Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: BLOW OFF KLAPP

16:27 22.09.2012
Roltsss
Blow off klapp
Tere !

Selline küsimus kui automaadile blow off klapp paigaldada kas ta teeb seda susinat ? või kehtib see ainult manuaal kastiga autodel ?Ja mulle öeldi kui blow off klapp paigaldada siis ülevaatuselt läbi ei saa kas see on tõsi ?
14:02 25.09.2012
VVV1
Re: Blow off klapp
See on ju siililegi selge, et ÜV läbi ei saa. Blow-off laseb sisselaksest välja (atmosfääri) selle õhu mis kogunes drossleklapi taha selle sulgudes, sellel põhjusel, et turbo käib inertsist ikka edasi. Sissepritsemootori sisselaskest otse atmosfääri äraläinud õhk tähendab seda, et õhu-kütuse vahekord silindris on sellejärgselt paigast ära ehk kuna õhukulumõõtja poolt mõõdetud õhukohus on tegelikust väiksem, on kütust liiga palju ehk segu liiga rikas. Üksi katalüsaator ei kannata lõpmatuseni rikast segu, kuna põlemata kütus põleb ära katalüaatoris, mille tulemusena selle temperatuur tõuseb üle normaalse, milletulemusena ta ka ise lõpuks ülessesulab või tühjaks põleb ehk ei puhasta enam heitgaase. Ehk põhjuseid ülevaatuselt mitteläbisaamiseks on rohkem, kui üks, sest auto sisselaskesüteemi tehasekonstruktsiooni (blow-off by-pass klapi asemel)ei tohi oluliselt muuta. Väljaarvatud nüüd on lubatud kasutada orginaalist erinevat õhufiltrit. By-pass klapp, mis on turbomootoriga (bensiini) autodel tehasest laseb sulgunud drosselklapi taha kogunenud õhu tagasi sisselaksesse, mitte atmosfääri ehk õhukulumõõtja poolt mõõdetud õhukogus ei lähe kaduma, vaid jõuab silindrisse koos sellele vastava hulga kütusega.

Ehk kas on mõtet tegeleda selliste asjadega, kui puuduvad elementaarsedki teadmised mis, milleks ja kuidas. Tänapäevane auto ei ole mõeldud lampi eksperimenteerimiseks. Muidugi ega see keelatud ole, kuni esimese ülevaatusini või suurema tõenäosusega auto purunemiseni, mis ilmselt saabub sellise suhtumise juures tunduvalt kiiremini.
Blow-off klappi ei kasutata sellepärast, et ta kapotiall susinat teeb. Seda kasutatakse suurte turborõhkudega tuuningmootoritel selleks, et vältida väga suurte ülerõhkude tagajärgi sisselaskes (eelkõige turbole endale). Mööda sisselaset turbopoole tagasiliikuv (drosselklppp kinni) rõhu lööklaine võib turbo hetkega hävitada, kui üleliigsest rõhust sisselaset ei vabasta. Peale selle on vaja katalüsaatorivaba (või vähemalt vastupidavama sportkatalüsaatoriga) väljalaset, et asjal jumet oleks. Ei saa võtta mingit ühte olulist juppi mootori juures ja hakata seda suva järgi muutma, ilma, et ei pööraks tähelepanu tervikule - vähemat ilma vastavate tagajärgedetta.
Kui turboasjandus huvitab võib külastada ka sellist kohta nagu www.turboclub.ee

Muudetud 25.9.12 14:22

17:12 17.06.2013
qwerr (registreerimata)
Re: Blow off klapp
automaadi puhul sa saad selle susina vaid siis kui jala gaasilt ära võtad nii, et suht pointless automaadile panna
14:07 23.07.2013
Aga miks? (registreerimata)
Re: Blow off klapp
Miks peab üldse midagi susisema?

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.