Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: OHTLIKUD IDIOOTSED MÖÖDASÕITJAD

11:41 04.01.2020
AaduPluss (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
"Mulle endale käivad küll närvidele sellised, kes pärast möödasõitu kohe minu ette keeravad ja siis ma pean kas kõvasti pidurdama või saan kogu sahmaka tuuleklaasile. Liiklusviisakust võiks rohkem olla!"

Ja ma mõtsi, et ma olen ainuke. Peale minu on sama suhtumisega veel juhte.
Lahe!!!
11:52 04.01.2020
........ (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
eks neid möödasõite, mis tehakse napikalt vastutulijate tõttu ning sunnib möödasõitjat kohe tagasi reastuma ja klaasi täis s.tuma, ole piisavalt. ja muidugi on ka neid, kes ei mõista vähe kaugemale sõita või lihtsalt kardavad vastassuunavööndis kaua passida ja keeravad seetõttu kohe tagasi. ilmselt tuleks siin taas autokoolide poole pöörduda ja küsida, et kas elementaarset liiklusviisakust üldse ei õpetata. kaldun arvama, et ei, sest rõhk on sõidutundide täissaamisel ja tüüpilise seaduskuuleka liikluskäitumise väljadrillimisel. kui ikka ei õpi ära 10cm kaugusel äärekivist parkimist, oled ju ohtlik.
08:09 10.01.2020
Iga jumala (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Päevaga tuleb liikluses rohkem h..le esile. Enamuse koht pole rooli taga!
20:28 28.03.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Tahaksin välja tuua tõsiseid möödasõiduohtusid.
Kõik, kes me oleme harjunud möödasõite tegema justkui standardina ja julgelt, kohati suvalt, mõelge sellele.
Edasi mõelge sellele, kui vähe need möödasõidud annavad, sekundit, paar minutit, kõik kokku, mõni üksik väga ohtlik möödasõit, mis annab üksikud sekundid.

Tooksin välja põhilised möödasõiduohud, mille vastu ei saa me mitte midagi teha ja mis paneb mõtlema, et neid peaks sooritama võimalikult vähe.
Siin ei ole tähtis, kes on süüdi, vaid see, et nendes õnnetustes on suure tõenäosusega laibad taga.

Näiteks sõidad Tallinn-tartu maanteel rekkast mööda ja sinust paremalt rekka tagant sõidab keegi kõrvalteelt, napilt rekka eest mööda, et saada peateele ja keerab sulle vastu.
Te kumbki ei näe teineteist, enne, kui on hilja ja avarii tagajärjed võivad vabalt surmavad olla.
Sama asi võib juhtuda, mistahes sõidukist mööda sõites.

Teine olukord on põhimõtteliselt sama, sõidad kellestki mööda ja keegi vasakult tuleb ja keerab sulle vastu, kuna ta ei vaata tähelepanelikult, et keegi mööda sõita võib.

Kolmas variant, sõidad autost mööda, reastud tagasi, aga sinu ees keegi pidurdab järsult ja tahab keerata vasakule, oledki tal tagant sees täie lauluga, eriti, kui tegid kiire möödasõidu.

Neljas variant, sõidad reast autodest mööda, aga keegi sealt reast otsustab keerata vasakule ja oledki tal külje pealt sees või otsustab keegi sinu ees alustada möödasõitu. Samuti võib olla nii, et reastud selle rea vahele ja keegi sinu ees pidurdab ja ongi pauk, selle viimase olen ise läbi teinud, aga õnneks sain kiire reaktsiooniga, heade piduritega ja heade suverehvidega kummivilinal pidama, ABS ei sekkunud(ehe näide olukorrast, kus rehv loeb).
Hoidsin veel paremale ka, et minu taga olija saaks vajadusel kuhugi minna, kelle ette reastusin, õnneks sai ka tema pidama.


Viies variant, metsloom võib ette joosta, nii sulle, kui sinu eesolevale autole, kelle taha reastud peale möödasõitu.
Samuti võib tee lolla mõni ese või hädapeatunud sõiduk, millega sa ei suuda arvestada või mida sa ei näegi, kuna teised autod varjavad selle ära.

Mõelge kõik neile variantidele, kas tasub ikka niiväga mööda seerida?
Pole mõtet tulla rääkima, et te kõike jälgida suudate ja kruusateede ristmike juures möödasõite ei tee, kindlasti teete, nagu me kõik.

Ahjaa, tegelikult on mulle vastassuunda kõrvalteelt ka ette keeratud, vähemalt kolmel korral, aga õnneks reageeriti, nagu ka mina reageerisin ja õnnetus jäi olemata. Eks minu viga ka, et 70 teel mööda sõitsin, õnneks jääb tollane kihutamine minevikku.
22:23 28.03.2020
Kärss
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Asjalik ja elulised näited solgilt. Aga minu arvates ei haaku see hästi teemaga, sest need riskid on võimalik viia peaaegu olematuks sellega, kui hoolikalt valida möödasõidu kohta ja tingimusi (st nende tingimuste puudumisel jätta möödasõit sel hetkel lihtsalt tegemata).

Lisaks on need need head argumendid selle kasuks, miks ei tohiks möödasõidul liiga palju kiirust ületada ega lähtuda põhimõttest, et möödasõit, kui ohtlik manööver, tuleb (kasvõi kiiruse ületamise hinnaga) lõpetada alati võimalikult kiiresti. Jah tuleb, aga mitte alati.
22:52 28.03.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
No tegelikult on minu toodust enamik sellised asjad, mida ette näha pole võimalik ja ainus võimalus neid vältida on möödasõit ära jätta.
Ainus, mida võiks saada ette näha on see, kui näed, et keegi tuleb vasakult kõrvalteelt, siis mööda ei sõida, kui on nii hea nähtavus.

Muul juhul sa neid ette näha ei saa.

Nojah, kui valid tõesti väga lageda koha möödasõiduks või sellise, kus ei ole ristmikke ja ainult ühest autost sõidad mööda.
Aga, kui palju selliseid kohti Tallinn-Tartul on? Mitte just palju ja kui suur on tõenäosus, et just seal on võimalik mööda sõita sel hetkel ?
Lisaks on väga raske seda kõike jälgida.
Jõuame ikkagi sinna tagasi, et kas ikka peab tegelikult mööda sõitma? Siin peaks igaüks selle üle väga tõsiselt mõtlema hakkama.

Noh, teemaga siiski laias laastus see haakub, teema laiendamine, ütleme nii.
07:40 29.03.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
viskan õli tulle. peab küll kui ikka üle 80kmh ei suudeta sõita. nt. tallinn- laeva, kui veokiga saaks rahulikult 2 ringi, siis 80kmh jääb tund julgelt puudus ja koju ööseks ei jõua ja parklaid meil ka pole. vedele siis kus tahad. ja veel, kui saamatutest mööda ei pressiks, jääks vahest nädala peale 1 u 550km ring tegemata lihtsalt. ja see tallinn- tartu otsa mõne minutine jutt on ainult teooria. tegelikkuses liikudes 88kmh ga u 82 kmh ga liikujast mööda, kaob ta juba 5-10m pärast oma kolonniga peeglist ja otsa vahe on ikka 20 min kindlalt. töö- ja puhkeaeg on ka mingi asi. külameestel ja muidu nautijatel jah savi, kas saab naabri juurest koju mõni minut varem, või hiljem ja loeb oma 20g kütust ka veel.
07:41 29.03.2020
... (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Solgi näited või hoiatused või kuidas keegi soovib, on mõttetud, sest elus võib kõike juhtuda, isegi viiruse võid külge saada. Kas me nüüd sellepärast peame lõpetama möödasõidud või üldse autojuhtimise?
10:29 29.03.2020
VL (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Solgi näited on need, millega peab arvestama ja mõistlik juht ka ennetab aga, kui suhtumine on "elus võib kõike juhtuda" siis tuleks tõesti möödasõidud või autojuhtimine üldse lõpetada.
11:05 29.03.2020
. (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
On veel võimalusi- möödasõidu ajal lõhkeb rehv, kas siis möödasõitjal või möödasõidetaval ja auto kaotab juhitavuse. Möödasõidu hetkel on musta jääga teelõik ja üks kahest autost kaotab juhitavuse. Möödasõidu hetkel võib esiklaasi lennata kivi ja ehmatusest kaotad juhitavuse. Möödasõidu hetkel võib ratas alt tulla, sest kummipostis ei keeratud korralikult kinni. Jne. Möödasõit on kohutavalt ohtlik manööver ja lõpeb tihtipeale surmaga. Kasvõi infarkti võid saada möödasõidu ajal. Mõelge sellele, enne kui mööda sõidate.
11:31 29.03.2020
63amg (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
möödasõidu ajal võib ka aevastada.aevastamise hetkel on inimesel silmad kinni
12:19 29.03.2020
.. (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Ja kui veel edasi minna siis aevastamise hetkel võib tulla ka üks korralik märg peer. Enamikul inimestest kaob üldse tee jälgimise võime ilmselt.
12:41 29.03.2020
... (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Kui teelõigul on lubatud max. piirkiirus 90 km/h,siis tähendab see seda,et sellest suurema kiirusega sõita ei tohi.Piirkiirusega sõitmine ei ole kohustus ning ainuõige tegevus.Loomulikult tuleb anda piirkiirusega sõitjatele võimalus piirkiirusega sõita,kuid see ei tähenda seda et need kes soovivad aeglasemalt sõita peavad pidevalt mööda teeääri sõitma.Varuge kannatust,küll Teid siis vahepeal ka mööda lastakse.
12:51 29.03.2020
... (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Ei lase keegi mööda. Eestis üldiselt mitte. Enamus istuvad keset teed ja peeglid mustaks värvitud või küljest võetud või silmamunad otsesuunda liimitud. Vähemalt tundub nii. Üldiselt ei olegi oluline, kas möödasõitja rikub seadust või ei, aga lihtsam ja tervislikum on ta sujuvalt mööda lasta kui oma keset teed istumise õigust taga ajada.
13:10 29.03.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
mati222, alustaks sellest, et see polegi normaalne, kui töögraafik on grammi peale aetud.
Sellest tulevadki need kihutamised, hullud möödasõidud, 50 ja 70 ala eiramised, mis ei
ole normaalne ja avariid libedaga, kuna sõideti liiga kiiresti.
Terve tee 550km sa ei saa sõita 88-ga, sellest võta julgelt 60 km maha piirangualasid,
490 km sõites 82 km/h vs 88 km/h on ajavahe tõesti üle 24 minuti.
Reaalsuses, aga sa ei saa oma keskmist kiirust rekkaga nii pika vahemaaga 88 km/h peale, mitte kuidagi, isegi mitte hullumeelseid möödasõite tehes.
Nagu ka ütlesin, ei tohiks graafik nii napp olla, see tähendaks ju seda, et sind peab kaalubuss kinni ja su tööpäevaga on jokk juba.
Lisaks, ma arvan,et kui sa 550km päevas sõidad Eestis, siis sattud sa üsna kindlalt ka tipptunni peale, mis su kiiruse kohe kindlasti nagunii maha võtab, mis muudab möödasõidud eriti mõttetuks.


