Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: MILLIST UNIVERSAALI OSTA?

15:46 21.08.2015
PsychoVaz
Millist universaali osta?
Tere!
On siis plaanis autot soetama hakata hinnaklassis kuni 1200 eurot. Kuna mul on koer, siis on oluline universaalkere. Samuti mida kütusesäästlikum, seda parem. Endale on sellistes odava otsa autodest jäänud silma näiteks Skoda Octavia või diisel Volvo v40. On küll väiksed, kuid universaalid ja Volvo on üllatavalt väikse kütusekuluga. Samas jälle ei soovitata mul nii vana diislit osta ning ka talvel pidavat probleeme olema. Seega küsin nõu, et millist universaali oleks sellises hinnaklassis kõige mõttekam osta?

Muudetud 21.8.15 15:51

15:56 21.08.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
töökorras universaali.
16:00 21.08.2015
PsychoVaz
Re: Millist universaali osta?
16:11 21.08.2015
¤ (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Kui on taks siis pole ju suurusel erilist vahet. Samas suuremat koera on parem ette rakendada kui autu katki peaks minema.
16:18 21.08.2015
PsychoVaz
Re: Millist universaali osta?
Taksi mahutaks kasvõi vw golfi ära, aga siiski tegu jah suurema koeraga
16:19 21.08.2015
Ma ostaks (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Opel Omega. Ruumi meeletult. Jupid ei maksa midagi ja ega ausalt öeldes neid ei kulu ka. Ise olen kahte diisel automaati pidanud ja olin väga rahul. Lõpuks tekkis võimalus osta uus auto ja sinna need opelid jäid.
16:24 21.08.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Soovitan Audit vaadata, ükskõik millist need kõik kvaliteetsed masinad ja kestavad heasti
16:29 21.08.2015
AntiOpel (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Octavia nüüd küll väike universaal pole. :) Sel autol on ikka väga suur pagasiruum oma välismõõtmete kohta. Võrrelda V40-ga pole seal midagi.
16:54 21.08.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
lihtsalt selle raha eest pole muud valikut kui korras auto. omega on suur, v40 väike ja škoda seal kuskil vahepeal. heas korras omegat ilmselt raske leida, sest müügis neid suht vähe, volvosid kõige rohkem ja sealt ehk näkkab midagi, octaviaid ka eriti palju pole, mis sinna hinnaklassi jääks. ka mondeo on suur ja igatahes parem valik kui kõik need kolm eelnevat.
17:43 21.08.2015
Äkki see? (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
http://www.auto24.ee/used/2036368 1000-1200 hinnavahemikuga auto24 valikust (64 autot hetkel) jäi see silma. Miks? Kui Mazda roosteprobleemid kõrvale jätta, siis muu töökindlise poolest täiesti ok. Auto hea suur ka koera vedamiseks. Pealekauba jääb veel 200 registreerimiseks ja muudeks kulutusteks. Kui rahakott puuga seljas, siis sobivad ka vanad diisel premium klassi autod. Head valimist!
17:56 21.08.2015
ronn01
Re: Millist universaali osta?
Selle raha eest vaata oma tutvusringkonda äkki keegi müüb midagi sõitvat, turult hakata selle raha eest midagi otsima on päris vaevarikas
18:01 21.08.2015
soovitax selle raha eest (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Omega
Mondeo
Passat
100/A6
3/5BMW
C5 citroen
Laguna
Avensis
Galant
Mazda6
Valikut on veel.
00:04 22.08.2015
ahhh (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Omega - Ei ole ekonoomne ja roostetab 2,5D mootorid probl. kütusepump
Mondeo - Roostetab nii mis kole,Fordi Diisel paras nikastus.
Passat - Esisilla remont on kulukas, mugav sõita 1,9 TDI suht töökindel
100/A6 - A6 Esisilla kulukas remont. mugav sõita 2,5 TDI V6 probleemne.
3/5BMW Bmw 2,5D problemsed kütusepumad .Noored läbiromutanud.
C5 citroen - Hädad elektrisüsteemidega,Varuosad kohati kulukad
Laguna- See laguneb ise koost ära,Varuosad kohati kulukad
Avensis- Vananenud tehnika ja ebamugav sõita.Emotsioonitu kulgur.
Galant- Roosteuss teeb tööd ,Varuosad kohati väga kallid.
Mazda6- See on roostetamise tipptase ziguli järel.
10:13 22.08.2015
AntiOpel to ahhh (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
1200€ eest saab C4 kerega Audi 100/A6. Mis kuradi asi seal esisillas kallis on remontida? Selle auto esisillas on 2 rooliotsa (10€/tk), 2 õõtshooba, 4 puksi (5€/tk). Ja need jublakad kestavad. Selle hinnaklassi (B4) Passati kohta käib täpselt sama jutt. Esisillamured kimbutasid VAG autosid, alates 97a (Audi A6, A4, Passat). Ja sedagi siis, kui kasutati ebakvaliteetseid varuosi või vahetati seda silda jupikaupa. Nipp silla kestmiseks oli osta veidi kallim komplekt (nt Lemförder) ja kõik KORRAGA ära vahetada. Siis need sillad kestsid ka väga okeilt. Eeldades, et sõidetakse inimesemoodi, mitte ei lennata 120-ga üle lamava mendi jne.

Miks teemaalgataja ei otsi näiteks Audi 80 või VW Golfi? Kompaktsed, aga mahuka pagasiruumiga ökonoomsed, lollikindlad ja odavad autod. Ideaalsed, kui eelarve on väga väike. Muidugi, vabalt võib ka 100/A6 või Passat olla.
Ilmselt vanu sakslasi (kuni 97a) on kõige odavam pidada. Miks? Jupid ei maksa midagi, remontida oskab neid iga külasepp ja ka kered on üsna roostekindlad.

