Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: MOOTORIKETI FILOSOOFIA

22:37 06.05.2014
okaapi1
Mootoriketi filosoofia
Juhtus nii,et regulaarselt hooldatud mootoril 1,3 td 55kw,läks kett pooleks ja vastavalt mõningad nookurid ka ja mõningad klapid lühenesid veits.Kas tehas ei peaks ikkagi vastutama selles mõttes,et nad ju ei anna mingit välpa keti vahetamiseks.Mingeid vihjeid keti purunemisele ei olnud mingilgi hinnataval moel.Remont läheb paari tonni ligidale.
Garantii aeg muidugi läbi ja läbisõitu kah piisavalt,aga ikkagi ei tunne ennast süüdlasena.
23:15 06.05.2014
sasspoiss2 (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Muidugi ei saa sellises asjas ise süüdi olla. Vanematel autodel vahetad keti, kui teine on välja veninud, tundub et uuematel siis, kui puruks on lennanud. Palju läbisõit on? 2000 euri arve on ikka valus pauk, tasub mõelda varuosadena müüa
23:34 06.05.2014
okaapi1
Re: Mootoriketi filosoofia
Läbisõit 3,5 aastaga 230 tuhat,aga autot on korralikult hooldatud,vead alati kõrvaldatud ja õli vahetatud tehase lubatud 30 tuhhi asemel 15 tuhhi tagant.Esinduses.
Ise arvestasin temaga veel 100-150 tuhhi veel sõita.
00:27 07.05.2014
väike vend (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
ma ei tunne viimase aja Opeli mootorite hingeelu aga... kas pea 400 000km läbisõidu resurssi 1.3L diislilt nõuda palju ei tundu? Eriti kui see on see kurikuulus 1.3 Multijet, mida ka Fiatid kannavad. Tehas on siiski sellistele elueaks määranud 200 tuhat kilomeetrit, mitte rohkem. Vähemalt ettenähtud hooldevälbaga. Mõnedel on need ketid lennanud ka 60-100 tuhande kilomeetri peal. Et kett kestaks soovitavad targemad Inglismaal õli vahetada iga 7-10 tuhande kilomeetri tagant. tehasest ja tootjalt midagi loota ei ole kui garantii läbi. Keti purunemine 230 tuhande peal on "normaalne kulumine."
00:51 07.05.2014
40 (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Viimastel aegadel silma jäänud jutt,et ketiga mootor on hea mootor,jääb ära kallis rihma vahetus irw. Ise väldin ketiga mootoreid,kuna tänapäeval pole enam erilist vahet nende läbisõitudes ja hammasrihma lihtsam ja odavam vahetada.
07:45 07.05.2014
Volli Kolli (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Ketiga mootoritel tuleb õli ikka vahetada max 10tkm tagant ja korralik castrol täissünt ikka, siis kestab kaua kaua. parkimisel kasuta kässarit, ainult käiguga venib kett välja! Ketiga mootorid väga head ja remonti ei vaja väga pikalt, Oopelit pole omanud ei tea kuidas sellel lood on..
08:08 07.05.2014
Wello
Re: Mootoriketi filosoofia
Volli Kolli (registreerimata) - räägi lähemalt sellest käigu parkimisel keti venitamisest, paluks ka mõnda teaduslikku uurimust, samas oleks ka hea näha uurimust õlivahetuse välba ja keti eluea suhtest ,sest muidu võiks selle sinu posti paigutada huumorinurka.
08:22 07.05.2014
ˇ (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
fordi uuel ecoboost mootoril on rihmavälp ca 200 000km või 10a. rihma määritakse õliga ja mootoriõliks on määratud ...W20. seega väga vedel.
kuna need mootorid veel vaid mõni aasta vanad ja enamus garantii all, siis ei ole veel teada, kuidas nende üldine vastupidavus ja resurss on. ehk kuulubki mootor peale 200K äraviskamisele. eelmise põlvkonna duratec mootoritel on tehaseandmetel resursiks 250 000km, korraliku hoolduse (tihedama õlivahetuse) juures peavad siiski kauem vastu. kett pole imeasi, keti eluiga on samuti piiratud ja tema vahetus siiski kallim kui rihmavahetus.
08:34 07.05.2014
Nõukassss (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Rihmaga mootorid on paremad, ökonoomsema, vaiksemad ja rihma purunemisel on kulud väiksemad. Äkki saab romulast uue mootori.
09:37 07.05.2014
