Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: E KATEGOORIA NÕUE HAAGISSUVILA JAOKS

20:36 09.08.2016
jannq
E kategooria nõue haagissuvila jaoks
Tere. Kas keegi seletaks lahti liiklusseaduse uue paranduse:
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad

3) B – .....: sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 28.02.2015,

Ehk siis mis juhul ma VÕIN sõita B-katiga haagissuvilaga kui autorongi täismass ületab 3500 kg?
Kas ma pean minema ARKi oma haagisega tegema mingit eksamit? Ja kas sellisel juhul see lubadele lisatav lisatingimus kehtib ka mujal EU-s?
21:38 09.08.2016
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
kui täismassid ei ületa kokku 3500 siis tuld aga kui 3500-4250
http://www.mnt.ee/index.php?id=14495
21:53 09.08.2016
aflh (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
See mis Eestis lubatud,ei saa välismaa ment alati aru ja maks pappi jälle....
09:57 10.08.2016
masinate juht (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
Minu teadmist mööda selle paragraafi all välja toodud kahed loa variandid, see 4250kg puhul mõtet siis teha kui sul konkreetne auto ja haagis mis vastavad sellele tingimusele. BE ise lubab haagise kuni 3500 kg minu teada ja pead vaid seda jälgima, et veduk oleks sobiv. Ja miks ei peaks ülejäänud evroopa asja aksepteerima kui asi ametlik ja lubadel kirjas?
10:18 10.08.2016
maaks
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
Selle 4250kg jaoks pead jah minema ja tegema MNT-s eksami, aga enne uuri, kas saad seda üldse kasutada.
Igal autol on passi märgitud max piduritega haagise mass ja kui seda ületada, siis saad trahvi sõltumata sellest kas sul on BE või CE või DE.
EDIT: Ja see lubatud 4250kg ei ole ainult eesti seadus, see on EU-st üle võetud http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/ALL/?uri=CELEX:320
12L0036

Samas kui sellega idapoole liikuda, siis on suht kindlasti võimalik trahvi saada - samas seal võib trahvi saada ka mitte millegi eest

Muudetud 10.8.16 10:37

10:31 10.08.2016
maukas (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
tegin endale ka paar aastat tagsi selle "vaese mehe BE".
Põhimõtteliselt on eksam lihtne - lähed oma auto + suurema haagisega (üle 750kg, piduritega) ARKi sõidueksamit tegema.
Koosneb platsist (tagurdamine ja külgboks) + linnasõit.
Peale edukat sooritust annab see õiguse sul juhtida autorongi täismassiga kuni 4250kg (auto täismass+haagise täismass). Niiet enamikel juhtudel peaks sellega hakkama saama.
Harjutamas käisin Saue platsil.
Saad ka uued load, kus on märgitud, et sul on õigus sellist autorongi vedada. Lube olen kasutanud kõikjal põhja- ja ida-euroopas. Siiani probleeme pole olnud.
BE kati saamiseks tuleb läbida autokool + teooria + sõidueksam. Siis juba mõistlikum teha nt CE vms. Vaev ja maksumus peaaaegu samad.
18:56 10.08.2016
jannq
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
Tänud kõigile vastuste eest. Pilt tunduvalt selgem. Lähtun siis vastavalt sellele, millise haagise muretsen.
20:51 10.08.2016
tsigirapp (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
huvitav ..mulle argist üeldi nii kui käisin oma haagissuvilat registreerimas...kõik haagised millel on nn käsipidur vajavad juba BE v E katti ja mendid piditki seda kässarikangi jälgima.
20:52 10.08.2016
tsigirapp (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
olenemata siis kas on üle 3500 v ei
21:02 10.08.2016
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
kurat iga lolli juttu ka ei maksa kuulata, liiklusseadus paneb asjad paika , leia sealt käsipiduri kangi nõue
21:24 10.08.2016
looder23
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
arvata võib, et see käsipiduri hoob on neile orientiiriks. sest kerghaagisel kuni 750 kg ei ole pidureid seega ka mitte kässari hooba. need haagised millel on juba pidurihoob, on ka üle 750 kilose reg massiga ning nõuab juba e kat lube ning siis kontrollitakse, kas load on või mitte ja kas läheb üle 3500 kg ja muu peenhäälestus.
23:54 10.08.2016
Arusaamatu. (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
Nii lolli juttu pole ammu kuulnud ,et käsipiduri kangi järgi kegi arvestust peab .
Kui mulle meeldib tellin(ostan) ka kerghaagise 750 kg koos piduritega . Sõidan oma Daevoo ticoga nagu õige mees ,sest sellel on piduriteta haagis lubatud ainult 400 kg ja suurema haagise vedamiseks pidurid vajalikud.
00:02 11.08.2016
professor_sammaljalg
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
see, et kodumaal enamus kerghaakeid pidurivabad, ei laiene kõikjale

näituseks selline Norras väga popp atribuut: http://www.gaupen.no/Henger.aspx?visHenger=70728

aru ma ei saa, milleks selliseid fännatakse, proovi siukse barbiekäruga kuhugile manööverdada, kui peeglist midagi ei näe..
00:38 11.08.2016
looder23
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
to arusaamatu, sa sõidadki nagu õige mees, aga see kässari kang on politseile nagu punane rätik pullile. peab kinni, kontrollib ja laseb edasi sõita. sest meil ei liigu eriti piduritega kerghaakeid.

