Toetavad: Aule Veod OÜ, Quickrent & Transfer OÜ, Nigula Külaselts, Arbeiter OÜ, Lääne Teed OÜ, Goldenprize OÜ, V&K Auto OÜ, Ummacar OÜ, Tradilo OÜ, Nigula Piim OÜ, Duubel D, Taebla Vald ja Chevrolet Club Estonia.
Võistlusjuhend
Quickrent & Transfer OÜ lumerajavõistlused
laupäeval, 29. detsembril 2012. a
Taebla vallas Läänemaal
Kooskõlastatud EAL-s nr ______
Lubatud on EAL sõitjalitsentside ja rahvaspordikaartide omanike osavõtt.
Ei kehti RKAS Seesam kindlustuspoliis nr 7/32616.
Võistlus on registreeritud Taebla vallavalitsuses ja Lääne Regionaalses Maanteeametis
I peatükk
PROGRAMM
Laupäeval, 22. detsembril 2012. a avaldatakse võistlusjuhend
Esmaspäeval, 24. detsembril 2012. a kell 09.00 algab osavõtjate eelregistreerimine
Reedel, 28. detsembril 2012. a kell 21.00 lõpeb osavõtjate eelregistreerimine
Reedel, 28. detsembril 2012 kell 21.30 avaldatakse korraldaja poolt heakskiidetud osavõtjate nimekiri
Laupäeval, 29. detsembril 2012. a:
09.00-10.30 - registreerimine, dokumentide kontroll, võistlusautode tehniline kontroll
09.00-10.30 - võistlusrajaga tutvumine jalgsi
10.30 - võistlejate rivistus, koosolek ja võistluse avamine
10.40 - avaldatakse stardinimekiri ametlikul teadetetahvlil
11.00 - esimese võistlussõidu start
Eesmärk ja ülesanded
Populariseerida autosporti,
Selgitada välja selle võistluse parim sõitja,
Et noored saaksid arendada oma oskusi rajal, mitte tavaliikluses,
Arendada koostööd erinevate omavalitsustega ja arendada kohaliku külaelu,
Arendada noorte huviringi ja pakkuda neile tegevust autospordiga tegeledes,
Arendada noorte ettevõtlust ja propageerida koostööd kohalikus keskkonnas
II peatükk
Art. 1 Korraldaja
1.1. Võistluse korraldab MTÜ Nigula Auto- ja Motoklubi
1.2. Ametnikud
Võistluse direktor – Tajo Truuver, tel. 56752508
Võistluse juht – Kain Kivissaar, tel. 56863083
Sekretär – Maili Kõrgemägi, tel. 5072399
Peaajamõõtja - Maili Kõrgemägi, tel. 5072399
Meditsiinilise teeninduse ülem – Jaanus, tel. 53927913
Katsevanem – Vaiko Truuver, tel. 58134363
Tehnilise komisjoni esimees / võistluspargi ülem – Teno Kangur, tel. 56845466
2.1. Seeriavõistlused
2.1.1. Quickrent & Transfer OÜ lumerajavõistlused on 2013. a Nigula AMK talvekarika II etapp klassides J18, 4WD, 2WD naised, 2WD esivedu, 2WD tagavedu.
2.2. Võistluse korraldab MTÜ Nigula Auto- ja Motoklubi vastavuses FIA (Federation International de l' Automobile) spordikoodeksi ja selle lisadega ning käesoleva võistlusjuhendiga.
3.2. Võistlustrassi iseloomustus
Pikkus: a´ 3000 m
Minimaalne laius: 4 m
Maksimaalne laius: 10 m
Pinnas: 100% lumi ja jää
Raja servad ääristatud lume vallidega. Sõidusuund edasi ja tagasi.
Art. 4 Ajakava
Laupäeval, 22. detsembril 2012. a avaldatakse võistlusjuhend
Esmaspäeval, 24. detsembril 2012. a kell 09.00 algab osavõtjate eelregistreerimine
Reedel, 28. detsembril 2012. a kell 21.00 lõpeb osavõtjate eelregistreerimine
Reedel, 28. detsembril 2012 kell 21.30 avaldatakse korraldaja poolt heakskiidetud osavõtjate nimekiri
Autasustamine pärast võistlussõitude lõppu.
Võistluse ajakava, stardinimekiri ja rajaskeem avaldatakse võistluse ametlikul teadetetahvlil (ATT) hooldealas.
