Liiklus

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

ohtlikud idiootsed möödasõitjad

 
.
12:04 10.04.2020
Kogu seda soga lugedes saab teha vaid ühe järelduse- eestis toimub iga päev kümneid möödasõiduavariisid ja peasüüdlased on kõrvalteedel töllerdavad maakad.
Muideks kas te üldse teate, et tln- trtu vahel liigub mnt loenduste järgi ööpäevas ca 8000 sõidukit, aga trtu- valga suunal lemmatsi loenduse põhjal ca 10 000. Seega kus on pingelisem liiklus ja kuhu tuleks ehitada neljarealine? Isegi tln- prnu suunal on liiklus tihedam kui tln- trtu.
63amg
13:31 10.04.2020
Tallinn Pärnu mnt. on kogu aeg kõva liiklus olnud.via-baltica oleks pidanud juba ammu valmis olema.tegelikult peaks eestil häbi olema,kui saamatud me oleme
.
14:01 10.04.2020
Saamatud poliitikud pigem,kes ei suuda otsustada,õigemini ei julge või pole neile kasulik.
Sull12
14:05 10.04.2020
See Tln-Prn on tõsi jahh, seal ei ole võimalik ohtlikke möödasõite egas ka mitte ohutuid enam teha. Kolonnisõit Pärnust Tallinna. Hommikul 5-6 paiku on rahulikum ja äkki koroona tõmbab nüüd ka (reka)liiklust tiba maha, et saaks möödasõite teha.
parm...
14:47 10.04.2020
Meie vägev riik on ainuke, kellel pole siiani riigi võlakirju. Seega rahatrükist raske osa saada! Selle rahaga oleks mälemad suunad ammu valmis! Aga mis maksab meie inimese elu. Pigem ajavad maanteeamet ja politsei koos mingit mulli ning mõõdavad kiirust. Linnuke kirjas. Sõitma aga õigesti pole MITTE KEDAGI suunatud. See peaks olema nende töö. Nad ise ei tea lihtsalt tundub seda ;) Tõlkes kaduma läinud.
kaks punkti
14:59 10.04.2020
"Muideks kas te üldse teate, et tln- trtu vahel liigub mnt loenduste järgi ööpäevas ca 8000 sõidukit, aga trtu- valga suunal lemmatsi loenduse põhjal ca 10 000. Seega kus on pingelisem liiklus ja kuhu tuleks ehitada neljarealine? Isegi tln- prnu suunal on liiklus tihedam kui tln- trtu."

Kontrollisin just järgi mnt kodulehelt. Kõige tihedam on liiklus loomulikult linnade vahetus läheduses. Pärnu suunal sõidab linnast välja ca. 34000 sõidukit ööpäevas, aga juba peale 27km ehk haruteed jääb nendest 34000-st alles ainult 9000 sõidukit. Narva suunda sõidab linnast välja 32000 sõidukit ööpäevas, aga Narva poolsesse otsa ei jõua nendest paari tuhandetki. Tartu suunda alustab sõitu 27000 sõidukit ja nendest ca. 9000 jõuavad Tartu. Vahetult enne Tartut on küll liiklustihedus jälle 15000-20000 sõidukit, aga seal lisanduvad Tallinnast tulijatega Tartu lähiümbruse elanikud. Tartust Valga suunal alustab sõitu 15000 sõidukit, aga juba 7 km hiljem jääb alles 9000 ja lõpupoole kukub see tihedus üldse 2000 auto peale, et enne Valgat siis jälle 4000 peale kasvada. Nii, et pingelisest liiklusest Tartu - Valga suunal küll rääkida ei saa ja kogupikkuses on kõige tihedam liiklus ikkagi konkurentsitult Tallinn - Tartu. Mis on ka täiesti loogiline, arvestades linnade suurust.
BMW JUHT JEESUS JA PEETER
21:31 10.04.2020
Turbo nuppu oleks vaja nagu Knight Rideris. Hüppad ees olevast autost mõnuga üle.

Kui kolonnimeister just eriti kena tagumikuga pole ning vaatlejaid vähe. Siis saab teinekord ka kogu kolonnist mööda sõita. Pepusid niigi palju vahtinud elus.

Kunagi ikka leiab sellise mõnusa lauge sirge kus saab mööda virutada.

