Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: MAANTEEL SABAS SÕITJAD.

18:25 26.05.2014
63amg (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
robustselt arvutades.kui sina töristad 80-ga ja mina 100-ga)10 üle),siis Narva-Tallinn edasi-tagasi otsal tuleb vahe u. tund aega.st.sina loksud praktiliselt sellel trassil tund aega kauem,mis tegelikult on üsna palju.
09:55 27.05.2014
kala557 (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Selge värk.. järgmine kord mõõdan GPSiga oma spidoka kiirusenäidu ära, et süda rahulikum oleks ning võtan siis veidi hoogu maha kui mõni veel vilgutama kukub. Siiamaani ei osanud mõista, mis ma teistmoodi tegema peaks kui sujuvalt oma kiirusega kulgeda..
11:01 27.05.2014
. siidiussile (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Kui sina iga tõusu peal oma hoo maha lased, pidurdad sa üldist ühtlast liiklusvoogu ja tulemuseks kolonni lõpus ilged kiiruse tõstmised -aeglustamised pluss närvilised möödasõitjad. Ehk tunduvalt rohkem ohtlikke olukordi. Teiseks ei tule sul sealt erilist kütusesäästu, sest püsikaga tõusul rohkem kulutatud kütus hoitakse kokku langusest alla sõites. Sinul langusest alla sõites ei tule seda kütusesäästu nii palju, sest auto hoo kogumiseks on ikkagi rohkem kütet vaja kui eelnevalt kogutud hoo säilitamiseks. Väga väike vahe tuleb sisse, kui tõusu lõpu eel õigeaegselt mootori võimsust vähendada ja massi inertsi arvelt kübeke säästa. Aga see viimane on suure massiga rekkamaailmas, kus navi tarkvara järgi juba auto ise juhtplokkide koostöös selle optimeerib. Väikese autoga ja meie lauskmaal võidad sa olematu koguse kütust oma tõusujutuga.
11:48 27.05.2014
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Ei tule mingit tundi aega ajavõitu ja sajaga eestis sõita ei võigi. Venid ühe taga kaotad 10 sekundit venid teise taga kaotad 10 sekundit jne. Vahepeal on ristmikud kiirusepiirangud ja keskmine ikka 75km/h aga noh ega seda keskmisele eestlasele selgeks ei tee. Tema sõidab terve tee sajaga. Stardib nullist sajani 3 sekundiga jne. Mis sest et endal on vana ja mittekorras auto mis vaevalt liigub.

Mis puudutab mäest üles sõitu siis jah kütusekokkuhoid väikse autoga ei ole märkimisväärne. Aga auto kulub ka vähem kui koormus käigukastile ja näiteks pooltelgedele tõusu ületades väiksem. Kõik on väiksed asjad aga ei maksa siinkohal unustada et kõik suured asjad saavad alguse väikestest!
13:06 27.05.2014
vhncv (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Kus Eestis tõusud on? L- Eestis on mõned künkad, aga see on ka kõik.
15:26 27.05.2014
kle siiiidiuss (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
siis ei saa ju üldse autoga kohalt võtta- käimar ja poolteljed kuluvad iga päev mis hirmus.
17:18 27.05.2014
R.K. (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Gaasipedaali andurid ja reostaadid kuluvad ka. Nii et, mõtlemise koht kokkuhoidvale inimesele. Tihti on see pisike vidin kordi kallim, kui üks robustne veovõlli kuul-liigend. :)
18:04 27.05.2014
looder23
Re: Maanteel sabas sõitjad.
tule taevas appi... juba hakatakse pooltelgede ja käigukasti pealt kokku hoidma, lükates käekõrval autot mäest üles, et muidu mootor, käigukast ja auto üldse kulub. ei no mida säästu. miks sa üldse siis auto ostsid? see kulumine võttis ikka tükiks ajaks sõnatuks.
19:12 27.05.2014
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Autot ju vaja tänapäeval. Säästlikult kasulik sõita sest kütte kokkuhoid ja auto kulub ka vähem ja peab siis paarkümmend aastat vastu ka. Kokkubtasub ju hoida siis saab ülejäägi mujale investeerida.
20:03 27.05.2014
kpl (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
püsika eesmärk polegi säästlikkus vaid pigem ikka mugavus.maanteel peab küll lootma, et siidiuss ees ei sõida.
15:30 28.05.2014
maaks
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Internetil on see puudus, et ei saa aru kui tehakse nalja või ironiseeritakse. Ma siiralt loodan, et siidiuiss teeb nalja.
22:01 28.05.2014
TK (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Rong lükkab sürgavere mäe otsas veo tagant ära ja veereb vabalt viljandisse, 12 km. Inimestel pole neid säästliku sõidu nippe vaja teada, kui on elektriautod. Pidurda või kiirenda palju tahad, mäest alla laeb akusid.
23:06 28.05.2014
audi_a6_v6
Re: Maanteel sabas sõitjad.
to: TK