Muus osas olen nõus sinuga. Aga kindlasti ei saa nõustuda Audi-VW jutuga.
10:51 22.08.2015
professor_sammaljalg
Re: Millist universaali osta?
mosset oskab ka iga külasepp remontida, jupid maksavad veelgi vähem ja 76 bensiin on sitaks odav!

ma otsiksin pigem 1.6 80kw bensiinimootoriga citroeni/peugeotd, väga öko mootor, jupid ei maksa midagi ning vana diisli rõõmudega ei pea ka jändama.
11:22 22.08.2015
ahh. (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Ei tea miks kellegil oleks vaja osta seda vana kandilist B4 passatit , kui selke raha eest piisavalt uuemat mudelit saadeval? Uuemal on paraku 8 vardaga esisild.Kui korra remontida kvaliteetsete osadega,saab sõita kaua,aga odava auto ostja ei viitsi paraku veerand hinda autost esisillale kulutada.
Sama lugu Audi 100 .Auto võis olla hea aga aastad on töö teinud.Kes himustab 20 a vana autot?
Maga kaineks anti opel. Ilusat laupäeva hommikut.
11:45 22.08.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Ainuke õige universaal oleks A6 2.5TDI, istud sisse saad juba aru et tegid õige valiku!
12:07 22.08.2015
AntiOpel to ahhh (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Iga vähegi mõtlev inimene ostab nii väikese eelarve juures auto seisukorda, mitte aastaarvu.

Milleks osta turu odavaim (ilmselt rimakas) uuema kerega auto, mida on kallim pidada, kui sama raha eest saad palju soodsamate ülalpidamiskuludega, kuid vanema auto? Igal juhul on mõistlik väikese eelarve juures osta AUTOT, mitte aastaarvu. Haruharva, kuid täna ma olen nõus Siidiussiga. Parim valik selles hinnaklassis ilmselt oleks 2.5TDI R5 mootoriga A6 või 100 Avant.
Väikese eelarvega inimene mitte ei viitsi raha panna, vaid ei saa sinna raha panna. Seal on ilmselge vahe, aga mine siis maga kaineks, saad aru ehk isegi sellest.


1200€ eest saab tõesti 99a C5 kerega A6 Avanti, mis on ilus ja voolujooneline ja mugav ja mahukas jne. AGA see auto on V6 diisel, automaat ja lisaks väga suurte pidamiskuludega. Samas mõtlev inimene lepiks pisut vanema autoga ja soetaks 97a Audi A6 Avanti, mis maksab alla 1000€, omab lollikindlat 2.5 TDI R5 mootorit, on küll vanem ja kandilisem, kuid see-eest ülisoodne pidada, äärmiselt töökindel.

Need odava otsa "uuemad mudelid" on üldjuhul põhjusega turu odavaimad. Selle asemel on alati mõistlikum osta vanem mudel, mis omasuguste seas tihti kalleim võib olla. Aga siis võib eeldada ka, et see vanem mudel nõuab vähem raha pidamisele, kui uuem mudel.
12:21 22.08.2015
professor_sammaljalg
Re: Millist universaali osta?
vaadake jutupaunikud nüüd kõigepealt esimest postitust ning seejärel mis hinnaklassis on need ilgelt head 20a vanad c4diiselavandid
12:48 22.08.2015
AntiOpel (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Odavaim 925€. Milles probleem?
Järgmine on 1500, kuid see on juba päris päris kaua ka müügis, niiet ei ole ilmselt probleem sealt paarsada euri alla kaubelda.
Ja kui Audile ei hakka hammas peale, siis vabalt võib ju ka Passati poole vaadata. Või Golf. Või Audi 80. Valikut küll ja veel.
Point selles, et nii väikese eelarve juures ei saa taga ajada võimalikult uut aastaarvu. Kui nii tehakse, ilmselgelt prioriteedid on paigast veidi nihkes.
13:03 22.08.2015
karvanejakole
Re: Millist universaali osta?
Ainukesed normaalselt kestvad, mahukad ja mõistlike ülalpidamiskuludega üle 15a vanused kasutatud autod on mõne erandina valmistatud Saksamaal. Ise olen omanud pakututest Omegat ja Passatit, Omega ületas Passatit ikka igast küljest, 2,5D manuaalkastiga võttis keskmiselt 7l/100-le, samas mahutas tohutult. Kui tagfavedu ei kohuta, siis on Omega väga OK.
15:03 22.08.2015
ignasio mufferini (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Ära otsi võimalikult uut aastaarvu, vaid korrasolekut. Neid kloune kõik kohad täis, kes sõidavad a-la 600-2000 euriste c5 Audide, e39 BMW-e jne ja kiidavad omi räimesid taevani, teisi uuemaid ja hulga kallimaid autosid maha tehes. Selge on see, et ükski korralik c5, ega e39 ei ole sul selles hinnavahemikus, vaid kolme rattaga juba kuusakoskis.
1,2kilo eest saab tutika rolleri, kuhu järelkäru taha ühendada koera vedamiseks, kui pole just soovi koer ette vedama panna, nii hoiaks kütust kokku ja koeral ka lihased treenitud.
19:36 22.08.2015
kah asi nüüd (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Omega võtab 7 sajale? Kah nüüd asi . Passat 1,9 Tdi sõidab 5 l. maanteel ja sujuvalt sõites veel vähemgi.
20:11 22.08.2015
professor_sammaljalg
Re: Millist universaali osta?
jah, üks tõesti on €925. kui see maha müüakse, mida siis pakud?
20:43 22.08.2015
peksukott (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Kuulge need 1.9 ja 2,5 vw dislad on juba ajast ja arust. Citroen C5 2,0 või 2,2 hdi võtaks. Plussiks veel see, et kui vähe suurem koorem peale panna, siis ei vea oma taguotsa mööda maad nagu usse täis koer.
20:46 22.08.2015
joomla (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
ja seda 2,2 dislat saad sellise summa eest nagu teema algatajal on pakkuda universaali eest?
09:43 23.08.2015
---------- (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
selle raha eest tuleb leida üks töökorras sharalaxy ning saab lihtsalt remonditava tehnika ja ruumi kasvõi nelja koera jaoks. igasugu audid ja volksud on sellise raha eest ülimalt räimeks aetud, eriti dislad.
14:42 23.08.2015
puht isiklik vaatenurk (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
kui palju sa koeraga sõidad? Kui korra nädalas siis pole eriti vahet kuhu sa ta topid. Aga üldjuhul võiks alustada suurema koera puhul hoopis sellest, et mõõdaks ära koera kõrguse ja siis auto lae kõrguse. Siis võiks vaadata et põrand oleks madalal. Vanemat ja suurt koera ei ole eriti lihtne autosse ajada kui põrand kõrgel. Stange kraabib kohe ära, isegi kui on vana auto, mina küll ei tahaks veelgi rohkem välimust retsida. A see rohkem maitse asi. Palju sõites oleks nahkistmed hea variant. Kergem koristada. Katted võib ju panna aga karvadest sa ikka ei pääse. Ja neid tekib ikka väga palju.
15:49 23.08.2015
Mahno3 (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Kui koer terve, ei kraabi ta midagi stanget. Hops ja sees. Ka näiteks Golf 2-s, kus teatavasti tagaluugi serv ei ole just madal. Haige ja vana loomaga muidugi teine lugu.