qp (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
""parkimisel kasuta kässarit, ainult käiguga venib kett välja! ""
Wello, see juba ongi huumor! Ehk siis samasugune huumor nagu Tanja Eurovisioonile saatmine oli...
10:10 07.05.2014
joppenpuhh (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
kui kett on tehtud sitast ja saiast siis võid määrida kasvõi rinnapiimaga tulemus sama et läheb määramatul hetkel puru (või venib nagu näiteks skoda 1,2 mootoril). ainuke lahendus auto mootori valikul ennem täpsustada kas keti/rihma purunemisel juhtub klappidega midagi või ei. mikromootorite elueaks loetakse opelil tehasepoolt 160 tuh
10:13 07.05.2014
sassss...... (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
peale keti on veel keti pinguti , mis väsib ja kulub , ning tean juhuseid kus on ka purunenud.
12:51 07.05.2014
aaabbbeee (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
......uue ecoboosti eluiga on tõenäoliselt lühem kui 200000. Tsiklimootor autole on ju hea tehaseidee, aga auto võiks siis olla ka vastavas kaalukategoorias. Tänapäeval ei peaks ostma enam marki ja mudelit, vaid "garantiid" ja seda tehase pakutavat.
13:33 07.05.2014
to `´ (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Renault Kangoo / MB Citan 1,6 diisli rihm on ka õli sees ning välp on lausa müstilised 300 000 km või 10 a. Vedelat 5W-20 õli toodetakse vaid Põhja-Ameerika turule, Euroopas pole see veel minuteada müügil.
13:48 07.05.2014
PS (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
5W20 on täitsa selle Euroopa auto õli ja meil täitsa müügil. Isegi meie laos olemas pikemat aega juba.
15:47 07.05.2014
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Eks igal asjal on oma ressurss ja sellise kilometraazi peal ei usaldaks ma enam ketti. Määri seda millega tahad ta lihtsalt saab otsa. Eelistan ka hea 15aastat juba rihmaga mootoreid. Ziguli ajast on hästi meeles pidevalt larisev kett. Panes uue keti, pinguti ja leevendi. Teed paar kiiremat ringiv ja jälle larin ja kõrin sees. Rihmal on oma aeg ette antud. 5aastat ja sõltuvalt mootorist kas 50 - ca 100 tuhat km. Ja kui es rakenda odavama hinna poliitikat ja kasutada tuntud tootjate rihmu, Gates, Bosch, contitech. Siis selle koha pealt muretu.
21:21 07.05.2014
Volli Kolli (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Üldiselt normaalsetel automarkidel (oopelit ei tea) on nii et ketiga tegeled siis alles kui hakkab häält tegema ja ka siis võib aidata ainult pinguti vahetus vot nii. Ja õlivahetuste ülelaskmistele on kettid tundlikud netist leiab juttu selle kohta..
Isiklikult mul ka ketiga bensukas ja pole vaja olnud midagi teha seal , läbisõit üle 300tkm! ja see pole oopel..
21:33 07.05.2014
okaapi1
Re: Mootoriketi filosoofia
No 230 tuhhi küll ees,aga mingeid märke,et mootori ressurss läbi, ei ole.Õli ei võta märkide vahetki ära 15 tuhhiga,samas volkari 2 liitrine tahav 10 tuhhi peale liitri kindlasti.
Nüüd alles esimene pihusti hakkas veits jamama,külmalt tühikäigul veidi raputab.Muid probleeme pole peale EGR klapi kinnijäämise.Kütusekulu väike tõmme olemas.Miks peaks see nn väike mootor nüüd läbi olema.
Ainus mida ei mõista,miks tootja ei ütle,et vaheta kett teatud kilometraasil kuigi häält ei tee.
Romula juppe ei viitsi panna,sest need võivad vabalt kohe pappi tahtma hakata samamoodi või hullemini.
16:19 08.05.2014
väike vend (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Tootja näeb mootorit siiski komplektse agregaadina mitte detailidena. Sellest ka oodatav ressurss lähtuvalt ettenähtud hooldevälbast. Keti vahetamise soovituslik aeg jääb ettenähtud ressursi piirile ja seetõttu on kasumlikum mitte öelda, et seda tuleks teha, oodata kuni masin katki läheb ja siis müüa uus mudel.