Igal asjal on kasutegur, seega on su jutt jama elektriautode kohta.
01:47 29.05.2014
TK (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Bensukaga on nii, et ökosõidu võtted lähevad aeg ajalt ekstreemsemaks kuni LE rikkumisteni välja. Diislitel olgu kuitahes öko, ikka kisub sinna sinise man. Mõlemad minu enda kogemused
08:33 29.05.2014
jarru (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Mitmed siin arvavad, et hakkan jälle oma autot kiitma ja annan sellistele võimaluse minu nime nähes mitte lugeda postitust. Aga õelda tahtsin seda, et ei ole vaja selleks seadusega vastuollu minna, et säästlikult sõita. Sinise kasutamine teeliikluses seda ju on. Paljudele kindlasti paras üllatus, aga bensumootor gaasiküttel LPG võtab vähem raha, kui sinise küttega diisel. Mõlemad mootorid on 2,0 mahuga.
11:30 29.05.2014
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Minu järel on hea ja turvaline sõita kui hoida nõuetekohast pkivahet!
Aga väga paljud ei tea pikivahest ega selle pikkusest sõltuvalt kiirusest mitte kui midagi...
Ei no valget saab ka ju euroga kätte kui mõne transpordi firma arvele võtta neil käibemaksuta käes kõik. Paljud transpordi firma juhid ja liikmed võtavad otse tanklast või lasevad hiljem veoautost välja kanistritesse või otse sõiduka paaki , et käibeka võrra odavama küte saada. Gaasiga on nii ja naa. Põhimõtteliselt jah saab gaasiga odavamalt kui hästi regullitud aga kas klapid ja kolbed sellele valule vastu peavad pole kindel. Neid gaasiga põletatud klappe ja kolbesid juba üksjagu põletatud. No ja siis on veel soodne vesinikuga sõita kui mõnes keemiatehases tutvusi on ja vesiniku auto käepärast. Elekri võrridega on see pull, et tehnika ja akude amortisatsioon sööb selle pealtnäha odava kilomeetri hinna ära. Pluss veel see energia mis kaob ülekandeliinides ja ega elektrit ka niisama ei tule. Selle saamiseks samuti põletatakse fossiilseid kütuseid. Eks kõige odavam ja rohelisem ole jala käia või jalgrattaga. Või üldse mitte liikuda sest jala või rattaga liikumiseks on ka vaja energit ja ega toidu tootmisems ja transpordiks kulutatakse samuti tohutult fossiilseid kütuseid. Te kujutate ette kus maal on hispaania ja sealt veetakse siia kartulit ja sealiha. Kas see on normaalne või? Kas siin maad vähe, et oma rahvas ää toita? Ma saan aru, et banaan siin ei kasva ja seda ehk tuuakse sisse teisest ilma otsast. Aga kartul ja liha! Absurd poliitika!!
19:58 29.05.2014
jarru (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
siidiuss----tee nüüd uus teema eesti põllumajanduse väljasuretamisest ja too samas süüdlased valguse kätte.
08:32 30.05.2014
jarru (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
siiidiuss, sul nüüd pikemalt seletamist siin, võta pea põhu alt välja. Millal gaasiga sõites klapid ja kolvid läbi peaks põlema? Jälgisin sõbra autot mitu aastat, enne kui julgesin ise gaasi peale panna. Ja sõbral ei olnud autoga probleeme läbisõidul 92500, kõik sõidetud gaasiga LPG. ootan vastuseid, ja automarki, millel siis gaas mootorit lõhub. Miskipärast arvan, et vastust ei tule?
11:17 30.05.2014
ˇ (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
internet on infot täis- otsige ja lugege. gaasi puhul on põlemisprotsess natukene teismoodi ja see mõjutab ka klappe ning mootoritel, kus pole hüdrotõukureid, kasutatakse spetsiaalselt õli, mis sisselaskesse suunatakse ja see kaitseb klappe ja klapipesi (valve saver oil). ka mootoriõli osas on gaasiseadmete puhul omad soovitused. see, et jälgid mingi sõbra autot või kuuled küla pealt, et kellelgi läks mootor peeti, ei anna mingeid teadmisi gaasisüteemide osas ja ei anna mingeid argumente netis lõksutada. otsige ja lugege ning saage targemaks. lolli käes läheb igasugune asi katki.
15:54 30.05.2014
Tuudur
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Vanade autodega (kus plii oli klappide määrimisel olulise tähtsusega), võis tõepoolest gaasi kasutamine klappidega ja rõngastega midagi halba korda saata, samas uuemate sõidukitega, mis nagunii sõidavad pliivaba bensiiniga, seda enam ei saa juhtuda.
Vähemalt minule tundub, et see "valve saver oil" on midagi analoogset kütusesäästmise tablettidega.
16:51 30.05.2014
ˇ (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
palun tee omale selgeks, mida see õli seal teeb. pole vaja oletada ja teha asju maha kui midagi ei tea.
17:18 30.05.2014
jarru (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
mul pole arvutis seda linnukest, aga asendab siis
to: *---kas räägid maagaasist või LPG-st? nende põlemisprotsess on jah erinev ja maagaasi jaoks toodetakse spets mootor juba tehases. LPG on aga toodetud bensiini baasil. Petrol Gas on veeldatud olekus ja teatavasti ei ole see petrool, mida veeldatakse:) Ja see gaas ei pese õli silindri seinalt maha, mis pikendab mootori ressurssi. Vaata, millise hooga ehitatakse gaasijaamu, see ei ole odav lõbu. Kas nad ei ole asja uurinud sinu meelest? Ega keegi ju sulle pole odavat kilomeetrit vägisi pähe määrinud, et siin ärritud. Sõida oma sinisega , mina ju ei karju siin, et pole sinisega ilus teisi maksumaksjaid solvata? Mul juba tegelikult ammu tunne, et pole vaja pead vastu müüri lüüa pidevalt, aga kummaline, et see võib isegi meeldima hakata ja sõltuvust tekitada:)
18:19 30.05.2014
ˇ (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
ma ei saa aru mida sa jaurad minu kallal? ma väitsin, et gaas (LPG,CNG) põleb natukene teistmoodi kui vedelkütus ja klappide kaitseks, kui puuduvad hüdrotõukurid, kasutatakse spetsõli. miks seda on vaja just ilma hüdrotõukuriteta klappide puhul, jääb teil targutajatel välja uurida.
ja mis on siis sinu arust maagaasi mootoris nii erilist, et seda just tehastes toodetakse?
19:10 30.05.2014
. linnukesele (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Katsu pulss maha saada, loe eelnev ilma isiklike emotsioonideta läbi ja siis katsu aru saada, milles sinu probleem on. Inimesed küsivad abi, kui sa oled ka tegelikult kompetentne selles valdkonnas, siis oleks viisakas ka teisi harida, mitte pritsida fraase"jääb teil targutajatel välja uurida"või"lugege ja saage targemaks". Loodetavasti saad ka ise aru, et ka sa ise peaksid arukamaks saama. Ole nii kena ja palun hari meid. Neid sapiseid enesekindlaid vendi on terve foorum täis, tõelised eestlased.
20:54 30.05.2014
jarru (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Seda teavad gaasiseadme paigaldajad täpselt, mis mootor vajab klappide jaoks lisaõli. Ma ei uurinud, miks minu autole ei olnud seda vaja, öeldi ainult et duralumiiniumist klappide puhul ei panda. Surugaasi kohta äeldi, et miinuseid on rohkem, kui positiivset ja nemad panevad ainult LPG-d. Muidugi on net inffi täis, kas kõik ka tõene, see iseasi. Seepärast oleks hea, kui toetutaks oma kogemustele siin seletades.
21:42 30.05.2014
ˇ (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
sapiseid enesekindlaid?
pigem on asi niipidi, et mingeid teadmisi omamata kukutakse targutama ja kõike ning kõiki maha tegema. targaks ei saada naabrimehe autot jälgides, targaks ei saada, kui vaid võetakse teadmiseks mingite paigaldajate jutt duralumiinium klappidest, targaks saadakse ise infot otsides ja lugedes. oma tütrele räägin kogu aeg, et targaks saad lugedes, mitte telekat või arvutimänge jõllitades. ta veel lapseohtu, seega on multikad esialgu huvitavamad kui tõsisemad tarkused.
kõike ei saa ega viitsi kogu aeg ette nämmutada nendele saamatutele, kes vaid vigisevad ja kuskil saunas kuuldud tõdesid reprodutseerivad. trükkige üks sõna otsinguaknasse ja leiate infot. sellest infost leiate mõne muu sõna, mille samamoodi otsinguaknasse trükite jne jne- info laekub kild killu haaval ja on kordi kasulikum kui mingi foorumis pläägutamine või õllepudeliga teleka ees lösutamine. juba eelnevalt mainisn- valve saver oil- sealt edasi hargneb suur ja lai gaasi- ning mootorimaailm. ainult googelda ja loe. kui muidugi keeli oskad. teine lause veel: valve seat recession. miks ta on, mis ta on, kas hea või paha on- kõik see info on netis saadaval. selle asemel, et minu kohta negatiivseid kommentaare kirjutada, võiks aega kulutada enda harimiseks. siis ehk oleks võimalik kuskil töökojas õlinäpule miskit ka vastu öelda, muidu jäädki uskuma iga ta sõna, mis ütleb. ja usud ka töö või teenuse lõpphinda ning maksad mõnuga, uskudes, et õlinäpp on sinust targem.
21:47 30.05.2014
sitrus* (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Mis gaasiteema,teema on sabas sõitjad.Gaas on pliidi põletamiseks.Kui maanteel 90 alas sõidad oma püsikaga või millega 94km/h,siis tead et sul asjad valetavad ja su kiirus on ~87 km/h.Rekka kiirus on 90 piirajas ja kui sa jukerdad mingi 88ga,peab pidevalt kui pole möödamineku võimalust gaasiga mängima edasi tagasi.Pane püsikas 100 peale või lase veokas mööda.
13:23 12.06.2014
MB (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
No nii kont jälle järamiseks, eile siis Tartu trassil rahulikult püsikaga 100 km/h, tegelik kiirus 97 km/h (mõõdetud), istus sappa mõni meeter stangest jaapani ime Suzuki ja nii rohkem, kui 5km, sai siis pidurituld näidatud, tõmbas kohe paariks minutiks vahe sisse ja siis jälle nagu lammas stanges kinni, lõpuks otsustas teosammul mööduda ja ennäel blondu emane nina vastu esiklaasi silm ruutus.
Jõudis siis kahe rekka taha ja mõistus sai otsa, läksin siis omateed, blondu jäigi rekka ahtrit imetlema.
No ma ei saa sellistest aru, kui kargab mõni metsloom teele ega selline stange-nuusutaja ei leia siis pidureid üles.
13:44 12.06.2014
sitrus* (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Rekka võib põhjapidureid tallata,stangenuusutaja saab õrna varbaotsaga ennast pidama.See kuna rekka blokkima hakkab on tulevikumuusika.
14:53 12.06.2014
MB (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Rekka pidurdamisest mul savi, ma muretsen ikka enda auto stange pärast, arvan, et selline blondu ei jõuaks isegi kiljatada ja peast kinni haarata, pidurdamisest rääkimata.
15:31 12.06.2014
Siiiidiussi (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Jah eks ta nii on. Sellest kisast saan ma veel kuidagi aru kui ees sõidab aeglane sõiduk. Aga see on jah juba väga imelim kui eesolev sõiduk sõidab niigi pisut kiiremini sijs mida asja on teistel veel sabas sõkkuda. Umbes nii tuleb välja et mis ühele lubatud see teisele keelatud. Ah eks liiklus ja terve eesti on lambaid täis. Vaata ja imesta mis iga päev me ümber toimub. Ei oska varsti enam nutta ega naerda selle üle:)