Tundmatusse ei tasu söösta, see risk pole väärt seda võimalust, mis meile on antud.

Maailm on eksisteerinud miljardeid aastaid. Elasid siis üherakulised, amööbid, dinosaurused, neandertallased (sõda looduse vastu), mitu tuhat aastat elati ilma elektrita, olid siin viikingid (kes sõdisid), ordurüütlid (sõdisid), 1MS, 2MS. Igast lollust on toimunud. Ja meie sattusime siia maailma just praegu, kus tehnoloogia on viimase peal. Sisuliselt me teame kogu ajalugu ja tõenäoliselt näeme maailma lõppu. Oleme selle pika sirge lõpus.

Elame praegu kõige magusamas hetkes, kus kõik eksootiline on saadaval. Tee mida tahad, kus tahad, kellega tahad (väike nõusolek ei tee paha). Kõik on saadaval, kunagi varem pole inimkond elanud sellises luksuses nagu praegu. Praegu on elu kvaliteet kõige parem ning möödasõit peaks olema eesmärkide/probleemide/mõtete edetabelis alati üks viimastest.

Mingi sisutühja möödasõidu pärast küll ei kavatse end teise ilma saata. Möödasõitu valin alati väga hoolikalt.

Ise arvan, et ainult nartsissist, kes teiste kodanike eludest ei hooli, teeb hulle möödasõite.

Sellised kodanikud reaalselt ei sobi tänapäeva ühiskonda ning loodetavast sõidab ninapidi kokku omasugusega (kahjuks on siin väike tõenäosus).

Seda tehes, teeb ta ühiskonnale (Eestile praeguses kontekstis) hoopiski heateo. Rohkem kodanikee, kes arvestavad teistega.

Vahest olen isegi mõelnud (õnneks ainult mõelnud !!!), et need debiilid (hullud möödasõitjad) tuleks kraavi rammida.
solksolk
12:24 12.04.2020
Tallinn-Tartut loetakse siiski kõige tähtsamaks, kuna tegemist on siseriikliku maanteega, mis läbib mitut maakonda.
Samuti ühendab kahte Eesti suurimat linna.
Ehk see on siseriiklikult väga tähtis, kohaliku liikluse jaoks.
Samuti on seal väga tihe liikluses, kogu pikkuses, nagu juba öeldud.
4 realise ehitamist ongi alustatud ju kõige tihedama liiklusega poole peal, nagu Tallinna pool on.

See Tartust Valga poole väljub maantee, kus väga tihe liiklus on, minu teada isegi mingist plaanist räägiti, sinna 4 realine ehitada, väikse osa peale.

Tallinn-Pärnu liiklustiheduse üle ma ei vaidle, aga Tallinn-Tartut pean siiski tähtsamaks.
Tallinn-Pärnule tuleks ehitada paar 4 realist lõiku 10 km pikkust, see muudaks palju, oleks samas odavam.
Samamoodi nagu ma olen seda meelt, et need 2+1 teed, mis ehitati Tallinn-Tartule, oleks võinud ehitada hoopis Põltsamaa möödasõidu 10km 4 realise, oleks kasu mitu korda suurem olnud.
Ok, see viimane 2+1, mis on Tartu lähedal, see on isegi sõidetav, sellel on mõte sees.
Minu teada on räägitud Põltsamaa möödasõidu ehitamisest, seega miks mitte, see kohe 4 realine teha 10km pikkuselt.

Muudetud 12.04.20 12:27

Kpl
10:26 13.04.2020
Olen oma möödasõite tehes sellele mõtlema hakanud, kui sõidukiirust vähendaksin, tuleks neid vähem ette."