Ega asjata olnud aastaid ameerika autodel vaid viie numbrikohaga odomeetrid. Keegi ei pidanud mõistlikuks et inimene sõidab autoga enne uue mudeli ostmist üle 100 tuhande miili. Ometi on ka nüüd 40-50 aastat hiljem mõned neist mootoritest endiselt töökorras. Ehk see, mis on tootja arvates masina või selle osa ressurss ja mis see füüsiliselt on, on kaks väga erinevat asja.
21:19 30.05.2014
Wello tuttav (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Loomulikult ei mõjuta õlivahetusvälp mootori ja keti kestvust. Eriline lollus on veel mingit kastoorõli osta...või oli castrol, no vahet ei ole. Tõeline eesti mees ajab esimesed 100 000km läbi kahe õliga, üks on mootoris ja teine settib panges kuuri all ja neid siis vahetab omavahel kui viitsimine tuleb. Peale 100 000km kasvab õlikulu mootoris sedavõrd et õlivahetusel pole mingit mõtet, uut valad ju kogu aeg peale. Ei teagi millest nad nüüd mootoreid uuemal ajal teevad, rauda seal küll enam ei ole. Ressurss puudub. Rohelisema elu ja kasumi nimel need ei kestagi mitte midagi. Hiinlased teevad üleüldse tehnikat pressitud riisist ja vedelikud mis sellest protsessist üle jäävad lähevad mootori- ja piduriõlina kasutusse.
Käiguga auto seismas hoidmine venitab hullult ketti, sest mis hoiab autot paigal? Nukkvõll loomulikult, jõud kantakse keti abil väntvõllile, sealt sidurile, käigukastile ja ratastele. Miski peab selles protsessis ju venima. Nissanil venib käigukast välja, Toyotal siduriketas ja bemmil muidugi kummid. Rihmaga mootoreist ei hakka pikemalt rääkimagi, neil läheb kohe süüde paigast, hambavahe venib pikaks ja hammasratas hakkab rihma sees loksuma, varem sai kõik aeg vanas kolhoosi laudas hammasrataste hambaid laiemaks keevitatud. Noh, tainad, saite targemaks? Küsige aga, mul on kõik teada.
21:32 30.05.2014
sitrus* (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Ära selgita siin midagi juba salastatud info.Klient läheb poodi,võtab uue auto liisingusse ja nii peab olema ja kõik hästi.4 aasta pärast on ta taha saanud aga seda ta ei pea teadma.Vahepeal juba merre palju voolanud ja põnnidel palju liisinguid.Kõik toimib ja tulevased autojuhid paluks tööd teha,et raha ringleks.
22:49 30.05.2014
Wello
Re: Mootoriketi filosoofia
sitrus* (registreerimata) vaata keegi peab otsa lahti tegema, see nii autode kui naistega. Samas osades poodides ka üle aja läinud toiduainete korvid, ära seda ära unusta
11:35 05.04.2020
ROMMULA45 (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Olen kuulnud erinevaid lugusid nii esindusest kui ise “spetsialistide” Käest. Kuidas siin inimestel kogemused on. Milline võiks olla Škoda rapidi 1.2tsi keti eluiga u olla?
Autot väga kägistatud ei ole ja läbisõit ligineb 150k juurde.
12:24 05.04.2020
Rommulla45 (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Kohati nagu kuuleks, tunneks, et miskit oleks, kohati auto tuimem aga päris kindel ei ole. Autode siseelust kahjuks kaugeks jäänud.
12:49 05.04.2020
... (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
kett hakkab kõrinat tekitama, eriti külmalt käivitades. kui midagi teada tahad, mine käi esinduses jutustamas. mootori tuimust võivad tekitada ka turbo(juhtimise)- ja süüteprobleemid, st päris muredest vaba see mootor kohe kuidagi ei ole.
17:22 05.04.2020
Säinas1 (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Jutt õige, kulunud kett teeb hommikul käivitades kõrvaga kuuldavat kõrinat. Võib lisanduda ka taldade ja pinguti lõgin/lagin. Esialgu kaob heli mootori soojenedes ära kuid aja möödudes asi süveneb ja lõpeb mootori kapremondi või vahetusega.
18:38 05.04.2020
Eihullu, (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Kui kõrin juba häirima hakkab, vahetad keti ja pingutid.
21:49 07.04.2020
Vikat habemesse (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Tehased üritavad (väga pingutavad), et auto kõik detailid kestaksid täpselt garantiiaja lõpuni ja ei kilomeetritki rohkem. Edasi on neil suva, sest kogu masin on amortiseerunud.