See suzukiga blond on ehe näide. Hea küll naisterahvas anname andeks. Aga ikkagi. Kui pead end kõvaks kiiresti sõidumeheks siis ole ka seda ja oska veoautost ka mööduda. Eks see hea näide kuidas inimesed hindavad end üle. Ega autosõit ei ole ainult gaasipedaalo tallamine.

Ülakomalinnuksega nõus. Targaks saab jah lugedes. Mitte kuulates mida õlinäpud ja muud töölised räägivad. Muidugi tasub nende jutt ära kuulata ja neil võib ka õigis olla. Aga pimesi kellegi juttu uskuda ei saa. Küll juhuseid kus poolt usud ja saad veel sellestki poolegs petta. Nii, et jah. Kui midagi teada saada ja sellele kinnitust saada tuleb asja kohta lugeda ja analüüsida erinevaid väiteid. Kui kuualata, et näiteks naabrimees ütles, et kamazi öli on opel astra ecotec mootorile parim kuna tema juba 100km maha sõitnud siis selle suhtes tasub olla skeptiline.d
16:06 12.06.2014
aga jalgsi saab ka ja ... (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
mõnel on tugevad kompleksid kui tagasõitjad juba häirivad. hälbest annab tunnistust juba see, et siia tullakse oma haiguslikest asjadest halama.
12:17 13.06.2014
n. (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
viimasele