Samas ca 1000 euro hinnaklassis mõni kraaps ei loe nagunii suurt midagi. On enne ja tuleb pärast. Edasimüügi hinda ei mõjuta.

V40 unusta ära - selle pakiruum on reaalselt olematu. V70 on hea valik, kui selle raha eest saad. Passatid, audid, opelid - vahet pole tegelikult. Võta see, mille selle raha eest paremas korras olevana saad. Diislid on kardetavasti oma elu lõpusirgel selle raha eest - bensuka saad vähe paremas korras olevana. Ma ei tea muidugi, palju sa sõidad ja kas bensukas põhjustab suurt lisakulu. Enamuse passatite-audide viga on selles, et need on keskmise eestlase arvates nii head autod, mida hooldama ja remontima ei peagi ning kui seda ka tehakse, otsitakse kõige odavam varuosa, mis saadaval on. Ja kui auto siis ikkagi minestama hakkab pannakse müüki asi, mille tonni õiglane hind on betooni tänaval hinnakirjas olemas.
19:56 23.08.2015
kraapimise puhul (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
nagu oligi juttu vanast loomast, aga noh kui jutust aru ei saada pole midagi teha.Ja selle golf 2 puhul mõtlesid ka ilmselt luukpära mitte universaali. Kui sa tahad oma suurt koera väikesesse pagassi toppida siis topi aga. Mõni mõtleb ikka selle peale ka et loomal mugav oleks
20:46 23.08.2015
Mahno3 (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Paluks viidet selle kohta, kus vanast loomast räägiti? Võib-olla olen ma muidugi ise vana ja pime.

Kui keegi peaks leidma golf2 universaali, andke ka mulle teada, tegemist oleks vaieldamatult haruldase ainueksemplariga.
Kindlasti on luukpära golf küllalt väikese pakiruumiga, kuid sõita sai koer sellega palju. Mahtus istuma, mahtus lamama. Tihti Tallinn-Valga marsruudil. Põrand oli sile, pearuumi oli võrreldes hilisemate luukpäradega ka küllalt normaalselt. Koer ise oli ca 40 kg oma parematel päevadel. Ka tõi golf koju 4m lauad, tellised, segukotid ja kõik muu vajaliku, kolme aastaga sai vanake 100 000km kellale juurde ja need kilomeetrid ei tulnud talle kergelt. Aasta oli siis 2000, golfi passi oli kirjutatud 1984. Ühesõnaga - oluline pole, kui suur on auto - oluline on see kuidas seda olemasolevat ruumi kasutatakse.

Minu silmis on koera veol kriitilised 2 asja - põrand peab olema sile ja piisavalt suur, et koer vabalt lamada-magada saaks ja pearuumi peab olema piisavalt selleks, et koer istuda ja välja vaadata saaks. Sel juhul on tal ka piisavalt ruumi, et risti autot püsti tõusta ja selga sirutada. Mis üle selle miinimumi on, on muidugi ainult hea.
02:57 25.08.2015
PsychoVaz
Re: Millist universaali osta?
Tänan vastuste eest!

Koer on täitsa noor ja terve.

Igal juhul ei otsinud ma uut autot. Sellise eelarvega on veidi utoopiline midagi sellist otsida ning kuna mu auto on hetkel zhiguli, siis igal juhul on mul vanade autode vastu usaldus ka suurem. Kuid seda masinat tahan hoida rohkem hobiautona ja seetõttu otsingi praegu niiöelda igapäeva autot.
Kuna olen õpilane, siis otseselt igapäevaselt ma sõitma ei hakka, kuid paar korda nädalas kindlasti ja igale pikemale sõidule tuleb koer alati kaasa. Seega päris väikest autot pole mõtet osta. Veendusin juba, et V40 pakiruum on tõepoolest olematu. Seega jäävad üle näiteks b4 Passat või Audi 80, mida olen samuti kaalunud juba varem.