... sa näitad ehedalt,et sa ei mõista oma tegude võimalikke tagajärgi liikluses, aga eks sa oled ennegi hiilanud, mitte mõtlemisega.


VL, jutt sul väga õige.

. su näited on põhimõtteliselt õiged, aga neist enamus on tõesti sellised juhuse tahtel asjad, aga tõsi, mida vähem möödasõite, seda vähem sellist ohtu.
Kuid sinu näidetest on kaks välditavad,rehvilõhkemise ohu saab viia väikseks sellega,et kasutades korralikke kvaliteetseid kalleid rehve ja kontrollides oma rehve ja rehvirõhku.
Ratta alt tulekut saab vältida kontrollides oma veljemutreid.
Kuid möödasõit jah ongi, kõige ohtlikum manööver ja seda tuleks võimalikult vähe teha.

63amg, olen testinud ja suudan aevastada, silmad lahti, kuid teoreetiliselt on oht täiesti olemas jah, õnneks küll väike, aga see sõltub palju inimesest, kuidas ta oma aevastamise segamise kõige väiksemaks viib.



Kokkuvõtteks ütleksin, et liiklusesse ei saa suhtuda nii, et juhtub, siis juhtub, me peame tegema kõik selleks, et ei juhtuks.
Kui rääkida enamus möödasõitudest, siis need on tavaliselt juba eelneva kiiruseületamisega seotud, samuti näen tihti möödasõite, kus 1-5km pärast keeratakse ära või jõutakse sihtkohta, ehk siis ei võideta mitte midagi, aga nii mõnigi teeb väga küsitava või lausa ohtliku möödasõidu selleks.
Ma ei väida, et ma ise ingel olen, aga üritan ikkagi asja mõistlikult suhtuda ja ennast parandada, mida aastaid edasi, seda rohkem saan ma aru, kui ohtlik manööver on tegelikult möödasõit ja me ei peaks seda võtma nii loomulikuna, see peaks olema hädavariant, mitte tavapärane.

Muudetud 29.3.20 13:12

13:36 29.03.2020
R.K. (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Solk, pea vähe vahet, ma ei jõua nii kiiresti märkmeid teha.
Ja kas saaksid natuke nendest töögraafikutest lähemalt rääkida?
13:36 29.03.2020
ddig
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Sekundite ja minutite lugemine möödasõidu ebavajalikkuse näitlikustamiseks on pehmelt öeldes diletantlik. Eespool kutseline juht tõi elulise näite, kuidas kaotatud aeg päeva lõpuks summeerub kaotatud tuluna.

Mina küll rooli keeramisega leiba ei teeni aga kui kulutan Lõuna-Eestisse ja tagasi sõitmisele tavapärasest tunni rohkem, sest möödasõit on ohtlik manööver, seisaksin valiku ees, kas ohverdan selle tunni uneajast, perega veedetud ajast või tööajast ning pean hoopis kaheks päevaks objektile jääma. Viimase variandi puhul tekivad lisakulud ja perega koos veedetud aeg sellisel juhul loomulikult jääb päevaplaanist välja.

Kui möödasõitjad ja -sõidetavad peavad kinni põhimõttest "kui mööda ei sõida, siis hoian pikivahet" siis üldjuhul ei tohiks teineteisega arusaamatusi tekkida. Praktika on loomulikult kokteil kus esindatud nii hall mass, kui ka kõiksugu äärmused. Lahenduseks on kaitslik sõidustiil, võime olukordasid ette näha ja piisavalt võimas auto, et ei peaks maailmaparandajatega maanteel maid jagama hakkama. Kasuks tulevad loomulikult ka enese ja sõiduki võimete ning teeolude tundmine.
14:25 29.03.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
to solk. arvasingi et keegi hakkab graafikutest jahuma. kui valdkonda ei jaga, pole mõtet ka mainida
15:14 29.03.2020
. (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Eks ideaalmaailm olegi selline, kus peale solgi kedagi teist ei ela. Või vähemalt 1000km raadiuses tema hetkeasukohast.
15:21 29.03.2020
Hmm.... (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Matile
….tegelikkuses liikudes 88kmh ga u 82 kmh ga liikujast mööda, kaob ta juba 5-10m pärast oma kolonniga peeglist…

Tõesti või?
Kui oleksid koolis ka natuke õppinud, siis ei ajaks sellist jama.

Aga kui sa nii kõva mees oled, siis vasta lihtsale küsimusele.
Kui kiiruste vahe on 6 km/h nagu sa pakud, siis kui palju aega kulub, et sa jõuaksid 200 meetri kauguselt sellele "aeglasemale" järgi või möödasõidu korral temast 200 meetri kaugusele?
Lihtne põhikooli teema!
15:38 29.03.2020
marita57
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Ma ei mäleta kahjuks, mis teemas see juhtus, aga vahet pole :).
Igatahes anti mulle pool aastat tagasi siinsamas auto24.ee foorumis korralikult verbaalselt peksa selle eest, et julgesin ausalt kirjutada, kuidas möödasõit käib.
Tegin lihtsalt eksperimenti, et kui sõita tavapäraselt, siis mis on suurim kiirus, mille möödasõidul ette viskab. Kõige rohkem oli 154 km/h.

Olen huvi pärast ka hiljem jälginud ligilähedaselt möödasõidukiirust. Loomulikult tavaliselt see nii palju ei ole, aga 140 juhtub ikka.
Võite nüüd uuesti kõik mind peksma tulla, aga ma kaitsen end lihtsa argumendiga - vastassuunavööndis olla tuleb nii vähe kui võimalik.

Täpselt nii olen ma ka oma lapsed mööda sõitma õpetanud.
Kõik käib lihtsa reegli järgi: kui lähed, siis mine! Kõik. Punkt. Lihtne. Ja ära jää koogutama vastassuunavööndisse 90 km/h, kui mööda sõidetav liigub 85 km/h, vaid vajuta gaas põhja ja katsu see ohtlik olukord nii kiiresti lahendada kui võimalik.

Muidugi mõista ei kehti see lumetormis, aga siis ei saa 90-gagi sõidetud nii et ärme räägi äärmustest, vaid ikka täiesti tavalisest liiklusest.

Muudetud 29.3.20 15:44

15:55 29.03.2020
. (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Ma ei tea, mis sind tagumikust torgib, aga isiklikult minu jaoks pole ükski möödasõit nii oluline, et pean selle sööstu tegema 150km lõppkiirusega. Eks see mingi kompleks ole, kui ei malda mõnda aega kellegi taga oodata või üldse möödasõit ära jätta, kui eessõitja näiteks 5km/h aeglasemalt liigub ja sihtpunkt näiteks 5-10km kaugusel. Ja kui mul rataste all ootamas 300km pikkune tee, siis pole üldse mõtet tõmmelda- kui praegu ei saa, siis viie km või viie minuti pärast ikka saab. Oma lastele ma küll sellist lollust ei õpeta, et punn põhja ja söösta. Ei taha nendele halba.
15:58 29.03.2020
puls
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Saamatute hädakisa on ikka valdav.
Olles ise roolis 30+ aastat ja aastas 40-60K km. ehk võin pisut asjast rääkida. Ohtlikke/idiootseid möödasõite näen ca. 1 kuu/kahe jooksul ja enamasti on tegemist pimedasse kurvi möödasõiduga. Aga tegelasi, kes ei suuda/oska mööda sõita näen igapäevaselt mitu ja see kontingent jahub ohtlikkusest. Istutakse veoka taga nii, et nina vastu tagaluuki, nägemata millal võimalus tekib, vahel korraks kiikab telgjoonele lähemale ja piilub. :) Ok, üks sellne ei muuda taganttulija möödasõitu väga pikemaks, aga siis satub samasugune tema taha ja need kaks hoiavad naljakat pikivahet veoka ja endi vahel. Ja ootavadki mingit märguannet kusagilt ülevaltpoolt selle asemel, et püüda ise teed ette vaadata.
Sõidan stabiilselt kiiresti, väärtustades oma aega asjaajamistel, aga kui kiiret pole võtan ka "matkata" ja no ei ole minul valus teha omaltpoolt taganttulija möödumine võimalikult lihtsaks paremale tõmmates ja suunda näidates, olenemata kas sõidan- 10 või+ 15. Mina ei tea, miks kellelgi kuhugi kiire on. Olen ise näiteks ohutulede vilkudes korralikult kiirust ületades lapse haiglasse viinud (kaasliiklejad lasid isegi fooride keelava tulega läbi, loomulikult ei lendanud rismikule, aga respekt).
Kokkuvõtteks.
Meie liiklus on tegelikult igati ok. Kui hädavaresed võtaksid hurjutamise asemel pisut lisaõpet tuututamise asemel, oleks palju, palju ohutum. Ohtlikke olukordi tekitavad täna valdavalt saamatud teistele.
P.S.
Möödasõit pole kohustus, aga liikudes aeglasemalt ON kohustus mööda lasta, kasvõi teeäärde tõmmates. Ei ole nii, et sõidan -20 teel ja kogu lugu.
16:09 29.03.2020
R.K. (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Mulle nii meeldivad need- olles ise, mul on jne 20, 30, 50 aastat mehed. Müts maha teie ees, et nii kaua vastu olete pidanud.
A, kus te targad nüüd kõik välja järsku ronisite? Rehvidest pole enam midagi rääkida?
18:01 29.03.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
ei viitsi hakata midagi tõestama, eriti kui lugeda süvenenult ei taheta. paber on paljudes valdkondades erinev reaalsusest
23:36 29.03.2020
altlatimati (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Mati1222 sa ei saagi midagi tõestada! On näha, et matemaatika pole sinu tugevaim külg. Kui kiiruste vahe on 6km/h, siis 185km peale teeb see täpselt 8min ja 37sek. Tegelikkuses on see vahe veelgi väiksem, sest asulad ja ees sõitvad kolonnid ja ka üksikud autod pidurdavad sinu hoogu nagunii. Võibolla 5-6min on see vahe lõpuks. Aga sina räägi ikka kaotatud tundidest ja 550km-st nädalas. Jätad vahepeal ühe koni tegemata ja oledki aja tagasi võitnud.
03:35 30.03.2020
Z (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Hea tava kohaselt, vast ei ole mõistlik üle 150kmh möödasõitudel lasta. Eriti kui mitmest korraga, ega need lontrused peeglisse ennem vaata - suund sisse ja muudkui tulevad. Peab ikka endal olema aega pidurdada, on endal rohkem kui küll halbu kogemusi sellega. Ja isegi kui nad Teavad, siis mingi Škodajobu ei kujuta ette ka kui kiiresti mõni kõrgema otsa masin edasi liigub - see ei mahu lihtsalt pähe neile! Võib-olla nad tahtlikult muidugi näitavad, et neil on õigus sul ees venida - ma pigem eelistan uskuda nende rumalust kui puhast antisotsiaalsust.

