 2015 ja 2016 ettevõte läheb pankrotti :D Nüüd ennustatakse 2018 aasta pankrotti. Ja seda, et Model 3 ei tule tänavatele sest et.. no suvaline põhjus põhimõtteliselt :D

Ikkagi, mind huvitab, miks loodetakse, et ettevõttel läheb halvasti. Inimene kes on oskamatu/teadmatu, võiks hea asja kohta vähemalt loota, et läheb hästi. Aga "määrata", et läheb halvasti, see on pahatahtliku alatooniga.

Ei taha siis ei taha, oma mure. Eks naudi hommikul auto käima panemist.

Olen kümneid laadimisposte kortermajade ees näinud. Ei tea, vanakurat ise vist paigaldas need sinna.
09:29 18.02.2017
kortermajaelanik (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
kui el autol piisav sõiduulatus võrreldes igapäevase kasutusega siis ei pea seda laadima iga öö maja juures vaid võib üle päeva-paari-kolme kaubanduskeskuse parklas sisseoste tehes parkimisaja ära kasutada selleks.no ei ole see el auto omamine ja kasutamine selline katastroof nagu püütakse näidata.
10:51 18.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Seda voiks kasutada ajutise lahendusena, kuid siiski. Elektriauto on loodud olema stepslis kodus ja tööl. Sellel on mõned tehnilised pohjused.

Millest on kindlasti väärarusaam on see, et elekter on toodud sadade kilomeetrite kauguselt inimeste kodudesse ja needsamad inimesed arvavad, et 10-50m parkimiskohani seda elektrit lihtsalt ei anna vedada :)

Teised arvavad, et isiklikku parkimiskohta ei anna kuidagi organiseerida.

12:21 18.02.2017
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Endalgi mõtted mõlguvad elektri suunas, kuid väga algelises staadiumis alles veel. Aga ei ole ju ühtegi väärt välimusega elektriautot turul (Tesla muidugi v.a.). Hübriide aga on. Missugune see kodulaadija neil tavaliselt on (faaside arv? A? elektritarbimine tunnis? 0-100%-ni laadimisaeg?). Endal muidu väike päikesejaam ka kodus olemas, hea oleks päeval laadida ja tasuta sõita.
12:46 18.02.2017
elektriauto fänn (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"Teised arvavad, et isiklikku parkimiskohta ei anna kuidagi organiseerida."

No räägi siis lähemalt, kuidas organiseerida suure 180 korteriga 12 korruselise kortermaja ees isiklik parkimiskoht. Niigi on parkimisega ülikitsas ja need, kes jõuavad koju hiljem, peavadki kuhugi mujale auto jätma. Kas arvad päriselt, et kui värvin valge värviga oma auto numbri kuhugi asfaldile ja tõmban sinna veel mingid valged jooned, et siis ongi nagu minu isiklik plats? Vihjeks veel niipalju, et maa kuulub linnale. Ja kui siis koju jõudes avastad, et koht hõivatud, arva ära, mida teha saad.
14:45 18.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
No ikka on mõistlikke elektriautosid. e-Golf on kõige tavalisem Golf.
Enam "tavalisemaks" minna ei saagi. Uus Zoe ja e-Up on ka üsna tavalise välimusega. Maitia, välimus tarveesemel ei ole prioriteet nr1. Tesla muidugi on üle keskmise. Ootame Model 3 täpset välimust. Ja Opel Ampera-E ei ole ka mingi eriline, täiesti igav luukpära.

Kodulaadija kõige mõistlikumaks mudeliks on tavaliselt 1-faasiline 16A-line versioon. Kõik elektriautod saavad sellega hakkama. Sellega laeb umbes 16km/h, ehk ööga saab suht alati kõik normi tagasi.
Kel on kodus elektrile võimsust rohkem üle, võib valida ka 1-faasilise 32A-lise versiooni (mitte igal elektriautol ei ole selline võimekus laadimiseks pardal olemas). 32km/h. Ei pea ma seda vajalikuks, pealegi veidi kallimaks teeb auto.
Ja Tesla ainsana hetkel pakub 3-faasilist varianti, igale faasile 16A on baasmudelis. Muidugi saab Teslal ka kiirust langetada vastavalt kaitsmetele.

Mina soovitan arvestada 1 faasi ja 16A-ga. Kui isegi tuleb Tesla kunagi tulevikus, siis ikka rohkem pole otseselt vaja. See, et elektriauto aku mahutab rohkem, ei tähenda, et päevane läbisõit kahekordistub. Laadimise aeg on ikka sama, olenemata aku suurusest.


Siin foorumis halamine, et mul pole parkimiskohta, ei lahenda mitte midagi. Kui tahad tõesti asja käsile võtta, mine linnavalitsusse, küsi, kuidas saab asja lahendada. Ütled, et tahad elektriautot, tahad puhtamat linna ja kõike muud. Aidake palun organiseerida üks konkreetne parkimiskoht, et saaksin oma autot laadida.
15:19 18.02.2017
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kas "roheline" mõtlemine teeb nii naiivseks?

Aga eks see el.auto ole ka selline vahepealne värd nagu säästupirn...
15:27 18.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Säästupirn oli leiutatud varem kui sa sündisid. Sellele lihtsalt pandi hiljuti selline nimi, tegelikult oli tegemist ikka CCFL tehnoloogiaga.
Tea asju enne kui suu paotad :)

Kui ei tea, kuidas töötab säästupirn, siis vaevalt tead, kuidas töötab elektriauto :D
19:01 18.02.2017
elektriauto fänn (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"Siin foorumis halamine, et mul pole parkimiskohta, ei lahenda mitte midagi. Kui tahad tõesti asja käsile võtta, mine linnavalitsusse, küsi, kuidas saab asja lahendada. Ütled, et tahad elektriautot, tahad puhtamat linna ja kõike muud. Aidake palun organiseerida üks konkreetne parkimiskoht, et saaksin oma autot laadida."

Ära aja naerma. Linna maa. Üldkasutatav maa. Pole mitte ühtegi seadust, mis annaks mulle õiguse võtta sealt üks tükk ainult enda tarbeks. Naiivne tõepoolest.
19:12 18.02.2017
v6sa
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Samas võiks end eletriauto fänniks nimetav tegelane siiski sedapalju teada, et ei ole ühtegi seadust, mis keelaks linnal mõnda maatükki kellelegi välja rentida/kasutada anda.

Kuigi ka mina ei suuda ette kujutada, millise malakaga peaks linnaviletsust ähvardama, et linna maa peal toimetava korteriühistu ees olevale maale oma personaalne parkimiskoht tekitada...

Isand jee.kim ehk on nii lahke ja valgustab, et missugune see lõpprodukt siis on, mille eeletapiks on elektriauto.
20:00 18.02.2017
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Leaf ja muu taoline ei lähe peale. Golf liiga väike. Chevrolet ja Opel on enam-vähem. No Tesla muidugi on juba järgmise klassi auto, aga ega ta muud ei ole kui miljonäride mänguasi. Hobiautona võiks isegi omada sellist, aga liiga kallis.
11:26 19.02.2017
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kodanik ökonaut teab väga hästi, mis säästupirn on ja miks selline värd valmis treiti. Minu vanus ei puutu seejuures üldse asjasse.

Kuhu autondus edasi läheb, ei oska mina ennustada. Fakt on see, et alates tema leiutamisest pole midagi kardinaalselt muutunud, ikka rattad ja mootor ning veeretakistus. See, et sellele igatsugu tilulilu kõlge pannakse ja seda "revulutsiooniks autonduses" nimetatakse, ei muuda asja põhiolemust.

edu
02:57 20.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Võta aga Tesla järjekorda. Uus mudel (järgmisel aastal hakkavad ringi vurama) maksab paar kilo üle Leafi/Golfi. Sõidab rohkem kui 2x kaugemale kui Leaf/Golf.
19:55 23.02.2017
parm... (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
kas mõni elektrivastane siin on ise sõitnud ka mõne elektriautoga? Soovitan proovida. Samas soovitan ka vaadata mõnd kokkuvõtet näiteks 5 aastat sõidetud Leafiga. Kui proovimisest ja videost aru ei saa, siis pole midagi peale hakata! Eks meie riigile see stagnatsioon ongi paras, sest elanikud on sellised, nagu siit lugeda saab! KÕIK uus on paha, kuigi ei tea, mis või kus see on!!
22:47 23.02.2017
ss (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
uus hyundai ioniq oma 280km tundub olevat juba päris ok. Nüüd võiks riik ka 10K toetust anda auto kohta. Ioniq maksab siis ca 35K. 25K eest juba võiks vaadata.