Muudetud 25.8.15 03:02

17:53 26.08.2015
Koerakuut autos (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
No Audi 80-s pole nüüd küll erilist ruumi, võrreldes passatiga. Pigem vaata juba c4 kerega 100/a6 universaali, kui Audi ka valikus juba on.
18:21 26.08.2015
AntiOpel (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
No Audi 80 B4 Avanti mahub keskmine koer ära vabalt, on seal ruumi ka suuremale koerale. C4 Avante on selles hinnaklassis üle keskmise vähe.
18:22 26.08.2015
AntiOpel (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
http://www.auto24.ee/used/2062366

Teemaalgatajale midagi. Ma ei ole ise seotud selle auto ega müüjaga.
22:52 26.08.2015
professor_sammaljalg
Re: Millist universaali osta?
oleks ta veel karpa, siis tasuks mõtelda.
23:59 26.08.2015
Mahno3 (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
See 85kw on OK kui töötab ilusti, on ka kaheliitrine 66kw ja see on mõttetu aparaat.
09:51 27.08.2015
AntiOpel (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Just, see 85kw on tolle aja Audi üks parimaid väikeseid mootoreid. 66kw on täiesti mõttetu käsn. Janusem ja uimasem. Vennal oli kunagi Coupe sama mootoriga, 85kw. Väga asjalik auto, üsna raske jalaga keskmine 8 liitri kandis, edasi liikus täiesti pädevalt ja vastu pidas ka hästi.
Väikese eelarve juures oleks see B4 Avant väga hea valik- töökindel, mõistliku kütusekuluga, odavate pidamiskuludega, normaalse välimusega ja üsna hea on ka sõita.
10:18 27.08.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
100% nõus Antoopeliga, mida juhtub haruharva
18:11 27.08.2015
peksukott (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Ma ei saa aru, miks inimesele siin õnnetuid 2 liitriseid olematu momendiga ajast arust bensukaid soovitatakse. Sellise ülaltoodud käsna rooli küll elus vabatahtlikult ei istuks, isegi kui 100 euriga kätte saaks.

1200 eest saad normaalse diisli, väike remap ja ca 105 kw ja 320 nm. Keskmine kütusekulu 5 kopikatega.

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/634/auto_php-id=2057
634-view=10-www_auto24_ee.html
18:59 27.08.2015
peksukotti (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
laod paar tonni raha veel sisse ja saab ehk sõitma küll.
21:10 27.08.2015
professor_sammaljalg
Re: Millist universaali osta?
mul on vanu peugeotte olnud päris mitu, ühiseks nimetajaks neil bensiinimootor ja seda mitte tänu vähesele pakutavate diislite hulgale.
09:33 28.08.2015
AntiOpel (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Isiklikult võtaks igal juhul enne selle vana Audi, kui vähe värskema Peugeoti. Kui täna on Peugeot juba auto, siis ajal, kui 406 nende tippsaavutus oli, oli Peugeot autost sama kaugel, kui lehm lennukist. Audi võib ju olla vana ja olematu väändega, kuid vähemalt on ta töökindel. Vana Peugeoti kohta seda kindlasti öelda ei saa. Sellise rimaka koht on kaalupeal.
21:41 28.08.2015
sung (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
No päris nii see ka nüüd ei ole. Peugeot on ja oli alati täitsa normaalne auto. Mul endal oli mitmeid Peugeoti, esimene oli 305 1,9d, siis 504,505, partner,406 ja viimane oli 307. Kõikidega olin rahul ja ei mäleta küll et oleks mingeid tõsiseid probleeme.
22:16 28.08.2015
peksukott (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Peukar üks vanimaid autotootjaid üldse, vanuselt teine vist kui ma ei eksi, nii et jutt lehmast ja lennukist pehmelt öeldes ei ole eriti pädev. Võiks ju välja tuua, palju maksab universaal common rail disla audi või volkar ja siis vaataks, kas teemaalgatajal nii palju pappi on paljalt märgi eest välja käia või saab selle raha eest emexi kaupa nagu siin pakutav audi 80. Muideks seesama peugeot 406 hdi sõitis 2002 aastal rekordite raamatusse, kui läbis 1 paagitäiega ehk 70 liitriga 2348 km. Kuna oman sama mootoriga masinat, siis võin ainult kinnitada, kuna äärmiselt raske jalaga tuleb kütusekulu 5 kopikatega. Ja seier tõuseb vahel ikka vägisis 170 km/h, kuna hiljutine remap lihtsalt sunnib vajutama.
23:33 28.08.2015
AntiWannabe (igavlev autoärika (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Kas on oluline transpordivahend mis viib muretult punktist A punkti B või on tähtis prestiiž, mida naabrid, sõbrad, kaasliiklejad arvavad sinust?
Vastavalat sellele vali auto.
Ma ise valin alati auto mis näeb välja prestiižne, kuigi see käib mu rahakotile üle jõu aga oluline on, mis minust arvatakse kui viin lapsed lasteaeda ja kooli ning seetõttu valin kindlapeale margid Audi, BMW ja Mercedes ning mitte vanemad kui 5-6 aastat ja musta värvi. VW, skoda ja Avensis ei ole soetanud sest ma ei tea kas need tekitavad piisavalt respekti minu suhtes

Unusta need pakutud, 20 vanad ja iganenud ja hallitusseent ja sügelisi täis (ex) "premiumklassi" käulad, kui hoolid oma lastest, saavad veel mingi
allergia ja jääd naerualuseks oma kogukonnas.