to professor, ei mõista samuti selliseid tikutopse, aga saan aru miks norras vajalik kerghaagisel pidureid. kui langusel ikka lisa 750 kilo selga surub, ei ole põnev.


tegelikult jääb mulle ka arusaamatuks, et kui e-kat lubadeta juht veab nt. koormata treilerit või mis iganes haagist, mille tühikaal on alla 750 kilo. tean juhti, kes viis tühja treileri renti tagasi, ei omanud e kat lube. treileri tühikaal oli 600 kilo. piduritega. samas võid kerghaagise koormata kuni 750 kg raskuseks. sõidad ilma piduriteta, jumal teab mis koorem ja kuidas paigaldatud, pole probleemi, aga 600 kilone tühi treiler on probleem. tehti ilusti selgeks, et seda ikka tegelikult vedada ei tohi ja tuleb õpperaha tasuda.

Muudetud 11.8.16 00:47

08:52 11.08.2016
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
aasta õues 2016, igas operatiivsõidukis arvuti, keegi ei hakka oletuste peale aega raiskama
11:49 11.08.2016
............... (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
Kui autorongi kogukaal ei ületa 3500kg ei ole vaja BE luba, kui autorongi kogukaal on näiteks 3550 siis on sul vaja juba BE luba.
12:38 11.08.2016
Sull12
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
Viimane väide ei päde

Kerghaagist võid võtta igale B-kategooria masinale järgi. Isegi kui masina registrimass on 3200kg ja võtad nt 500kg kerghaagise järgi = 3700kg, aga tohid vedada B-kat lubadega.
Lihtne loogika - O1 ehk kerghaagist (kuni 750kg) võid võtta sappa isegi siis, kui läheb üle 3500kg kogu reg. mass.
O2 haagis (üle 750kg) vajab juba BE või seda 4250kg eksamit. Kuigi see 4250kg eksam on mõttetu, kuna see aeg, mis kulub ootamisele, et arki saaks siis selle ajaga suudad autokooli läbi käia ja teha endale BE, siis ei pea tulevikus autot või haagist vahetades muretsema, kas mahud selle kaalu sisse.
14:04 11.08.2016
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
auto kuni 3500 (näiteks renault master)+750= B
14:20 11.08.2016
v6sa
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
Ning et asi oleks veel võimalikult segane, on LS sees lubatud täismass, mitte tegelik mass. Seega suuremad haagised ei kõlba, olgu seal peal vaid 120 kg penot... Sest lubatud täismass läheb lõhki.

Sisuliselt sama asi, millest kirjutas austet looder23.

Ehk on kaks reeglit:
1) O1 (ehk kuni 750 kg) võib alati vedada B-katiga, kuid täis haagist ei pruugi tohtida tirida iga autoga. Õnneks siin ei jälgita lubatud registrimassi, vaid tegelikku massi;
2) O2 puhul tuleb arvutada: 3500 kg miinus auto lubatud registrimass peab olema suurem, kui haagise lubatud registrimass. Siis on B OK. Enamasti sõiduauto ja rendihaagise korral läheb lõhki, aga tuleb kontrollida. Kaubiku või maasturi puhul läheb pea alati lõhki.

Näitlikult siis elust enesest: meie pereuniversaali tühimass on 1670kg ja lubatud täismass 2270 kg. Seega tohib B-kati juhtimisõigust omav kallis kaasa vedada näituseks hobutreilerit, mille lubatud täismass on 3500-2270=1230 kg. Sääraseid pisikesi on õnneks olemas. Haagissuvilaid ka.

Kui ta teeks endale "kood96 load", siis oleks asi juba parem, sest 4250-2270=1980 kg, mis on üsna lähedane väga levinud 2000 kilostele haagistele. Ka meil on õuel "polutorka", mis kuni 2 tonni kaaluda võib. Siiski juriidiliselt on tegu räige rikkumisega ja kahetonnise haagise tirimine on tasuline teenus, mille maksumuse leiab LS punkti "vajaliku kategooriata sõit" alt. Õnneks elu on näidanud, et tühja haagisega teda kotitud ei ole, lihtsalt sõnad peale loetud;)

BE puhul asi oluliselt enam ei parane, kuna pereuniversaal võib tirida kuni 2100 kg.

Aga kui me soetaks näiteks 1,9 mootoriga Peugeoti kaubiku, mis tühjalt kaalub 1800 kilo, siis võin mina sellega liigutada 7000 kilo mateeriat (3500 auto, 3500 haagis). Sest mul on vajalik E olemas.

