Aastaid tagasi olid berlingol uuest peast Michelini kvaliteetrehvid all,enne talve tuli uued papud osta, sest täiesti kulunud olid.Maksa edasi 2x rohkem oma nn kvaliteetrehvi eest.Huvitaval kombel sakslasel kõlbab baanil Nankangidega sõita,aga eestlane peab nn premiumrehviga sõitma.
Berlingo mehed on tavaliselt kõige kõvemad rallimehed.
Rehvidega on nii, et palju maksad, nii palju ka saad. Kulumine on üks paljudest rehvi omadustest. Paljud eelistavad mugavust ja pidamist kulumisele, kui tahad väga vähe kuluvaid rehve, siis otsi võimalikult vanad hiinlased. Lisaks saad nendega isegi berlingoga driftida.
No ei ole rehvidega teisiti kui kõigi teiste nö. "super" brändidega, ainult nime eest maksad lihtsalt suure protsendi asjale peale ja toodetakse nad kõik seal kus odav tööjõud.
Rahanat jägub, aga see ei takistanud ühe kallima otsa rehvidel kõveraks minemist! Muide maailma tuntuimad rehvitootjad nagu Michelin, Goodyear ja Continental toodavad oma rehve Hiinas.
Igaüks võib oma rehvide pealt lugeda, kus need toodetud on, aga nende kolme puhul kindlasti mitte hiinas. Vähemalt mitte need mis meie regioonis müüakse.
Asjalik artikkel muidugi, aga see ei veena põliseid firmakummardajaid.
Mis sellest, et ta ei tunne korralikult liiklusseadust, ei oska tulesid õigesti kasutada, suunatulesid kaasa arvatud, pargib nagu juhtub, liikleb oma reeglite järgi... ühesõnaga kõiges muus on üsna mõttetu tegelane, aga vot rehvid on viimase peal. Ta ütleb kolme meetri kauguselt kinniseotud silmadega, kas rehv on pehmest kummisegust või hiina müüri kividest tehtud ja mitme kilomeetri pärast see kõveraks läheb, punnitama hakkab ja ära kulub. Aga eks siin foorumites ongi sellised, kes igal alal ülipõjalikke teadmisi omavad. Huvitav vaid, et hoolimata sellistest tarkadest me ikka viie viimase riigi seas.
Internet on selline tore koht, kust iga inimene leiab oma veendumuste õigustamiseks "ekspertide" artikleid, isegi lameda maa kohta.
Teistele võin kinnitada, et ükski eestis müüdav uus conti, michelini ega goodyeari rehv ei ole hiinas tehtud.
Ilus hülgemöla see artikkel. Kas tõesti seal välja toodud rehvide erinevus oli ainult hinnas? Mõned aastad tagasi oli autolehes suur suverehvide test. Kõikide rehvidega tehti algselt pidurdamise katse kuival ja märjal asfaldil. Need pikkused liideti ja valiti välja vist 12 paremat järgmisteks katseteks. Kui ma õigesti mäletan, siis parima ja kehvema rehvi kuiva asfalti peatumisteekondade vahe oli üle kahe autopikkuse. Märjal veel pikem. Kui nüüd võtta, et ühtede rehvidega pidurdamisel kiiruselt 90-0, jääb surm 10+ meetrit kaugemale, siis tekib küsimus, et kas neil rehvide erinevus oli ikka ainult hinnas? Sama küsimus tekib ka talverehvide kohta. Muide, selle testi pidurduskatse ei võitnud mitte kallis Premium rehv vaid hinnalt keskpärane hankook. Üldarvestuses jagas 2-5 kohta. Loomulikult ostsin ma hankookid, mitte kõige kallimad. Samuti jälgin ma talverehvide teste ning eks siis sõltub, mis alla lähevad. Tavaliselt kipuvad odavad hiinakad kõvaks minema paari aastaga, mida kalli rehvi puhul ei juhtu. Kunagi sai michelinid alla ja sõitsin ikka sigakaua ja pikalt. 6 või 7 hooaega. Siis kulusid ära. Praegu on all Sava naast ja praegune 3 hooaeg jääb viimaseks, sest kevadeks on otsas. Praegu umbes 6mm jääki. Seega, ainult hinnas asi pole.
To kunnn.
Sa paistad kohe kõva kunn olema et tead kuidas keegi sõidab.Kui sa tahad 2x rohkem maksta,siis on see sinu valik.Igaüks sõidab sellega millega meeldib,ja sinu premiumrehv ei päästa ka kui keegi sõita ei oska ja pambusesse paneb.