mitu korda sulle tagant sisse on sõidetud? sinu kommentaari järgi võib julgelt oletada, et 0 korda.
12:58 13.06.2014
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Mis kmpleksid? Kas raske on siis hoida õiget pikivahet? Ega selle sabas sõitmisega kiiremini ei saa kohale. Mis siis on selle sabas sõitmise point? Möödasõit on ka ohtlik sabas söites sest nähtavus piiratud. Aga ega inimesed lihtsstest asjadest aru ei saa:) see pkivahe nõue on endi huvides. Saage aru ku eesolev auto mngil põhjusel teeb äkkpidurduse kas olete kindlad et saate sama hästi pidama ja jõuate reageerida. Vaevalt küll. Seega endi huvides hoidke vahet, kui sisse sõidate olete ise süüdi ja remondite ise oma kulu ja kirjadega oma autod. Eesoleva auto remondi maksab teie kindlustus. Ja kui eesolev juht meelega pidurdab et autole tagumise otsa remonti saada või kindlustusest hüvitist. Siis ka see on argument miks hoida pikivahet! Pole aru saanud mis kompleksid neil sabas sõitjatel on. Aganoh üks sort lihtsalt on selliseid.
14:43 13.06.2014
massinamiis (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Veider värk nende möödasõitude ja sabassörkijatega. Laias laastus on kahte sorti tegelasi, ühed tulevad hooga, kiirust vähendamata sõidavad mööda ja kaovad oma teed....õiged mehed! Neil kulub möödasõiduks 300meetrit kõigest.
Teine haige seltskond aga tuleb samuti hea hooga, sõidavad sulle tagastangesse kinni ja siis hiilivad nurgatagant kuna mööda saaks......ja kui nendearvates on õige aeg mööda pürstida siis rabavad rooli järsult vasakule, ja sinna koolevadki, sest kasvanud tuuletakistus suretab nende künad.....pikkamisi venitavad lõpuks end mööda, järel kajamas igasugu ...matid ja akendest käivad sõrmed ja varbad välja.....üks äraütlemata ettearvamatu seltskond, neil kulub möödasõiduks mitu kilti ja mitu ohtlikku olukorda.
15:05 13.06.2014
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Sellised matid jne mehed ongi need kõige hullemad. Tegemist on meditsiinilise kontingendiga ja load ostetud arvvatavasti lambakarja eest.
15:09 13.06.2014
küünik (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
aga lase ta siis mööda, massinamees!
ikka tundub mulle, et igal pool mujal maailmas püüab möödutav mööduja elu võimalikult lihtsaks teha. loogiline ka, möödasõit kui potentsiaalselt ohtlik manööver tuleks lõpetada võimalikult kiiresti. aga meil tuleb ego meelde alles siis, kui keegi kiirem tagant tuleb. teeme kõik võimaliku, et see protsess ikka mõlemale piinarikas oleks.
mida aeglasem auto, seda lähemal keskjoonele... jällegi... kas sõidame ainult joone järgi või vahel tulevad peeglid ka meelde?
liiklusseadusesse ei saa kirjutada moraali teistega arvestamisest, aga kunagi oleme ju kõik kuulnud, mis viisakus on?
15:13 13.06.2014
d2t5 (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
tagant sõidetakse sisse ikka neile isehakanud "politseinikele" kes pidurdavad ja sidurdavad kui keegi ei peaks sõitma nende meele järgi.
15:49 13.06.2014
Siiiidiussj (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
No mis suitsukate nüüd. Ega see sabas sõitmist ikka olematuks ei tee ja olgu see eespoole olev auto vasaku vöi parema joone ääres. Ühtmoodi sabas ollakse kinni ikka:) mõtlemises on asi. Õige on mõelda nii, et hoian pikivahet. Ja kui on nõutud pikivahe siis pole absoluutselt mingit vahet kas eesolev auto on vasaku või parema joone ääres. Parem ongi kui vasaku ääres. Sest siis on eesoleval autol ka kuhugi veel sõits kui tagumine ei oska või auto lahjaja ei jõua sõita:) muidu peaks paremasse aäerde hoidev sõiduk kraavi sõitma kui mingi jama ja möödasõitja ei tee möödasõitu vastassuunavööndis. Ise söidan ka alati enda vööndis. Ja mul omalgi kitsas. Lase veeel möödasõitja ka enda vööndisse osaliselt siis jääb mul omal veel vähem ruumi:) vastassuna vöönd on sama lai ja seal saab edukalt mööda sõita. Rool on käes ja pedaalid jala all. Milles küsimus? Ruumi sõitmiseks küll. Eiolevaja üksteisel seljas elada.
15:50 13.06.2014
jarru (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
küünik----Kuidas ei ole liiklusseaduses kirjas teistega arvestamist? Ma ei hakka selle para numbrit otsima, aga eraldi on ju veel välja toodud vähemkaitstud liiklejatega arvestamine ning omakorda laste kohta. Ehk meenub?
Muidugi viisaka liiklusega lähim piirkond meile on Soome, kui muidugi mitte tähele panna eestlasi ja venelasi, kuid ka neil võetakse seal hüppamise isu kähku ära.
19:40 13.06.2014
massinamees (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Püüan alati neid sebijaid mööda avitada, kaovad kiiremini jalust ( kusjuures, mitte alati, umbes pooled jäävad ette kulgema, või pööravad kuhugi), lihtsalt, nad ei sõida mitte kiiremini, vaid PEAVAD ees sõitma.
Üks pisike asi veel, kui ma olen mõne " hädalise" mööda avitanud suunatulede vilgutamisega, siis tänada oskavad üksikud vaid.....
12:19 16.06.2014
v6imalik- (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Olen tähele pannud, et Tallinn-Tartu mntl paljudele lihtsalt meeldib mööda sõita. Selleks varutakse aega, sõidetakse sabas, tõmmatakse paremale ja vasakule, et paremat ülevaadet saada vastutulevatest autodest. Vahet ju pole, et ka minu ees on 5 autot, mis on kolonnis ja oma 1.2 L Clioga nagunii 5st autost korraga mööda ei sõida. Siis sõidetakse nina ette. Ajuraasud on puudu paljudel.
13:23 16.06.2014
R.Jeremy (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Eile, tulles Haapsalust mööda vana mnt Tallinna poole, oli ühel audil ja bmw vaja
minust ja minu ees sõitvast 5 autost hirmsasti mööda sõita kõige käänulisemal kohal. Pärast jäid nad muidugi minu ette konutama ja pidin neist mööduma. Vot nii on lood.
13:44 16.06.2014
karvanejakole
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Jeremy, äkki sõitsid algse 80 asemel hiljem 100-ga? Üsna paljud avastavad kellegi möödasõidu hetkel, et sõidab aeglasemalt plaanitust ja siis kiirendab.
14:14 16.06.2014
E cdi (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Nii ta on, möödasõitja äratab uimased ülesse. Ise üritan nendest 80-95 km/h (järelikult neil puudub CC) liikuvatest kiirelt mööduda, et saaks püsikaga rahulikult kulgeda.
14:27 16.06.2014
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Cc on möttetu. Minu jalg on täpsem kui mingi cc. Söidan stabiilselt 85km/h. Oli selline juhus. Sõitsime pärnust riiga. Minu ees mingi 4 sõiduautot ja paar veoautot poolhaagetega. Kiirus oli nöks üle 90 seekord. Vastu tuli ka sõiduautosid ja veoautosid. Ja siis mingi landcruiser ja x5 ilmusid kaugelt seljatagant. Mis siis toimus nad ei söitnud mitte minu ega minu järelolevate järel. Vaid lendasid umbes 150 km/h toorelt peale. Osad vastutulevad autod kaldusid paremale teised jäid keset teed sõitma. Maasturid lendasid slaamomina nii keset teed kui pooleldi maanteekraavi mööda toorelt mööda sellisse mõnusa kivirahega. Sain ka möned kivid aga tuled klaasid jäid terveks. Nii et ei ole need aeglaselt egs sabas söitjad veel köige uullemad. On veel hullemaid kaskadöre keda ei huvits üldse miski.nad lihtsalt söidavad ja kõik ülejäänud on nende jaoks tühi koht. Kahjuks ma ei vilminud seda kõike aga päris jöhker liiklus on...ma ei tes kas tegid võidu või ajasid üksteist taga. Aga seline asi oli.
14:38 16.06.2014
audi_a6_v6
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Siidiuss, CC ei ole mitte konstantne gaas vaid on konstantne kiirus, sinu jalal ei ole sellele mitte midagi vastu panna, peaksid liiga pingsalt spidomeetrit jälgima, et suudaksid sarnaselt CC-ga sõita. Jala abi on aga vaja siis, kui soovid ka natuke järsemast mäest alla minnes sama kiirusega sõita, siis pead piduriga aitama ja peale seda uuesti resume vajutama, enamasti aga ei ole tol hetkel see +5-10 km/h midagi hullu.
14:47 16.06.2014
R.Jeremy (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Ei sõitnud 80-ga , vaid sõitsin kiiremini kui lubatud on seal. Aga mööda oli neil vaja millegi pärast sõita ja siis ette tillerdama jääda.
15:58 16.06.2014
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Ega siis oluline polegi ju sõidukiirus. Oluline on teistele nö ära panna, et vot mina olen eespool ja enda arvates kövem sõidumees. See on kompleksi asi. Tavaliselt väikse emmiga meeste probleem.
23:56 16.06.2014
Kd (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Millegi pärast see väike till tundub rohkem audide ja bemmide omanikel olema, kuna nende ego ei lase kuidagi normaalselt sõita, vaid pidevalt peab tõmblema! Hiljuti demonstreeris 2 audi juhti oma tilli pikkust väikese võidu kihutamisega. Nimelt ei mahtunud ühele ahvile pähe, et kui keegi 50 alas temast ammu pikalt ees olles pisut kiiremini sõitis, siis pidi ta nii umbes sajaga per#e trukkima, nagu vana pede, kuni lõpuks tallas kahe jalaga ja ise kätest värisedes, oma gaasi pedaali nii põhja, kui suutis, kuna higistades ta must möödus 70 alas. Mul nägu naerul, kuna omajagu tsirkust sai ühe skisofreeniku näol. Mul pole just kõige aeglasem pill, kuid reeglina ma provokatsioonile ei allu ja las pärdikud tõmblevad enda puurides, arvates, et panin nüüd ära.
00:23 17.06.2014
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Oh ei ole see väikse tilli probleem auto margis ka kinni. Asi on mõtlemises. Osad lihtsalt peavad mööda saama. Te teate seda väga hästi ja olete kõik kogenud. Sõitke 90 alas 100ga ja varsti on keegi sabas kes arvab, et tema võib 110ga sõita. Võtad näiteks sappa ja varsti ilmub vaatevälja keegi kes arvab, et tema peab 120ga liikuma. Sõidetakse igasuguste risudega ja kiiresti. Igasugused rondid ja vanad kaubikudki vuhisevad 120ga maanteel. Mõned nii otsas, et must jookseb pidevalt ja mootor teeb oma viimaseid hingetõmbeid aga omanikul on nii väike, et peab autost kuidagi juurde saama emmi pikkust ja kiirelt mööduma. Sõidetakse kiireti ka uute ja kallima otsa autodega. Eks probleem ole ka selles, et autod lähevad järjest võimekamaks ja nõuavad paremaid teid. Kiirusetunnetust halvendavad heade autode sõidu ja juhtimisomadused. Näiteks vana lada 06ga ei taha eriti üle 80 välja pigistada. Jubedad hälält teeb mootor ja veermik. Aga kui võtta mõni audi või mersu. Kus muusika vaikselt mängib ja 100km/h tunnikiirus ei ole mingi näitaja siis jalg märkamatult vajub parempoolsel pedaalil ja enne ei saa arugi kui snine vilkur sabas:)
09:20 17.06.2014
R.K. (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Aga kas nii ka saaks, et no sõitis mööda, siis sõitis, keda kotib, jalgu ju ei jäänud? Või peaks ikka tagaklaasile infoks kleepsu kirjaga- Mul on imepisike- panema? Siis jääks mõne mehe egu puutumata ja saaks öösel rahus magada.
11:59 17.06.2014
karvanejakole
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Siidiuss, vot sellised t***imejad on kõige "lahedamad", kes möödasõitjale (ka võimalikult väikse pikivahega) sappa võtavad. Võimalusel ka järgnevaid möödumisi eelmistest proovivad varem alustada ja nn kõrvale tõmmata, et ikka võimalikult suures ulatuses märku anda, kuidas talle möödumine ego pihta käis ja kuidas teist selle eest "karistada" saaks. Sõitke oma kiirusega oma sõitu ja ei ole see liiklus väga hull midagi.
16:06 17.06.2014
V8 (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
oli 21063 mootor sai puuritud, plokikaan õhemaks lihvitud , sisse ja väljalase poleeritud, Pärnu mnt Peoleo - Kanamaa vahelisel lõigul sai siis proovitud 160 km/h sain kätte, jamaks läks siis, kui üks buss lohises teise ritta, et aeglasemast mööduda, sest pidurid Ladal olid nii nagu nad olid.
01:09 18.06.2014
KimmoL
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Eriti rekkajuhtidele paneks küll südamele, et jääksid sõiduautodest veidi kaugemale. Kui ise sõidan spido järgi 96 km/h (ettenähtud rehvidega) ja mul on tsisternrong taga nii ligedal, et esistanget ei ole tahavaatepeeglist näha, on TEMA see, kes tekitab ohtliku olukorra. Kiire või mitte, pole kellegi asi teistele tee peal midagi "õpetama" hakata.