Ioniq-t võib linnainimene ka 1 kord nädalas laadida.
23:02 23.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"Ioniq-t võib linnainimene ka 1 kord nädalas laadida." - hakkab jälle peale. Kuskohas see ÜKS KORD NÄDALAS toimuda võiks. Lõpetage ära see fantaasia.
Mine lae oma mobiiltelefoni kusagil kaubanduskeskuses kord nädalas.
00:38 24.02.2017
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Mulle meeldib rohkem selline hübriid, mis sõidab ainult elektriga näiteks esimesed 50km. Kui vool otsas - läheb tavamootor käima. Ma sõidan üldiselt lühikesi linnaotsi paar-kolm korda päevas. Ülejäänd aeg võib auto juhtme otsas rippuda. Tavaliselt mul läheb praegu 200€ kütusele kuus ja seda 6,0 ameeriklasega. Plus aastakindlustus 150€. Remonti 2016 aastal auto ei vajand kordagi. Pikad otsad teen niikuinii diisliga, see eraldi teema. Mulle meeldivad erilised autod, ameeriklane 6,0 mootoriga on eriline. Elektriauto on ka eriline. Aga näidake mulle elektriautot (või hübriidi) mille aasta kulu (kütus, elektriave, liising, kasko) oleks sama või soodsam, mis ma praegu kulutan (u. 2500€) 6,0l bensiinimootoriga sõites! Ei ole sellist elektriautot, mis oleks kokkuvõttes soodsam kui bensiiniröövliga sõites.
09:38 24.02.2017
v6sa
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Jälle võrdleme õunu sidrunitega.

Kui kuueliitrise katlamajaga ameeriklase aastane kogukulu on 2,5 k€, siis on tegu kasutatud autoga. Seega pole võrdlus paar aastat vanade elektriautodega korrektne. Kuni 10 aastat vanad elektriautod on aga väga mannetud selles võrdluses.

Kui argumendid on arusaadavad, ei ole mõtet emotsioonil põhivas rehkenduses numbritega vehkida. Kui ikka Kuueliitrine Ameeriklane on tagumiku järgi, siis on vaid küsimus selle tunde rahalises vääringus. Mis on igaühel erinev ning pealegi muutub ajas.

Linnainimesel on rehkendust lihtne teha: sõitude arv päevas korda taksoteenuse maksumus korra kohta miinus parkimise kulud. Koefitsendiga võiks võtta sõltumatuse kellegi teise suvast (taksoteenuses sõltud teenuse saadavusest konkreetsel hetkel) ja vabanemise kogu autoga kaasnevast murekoormast.

Maainimesel kujuneb taksoteenuse maksumus väga kõrgeks nii rahas kui ajas, kuna linnast tellitud taksot (või mustalt sõitvat naabrimeest) tuleb ette tellida ja ega siis ka alati kokkulepitud ajal kohalolda.

Muudetud 24.2.17 09:41

10:49 24.02.2017
A! (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Võib-olla, et kiun laadimise teemadel pole üldse asjatu. No kujutame ette, et paari aasta pärast tuleb välja ridamisi selliseid 20-25 tuhat maksvaid tavalise auto moodi väljanägemisega elektrikaid, mida inimesed juba ilma toetuseta osta jaksavad. Ja hakkavadki ostma - tuhat-kaks-kolm aastas.

Ostavad ka kortermajades elavad inimesed lisaks oma maja omavatele kodanikele. Olen enam kui kindel, et laadimisega tekib üks igavene kamm üsna pea. Suuremates kaubanduskeskustes on seni kahe laadmiskohaga jaamad. Tihtipeale on need praegugi hõivatud.
Mis saab hetkel, kui palju korteriinimesi ühekorraga loodab sellele, et käin sutsti poes ära ja las laeb vahepeal? Aga seal juba laadib kellegi parsa. Võib-olla on sel aku juba täis, aga omanik ei ole veel shoppamist lõpetanud. Tuleb küll sõnum, aga kas siis tormad kohe välja seda eest ära ajama? Enamusel arvatavasti on pohh. Kas peab siis elavasse järjekorda võtma, või saab sms-i teel omale raha eest aja lunastada või mis kõik veel. Üldiselt võib veel pikalt arutleda, mis ja kuidas, aga laadimisjaamade juurde ehitamise kohta pole küll kuskilt lugeda olnud.

Kes neid ehitama peaks hakkama, kas riik või kaupluskeskus või mingi seni veel loomata elektriautode omanike ühendus või kes ja millal? Ühekorraga on tippaegadel laadida soovijaid kordades rohkem, kui laadureid ja torud umbes.
11:36 24.02.2017
........ (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
tegelikult on tulevik selline, et linnatänavad on täis isesõitvaid autosid, vedelevad igal tänavanurgal automaatses laadimises ning ootavad "klienti"- lähed istud peale, sisestad id kaardi, valid sihtkoha ning auto viibki su sinna. näiteks 50-100m täpsusega, sõltuvalt kohast. jääb ise laadima ning ootab järgmist sõitjat. mõttetu on linnaruumi koormata haisvate sisepõlemismootorite hordidega, mille vähenemist siiani veel näha ei ole. kes tahab oma kuueliitirisega maailma rikkuda, neile on eraldi polügonid- mine ja kima seal.
12:27 24.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
A!
Kas sa aru ei saa et elektriautosid laetakse kodus rahulikult, mitte sutsti kusagil mujal. See ei ole auto, millega tuleb sutsti käia tanklas tankimas. Mine proovi sutsti oma mobiiltelefoni kaubamajas laadida.
Sutsti laadijad on reisimiseks, mitte igapäevaseks kasutamiseks.
13:48 24.02.2017
särtsuauto (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
youtubes sellel kasutajal elektriautodest meeletult videosi põhiline tesla aga viimasel ajal ka muid: https://www.youtube.com/watch?v=04kfyrZBrAU
20:16 25.02.2017
parm... (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Jaguar 3 - kui ainult 200 euri kulub, siis sõidad jube vähe. Seega kui soovid vähe sõita elektriga, siis selleks on olemas Ampera. 50 km elektrit ja peale seda hakkab bensumootor elektrit tootma. Aastakulu pead ise vaatama! Eks oleneb, ju kas ostad välja või liisingusse? Üks on hetkel müüa ka siinmail 15700 eest. Need on väga edeva tehnikaga masinad ja neid müüdi siia vähe, kuna soodustus polnud sama suur, kui puhtal elektrimasinal ja hind oli suur!
Elektriautoga mitte sõitnutele - mõnusal elektriautol pole igapäevases kasutuses ühtegi puudust. Ei tee müra, kiirendus on päris meeletu, ei aja haisu välja ja ei vaja mingit soojendamist (loe veesärgi soojenemist)!
Arnis - sa oled kuidagi eriti sapine. Oled ise elektrit saanud? Kaubanduskeskuses autot laadida 30 min on sinu jaoks mõeldamatu?? Sul on ikka päris piiratud ettekujutus- ja kohanemisvõime, kui ei suuda seda ettekujutada. Soovitan võtta aega, kaua võtab üks tavaline lõunasöök aega!
23:12 25.02.2017
ss (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
võib arvata, et kortermajade parklatesse tekivad ka pistiku pesad tulevikus. Kusjuures elektri pesade väljaviimine ei olegi ulmekallis.
Lihtsamad tööd saab kindlasti alla 1000eur hakkama.

Pigem võib probleemiks saada elektrivõimsuste(amprid)olemasolu. 1 auto siis 16A. majal tavaliselt 3X100A kaitse. Ehk siis 18 autot saavad laadida 16A voolu juures. Teslad aga võtavad veel rohkem voolu...

Kui jõutakse osta 35K auto siis pole see paar tonni elektri ühenduse eest maksmine just suur kulu.

02:37 26.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Parm, on sul kogemusi voi niisama kaagutad? Ideaalsetel tingimustel saab 30minutiga laadida 100km jagu elektrit. Minul on päevane läbisõit 30-70km, seega pean ma iga päev kaubamajas suurt shoppamist tegema. Tesla akupakk antud olukorras ei aita, ikka saab 100km. Kiirlaadijad ei ole igapäevaseks kasutamiseks. Mitte sellepärast, et see midagi erilist halba teeks, vaid seetõttu, et autot laetakse seal, kus juht kaua tegutseb/magab, kodus või/ja tööl. Punkt.

Ss - just. Veidi teadmisi küljes ja jutt täitsa õige. Peakaitse on nagu on põhiliselt juhtmestiku tõttu (alajaama trahvo ka kindlasti kui mitmed kortermajad kokku liita).Kui aeg on nii kaugele läinud, et pooltel on elektriauto (17-28a) saab ühistu elektrivõrgu renoveerimisega ilusti hakkama. Saab rohkem ampreid. Elektrilevi võtab hea meelega väikest kasu ja naudib ööelektri tarbijaid.
Samas areneb välja lihtne järjekorra mehhanism - kõik ei pea laadima autot idetsel momendil. Üks jõuab koju varem kui teine. Ja enamik laevad autot 1-3 tundi tegelikult. Tesla ei võta rohkem, tal on lihtsalt võimet kiiremini laadida. See ei ole kohustuslik.
13:26 26.02.2017
jaguar3
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ideaalne hübriid minu arusaama järgi peaks töötama järgmiselt: esivedu diisli pealt, tagavedu elektriga. Saan ise valida, kumba kasutan: kas ainult diislit, ainult elektrit või mõlemat korraga. Laadimisvõimalusega kindlasti. Tänapäeva hübriidid on liiga automatiseeritud. No ei sobi mulle et auto otsustab, mina pean otsused tegema milline mootor hetkel mida teeb. Siis saaks ise akut hoida, suure külmaga mitte hoorata, õigesti laadida jne. Näiteks kui töösõite teen ja kütus on tööandja poolt, elektrit ei puutu. Oma lühikesed sõidud ainult elektriga. Pikemad sõidud diisliga, möödasõiduks lisaks elektrivedu. Vo see oleks asjalik auto. Ja see bensiinimootoriga aku laadimine ja ainult elektrivedu on kõige hullem variant minu meelest. Nii see aku kaua ei kesta. Kas diiselmootoriga hübriidi on üldse olemas? Ei ole vist. Miks ei tehta?