"Google on oma otsialgoritme muutnud viisil, et need eelistavad suurettevõtteid väikestele. Suurima otsimootori haldaja on tänaseni väitnud, et midagi sellist nad mingil juhul ei tee. Samuti on Google edendanud suurte veebikeskkondade, nagu näiteks Amazon ja Facebook, nähtavust.
Google’i insenerid timmivad igapäevaselt algoritme, mis lisavad otsingutele järjest suuremal hulgal lisakihte. Nendeks lisakihtideks on näiteks isetäituvad otsinguvihjed (auto-complete suggestions), nõndanimetatud teadmistepaneelide kastid (otsingute kõrvale või alla ilmuvad seletustega kastid otsitava teema kohta), otsingute etteotsa lisatavad “esiletõstetud jupid” (featured snippets) ja valitud uudised."
Ma ei ole ka selle artikliga nõus, mismõttes on rehv sama hea?
Rehvitestid on väga ilmekalt näidanud, et premium rehvi eest tasub maksta.
Hankook on ka muuseas väga korralik firma, mida ma juba ammu austan ja mida võib osta, sealjuures ei ole Hankook sugugi nii odav ka, samas ei ole ka nii kallis.
See, kui odavad rehvid on populaarsed, ei tähenda, et nad sama head on.
Mis hulle pretensioone siin ikka tekkida saaks odavate rehvidega? Kuni ära ei lagune, seni pole ju suurt mingit pretensiooni esitada, kui just päris uisud pole.
Kehtib ikkagi põhimõte, niipalju, kui maksad, niipalju ka saad.
Paljude asjade puhul ma arvan teisiti, kuid rehvide pealt kokku ei hoia.
Alles oli Punase Sekundi saates väike rehvitest, mis näitas premium rehvi, heas valguses.
# Rehvitestid on väga ilmekalt näidanud, et premium rehvi eest tasub maksta.
Rehvitest on hea nii kaua, kuni leidub inimene, kes suudab seda mõttega lugeda ning sealt olulise välja noppida. Lõppnimekiri seevastu on koostatud keskmise inimese keskmise auto jaoks, kes sõidab ainult keskmiste teeoludega. Seetõttu on selle nimekirja järgi ostuotsuste tegemine ka keskmiselt tark ja ühtlasi ka keskmiselt loll soovitus.
Lihtsalt paar näidet:
- suvahiinakas ei võida kunagi rehvitesti, kuna need kipuvad olema lärmakad. Inimese jaoks, kes tarbib heliisolatsiooni omavaid autosid, ei oma see tähtust.
- maakas, kes sõidab enamuse talvest kiilasjääl, mõtleb sellele, kuidas teele jääda, mitte pidurdusmaa pikkusele, sest ta oma oludes sõidab nagunii kogu talve praktiliselt piduripedaali puutumata. Tallinna soolalagas sõites ei oma see samuti tähtsust, kui vähegi mõistlikku pikivahet hoida (ja sõita trajektooril ning kellaaegadel, kus seda on võimalik hoida).
- vähem kvaliteetne rehvisegu vananeb kiiremini. See on jällegi üks neist omadustest, mis pole oluline inimese jaoks, kes ühe hooajaga oma rehvid nagunii lõpuni sõidab või need enne järgmist talve nagunii maha müüb ja siis uued ostab. Tema jaoks ei oma tähtsust ka see, et 10 aasta pärast sama tootja rehvid kõik kiviks on muutunud ja on sõidukõlbmatud vaatamata legaalsusele seaduse ees.
Ma olen näinud igasuguseid erandeid ja eelistan samuti "premium" rehve. Aga teen hea meelega jälle erandi, kui see erand minu kasuks töötab. Rehviteste mõttega lugedes on neid erandeid tõepoolest lihtsam leida, aga millegipärast mitte pingerea esimesest otsast;)
Rehvitestides ei tule võit müraga, vaid ikka haakuvuses.
Rehvitestivõitjad haakuvad ikkagi oluliselt paremini, samuti tähendab märkimisväärselt lühem pidurdusmaa ka muidu paremat haakuvust.
Seda enam, et tehakse ka juhitavuse katsed jne.
Neid, kes rehvid ühe aastaga ära sõidavad on ilmselgelt vähe, olen nõus, et neile pole odavate rehvide kasutamine nii suur kaotus, aga endiselt saavad nad kehvema haakuvuse ikkagi, märkimisväärselt.
Enamik sõidab ikkagi ühtede rehvidega mitu aastat.
Minu jaoks on rehvi puhul number 1 tema haakuvus libedaga, eriti jääga, aga lumega peab ka hea olema.
Samuti tahan, et naelad püsiks hästi sees ja rehv säilitaks kaua oma omadused, sealjuures ei kuluks naelad nii kiirelt.
Ühtlasi sõidan ma talvel vähem, kui suvel ja nii võin ma korralikke premium naastrehve kasutada näiteks 7 aastat.