Tegelikult on siin ju loogika täitsa olemas. Kui enamik inimesi sõidab näiteks 90 ja ise sõidad näiteks 100 siis paratamatult jõuad pidevalt järgi kellelegi.
63amg
10:46 13.04.2020
sõidke siis maanteel 50-ga.nii ei pea kunagi möödasõite tegema
puls
19:14 30.04.2020
Teemas?
Teemaalgataja püüab mingis tähelepanaupuuduses luua pilti, et igapäevaselt tal jama. Ainukene jama on ta ise oma olematu võimega liiklust tajuda ja loomulikult sellest tingitult soov hakata mingeid reegleid looma.
Esitletud video on klassikaline pisikese hingega egomaniaki esitlus, mida olen korra 30a. ka ise pisut kogenud.
Igapäevane liiklus on siiski meil vägagi ok.
.
19:45 30.04.2020
nagu ma aru sain, tekkis värk sellest, et reka hakkas teisest möödasõitu tegema ja ei lubanud enda taga oleval kaubikul kõigepealt startida. ja oli ka endal hiljuti sama situatsioon- 2+1 peal tekkis kahene lõik, kiirus oli lubatud sada ja kaks rekat minu ees. mõtlesin, et saan nüüd kiirelt mõlemast mööda, aga nii kui teine rida algas, süstis tagumine reka kohe vasakule ja hakkas mööda venima ning venis kogu selle kaherealise pikkuse jooksul. oleks siis esimene rea reka natukenegi kiirust vähendanud, aga ei. saan aru küll, et rekadel möödasõidud keerulised ja kasutab ära iga võimaluse, samas aga nullib ära kergemate ja kiiremate autode möödasõidud. loomulikult sain mingi aeg hiljem omad möödasõidud ka tehtud ning mingit kriisi sellest ei tekitanud.
grigoori
21:33 30.04.2020
351 MRT
Huvitav, mis geenius küll seal roolis on?
Heade närvidega rekkajuht. Poleks olnud probleemi enda rada hoida, kui töllmokk tema reas tolgendas.
Mitte, et ma rammimist õigustaks.

P.S. Kui hoolikamalt jälgida, on Toyo katusel vähemalt kaks antenni ja katusel ka midagi ringantenni sarnast. Eriteenistus? Sealt ka karistamatuse tunne ?

Muudetud 30.04.20 21:37

grigoori
21:45 30.04.2020
Mõned aastad tagasi öösel oli analoogne haleknaljakas situatsioon Poolas Suwalki - Augustow kahrealiselt neljarealiseks üleminekul. Minu ees olev poolakas pani esimesel võimalusel vasakusse ritta, kuigi ilmselt nägi mu sõiduka ksenoone viimased 15 km oma peeglist.
Paraku ei jätkunud ta ruunal võhma ja eesolev kolonn libises tal eest minema.
Vennal oli pärast vist väike häbi tühja esimesse ritta tagasi tõmmata.

Muudetud 30.04.20 21:46

karvanejakole
10:39 01.05.2020
Tegelikult ajab see veokate võiduajamine (eriti just 110 alas) närvi küll, aga peale mõne vandesõna sellest suuremat häda ei sünni. Mõnikord tundub küll, et nimelt alustatakse tühjal teel nina eest möödasõitu, kuigi minu möödalaskmisega kaotaks mõne sekundi, samas kui mina hävin kõvasti rohkem. Kuid see on lastetoa küsimus, nagu poeski lased üheasjaostja enda täis kärust ette.
Videot vaadates muidugi veokas tegi ka kõik endast oleneva, et olukord eskaleeruks. Kaubikujuhi sõiduoskus oli pöördvõrdelises seoses suure egoga:)
looder23
12:33 01.05.2020
Mismoodi sina hävid rohkem? Sul on sõiduauto. Veokal jookseb kiirus piirajasse. Sa pead kilomeetri sõitma veoka taga aeglasemalt. Pärast seda võid ju kilomeetri nii palju kiiremini sõita, et su aeg ühtlustuks. Veokijuht ei saa neid kaotatud sekundeid tagasi teha. Lihtsalt ei ole võimalik kiiremini sõita. Ja miks on sinu sekundid tähtsamad kui veokijuhi sekundid.