Olen ka tähele pannud, et politsei kuni 120kmh midagi ei tee kui möödasõidul radarisse lendad. Kui ruumi ja aega on, siis ma ise üldiselt ökonoomsuse pärast juba eriti üle selle ei lähe ka - milleks, nüüd neil need radarid võivad ka igale poole topitud olla, vähemalt tuleb väik(s)e(m) trahv.

Põhimõtteliselt kõikuva kiirusega ja/või alla +5kmh sõitjatest tuleb mööda minna ja kolonn on läbihammustatav, sadagu või pussnuge. Lihtsalt liiklusvoolu parandamiseks :)
05:08 30.03.2020
VL (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
@Z
Kui kiiresti siis mõni "kõrgema otsa masin" edasi liigub, mis Škodajobule pähe ei mahu?
08:16 30.03.2020
Hmm.... (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
matile
....ei viitsi hakata midagi tõestama, eriti kui lugeda süvenenult ei taheta. paber on paljudes valdkondades erinev reaalsusest....

Kohe näha, et tüüpiline "laiad lõuad" tegelane.
Matemaatika (ja füüsika) ei ole "paber, mis on erinev reaalsusest".

Ja kui sa ei suuda, nii lihtsale küsimusele vastust anda....

Aga sulle teadmiseks, et 6 km/h suuruse kiiruste vahe puhul kulub sul 200m eespool olevale sõidukile järele jõudmiseks 2 minuti!
08:52 30.03.2020
R.K. (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Tahate matemaatikat, siis võtke kätte veoki ja bussijuhi töö ja puhkeaja seadus ning ehk mõistste, mida mati öelda tahtis.
09:06 30.03.2020
Connor Flint (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Tänapäeval tekib aiva üha liiklusesse juurde ka kaameraid. Küll neid mis on statsionaarselt tee ääres, kui ka neid liikuvaid, masinate küljes. Kui õigesti küsida, näeb igast "vahvaid" manöövreid liikluses. Ka möödasõite. Ja no olen hakanud möödasõitmisele vaatama pisut teise, kalkuleerivama pilguga - mõnest lihtsast ja näiliselt süütust möödumisest võib hetkega game over saada. Minu isiklik eesmärk: jõuda sihtpunkti, kuid mitte ajaloo parima ajaga.
09:08 30.03.2020
Connor Flint (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Täiendus: kui õigesti küsida Youtube'st.
14:39 30.03.2020
to altlatimati (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
''...sest asulad ja ees sõitvad kolonnid ja ka üksikud autod pidurdavad sinu hoogu nagunii...''

pidurdavad küll, kuid niisamuti pidurdavad need ka aeglasemalt sõitjaid. Neid isegi rohkem, kuna ''igaks juhuks'' tõmbavad sellised asulas kiiruse 35-40 km/h peale. Lisaks teised möödasõitjad, kes suruvad neid kolonnis tahapoole.

Mitte, et õigustaks kangesti möödasõitu, kuid kolonnis kulgemine pole ka kuigi turvaline.
16:51 30.03.2020
altlatimati (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Tule taevas appi! Aeglasemalt sõitjad ei jõua neile järelegi, kes kiiremini sõitjaid pidurdavad. Ja kui sellised asulas hoo 35-40km/h peale tõmbavad, nagu sina väidad, siis seda halvem kiiresti sõitjatele. Asulas ju naljalt mööda ei pääse.
19:08 31.03.2020
vahel juhtub ka nii (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
21:06 01.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Kas mõnedele tõesti ei jõua kohale, et kolonnidest möödatrügimine on väga ohtlik ja mõttetu tegevus?
See ei anna mitte midagi, näed hullult vaeva, runkad autot, kulutad kütust, riskid ja lõpuks oled kolonnist mööda, et istuda järgmise kolonni sabas, täiesti mõttetu tegevus.
Tipptunni ajal paraku see liiklus selline on ja ma olen juba aru saanud, et pole mõtet üritada neist mööda pressida, järeleproovitud asi, mõttetu.


Videost, jah tuleb ka endal ette selliseid asju, aga kui aus olla, siis tegelikult on selline möödakihutamine päris suur risk, lisaks riskid politseilt korraliku trahvi saamisega.

150ga mööda lendamine kindlasti kuskilt otsast ohutu pole ja sellest veel suurema kiirusega, ammugi mitte. Seega ei saa sellistele jalgujääijaid küll kuidagi venijateks nimetada.
Kas mõnel on tõesti korralikud alavääsuskompleksid, et siin Skodat hakkas maha tegema? Huvitav, kas ta 191kW ja 200kW Superbidest polegi kuulnud? Paistab, et mitte või kas ta üldse Skodadest midagi teab? Vist mitte.


Seda ma näen ise ka, et matemaatikat siin mõned ei mõista.
Eriti lahe oli see väide, kus üks siin rääkis, kuidas ta Lõuna-Eesti sõiduga tunni kokku hoiab.
Ei hoia sa mingit tundi kokku, räägime siin minutitest, ohtlikud möödasõitjad arvavad,et säästavad hullult aega, aga tegelikult ei säästa.
Olen isegi vaadanud, kuna sõidan suhteliselt tihti ühte midagi 100km lõiku, mul kulub sellele aega 1:10-1:15. Sõltuvalt liiklusest olen proovinud nii rahulikku sõitmist, kui korralikku möödaseerimist ja ajakulu vahe oli mõned minutid.

Sellega, et aega kokku hoida, nagu siin mõni unistab, tuleks pidevalt 200ga sõita, aga see pole meie teedel võimalik, ega ka mitte ohutu, see oleks hullumeelsus, sedasi meie tee läbi kihutada ja avariioht oleks ikka väga suur.

Ma ei räägigi siin sellest, et peaks 200km tiksuma 70ga sõitja taga, loomulik, et sellisest mööda sõidad.
Jutt pigem sellest, kuidas eluhinnaga pressitakse mööda 80-90ga sõitjatest, kus sääst on juba tõesti minutites.

Mõne arvestatud keskmised kiirused ja ajavõidud on toredad asjad küll, aga reaalses elus te sellist keskmist kiirust ei saavuta oma hullude möödasõitudega.

Mida enam ma kihutajaid ja hullude möödasõitude tegijaid uurin ja analüüsin, seda enam saab mulle selgeks, et probleem on väga suur.
Nad ei taha kuidagi aru saada, et nende teguviis on vale ja ohtlik ning kujutatakse ette mingit hullu ajavõitu, mida tegelikkuses ei saavuta või siis ongi asi selles, et ollakse hullud kihutajad.
Osade puhul jääb mulje, et nad on oma hullu kihutamisega nii harjunud, et ei osatagi enam normaalselt sõita ja see nõuab suurt harjumist.

Jällegi tuleb tõdega, et politseid on meil liikluses liiga vähe ja peaks olema vähemalt kaks korda rohkem, äkki saaks siis korra majja.

Muudetud 1.4.20 21:22

21:47 01.04.2020
. (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
01:27 02.04.2020
puls
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Kuule solk2x, vaheta tarbitavat ainet.
01:54 02.04.2020
heh (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Video puhul see, et on vahe kas on rekkad sellerongi teinud, kus ilmselt on vähetõenäoline, et keegi ette keerab omakorda möödumiseks või sa lased sõiduautode kolonnist mööda kus kindlasti oht suurem ette keeramisteks.
Teine asi mis suht alati toimib on ahelreaktsioon, sõidad kolonnis, vahet nagu polegi, kus sa ise oled aga noh teised on ka rahulikult kuniks tuleb tagant "lennuk" ja tekitab rahutust. Suht kindel võib olla,et keegi sarnaselt rahutuga tõmbab järgi .Muidu ennem sobis justkui kolonni tempo.
13:39 02.04.2020
ddig
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Tõeline fenomen ikka peitub teemaalgataja kasutajanime taga. Aastad lähevad aga midagi ei muutu. Kas tegemist on rändimagoga, mis iga aasta 1. septembril järgmisele 4. klassi õpilasele üle antakse?! Kuidas on võimalik, et mitte mingisugust arengut ei toimu?!
"Anname seekord paroolid Sanderile. Tema isa sõidab suure autoga. Küllap tema teab neid asju."

Mingitele seletamatutele õhust võetud raamidele tuginedes pannakse kasutajatele sõnu suhu, otsustatakse mis on mõistlik, lubatud, õige ja võimalik.

Meenutab üht mu peresugulast, kes ütles "Sa ei ole paksu lumega maanteel möödasõite teinud ...". Ta muidugi teab ka seda, mis kaksiktornidega tegelikult juhtus ja üht-teist õpetlikku on veel heinatobist endale sisse imenud.


Kõik kasutajad ei ole siin avaldamas ainult oma arvamust ega tugine oma sõnavõttudes enese hirmudele, vaid räägitakse ka praktilisest igapäevasedt kogemusest.


Teisalt pole midagi imestada, sest isegi üks siinne korüfee on vabas looduses tulnud seletama milline on minu tegelik keskmine kiirus :-)
16:31 02.04.2020
Kärss
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Solk on lihtsustanud oma teemapüstituse liiga elukaugeks, sest ohtlik pole mitte ainult möödasõit, vaid võib olla ka möödasõidu tegeamata jätmine - kui 100 juhti jätab järjest möödasõidu oluliselt aeglasemalt liikuvast autost tegemata, on seal varsti sajast autost koosnev kolonn ja seejärel leidub ikka keegi, kes hakkab kõigist möödasõitu tegema, seejärel järgmine jne. See on ohtlik olukord, kindlasti ohtlikum üks-ühele tavalisest möödasõidust hea nähtavusega kohas, mida oleks saanud väga lihtsalt ära hoida just sellises kohas möödasõitu tehes.

Selleks, et osata hinnata, kus on möödasõidu tegemine mõistlik ja kus mitte, on loodud autokoolid (et igaüks ise katse-eksituse meetodil tõeni jõuda ei püüaks). Sealt tuleks hakatagi probleemi lahendama - suunata sõitu õppima need, kes teevad OHTLIKKE möödasõite ja ka need, kes loovad liikluses olukordi, mis viivad lõpuks välja ohtlikke möödasõitudeni.