Ühesõnaga: kel vaja Tõsist Käru keerata, siis endale keeramise vältimiseks tasub E ära teha.

Muudetud 11.8.16 14:22

14:42 11.08.2016
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
unusta ära tegelik mass, ei hakka ükski politseinik kaaluma palju hetkel haagis kaalub vaid loeb vastavaid lahtreid auto ja haagise dokumentidest
15:32 11.08.2016
valerkale (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
.....ei hakka ükski politseinik kaaluma palju hetkel haagis kaalub .....

Hakatakse küll.
Kuskil viimase nädala jooksul sattusin saksa uudistele, kus näidati kuidas sealne politsei kontrollis autosuvilaid ja haagissuvilaid.Just lubatud kaalu suhtes.
Ja kui õieti mäletan, siis 80 (või 90)% kaalututest läks omadega lõhki.
Samas oli seal lisaks vist 20% "vealimiit", mille puhul loeti ainult sõnad peale, kui sellest üle, siis juba karistused!
16:05 11.08.2016
Vello Hapnik (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
Ei pea isegi Saksamaale minema.
Alles hiljuti nägin kuidas ülikonnas härrasmees kühveldas kerghaagiselt teepeenrale kruusa ,kuni kaalud 750kg näitama hakkasid.
17:08 11.08.2016
v6sa
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
Mina ei julge ka nii kategooriliselt väita - mind on 3 korda kaalutud ja kord olen pidanud koormat ringi kühveldama.

Kusjuures irooniline on see, et "polutorkaga" pole kordagi kaalutud. Veel...
17:11 11.08.2016
........... (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
Olen näinud kui üks lasi oma 2 teljelisele kerghaagisele 1.5 kanti märga mulda panna. Ei tea kaugele jõudis.
17:14 11.08.2016
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
kahju et loete diagonaalis, minu mittekaalumine oli kirjutatud selle väite peale
Ehk on kaks reeglit:
1) O1 (ehk kuni 750 kg) võib alati vedada B-katiga, kuid täis haagist ei pruugi tohtida tirida iga autoga. Õnneks siin ei jälgita lubatud registrimassi, vaid tegelikku massi;
19:23 11.08.2016
tsigirapp (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
alles hiljuti oli ju telkuris ..eestis... vanem nopi vedas oma subrionokiga betooni..mendid kükkasid kaalu alla ja vanal olidki kellad ...nägi keegi ve...samas nukker ..nopil äkki viimase raha eest ostetud segu ja politsei tõmbas kriipsu peale vana tegemistele
19:36 11.08.2016
v6sa
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
Minu kõrvu ei ole jõudnud ühtegi juhtumit, kus vähendamata lubatud registrimassiga O1 haagist (see on 750 kg) vedavat nirumat sorti autot oleks tee äärde jäetud vaid seepärast, et autole on lubatud vähem. Näituseks Golfilised on järjest 600 kilo kandis. Isand selgeltnägeva tõlgenduses tähendaks see siis seda, et rendihaagiseid pruukida ei tohikski, kuna lubatud täismassid lõhki lähevad...

Siin ei tohi segi ajada juhtimisõiguse kategooriate piiranguid ja autorongi koostamise reegleid.

No õnneks O1 lubatud registrimassidega ei jebita, aga selgelt ülekaalulisi või ajuvabasid koormaid õnneks maha ikka võetakse.

Või on kellegi tuua näidet, kus O1 kerghaagist vedades oleks pandud tee äärde vaid sellepärast, et haagise lubatud täismass ületab autole lubatud piduriteta massi olukorras, kus haagise tegelik mass lubatu piiresse jääb?

Ehk näituseks "tavaline rendikas 3x1,25m" eluskaaluga nii 220 kg, mille peale on 50 kg külmikut teeb lahja 300 kilo, mis on lubatud vist kõigile konksuväärilistele autodele. Näiteks Passati järel, millel lubatud 600+ kg piduriteta.

Kuigi piduriteta 750 kilo tirida tohtivaid autosid nii palju polegi...

Muudetud 11.8.16 19:38

20:20 11.08.2016
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
ütleme nii et teema pole hetkel aktuaalne , samas kui keegi võtaks teema üles, küll siis ka numbreid hakatakse korralikumalt arvutama
20:10 12.08.2016
vanal (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
võis segu viimase raha eest ostetud olla jah. Aga kui oleks oma ülekaalus zubrjonokiga kellegi ära tapnud, mis raha eest oleks ta hukkunu lähedastele nt toitjakaotuspensioni maksnud?
22:02 12.08.2016
tsigirapp (registreerimata)
Re: E kategooria nõue haagissuvila jaoks
nu jh...se olex üx sitt päev ja äärmine ebaõnn..arvan et sellist matka ei võeta just pikka ette oma subrjonoki ja vedela betooniga..see aeg ju suht piiratud kui sellega kohale peax saama ja kasutust leiax..aga jah ,,õnn,, võib ka saunateel naeratada

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.