Muudetud 26.2.17 13:35

13:41 26.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Volvo'l on üks diisel-pistikhübriid. Just sellise veoskeemiga nagu sa just ette lugesid.

Neid ei tehta eriti, sest diiselmootorile meeldib kaua kaua tööd teha. Pistikhübriididel aga enamus ajast sõidetakse ikkagi elektri peal, mis siis et elektri peal saab sõita 10-40km, sellest piisab, et iga päev oleks enamus tehtud elektriga. Pealegi diiselmootor on natuke raskem kui bensukas. Pistikhübriidid on niigi väga väga rasked. Mõnikord isegi raskemad kui puhtad elektrid.

Enamik pistikhübriide nii töötabki, saad valida, kas elekter, kütus või nende segu.

Ära selle aku pärast küll muretse. Kestavad nad väga hästi. See pole mingi vana 12V aku mis ära väsib :D
16:06 26.02.2017
jaguar3
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
On mõningad Peugeotid/Citroenid, diisel/hybriidid, suht norm hindadega. Nende hybriidsus seisneb vist selles, et särtsumootor aitab põhimootorit mingil määral. See on ka suur asi, seni kuni voolu on, on kütusekulu ju pea olematu (lühikestel sõitudel nt.). Laadimist seinast ei ole, ehk siis ilmselt pidurdamisest on neil akude laadimine. No aga kas ei saaks neile ise laadijat aretada? Ei tohiks see mingi suur ja keeruline ettevõtmine olla.

Muudetud 26.2.17 16:07

18:11 26.02.2017
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Jaguar, Sinu ideaalne ei ole minu ideaalne. Ka seda Volvo hübriidi reklaamitakse dünaamika jms "noortepäraste" omaduste kaudu, mitte ökomõtlemisega friikidele. See noortenish on siiski päris hästi täidetud ja poolkõva lahendus lihtsalt natuke odavama hinnaga on just see, et ökotaja jaoks liiga kallis ja selle jaoks, kellel on raha, pole pointi säästa "kopikat" omaduste arvelt

Pigem ongi turult puudu selline ökotajate autoklass, mis suutis end turul 10-20a tagasi peaaegu isegi kehtestada. Kui räägitakse võimsusest/väändest, siis max numbrid on igasuguste sisepõlemismootorite puhul kättesaadavad nagunii ainult kitsas pööretevahemikus ja see on ka põhjus, miks mingi tillukese Honda Civicu mootor annab max võimsust välja sama palju, kui mõnel mitme silla veoga suurel kalluril, aga jõu/väändegraafiku kuju erinevuse tõttu pole kunagi võimalik veokatel neid tillukesi ja ökonoomseid sõiduautomootoreid kasutada. Küll aga saaks kitsas ja madalas pööretevahemikus efektiivseid (loe: tervikuna tagasihoidlikud kilovatid) tööstusmootoreid kasutada suurepäraselt akude laadimiseks (generaatorid, mida soojades maades veetakse kaasas jalgrattaraamidel konksu otsas elektriautodel). Imelik, et ükski elektriautode tootja neid lisavarustusena autole kaasa ei paku. Siis muutuks "leaf" mõnekümne kg võrra raskemaks, kaoks mingi osa niigi väikesest pagasiruumist, kuid vajaduse tekkides muutuks sõiduulatus samaväärseks muude autodega nendega enamvähem sama kilomeetrikulu juures. Seda vaid häda korral, kui akudest tõesti ei piisa.

Turult ongi hetkel puudu nö ökoelektriautod, mis oleks mõeldud peredele (kääbusliikureid on ju igasuguseid, kusjuures puuduvad ka tõsiseltvõetavad elektritsiklid). Maanteel ühtlaselt kulgemiseks legaalsetel kiirustel piisab pereautole ca 20kW-st. Kui teine 20kW oleks võimalik leida "abiks" näiteks mingi sisepõlemismootori abil, olekski valmis auto, mis oleks ökonoomne, odav valmistada, oluliselt suurema "lennukaugusega" ja täidaks sellise pere vajadused, kelle huvide hulka ei kuulu mitte kunagi Tesladega kiirenduses võistlemine ja kes oma 20kW toel võivad maanteed (kohas, kus võib puududa laadimisvõimalus) mööda sõita ikka väga kaugele. Tõenäoliselt on neid tasuvusuuringuid tehtud küll ja veel ning elektrirahvaauto tulek seisab selle taga, et tasuvus kliendi jaoks on võrreldaval tasemel ökonoomsete sisepõlemismootoritega. Aga elektri osas on laiadel massidel paratamatult veel eelarvamused ning kesiste sõiduomaduste eest ei ole mõtet maksta sama suurt raha, kui maksab tavaline ja lihtne bensiinimootoriga analoog (tõenäoliselt ka põhjus, miks need elektri Golfid, Cliod jpt jäid tootmisarvult siiski üsna tagasihoidlikeks, tänapäeval pole ühelgi suurel tootjal turu kompimiseks nii palju vabu vahendeid enam). See on tõenäoliselt lähema kümnendi küsimus, kui suudetakse murda üksjagu tabusid ning julgetakse tulla elektriautode turule kõigis autoklassides. Ja samas pannakse salongi kütma webasto ning sõiduulatust suurendama tilluke tagastangesse peidetud diiselgeneraator.
18:50 26.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Jaguar, unusta ära kõik "hübriidid" millel pole pistikut.
Need vähendavad ainult küttekulu 0.5-1l ja elektri peal põhimõtteliselt ei ole võimelised sõitma.
Ehk siis bensiinhübriid on sarnase küttekuluga nagu tavaline diisel. Ja võimsusevahe on minimaalne.
19:17 26.02.2017
jaguar3
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Seda minagi arvan, et millel pistikut pole - pole üldse õige asi. Aga kust nad saavad laadimisvoolu? Ainult pidurdamisest? Või laeb diisel akusid, mis samal ajal veab ka rattaid ringi? Kui nii, siis pole asjal ju mingit mõtet, lihtsalt üks energialiik muundatakse teiseks ja hiljem kasutatakse see samal eesmärgil ära. Ja kohe "HÜBRIID". Kus see "sääst" siis on? Aga ainult pidurdusjõudu kasutades ei saaks ilmselt akud kunagi laetud, seda energiat on ju liiga vähe.
22:53 26.02.2017
to jaguar (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
tore on sellist fantaseerimast lugeda ja järeldus saab olla ainult, et ei kõlba ei elekter ega hübriid kuhugile. ehk teeksid proovisõitu natukene ja suhtleksid müügimehega? saad natukene reaalset infot asja kohta mitte ei arva ise.
01:23 27.02.2017
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ärge soovitage mulle uut mitukümmend tuhat maksvat autot (Volvo, Golf, Tesla), ei hakka mina maksma 500 liisingut, mul on poole odavam olemasoleva ja igavese V8-ga ringi vurada. Vähekasutatud väikse läbisõiduga max. 15000 maksev hübriid aga oleks juba mõeldav. No mis ma tüütan neist müüjatest proovisõitudega kui must reaalset ostjat veel pole. Ma alles mõtlen et ehk äkki kunagi...kui leian täpselt seda mida tahan. Aga ma arvan et ma väga mööda ei arva nende tööpõhimõttest. No kui pistikut pole? (Citroen DS5 nt.) Akudega hübriid...kust akud voolu saavad? Ainus variant - sisepõlemismootor laeb, pluss pidurdamisega genereeritakse väike lisa. Aga asjal oleks jumet kui tavaline seinakontaktiga akulaadija juurde aretada. Pole ju raske. Ja ongi universaalne diiselmootoriga minu soovidele igati vastav hybriid valmis. Kuni on voolu - sõidame tasuta, saab otsa - põletame masuuti. Jõuame koju - paneme laadima, hommikul saab mõnikümmend kilomeetrit jälle tasuta vurada.
08:11 27.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Saavad ainult pidurdades ja siis kui mootor töötab tühja (külmkäivitus). Sääst tuleneb sellest, et kui auto ei liigu, ei tööta ristmikul/ummikus ka mootor. Liikuma hakkab elektrijõuga. See on parem kui startstop auto, sest mingit viiteperioodi ei ole. Linnaliikluses(mitte maanteel) on pidurdamisest saadavat energiat päris palju. Pluss tuleb sääst sellest, et tihti on hübriididel ottotsükliga bensumootor, mis on nõrgem kui tavaline, aga see-eest säästlikum. Puudujäävat väänet kompenseeritakse elektrimootoriga.