Teine asi on kihutajate seas levinud arvamus "möödasõidu takistamisest". Kui eesolev auto sõidab suurima lubatud kiirusega ja sinu manööverdamist ei hõlbusta, ta ei "takista möödasõitu". Sina teed midagi, mis lubatud ei ole. Muidu olekski nii, et tee milliseid idiootseid möödasõite tahad, alati on seadusekuuleka liikleja kohustus sind aidata.
10:23 18.06.2014
sitrus* (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Kimmol, rekkadest tahtsin niipalju öelda,et veokas sõidab mäest üles 90 km/h ja mäest alla 90 km/h.Et rekka on sul stanges on su kiirus ~90 km/h.Rekka ei võta kunagi kiirust maha näiteks 88 km/h peale,et sul sabas sõita pikalt.Kohe tekib surumise efekt erinevatel moel,et säilitada oma kiirus 90 km/h.Sa pead aru saama,tuleb sul esimesel võimalusel mööda lasta.Selleks on teatud põhjused miks nii on.Sõiduautodega on kõik hoopis teisiti.Kui tahan saan mööda ja 70ga on võimalik sul sabas sõita igavesti.
10:44 18.06.2014
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Veoautoga ei olegi siis võimalik 70-ga ega 88-ga sabas sõita? ADR litsentsi omavate veoautojuhtide pohhuistlikku suhtumist isegi kohanud. Olgu siis idiootlikud möödasõidud või stange otsas sõitmised. Ma saaks aru, et ainult ninaga sõites, et ripud sõiduka haakekonksu otsas. Aga kui on kütuse ja balloonide vedu siis aru ma ei mõista kus sellised tulevad. Osad balloonid on gaasi täis mis surve all ca 800atmosfääri. Ja kui need paugutama hakkavad avarii ja tulekahju tagajärjel siis tasub ikka mõelda kas maksab pikivahet hoida või ei maksa.