Art. 5 Võistlusautod
5.1. Arvestusklassid
5.1.1. J18 - auto mootori kubatuuriga kuni 1600 - kuni 18-aastased noored
5.1.2. 4WD - neljarattaveolised autod,
5.1.3. 2WD tagavedu - kaherattaveolised tagasillaveolised tänavasõiduautod
5.1.4. 2WD esivedu - kaherattaveolised tänavasõiduautod
5.1.5. Parimale veteranile auhind
5.1.6. Naised - naisvõistlejad kaherattaveolistel tänavasõiduautodel
5.2. Võistlusautod
5.2.1. Võistlusautod peavad vastama vähemalt järgmistele tingimustele: aku peab olema kindlalt kinnitatud, autos ei tohi olla lahtiseid esemeid, aknad peavad olema sõitude ajal suletud, karburaatoriga mootoritel nõutav õhupuhasti, kütusesüsteem peab olema tehasepoolne, kütusepaak originaal või kinnitatud metallist kanistris pagasnikus, kõik neli pidurit peavad töötama. Autol peavad olema töötavad turvarihmad ja korralikult kinnitatud tulekustuti (soovituslikult 2 tükki), auto peab olema kinnise kereehitusega, autol peavad olema terved ja läbinähtavad esimene ja küljeklaasid, tagumised klaasid peavad olema terved või asendatud pleksklaasi, pleki või muu sarnase tugeva materjaliga.
5.2.2. Võistluse ajaks on lubatud eemaldada varuratas, tungraud, tõkiskingad ja ohukolmnurk.
5.2.3. Tehnilist kontrolli mitteläbinud võistlusautot starti ei lubata.
5.2.4. Võistlusauto tehnoseisundit ja rehve võib kontrollida kogu võistluse vältel.
5.2.5. Kasutatavate rehvide arvu ei piirata.
5.2.6. Pukseerimissilmus auto ees ja taga on kohustuslik.
5.2.7. Võistlusauto ei pea omama tehnilist ülevaatust ega kindustust, auto ei pea olema arvel ARK -is.
5.2.8. IGASUGUNE PIIKREHVIDE KASUTAMINE ON KEELATUD!
5.3. Korraldaja väljastab igale võistlejale võistlusnumbri.
5.4. Korraldaja võib broneerida võistlusautol koha reklaamiks. Võistlusnumbrid ja reklaamid peavad olema autole kinnitatud enne tehnilisele ülevaatusele saabumist.
Art. 6 Osavõtjad
6.1. Võistlejad peavad mandaadis esitama:
6.1.1. Alaealistel noortel vanema või hooldaja osavõtu luba ja omavastutusleping.
6.1.2. olemasolul kehtiva võistlejakaardi või võistlejalitsentsi
6.1.3. sõiduki kasutusõigust tõendava dokumendi (vajadusel)
6.1.4. juhilubade olemasolu ei ole nõutav
6.1.5. Võistleja kirjutab alla omavastutuslepingule, alaealise võistleja eest kirjutab alla täiskasvanud vastutav isik.
6.2. Võistlejate sõiduvarustuse vastavust võistlusjuhise nõuetele kontrollitakse tehnilise ülevaatuse käigus.
6.3. Alla 18-aastasel võistlejal on lubatud osaleda kaassõitjata või kaassõitjaga, kes on eelnevalt mandaati esitanud vastava avalduse ja allkirjastanud omavastutuslepingu.
6.4. Ühel autol võib ühes klassis võistelda kaks võistlejat, kes mõlemad tasuvad osavõtumaksu.
6.5. Kui võistlusautoga osaleb kaks või enam võistlejat, tohib võistlussõidu ajal olla nähtaval ainult õige võistlusnumber. Ülejäänud võistlusnumbrid tuleb võistlejal sõidu ajaks kinni katta.
6.6. Starti lubatakse kuni 50 võistlusele registreerunud osavõtjat.
6.7. Võistlejatel on kohustuslik kanda pikade käistega riietust, kiiver peab olema terve ja ilma kriimustusteta, kinnaste kasutamine soovituslik.
6.8. Osavõtjad on isemajandamisel.
6.9. Osavõtja ei pea omama EAL võistlejakaarti.
6.10. EAL -i võistlejakaarti omavatele võistlejatele on võistlus treeningsõiduks.
6.11. Osavõtt alates 12. eluaastast.
Art. 7 Eelregistreerimine
7.1. Eelregistreerimine algab esmaspäeval, 22. detsember 2012. a kell 09.00 ja lõpeb reedel, 28. detsembril kell 21:00.
9.1. Võistlusrajaga tutvumine jalgsi või mootorita liiklusvahendil.
9.2. Stardijärjekord arvestusklasside kaupa vastavalt osavõtjate nimekirjale. Stardijärjekorra määrab korraldaja, see avaldatakse võistluspäeval ametlikul teadetetahvlil. Kõik võistlejad peavad reastuma eelstardi tsoonis vastavalt stardijärjekorrale. Hilinenud võistlejat starti ei lubata.