Eluaegne ATF õli, eluaegne kett, eluaegne jahutusvedelik, eluaegne differi õli.

Eluaeg = garantii kestus.

Kui ühe õli välbaga 2 talve ära sõidad siis on õli sees piisavalt vett, et algab kiirendatud kulumine.

Teine faktor on millist õli kasutad, nt üks autotooja otsustas 5w30 asemel pakkuda üleöö hoopis 0w30 mis on vedelam. Nüüd kehvenes mootori ülemise osa õlitus ja hakkas kiirendatud korras kuluma. Keti kõige ülemine lüli hakkas iga revolutsiooniga kuluma ja üks hetk tuligi *prõks*.

Tutikal kaubikul oli mootor 100 000 LS juures koos, sest tehti tehase 35000 välpa EESTIS !!! Naaber oli muidugi väga marus aga ega talle ju ütlema hakka, et ise oled süüdi hoides raha hoolduse arvelt kokku. Ikka auto tootja on süüdi.

1.3 tänapäeva mikromootor, nendest ei saagi suurt LS eeldada. Autotootjad läheksid muidu pankrotti.
Bemmidel näiteks ongi kindlad mootorid (n47), millel kett ühel suvalisel momendil ilma hoiatamata teeb *krõks*. Natuke mööda projekteeriti üks ketas, mille hambad kulusid liialt kiiresti. Isegi nii kiirest, et enne garantii lõppu tuli mootori välja vahetada.

Sõidan ise 3 liitrise ketiga mootoriga. Praeguseks 530 000 LS. Uue õli saab 10k tagant või 1 aasta.
07:53 08.04.2020
eelmisele (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
tee lollidele selgeks, kust otsast on 0w30 õli vedelam kui 5w30.
sellised kolme liitri mehed on tüüpilised targutajad, ise ei jaga halli emmigi.
19:00 08.04.2020
solksolk
Re: Mootoriketi filosoofia
Hea õli kindlasti pikendab mootoriketi eluiga, selles ma ei kahtlegi, sest ketilülid ju liiguvad ja kuluvad ning on pinge all.
Küsimus on lihtsalt selles, kui palju ta pikendab ja kaua üldse peaks üks kett kestma?
See väide, et käiguga parkimine venitab ketti on muidugi tase, tekib küsimus, kuidas parkimine saab ketti mõjutada? Kett on ju ühendatud kõigest nukkvõlliga, mis mootoris mõjuvate jõududega mitte kuidagi seotud ei ole.
Ketil võib teinekord joosta ka mõni muu seade, mis samuti ei ole seotud mootori koormatusega.
Ainsad asjad, mis võiks ketile halvasti mõjuda auto kasutamise seisukohalt on järsk pööretega mängimine ja väga kõrged pöörded.
No külma mootoriga ka kindlasti on ketile suurem risk, kuna õlitus pole siis nii hea.