Kui tahad raha tegelikult säästa, jäta praegune auto alles ja soeta kasutatud puhas elekter. Hind neil 6000-9000euri. Kuumaks 100-150euri peaks olema talutav, eriti küttesäästu rahadega. Kui liiga kaugele reisid võtad masuudipressi.
08:59 27.02.2017
muhv30
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kas selle Tusla puslaga saab sõita ka -15C juures, soojendus sees (õhksoojuspump) 250km?
Kuna el. auto on praegu mõtekas ainult linnas, miks ta kiirus peab olema 200kmh+ ja kiirendus alla 3 seki? Ehk palju auru on läinud poosetamisele.
10:56 27.02.2017
marita57
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Arnis kirjutas:
"Pluss tuleb sääst sellest, et tihti on hübriididel ottotsükliga bensumootor, mis on nõrgem kui tavaline, aga see-eest säästlikum."

Sa pidasid ilmselt silmas Atkinsoni tsüklit? Meie seeriatootmises olevatel autodel ongi bensiinimootorid ottomootorid. Sisuliselt on tegu sünonüümidega.
Atkinsoni tsüklit kasutavad mootorid on eriti hädised pööretevahemiku servades. Hübriidauto on hea võimalus selle puuduse kompenseerimiseks hoides sisepõlemismootori enamuse ajast töötamas ideaalses pööretevahemikus.
11:09 27.02.2017
marita57
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ja minu meelest arnis mitte ei pritsi sappi, vaid räägib asjadest nii nagu nad on. Minu töökoha lähim kiirlaadija asub ühe Selveri juures. Seal on selline tore olukord, et peaaegu mitte kunagi pole see vaba, vaid reeglina seisab seal mõni elektritakso ilma juhita. Ehk et kuni täis laadimine ei toimu paari minutiga (ja ma ei näe sellist tehnoloogilist revolutsiooni lähiaastatel), senikaua ei asenda miski kodus (olgu siis oma maja või kortermaja hoovis) öösel toimuvat laadimist. Kiirlaadijate võrgustik on ikkagi hädaabi, massidesse sellise lahendusega ei jõua kuni autosid omatakse.

Muidugi, X-, Y, ja Z-põlvkond mõtleb teisiti ja võib-olla ongi nemad nii sotsiaalsed, et sõidavad alati ühiselt üüritud/renditud autodega. Aga see on karm mõtteviisi muutus, mis ei juhtu 10 aastaga.

Ja parm..., Sinu küsimusele "Kaubanduskeskuses autot laadida 30 min on sinu jaoks mõeldamatu?? Sul on ikka päris piiratud ettekujutus- ja kohanemisvõime, kui ei suuda seda ettekujutada. Soovitan võtta aega, kaua võtab üks tavaline lõunasöök aega!" võin vastata, et on ikka mõeldamatu jah.
Kõlab nagu ma käiksin iga päev kaubanduskeskuses :) Ega ma shoppinguhull ole :)
Ja ma arvan, et ülivaldav osa eestimaalasi ei käi iga päev autoga lõunatamas, mis pealegi võtab aega üle 30 minuti. Kui sellised elukombed tekivad, siis on järgmine börsikrahh ja masu üsna lähedal. Seda võivad endale lubada üksikud jõukad inimesed, aga nende jaoks on turg juba praegu Tesla jt poolt täis.
11:52 27.02.2017
marita57
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Siin üks lihtne, aga väga hea ja ülevaatlik lugemine ülemineku kohta sisepõlemismootoriga autodelt elektriautodele. Allika usaldusväärsuses pole mõtet kahelda. Küll aga numbrid, mida kavatsetakse investeerida, ei ole meie arusaamadega lihtsalt hoomatavad :)

http://www.economist.com/news/business/21717070-carmakers-fa
ce-short-term-pain-and-long-term-gain-electric-cars-are-set-
arrive-far-more?fsrc=scn%2Ftw%2Fte%2Frfd%2Fpe

Muudetud 27.2.17 11:52

14:29 27.02.2017
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Puhas elekter või siis plug-in hybriid ka sobiks. Aga mida ei leia,on meelepärane auto. Elektrikatest: kõiksugu Mievid jätame kohe mängust välja, ennem sõidan jalgrattaga. Zoe, Leaf - ei meeldi, koledad autod on. iGolf - juba nagu koidaks aga hind veel liiga kallis järelturul. Tesla hindadest ärme üldse räägi. Hybriididest - diisel peab kindlasti olema. Kõik on bensukad peale: Volvo - liiga kallis. Citroen DS5 juba nagu sobiks nii välimuse kui ka hinna poolest, aga tal puudub pistikulaadimine, Peugeot-il samuti. No selle saaks ise teha ma arvan. Aga mis veel puudub, on diisliga sõidu režiim, elektrimootor sekkub alati, tahad sa või ei. Miks ma pean töösõitudel kütust säästma oma akude eluea arvelt, kui tööandja kallab mulle diislit nii palju kui kulub? Elekter jäägu ikka ainult oma erasõitudeks. Kolmas küsimus on putka soojendus. Diisel niigi ei anna eriti sooja ja kui ta veel seisma jääb igal võimalusel...putka jääb talvel lihtsalt külmaks. Webasto peab igaljuhul olema, aga enamusel ei ole. Aga kõikke annab teha: Webasto võib lisada, pistikust laadija võib lisada, elektrimootorile masslüliti vahele et töösõitudel järgi ei läheks. Ok, see ikka rohkem naljaviluks jutt, ilmselt selliste ümberehitustega ilmub miljon viga ekraanile ja auto üldse lakkab sõitmast. Ühesõnaga, hetkel turul mulle meelepärast ja sobiva hinnaga autot lihtsalt pole. Minu poolt teema lukus. Kui pole siis pole, pressime masuuti edasi. Ahjaa, ja kui veel hybriidil peaks miskit katki minema (ja keerulistel süsteemil see tõenäosus on tavaautost suurem)...ise ei tee seal mitte midagi, puhas elektroonika ja ajud. Niiet igati odavam on vähemalt minul praegu masuuti edasi pressida ja V8-le ämbritäis benssu päevas joota ja ise jooksvad vead likvideerida.
18:20 27.02.2017
Parm... (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Jaguar sa võid ju öelda, etc sa ei tea, mis Ampera on. Ei pea tantsima umber katla nii kaua. Ma soovitan konkreetse auto, sina tahad ikka ratast leiutada. On see mis sa soovid ju. Laed, saad sõita 50 km ja siis võtab bens elektritootmise üle. Opel Ampera ja täitsa müügil siin portaalis. Sooviks kuulda, kas see auto ka ei sobi ja kui siis, mis põhjusel!
Marita - kas sina elad selles ajas, kus peab peksma haamriga ja ei saa endale isegi pausi ega lõunat lubada, vaid peab tööd tegema?
Kui te ei oska välja mõelda, kuidas ja milleks kasutada tehnikat, siis on ju viga kasutajas. Vinguda, et leafiga ei saa Tartu, on ikka päris lapsik. Laps tahab ka 3 rattalisega sõita Tallinn Paide. Kas peaks?!
Ideaalne hübriid - CNG mootoriga ja yks elektriga vedav rummumootor/ratas.
Need diislikummardused võiks vaikselt lõpetada, eriti kui need mootorid tapavad umbes 7 miljonit inimest aastas. Peagi keelatakse suuremates linnades need sootuks. MAN ja Scania juba reaalselt proovivad elektriveokeid. Kas sellepärast, et need on nii halvad ja ei saa Tartu sõita Tallinnast?
18:43 27.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Loomulikult Atkinsoni tsükkel. Mõtlesin Otto peale samaaegselt - mis meelel see keelel.
Tõsi, diisel, mis veel pausitab, põhjustab külma salongi, mida tuleb siis elektriga kütta. Aga pistikhübriidide akud on niigi pisikesed, et seda veel kütte peale lahendada. Webasto oleks ka variant, aga läheb ikka päris kitsaks lisada veel üks seade. Atkinsoni bensukas muideks võtab umbes sama mida tavaline diisel. Eks vast seetõttu põhiliselt kõik pistikhübriidid ongi bensukad. Võtavad 5-6 sajale kui elektrit enam ei ole.