Kui sa prestiiži pärast muretsema ei pea ehk et elad kuskil maal eraldatud talus vm siis soovitatud Peugeot, Renault, Ford, nt ka Astra, Aveo, Ceed on head valikud, väikeste, kontrollitud läbisõtude juures. Tänapäeva diislitesse suhtu ikka umbusuga, bensukas ja manuaal ikka tarbeese ja transpordivahend ka tänapäeval, nagu vanasti. Ära diisliremontkeskuste haipi väga kuula siin. Diisel ostetakse uuest peast ärimasinana kilomeetrite mõõtmiseks. Hiljem neist ainult rohkem kulu, kui tulu.

Tänapäeval osta ikka eesti ajalooga masinaid sest, kuigi nad on küll rohkem soola näinud aga 1998-2005 vahemikus masinad on üsna pandavad selle eelarve juures.
12:05 30.08.2015
peksukott (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Aga erinevalt antiwannabest valib osa inimesi auto sõiduomaduste põhjal ja vot sellepärast sõidavadki prantslasega. Meie teedel on sakslaste vedrustus ikka paras nuhtlus. Ja prantslase saab ju üliodavat kätte- seesama peugeot 406 kui natuke otsida ja oodata, siis common rail dislaga tuleb 500 euroga teinekord müüki. Mida sa hing veel ihaldad. Ja tuletaks veel meelde ka seda, et aastal 1997 oli seesama peukar 406 sakslate oma sarja STW( super tourwagen champioship) ülivõimas võitja.
14:59 30.08.2015
hlm (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Töökaaslane ostis ka mingi aeg sellise 406 universaal pesukoti, bentsuka, hea odav hind oli. See oligi vist ka kogu hea asi asja juures, sest kohe hakkasid jamad. Veateated ja osade vahetamised, suunatulede hoob jne...pole vist aastatki pidanud ja müüs maha. Muidu väljast paistis täitsa sile ja roosteta.
00:16 31.08.2015
peksukott (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Oma viga, et bensuka ostis. Ja üldse, hinnaklassis 1200 euri ma ei näe HDI mootoril vastast. Mingid uuemad mikromootoriga turbobentsud kuuldavasti suudavad paberi peal enam vähem samasugust ökonoomsust ja minekut tagada, aga jah, ma ei ole kursis , paljuga selliseid kätte saab. Et siis teemalagatajale soovitaks citroen c5 või peugeot 406 2,0 hdi 80kw või 2,2 hdi 98kw. 66kw standardis on lahja võitu, remap annab 90 kw ja juba kannatab sõita, aga olgem ausad, tänapäeval jääb väheks 1,5 tonnisel masinal. 80 kw hdi annab peale remappi 110 kw ja 360 nm. 2,2 hdi 135 kw ja 400 nm. Mainiks veel niipalju ära, et siin tavapäraseid diisel=traktor võrdlusi ennetada, et 2,2 hdi on varustatud kahe tasakaalustusvõlliga, ehk siis käiva mootori peale võib rahulikult triiki täis kohvitassi toetada, ilma et sealt midagi maha loksuks. Tegelikult oleks päris huvitav näha, millist berseki paneks siidiuss oma 2,0 audi 80 roolis , et ristmikult lahkuva peugeot 406 hdi roolis istuva 70 aastase vanapapiga sammu pidada.
10:11 31.08.2015
AntiOpel (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Huvitav oleks teada, kuidas see poolsurnud, 20a vana prantslaste diisel sellele remapile ka vastu peab? Esimesed 10-15000km vast peab ilusti, aga edasi? 2.0HDI 66kw on täiesti mõttetu mootor- möliseb-koliseb, janune ja uimane. Oli kunagi ühel tuttaval selline. Ja see jutt, et diisel on siidine nagu bensukas...naerukoht. Jah, täna juba näiteks BMW diislid käivad sama ühtlaselt, nagu bensukad, aga 15a vana prantslane seda kohe kindlasti ei tee. Seda väitnud tegelane võiks natuke mõelda ka oma pesukoti kaitsekõnes, et mida kokku kirjutab.
See on küll kõva argument pesukoti ostul, et kunagi mingis sarjas oldi võimsad liidrid. Nii võiks ju võtta ka, et Chevrolet Cruze on parim auto ever, kuna see on WTCC-s ka päris võidukas olnud. Reaalselt on ringrajaautol ja tavaautol ühine vaid märk ninal, nimi ja ka mingil määral välimus.
406 ainuke argument on kena välimus ja mugav sõit. Odav hind ka jah, aga muid põhjuseid selle ostmiseks mõtlev inimene küll leida ei tohiks...aga no igaühele oma ilmselgelt.

Minu jaoks jääb mõistmatuks, et miks üldse sellise väikese eelarve juures pakutakse vanu diisleid inimesele? Olgu jah, ta võib olla ju ökonoomsem, kui bensukas, aga kui näiteks lendab kütusepump või turbo näiteks (selles vanuses autode puhul ei ole just väga haruldane)? Siis paned ju kohe kogu selle säästu ja rohkemgi veel remonti ära. Pigem mõistlikum vaadata mingit pisikese mootoriga bensukat, seda enam, kui ka sõita vähe.
10:15 31.08.2015
AntiOpel (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Ahjaa, selle sarja on Audi võitnud näiteks 2 korda (1996 ja 1999 Audi A4 quattro) ning BMW lausa 3 korda (1994, 1995 ja 1998 BMW 3-seeria). Selle loogika järgi peaks teemaalgataja ostma endale kas Audi A4 või 3- seeria BMW.
10:28 31.08.2015
Mahno3 (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Eks selle pärast pakutakse, et peale (chipitud) turbodiisliga sõitmist ei taha mitte kuidagi enam 1,5 või 2,0 vabalthingava bensuka rooli tagasi. Masendavalt uimane ja janune on väikese töömahuga vabalthingav bens... Suure töömahuga või turbotatud bens on teine tera.