Ostes uurin alati tootmiskuupäeva, mis oleks sama aasta oma ja võimalusel ka uuem nädal.
Mistõttu ongi antud hetkel mul järgmine sügis rehvivalikus 3 rehvi,
Testivõitja Michelin X-ice North 4,
Hankook Winter I*Pike RS2 W429
ja Continental IceContact 3.
Eks ootan ära ka järgmise aasta talverehvi testi, kas see muudab valikut.
Minu üks suurimaid vaenlasi liikluses on must jää, mistõttu pean väga hea haakuvusega rehviga sõitma, mis ühtlasi ka säilitab oma omadusi hästi.
Õnneks käitub ka praegune auto libedaga väga hästi, mis teeb asjad kergemaks, raske madal auto ja muidu hästi teelseisev, pluss esivedu
kui talverehvid lähevad alla oktoobri keskel, siis enamus aega sõidetakse soolamärjal asfaldil, millel põhjamaine talverehv on 80km/h tunnis oluliselt halv pidurdamisomadustelt; ka suunaomadustelt - vahemaad kuni kolmandiku pikemad.
Nüüd küsimus, kui inimene sõidab detsembrini õhtusel pimedal ajal maanteekiirustega, siis kas parem oleks all hoida rehve, millega saab jaanuarisulades (vanasti detsembrisula) ja märtsi teisel poolel sõita külavahel 70+ km/h või rehvidega, millega saab jalakäijaist ja põtradest mööda/kõrvale sõita (Raplamaal sõitis joodik naise surnuks stiilis uudised).?
Mul on tagaveolisel sõiduautol Sailuni naelrehvid all olnud 3 talve. Ning kõlbavad küll, ainus erinevus, mida ma võrreldes nn traditsiooniliste rehvitootjate toodetega olen märganud, on see, et Sailuni rehvidel haardevõime kõigub sõltuvalt temperatuurist päris palju.
Rohkem kui 10 plusskraadi ja rehvid on ohtlikult libedad igal teekattel. Kuiva või märja asfaldi pidurdusmaa peab ohutuse nimel kahega korrutama, muidu on tagant otsasõit kerge tulema.
Temperatuuridel ca 3-4 kuni 9-10 kraadi on pidamine ennustatavalt libe, st kohalt minnes üle 3000 pöörde vajutades (v8) kaotavad rattad pidamise, samuti järsemates kurvides tekib mitte väga palju suurema kiirusega (+25km/h üle märgil oleva) alajuhitavus ja auto libiseb vastassuunavööndisse/teelt välja. Suverehviga püsiks auto rehvide kriginal veel oma sõiduvööndis.
Temperatuuridel alla 3 kraadi ja miinuskraadidel toimib rehv nagu normaalne talverehv, mitte midagi pole pidamisele ette heita ei lumes, jööl, ega kerge plussiga kuival või märjal.
Ühegi lääne talverehviga ma pole selliseid astmeid näinud. Rehvid peavad edukalt igal temperatuuril. Isegi lamellitud korea m+s tähistuseta mudarehv ei käitu nii
Ilus lohutus neile, kes vaatavad vaid lõppsummat ning saavad ainult kinnitust, et kõik rehvid on samad, ainult hinnavahe. Kui sa ei oska neid teste lugeda ja seda sa ei oska, sest ei suuda loetust aru saada.
Pidurdamine jääl, 30km/h kuni 5km/h
Michelin X-Ice North 4 - 17.1m
Sailun Ice Blazer WST3 - 39.6m
-----------
Kes ütleks, et vahet ju pole või on tühine??? Rootsi autoajakiri Vi Bilägare kuulutab need täielikuks pasaks ja talvel mittesoovitatavaks. Juba enne testimise algust oli neil pilt selge selle õud-kummiga!!!
Kõigest paari Bocki aastas joomata jätmine võimaldaks osta parimad rehvid nende tapjate asemel... rehvid ostetakse ju 4-5 aastaks...
Või miks te neid ostate?
Ilmselt sõitsid nende rehvidega tuhanded juhid üle maailma, aga ilmselt on nad juba tänaseks surnud, sest selline pikk pidurdusmaa tapab täiega. Ja sailun toodab neid rehve nüüd ainult lattu seisma, sest keegi ei julge enam osta.
no vene ajal sõideti ka, jah, aga täna pole see nagu enam ju õigustus. siis ei olnud valikut. nüüd on.
ja kui mõni automüüja paneb tehasest uuele alla turu odavamad pastlad, siis nii lihtsalt on müügistrateegia. juhile jäetakse võimalus ise rahakotile sobivad parimad rehvid välja valida. simple as that.
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.