Jaguar, on veel mõned head hübriidid. Näiteks BMW 225xe, 330e. SUV-mõõdus masinatega ei saa nii või naa säästlikult sõita, neid pole mõtet piiluda.
19:04 27.02.2017
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Parm, tean mis Ampera on. Aga ta on...bensiin:( Mul tööandja poolt diisli krediitkaart taskus, bensiini oma ei ole ja saa, sest firmas puuduvad bensiinimootoriga sõidukid. See esiteks. Teiseks, juba seletasin, kui ma teen töösõite tahan PUHTALT sisepõlemismootoriga sõita. Tavalise käigukastiga ja otse ratastele. Elektri süsteem täielikult OFF sel ajal! Akud täis ja ootavad oma tundi. Tööandjal on ükskõik palju mu masin kütet võtab, lähen ja tangin. Vabal ajal oma sõite tehas aga kaasan hübriidi. Ampera laeb sisepõlemismootoriga akusid ja sõidab ainult elektri pealt. Järelikult ma kulutan oma akude ressursi töösõitudeks ja neid on mul palju, tuhanded km-d. Seda ma aga ei taha. Ma kohe hommne päev ostaksin Citroen DS5 ära (täitsa meeldiv auto) kui tal "diesel only" režiim oleks olemas. Aga ei ole. Ma räägin, masslüliti elektrimootori toitejuhtme vahele, 4WD sisse ja tuld. Aju arvab, et on mäkketõus ja ongi raske sõita. Kui tal just tagasisidet elektrimootoriga ei ole. Paraku pidurduslaadimist ka ei toimu (ja ei olegi vaja!) siis võib aga aju juba appi hakata karjuma.
19:11 27.02.2017
........ (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
vana tõde, et foorumites istuvad maailma targemad pead...
seda, et elektriauto justkui keskkonna säästmiseks mõeldud, jaguar aru ei saa- tal poogen, et päev otsa tossutab diisliga, saaks vaid omi sõite ilma kütuseraha kulutamata teha. tak deržat.
19:17 27.02.2017
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
arnis, pistikust laadimisvõimaluse puudumine on kõige lihtsam lahendada, elekter töösõitudeks välja lülitada...kah võib-olla saab saaks tehtud, aga bensumootorit diisliks ümber ei tee:(
21:07 27.02.2017
komvek
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Teema on Elektriauto mõttekus! Mis te nendest hübriididest ja teistest siin jahute?
21:57 27.02.2017
... (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Järelikult elektriauto on mõtetu, kui hübriididega üritatakse miskit kompenseerida. Ja isegi see ebaõnnestub.
22:18 27.02.2017
Lunguuks (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Arnis, su teadmised elektrikatest päris head. Siiski, kolme faasiga saab laadida peale Tesla ka Renault Zoet ja MB B-klassi. Viimane jäänud teenimatult tähelepanuta. Laadimine kodus 3x16A, sama ka Elmos. Combo pesa ka kuigi Eestis vaid üks laadija. Samas korralik aku, ca 170 km üla laadimisega. Aasta kasutatud hea varustusega bensukast vaid tiba kallim.
01:01 28.02.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ahjaa. Zoe huvitav inverterlahendus - seda ma teadsin. Kuid sel inverteril pidavat olema effektiivsusega probleeme.

Aga see, et MB saab 3-faasiga laadida. Huvitav. Kas ka siin tehti koostööd Teslaga?
Väikeste akupakkidega 3-faasi on tülikas lahendus. Igal pool ei ole ja pakkuda seda igal odavamal elektrikal on liigne. 3x16A lahenduse puhul võib 1x32A ühenduse võimalusega jääda piiratud 16A-ga. See muidugi oleneb kuidas insenereid asja käsile võtsid.

Või üritas MB kompenseerida DC-laadimisvõimaluse puudumist. Igal juhul kahtlane otsus pisikese akupaki kohta.

Muudetud 28.2.17 01:15

06:21 28.02.2017
marita57
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Hea kaasfoorumlane Kärss ütles kuldsed sõnad Jaguarile - Sinu ideaal ei ole minu ideaal. Ja kui lõpuni aus olla siis vastus tsitaadile
"Näiteks kui töösõite teen ja kütus on tööandja poolt, elektrit ei puutu. Oma lühikesed sõidud ainult elektriga. Pikemad sõidud diisliga, möödasõiduks lisaks elektrivedu. Vo see oleks asjalik auto. Miks ei tehta?"
kõlab nii: selle jaoks on sõidupäevik. Või erisoodustusmaks. Või mõni muu maks.

Mitte ükski autotootja ei hakka never ever valmistama autot, mille puhul kasutaja loeb, mis kütusega parajasti sõidab. See on sinu erisoov ja autotööstus üksikeksemplare ei valmista - või siis teeb seda raha eest, mis ei ole meie kartulivabariigis hoomatav.
09:35 28.02.2017
Lunguuks (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
MB-l on olemas ka DC laadimine, Combo ots. B-klassi EV osa tehnika kõik Teslalt, kaasa arvatud sisene laadija. Kolm faasi on väga hea lahendus. Eramajal on heal juhul ühe faasi korral 40A ja siis ühe faasiga 32A laadimisel tuledki juba vilguvad. Mul kodus 3x25A ja saan rahulikult 3x16A laadida 50 km/h, ehk nii max 3 tunniga saab aku täis, ühe faasiga läheb terve päev.
17:45 01.03.2017
E Auto (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Elektrikas on jah sellpoolest hea et pole müra ja saastet ning ülevaatusel jääb mootoriosa ka ära. Aga kui neid soetada siis on mõtekas ainult tutikaid kuna aku on mingi poole uue hinda või rohkemgi
20:00 01.03.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Jälle totter jutt. Kumba sa valiksid, kas 5a kasutatud Leaf 30kWh akuga, millest 24kWh on alles hinnaga 7500€ eest. Või tutika Leafi 24kWh akuga 36000€ga? Voi selle esimese variandi ja ostaksid tootjalt uue aku 7500€ eest, kokku 15000€?

Mis sa ka ei teeks, ikkagi vale arusaam asjast. Kahjuks 5a vana Leafi 30kWh akuga pole, on 24kWh akuga millest 17-21kWh alles Sellegipoolest uut osta pole üldse tarvis kui sõiduulatusest jätkub.
21:22 01.03.2017
näidis (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Tehnoülevaatuse hinnakiri

Hind Hind
kodulehel
tasudes


Sõiduauto M1 36.- 29.-

Elektriauto M1 30.- 27.-
23:21 01.03.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Hah, suht lahe, et isegi TÜV on odavam.
Aga võlu on hoopiski selles, et üks tüüp autosid on võimeline antud
katses läbi kukkuma ja teine ei ole, olenemata vanusest.
Ja mida vanem seda probleemsemaks heitmed lähevad,
eriti uutematel diislitel. Ja see on üks kõige kallimatest remontidest:
pihustid või summutitoru tünnide vahetus.

Pluss pole võimalik solk-kütust tankida.
13:27 02.03.2017
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO põ
Arnis, kuigi kommentaar on asjalik, ära nüüd vinti kah üle keera. Nii bensukatel kui diislitel tähendab see ca miljoni km suurust läbisõitu, kus heitmed probleemiks võivad osutuda puhtalt mootori kulumise tõttu (pigem ongi siis põhjuseks kas katkine sumps, üksik kusev pihusti, vale pritsenurk vms lihtsalt likvideeritav pisiasi). Ei saa nüüd kahjuks kogemusest rääkida, kuid kahtlen siiski sügavalt, kas ükski elektriauto OMA ESIMESE AKUPAKIGA sellise läbisõiduni üldse jõuab. Kui jõuab teise akuga, siis kõik eelpool vähegi ettekujutatavate probleemide lahendused nii diislitel kui bensukatel on jällegi lausa suurusjärgu võrra odavamad, kui elektriautole uue aku ostmine. Rääkides kokkuhoiust, on siiski mõistlik taandada kõik lõpuks rahale. Vastasel korral on põhjust rääkida mugavusest, millel ongi hinnalipik alati küljes
13:55 02.03.2017
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Nõus. Mul hetkel Pesoo diisel 400 000 hakkab täis saama. Ei ühtegi probleemi heitgaasidega ülevaatusel olnd ega ole siiani midagi teind või vahetand. Tiksub nagu kellavärk. Elektriautode poolepealt, võib oletada et neil peale akude miski muu ei kulugi. Jõuallikas on ju igavene, vaheta aga akusid ja sõida 1000 000 ja enamgi.
14:28 02.03.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO põ
Jõuab miljoni kilomeetrini küll. Tesla pakid kindlasti.
Arvestused umbes 75% jääki peale miljoni läbimist.
Paar eksemplari on jõudnud kolmandiku miljonist juba läbida,
6% mahu kadumist.
Minu auto arvatavasti kaotab üle 50% miljoni puhul, seda siis
selletõttu, et tsükli sügavus on väga suur (aku ei ole suure varuga
minu sõiduharjumustele). Ning akul ei hoita ideaalses temp-vahemikus.
Enne seda laguneb kere ära niikuinii, ma miljonit ei oota niikuinii.

Mina ei tea mitte ühtegi päriselus kasutatud masuudipressi, millest
iga kümneski sõidaks miljon kilomeetrit ilma remondita.
400 000 km on kaugel miljonist. Sisepõlemismootorite puhul rikke
protsent aja jooksul suureneb, akude puhul aga langeb. Nimelt kui
on tõesti praakelement akus, siis see tuleb välja väga vara.
Masuudipressi komponendid aga liiguvad ja nühivad. Lõpuks läheb
tolerantsidest välja, seetõttu tõenäosus rikkeks suureneb.
15:52 02.03.2017
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Arnis, normaalset hooldust saavana sõidavad siiski väga paljud. Vaata fotofoorumi alt läbisõitude teemat, mul hetkel bensuvolvo ja diisel-octavia kaugelt üle 600tkm mootori poolelt mingite probleemideta, Volvol isegi tehasest alla pandud katalüsaator töötab veel. Hetkel diiselmersu (crd mootoriga, mitte vanakool) ligineb samuti 600tkm-le ja kui see on tervikuna üks meeletult lagunev ja kalliste pidamiskuludega masin, siis just mootoripool olnud muretu, katalüsaator samuti töökorras. Ainsad asjad, mis tähelepanu nõuavad, kattuvad paljuski ka elektriautodega (rattalaagrid, abs jm andurid, kojameestemehhaanika, kõikmõeldavad elektrilised mugavuslisad jne) ja sellepärast võiks selle taandada jällegi auto/tootja enda kvaliteedile, kuna auto "süda" ei põhjusta reeglina probleeme kummalgi juhul.