Turbod pole tänapäeval enam röögatult kallid, nii vanade masinate pumpasid-pihusteid liigub ka mõistliku raha eest ja kui katseid mitte teha ja tanklast diislit sisse valada, ei kulu neid ka eriti.
10:51 31.08.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
paraku kõik mis liigub, see ka kulub ja eeldada, et reaalselt 300- 500 000 sõitnud diisel üllatusi ei valmista, on natukene naiivne. ega autoga üldjuhul muid muresid pole kui veermik ja mootor, aga mootori näppimine on kordi kallim igasugu pukside või klotside vahetusest. heas korras diiselautost vaevalt et keegi niisama kergelt ja odavalt loobub, seega tonni-kahese auto puhul võid juba igasugu asju järjest vahetama hakata. aga kui selle eesmärgiga ostadki, et teed tiptop korda ning sõidad edaspidi muretult, siis on asjal pointi, kuid arvates, et ostad auto ja midagi tegema ei pea, võid üsna purki lennata.
11:50 31.08.2015
meeieeees (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Peugeot 406 on selline liikur.....
Tõesti müüakse odavalt,aga ega midagi loota ei ole .
Näiteks Võrreldes Passat 81kwi Tdi ja Peugeot 80 kw
Hdi on nagu siga ja kägu.
Tdi Passat on igas asjas hulga üle.Passat on mugav ja pehme.Peugeot täielik tramm.
Olen omanud mõlemat
15:53 31.08.2015
Mahno3 (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Ma ei saa aru, mida see diiselmootor teil kogu aeg näppimist vajab. Kui sa ostad korras mootori, vahetad vedelikke ja rihma nii nagu ette nähtud ja ei sõida ulmeläbisõite, siis mis temaga juhtuma peaks pidevalt?
16:13 31.08.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
mis juhtub ühe vana ja väsinud mootoriga?
mis juhtub mootoriga, millega esimene omanik on läbi sõitnud 200 000, järgmine lisas sinna 100 000, kolmas omanik veel 150 000 ja mis juhtub selle ülimalt korras ja kogu aeg õigeaegselt hooldatud diiselmootoriga neljanda omaniku käes? ilmselt suurt midagi hullu, aga kui kolm esimest omanikku vaid kallasid ja tallasid, mis siis juhtub?
jutt on muidugi hea- ostad korras mootori, hooldad õigeaegselt ja ei sõida iga kuu ümber maakera ja bla bla bla... paraku taolisi dislasid tonni eest ei müüda. ei müüda ka kahe ega kolme eest- kõik nad moel või teisel kuskilt otsast logisevad.
18:59 31.08.2015
peksukott (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
"2.0HDI 66kw on täiesti mõttetu mootor- möliseb-koliseb, janune ja uimane"

Nimeta selles hinnaklassis parem disla. vw vastus common railile oli pumpdüüs, aga miskipärast kolisid 10 aastat hiljam ka common raili peale.

"Jah, täna juba näiteks BMW diislid käivad sama ühtlaselt, nagu bensukad, aga 15a vana prantslane seda kohe kindlasti ei tee"

2,2 hdi on tänu tasakaalustusvõllidele sile nagu siid.

"See on küll kõva argument pesukoti ostul, et kunagi mingis sarjas oldi võimsad liidrid. Nii võiks ju võtta ka, et Chevrolet Cruze on parim auto ever, kuna see on WTCC-s ka päris võidukas olnud. "

BMW E 30 m3 hinda oled näinud? Vähe ei maksa ka tavalised E 30.

"Huvitav oleks teada, kuidas see poolsurnud, 20a vana prantslaste diisel sellele remapile ka vastu peab? Esimesed 10-15000km vast peab ilusti, aga edasi?"

Mis taga juhtuma peaks, hdi-d on tehaseseades tugevalt detuunitud. Muideks peugeot detuunis juba 80-ndatel oma igivana 1,9 turbodisla 66 kw peale, sest narr lugu, kui disla gti bensukale ära paneb. Kujuta ette, mis oleks juhtunud bensukate müüginumbritega.

"Näiteks Võrreldes Passat 81kwi Tdi ja Peugeot 80 kw
Hdi on nagu siga ja kägu. "

Mis aasta passatist sa räägid, common rail disla tuli passatile 2007, aga põdes minuteada lastehaigusi, pole kursis ,kas on sellest üle saadud.
Samuti passat on megaigav auto , sama kehtib ka vw golfi kohta( va golf 1 ja golf 2).
19:26 31.08.2015
professor_sammaljalg
Re: Millist universaali osta?
korralikult saag käima tõmmatud ikka :D

aga jah selle vana diisliga on nagu kärss pidevalt kiidab, et paljud sõidavad soomes-rootsis vanade diislitega. aga paraku ostsid nad need reaalselt uuest peast võid paar aastat vanana, mitte viisteist aastat ja sama palju omanikke hiljem.