On veel üks variant: välistada liikluskorraldusvahendite abil möödasõidud ja seda on hakatud nüüd tegema meil isegi põhitrassidel. Tiksud need kilomeetrid aiatraktori või 20km/h piiranguga korvtõstuki sabas ja pärast oleks paras teha politseireid, et hinnata inimeste käitumise adekvaatsust möödasõiduvõimaluste avanemise järel:)) Nii saaks kaardistada ära kitsaskohad veokate töö-puhkeaja seaduses ja saata imbetsillid lihtsalt ravile enne, kui korduseksamitele pääsemist võimaldav meditsiinitõend väljastatakse.
18:43 02.04.2020
... (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Esiteks on neid idiootseid möödasõitjaid suht väike hulk ja teiseks on idiootseid pikivahe mittehoidjaid liigagi suur hulk. Aga kui elu eesmärk on eesõitja p..set nuusutada ja sõimata möödasõitjaid, siis on ju kõik ok.
20:10 02.04.2020
looder23
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
aiatraktorist või aeglasest korvtõstukiga haagisest võib mööda sõita ka üle pidevjoone. seega see näide ei päde.
21:55 02.04.2020
. (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Joonest sõidad üle aga postidest?
22:30 02.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Kõik, mida ma tegelikult öelda tahan on see, et mõelge oma möödasõidud rohkem läbi, kas on ikka vaja? Arvestage, et see on arvestatav risk ja võibolla tasuks kogu oma sõidukiirust vähendada, möödasõite ei tohi nii tavaliselt võtta.


Kolonnid tekivad ikkagi tipptunni ajal, kui ei ole möödasõite tihti võimalik teha või on väga raskendatud.
Siis kogunevad aeglasemate autode taha eeskätt need autod, mis ei ole nii hea kiirendusega ja mille juhid on rahulikumad ja ei sõelu sedasi mööda.

Muul ajal sõidavad ka üldjuhul need teised autod mööda aeglastest ja ei teki erilisi kolonne.
Igatahes on paratamatult liikluses neid rahulikumaid juhte, kes jalgu jäävad ka mitmekesi ja sinna ei olegi midagi parata.

Sellest ma ju räägingi, et paljudel tuleks ennast muuta ja kolonnidest mitte mööda pressida.
Kuid ka siin foorumis on kenasti näha teatud inimesed, kes ei taha aru saada möödasõitude ohtlikkusest ja tihti ka mõttetusest, eks nemad ongi need ohtlike möödasõitude tegijad ja kolonnidest elueest möödapressijad.
Leitakse sada vabandust oma mõttetuteks ja ohtlikeks möödasõitudeks, selle asemel, et hakata korralikult ja ohutult sõitma, teatud hulk juhte, lihtsalt ei saa aru.
Kolonnid tekivad tipptunni ajal igal juhul, me ei pääse sellest, mitte kuidagi.


Sellepärast olen ma mobiilsete kiiruskaamerate üle õnnelik, oleks neid vaid rohkem, sest praegu on neid nii vähe, et erilist mõju nad ei avalda liiklusele.
Tallinn-Tartul seeritakse ikka täpselt samamoodi mööda, nagu enne.


Rekkadest möödasõidu puhul ma juba tõin välja, et paremalt poolt võib alati keegi ette keerata sinna suunavööndisse, kus sa mööda sõidad, kes sind rekka tagant ei näe.

Muudetud 2.4.20 22:38

23:26 02.04.2020
looder23
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Punktile, ära demagoogitse. Palju neid poste meil on tee keskele pandud möödasõidu takistuseks? Pealegi need liikurmasinad on nii aeglased, et neist teed möödasõidu sups ja valmis. Üldiselt need roomavad ka mööda tee äärt ja isegi teepeenral, eriti traktorid. Teema tekib 85-90 liikuvatest sõidukitest möödumisel. Kõik alla selle kiirusega sõitvatest sõidukitest mitte mööda sõita suutvad persoonid peaks peeglisse vaatama. Eriti sõiduautode juhid. Veok-buss on lihtsalt piiratud kiirusega, aga möödasõidetava alla 85 puhul tekib juba piisav kiiruste vahe, et sooritada möödasõit suht probleemideta. Alati saab kolleegilt abi paluda.
23:59 02.04.2020
Kärss
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Looder, selliseid lõike, kus on piire kahe sõidusuuna vahel ja vähemalt ühel pool piiret ainult üks sõidurada, on praeguseks vist kõigil põhimaanteedel. Nuta või naera, aga ei mahu mööda ei kiirabi ega tuletõrje, Pärnu mnt-st oli siin mingi artikkelgi (piltidega?), kus avarii tõttu oli see suund suletud, tekkis hetkega hiigelummik, keegi ei saa edasi ega tagasi jne.

Kui piirdutakse joontega, hakatakse rikkuma seadust. Kui on piire, siis enne ja pärast piiret sõelutakse seda rohkem (loe: sama hulk möödasõidusoovijaid lühema distantsi peal). Sellepärast olen ma seisukohal, et kui just pole plaan piirata ära kogu teed algusest lõpuni, oleks mõistlikum õpetada juhid ise targemaid otsuseid vastu võtma. Kasvõi kampaania korras - loetud nädalatega õpiti ju selgeks punase fooritule tähendus, samuti ülekäikudel jalakäijate eesõigus jpm. Lauskontroll ajutiselt karmide karistustega, liiklusidioodid ostavad korra-paar aktsiaid ja kuu aja pärast oleks neil juba omal piinlik, sest enamus hakkab siis juba viltu vaatama. See, kes suudab hinnata enda ja auto võimeid adekvaatselt, jätkab ohutut eeskirjade rikkumist ka peale kampaania lõppu ja kõik peaks olema rahul.

Mobiilsed kiiruskaamerad on lollilõks. Ma pole näinud kordagi elus mobiilset kaamerat, millest juhid wazes ei teavitaks. Enamikel juhtudel hoiatatakse lausa ajutise märgiga. Muidugi lolle tulebki püüda. Eravärvides ja eritunnusteta sõitvad kaameratega politseiautod paneks ehk juba mõtlema.

# Rekkadest möödasõidu puhul ma juba tõin välja, et paremalt poolt võib
# alati keegi ette keerata sinna suunavööndisse, kus sa mööda sõidad, kes
# sind rekka tagant ei näe.

Kehv näide - ära siis tee möödasõitu sellises kohas, kus Sul endal pole võimalik seda olukorda ette näha ja ära hoida. Tee möödasõit alles siis, kui oled põldude/heinamaade vahel, mõlemas külgsuunas on tee näha piisavalt kaugele, et keegi möödasõidu jooksul maanteeni ei jõua ja sinna ei keera. Ise valid ju omale möödasõidu tingimused (sh nii koha kui auto), keegi ei sunni just sellises piiratud nähtavusega kohas möödasõitu tegema. Tegelikult kiiruskaamerad ise provotseerivad, kui need on pandud ohutumatesse möödasõidukohtadesse...
06:49 03.04.2020
looder23
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Ohh jeerum. äkki tooks välja ka siis need olukorrad, kus avarii korral on mõlemad sõidusuunas suletud ning kogu liiklus seisab. Kas hakkame nõudma 4-a rada ühes suunas, et kui veok sinna end risti küliti viskab oleks võimalus mööduda? Igaks juhuks vastassuunavööndite vahele 100 meetrit tühja maad. Jätkuvalt olen seda meelt, et sellisest aeglasest sõidukist möödumine, kui selleks ei ole just kombain või mõne laia haakeseadmega traktor. Ja nendegi puhul küsi endalt, kas sa süüa tahad? Siis hoia mokk maas ja kannata ära. Usu, sel tegelasel seal roolis on veel halvem tunne ja ega nad seal lusti ei sõida. Teiste, kitsamate vidinate puhul on meie teed nii laiad, et mahub vabalt 3 sõidukit kõrvuti. Kõige selle avariide (nii karjaaia vahel kui ka tavateedel) puhul ummikutes istudes tuleb nentida lihtsalt, et sitt päev juhtus olema.
11:29 03.04.2020
Kärss
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Looder, ära demagoogitse, see teema siin on möödasõitudest ja möödasõite takistavad postid sõidusuundade vahel tekitavad just selle, et ei vähene mitte möödasõidusoovijate hulk, vaid selleks sobivate võimaluste hulk. Kas ja kus see piiramine on mõistlik, on vääriks vbl oma teematki, aga fakt on see, et neid lõike on tehtud kõigile suurtele ja suure liiklusega põhimaanteedele, see "sitt päev" ongi uus normaalsus ja selliste liikluskorraldusvahendite abil loodud sõidukite tropid hakkavad peale vabanemist tekitama probleeme möödasõiduhirmuga kolonnis sõitvatele solkidele seal, kus tõesti mahukski kolm autot kõrvuti - millest just teema tehtigi.
21:59 04.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Kärss, ise ka aru saad kui ebaloogilist juttu sa praegu räägid möödasõidukohtade valimise osas?
Ma ei usu eluski, et sa kõrvalteid nii hoolega vahtida jõuad ja saad, et sealt autot ei tule või teed möödasõite kohtades, kus ei ole kõrvalteid, sest neid on kõvasti.
Ehk siis minu välja toodud olukord rekka varjus on täiesti reaalne ja seda pole mõtet eitada ega välja mõelda asju, mida sa tegelikult liikluses ei tee.

Kui rääkida möödasõitu takistamisest teepiiretega, siis osades kohtades saan sellest täiesti aru. Kuna teatud osale autojuhtidest ei jõua kohale, et neis kohtades ei sõideta mööda ja ikka pressivad ohtlikult, siis ei ole lihtsalt teist valikut.
Minu jaoks algab probleem sellest, kui neid kohti on liiga pikalt ja liiga palju.


Kõik ei kasuta Wazet, ka mina nende hulgas ja julgen väita, et enamik ei kasuta.


Kärss, kas see oli minu suunas mõeldud?
"möödasõiduhirmuga kolonnis sõitvatele solkidele seal, kus tõesti mahukski kolm autot kõrvuti - millest just teema tehtigi. "

Kust sa võtad,et mul on möödasõidu hirm? Ei ole ju, ma lihtsalt oskan loogiliselt ja ohutult mõelda, ma ei tunne möödasõite tehes erilist hirmu, kui selleks just põhjust ei ole.
Kuid ma oskan loogiliselt mõelda, et see on ohtlik.
Kuid ma olen ohtlike möödasõitude vastu, sealhulgas ei tohiks teed teha kolmerealiseks, mida õnneks kohtan siiski väga harva.
Kuid, alati on kahju, et politsei seda ei näinud.