Elektriautode poole pealt positiivsena peaks ütlema pigem seda, et kui ma tahaksin omale osta täna odavalt nt 600tkm läbisõiduga autot, siis elektrilise puhul ma ei pea mõtlema selle peale, kuidas seda mootorit on hooldatud, kuid sellises vanuses/hinnaklassis diisli-bensuauto puhul sisaldab eeskujulikult hooldatud auto leidmine endas juba väljakutset ja kuna paljudel juhtudel tähendab eeskujulik hooldamine ka õlivahetusvälpa mootoris 40tkm ja automaatkastis "neverever", siis pole ka ime, miks sellise hooldusajalooga autod ühes tükis selliste läbisõitudeni ei kipu jõudma. Õnneks on turul valik olemas, ka mina ostan autosid sageli tutvusringkonnast ja ei jõua nad ka peale mind vabaturule, vaid tuttavatele-sõpradele, sest korraliku ja hooldatud auto väärtus kipub olema alati suurem turuhinnast. Tänasel päeval on elektriautod ja hübriidid veel üsna uus nähtus, aga mida aeg edasi, usun et samad seaduspärasused hakkavad varsti kehtima ka nende autoklasside järelturul.

PS: ma olen kahel korral elus ostnud üle miljoni sõitnud vanakooli diisli (Saksast), mis pole kunagi saanud kapremonti, just nimelt eeskujulikult hooldatud ja jätsid igas mõttes "värskema" mulje kui need, mida meil siin turg täis on. Üks sai kapremondi, teine jätkas oma teekonda ilma kapremondivajaduseta ja heitgaasiprobleemideta ka peale mind. Ootan huviga hetke, millal Su teooria muutub tõelisuseks ning saab näha turul ORIGINAALAKUPAKIGA ning miljoni piiri ületanud elektriautosid. See aeg tuleb kindlasti, selles pole kahtlustki, aga nii kaua kuni see on "tõestamata", jääb paratamatult õhku küsimus, kas see on võimalik ja kui on, siis mis tingimustel
16:41 02.03.2017
professor_sammaljalg
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
600tkm läbisõit ottomootoriga sõiduautol võrdub 60 õlivahetust, kui neid nii tihedalt teha, et 600tkm kätte jõuaks suuremate probleemideta. Päris suur jupp uuest akupakist.
17:34 02.03.2017
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Läbisõidust rääkides suuremas osas kõik sõltub ikka kus ja kuidas autot on kasutatud. Kui auto on terve oma elu Tallinna ummikutes foorist foorini tõmmelnud ja ehk paar korda aastas käib Tartus, on tema ressurs ammendatud nii 300 000 juures. Selliseid isendeid on üpriski palju. Ja siis hädaldame, 200 000 ja kõik laguneb. Peabki lagunema. Mootor teeb rasket tööd päevast päeva, aga kilometraaž ei lisandu. Mootor ei saa eriti pöördeid, kõik tahmub, kat umbes, k.kast otsas jne. Aga hooldust tehakse ju ikka läbisõidu järgi. Teine mees on aga ainult maanteid ja kiirteid ajanud viimane käik sees, tal pool miljonit ja enamgi läbisõitu ja kõik on korras. Kuuaega ja jälle õlivahetusaeg käes. Niiet seda kilometraaži ka pimesilmi ei tasu vaadata. Elektriauto puhul aga on täiesti ükskõik, sõidab ta linnas või kiirteel. Niiet ühe mehe diisel ja teise mehe diisel ei ole omavahel võrreldavad läbisõitu vaadates, elektriauto aga ammugi. Paljudel autodel on manuaalis kohe kirjas, et kui autot kasutada taksona on hooldusvälp poole lühem. Ainult linnasõidud = takso, aga no kesse sellega arvestab?
18:31 02.03.2017
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Professoril väga hea point. Kui natuke norida, siis hinnalipik selle kõige juures võib olla jällegi väga erinev, sest ühele autole võib rahumeeli osta odavat mineraalõli ning õlifilter kah mingi 4 eurot kopikatega (just need, millel iga 10tkm tagant vaja vahetada), teisel jällegi peab kasutama õli, mille hind on kohe väga mitmeid kordi kallim ja mõistlik välp ikkagi seal 15tkm juures.

Ja siis tuleb üks koonerdajast kärss ostma kümme aastat hiljem vana ja odavat autot. Ühel on see hooldustele kuluv summa juba jaotunud ära pikema aja peale ning mina saan kätte korras auto, millel ka kõige mustema stsenaariumi korral läheb mootorivahetus maksma nii sadakond eurot ja pool päeva tööd. Aku puhul oli kõik eelnev hooldus eelmise omaniku jaoks tasuta, aga kui nüüd vanast peast seal mingi probleem tekib, on selle lahendamise summa suurusjärk juba hoopis teine. Eks sealt ka skepsis, mida on siin foorumis Priuse akude jpt teemades lahatud - jutt käib sisuliselt vana autoga kaasnevast ja auto turuhinda vaadates ebaproportsionaalselt suurest riskist, mis võibolla ei realiseerugi... aga milleks riskida vana ja peaaegu väärtusetu liiklusvahendi puhul?

Jaguar, Sa pöörasid praegu selle teooria, millest igas külmkäivituse/kulumise lahkamise artiklis räägitakse, täpselt tagurpidi. Aga point on täiesti olemas. Sellepärast antaksegi paljudele moodsatele autodele nö max välp, aga reaalselt arvestab arvuti kiirendusi, keskmisi pöördeid sõitmisel, külmkäivituste arvu ja pagan teab veel milliseid parameetreid, mille saavutamisega koos teavitab auto ise hoolduse vajalikkusest. Moodsaks nimetamine on vist isegi liialdus, seda nägi üksikjuhtudena juba 90ndatelgi, kui juhtaju kogu mootori hingeeluga kaasnevat käskima ja kontrollima hakkas.

Sellest on siin teistes teemadeski juttu olnud, et takso mõiste on tänapäeval nii varieeruv, et taksot ostes ei tea kunagi, kas see auto on sõitnud hommikust õhtuni mitmes vahetuses ainult hotelli-lennujaama vahet mööda kiirteid alati sooja mootoriga või on see tuksunud suure osa ajast kusagil ummikutes. Aga kui seda konkreetse auto kohta ei tea, pole ka selle teooriaga midagi peale hakata. Kusjuures neist ühel juhul oleks elektriauto või hübriid lausa ideaalne lahendus, teisel puhul suht pointless (kasvõi juba selle pärast, et ilma laadimata ei saa ükski elektriauto teha tööd kolmes vahetuses). Tänapäeval löövad uberdajad selle pildi veel päris segamini, sest keegi ei tea enam, kas tehti sellega tüüpilist taksotööd või aeti see garaazhist välja ainult nädalavahetuseti öiseks lisateenistuseks.
20:42 02.03.2017
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Täiesti nõus, et kui autol on vähe "targem" aju peal ja ta kalkuleerib hooldusvälpa mootori töötingimusi arvestades, teeb see mootorile ainult head. Mul 2003a usakas täpselt nii arvutabki õlivahetusvälppa. Samas 2007 Pesoo seda ei tee, arvutab km ainult. Aga ma ei rääkind sellest, vaid auto ekspluateerimistingimustest. Takso all ma ei pidand silmas reaalselt taksot sõitvaid autosid, vaid ikka kõikki põhiliselt linnas kulgejaid. Meil oli töö juures uuest peast ostetud täpselt samasugune Pesoo nagu mul endal hetkel. Sõitis ainult Tallinnas, 190 000 läbisõiduga oli egr umbes, tahmafilter umbes, konditsioneer ei töötand, käiguvahetushoovastik kulunud. Minu omal 400 000 täitumas ja ei ühtegi ülalnimetatud viga veel, sõidan põhiliselt maanteid, olen vedanud rasket haagissuvilat. Jutu iva ongi selles, et kunagi ei saa auto seisukorra üle diskuteerida ainult läbisõitu vaadates. Igal autol oleks võind lisaks odomeetrile olla ka töötundide lugeja. On ju mootoril ja kogu autol täiesti erinev kulumisaste, kui 500km sõideti läbi 6 tunniga ühte jutti või kahe nädalaga linnaliikluses tiksus see lõpuks täis. Aga kui lõpuks autot maha müüakse, kumba autot ostja eelistab? Minu oma poole keegi isegi ei vaata, pool miljonit ju peaaegu. 190 000 aga on oi oi kui magus.
22:06 02.03.2017
63amg (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
kas keegi tahab väita,et elektriauto mootor ei kulugi kunagi ära.tundub,et liigitub sinna igiliikuri valdkonda!muudkui ostame uusi akusi ja kütame mitmed miljonid muretult
23:59 02.03.2017
. (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Huvitav, et keegi ei taha rääkida haagissuvila veost elektri jõul või lihtsalt haagisega sõidust.
00:50 03.03.2017
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Elektrimootorite puhul tõesti ei saa rääkida tavamõistes kuluvatest osadest, kuna harjadeta tehnoloogia puhul kuluvad vaid sellised pisiasjad, mis oma olematu hinnaga ei oma erilist tähtsust kilomeetrikulu arvestuses.