2.0hdi (79kw C8 peal) pihustite remont läks mul just €550 ja odavamaid alternatiive polnud kuskilt võtta.
22:04 31.08.2015
kupu_3 (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Diiselautosid ei tasu osta Vene piirilähedastest maakondadest. Saate kindlasti pihusteid ja pumpa remontida. Muidu ei tohiks enne 600 000 km midagi juhtuda prantsuse diislitega.
To peksukott: kuidas sa seda remappi teed kaheliitrisele? Mul 16 klapiga isend, alguses väga uimane, kuid 2500 rpm alates lausa rebib mahtuniversaali edasi. Tahaks tõmmet veidi varem.
22:28 31.08.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
kui tahad tõmmet varem, vaheta käiku hiljem.
22:52 31.08.2015
" (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Enam ei saa üldse teemale pihta. Mis kuramuse tõmmet teemaalgataja tahab? Et koer peale starti vastu tagaluuki vagusi oleks või et üldse koos luugiga ära kaoks?
23:11 31.08.2015
meeieeees (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Jutt käib ikka kuni 2000a Passatil olnud 81kw kõrgsurvepumbaga isendist,kuna teema on vanametalli kanditaatidest hinnaga kuni 1200 eur.
09:38 01.09.2015
AntiOpel (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Ohissand. Ma mõtlesin, et noored kuked bemmipeded on hullumaja kandidaadid, aga tuleb välja, et peugeotipeded on veel hullemad. Samas eks neil ole rohkem tõestada ka vaja...

1) 1200€ eest saad kõrgsurvepumbaga vanakooli VAG-i disla, mis kuradi pumpdüüsidest ja CR-süsteemidest sa jahud?
2) Sa pole vist 2.2 HDI mootorit tegelikult käimas näinud-kuulnud. See mootor ei ole võrreldav oma käiguühtluselt bensiinimootoriga. Jah, ta on ühtlane, kuid väita, et on sama nagu bensukas- lollus.
3) Mis puutub siia E30 kerega M3? BMW võitis sarja mudelitega 318 ja 320. Sa tahad väita, et Peugeot võitis sarja tavalise diisel-pesukotiga?
4) Passat võib ju igav olla, kuid vanakooli 81kw diisel on pommikindel ja üliökonoomne, lisaks pole ka 406 just põnevuse etalon.

Seega- keera vähe tuure maha. Teemaalgataja on selle teema ilmselt möla tõttu ammu unustanud ja keerab juba mõne vana universaali rooli.
Ahjaa, võta hommikused rohud ka ära, muidu tuleb jälle hoog peale. :)

Over & Out!
10:05 01.09.2015
professor_sammaljalg
Re: Millist universaali osta?
kupu_3, äkki tuleks välja anda mingit sorti brozhüür tarkuseteradega, mida vaadata vana diisli ostul?

minu C8 oli rootsist (ise võtsin alles eestis arvele) ning tõestatud 160tkm läbisõiduga. aga äkki ole vahepeal peipsi kalurite kasutuses. kindlasti mingeid nüansse leiab, mispärast peab ikka vana diisli ostma.

muidugi ei ostaks ka vana diiselpassatit, kuna murevaba xsara/307 1.6 80kw bensukas saab linnas 6-7l hakkama (täispaagist täispaagini mitmel autol mõõdetud)
21:32 01.09.2015
sung (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Kokkuvõtes vahet ei ole kas diisel või bensiini mootor, aga Peugeot täitsa normaalne auto. Kui mul oleks praegu vaja osta sõidu autod, siis ma küll oleks kaalunud ka Peugeoti ostu.
17:47 30.04.2019
kk (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Tere,paluksin soovitusi,mahtuniversaali valimisel millist automarki valida.Hinnaklass võiks jääda kuni 6500eu.
18:53 30.04.2019
... (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
18:56 30.04.2019
... (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
09:03 02.05.2019
maaks
Re: Millist universaali osta?
Mahtuniversaal on nii laialivalguv termin @kk,
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri.php?bn=2&a=101&
amp;aj=&j=4&f1=2010&g1=5800&g2=6500&ae=3
&af=50&ag=0&ag=1&otsi=otsi

pigem vali üks sind rahuldava suurusega sõiduk välja ja hakka siis alternatiive otsima.
10:08 04.06.2019
L522 (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Tere
Olen universaalide otsingul ja palun natuke abi. Minu kindel soov on olnud pikemat aega osta 2013+ aasta Passat või Superb. On oluline mahutavus nii tagasõitjatele kui ka korralik pagasiruum, mugavus ja elementaarsed lisad võiksid samuti olla. Otsi kuidas tagad aga valikut ei ole. Seega olen valikut laiendanud.
Vahepeal mõelnud ka Opel Astra 2015a. Hea hind ja väga palju lisasi. Kuid ainuke viga on mahutavus ja väga kitsas taga sõitjate ruum. Pikematel sõitudel tundub ebamugav. Küsimus on tegelikult selles, kas Astral ja Insignal (v.a 2018 insigna) on vahet mugavusel, mahutavusel jne?
Teine valik on Mazda 6 alates 2013a. Sees istudes tundus, et oleks nagu rohkem ruumi aga kas see on petlik? Lisaks tundus silma järgi pagasi ruum suurem. Kuidas muidu Mazda 6 vastupidavus või mis on probleemiks. Kuulutustes jäänud silma, et osadel automaatkastidega Mazdadel on erinev käiguvahetus. Väga vähestel käib käigukand ühe joonena ülevalt alla ja teisel ehk enamikel on "sakiline" ehk ei tundu kasutamisel nii mugav. Kas see tähendab, et neil on ka erinevad automaatkastid? Mis kaste üldse Mazda kasutab? Kas tavalisi hüdraulilisi kaste? Kas automaatidega esineb ka ka probleeme või on lollikindlamad kui need VAG toodangu DSGd?
Kas on ka mõnda head lehte, kus näeb sõidukite mõõte nii seest kui väljast? Paljud märgivad pagasi ruumi mahutavauseks liitrid, mis on minu jaoks mõttetu info. Oluline on ikka kauba laadimise pind.
Kokkuvõtvalt, kui hetkel Super ja Passat välja jätta, siis missugune võiks olla parim valik järgmistest: Opel Astra, insigna või Mazda 6? Tegelikult jäi viimasel hetkel silma ka Toyoto Avensis alates 2014/2015. Või on need sõidukid mugavuselt, mahutavuselt suht sarnased ja erilist mahutavust neist oodata ei tasu?
13:00 04.06.2019
Kärss
Re: Millist universaali osta?
# Väga vähestel käib käigukand ühe joonena ülevalt alla ja teisel ehk enamikel on
# "sakiline" ehk ei tundu kasutamisel nii mugav.