Kuid loota seda, et kuidagi õpetada ohtlikud möödasõitjad ohutult liiklema, on üsna lootusetu ülesanne.
Ainus asi ,kuidas neid õpetada on liiklusjärelvalve kahekordne suurendamine, mis tähendaks, et Tallinn-Tartul peaks iga päev olema kogu aeg vähemalt üks patrull väljas, kui mitte isegi kaks.
Lihtsalt erinevate kohtade peal.

Praegusel juhul on kahjuks nii, et sellel maanteel sõites, ma enamus aega patrulle ei kohta, tõsi, üks päev kohtasin kaks korda, sama koha peal.

Muudetud 4.4.20 23:26

07:02 05.04.2020
... (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
anekdoot.
näe, patrull, mõtles solk.
näe, solk, mõtles patrull.
11:00 05.04.2020
3tsooni (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Olen ise kogenud sellist asja, et möödasõidu ajal keeratakse vasakult kõrvalteelt ette. Tagasi reastuda ei saa, sest oled möödasõidetavaga täpselt kohakuti. Õnneks saime pidama, aga kes on süüdi, kui mats ära käib?
12:15 05.04.2020
marita57
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Selline juhtum oli nõukogudemaal eelmisel sajandil. Mats käis ära, aga üks asjaosaline polnud otsusega rahul ning kirjutas ajakirja Za Rubljom toimetusele, kes siis andis kogu riigile avalikult teada, kuidas on õige ehk siis ametliku lahendi.

Sellises olukorras on süüdi see, kes keeras vasakult kõrvalteelt ette, kuna ta ei andnud teed peateel liikujale. See, mis reas ja mis suunas peateel liikuja liikus, on teisejärguline võrreldes kõige olulisema asjaoluga, et ei antud teed peateel liikujale.
13:18 05.04.2020
to marita57 (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Za Rubljom - väga hea nali või teadmatus (Za Ruljom!)??
13:42 05.04.2020
stammer (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
"Za Rubljom" on tõesti päeva pärl. Tegi kohe tuju heaks.
18:14 05.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Ettekeeraja jääb süüdi juhul, kui möödasõit oli lubatud.
Kui möödasõit oli keelatud, siis läheb olukord tunduvalt keerulisemaks.
Samuti võib olukord muutuda, kui möödasõitja ületas tugevalt kiirust, sõitis näiteks 200 km/h, siis ei pruugi ettekeeraja süüdi jääda.
Sama asi võib tekkida ka asulas 50 alas, kus keegi sõitis näiteks 130ga mööda ja talle keerati ette, siis võib hoopis see kihutaja süüdi jääda.

Siinkohal tooksin välja, et kui te mõlemate surnud olete, siis ei ole enam vahet, kes süüdi oli, mats käis juba ära ja seda matsu oleks olnud võimalik vältida sellega, et ei oleks teinud seda möödasõitu.
Ehk, jõuame jälle tagasi sinna, möödasõite peaks tegema võimalikult vähe.


Minule on 70 alas möödasõidul vasakult keeratud ette, vähemalt 3 korda.


Muideks ohtlik on ka see olukord, kui sõidad rekka taga ja hakkad temast mööda minema ja samal ajal jääb rekkale jalgu tee ääres parkivauto.
Sellisel juhul on rekka sunnitud temast möödasõidule minema ja ei saa ka enam pidama ja nii võib ta sulle külge keerata.
Rekka tõttu ei näe sa ka seda tee ääres parkijat või siis jalgratturit, kes sõidab suht keset teed ja kellele rekka jõuab järgi ja enam pidama ei saa ja nii möödasõidule läheb.

Muudetud 5.4.20 18:19

20:26 05.04.2020
3tsooni (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
"seda matsu oleks olnud võimalik vältida sellega, et ei oleks teinud seda möödasõitu.
Ehk, jõuame jälle tagasi sinna, möödasõite peaks tegema võimalikult vähe."

Seda matsu oleks olnud võimalik vältida ka sellega, et ei keera möödasõidul olevale autole ette. Ehk jõuame sinna ka, et ettekeeramisi tuleb teha võimalikult vähe või veel parem, üldse mitte.
21:35 05.04.2020
ddig
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Kogu selle möödasõidupaanika tagant kumab väga tugevalt möödasõitja enda vale käitumine, alustades pikivahe mittehoidmisest ja suutmatusest olukordi ette näha.
Kui suure veoki tagant möödasõidule minnes on juhil ebapiisav ülevaade möödasõidu lõigul asuvatest aimatavatest takistustest (peatunud sõiduk, jalgratturid vms) kui ka kõrvalteedelt lähenevatest sõidukitest, siis on tõepoolest targem möödasõidule mitte minna.
Sellelt pinnalt ei ole kohane möödasõidu ohtlikkust üledramatiseerima asuda, pigem tuleks täiendõpet kaaluda.
21:44 05.04.2020
63amg (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
solk,ära aja jama! kui sul on ees anna teed märk,siis jääd sina alati süüdi,olenemata sellest milliseid manöövreid teeb peateel liikleja
21:48 05.04.2020
looder23
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Kärss, sinu kurvastuseks ma ei demagoogitse. pärnu mnt-le kernu ja ääsmäe vahele tehtud karjaaed on õigustatud, sest sealne tee oli tõusude ja langustega kuhu taha kadusid ka veoautod ära. vaatad küll, et kena sirge, aga kui sulle sealt mõned korrad on auto nagu maa alt välja kerkinud, kui oled möödasõidul või ollakse sinust möödasõidul, siis edaspidi pigem viivitasid selle 10 km ja said oma möödasõidu teha hiljem ja kindlalt. nüüd on sellel lõigul kolm kindlat möödasõidukohta, et selle karjaaia lõppedes on marginaalne kogus möödasõidu soovijaid. jah, oleks võinud suraka laiemaks teha need üherealised, et kui seal minestab veok ära, oleks võimalik vähemalt sõiduautodel mööduda. samuti oli selliste langustega haljala - aespa lõik. see oli suht lühike, vist 4 km, aga nui neljaks oli vaja seal mööda kupatada. tartu mnt, lõik - ei tea miks seal see tehti, aga praegu kui seal sõitnud olen, ei ole kohanud küll ulme kolonne nende lõikude lõpus. need on ikka lihtsustanud möödasõitude võimalusi. mõttetu on plämiseda mingi üksiku avarii pärast, mis tekitab seal ummiku. kui selliseid avariisid olnud kordades rohkem mis sulgevad mõlemad sõidusuunad. sul on alternatiivseid teid küll ja veel, et neid lõike vältida, kui see tekitab sul meeletut stressi. pärnu mnt puhul võiks nuriseda veel 2 realiste lõikude pikkuse üle (õigemini nende lühiduste üle).


solk, kõrvalteelt ettekeeramist ei õigusta mitte miskit. isegi kui möödasõidu keelatud. auto võib sealt vastu libiseda katuse peal vastassuunas, aga sel on õigus seal niimoodi libiseda. eriline koom olukord oli siis, kui liikusin veokiga tallinnast pärnu poole. minust alustas möödasõitu teine veok. pikk sirge. sirge peal bussipeatuse taskus seisis sõiduauto. möödasõitja oli oma kabiini minu kabiinist mööda saanud ning me olime sellest autost ca 300m kaugusel, kui see auto alustas liikumist. keeras rahulikult peatusest välja ja kukkus kaugtuledega vilgutama. säästes selle sitaratta elu, pidurdasin hoo maha ja vilgutasun tuledega, et saaks tagasi reastuda. muidugi oleks tore olnud selle mersu linnamaasturi juhilt tahtnud ta ajuehituse kohta küsida. võibolla isegi pead tahtnud silitada, kirvesilmaga.


ddig, kas meil on tegemist väikese selgeltnägijaga?

Muudetud 6.4.20 06:49

07:22 06.04.2020
... (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
alati irivtan nende üle, kes lauges paremkurvis reka või bussi tagumikus kinni istuvad ja püüavad pingsalt vasakult midagi näha. tainapea ei saa aru, et lase pikivahe suuremaks, hoia paremale ja kogu kurvis toimuv elu on sul peo peal.
09:39 06.04.2020
asdfghhjk (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Kas kunagi mõni vitsib mõelda sellisele juhusele mina jõuan aga kurvitakka võib väljalennata ka madallendur?
09:43 06.04.2020
63amg (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
ei ole mõtet üle mõelda! alati on ka võimalus,et metsloom võib ette hüpata möödasõidu hetkel.
16:08 06.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Ei ole neid olukordi tihti võimalik ette näha, te lihtsalt keeldute seda tunnistamast.
Ärge tulge jama ajama, et te kõike nii hullult jälgite möödasõitudega, liiikluses on esiteks näha, et ei jälgita, teiseks ei ole tihti minu kirjeldatud olukordades võimalik ette näha neid olukordi.



Kuid teistele, õppige palun natuke seadust. See, kui teisel on ees anna teed märk, ei anna sulle õigust teha möödasõitu keelatud alas.
Sellises olukorras võib juhtuda nii, et kuna mõlemad olite süüdi, siis kindlustus ei maksa mitte kumbagi kahjusid kinni.
Rääkige sel teemal natuke advokaatidega.
Anna teed märk ei ole mingi jumal, mis annab peateel sõitjale õigus rikkuda tugevalt igasugu muid liiklusseadusi.
Selliste asjade kohta on olemas korduvad kohtupraktikad, mis näitavad, et kui peateel sõitja ikka väga tugevalt rikub võib ta hoopis ise süüdi jääda või jäävad mõlemad süüdi.
Meenutame kasvõi kuulsat Segeri juhtumit, kus talle keerati peateele ette, kuid kuna tema sõidukiirus oli väga suur, siis jäi ta ise süüdi ja selliseid juhtumeid on veel, ka teistega.



Teie, kes te siin mind maha teete ja jaburusi räägite, teie jutust on väga kenasti aru saada, miks meie teedel tehakse ohtlikke ja mõttetuid möödasõite.
See seletab kõike väga kenasti, te lihtsalt ei saagi aru,et on olemas ohud ja et te midagi valesti teete, aitab ainult politsei, kes teid trahviks kõvasti, kiiruseületamise eest, mida te nende rohkete mõttetute ja ohtlike möödasõitudega teete.


Veel põnevam on muidugi siin see, et kui mina oskan ette näha möödasõitu ohtlikkust, siis arvatakse kohe, et ma kardan mööda sõita ja sõidan 60-ga.
Arvatakse, et minust sõidetakse hullult mööda.
See kõik näitab, et nende arvajate enesehinnanguna on midagi väga valesti, üritatakse ennast sedasi upitada, lisaks ei paista sellised arvajad just kõige targemad.
Paistab olema mingi tohutu ärapanemise soov siin mitmetel, samal ajal, kui mina hoolin vaid liiklusohutusest siin teemas.