# Huvitav, et keegi ei taha rääkida haagissuvila veost elektri jõul või lihtsalt
# haagisega sõidust.

Ma just ennist rääkisin:) Küll geneka järelvedamise kontekstis. Aga tõsi ta on, et kui peaks praegu ostma elektriauto, siis haagiste vedamist on niivõrd palju, et kindlasti peab jätma kõrvale ka mõne teise suurema auto, mille iga kiirendust saab kompenseerida tanklakülastusega. Noh tanklast saab kraami vajadusel ka kanistriga kaasa osta, kuid haagiselamuga kiirlaadija juurde parkides blokeeriks vist alati ära ühe parklat läbiva tee:)

http://www.evnut.com/images/rav4/rav_longranger/rav_longrang
er02.jpg
08:47 03.03.2017
palun, haagisega (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
09:26 03.03.2017
e-priius (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Päikesepatarei uue Toyota Priuse katusele.

http://news.panasonic.com/global/press/data/2017/02/en170228
-3/en170228-3.html


(ps. samas võiks ka rahe jms kindel olla).
09:54 03.03.2017
maaks
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Võimsus paigalt on elektrikal muidugi vägev! Aga tuleb meelde GRIP-s võrreldud Tesla S ja Challenger, kus alguses oli kõik ilus, aga pärast 2. kiirendust kuumenes akupakk üle ja istuti ikka lõpuks normaalsesse autosse :-)
EDIT: Leidsin isegi ülesse selle episoodi
http://www.rtl2.de/sendung/grip-das-motormagazin/video/1442-
vergleiche/24715-dodge-challenger-hellcat-vs-tesla-model-s/

Muudetud 3.3.17 09:56

11:25 03.03.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kärss, mul on piisavalt kogemusi Bosch diisli pihustitega, ka Delphi omadega. Ja no ei sõida need pihustid üle 350 000 km ilma et vajaksid renoveerimist. Ja ei ole see seotud ka hooldustega. Ei kesta ka eelsüüteküünlad nii kaua. Ja noh, igasugust muud pudipadi veel, nagu termostaadid ja tihendid ja vaakumvoolikud. Väntvõll ja kolvid tavaliselt kestavad jah miljoni ära, aga sisepõlemismootoril on palju jama veel vaja. See kõik tuleb "hooldusarvetele" juurde kui remondiarved.

Muideks läks meelest mainida, et tegelikult ei pea 10 aasta pärast, kui elektriauto aku hakkab nõrgaks jääma, ostma kindlasti uut akupakki. Vana võib ära renoveerida. Ning autodel, mil akupakk uuena 60kWh või rohkemgi, ei saagi kunagi liiga vanaks. Ikka sõidab kaugemale kui tänapäeva tutikas Leaf vms

See ülekuumenemise asi on fiktiivne. Seda saab kui teha midagi sellist, milleks auto pole ehitatud, näiteks rallitada ringrajal. Haagisega mäest üles sõitmisel või igal ristmikul labidas põhjas startimisel seda ei saa. Ka 200ga autobahnil sõites ei saa.
15:00 05.03.2017
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Oo, Smart teeb ka elektrikaid. Smart on äge, hea poes käimiseks naisega.
15:19 09.03.2017
e-priius (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Veel üks elektrijõul toimetav masin (kontsept). Nii auto, kui lendav (kopter?).

"Airbus’ new concept is a car, a drone, and a train all in one.

Planes, trains, and automobiles."

http://www.theverge.com/2017/3/7/14841324/airbus-concept-car
-drone-train-geneva-motor-show


Ka PM artikkel sellest.

http://tehnika.postimees.ee/4039883/uskumatu-on-saamas-toeks
-airbus-tegi-lendava-auto-video-ja-fotod?_ga=1.244583558.204
3756004.1487196422#comments
17:23 09.03.2017
... (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Meie lapsed ehk saavad vanaduspõlves sellist asjandust taevas harva näha. Lapselapsed tihedamini. Ja nende lapsed ehk isegi omada.
03:11 11.03.2017
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Arnis, puhtalt eelpool mainitud autodele viidates olen kestvuse osas Sinuga erineval arvamusel (ma roolikeeraja siiski juba rubla ajast), aga see polegi praegu oluline, sest kui me räägime eelpõlemiskambriga diislitest või otsepritsediislitest, algavad eelsüüteküünalde hinnad 3e juurest, pihustiotsad mõnikümmend, kõik need termostaadid ja vaakumvoolikud pole sedagi. Ehk detailidesse laskumata tasuks ostes kaubelda auto hinda alla umbes sada eurot ja rohkem sel teemal pole arutleda mõtet, kuna suurusjärk sellest ei muutu. Nagu juba kirjutasin, siis musta stsenaariumi korral tuleb vahetada terve mootor, arvestame siis teise sada eurot veel juurde:) Need on ka põhjused, miks ma pigem praegu ei arvutaks võimalikele hirmudele juurde hinnalipikuid, kuna neil ökonoomsetel "igiliikuritel" on see rahaline hirmufaktor väga väike. Erinevalt akudest, sest kui Sa räägid akude renoveerimisest, siis vaevalt on tegemist sama suurusjärgu summadega. Või eksin? Õigem oleks vist küsida hoopis niipidi, et huvitav, kui kaua ma sellise väitega eksin, sest ka akude hinnad tulevad pidevalt allapoole ja ilma mingi revolutsioonilise muutuseta akuvaldkonnas kipub see hinnalangus jääma liiga aeglaseks, et muutuda niipea odavamaks vanast kütusepõletajast.

Ja kui elektriautode ostmine kidub paljuski hirmude pärast ja samad hirmud tuleviku ees on ka neil inimestel, kes siiski on juba ostnud omale elektriauto teadmisega, et seda peabki hakkama vahetama üsna sageli... millist lahendust Sa siin näeksid?

Pakun ka välja ühe variandi - aku ostetakse alati tagasi olenemata seisukorrast, mis on päris suur XX% uue (õigemini toimiva lahenduse) hinnast. Toon näite, Soomes romulad müüvad vanu ja heas korras/kontrollitud tavalisi sõiduautode akusid 10-15e tk (Eestis romulates ca poole kallimad!). Ja kui vana aku läheb lühisesse, saan ma 6-12e metalli kokkuostus sellest veel tagasi, ehk siis minu kahjum on naeruväärselt väike ja kui auto kulu on pere eelarves suur kulu, siis see maandab mõned riskid auto juures. Tõin selle näite, kuna ennist just kirjutasin, et kui vanal autol lendab mootor, siis kulu on loetud tunnid tööd ja mõnikümmend kuni sadakond eurot uue KASUTATUD mootori näol. Elektriautode osas oleks olukord hetkega lihtne, kui näiteks uus akupakk maksaks 10K, renoveeritud akupakk 7K, romulast vana ja toimiv akupakk 3K ja rikkis mittetoimiva eest saaks metalli kokkuostus ikkagi 2-2.5K tagasi. Siin on aga vaja suuri muutusi inimeste mõtlemises esile kutsuda, sest meist paljudel on need kogemused varnast võtta näiteks akudrelli akude puhul (täpselt 100x väiksemas suurusjärgus), ainult et renoveeritud aku kestab poole vähem kui uus ja peale rikki minemist ei maksa see midagi). Aga kuniks me saame pidevalt vastu pükse nende akutööriistadega, ei kao need hirmud ka elektriautopakkide ees ja vabaturu reeglid neid hirme ei hajuta. Kas need mu väljapakutud numbrid võiksid olla muidu enamvähem reaalsed elektriauto akupakkidele lähitulevikus? Pean silmas pigem seda alumist otsa, mis on olulisem vaesema inimese jaoks...
11:53 11.03.2017
63amg (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
kõik on õige.me ei tea iial,mis kvaliteediga on uus aku.võrreldes tehases paigaldatud akudega.pole ka vist teada mitu aasta peale auto tootmisest mahavõtmist,saab uusi akusi osta.vaevalt,et tootja sellega arvestab,et tahan ühe ja sama elektrikaga nt.15 aasta sõita.uusi mudeleid tuleb ju koguaeg peale.
14:18 12.03.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kärss, ma ei võtaks eelpõlemiskambriga diisleid enam kui poest ostetavat toodet.
Enamik on sõitnud nii kaugele, et kõrgsurvepump on piiri peal. Välja näeb see muidugi pika sooja käivitusega. Vanakooli diislitel on suht kõik väga odav, kuna nad ongi lihtsad ehituselt, välja arvatud see pump, mille remondiettevõtteid loed näppude peal. Aga samas. Ketid on veninud, klõbisevad. Kahemassilised hoorattad suure tõenäosusega kolisevad. Kõike seda saab teha, aga vanakooli diisli väärtus turul on siiski halb, remondi seda palju tahad. Ei ole ta ei ergas, ega puhas, ega vaikne. No see selleks.