Eesolevas videos on veokijuhil kas väga kerge koormaga veok või tühi veok. Täislaksus veokiga sellist kiirendust ei ole ja selliseid jõnkse ei tee.
karvanejakole
14:52 01.05.2020
Looder, ma kirjutasingi, et see on lastetoa küsimus, kellel see puudub, ei taipagi.
Kpl
11:36 03.05.2020
See veoauto läks nii ruttu teisest mööda, et see küll kuidagi segada ei saa. Ma eeldan, et see kaubiku juht on lubadest ilma. Muidu on siin riigis küll asjad mädad.
PS
15:35 11.05.2020
Selle Toyota kaubikuga oleks pidanud tegema nagu selle Toyotaga..
https://www.youtube.com/watch?v=1AWCyduK3Vs
eelmisele
16:46 11.05.2020
Mis seal tehti, paras lasteaed.
See juba on midagi.Alates 1:53.
https://www.youtube.com/watch?v=THOxV6qXABU
parm...
13:55 22.05.2020
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/krimi/ettevaatamatuse
-asemel-morv-saaremaa-surmakutsari-juhtum-koigutab-eesti-koh
tupraktika-alustalasid?id=89940113


see ka natuke teemaga seotud. Lisame alkoholi.
Artikli peale ütleksin, et LÕPUKS OMETI! Hea oleks, kui mõrva eest kinni läheb! Siis ehk paneb pooltele tainastele mõistuse pähe! Loodetavasti tehakse kohtupraktikas ajalugu ja luuakse uus pretsedent!
kuritööjakaristus
22:03 12.10.2020
.
07:45 13.10.2020
neid idiootseid on rohkem- sõidab mööda vaid selleks, et jätkata sõitu minu ees sõitnud auto taga. või teeme kilomeeter hiljem koos temaga vasakpöörde. mida paganat sa minust siis üldse mööda sõitsid? nägid, et ees on kolonn ja edasised möödasõidud suht välistatud?
Aamen!
12:21 13.10.2020
Nõustun täielikult selle postitusega.
hulgus69
12:42 13.10.2020
Sama siin! 100% nõus. Aga usun, et sellele küsimusele, miks nad nii teevad ei oskagi keegi vastata. Isegi needsamad sedasi terve mõistuse vastaselt käituvad tegelased kellel piljardikuul ajude asemel tundub olevat. Ja lisaks selliselt käituvatele tegelastele on veel teinegi huvitav sort "autojuhte" kes maanteel sõidavad rahulikult sinuga ühes tempos ja siis ühtäkki tehakse sinust hull möödasõit, et siis mõnisada meetrit kaugemal pidurid põrandasse suruda ning teha sinu ees parem- või veel hullem, vasakpööre...
Vanameheuss
15:40 13.10.2020
Siin ei anna kahjuks mitte midagi jutuga ära teha. Äänn-änn põrr-põrr arusaamisega "tihend" ei saa kunagi aru, mis on rahulik ja turvaline liiklus. Ta ei vannu isegi siis alla ja peab oma tegevust põhjendatuks kui peale neid kahte rekkat on silmapiiril näha vähemalt kakskümmend ja linnani on jäänud üks kilomeeter. Pole isegi vahet kui 500m pärast peab maha keerama. Põhimõtteliselt tulevad enne isesõitvad autod, sest tema Suures Hadronite Põrgutis pole piisavalt mahtu, et näha suurt pilti puntkist A punkti B.
P.S. Kuna maakera on ümmargune, siis EI OLE VÕIMALIK ESIMESEKS SAADA !!!
mati1222
20:31 13.10.2020
eile sain sellise iodioodi, elu valu oli mööda saada, et siis 25m ees üksinda sõitu nautaida. nagu kikaga kükkad. võtad hoogu maha, tema ka. mis sellise lol.iga teha?
.
20:56 13.10.2020
Ükskord ka üks jõudis järgi ja jäi sappa passima. Ok, pikk tee, mul püsikas peal (95) ja kulgeme. Istub sabas. Vahel tõstsin natukene kiirust, jäi maha, aga peagi jälle sabas. Mingi hetk lasin 130ga eest ära, siis jälle kiiruse endise peale ning mõne aja pärast jälle sabas- järelikult vajutas ka, sest muidu poleks ta ju järgi jõudnud. Siis ma enam trikitada ei viitsinud, lasin ühtlaselt edasi ja lõpuks siis suht vahetult enne linna sõitis mööda. Ju tuli pissihäda peale või emme kutsus ruttu sööma. Ühel olin mina sabas- uimas kuskil 88ga, vahel kõigutas ka. Ok, võimalus oli ja läksin mööda. Siis tibi ärkas ja jäi sappa passima. No kus sa krt enne olid, et sõita ei mõistnud. Ikka väga kirju on see juhtide seltskond siin maanteedel. Eriti häirivad need, kes pee taga närvitsevad- no krt vaata minu ette ja näed, et kiiremini ei saa ja mööda ka ei saa, aga no peab pe..e taga võimlema ja igat moodi oma närvilisust välja näitama.
juks66
15:59 14.10.2020
...asi polegi enamaltjaolt selles, et taganttulija sooviks kiiremini sõita. Ei, ta lihtsalt peab saama ees sõita....
siberia
23:56 14.10.2020
Eespool sõita tahetakse tihti sellepärast et mitte pasapilves olla. Teed on ju sellised, et kui vähe vihma tuleb on tagumine sõitja nagu segumasinas.
AntiOpel to siberia
00:42 15.10.2020
Siis tuleb normaalsed kojamehed osta oma autole.
.
06:27 15.10.2020
"Eespool sõita tahetakse tihti sellepärast et mitte pasapilves olla."