Muudetud 6.4.20 16:20

16:29 06.04.2020
R.K. (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Ei sõidetagi hullult mööda? No milles siis häda on? Mis sa nuuksud, kõik ju korras.
18:43 06.04.2020
Katriin, sõpradele Vitriin. (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Käime sõpradega väga tihti autodega kruiisimas. Kõigil raadiosaatjad. Kõik meie möödasõidud on nii, et saatjas ees öeldakse, et tee puhas. Iga kord mõtlen et möödasõidetavad ilmselt kakavad püksi selliste manöövrite peale.

Ühesõnaga, chill. See et asi ohtlik välja näeb ei pruugi ohtlik üldse teiste jaoks olla. Sõitke oma sõitu, muretsege parem kuidas vanaemal läheb või midagi. Omal on lihtsam.
19:56 06.04.2020
looder23
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Solk, segeri juhtumi puhul mängis rolli suur kiirus. Möödasõidu keelu alas võib mööda sõita teatud põhjustel. Isegi paragrahvi tõin. Minu teada on ka selle kohta juhtum olemas. Adaveres keeras sõiduauto bussi ette kui buss oli vastasuunavööndis. Mis puhul ta seal oli, ei mäleta enam ja tõenäoliselt oli ka seal möödasõidu keeld. See oli see ristmik, kui Imavere poolt sisenes adaveresse ja enne parki läheb tee vasakule. Töökojad ka vist seal pargi taga paistmas. Sealt tulid, juht vaatas vasakule ning keeras paremale peateele ette. Minu mäletamist mööda lõppes vähemalt ühele sõiduautosviibinule kabeliga. Lõppes asi sellega, et ettekeeraja oli süüdi. On mitmeid juhuseid, kus süüdi on jäänud ühesuunalisele teele keeranu, kui talle sõitis otsa vastasuunas liikunud auto. Pöörajal oli kohustus anda teed. Politsei põhjendus oli, et vastupidises suunas liikujal võib olla mis iganes põhjus, eksinud lambuke, teehooldust masin, operatiivsõiduk jne. Samuti, kui sa vahid ainult vasakule ja keerad paremale ning idikat vastasuunas liikumas ei näe, siis kuidas sa näed teed ületavat jalakäijat?


Katriin, raadiosaatjatega seltskonnad on üldiselt arusaadavad ja tuvastatavad. Nagu ka veokid, kus juhid suhtlevad omavahel ja sõidavad pimedates kurvides mööda.

Muudetud 6.4.20 20:44

21:05 06.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Looder, paluks tõestust, muidu on see lihtsalt jutt sul.


Näiteks pidevjoonega võid mööda sõita vaid üksikust autost, mille kiirus ei ületa 30 km/h.
Topeltpidevjoonega on möödasõit täiesti keelatud.
Kuid me ei räägi siin nii aeglasest möödasõidust, pigem rikutakse ikka neis keelu kohtades seda nõuet tugevalt ja sõidetakse mööda autodest, mis sõidavad 80-90 km/h.

See raadiojaamadega möödasõidu värk on üldiselt suht mõttetu näide, sellist asja kasutatakse vähe ja on selgelt näha, et mitmetel möödasõitudel ei saa olla olnud mitte mingisugust abi.

See, et minust palju mööda ei sõideta, ei tähenda, et ma ei võiks näha ja olla kursis ohtlike möödasõitudega.
Alles täna kohtasin ohtlikku möödasõitu, kui minu tööveokist, millega juba sõitsin reaalselt mingi 92 km/h, sõideti ohtlikult mööda.
Keelualas ja laugest kurvist tuli rekka vastu napilt, mis ka möödasõitjale vilgutas.
Ma ei tea, kas kurvi tõttu ei näinud möödasõitja teda, aga siis ei oleks tohtinud seal mööda sõita, nii või naa oli seal möödasõit keelatud.


See on Katriin küll väga rumal jutt, et me ei peaks ennast vaevama nende möödasõitjatega? Kui mõni selline sinu lähedase surnuks sõidab või sind surnuks või vigaseks, kas sul siis on ka nii suva? Mõtle ikka laiemalt eks.
Mulle ajavad sellised möödasõitjad hirmu peale, kunagi ei tea, millal selline võib endale vastu tulla.


See on tegelikult hämmastav, kuidas siin mitmetele ei jõua kohale möödasõidu ohtlikkus ja ohtlike möödasõitjate ohtlikkus.
Kas te tõsimeeli sõidategi lihtsalt tõenäosuse peale, lootuses, et õnnetust ei juhtu ning sama musta jääga? Vaadates meie liiklust, siis ei imesta, et niipalju õnnetusi ja ohtlikke olukordi on.



Siin veel eespool kirjutajale, kui rekka ees sõidab mõni traktor või jalgrattur, siis sa ei pruugi teda näha, kuna ta jääb rekka varju, mistõttu sa ei saagi ette näha, et rekka võib talle järsku järgi jõuda ja temast mööda sõita.
Ta võib misiganes põhjusel jääda sedasi rekka varju, et sul ei olegi võimalik seda ette näha, ta võib asuda ka kurvi taga, kuhu sa mitte kuidagi ei näe.
Kuid kurvi taga on pikk sirge, kus sa lähed möödasõidule ja samal ajal jõudsid rekka järgi traktorile või jalgratturile, kellest ta on sunnitud minema möödasõidule, muidu paneb tagant sisse, kuna rekkajuht näiteks ei arvestanud möödasõitva sõiduautoga.
Tulemus on see, et rekka rammib su teelt välja näiteks.

Muudetud 6.4.20 21:18

23:21 06.04.2020
looder23
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Las ta siis jääb lihtsalt jutuks, sest see oli siga ammu. Äkki kuskil sajandivahetuse paiku. Solk, küsimus, kust tead sina, kas peateel on lubatud möödasõitu sooritada? Kui on pidevjoon kulunud või lume all, on möödasõit lubatud kui pole liiklusmärki. Sinu asi ei ole juurelda, kas on lubatud või mitte see peateel sooritatav möödasõit, sinu asi on anda teed. Nii lihtne see ongi. Ära unusta, et teemaks on ohtlikud idiootsed möödasõidud ning kui sa keerad peateele, siis pead arvestama sellega, et selline asi seal parajasti toimub.

Lisaks loe liiklusseadusest mõistet, anna teed. Sellega on kõik öeldud. Isegi kui peateel toimub räige liiklusrikkumiste, pole sul õigus mitte teed anda. Lugege seadust terviklikult, mitte ainult teile sobivast kohast.
07:46 07.04.2020
. (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
teeme uue teema- ohtlikud idiootsed väljakeerajad. aga üldiselt on meil möödasõitude tõttu üsna vähe avariisid, seega võib seda manöövrit ka edaspidi sooritada hirmu tundmata. lubatud siiski vaid edasijõudnud juhtidele, algajad las passivad kolonniveduri taga edasi.
oleks muidugi ülitore kui pikivahe teema ka selgeks saadakse.
11:20 07.04.2020
Bb (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Veokijuhid üldiselt lülitavad suuna sisse kui kellegist aeglasemast kuskil tee pervel mööda hakkavad sõitma. Kuna nende tagant eriti midagi ei näe siis mõni viisakam annab ka suunaga märku, et võib mööda sõita, tee on vaba. Antud olukorras olen ise ohukatega pärast viisakalt tänanud ka. Soomes tehakse veel täistuledega vilgutus, et tänu avaldus jõudis kohale. Eestis seda pole veel kohanud. Reka taga sõites möödasõitu planeerides võiks ikka 100% kindel olla et kedagi ei tule ega ole ees rohkem. Kui on kõrvalistuja pardal siis võib tõmmata veits paremale ja paluda tema abi, et vaadata mis eespool toimub. Aga kaubikute- ja veokitejuhid võiks kasutada paremat suunatuld märguandeks tagumistele kiirematele. Neist läbi ja üle ei näe.
15:35 07.04.2020
grigoori
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Bb.
sa järelikut suht värske juht. Nii 20 - 25 aastat tagasi vilgutati ka meil vastuseks tulesid, aga liiklus on läinud järjest tihedamaks ja vilgutamine võib anda liiklusvoole hoopis muu sõnumi.

looder ei pea siin midagi tõestama. Peateele ete keeraja on alati süüdi. Nii oli ja nii jääb. See, kas selles kohas on möödasõit lubatud või mitte, ei oma mingit tähtsust.

Solk, kui sa isegi nii elementaarset asja ei tea, siis ei peaks sa mitte foorumis istuma, vaid autokoolis pinki nühkima.
17:52 07.04.2020
Katriin jälle (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
"See on Katriin küll väga rumal jutt, et me ei peaks ennast vaevama nende möödasõitjatega? Kui mõni selline sinu lähedase surnuks sõidab või sind surnuks või vigaseks, kas sul siis on ka nii suva? Mõtle ikka laiemalt eks."

Arstid tapsid mul vanaisa ära. Põhimõtteliselt lausa kaks korda. Esimene kord lükkas õde põie puruks nii et veri-kusi-sitt kõik segamini, tekkis veremürgitus millest omakorda verevähk, ning järgmine kord kui soolte ummistus oli, ei viitsinud arstid teisest haiglast normaalset verd tellida et operatsiooni teha. Oleks ise kohe ta teise haiglasse viinud, oleks ta elus.

Mis tegema peaksin nüüd?

Ma saan Sinust solk (mõtlen Sust tegelt paremini kui sõna "solk," vabandust) aru, aga ära hullu selle maailma parandamisega. Olen seoses tööga pool maailma läbi rännanud. Ei ole üldse palju meist eeskujulikuma liiklusega kohti. Ka arenenud riikides.
19:16 07.04.2020
grigoori
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Solgi temat pole mõtet arendada.

Ei tasu kodust välja tulla - telliskivi võib pähe kukkuda. Suht ebatõenäoline, aga välistada ei saa.

Ja kui kord juba välja tuled, siis tasub kanda mähkmeid. Võib püksi tulla. Suht tõenäoline, et migil etapil elutee lõpus tulebki.
20:44 07.04.2020
Kärss
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Kohas, kus telliskivi pähekukkumise võimalus on suur, kantakse kiivrit. Igal pool tuleb riskid kuidagi maandada. Niisamuti ka möödasõidul. Kui riske minimeerida ei õnnestu, ei ole kunagi tarvis seda möödasõitu KOHE teha, vaid jõuab ka hiljem, kus on ohutum, avaram, vähem liiklust, parem nähtavus, mitmerealine tee vms.