Akude degradeerumine on väga ühtlane protsess. See ei juhtu nii, et hommikul ei lähe auto käima. See annab meelele rahu. Olenemata kui vana on elektriauto liitiumi aku, on see homme ikkagi töövõimeline.
Renoveerimine/vahetamine ei ole asi, millele praegu mõeldakse. Seda ei teostata iga paari või viie aasta tagant. Aku vananemine on selline aeglane protsess, et suure tõenäosusega ühel ilusal aastal omanik otsustab (see omanik, kes on piisavalt rikas, et autot algselt uuena soetas), et talle aitab ja ta tahab midagi lahedamat, millel on ka sõiduulatus suurem. Ja järgmine omanik maksab kasutatud auto puhul vähem. Vahet pole, kas on uus aku või on 20% mahtu kaotanud 5-8 aasta jooksul, auto väärtus kukub 36 000€ kandist kusagil 7 000-12 000€ kanti. Ja teise ringi omanik teab mida ostab. Ostabki elektriauto, mis ei sõida enam 125km, vaid 100km. Ja tema on sellega rahul. 5-10 aastat hiljem (kui auto pole veel läbi mädanenud), jääb sellest akust veel 60-80km alles. Ja kolmanda ringi omanik ostabki endale selle auto 3000-5000€ eest. Ja ta teab, et aku ongi selline. Ja ei plaanigi investeerida kopikatki selle roostes risu sõiduulatuse pikendamiseks.

Kokkuvõttes - aku väsib koos autoga. Nagu langeb ka aku maht, nii langeb ka auto väärtus. ja isegi kui aku maht püsiks lõpmatuseni 100% peal, langeks auto väärtus siiski vanas tempos edasi (no võibolla veidi aeglasemalt).

Kuid täitsa nulli elektriauto väärtus ei kuku isegi romulas. Aku, milles on kasvõi midagi alles, on tegelikult väga väärtuslik ja selliste akude kokkuostjateks võivad saada sellised suurkorporatsioonid nagu Eesti Energia. Väga väsinud Leafi aku on väärt üle 1000€, kindlasti alla 2500€. Kusagil seal vahemikus.
Lisaks, lähimas tulevikus, hakkavad akud vananema "liiga aeglaselt" võrreldes autoga. Näitena toon Tesla Model S või Opel Ampera aku, mis hetkel sõidab 300-500km, sõidab paarikümne aasta pärast HALVIMAL juhul pool sellest. Pool 300-500-st on aga rohkem kui praegu poes müüdavad Leafid, isegi see kõige kallim mudel. Teisisõnu auto sõiduulatus on nii suur et mingi vahetamise ideed isegi päha ei tule, eriti veel kui auto maksab neljakohalist numbrit. Sellised autod ei vaheta üldse kunagi oma akut. Elektriauto muutub reaalselt mõttetuks kui sõiduulatus kukub külmal talvel alla 30-50km. See tõesti juhtub selliste akudega, mis on uuena sõidavad

Mis siis, et autot edasiviiv komplekt (mootor, aku) kestavad 1 000 000 km. Auto ise ei kesta. Sellest tulenevalt juhtub hoopis see, et akusid mitte ei vahetata, vaid neid kasutatakse edasi statsionaarsetes ülesannetes edasi peale seda kui VIN kood on registrist ammu kustutatud. Need, kel tõesti tuleb defektaku ja defekt ei näita ennast välja esimese 5-8 aasta jooksul (nii palju antakse umbes defektiagarantiid akudele).
15:59 12.03.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
amg, karta on, et tootja lõpetab antud varuosakoodi tootmast (akupakki).
Kuid väsivad elemendid, mitte korpus ega kontroller.
Nagu telefonideski, millel akut ära võtta ei saa, saab tegelikult aku ära võtta.
Tuleb lahti teha ja element välja kookida. Autode puhul tuleb aku korpus lahti teha ja elemente seest vahetada.
Teslade puhul on kasutusel tavalised 18650 elemendid mis on maailmas levinuimad li-ion akuelemendid, igas sülekas jne.
Teistes on raamatukujulised elemendid. Alati saab leida alternatiive ja adapteriga istuma panna, isegi saaks teha raamatukujulise raami, kus süleka akusilindrid on paralleelselt ühendatud, teeb sama välja. Pinge on pinge, kõigil li-ion akudel on elemendi pinge samas kandis, nagu kõikidel 12V autoakudel.
20:25 21.03.2017
... (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Prius tegi uue plug-ini, päris huvitav pill tundub olevat, mis sellest arvata?
01:40 22.03.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kõik on väga tore kui igapäevased sõidud piirduvad 40km-ga, sest minnes üle selle tuleb ikkagi bena põletada.
Küll on aga Prius Prime märksa loogilisem/mõistlikum auto kui ükskõik milline Prius enne seda.

Kui igapäevased sõidud ületavad 60-70km siis pole asjal enam jumet.
Linnaelanikuna ja linnatöölisena võib raudselt Prius Prime peale mõelda.
Peaasi et oleks märksa odavam kui tavaline elektriauto, nagu Leaf või eGolf, muidu pole asjal mõtet enam.

Kõiki neid mugavusi, mida elektriauto pakub, saab ka uusima Priiusega. Sh soojasse autosse istumine ja särtsakas pedaal.
08:10 22.03.2017
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Jah see 2017 Prime näib päris norm välja kah. Aga tuleks 4-5 aastat oodata kuni ta järelturule jõuab, sest uus on jube kallis ikka ja hind sööb kõik säästud ära ja jääb puudugi. 500 liisingut kuus maksta on mu meelest ikka liig mis liig. Samas Prius on tuntud oma vastupidavuse poolest. Ei tea kas see uus on sama?
08:37 22.03.2017
Lungu (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Tooks välja paar miinust Prius Prime puhul. Eestis on see väga kallis võrreldes teiste riikidega. Teine miinus on 4 istet mitte 5. Pidi tulema ka 5 istmega 2018-2019. Mingi 50km sõidab elektriga. Kasutatud Golf GTE saab 22-23000 EURga, see nii 30 km elektriga. i3 ka selles hinnaklassis juba. Opel Ampera ka mõistlik, aga sellel tagaistmetel ruum väga nadi. Eks vastavalt vajadusele ja ära unusta Tallinnas parkimist ja bussiradasid. Kõige odavam ikka tööl laadida.
22:42 26.03.2017
jaguar 3 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kuda muidu hübriidide salongisoojendusega lood on? Kui ikka põlemismootor tihtipeale seisab jääb soojusest puudu ju? Eriti diiselhübriididel. Kevadel/sügisel saab ehk hakkama, aga talvel tuleb vist kindad käes müts peas sõita minu loogika ütleb.
02:46 27.03.2017
arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
On olemas pistikhübriidid ja tavalised. Pistikhübriidid on soojad juba enne autosse istumist. Tavalised hübriidid üleüldse on peaaegu nagu start-stop autod. Küttesäästu on vähevõitu. Soojast eriti puudu ei jää, kuna mootor lihtsalt ei seisku kui on külm. Ma ei soovita maksta tavalise hübriidi eest mitte sentigi rohkem. Start-stop diisel teeb bensuhübriidile niikuinii küttekulus pähe. Diiselhübriidid on üsna vähe levinud. Tikutulega pole mõtet otsida.
09:38 27.03.2017
egas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
ega see sisepõlemismootor nüüd nii pikalt ka ei seisa, et külmem salongis oleks. muidugi praeguste ilmadega läheb nii 2-3 minutit sõitu, et elektrimootor normaalsel tsüklil tööle hakkaks. enne peab sisepõlemismootor soojaks minema. suvel on lihtsam. seega väga lühikste sõitudega pole hübriid ökonoomsem kui tavabensiiniga sõites.
ja veelkord ärge oletage vaid minge proovisõidule.
09:52 27.03.2017
Lungu (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Bensiin hübriide toodab vaid Toyota korralikke. Honda, Peugeot jne on päris mõttetud, samuti kõik diisel hübriidid. Toyotal tooks veel plussina vastupidavuse. Pistikust laetav hübriid võiks ikka 50 km ära sõita, saab suure osa päevast elektri peal sõita. See 10-15 km BMW, MB, Porsche jne ei viitsi pistikusse pannagi. Kasutatud Ampera ainuke reaalne mõtekas laetav hübriid osta. See sobib küll vaid siis, kui juht alla 1,75m kui soov kellegil ka taga istuda. Elektrikatest Eestis hea valik vaid Leaf, saab siin laadida ja hind normaalne. Välimuse osas tuleb küll silm kinni pigistada.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.