Ei ole see eluke nii, et mina ja maailm. Viisakas tuleb olla ja teistega arvestada, sh ka aeglasemate sõidukite suhtes. Ja kui eesolev sõiduk tõesti söidab 90km/h siis teised ei tohgi i mööduda. Vaid peavad sõitma liiklusvooluga ja õige pikivahega. See kui kiirus langeb näiteks 85km/h mingil hetkel ei ole ka veel argument miks mööda pressida. Pigem on see kanguse näitamin, et vot mina pean 90-ga sõitma! Ei pea. Saab ka 85-ga edukalt kohale.
10:58 18.06.2014
Mahno3 (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Lugupeetud Siiiidiuss, kas Teie olete see lõplik instants, kes ütleb, kui kiiresti teised võivad sõita ja kui kiiresti ei või? Minuteada on selleks instantsiks politsei.
11:18 18.06.2014
karvanejakole
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Just nimelt, Siidiuss, teistega tuleb arvestada. Sealhulgas peaks seda tegema ka aeglasemalt liiklejad. 88km/h ei ole muidugi venimine, kuid 80km/h juba ilmselt on. Kui nt rekkajuhid peaaegu elavadki roolis, siis mitusada kilti päevas läbides on oluline erinevus sõita 80 või 90-ga. Tunnis tähendaks see üldjuhul ca 5km, 10 tunniga juba 50km.
12:10 18.06.2014
Mahno3 (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Mina isiklikult arvan, et tuleb ise elada ja teistel elada lasta. Mul ausalt öeldes on suht pohlad kui seadus ütleb 90 ja keegi sõidab minust 120kmh sirgel teel selge ilmaga mööda. Andku minna, kui tal vaja on. Tegelikult ma ei näe, et ta midagi tapvalt halba teinud oleks, kirjutagu nad oma piirkiiruse plakatite peal mida tahes.

Näed et keegi tagant tuleb, tõmba paremasse äärde ja lase mööda. Ja äärmiselt tore on, kui keegi teine sind mööda laseb. Mul ei ole probleemi sellega, kui keegi sõidab 70. Ju tal siis on vaja, autol midagi viga, koorem kipakas või veel midagi. Pole minu asi arvustada. Ainus palve, tõmba paremale ja lase teised mööda.
13:34 05.03.2018
Subaarik50 (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Eile tulin Tartu-Tallinn maanteelt, mõtlesin et sõidan sujuvalt spidoka järgi 95 ja 100. Reaalselt on see mingi 93km/h, kuna tean et sellise kiiruse peale automaatkontroll ei tööta. Iga 10minuti järgi tõmbas keegi sappa paari meetrise vahega. Päris keeruline on sedasi sõita, eriti kui pikk töönädal selja taga. Vaja jälgida lumise tee märgistusi, vastutulevaid möödasõitjaid ja siis mingeid rallistaare. Olen paaril korral ka tagumise udutule peale tõmmanud, selle peale minnakse üldiselt närvi. Huvitaval kombel Soomes sellist ülbet suhtumist ei ole märganud, eestlastel on kiire. Lätis on muidugi veel hullem, see on juba teine teema.
14:39 05.03.2018
63amg (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
mida sa siis ülbitsed oma udutulega!las nad sõidavad mööda,kui tahavad.kui su närvikava nõrk on ,siis võid ju kasutada piibe maanteed
15:26 05.03.2018
VL (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Kas sa 63amg oled üks neist, kes ei saa aru, et möödasõidu alustamiseks ei pea nina tesele tagumikku toppima?
15:39 05.03.2018
sõdia ainult kui lähed kohe mõ (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Kui tahad mõõda sõita siis teed seda. Kui oled mingis kurvilisel teel pole üldse mõtet stanges kinni sõita. Aga üldiselt kedagi ei koti ohutus tundub. Eriti vastutuljate, kuna vastassuunda lõpuks raudsetl keeratakse kui esimene kitse pärast pidurdab ja paremal on maanteekraav
16:32 05.03.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
nendele udutuletajatele keevitan mina tagant lisakaugetega, nii ei häiri see tuli seal taga üldse
16:36 05.03.2018
PS (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
See sabas istumine on väga levinud probleem. Kahjuks ei teadvustata endale ohtu..

PS. Võid paremat suunda ka korra näidata, et mööda kobiks. Aga tavaliselt seda ei juleta tagumise poolt teha või minnakse mööda ja varsti on ta sul ikka jalus..
16:38 05.03.2018
PS (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
valerka - kui sulle antakse märku, et midagi teed valesti, siis see lisakauge pole advekvaatne käitumine sinu poolt !!!
16:46 05.03.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
PS (registreerimata) - sa vist oled sellime kamikadze kes hakkab möödasõitu tegema 100m enne möödasõidetava taha jõudmist, kui jõuan kellegile järgi ja ootan möödasõidu võimalust ja see daun paneb tagumise uduka, usu minu bixenon+ korralik ledipauk ellimineerib selle uduka valgusvihu ja mind üldse ei huvita selle lolli tunded, ja olen sedasi kõigiga teinud kes maanteel kasutavad tagumist udukat valel ajal
16:57 05.03.2018
Wortex
Re: Maanteel sabas sõitjad.
u. 2-3 kuud tagasi, enne suurte lumede tulekut, hea teega, õhtusel ajal Tartu-Tallinn maanteel, u. 30 km enne Mäo mitmerajalist teed. Ees sõitsid ühtlaste vahedega (100 - 150m) 4-5 aeglasemat sõidukit. Ise sõidan sellel teel püsikiirusehoidjaga ja kiirus spidomeetri järgi täpselt 100, mille peale seni pole ükski kaamera veel vilgatanud. Need konkreetsed autod siis sõitsid minu spidomeetri järgi umbes 94-95-ga. Kuna vastu väga suurel hulgal rahvast ei tulnud, siis selle 30 kilomeetri järel olin kõigist 5-st autost möödas. Saabus Mäo lõik oma mitmerajalise teega. Tavaliselt on seal lubatud 110 aga talvel mitte, niisiis ma ei tõstnud oma kiirust, jätkasin sõitu sama kiirusega. Mis juhtus? Terve see seltskond, kes enne alla 100 venisid, võtsid vaevaks minust mitmerajalisel teel u. 110-ga mööduda ning peale kaherealiseks naasmist, võtsid kiiruse jälle 95 peale. Kas ei aja närvi?
17:01 05.03.2018
karvanejakole
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Mõni ei tahagi teemast aru saada, vaja ainult pläustida. On teatud hulk selliseid pedesid, kes jäävadki olematu vahega sappa, ise ei suudeta tempot hoida, tavaliselt mõni, kellest just möödunud olen. Olen iga kord sellise peale mõelnud, et korjaks ukse küljesahtlisse väikeseid kivikesi, siis hea küljeaknast välja poetada:)
17:02 05.03.2018
... (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
kui istud seal taga 10m kaugusel, oled suht saamatu. normaalse möödasõidu saab sooritada ka 30m kaugusel olles kui vähegi oskad ette mõelda. tahaks täitsa teada, palju neil p.ses istujatel klaasipesuvedelikku kulub. boonuseks aastatega järjest tuhmuvad tuleklaasid ja esiklaasi kriimud.
17:11 05.03.2018
Mersumeeeeees (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Usu mind absoluutselt ei kõiguta mingi klaasipesu vedeliku kulu või mitu kriimu kuskil stangel on, auto on sõitmiseks ja kui ära väsib ostan uue, nii lihtne ongi.
17:12 05.03.2018
. (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
1.Näitan suunda,et möödu.
2. Kui ikka sabas siis lihtsalt vajutan pedaali minutiks põhja ja kaon vaateväljast.Tavaliselt see aitab. Kui ka seejärel istub sappa siis punkt 3....