kuidas see küll realiseerub- sõidan mööda ja jään järgmise auto taha passima?
või ei sõida mööda ja hoian nii suurt pikivahet, et p.sapilv mu autot ei riku?
VL
08:24 15.10.2020
Selge miks paljudel on kogu mootor, õhu- ja salongifilter kohe eriliselt pasane ja kapott kivitäkkeid alati täis. Neil on normaalsed kojamehed.
63amg
09:03 15.10.2020
olen korduvalt näinud olukordi,kus midagi ei saja,aga tee on märg.kui mina sellisel juhul kojamehi ei kasuta,siis sellises pikas jorus sõitvatel tegelastel on kojamehed kiiremas astmes töös.see on absurdselt tragikoomiline vaatepilt.ma leian,et minu möödasõit kolonnist on ohutum,kui sõita kolonnis tõmbleva kiirusega ja kojamehed on pidevas töös
marita57
09:21 15.10.2020
# "Eespool sõita tahetakse tihti sellepärast et mitte pasapilves olla."
kuidas see küll realiseerub- sõidan mööda ja jään järgmise auto taha passima?
või ei sõida mööda ja hoian nii suurt pikivahet, et p.sapilv mu autot ei riku?

Just täpselt nii realiseerubki. Tallinn-Pärnu trass on üks lõikudest, mida iganädalaselt läbin ning see on paksult täis panisid ja muid roomavaid rekkaid. Mingist hetkest saab lihtsalt möödasõitudest villand, lööd käega ja tiksud rekka taga kuni Pärnuni/Kernuni.

Kui sul on vana r..m, mis läheb järgmisel aastal kas uuele säästuliikujale või lihtsalt Kuusakoskisse, siis pole vahet, kui kaugel ees-sõitvast rekkast kulged, peaasi, et tagant sisse ei sõida. Kui su ainus mõte on, et saaks oma liisingup..ni kahe aasta pärast tagasi anda, siis pole ka vahet, kui tuhmid on tuled või täkkeline kapott. Loomulik kulumine, ju nou...

Kui sul on aga oma raske tööga teenitud raha eest ostetud auto, mida sa ei kavatse järgmisel aastal turgu lükata, siis tuleb paratamatult hoida justnimelt nii suurt pikivahet, et p.sapilv su autot ei riku. Selle jaoks ongi välja mõeldud kohanduv (adaptiivne) püsikiirushoidik, mille puhul sead selle lihtsalt nii pika distantsi peale, et auto jääb enam-vähem terveks. Vanema auto (kui veel kohanduvaid tempomaate polnud) puhul pead lihtsalt pisut sagedamini kiirust parajaks seadma.