Automaatkasti kasutamisel... ei ole tegelikult relevantne. Isegi manuaalkasti puhul harjub sellega ära vähem kui nädalaga, võta seda kui eripära.

Astma puhul tekib küsimus, et kui see valikusse sattus, siis peaks sobima põhimõtteliselt juba ükskõik milline auto. Hinna-vanuseklassi vaadates tasuks võibolla hoopis võtta valikusse ka mõni pikendatud kerega mahtuniversaal või muhviauto, millel on ka tagaistmed pikisuunas liigutatavad?
14:13 04.06.2019
Mahno3 (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Mine vaata uusi peugeote - seal on käikude vahetamiseks üldse veidra kujuga tila, berlingo-rifteri-combo seest leiad pööratava nupu jne.

Tänapäeval on see kang rohkem disainielement, sest reaalset sidestust seal automaatkäigukastiga ei ole, kangi ja kasti vahel jooksevad vaid juhtmed...
00:21 05.06.2019
qp (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
L522, annan lehe suht detailsete andmetega. https://www.autoweek.nl/carbase/
Kui hollandi keelt ei lõika, siis vali esmalt sobiv merk, siis model, seejärel nupule "alles" vajutamisel vali alumine- Specificaties. Nüüd punane nupp Zoek- otsi. Vali sobiva aastaarvuga isend, uuemad on allpool.

Näiteks Mazda 6 2,2 diisel. Sealt selgub, et tavaline automaat. https://www.autoweek.nl/auto/81203/mazda-6-sportbreak-skyact
iv-d-22-150-skylease-gt/
09:51 05.06.2019
ronn01
Re: Millist universaali osta?
Mazda ja Peukarid kasutavad klassikalisi automaate, Peukaril isegi japside omad. Üldiselt peetakse klassikalist automaati palju muretumaks ja Mazda ja Toyota just bensiini mootorite isendid peaksid olema päris muretud. Aga Passat või Superbiga on kindlasti parem sõita, uuri välja paljui maksab mehatroonika, topeltsidurite, suur õlikulu (kui veab) vahetus parandus ja kui sul on selle teadmise elamisega on siis Passat.
10:40 05.06.2019
qp (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Olen just valikute ristteel. Leidnud mõningad sobivad isendid- Mondeo, Superb, Passat, 508, 308, Avensis, 6, Insignia.
Üks sai selgeks, kui nii väga VW automaati tahad, siis ainult 2,0 TDI moto taga olev märgade siduritega dsg. Tavaline automaat, siis Mazda, Peug või Opel. Mul jäid lõpuks sõelale Superb ja Passat- nüüd ei teagi, kas käsikastiga võtta, sest valitud aut ls peaks olema kuni 150 000 km. Need on normaalselt tehtud inimese jaoks, kogu põhjaalune on eraldi kaetud kuni viimase pamprini välja. Kõige halvema mulje jätsid Insigniad. Kiika põhja alla, siis saad aru- mingid juhtmed koos pistikutega ripuvad lihtsalt ratta taga lahtiselt ja kogu põhi on kivide ja soola meelevallas. Jaapani autodel puuduvad reeglina 12V ja USB pesad tagaistujatele ja pagasiruumis. Passati varustusest ma eriti aru ei saa, leidsin 2016 isendi Comfortline, isegi katuseluuk ja elektriline konks kuid ees LED päevatulesid polnud- mingi pisike hõõgpirnike oli hoopis. Mazda 6 pole veel lähedalt uurinud, plaanin ka seda teha. Siin pidi vältima bensiinimootoreid kuna alates -15 käivituvad halvasti ja soojendus jätvat soovida. Selle info leidsin netist.
13:20 05.06.2019
ronn01
Re: Millist universaali osta?
Mazdal -15 bensiinimootorid käivituvad halvasti ja soojendus jätvat soovida????
Diislil võib see olla ja TSI mootoritel kui lisakütte puudun aga vabalt hingavatel mootoritel küll mitte
14:03 05.06.2019
Kärss
Re: Millist universaali osta?
Neid põhjusi, miks mootor halvasti käivitub, oskab nimetada vast igaüks unepealt mitukümmend. Või siis halvasti soojenemine võib tähendada lihtsalt õhumulle vales kohas või seda, et keegi üritab siin sõita Lõuna-Euroopa turu jaoks tehtud mudeliga, millel väiksema torude ristlõikega salongiradikas, vale termostaat, vanal autol õhuklappide shvammist tihendid ära pudenenud jne. Kui selliste autodega sõidetakse Lapimaal ja ollakse rahul, on tegemist tõenäoliselt ikkagi mingi tehnilise probleemiga. Ja kui mõni selline tehniline probleem juhtub olema üks mudeli tüüpvigadest, sünnibki legend, et need soojenevad halvasti vms. See kõik ei tähenda, et neid tüüpvigu peaks olema keeruline/kallis parandada;)
14:56 05.06.2019
qp (registreerimata)
Re: Millist universaali osta?
Jutt on skai aktiv mootoritest.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.