Üldiselt kui sõida siis sõida,kui jõudsid järgi ja mööda siis ära jää ka ette toimetama.

Tähelepanek,täiesti tühi maantee ja kolm autot üksteise p...kinni.Anna mõistust. Esiteks ei soovi kunagi kellegi p. sõita ainuüksi kõntsa pärast mille sealt omale kaela saan pidevalt. Ja muidugi ohutus.

Eks neid bi ja LED ja laser valgusteid ole ka teistel.
17:19 05.03.2018
VL (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Siit jõuab ka selleni, miks teatud seltskonnale on übervõimsaid mootoreid vaja, et maanteel sõita. Lihtsalt ei osata kolme sekundit ette arvestada ja möödasõitu alustades eelnevalt hoogu üles võtta. Selleks pole tõesti 100 m vaja, piisab täiesti normaalsest 20-30 meetrist. Mõnel endal pole sõiduoskust ollagi, kuid on varmas teisi kohe Piibe maanteele saatma. Ollakse veel uhked selle üle "mul pohh..." kuradi tainad te ohustate kaasliiklejaid. Teate, kui palju on praegu metskitsesid metsades liikvel? Kriimulise klaasiga ja nina teise p....s muidugi ei näe.
21:09 05.03.2018
63amg (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
mul on sõidukogemusi kindlasti rohkem,kui sul! mine tee üks tiir Euroopas.proovi sõita nt. saksas kolmandas reas 180-ga.sul hetkega mesilased tagumikus 1 meetrise vahega.mida te punnitate seda tartu mnt. sõita,kui ei suuda.selleks ongi olemas alternatiivid. piibe mnt. sõites saad rahulikult teisi häirimata 4-5 peatust teha,kui higistama hakkad.
22:46 05.03.2018
VL (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Ja Saksa on kultuursete liiklejate musternäide? Samasuguseid türklasi jätkub seal ka küll.
23:47 05.03.2018
üks pepumusi (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Maantee kiirustel on riskantsem aga kui sõidab vana roostes autoga ja tagumine ots vajab tegemist siis aitab üks äkkpidurdus ning kindlustus teeb korda ja värvib üle.Tagant otsasõitja jääb süüdi. Kui kere on läbi ja tehnika ka otsas siis tuleb kahe jalaga piduripedaalile hüpata ja kindlustus ostab uue auto.
08:43 06.03.2018
looder23
Re: Maanteel sabas sõitjad.
amg, ära võrdle vördlematut. Kui suur on võimalus, et Saksas astub metsloom sulle 3 realise tee peale. Jalakãijad, jalgrattad, traktorid, vastassuunast peale vajujad jne. Saksa kiirteel on kordades vähem põhjuseid vajadust äkki pidurdamiseks. Ei ole ma näinud endast mööda sõitmas autode kolonni 1m pikivahega ja veel kiirustel 180 +. Selliseid kihutajad on seal käputäis.l
23:29 06.03.2018
parm... (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
ohutuled alustuseks - toimib 80% juhtudest! Kui see ei mõju siis on pidurdus kerge ja näiteks ka parem suund, et mine siis mööda, aga ära mu tagumikku nuusuta! Mis selle tagumikuga on enamustel? Mingi seksuaalne väljaelamatus, et peab kogu aeg pe..se ronima? Oma eelistused võib ju mujale jätta, kui liiklusesse :)
10:02 07.03.2018
karvanejakole
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Mul oli ka varem punkt.2, kuid ükskord jäi radar ette:( Nüüd peab muid alternatiive kasutama, kuigi osad debiilikud vist naudivadki teiste närvidel mängimist, istub p...ses, mõnikord ka kõrvalreas pimedas nurgas jne.
10:57 07.03.2018
selgetnägija valerka (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
karvanejakole - istub p...ses, mõnikord ka kõrvalreas pimedas nurgas jne. - millise seadusega see keelatud on? äkki oleks sellistel nõrga närvikavaga indiviididel mõistlikum liigelda ühistranspordiga, sa seda ilma irooniata
11:10 07.03.2018
... (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
segaseltnägija vist ei tea, et seaduses on ette nähtud kindel pikivahe. see ei kehti, kui valmistutakse möödasõiduks, aga kas mitmeid kilomeetreid sabas sõit on valmistumine?
11:27 07.03.2018
selgetnägija valerka (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
... (registreerimata) - kuidas see haakub teemaga - istub p...ses, mõnikord ka kõrvalreas pimedas nurgas
13:43 08.03.2018
n. (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
vaadates seda teemat, siis pole imestada, et neid debiile niivõrd palju liikluses on. juba siia teemasse on mitu tükki tee leidnud. lisaks sellele, et ei osata pikivahet hoida, ei osata ka neljarealisel teel sõita. kaks rada on ühes suunas ja ikka peab teisele kohe ninaette keerama. kusjuures seda teevad julgelt pooled.
17:12 08.03.2018
mina ka (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Ninaette sellepärast ,et vasak rida on ainult möödasõiduk !
17:51 08.03.2018
üks pepumusi (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Lase siis pikemalt teises reas ning reastu siis ümber. Kas tõesti on elu adumisega ja reaalsustajuga asjad nii paigast ära et peab teise esiklaasi lagastama oma üles keerutatud sopaga. Osa rallimehi on selliseid et ilmub tahavaate peeglisse üks täpp kimab lähemale ja möödub, keerab otse ette ja jääb sinna molutama ja tempot dikteerima. Mis teil viga on?
00:44 15.10.2018
Lugesin (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Siin teemat. Ausalt öeldes pole mitte midagi uut . Ainult see, et iga päevaga tuleb neid "tagumikus" istujad juurde. Paistavad sellega silma siis ka igasuguseid kaubikud. Kui tullakse tagant mingil madallennul, siis jäädakse taha passima, kuigi vastu ei tule kedagi. Miks ei sõideta mööda kui nii kiire oli? Arvamus on lihtsalt, et nendel sabas passijatel on mingi tõsine viga ülevalpool. Kui ise jõuan kellegi tagant järele, sõidan mööda kohe kui saab, mitte ei vahi mitmeid kmeetreid taga. Sabassörkijatele teadmiseks- nõuetekohane pikivahe on kohustuslik!
13:29 15.12.2018
parm... (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
väga lihtne teguviis köigile, kes on hakanud seda siis tähelepanema ja keda häirib - alguses ohutuled (möjub 75% juhtudest) ja kui sellele ei reageeri, siis pidurituled ilma suurema pidurduseta.
Yldiselt saavad aru kyll, aga osadel on see magneti efekt, et tahavad kohe tagasi tömbuda tagumikku. Aga kui peale minu veel neid märke keegi kasutab, siis hakkavad tegelased ka aru saama ja hakkavad asjad ehk ka tulevikus natuke muutuma! Jöudu ja rahulikke tee-elamusi!
13:40 15.12.2018
Kärss
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Ma pole selle peale tulnudki, aga ohutuled on tõepoolest äärmiselt tabav käitumine sellises olukorras, kuna teavitab kõiki suurendatud ohust:)