Mina rohkem variante ei tea. Aga kuna enamik autodest jääb esimesse kahte kategooriasse, siis arusaadavalt olen ma vähemuses.
Vanameheuss
11:38 15.10.2020
Vahepalaks nirud vabandused, et nuta või naera. Ei tea, miks siis ilusa ilmaga möödasõidud ei vaibu. Või ettekujutus pasapilvest elab edasi ka päikselisel hetkel.
63amg
16:08 15.10.2020
ilusa ilmaga on alati probleem,et eesliikuja ei suuda ühtlast tempot hoida.
kehva ilmaga taga sõites pole nii suur probleem mitte selles,et peksab tuled klaasid ära,vaid selles,et jube ebamugav,kui koguaeg kojamehed vehivad.ilmselgelt on mugavam,ohutum sõita kuiva klaasiga
solksolk
18:48 15.10.2020
Mõistlik oleks hoida pikivahet, siis ei loobi ka klaasi ja tulesid sedasi täis.
hulgus69
19:09 15.10.2020
solksolk, Aga teema ju selles ongi, et kui pikem juhe ees läheb ja ise hoiadki pikemat pikivahet just kasvõi sellepärast, et tuuleklaasi soppa ja sodi täis ei loobiks-vot just siis tulebki mängu seesamune "tark" kes arvab, et sinu ees olev "auk" on ilmtingimata ära täita ja siis peale sinust möödumist jääbki sinu ette. Kui sa nüüd taas vahe pikemaks lased siis varsti on järgmine "tark" platsis kes täpselt samuti käitub... Mis nende tegelaste kõrvade vahel toimub-sellele ei oskagi vastata.
solksolk
19:17 15.10.2020
Siis pikendadki pikivahet, neid ei tule tagant niipalju ka, et see probleem oleks.
Nagunii minnakse mööda, kui võimalus on ja kui võimalust pole, siis ei teki neid ka ette eriti palju.
Seda enam, et vahelereastujaid leidub nagunii.

Kui sa mööda ei sõida, ei ole mõtet sabas sõita.

Muudetud 15.10.20 19:18

mati1222
20:41 15.10.2020
aga kui see pe e tühjal, kuival teel pimedas sõidab mööda ja siis hakkab jant peale. ise võtad maha, tema ka, paned juurde, tema samuti ja nii käib, täpselt sellises vahes et lähituled peeglisse ei käi. u 30-50m
solksolk
21:10 15.10.2020
Eks igasugu juhte võib paraku kohata.
nagu ka see teema on loodud, vastavate juhtide tõttu.

Veel ägedam, kui sul keegi taga sõidab 100m kaugusel täistuledega.

Muudetud 15.10.20 21:11

marita57
22:36 15.10.2020
Minu meelest pole kõik möödasõitjad ohtlikud ega idiootsed, vaid mõned neist on väga nunnud. Täitsa nupsikud.

Kulgesin eile õhtul kl 21-22 vahel oma tavapärast marsruuti Tallinnast Rakverre. Kusagil 5-10 km pärast linna piiri möödusid minust kilomeetriste vahedega 4 autot, esimesena eelmise põlve Peugeot 508, viimasena Škoda Octavia MK2 FL (tervitan, kui ta juhtub seda lugema). Minu kiirus GPS järgi oli selline aravõitu umbes 105 km/h.
Kuna rohkem möödujaid ei olnud, siis võtsin Škodale rahulikult sappa ja sõitsin tema kiirusega (ca 114 km/h +- mõni, Škodal oli kella peal ilmselt 120) kuni Haljalani välja. Jälgisin täpselt, et lähitulede valgusvihk (korras Nivomatid hoiavad kenasti) puudutaks tema oma, aga mitte tema autot. Väga mugav oli sõita ja endal oli ka turvaline tunne.
Kui Rakvere peale ära pöörasime, siis lasin muidugi hobused kapoti alt valla ja möödusin temast ohutu kiiruste vahega, aga tänutunne on siiani südames.

Kõik möödasõitjad pole sugugi ohtlikud ega idiootsed.
.
06:50 16.10.2020
Jälgisin täpselt, et lähitulede valgusvihk puudutaks tema oma, aga mitte tema autot.

Mida see lause tähendab, mis on tema oma?

Kui Rakvere peale ära pöörasime, siis lasin muidugi hobused kapoti alt valla ja möödusin temast ohutu kiiruste vahega

Kas see möödasõit oli millegi jaoks vajalik? Hobujõudude demonstreerimiseks?
Ja mille eest teda tänatakse? Et tal sabas passisid?
mahemati
21:46 16.10.2020
marita57, sinu turvaline tunne oli petlik, sest sa olid eessõitjast umbes 40-50 meetri ehk 1,3-1,6 sekundi kaugusel. Kui eessõitja oleks teinud äkkpidurduse oleks sa olnud tal tagant sees, või kraavis, jne. Piisavaks vaheks peetakse vähemalt 3 sekundit.