Selline ninatarkus, mis adresseeritakse neile, kes on suutelised möödasõitudeks ohutuid võimalusi leidma, ei paranda isegi mitte maailma, sest need, kellele see adresseerida tuleks, kuid kellel puudub analüüsivõime ning on kõigest ja kõigist pohlad, ei käi foorumites ega ole nagunii suutelised ka oma teguviise kriitilise pilguga kõrvalt vaatama ega neid argumenteeritult põhjendama.
21:16 07.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Mis häda nüüd selle tulede vilgutamisega hakkas?
Esiteks pole ma mingi värske juht, teiseks vilgutas rekka sellepärast tulesid, kuna sõiduauto tegi talle vastu sõites väga napika möödasõidu.
Sellist vilgutamist olen ennegi näinud, kui tehakse napp möödasõit, see on tähelepanu püüdmiseks või näitamaks, et tegid valesti.

Paraku ei saa sa minu toodud ohtude puhul 100% veenduda, vaatasin täna ekstra Tallinn-Tartul kõrvalteid ja seal on neid ikka väga palju, kus sa ei näe kõrvalteelt tulijat.
Näiteks sirged, mis on enne Imaveret, seal on mitu sellist kõrvalteed, samas antakse neil sirgetel hästi minna, möödasõitudel.



Teate, ärge mõelge oma seadusi välja, ütlesin juba, et anna teed märk ei tähenda seda, et peateel sõitja võib mida iganes teha.
Tõin juba kuulsa juhtumi, kus tohutu kiiruseületamise tõttu jäi süüdi hoopis peateel sõitja, tegelikult tean selliseid juhuseid lausa kaks, teine oli Tallinnas.
Tavaliselt on möödasõidu keelualadel ka märgid üleval ja see on juba kohtuvaidluse küsimus, kui asi ei olnud üheselt mõistetav.
Saab täiesti juhtuda selline õnnetus, kus rakendatakse osasüüd või ei maksa kindlustus mitte kumbagi kahju välja, kuna mõlemad rikkusid.


Siin tekib küsimus, kas te seda ikka teate, et vasakule keeravast autost, mis korrektselt suunda näitab on keelatud mööda sõita?




21:35 07.04.2020
grigoori
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Siin pole ninatarkusega mingit pistmist.
Inimesed ei oska enam ei sõita ega hinnata ei enda ega oma liikumisvahendi võimeid.

Eelmisel aastal andis mu kerghaaagise rattalaager otsad, sõitsin 100 km Türilt Raplasse - Tallinnasse kiirusega 70 km/h. Nutt tuli peale. Inimesed ei julge mööda sõita. Käru kandis on pikad sirged, niii 5 km nähtavust. Kui taamalt paistavad vastutuleva auto tuled, hangub liiklus selja taga täielikult.

Ja jõuamegi sinna õppesõidu teemasse, kus keegi vastas kogu selle kammaijaa peale, et autokoolid praktiseerivad skeemi: 1 tund platsi peal kohaltvõtu harjutamist ja seejärel liiklusesse. Ja siis imestame, kust tulevad abitud autojuhid.

Ja selliste pärlite omanikud: "Siin tekib küsimus, kas te seda ikka teate, et vasakule keeravast autost, mis korrektselt suunda näitab on keelatud mööda sõita?"
Ja solk pole kahjuks ainuke omasugune meil liikluses.

Muudetud 7.4.20 21:37

21:40 07.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Mina näen pigem seda, et toppama jäävad vähesed ja enamik sõidab ikka mööda 70ga sõitvast autost.

Mm, mis sel vasakule keerava auto jutus siis pärli oli?
Jutt täiesti tõene ja seaduses öeldud, aga suur osa autojuhte arvab, et möödasõitja on jumal ja võib alati igal pool mööda sõita, aga tegelikult ei või ja pole igal pool eesõigust.
Olen ise nii mitu õnnetust ära hoidnud, kus on möödasõidukeelt ja mul suund juba vilgub ilmselgelt, aga ikka otsustavad mitmed mööda sõita.
Õnneks olen seda märganud ja mitte keeranud.
Samuti on olnud olukordi, kus ma tahan keerata tee keskele vasakpöörde taskusse, on möödasõidu keelt, mina näitan ka kenasti suunda, aga keegi sõidab keelualas mööda keset teed ja ma ei saa võtta sinna vasakpöörde taskusse, kuna keegi sooritab seal ohtlikku keelatud möödasõitu.
21:47 07.04.2020
grigoori
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Tule taevas appi.
21:56 07.04.2020
looder23
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
solk, mis oma seaduste väljamõtlemisest sa soiud. loe LS algusest kohe läbi mõiste - anna teed. loe see läbi ja mõtle süvenenult. loe veel. ja mõtle. ikka loe veel... ja mõtle loetu üle.
22:15 07.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
looder23
kui sa ei taha asjadest aru saada ja mõtled endiselt enda seadusi välja ei ole mitte midagi teha.
Ütlen sulle veelkord, märk anna teed ei anna õigust peateel teha mida iganes, meenutan sulle veelkord kahte juhtumit, kus anna teed märgi alt ette sõitja jäi ohvriks ja süüdlaseks jäi hoopis peateel kihutaja.
Kas sa ei saa neist kahest juhtumist aru ,et anna teed märk ei ole jumal, mis peateel mida iganes teha võiks lubada? Ei luba.

Muudetud 7.4.20 22:15

22:21 07.04.2020
grigoori
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Solk, sa ise ei jaga midagi. Mitte midagi.
Sa oled liikluses ohtlik mitte ainult endale, vaid ka tesitele. Eelkõige teistele. Loodan, et me teed ei ristu kunagi.
22:23 07.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Ja miks ma ohtlik olen?
Sa ei suuda mitte ühtegi põhjust välja tuua, mis poleks sinu fantaasia sinu poolt välja mõeldud.
Just olen ohutu liikleja, aga sind loodan tõesti liikluses mitte kohata, tegemas möödasõitu ehku peale.
22:26 07.04.2020
grigoori
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Tagantjärele selgituseks:
Segeri avarii klassifitseerus ümber tänu heale advokaadile, kes viitsis asju analüüsida ja palgata head spetsialistid.
Kiirusega 250 km/h liginevat Segerit ei olnud antud ristmikul võimalik enne peateele väljasõitmist märgata. AINULT selle pärast ei jäänud kadunukesed peateele ettesõitmises süüdi.
22:31 07.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Kiirus ei olnud 250 km/h, vaid vähem, aga siiski liiga palju.
Ei olnud siin mingi hea advokaadi värk, lihtsalt seadus on selline, mis ei luba peateel mida iganes teha.
Loomulikult on 200 km/h kandis sõitva autoga võimatu arvestada peateele keerates, sellepärast peateel sõitja süüdi jäigi.
Oled kursis ka teise sellise juhtumiga Tallinnas? Kus üks teine inimene sõitis ja seal hinnati kiiruseks midagi 130 km/h kanti ja oli vist 70 ala.
Ka seal jäi peateel sõitja süüdi, kui talle ette sõideti.

Muudetud 7.4.20 22:33

22:42 07.04.2020
grigoori
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Kurb, et sa ei saa oma ohtlikkuse põhjusest aru.
Mõni targem oleks vahepeal Liiklusseaduse näppu võtnud ja uurinud, kus ta vea tegi.
22:47 07.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Sul ei ole mitte millelegi toetuda, mõtled ise lihtsalt asju välja.
Sa pole veel ühtegi tõest konkreetset asja välja toonud, milles minu ohtlikkus liikluses seisneb ?
Sinu poolt lihtsalt suvaline väljamõeldud mittemidagiütlev jutt.

Sina jahud oma anna teed märgist, mina tõin korduvalt välja, et anna teed märk ei jäta alati ettekeerajat süüdi.
Tuleb ikka enda suhtes ka kriitiline olla, mida peateel teed.
Sellistes asjades lõplik lahendus seisneb keeruka uurimise käigus ja tihti ka kohtus.
Seda ei oska meist keegi otse seadusest välja lugeda, seda ei olegi seal otse kirjas, mis igas olukorras juhtub, selle peavad kohtuveskid paika jahvatama.

Sellised on keerulised juhtumid ja me ei saa kunagi kindlalt öelda, mis nüüd saab, kuna arvestama peab mitme asjaoluga.
Seda kohtud ja eksperdid teevadki.

Muudetud 7.4.20 22:54

23:17 07.04.2020
Kärss
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
# märk anna teed ei anna õigust peateel teha mida iganes

Oeh? Kas see on naljateema või räägitakse tõsiselt?

Tee andmise kohustus kehtib olenemata sellest, milliseid vigu teeb peateel liikleja. Presidenti sõidutatakse näiteks terve tee muust liiklusvoolust kiiremini igal maanteel - sisuliselt kogu tee vastassuunas - "anna teed" märki ei ole võimalik kaheselt mõista ega ole väga jätkusuutlik mõelda enda jaoks välja ettekäändeid, millal tee andmise kohustust oleks lahe eirata.

Isegi ühesuunalisel peateel vastassuunas sõitja jääb ALATI õigeks ja ettekeeraja (kes ei tulnud selle peale, et ka "valelt poolt" võib auto tulla) süüdi. Aga kui pole tegu just operatiivsõidukiga, saab peateel vastassuunas sõitja trahvi OMA RIKKUMISE eest, kuigi ta avarii põhjustamises süüdi ei jää. Leiad googeldades selliseid lahendeid tõenäoliselt tuhandetes, kui mitte kümnetes tuhandetes.

Siin tekkis küsimus, kui suur kiirus on "liiga suur kiirus" selleks, et peateel liikuvat autot oleks võimalik märgata? See kiirus sõltub tee tõusudest, langustest, kurvidest jne, aga see pole kunagi väiksem kui kiirus, mille puhul premeeritakse sõidumeistrit lihtsast rahatrahvist millegi põnevamaga (+41km/h). Pigem on see 2x lubatud kiirus (mitte alati nii palju, mõnikord ka 3x üle lubatu, aga see teema pole koht nende nüansside lahtikirjutamiseks, googeldamine on tasuta, igaüks leiab kel huvi).
23:22 07.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Kärss, mulle autokoolis räägiti juhtumist, kus üks eiras anna teed märki ja teine eiras ühesuunalisel sissesõidu keeldu, ehk siis sõitis vastassuunas.
Ta rääkis, et kindlustus ei maksnud kumbagi kahjusid välja põhjendusega, kuna mõlemad rikkusid seadust.