Sabas täistuledega sõitjatele piisab tavaliselt töötuledega vilgutamisest. Tänapäeval LEDide ajastul on neid mugav peita stangesse isegi moodsatel autodel.
14:41 15.12.2018
td (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Aitavad ka tavalised tagumised udutuled.
13:46 14.01.2019
Mees801 (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Viimasel ajal olen märganud ka juba uut taset, kui ma sõidan mingi rekka või bussi taga, ootan võimalust möödumiseks ja minu sappa on võtnud mingi auto. Nii kui võimalus avaneb möödasõiduks, siis tagumine auto tahab ennem mööda saada! Poole sekundi pärast hakkab pressima ja tekitab ohtliku olukorra. Rallimehed on liikvel. Eriti kõvad rallimehed on pakiautodega.

Eelmisel aastal panin tagumise uduka peale, märguks et tee vahe pikemaks. Ja mis juhtus, vana pani must mööda, lasi signaali ja pistis näpu aknast välja. Aga see mind väga ei huvitanud, sõitsin rahulikult edasi.
14:54 14.01.2019
VL (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Mees801 Ära siis ise ka istu teisel tagumikus kinni. Loen, et siin paljud on veendunud, et möödasõidu ootel on see õigustatud. Kurat, ei ole, te piilute seal pasapilves, kui kaugemalt on hästi head võimalused näha. Liiklust ette nähes saaks hakata varem vajutama ja sooritada kiire möödasõit ükskõik, kui lahja ka mootor oleks.
18:23 14.01.2019
stammer (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Olen ka täheldanud neid bussi või veoka sabas sõitjaid. Mõni sõidab ikka eriti pikalt ja loomulikult on järjekorras kiiremaid ja loomulikult minnakse ka nendest "tukkujatest" mööda. Ainult, et möödumisel leiavad need tukkujad ka kiirelt gaasipedaali üles ja tekitavad ohtlikku olukorra.
Ja nüüd kaubikujuhtidest. Kaubikujuht teeb tööd ja kui ta peab Tln-Trt maanteel iga sellise tukkuja sabas 1 minuti kaotama, siis teeb see 30-ne möödasõidu peale 30 minutit ja see on suur ajakadu. Pärast tuleb linnas see aeg kuidagi tasa teha, eriti kui on vaja kaup paljudesse kohtadesse viia. Tavasõitja ei saa sellest aru, sest temale aeg ei loe. Tavasõitja lihtsalt kulgeb ja nagu näha siis igal võimalusel segab kaasliiklejaid. Rohkem sallivust liikluses.
19:11 14.01.2019
... (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
praeguste ilma- ja teedoludega, kus reka taga on üks suur p.sapilv ja istuda seal sabas midagi oddates? praeguste ilma- ja teeoludega, kus tee keskel on kindlasti mingi p.sariba teha järske ja kiireid möödasõite? iga päev on liikluses mõni pauk või lõpeb mõni elu- kas tõesti ei jõua inimestele kohale, et enne kaota need 30min ja jõua pigem õhtul tervena koju, kui et ohverdad ennast mingi töö nimel ja mängid kamikazet. täna ka üks haagisega volksu juht pani tööd tegevale kullerile otse kümnessse ja sõitis nii oma elu viimase sõidu. liikluses on lõpuks vaja arusaamist, et soolalögane asfalt on ühtmoodi kõigil rataste all ja tuleb vähe rahulikumalt võtta, mitte sabas istuda või esimesena kellestki mööda saada. kuigi ma võin olla kogenud ja hea juht, ei tähenda see seda, et võin iga ilmaga ja igal kellaajal 90-100ga sõita ning probleemideta teel püsida. see on väga petlik tunne kui arvad, et auto on justkui stabiilne ja tee küljes kinni- järgmise saja meetri pärast võib ta juba kraavi poole tüürida ja sellepärast ei ole mõtet eesõitja sabas närvitseda või näppe vibutades mööda sõita.
19:15 14.01.2019
Päevanali (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Härra Stammer! Kui Sa oleks koolis korralikult õppinud siis Sa saaksid aru., et Sinu arvutus kehtib minut seisvate autode puhul. Ja lisaks kui seda minutit ei kannata oodata siis pole Sinu koht roolis!
19:31 14.01.2019
Päevanali (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
https://www.kalkulaator.ee/et/aeg-teekond-kiirus siin siis kaubikujuhtidele lihtne kalkulaator oma ajakulu arvestamiseks. Muide 4.klassi matemaatika!
00:35 15.01.2019
kaitseingel62
Re: Maanteel sabas sõitjad.
See on tänapäeva probleem, et loetakse (õpitakse) vähe, aga kirjutatakse palju.
08:38 15.01.2019
.......... (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Tegelikult on need sabasistujad ikka tõsine haigus. Mööda nad ei lähe, kiirendavad ja aeglustavad eessõitjaga samas tempos ning lihtsalt vahivad seal taga. See, et igasugune ohutus on sellega olematu, et klaasipesuvedelikku kulub kolm korda rohkem kui tavaliselt, et esiklaas ja tuled käiakse pidevalt justkui liivapaberiga üle ning nagunii on ka nähtavus piiratud, seega ebamugavam sõita, neile iial kohale ei jõua. Mis pagana fenomen see on?
09:23 15.01.2019
stammer (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
kas aeg muutub seoses kiirusega? Kas minut on sõites kuidagi kiirem? Minu teada tiksub kell ikka samamoodi või on siin osadel humoristidel imekellad? Fakt on see, et kui ma kaotan tänu "kolonnimeistritele" teel olles 30 minutit, siis ma jõuan kohale ka 30 minutit hiljem.
13:11 15.01.2019
ajab muigama (registreerimata)
Re: Maanteel sabas sõitjad.
Sõida rahulikumalt, siis tuleb ainult 5 möödasõitu ja sa kaotad ainult viis minutit

Kui eessõitja sõidab 80kmh ja sina 90 kmh, siis minuti kaotamiseks tuleb 12 km sabas passida. 30*12 =360 km. Tln-Trt edasi tagasi ots eeldusel, et peadki kogu tee sabas passima.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.