9.6. Kui võistleja ei stardi 20 sekundi jooksul, loetakse võistleja katkestanuks antud võistlussõidus.
9.7. STOP-märgi juures peatumise eiramine fikseeritakse faktikohtunike poolt. Rikkumist karistatakse vastavalt artiklis 14 toodud karistusmäärale.
9.8. Toimub kaks võistlussõitu. Lõplik tulemusel arvestatakse parimat aega. Korraldajal on õigus vastavalt ajakavale korraldada kolmas võistlussõit, mille puhul arvestatakse lõplikult kahe parema vooru tulemuste summat.
9.9. Sõidetakse edasi - tagasi süsteemiga. Raja lõpus on ümberpöörd.
9.9. Punkte arvestatakse vastavalt Nigula Auto- ja Motoklubi talvekarika üldjuhendi määratluste järgi.
9.10. Kõik tulemused vastavalt finišiprotokollile.
Art. 10 Vastulaused
10.1. Vastulause esitamise aeg 15 minutit pärast esialgsete tulemuste avaldamist ATT-l. Vastulause kautsjon 50 eurot.
10.2. Vastulaused mootori kubatuuri kohta võib erandkorras kohapeal vajalike mõõteseadmete puudumisel lahendada kolme tööpäeva jooksul pärast võistlust, õigustatud vastulause korral kuuluvad auhinnad hilisemale ümberjagamisele.
10.3. Kõik kulud auto kontrollimiseks ja transpordiks tuleb katta:
a) hagejal, kui vastulauset ei rahuldatud
b) kostjal, kui vastulause rahuldati
Art. 11 Autasustamine
11.1. Iga arvestusklassi parimat võistlejat autasustatakse karikaga, teist ja kolmandat kohta medaliga.
11.2. Võistlus on avatud lisaauhindadele.
V peatükk
Art 12. Lisasätted
12.1. Korraldaja jätab endale õiguse teha mõjuvatel põhjustel muudatusi võistluse toimumise ajas, kohas, ajakavas ja võistluse käigus.
12.2. Võistlejad peavad järgima kohtunike korraldusi kogu võistluse jooksul.
12.3. Võistlejate parklas on keelatud liikuda kiiremini kui 15 km/h. Kohtuniku poolt fikseeritud silmanähtava kiiruseületamisega kaasneb karistus (art 14).
12.4. Võistluse ajal võistlusautoga võistlusalast väljaminek rangelt keelatud. Rikkumisel karistus kuni võistlustelt eemaldamiseni.
12.5. Juhendiga mittemääratletud küsimustes lähtutakse kehtivatest määrustest ja tehnilistest tingimustest.
12.6. Faktikohtuniku otsus ei kuulu vaidlustamisele.
Art. 13 Vastutus
13.1. Võistluse korraldaja ja Eesti Autospordi Liit ei vastuta võimalike õnnetuste ja nende tagajärgede eest.
13.2. Võistluste ajal vastutab võistleja enda ja oma kaaskondlaste käitumise eest võistluspaigas. Võistluste käigus üles kerkinud probleemide, küsimuste või ettepanekute puhul võib võistluse kohtunike poole pöörduda ainult võistleja. Võistlussõidu toimumise ajal kohtunike töö segamine või takistamine on keelatud. Ebasportliku käitumise või kohtunike töö takistamise eest võistleja või tema kaaskondlaste poolt, kaasneb võistleja diskvalifitseerimine ja otsus edasikaebamisele ei kuulu.
Art. 14 Karistused
VJ Art 8. Osavõtumaks tasumata (stardikeeld)
FIA 15.1.3/5 Auto mittevastavus, dokumendid (stardikeeld)
VJ p 12.3. Lubatust suurem kiirus hooldusalas 2 korral (eemaldamine)
VJ p 9.7. STOP märgi silmnähtav eiramine 2 korral (eemaldamine)
FIA 3.3.6. Ebakorrektne, ebaaus või ebasportlik käitumine (kuni eemaldamiseni)
FIA 11.5,1/2 Tõkestamine, ebasportlikkus (kuni eemaldamiseni)
FIA 7.1. Kõrvaline isik autos (kuni eemaldamiseni)
FIA 15.1.8. Auto tehniline korrasolek (kuni eemaldamiseni)
FIA 18.1.9. Kohtunikele mitteallumine (kuni eemaldamiseni)
VJ p 12.4. Võistlusalast väljumine (kuni eemaldamiseni)
FIA 19.9. Raja vale läbimine (kuni eemaldamiseni)
VJ p 9.5. Valestart (+5 s)
VJ p 9.7. STOP märgi silmnähtav eiramine 1 korral (+10 s)
VJ p 6.5. Võistlusnumbri puudumine (10 eurot)
VJ p 12.3. Lubatust suurem kiirus hooldusalas 1 korral (20 eur)
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.