Siin ka üks sarnane lahend.
http://www.eksl.ee/sites/default/files/Liikluskindlustus_juh
tumitelahendi_naited%2820%29.pdf?325


Otsige sealt sellist rida
"Pööre ühesuunalisele teele ja seal vales suunas liikuva sõidukiga kokkupõrge"
Seal on kenasti välja toodud osasüü, ühesuunalisel vales suunas sõitja 80% ja anna teed märgi eiraja 20%.



Kärss, see, kui suur on liiga suur kiirus, selle otsustavad eksperdid ja kohus.
Tallinna juhtumi puhul 70 vs 130 km/h on vahe väiksem, kui kaks korda ja süüdi jäi peateel sõitja.

Seega, kuidas sa saad väita, et tee andmise kohustus kehtib, olenemata sellest, milliseid vigu tehakse peateel? Nagu ise näed kohtulahenditest, siis ei ole nii.
Nii, et ole oma nalja jutuga ettevaatlik, eksid hoopis ise.

Muudetud 7.4.20 23:29

09:51 08.04.2020
maaks
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Solk võttis mus sõnad suust seekord :-) Ise olen sedasama kohtulahendit vist 2x siia a24 foorumisse postitanud. https://www.riigiteataja.ee/akt/890118.txt
EDIT: Selleks et liikluses "pea-aegu" süüdimatult mida iganes teha, peab autole olema väljastatud operatiivsõiduki kaart ja auto peab olema varustatud töötavate siniste vilkuritega. Aga seda siin olevad eksperdid ilmselt tevad isegi.

Muudetud 8.4.20 10:03

21:38 08.04.2020
Kärss
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
# Seega, kuidas sa saad väita, et tee andmise kohustus kehtib, olenemata sellest,
# milliseid vigu tehakse peateel?

Enne, kui üldse midagi kirjutama hakkad, palun too välja liiklusseadusest kõik need punkitid, mille puhul peateele sõites tee andmise kohustus ei kehti.

Kirjutasin, et seal on rohkem nüansse, mida pole siin offtopikuna mõtet lahata ja ega neid ei saagi lõpuni lahata just nimelt nende samade kohtulahendite pärast. Kui oleksid toonud hoopis 10 näidet ja mina 10 vastupidist näidet, mis siis edasi saab? 100 vs 100 näidet või nii kaua, kuni üks lahendite otsimisest loobub?

Enda toodud näitega olen kursis, kuna elasin aastaid Tallinnas ühe sellise ristmiku ääres, kus just selliseid pauke tehti iga nädal, parimal juhul ka mitu korda päevas - kõik peateele ette sõitjad samamoodi väge täis, et jah mina rikkusin LE-d, aga tema rikkus ju kah = koolitund saabuvalt politseipatrullilt, mida kuulanud n+1 korda tänavalt, läbi lahtise akna, tunnistajana jne. See, kuidas tavaliselt laheneb, ei ole samas vastuargument sellele, kuidas hea juristi puhul võib laheneda. Eks igaüks teab oma võimalusi kõige paremini ja eirab teeandmise kohustust nagu ise heaks arvab. Maanteel, kus tehakse möödasõite, on seda kindlasti hästi kaval katsetama hakata, sest hea juristi korral äkki ei jäägi süüdi laubakas osalemise järel.
21:55 08.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Kärss, mis sul viga on? Ma tõin sulle reaalse kohtulahendi välja, kus anna teed märgi alt sisse sõitja jäi süüdi vaid 20% ulatuses.
Sul ei tohiks rohkem mitte midagi öelda olla.
Mis tähendab seda, et anna teed märgi alt ette või sisse sõitja võib vabalt olla vähem süüdi, kui peateel sõitev rikkuja ja rohkem ei tohiks sul mitte midagi olla öelda.
Ehk siis, osasüü, millest ma ka rääkisin.

Täpsed olukorrad jahvatavad vajadusel paika juba kohtuveskid.
Aga ma tõestasin sellega oma väidet, et anna teed märk ja peatee ei tähenda, et sa peateel mida iganes teha võiksid ja alati õigeks jääda võiksid, nagu reaalsest kohtulahendist näed, siis ei ole nii.

Loomulikult lahenevad erinevad juhtumid erinevalt, aga ma tõestasin oma väidet, peateel sõitjal ei ole kõiges õigus anna teed märgi suhtes, ta ei või teha mida iganes seal peateel.

Muudetud 8.4.20 21:56

22:31 08.04.2020
Sull12
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Küsimus lihtne sulle Solk:
Mis tingimustel tohib teha möödasõitu?
23:03 08.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Alustades sellest, et möödasõiduks kasutatav vastassuunavöönd on piisavas ulatuses vaba, koos varuga.
Eessõitev sõiduk sõidab aeglasemalt, kui 90 km/h.
Nähtavus on hea, nii teekuju, kõrval olevad teed varjavad asjad, kui ilmastikuolud, sealhulgas paksu udu puudumine.
Kahjuks olen kohanud rekkat, kes paksu uduga möödasõidu sooritas, kuigi isegi 70ga sõites polnud enda ette piisavalt näha.

Möödasõit on antud lõigul lubatud, ka selles osas, kus sa möödasõidu lõpetad.
Kui eesolev sõiduk ei ole näidanud vasakut suunda.

Sa oled teinud kõik, mis sinu võimuses, et veenduda, et ükski oht ei ähvarda seda möödasõitu.
Tuleks mõelda, kas antud möödasõit on ikka põhjendatud või oleks mõistlik korraliku pikivahega selle auto sabas hoopis sõita.
06:34 09.04.2020
mati1222 (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
nagu juttudest selgub, ongi solk see kes saamatu sabas kolonne moodustab olematu kiirendusega masinaga ohutut möödasõidu kohta oodates. kus puuduksid 2 km jooksul: möödasõidu keelud, keelumärgid, pidevjooned, kassid-koerad, talude sissesõidud, kurvid, tõusud, puud, jne. sellist kohta pole eestimaal
08:00 09.04.2020
63amg (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
solk,kas pimedas tohib möödasõitu teha
10:09 09.04.2020
maaks
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Ärme nüüd liialda, ei jõua solk üksi igas tropis tegija olla - neid saamatuid on ikka väga palju rohkem :-)
Aga kindlasti ei ole kõik kolonnis sõitjad saamatud, sest alati on väike võimalus, et inimene hindab adekvaatselt manöövriga saadava "ajalise võidu" ja jätab manöövri lihtsalt sooritamata, sest olgem ausad, 99%-l juhtudest on eespool järgmine ja mingit reaalset võitu polegi.
Oi kui palju olen näinud neid ajuhiiglaseid, kes pingutavad oma masinast viimase välja, et jõuda mööda minust ja võib- olla veel ühest sõidukist, et siis paari km pärast teelt maha keerata - milleks??
Samas tuleb tunnistada, et ohutu möödasõit ja legaalne, LS jälgiv möödasõit (vastassuuna kaudu siis) on enamasti teineteist välistavad manöövrid :-)
15:52 09.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
maaks, väga hästi sinu poolt öeldud, sinuga täiesti nõus.

mati1222, kas tunned ennast peale minu kohta valede välja mõtlemist ennast paremini?
Üritad sedasi enda ohtlikke ja põhjendamatuid möödasõite vabandada?
See on tegelikult ikka põnev, kui räägid liiklusohutusest, siis leidub ikka mitmeid ajuhiiglasi, kes kohe arvavad, et ma olen venija ja ei julge mööda sõita.
Mis sellest, et tegelikult risti vastupidi on olukord, aga ju siis need arvajad üritavad enda madalat ego nii upitada.
Eks see näitab ühtlasi ka seda, millise suhtumisega ollakse liiklusesse, kui liiklusohutusest arusaaja ja selle pooldaja on nende arvates venija, siis on üsna selge, millised ohtlikud kihutajad need arvajad ise on.

Veel põnevam on jutt, autost, mis ei suuda mööda sõita?
Olen siin foorumis rääkinud üsna mitmes teemas oma 115kW 6 käigulise manuaal käigukastiga Accordist, mis möödasõidud kenasti 140 km/h lõpetab, ei tunne küll võimsuse puudujääki.

Veel põnevam on, kust sa need taluteede otsade otsimised võtsid? Mina just viitasin, et ma ei arvesta nendega, kuna nendega on võimatu arvestada ja seetõttu ongi alati oht, et keegi sealt ette keerab.
Pigem siin teemas mitu teist inimest üritasid väita, nagu nad arvestaks kõigi nende teeotstega, mis sellest, et tegelikult nad ei arvesta, lihtsalt räägivad, üritavad niiöelda võita.
Sellepärast tuleksi möödasõite võimalikult vähe teha, muidugi ma jälgin, mis minu ees toimub, aga neid teeotsi pole võimalik eriti jälgida.

Möödasõidu keelualades tuleks üldiselt ikkagi mitte mööda sõita.

Muudetud 9.4.20 16:39

17:28 09.04.2020
sooooh (registreerimata)
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
Meistrite jutust jääb mulje, et kõige ohutum ja kõiki õigusi andev manööver on möödasõit. Kui niisama kruiisides on veel kohustused, siis juba ainult möödasõidu peale mõeldes ükski kohustus enam ei kehti.

Tavaliselt soovitavad meistrid 70ga sõitjal igas bussipeatuses peatuse teha, et kiiremaid mööda lasta. Aga ei, kui meister sõidab 70ga, siis ei oska teised mööda sõita.

Kui teised liiklejad peavad pidurdama või normaalsest erineval trajektooril sõitma möödasõitja tõttu, siis on tegemist ohtliku möödasõiduga. Muud juhud mind isiklikult ei häiri.
18:32 09.04.2020
solksolk
Re: ohtlikud idiootsed möödasõitjad
No ka sellega peaks möödasõidul arvestama, et vasakut suunda näitavast autost ei tohi mööda minna, üldse ilmselgelt vasakule keeravast autost.
Samuti ei tohi möödasõite sooritada vasakpöörde taskutest üle sõites.

Samuti peaks arvestama, et suurel kiirusel mitmest autost mööda sõites ei pruugi mõni eesolev sind märgata ja võib sulle ette keerata.

Seaduse koha pealt ma keeldu ei tea pimedas mööda sõitmise kohta
Kuid loogiliselt võttes, pead pimedas mööda sõites kas teed väga hästi tundma ja nägema, et mitte kedagi selle piisavalt pika sirge peal vastu ei tule.
Või tõesti lihtsalt nägema seda sirget tühjana, mis on pimedas muidugi keeruline ülesanne.

Vastutulevate autode tulede järgi ei saa ka selles osas juhinduda, kuna need võivad mõne kurvi või mäe taha nii kenasti varju näha, et ei näe sa mingit valgusvihku ja siis järsku ilmub välja vastutulev auto.

Muudetud 9.4.20 18:49

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.