Kui rääkida 0W30 õli vs 5W30 õli, siis 100 kraadi juures on need õlid samad, mingid komad võivad erinevad.
Seevastu 40 kraadi juures on 0W30 õli vedelam ,kui 5W30 õli.
Ükskord uurisin huvipärast erinevate õlide visskoossusi erinevate temperatuuride juures.
Sealt oli näha, et esimene number mõjutas õli vedelust ka 40 kraadi juures.
Seevastu polnud seal öeldud, mis nende õlidega juhtub üle 100 kraadi.

40 kraadi juures joonistusid välja selged vahed, kas õli on 0W40, 5W40 või 10W40, 100 kraadi juures olid nad jah üsna samad, võisid kõikuda ühe ühiku võrra ja nii, aga 40 kraadi juures olid suurema külmataluvusega õlid vedelamad.

Selliseid infolehti võib leida õlitootjatelt.

Muudetud 8.4.20 19:03

22:14 08.04.2020
qp (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
To eelmisele: loksuta kodus purgis 10W õli ja siis 0W õli. Tule siis tagasi ja kanna ette, mis nägid.
22:18 08.04.2020
solksolk
Re: Mootoriketi filosoofia
Külma õli loksutamisega ei saa sa küll midagi selgeks, milline see õli soojana on.

Õlitootjatel on olemas infolehed, kust on näha, mis viskoossusega on õlid näiteks 40 ja 100 kraadi juures.
Samuti miinuskraadid.

Pole mõtet siin oma asju välja mõelda, kui asjad on laborites välja mõõdetud.

Muudetud 8.4.20 22:20

22:34 08.04.2020
63amg (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
no mis labor! pane õlid köögis tulele ja võrdle!
06:55 09.04.2020
to qp (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
küsimus oli selles, kust otsast on 0W õli mootorile kahjulikum kui 5W, sest vikat väitis, et 0W kasutamisega mootori määrimine halveneb, sest kuskil ülemises osas jääb midagi määrimata. palun lugege postitusi nii, et ise ka nendest aru saaksite.
22:43 09.04.2020
kukeants (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Sellest on maailmas hulga artikleid kus mootorid projekteeritaksegi õli võtma. M'letame veel hästi ühte teist BMW lugu kus kasutati Castrol õli, mis olevat sisaldanud teatavat abrasiivi, et peale garantiid omanik oma raha saaks tuulutada. Ja ketid lendasid. Muude saksa mootoritega on ka nii, et mida nullisem õli, seda kehvemate määrimisomadustega ja seda niigi odavamate metallide katsetamisega. Lühidalt siis- 1L õli 1000 km peale olevat normaalne?
Millegipärast pole prantsuse tootjad läinud VW rada ja nende mootorid kestavad.
23:32 09.04.2020
hulgus69 (registreerimata)
Re: Mootoriketi filosoofia
Mul oli 2014 aasta KIA Sorento-ga kunagi seoses õlikuluga teema. Läbisõit oli vist mingi alla 43 000. Lõi õlitule põlema, tõmbasin õlivarda välja-varras kuiv. Eelnevalt oli masinat hooldatud ainult ametlikus esinduses. Viimane õlivahetus oli tehtud 30 000 hoolduses. Kui siis Tartu esinduses küsisin, et mis jama on-öeldi, et "see ongi normaalne õlikulu"... Ise ütlevad, et välp 30 000 ja peale 13 000 läbimist õlivarras kuiv ja sis see "ongi normaalne"? Loomulikult on kõik see "longlife 30K välp", "eluaegne automaatkasti õli" jms. sulaselge BS ja overkill (eriti veel meie kliimas)! Ise vahetan reeglina igal sügisel mootoriõli ja filtrid ning vahet pole, on siis 10 tuhat läbi sõidetud või vähem. Tänapäeval võib kõik need tootja soovitused 1001 öö muinasjuttude lahtrisse liigitada!

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.