Ohutut möödasõitu ei ole olemas. Möödasõit on alati ohtlikum kui normaalse pikivahega sabas sõitmine. Me teeme möödasõite sellepärast, et meile meeldib neid teha, aga seejuures ei maksa ennast petta mõttega, et see on mingiski mõttes ohutu.
ddig
00:58 17.10.2020
"Möödasõit on alati ohtlikum kui normaalse pikivahega sabas sõitmine."

Kas siin oleks ehk põhjust asi uuesti läbi mõelda?!

Möödasõidule mineku põhjused on sageli järgmised:
- eessõitja kiirus on ebaühtlane
- eessõitja teel paiknemine on seosetu - sõidab piki teemärgistust, lõikab kurve, ei arvesta muutujatega (ei jäta jalgratturile ohutut külgvahet, ei jäta ruumi takistusest mööduvale vastutulijale)
- eessõitja ei hoia enda ees oleva sõidukiga ohutut/mõistlikku pikivahet
- eessõitja vajutab sagedasti pidurile
. eessõitja reageerib muutujatale liiga hilja või reageerib üle (jõudes aeglasemale sõidukile järele aeglustab järsult, kiiruskaamera juures pidurdab või aeglustab (oluliselt) alla lubatud kiiruse, parempööret tegeva sõiduki taga jäädakse seisma isegi kui vastassuunast sõidukeid ei lähene)

Kõik need käitumised sisaldavad otseseid ohumärke ning me ei tea kas selle põhjuseks on kogenematus, ebakindlus, joove, väsimus või midagi muud. Sellise liikleja sabas sõitmine ohutu päris kindlasti ei ole.
.
09:13 17.10.2020
Mööda sõidetakse enamasti siiski juhul, kui on jõutud eessõitjale järgi, st et senine kiirus on olnud suurem kui temal ning pole ju mõtet hakata siis aeglasemalt sõitma ja tema sabas passima. Teine teema on möödasõidu mõtekus konkreetses situatsioonis- kas oled näiteks linna lähedal kolonnis ja saad ehk vaid mõne koha ettepoole või teed peagi ärapöörde ja võit möödasõidust on olematu jne. Pikematel sõitudel pole küll erilist vajadust aeglasema sõitja järgi enda kiirust kohandada.
Mida vaielda
12:19 17.10.2020
Rahulikult sõidad lubatud kiirusega, mõni auto liigub vastu ( pikkade vahedega), üks tuleb taga kaugel. Nii. Ja tuleb , kiirust ületades. Jääb tagumiku taha istuma kuigi mööda sisuks võimalusi rohkem kui küllalt. Liigun ühtlase tempoga, vahel jääb maha mitusada meetrit ja siis jälle tagumikus. Tuleb asula, 50 ala. Kiirus õige kõik ok. Teine umbes 100 m taga. Nii. Ja silmnähtavalt koguneb ja jälle tagumikus, 50 ala ikkagi kehtib. Jne. Lasin i.i..di mööda, sai vist rahulduse. Vist oli pere, mingi naine kõrval, tüüp " sõidumeister" ja laps tagaistmel. Millest siin üldse rääkida?
....................
13:18 17.10.2020
Eriti idioodid on väikeste autodega, veoka piiraja 90 ehk reaalselt 90(mitte spidomeetri näit) ja väiksed jäävad jalgu, leiad siis momendi et mööduda ja see tü_apea vajutab juurde ja jälle jääb jalgu tilpnema. Kui sa siis pasunad lased ja täistuled peale hakatakse piduritulesi näitama ja ma ei tea mis vigureid tegema... Kui sõiduauto sõidab spido järgi 90-95 on reaalselt ca 80-85.
mati1222
23:38 29.10.2020
üks huvitav tähelepanek. kas hyundai parketika meestel on tõesti mingi kompleks, tahaks nagu maasturit kuid pappi pole. hirmus vajadus on ette pressida, et siis hakkata ees seksima. selline teema on hakanud korduma.
.
18:51 30.10.2020
Hommikul vaatasin, kuidas mingi kia parketikas istus eessõitjal sabas ja pidurituled kogu aeg vilkusid. Mida ta pidevalt sest pedaalist tallas, kas passis möödasõiduvõimalust või mida ta seal üldse mõtles, ei tea, aga kuidagi väga idiootne tundus see pidev tulede vikumine.
x
19:21 30.10.2020
Lükanud siis tagant hoogu juurde
karvanejakole
20:52 23.01.2021
Sellise piirde mõte peaks ju olema isegi rammimisel erisuunaline liiklus üksteisest eraldada. Selle ehituskvaliteet küll ülesannet ei täida.
ruprecht
12:20 01.02.2021
Jõudis lume pealt jäise asfaldi peale ja tagaots tahtis ette minna. Selline purunev piire võib ka salongi tungida. Jeebikujuhi jaoks oli see räigelt ohtlik olukord. Tal vedas

https://www.facebook.com/groups/ezduni/permalink/16428022192
39978/
63amg
15:46 01.02.2021
tundub,et see piire on mõeldud lambakarjale.milleks teda üldse sinna topitakse.ilmselt pole raha kuhugi mujale panna
stammer
16:23 01.02.2021
Jeebijuht tundis ennast hetkeks kunnina ja peale ehmatust jõudis kohale, et on siiski tavaline oss.
puls
18:03 01.02.2021
Need vanakooli põrkepiirded on siiski adekvaatsed tänastega võrreldes, mis trossidega ja kõrgemal oleva suunajaga väga postide lähedal. Vanakool suunab sind oma sõidusuunda tagasi, loomulikult on võimalus kõrgema raskuskeskmega ja eriti hoogsalt lennates sealt üle lennata, aga need suunaplekid on korralikult poltidega kinnitatud omavahel ja neid lahutada on raske. Aga need tänased odavlahendused on täiesti ettearvamatud, kuna rapivad auto endasse ja igasugune edasine on puhas loterii.
OnuValdek
09:44 02.07.2023
Kõige kehvemad möödasõitjad ongi need kes möödasõitu teevad ohtliku pikivahega, seades teised liiklejad sellega ohtu juba näiteks sellega kui eesoleva sõiduk samal ajal juhtub pidurdama ja siis ongi ohtliku pikivahe korral liiklusõnnetus sama hästi kui käes ja kahjuks on kuulda olnud sedagi, et valesti möödasõitu õpetatakse tegema isegi autokoolides kuna möödasõidu ajal ei peeta kinni ohutu pikivahe nõudest
Td
10:41 02.07.2023
Ühed ajupuudega autojuhid on need kes tagasireastumisel sõidavad sul esinurga maha.
Ehk siis millega peab mõtlema kui keerad tagasireastumisel kasvõi teisele autole selga.
Isegi siis kui vastassuunas pole ühtegi autot tulemas. Või neil polegi mingit arusaama üksteise suhtes liikumises olevatest objektidest. Raske on siis piisavalt pikalt vastassuunas sõita ja siis ohutult reastuda.
Deus
10:52 02.07.2023
Nõus. Kolm asja:
1. Keerab sul pikivahehoidjaga püsika prsse selle trikiga.
2. Ei jäta vahet teisele tegelasele, kes ka möödasõitu teeb tema taga ehk tekitab laup vs kraav vst küljelt sisse olukorra.
3. Kivid tuledesse ja klaasi.

Eraldi punktina toon välja, et sõidabki sisse, mul õde just lõpetas kaks kuud tagas vaidlemise rekkafirma kindlustusega, rekka sõitiski nii külje maha.
Ei saa aru, kust selline käitumine tulnud on... Kui sõidad mööda, siis krt sõida ja sõida edasi ka!!! Nii kui nii juba rikkusid seadust tõenäoliselt!
no igatahes
12:17 02.07.2023
Mul on niimoodi ette keeranud isegi linnadevaheline buss, Tartu ringteel. Sõitsime mitme autoga reas, kiirus 50 (mis on jah seal Ringteel haruldus). Ja siis tuli tagant see buss ja kiirusega vast 75 hakkas alguses mööda minema ja siis keeras autode vahele, napikalt. Kuhu tal nii kiiret oli, ei saanudki, aru, sest autod tegd selle tagasi Ihaste silla teejupil, kus on paarisajameetrine möödasiduvõimalus.
 

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte