Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: AUTO SEENIORILE

20:27 30.08.2016
marita57
Auto seeniorile
Me kõik jääme vanaks, ütleb laulusalm. Mõnega meie seast juhtub see varem, mõnega hiljem, sõltuvalt sünniaastast. Fakti see ei muuda ja protsess on vääramatu.

Vaadates aga autotootjate turundusmaterjale ning lugedes ka autoteemalisi portaale (näiteks accelerista.com) jääb mulje, et autot ostetakse ainult kas esimest korda elus või siis ostab pere, mitte inimene. See viimane on omaette teema.

Aga kui su vanus algab ikka 5 või 6-ga ning lapsed on kodunt läinud, millega siis sõitma peaks? Tundub, et tegu on sihtgrupiga, kelle peale keegi ei mõtle, ometi on see olemas ja kasvab kogu aeg. Mida siis teha?
20:56 30.08.2016
LinnapoissAts (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Mina soovitaksin 2009+ aasta 7menda seeria BMW-d või S-klass Mercedest.
Sellises vanuses oleks kindlasti mõnus istuda mugaval pehmel istmel ja hõljuda pehmelt mööda eestimaa kehvasid maanteid, samal ajal iste masserib su tööst ja elust väsinud selga....

Kõlab hästi eks :)
20:56 30.08.2016
Willem0
Re: Auto seeniorile
Mina olen täheldanud ühte suunda. Vananedes on autod muutunud kasutajate jaoks kõrgemaks ja maastukusuutlikumaks Subaru Forester,Outback , Honda CRV , Nissani nelikveolised, Suzuki Sx4, Grand Vitara.
21:02 30.08.2016
looder23
Re: Auto seeniorile
aga miks mitte sõita edasi sama (klassi) autoga kui senini sõideti? kui võimalusi on, siis sõitku või ferrariga. ei ole ju kohustust, et kui vanus algab 5-ga ja nüüd tuleb sõita selle ja selle autoga. jätkaku samaga millega seni sõitis. kui vaja siis lihtsalt vahetagu uuema vastu välja. nt. minu 75 aastane isa sõidab kaubikuga. talle meeldib. samas tal tihti igast sodi ka vedada. pakub ka teenust. vahest harva tiksub paarkummend aastat vana audiga mis reservis seisab, nii igaks juhuks.
21:11 30.08.2016
hehhee (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Ilmselt aimatav ja oodatav pakkumine, kuid Skoda Yeti on erinevates testides kõvasti kiita saanud. Ilu patta panna ei saa ja kui visuaalselt on Yeti vastuvõetav, siis peaks igati tugev kandidaat olema. Nii palju kui ma erinevaid parketimaastureid võrdlustes näinud olen, siis Yeti on kas testivõitja või vähemasti teravas tipus.
21:16 30.08.2016
ˇ (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
midagi väikest, midagi lihtsat, midagi ökot, sest penss pole suur, seitset kohta enam vaja pole ja tüdinenud ka nende kolakatega sõitmisest.
21:18 30.08.2016
marita57
Re: Auto seeniorile
Looder23 mõte meeldib mulle esmapilgul kõige rohkem. Muidugi enamikul eestimaalastel ei ole piisavalt finantsisid, et sõita Ferrariga või remontida 7 seeria buumereid.
Tegelikult on asi selles, et sul pole lihtsalt nii palju enam vaja kaasa vedada. Aga autotootjad leiavad kinnisilmi, et tuleb meeletult panustada noortesse, ehk ostavad eluaeg sama firma autosid. Mina sellesse ei usu.
21:56 30.08.2016
AntiOpel (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Kahekesi olevad vanurid- ideaalne auto on neile väikeauto- Jazz, Fabia, Corsa vms. Odav soetada, odav pidada, ökonoomne. Milleks oleks vanuritel vaja suurt maasturikolakat või luksussedaani?
22:05 30.08.2016
lihtne tähelepanek (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Vanemas eas on liigese ja seljahädad nagu põlve ja puusaproteesid ja radikuliit. Märksõnad on lihtne sisenemine ja väljumine ja seda soodustab kõrge isteasend. Kes seenioritest korra on proovinud see enam kuskile põrandale lamasklema laskuda, nagu rullnokk, ei taha. 5 ei ole veel probleem aga 6 ja 7 algav vanus küll. Istme pehmus või kõvadus on maitseasi aga seljadädadega ikkagi kõvem iste, et selg ära ei vajuks vaid oleks paremini fikseeritud.

22:08 30.08.2016
lihtne tähelepanek (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Kohe tulevad kilovatikummardajad ja noored märtinid kommenteerima :)
22:17 30.08.2016
looder23
Re: Auto seeniorile
aga miks peaks vanur, kes eelnevalt on sõitnud luksussedaaniga, nüüd hakkama sõitma mingite ostukärudega? kui ta tahab ise väiksemat, odavamat, uuemat...palun väga. las sõidab sellega, millega harjunud.

milleks üldse inimesele vaja maasturikolakat või luksussedaani? sõitku kõik jazzide, fabiate, corsadega vms. sellisega ringi. kõik elagu ühetaolistes korterites. eramuid pole vaja. riided ka ühesugused mundrid. elagu põhja-korea.
22:38 30.08.2016
hehhee (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Kui nüüd püsida teemas, siis tegelikult tahaks kuulda, millised on autori ootused oma autole. See et keegi on 50,60 või 70 pole mingi näitaja ja automarki mis on tehtud spetsiaalselt pensionärile, mina igaljuhul ei tea. Mis on eelarve? Mis tingimustele peaks auto vastama? Kas auto peaks olema uus või vana? Miks üldse praegune auto väljavahetamist vajab? jne... jne... Kui reaalselt soovitusi tahta, siis peaks teemat rohkem avama, kui ainut oma vanusele rõhuma ja sellele, et maailmas vanuritele suunatud masinaid pole.
22:54 30.08.2016
Marko
Re: Auto seeniorile
Kunagi ammu käis mul pensionärist naabrimees vaatamas Jaguari sportkupeed, oli remondis. Küsis luba sisse istuda, võimles end paigale ja ütles: see on õige vanainimese auto! Juba sisseistumine sunnib sind end rohkem liigutama.
Võib ka niipidi mõelda.
00:26 31.08.2016
vanadele vanad (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Vanad inimesed peaksid sõitma ka vana autoga.
Gaz 21 ja Pobeda sobiksid ideaalselt
06:21 31.08.2016
Pubekad (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
on seniorite teemades kõvad teadjad, tegijad! Aga, hea kui seniori auto on kõrgem ja nö. suurte ustega. Lihtsam sisse ja välja ronida, parem väljavaade, vastutulevate tuled pimestavad vähem. Valida tuleks mahtuniversaalide ja vaibamaasturite seast.
06:29 31.08.2016
ka (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Teemaalgataja mõtles vist uute autode müüjaid. Autode reklaamid on küll suunatud just noortele, peredele või maastikul sõitjatele. Ei tule küll medlde ühtegi reklaami mis reklaamiks autot eakale inimesele. Kuigi enamus uusi autosid ostavad just keskealised ja vanemad inimesed.
07:58 31.08.2016
stammer (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Kui oled pool elu nö. säästuautodega ringi sõitnud, siis vanemaks saades võiks enam mugavust ja luksust hinnata. Seda enam kui suurim kulu ehk lapsed elavad juba oma elu ja raha jääb rohkem kätte.
08:05 31.08.2016
ˇ (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
"Seda enam kui suurim kulu ehk lapsed elavad juba oma elu ja raha jääb rohkem kätte. "

hakkab pihta targutamine seenioride vajaduste ja eluolu üle. esiteks valib igaüks ise, mis autoga sõidab või sõidab sootuks ühistranspordiga, sest auto ülalpidamiseks ei jätku raha ja teiseks toetavad paljud pensionärid oma eesti riigi pisukesest pensionist veel oma täiskasvanud lapsi, lisaks püüavad ise hakkama saada eluasemekulude, toidu ja ravimite maailmas, seega pole mõtet hakata siin kellegi sissetulekuid ja autovalikuid lahkama.
jääme ikka oma sissekulunud liistude juurde ning soovitame autosid esimestele omanikele.
08:07 31.08.2016
ˇ (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
aga siin mõni üldse teab, kui suur keskmine pension on? või on kõik siinkirjutajad riigikogulaste lapsed?
08:18 31.08.2016
stammer (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
50 aastane ei ole veel pensionär (kui ta just muidugi endine riigikoguliige ei ole) ja mingi osa elust on veel ees ja miks mitte seda elada elu nautides?

"...jääme ikka oma sissekulunud liistude juurde ning soovitame autosid esimestele omanikele."

Ehk siis kellele?
08:37 31.08.2016
Oh ajukest! (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Tegelikult, siin riigis tuleb TAVAPENSIONÄRIL jagada see pisku kuidagi maksude, ravimite ja toidu vahel. Kõige jaoks korraga ei jätku. Luksautot saavad endile lubada need, kes meid sellisesse ellu on juhtinudl!?
08:55 31.08.2016
trepialune (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Kas Soomes pole seenioride autodeks enamasti mopautod? Eestis see vist ei sobiks, paljudel põhjustel.
09:16 31.08.2016
ˇ (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
"50 aastane ei ole veel pensionär ... ja miks mitte seda elada elu nautides?"

50a naudib elu parajasti nii palju kui suur ta sissetulek on. ja kui tal senini oli mingi tehnikahobi, siis jätkab sellega, aga et nüüd tormatakse kohe mingit imeautot ostma, millest eluaeg unistanud, on ka absurd. ma küll ei arva, et kui lapsed iseseisva elu peale kolivad, siis vanemate kohustused automaatselt lõpevad ja hakatakse rikkurielu elama. kui sa muidugi lapsi brüsselisse kõrge palga peale ei saa smugeldada, siis keskmise eestlase elu jätkub tegelikult enamvähem samamoodi kui seni on läinud. söögi arvelt saad ehk mingit kokkuhoidu tekitada, elamiskulud jäävad sisuliselt samaks, laste riiete, üldkulude ja taskuraha arvel ehk ka midagi säästad. ja 50a pole veel tegelikult mingi seenior, vaid täisjõus keskealine tööinimene. seenioriks võib teda tõesti mõni 20a tituleerida.
10:27 31.08.2016
hththtf (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Viimasele 10 punkti. Ega söögi pealt ka suurt kokku hoia, kui oled ikka 50 aastat ühtemoodi söönud, siis on väga raske samm tagasi astuda.
10:47 31.08.2016
v6sa
Re: Auto seeniorile
Ma nüüd täpsustan teemat: kas me räägime üldisest suunitlusest või konkreetse isiku autovajadusest?

Üldiselt olen nõus: täna müüakse autot noorele ja edukale. Või säästlikule perele. Ilmselgelt pole vanemad inimesed sedapalju häälekas sihtgrupp, et turundus viitsiks nende pärast end liigutada.

Konkreetse isiku autovalik algab ikka soovide ülestähendamisest ja võimaluste väljaselgitamistest. Ehk moodsas keeles kaardistamisest;) Selle järgi saab hakata soovitama.

Aga üldreegel on jah selline, nagu juba öeldi: kõrgemasse autosse on lihtsam istuda (kui just ronima ei pea, eksole) ja suuremast uksest on mugava sisse minna. Kõvem iste on väsinud seljale tihti mugavam ja konreetsed suured ja selged nupud töntsimale näpule lihtsamad pruukida, kui popp ja modern puutetundlik ekraan. Automaatfunktsioonidega elektriaknad on mugavamad pruukida, kui väntamine kangete liigestega. Automaatkast on mugavam pruukida, kui tänapäevaste olematu momendiga turbomootorite ja äkilise siduri koospruukimine paigaltvõtuks vastu mäge. Otse väljapoole tõmmatav kergekäiguline ukselink on mõnusam pruukida, kui disainklahv kusagil aknaorvas.

Neid asju on veel, mida nooremana ei oska üldse tähele panna, aga aja kuludes hakkad märkama... Kepikasutajale on näituseks oluline, et seda saaks panna ka mujale, kui tagaistme ette põrandale.

Paraku rahakott määrab: kuigi kange himu võib olla Touaregi järele, aga kui ikka üle Rapidi välja panna pole, siis nii jääbki.

Muudetud 31.8.16 10:49

11:09 31.08.2016
ˇ (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
vau võsa, sa paned vanainimese ikka väga konkreetselt paika- töntsid näpud, väsinud selg, haiged liigesed- oled ise selle kõik läbi elanud? tunnen päris mitut 60-70+ vanuses inimest ja ei ütleks küll, et nad pidevalt kurdaksid autosõidu (või üldse terviseprobleemide) üle. üks paneb veel vana žigulliga ringi ning suudab madalasse ja väikese uksega autosse istuda küll.
11:38 31.08.2016
............. (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Ja kas keegi tahab väita et 25 vs. 50pluss on liikluses võrdselt teravad ? Kiire reageering, ettenägelikus jne. Ok, mõni 50 sõidab oluliselt paremini kui mistahes noor kes ei hakka kunagi reaalselt sõitma(hädapärane ja ohtlik liiklemine)
Vanusega tulevad mängu muud tegurid peale füüsilise valmisoleku.

Ükski äärmis pole hea. 18 aastane on hulljulge ja puudub ohutunne (minuga ei juhtu) tehakse lollusi liikluses ja proovitakse palju "väljajookseb". Vanurid ei kuule, ei näe ja ei saa aru.
12:17 31.08.2016
ˇ (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
soovitaks .............. sugustele "vanurite" paikapanijatele kõigepealt nii vanaks elada ja siis uuesti oma kirjutatu läbi lugeda. kui nad siis selleks muidugi võimelised on- pimedad, kurdid ja nagunii ei saa millestki aru.
14:08 31.08.2016
n. (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
juba siin teemas kõlanud: kõrgem istumine - lihtsam siseneda/väljuda, automaatkast. lisan veel omalt poolt, et konditsioneer on samuti vajalik, muu kõik maitse asi.
14:59 31.08.2016
Seda et (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
B-klassi mersud on samuti suht kompaktsed masinad, kuid kui tulevane seenior liigub ainult linna piires, peaks Skoda citigo ka edukalt sobima.
20:26 31.08.2016
Kärss
Re: Auto seeniorile
# Aga kui su vanus algab ikka 5 või 6-ga ning lapsed on kodunt läinud, millega siis
# sõitma peaks? Tundub, et tegu on sihtgrupiga, kelle peale keegi ei mõtle

Nopin välja vaid need poolteist lauset, kuna see on sihtgrupp, kelle jaoks olid aastakümneid tagasi autod täiesti olemas - suured, mugavad, äärmiselt konservatiivse disainiga ja sõiduomadustelt rõhutatult stabiilsed ning mittesportlikud. Noorte jaoks oli mõeldud sama luksklassi masina sportlikum versioon, aga need olid läbimüüginumbreid arvestades pigem erandid. Kõige ebasportlikum, mis kohe meenub, oli Mersu enne W140 tulekut, aga analoogid olid olemas ka japsidel, prantslastel, inglastel, jänkistanist rääkimata. See, millest Sina räägid, on just see hilisem aeg, kus lihtlabase mugavuse asemel hakati mõtlema sõiduomaduste ja väljanägemise peale, madal istumisasend, teibitud vankrirattad jne ning kuna tänase ühiskonnakorralduse juures liigub rohkem raha (õigemini vist raiskavad rohkem raha) pigem nooremad, siis kõik läkski ju nii nagu turundusosakonnad soovisid.

Jättes kõrvale imago, siis mida Sina ise sooviksid seeniori autolt?

Mina eeldaks just seda, et vedrustus on ülimugav, isteasend sobiv ka elu jooksul palju vigastusi kogunud inimese jaoks, vaikne salong, mingi elementaarne töökindlus ja see, et auto eluiga on projekteeritud pikemaks tavapärasest - vanema inimese jaoks on harjumus olulisem ja künnis auto vahetamiseks kõrgemal. Kindlasti ka see, et vedrustuse-mootori-kasti koostöö oleks selline, mis annab andeks ka lihtsamad sõiduvead ja näiteks ka kehvema nägemise tõttu löökaukude mittemärkamise. Kuna kõike head ei saa, siis millestki peab ka loobuma ja ökonoomsuse huvides oleks ise valmis loobuma näiteks mittevajalikust võimsusest - poodi/suvilasse sõidud saab tehtud ka autoga, mille dünaamika on võrreldav zhiguliga. Selliseid autosid tõesti ei tehta enam ammu, aga ammustel aegadel ju tehti. Näiteks veelkord vana S-mersu diiselversioonis või 280S, ei kartnud löökauke ega üldse mitte midagi peale rooste. See olematu võimsus polnud isegi takistuseks klassikuks saamisel!

Miks räägitakse siin teemas Citigost või Corsast? Mille poolest selline spartalik plastmassist ostukäru vanainimese jaoks sobivam on? Eeldusel, et ei sõideta taksot ega käida igapäevaselt tööl või lapsi kooli-lasteaeda viimas enam, muutub viimase tilga kokkuhoidmine kütusekulus juba teisejärguliseks ning sinna nende väikeautode eelised kipuvadki kaduma odavama soetushinna kõrval... mida saab edukalt tasalülitada, ostes paar aastat vanema auto.

PS: palju õnne siis VANAKS saamise puhul, aga uue auto ostmiseks võiks fantaasialend võimaldada leida siiski paremaid ettekäändeid :))
14:37 01.09.2016
v6sa
Re: Auto seeniorile
Isand ˇ võiks minu personaalküsimuse üle arvamise asemel midagi mõistlikku pigem välja pakkuda. Minu nimekiri põhineb mitme eaka inimese autootsingutel tehtud tähelepanekutele. Mis ei tähenda sugugi, et kõik peaksid säärased olema, eksole.

Kel selg virge ja näpp nobe, seda ei häiri tänapäeval moodsate autode puutetundlikud ekraanid ega turunduse nõudel peidetud ukselingid. Neile peaks nagu autosid piisavalt olema. Vali aga välja, millise salongis paremat teenendust saab.

Tean õige mitut kodanikku, kes pensionipõlve näituseks kupeekerega mersus veedavad. Ei oleks nagu klassikaliselt esmane valik, aga need pole ka teiste arvamust küsivad tuulelipud, vaid selgelt oma vajadusi teadvustavad isiksused, kes julgevad oma elu elada.
15:17 01.09.2016
Marko
Re: Auto seeniorile
Kusagil vilksatas W140, see ostagi! See on AUTO.
15:59 01.09.2016
ˇ (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
einoh minu personaalküsimust võib muidugi arutada, sest ma ei kulge alati vooluga kaasa ja see ei meeldi paljudele, aga imestama paneb see, et juuniorid on nii kärmed otsustama, milline auto seeniorile õigem on. kas muna õpetab kana? kas seenior on eluaeg jalamees olnud ning nüüd vanuigi juhiloa teinud ning ei oska otsustada, missugust autot osta? mina igatahes tean, et millalgi tuleb osta see viimane auto, millega piltlikult öeldes surnukuuri sõidan ja enam ei taha mingit kolakat, vaid rahulikku väikest ökot ja keskmisest vastupidavamat liikurit, sest endast ilmselt enam erilist remontijat ei ole ja raha ka pensist nii palju üle ei jää, et töökodedele maksta.
ma saan aru küll, et teemaalgatus on hüpoteetiline, kuid asi kisub nagunii ennustamiseks, sest ajaks, mil siinsed targad pensile jäävad, on ilmselt kõik w124, 140 ja muud sarnased liikurid ammu ümber sulatatud ning vorbitud neist tulevikuautod, millest me tänaveel midagi ei tea. vaevalt, et siis mingi citigo ja muud praegusedki olemas on.
19:30 01.09.2016
Sull12
Re: Auto seeniorile
Üritasin kiirelt oma suguvõsas ja tutvusringkonnas nn seenioride autod kuidagi mingi ühise nimetaja alla mahutada- lootusetu.
Isa ostis just uue masina, käis proovimas paljusid, aga asi lõppes ikka suht jäiga ja kw rohke masinaga, teine ostis uue Corsa, et miks raisata kallile masinale raha. Kolmas ostis universaal Foobia, et hea linnas käia ja produkte koju vedada, neljas ostis Tiguani- kuna oli sooduspakkumine !!!! Pensionär loeb raha, järgmine sõidab Kia Ceed iga, üks sõidab ka GIII-ga. üks veel Pegoo 806-ga, lisaks üks tuttav sõidab siiani endise ralli treeningmasinaga, millel isegi puur sees. Ei ühtegi sellist nn vedelat löökauke neelavat vana autot. Seda masinaparki vaadates, mis siis on seenioride auto???
Aastaid kaugel põhja-norras elanuna võin ka öelda, et ka siin pole pensionäridel selliseid nn pehmeid arhailisi penskarite masinaid. Viimane vanemat generatsiooni esindav tuttav vahetas 2a tagasi 850ne V60 vastu välja, kuna vana on vana ja aeg läheb edasi. Kõige popim penskarite auto siin on siiski KassKai.

Miks arvatakse, et pensionär peab sõitma "vana-klassikalise-disainiga-sita-juhitavuse-vedela jne autoga? Kes on harjunud sõitma kw-dega ja juhitavusega, teeb seda edaspidigi, kellele pole auto kui selline oluline, sõidabki sellega, mis hetkel kätte saadaval oli.
Mõttetu lahterdamine, mis järgmiseks- auto perele? auto kalamehele? auto vanale kalamehele? jne
22:53 01.09.2016
tsigirapp (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
jou..ise julgen pakkuda vanemale ntx honda hrv. ei maxa eriti midagi ,neli ust ,kõrgem istumine.jaapanlasele kohaselt tehnika hea ,,,kuigi kere kohati jätab sovida.pensukas läeb talvel käima ja ruttu soojax
15:24 06.09.2016
Kärss
Re: Auto seeniorile
#imestama paneb see, et juuniorid on nii kärmed otsustama, milline auto
#seeniorile õigem on. kas muna õpetab kana? kas seenior on eluaeg jalamees
#olnud ning nüüd vanuigi juhiloa teinud ning ei oska otsustada, missugust autot osta?

Selle teema parim, vast kõige tabavam ja kindlasti tsiteerimist vääriv mõte! See võikski seeniori eristada neist esimese auto ostjatest, et elukogemuse tõttu inimene teab juba, miks ja mida ta tahab.
17:27 24.12.2016
marita57
Re: Auto seeniorile
Siin on päris mitu korda kiputud seeniori ja pensionäri vahele võrdusmärki tõmbama. Teemaalgatajana vaidlen sellisele samastamisele tulihingeliselt vastu!

Pensionärid ehk penskarid on väljasurev liik ning nende arvukus väheneb katastroofiliselt. Isegi mina enam ei tea, kas ma kunagi pensionile jään, sest valitsus nihutab vaikselt pensioniea eest kogu aeg sujuvalt ära. Vahet pole, kuidas, aga arvestama peame sellega, et töötame surmani ja unistus rahulikust pensionipõlvest on vanematelt päritud ilus mälestus.

Seenior on ennekõike ellusuhtumine ja mõtteviis. Lapsed jäävad lasteks igavesti, aga ühel hetkel pole neid enam vaja kooli vedada, sest nad on vaikselt kodust minema lennanud oma elu peale. Mis tähendab seda, et auto tagumine istmerida leiab kasutust paar korda aastas ja on muutunud täiesti mõttetuks lisavidinaks. Ning selliseid autovalikut oluliselt mõjutavaid muutusi elustiilis tuleb ootamatult päris palju.
20:33 24.12.2016
V8 (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Kui tunned , et oled vana, väsinud ja hall mass, siis VW, kui silm veel särab ja tegutsed nagu aastakümneid tagasi , siis midagi vingemat, et kw ikka jaguks.
Mõnel ikka oma arvamust pole, teiste arvamus ka korda ei lähe.
14:00 25.12.2016
A6__
Re: Auto seeniorile
To V8

Su nõuanne ei ole paraku kasutatav.

>Kui tunned , et oled vana
Jah

>, väsinud
Jah

> ja hall mass
Ei!

>, siis VW
Mul on praegu VW (CC)

>, kui silm veel särab
Mõnikord ikka särab ka

> ja tegutsed nagu aastakümneid tagasi
Jah

> , siis midagi vingemat, et kw ikka jaguks.
Praegu kW on 220. Aga sihin "midagi vingemat", juba mitu kuud. Lihtsalt ei ole midagi sobivat. Mida vanem eit, seda kirjum kleit :)

Muudetud 25.12.16 14:01

17:24 25.12.2016
........ (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
keegi sai jälle oma keskeakriisi frustratsiooni maandada. eks üle 200 kw autod aitavad edasi elada...
17:51 25.12.2016
td (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Mul naabrimees 75a kaib tool, bussijuhina,piimatsisterniga teeb asendusi jne.kodune majapidamine samuti,,enamus noori sellisele toole kull vastu ei pane.teine naabrimees 80a samuti toimekas. Kolmas 67a rassib samuti kahel kohal..pigem tanapaeva heaolus kasvanud noored vanaks saades probleem.praegused pensionarid elus koike nainud ja tanapaeva autod on neile nagunii mugavad..
18:07 25.12.2016
........ (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
75a on aastakümnete kaupa järjest parema auto rooli istunud ja ilmselt enam PAZ bussi tagasi ei taha, tänapäevased ostavad kohe suvalise maanteeraketi ja siis edasi kurdavad, et elu igav. ise sa ta igavaks elad.
20:38 25.12.2016
lihtne tähelepanek (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Kui tagumine iste tundub liiast siis võib selle heategevuseks annetada ja sinna asemele näiteks üks mõnus mullivann ehitada. Või siis osta kohe ilma tagumise istmeta auto näiteks Smart või mõni sportkupee. Aga miks ei võiks seeniori auto olla just mõni luks mahtuniversaal või Van et reisima minnes ei peaks hotellide motellidega alati arvestama vaid saab autos mugavalt ennast sisse seada nagu saates " Meie aasta austraalias" mõnus 4wd mikrobuss.
23:16 25.12.2016
vaba mees (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Mitte ei saa aru,miks ma peaksin pärast hiljutist pensionileminekut maha müüma armastatud maasturi,millega mitmetes riikides kümneid tuhandeid kilomeetreid läbitud ja ostma mingisuguse ,,ökokäru´´. Las need soovitajad kasutavad seda autolaadset püha inkvisatsiooniameti toodet pealegi ise.
Mina käin aga edasi mesimummusid külastamas,metsas kolamas ja ka läbi tuisu ,tormi,porilompide ja vahel ka ,,vasktorude´´ikka usaldusväärse kaaslasega.
13:25 31.12.2016
siberia (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Turunduslikult on see asi ikka niimoodi, et "noore pere autona" müüakse seda, mis inseneride ja raamatupidajate koostööna kapitaalselt p...sse on läinud. Kui selline sümbioos lastakse autot ehitama, läheb p.... sse kuskil 90 % autosid. "Noore pere auto" on umbes samasugune mõiste nagu "pereviiner" - inimtoiduks see ei kõlba.
Nooremad inimesed , tänu oma osavusele ja leidlikkusele, suudavad igasugused käkid ära neelata ja veidrused välja kannatada. Vanameestel on seevastu omad, elu jooksul välja kujunenud nõudmised ning mingi müügimehe loba neid ei kõiguta. Minul oli näiteks autot valides lausa peksuteema see, et autol peab saama raadio heli reguleerida keeratavast nupust.

Eespool on juba mõned teisedki "veidrused" välja toodud - näiteks kõrge isteasend, et ei peaks end autosse võimlema. Väga universaalset autot polegi. Mul on kastikas, millega kannatab sõita kuni 100 km otsi. Sisseistumine on sirge seljaga nagu baaripuki otsa, tavapäraseid teeauke ei pea silmad punnis vahtima ja üle 90 km/t nagunii ei sõida. Pikemateks sõitudeks on Audi A6 ja öeldagu mis tahes - igapäevaseks kasutuseks on ta ebamugav (rõvedalt madal). Nende ühine nimetaja on"tavapärasest kallimad", aga mugavus just maksabki ja seda saavad lubada endale pigem vanainimesed. Noored põrutavad oma Citroen Nemo sarnaste ostukärudega Poola turule nii et pole asigi ja ega kehvapoolne auto selles eas suurt rolli ei oma. Peaasi, et saaks liikuma.
16:23 31.12.2016
looder23
Re: Auto seeniorile
Siberia, kuna sa oled harjunud igapaevaseid sõite tegema autoga, millesse istud sirge seljaga, siis ükskõik mis marki söiduauto on rõvedalt madal.j
18:18 31.12.2016
pensk (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Söidan 40a.linnas ringi-ikka teen tööd,umbes 40t.aastas.Soovitus oleks-inimesed õppige enne sõitma kui linnaliiklusesse sukeldute.Juhitunnistusest väga paljudel ei piisa.Söidan ka tsikliga,kui peale istun,siis 150- 200,muidu pole mõtet.
19:43 31.12.2016
vanames
Re: Auto seeniorile
A6 ja rõvedalt madal?! no anna olla! A6 on üks kõrgematest sedaan- universaalidest, sõidan ise sellega ja väga rahul.
Kui miski on rõvedalt madal siis on see W210. Hunnik õnnetust panin talle kõige kõrgemad ja tugevamad vedrud ja neile veel kummirõngad alla aga no ikka oli nagu konn mööda maad. Pool aastat oli, hea et lahti sain, kõige ebameeldivam auto mis olnud. Peale w124 pole enam sealt väravast normaalset autot tulnud.
23:41 31.12.2016
v6sa
Re: Auto seeniorile
Palju sel kiidetud aakuuel siis kliirensit on? Ikka tavamudelil, mitte Allroadil, eksole. Rehvid on ka samas mõõdus?

Ma ei saa nõustuda, et punnsilmne mersu oleks kuidagi eriliselt madal oleks: 320 CDI Elegance vedrustuse ja kolmenupuliste vedrualuste kummidega ning 225/55R16 rehviga annab mootori karteri alla (kõige madalam punkt minu autol) 17 cm. Seni pole puudu jäänud ka põllul ukerdades...

Madalakslaskmise maania on iseasi, sedasi rikutud auto alusel ei saa mudelit sarjata!
09:01 01.01.2017
............... (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
tähtis on see, kuidas sa istmel istud, mitte kliirens. mõnel autol oled justkui tagumikuga vastu põhja, teisel istud inimese moodi nagu tugitoolis.
13:10 01.01.2017
siberia (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Head uut jah! Ma mõtlesingi isteasendit, mitte põhja kõrgust. Allroad oleks kindlasti kõrgem, aga mulle on mingi musta laega variant sattunud ja pole viitsinud vahetama hakata. Omas rollis on ta vägagi hea.
Olen ka istunud Subaru Outback sarnastes autodes (mida ka üldjoontes sõiduautode hulka loetakse)ja sealne isteasend on hoopis teistsugune. Kui A6 ja Outback kõrvati seisavad on A6 nii madal, et hajameelsem vend ei märkagi, sest vaatab temast lihtsalt üle. Audi eelis tuleb jälle välja Saksa maanteekiirustel, milleks ta tegelikult ehitatud ongi.

Autode hindamiseks ei pea ilmtingimata vanamees olema. Üks töökaaslane vaatas seda kastikat ja ütles, et "see on niiii kõrge auto, mismoodi siia seelikuga.... ukse all peaks astmelauake olema (mõnedel ongi). Siis nägi A6 ja reaktsioon oli umbes sama - "see on niiii madal auto, mismoodi siia seelikuga..... nagu põrandale istuks". Ise sõidab mingise japside pargimaasturiga ja eks see ilmselt kuldne kesktee ongi.
14:33 01.01.2017
Randlase poeg (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Minu tänaseks 75a. isa ostis 5..6 a tagasi ameerika bussi ja on sellega nii rahul,et seda kiidulaulu on suisa väsitav kuulata, kui hea aparaat see ikka on. Lihtne sisse välja ronida, asju mahub palju, väljavaade hea, sõidad nagu ema süles.
Metsas ja mereääres käib siiski teise autoga.
20:49 02.02.2017
v lumi (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
eks auto müüjatele see vanemaks sammine meeldib ei panda nii palju tähele põrsas kotis
13:09 05.02.2017
vanames
Re: Auto seeniorile
Hmm, tekkis hoopis küsimus kes või siis mis eas inimene on seenior?
15:42 05.02.2017
........ (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
kui ise tunned ennast seeniorina
16:00 05.02.2017
marita57
Re: Auto seeniorile
Vanames, keri veidi ülespoole, siis näed, et seda ei saa mingi täpse vanusega piiritleda. Meie riigis hakkab isegi pensioniiga ujuma, mida sa tahad veel sellisest mõistest. Aga kordan veel "Seenior on ennekõike ellusuhtumine ja mõtteviis." Tsitaadi lõpp. :)
16:10 05.02.2017
td (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Samas moni japs(honda) nii madal,et a6 lausa maastur selle korval...koik on suhteline..vahemalt enamus sakslastel saad istumise norm sattida,japsid selles erilised nikerdised,pikem inimene ei saagi mugavalt soita ,, norm autol saad istme korgusega paris oluliselt mangida,ei pea porandal istuma.
16:18 05.02.2017
marita57
Re: Auto seeniorile
Küll aga üks mõte, mis on vahepeal tekkinud sel teemal (testin). Seeniori jaoks pole niivõrd oluline auto hind tuhat eurot siia- või sinnapoole (näpistab kirsturahast) kui just edaspidiste kulutuste mõistlikkus ja ettearvatavus. Pigem ikka manuaalkast ja igaks juhuks ka vabalthingav mootor, sest turbod on ju kapriissed.
17:26 05.02.2017
.imho (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Seenior manuaaliga on risk iseendale igapäevastes venivates ummikutes ja ristmikel, mis tõusudel.
17:56 05.02.2017
looder23
Re: Auto seeniorile
ahh, lõpetage ära juba see ila, kui seenior siis ainult vabalt hingav ja manuaalkast, bensiin ning kõik muu on saatanast. iga seenior sõidab sellega millega ta on harjunud sõitma ja tunneb end turvaliselt/mugavalt. kui seenior tahab, liigub ta punktist A punkti B daciaga. kui on võimalusi, tervist, energiat, paugutagu või ferrariga. see ikka iga seenori vaba tahe, millega sõidab, mitte, et nüüd tuleb seenior seisund ning üle dacia ei või. lihtne, bensiin, vabalt hingeldav.

mõttetu pläust käib. elage elu enda eest, mitte seeniori eest.
22:11 05.02.2017
siberia (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Seenioriks saadaksegi teatud mõttemaailma omandamisega ja see ei sõltu otseselt vanusest. Siis hakatakse sõiduautosid ostma nagu tarbemasinaid: kuulatakse müügihinge mula spoileritest, kolmetähelistest abimeestest jms kiretu näoga ära ning hakkavad tulema asjalikud küsimused: esimese 100 000 km hoolduskulud? Kirjalikult ja lahtiseletatult! Mitme tunniga suudate tarnida rikkiläinud starteri? Sellele, sellele ja sellele uudisarendusele lisagarantii! (sest miks ma peaks oma taskust hakkama kinni maksma tehase tootearendust, mis ilmselt täiesti vales suunas kulgeb? )

Sellisele sihtgrupile ei hakatagi kunagi spetsiaalselt sõidukeid tootma, sest müüjad peaks nende nõudmiste täitmiseks hakkama peale maksma. Palju lihtsam on müüa emotsioone noortele ja rohelistele ning paari plastikjunniga faceliftitud uudismudeleid neile, kes peavad olema naabrist paremad. Seeniorid leiavad üldises pasameres need mõned üksikud õnnestunud mudelid ja neil pole vaja kellelegi midagi tõestada.
Muide, mis sel manuaalkastil viga on? Porschel on ka ja kõlbab sõita küll.
09:20 20.05.2017
sirje61 (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Minu arvates väga huvitav teema. Tundus, et sõna võtsid ainult poisterahvad. Naljakas on see, et minul just sama teema peas. Tahaksin uut autot ja ei suuda otsustada, milline see peaks olema. Olen sõitnud autoga praktiliselt iga päev oma täiskasvanud elu ja ka autosid on olnud erinevaid, viimased Audi 100 ja hetkel Audi A4. Olen oma praeguse autoga väga rahul aga hakkab otsa saama. Olen mõelnud, et mingit väikest madalat autot küll ei tahaks. Sooviks, et oleks turvaline, veits kõrgem ja tark, et kui ma midagi unustan. Loomulikult peaks olema tool mugav. Bensiini kulu on uutel autodel tunduvalt väiksem, kui minu vanal. Rohkem küll ei oska tahta.
19:39 20.05.2017
kupu_3 (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
00:31 21.05.2017
Marko
Re: Auto seeniorile
siberia kirjutas:

Sellisele sihtgrupile ei hakatagi kunagi spetsiaalselt sõidukeid tootma, sest müüjad peaks nende nõudmiste täitmiseks hakkama peale maksma. Palju lihtsam on müüa emotsioone noortele ja rohelistele

just nii ongi, ma tahaksin osta uue Granada, mitte iseliikuva televiisori.
Teler on mul elutoas, kõnesid võtan vastu taskus oleva telefoniga ja kui auto kohta öeldakse, et ta on neliveoline, siis eeldan, et see nelivedu on kohe olemas, mitte pärast seda kui erinevad Hiina mikroskeemid on omavahel suhelda viitsinud.
Olen ka juba enamvähem seal seenioride grupis, tahtmised on välja kujunenud aastakümnetega.
22:35 21.05.2017
kupu_3 (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
"just nii ongi, ma tahaksin osta uue Granada, "
jah, tollal tehti autosid... Aga see võimalus oli veel mingi kümmeteist aastat tagasi kus Saksas ühes paarkend aastat tagasi kinni pandud Fordi esinduses müüdi ära 70-ndate lõpu ja 80-ndate alguse laoautod. Seal olid nii Granadad, Escortid, Taunused, Fiestad ja mõned esimesed Sierrad.
02:19 20.06.2017
Kärss
Re: Auto seeniorile
Marko, aeg läheb edasi ja täpselt nagu (mõni üksik:)) libanelivedu ületab tänapäeval pidamises meh. 100% lukkudega nelivedu, nii on ka mõni EDL parem mehhaanilisest difrilukust. Ja samuti ka ABS, mis on minu arvates üks suurimaid lollusi autonduses, kuid samas oleks vale väita, et iseendal õnnestub paremini jagada pidurdusjõudu vasakpoolsete ja parempoolsete teepeenrale sattunud rataste vahel. Iseasi, kas need paremad omadused kõik seeniori jaoks üldse mingit tähtsust omavad, aga eks igale tarbijale meeldiks, kui talle jäetakse valikuvabadus, et kas plekist või plastikust, mehhaaniline või elektrooniline, roosa või lilla... :)
13:12 26.10.2017
marita57
Re: Auto seeniorile
Tule Ansip appi, ma ütlen!

https://www.accelerista.com/eluviis/abc/mammad-papad-autod/

No missugune lapsajakirjanik selle jutu kokku kirjutas? Endal kõrvatagused veel märjad, aga tuleb õpetama, missuguse autoga pensionär sõitma peaks. Autor ei saa vist küll vähimatki aru vanainimese muredest autovalikul.

Mazda MX-5 seeniori autoks meie maal? Halloo, vaadake aknast välja (kui midagi näete läbi lumesaju, muidugi)! Mingi austus halli pea vastu võiks ikkagi olla!
13:37 26.10.2017
.... (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
vanusenumber ei näita veel inimese tegelikku vanust. mõni 70 aastane teeb särtsakuselt viiekümnesele ära.
13:53 26.10.2017
Šnitsel (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
13:59 26.10.2017
Kärss
Re: Auto seeniorile
Kõlab jah kuidagi mõnitamisena see MX-5. Pensionärile oleks tänast ilma nähes mõistlikum soovitada pigem ikka mõnda Volvot. Näiteks FMX seeriast
14:17 26.10.2017
. (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
E39, A8, E38, E65
14:30 26.10.2017
maaks
Re: Auto seeniorile
Tänast ilma vaadates olen küll rahul et vanematele sai Tucson sõitmiseks, aga kui ise peaks pensionile jääma (välja vedama) siis tahaks küll midagi lõbusat - miks mitte MX-5.
Seenior olemine on see aeg, kus midagi ei oleks enam mõistlik edasi lükata ja KOHE peab elama hakkama, iseendale.
17:56 01.06.2019
marita57
Re: Auto seeniorile
Igihalja teema jätkuks (me kõik oleme vahepeal jälle natuke vanemaks saanud/jäänud) tsitaat sellenädalasest Autolehest:

#Suvest 2014, kui täpne olla. Just siis tõi Ford Euroopa turule minidžiibi nimega EcoSport, 4,1 meetri pikkuse kääbuskõrg­auto. Selle peale limpsas keelt just vanem ostjaskond: väike auto, kuid kõrge isteasendiga, ruumi neljale, hea nähtavusega ja lihtne parkida – just seda olidki paljud oodanud!

Tunnistan ausalt - ma isegi ei käinud seda autot vaatamas, rääkimata sisse istumisest või proovisõidust. Kui rahaga ikka väga kitsas on ja Ford kaubamärgina hirmsasti meeldib, siis võib ju soetada pruugitud Fusioni, mis oli algul üsna kallis, kuid mille töökindlus osutus suurepäraseks. Aga mingi Ladina-Ameerika või India turule loodud toode väikesele näovärskendusele vaatamata meie kandis mõistlikuks valikuks ei osutu.
19:08 01.06.2019
Kärss
Re: Auto seeniorile
Lugesin huvi pärast kogu teema läbi ja mõtlesin oma isa peale, kellel on käsil "neljas veerandsada", käib täiskohaga tööl (rasket füüsilist vast rohkemgi kui arvuti klõbistamist) ja otsib juba palju aastaid omale seda seenioriautot. Aegajalt tuleb mõne huvitava ideega lagedale ja siis ma rikun (otsingut kasutades) tema ideed jälle kõik ära. Sõidab siiani ühe "penskarimersuga", mida siin varemgi mainisin - null sportlikkust ja auto annab andeks väga suure hulga sõiduvigu. Samas hing ihaldab just kõrgema istumisasendiga autot. Vedrustus ei tohi olla vähem mugavam praegusest (loe: piisavalt pikk teljevahe), esivedu ja libanelivedu on välistatud, kindlasti kepikast, maasturit ei taha... sellist autot polegi vist olemas. Lihtsalt näide ühe seeniori (mitte pensionäri;) unistustest.
22:31 01.06.2019
kukeants (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Minu seenior sõidab Toyota RAV-4-ga. 2005 a mudeliga. Pidev neli ja ei raputa. Väga ergas 2,0 bensumootor. Öko on samuti. Tartust Raadi lennuväljalt ostsime, mingid eesti keelt kõnelevad venelased müüvad seal. Nüüd 4 aastat sõidetud ja autol miskit viga pole tulnud. Hea diil.
22:37 01.06.2019
siberia (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Kärsa isa saaks ilmselt otse esindusest või saksast midagi. Lõin huvi pärast mobilesse sisse - kasvõi A6 Allroad 2017 aastat on Saksamaal ka kepikastiga täitsa saadaval. Eestis muidugi võib jäädagi otsima või peab esindusest uue tellima.

Kui raha on , saab põhimõtteliselt kõike.
01:24 02.06.2019
Kärss
Re: Auto seeniorile
Siberia, tuliuue Ferrari saab kah kepikastiga osta, kui piisavalt raha on. Siit teemast jooksis juba läbi, et seeniori häda pole üldse selles, et ei oska omale valida. Vaid inimene, kes on kuus aastakümmet igapäevaselt rooli keeranud, sõitnud rallit (või mingil muul moel erineb tänapäevasest noorest, kes näeb autos kõigest transpordivahendit), teab liiga hästi neid omadusi, mis just talle olulised on ega rahuldu mingi paraolümpia märki kandva laiatarbekotletiga. Sest selles vanuses pole vaja enam teistele midagi tõestada, saab ostes lähtuda imago vms asemel puhtalt oma kiiksudest. Autod, mida müüakse iPhone ühendusvalmiduse või saamatu juhiabi paketiga, ei haaku kuidagi sihtgrupiga, kes on kogu elu osanud nautida sõitmise protsessi tervikuna, selles aktiivset osalemist ja just neid omadusi, mis võimaldavad tunnetada hästi nii teed kui autot. Sellised autod on loomulikult olemas ka tänapäeval, aga pigem autosportlase suunitlusega (madalad, jäiga alusvankri ja kõva taburetiga). Rääkimata sellest, et kui just ei nähta auto perspektiivi vaid garantiiperioodi pikkusena, on raske määrida seeniorile pähe autot, mille puhul pidamiskulud/vastupidavus oleks ropp tagasiminek pika aja jooksul sisseharjunud standardite juurest... vist olen ise kah seenior juba, ei jaksaks tegeleda isikliku autoga nii palju, kui need töö tõttu pidevalt vahetuvad uued tähelepanu nõuavad:)

Kogu see teema on tegelikult huvitav läbilõige hästi paljudest siinse foorumi lõpututest jutulõimedest (diisel vs bensiin, uus vs kasutatud, esi-taga-nelivedu, tomat vs manuaal, naast vs lamell jne). Ainult et kui neis teistes teemades räägitakse valikute põhjustest, siis siin teemas pole nagu otsest vajadust kellelegi midagi põhjendada. Lihtsalt meeldib nii ja tahan sellist asja. Ja kui sellist asja pole olemas või ei leia, lepin olemasolevaga või lähen kompromissile mingis sellises omaduses, mis on endale oluline, aga võib teistele olla täiesti arusaamatu.

PS: üks teine (mu isast paar aastat vanem) sugulane on sõidnud sarnaselt veidrate soovide tõttu läbi juba 3 Kia Sportaget (need moodsad), peagi tuleb vist neljas:) Papsi vanem vend ostis just 150kW tagaveolise Volvo ja tuunib nüüd seda - tema arvates parim kompromiss veoskeemi/sõidumugavuse jt oluliste omaduste osas... liiga palju elus uute autodega sõitnud, nüüd on teiste arvamusest pohlad ja soovib vaid nautida iga roolis oldud hetke:) Peaks illustreerima päris hästi, miks on seeniorile üsna võimatu midagi soovitada (mida kinnitab ka teemaalgataja siia viimati pandud link:))))
14:00 02.06.2019
siberia (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Kärss, sa hakkad kohe iseendale vastu rääkima:) Ferrari on ilgelt madala istumisasendiga ja küll nähtud neid vanataate, kes poe ees kõigepealt kepi käepideme nagu ankru ümber trepi käsipuu viskavad ja siis end selle toel ägisedes välja vinnavad.
Kepikastiga või ilma aga pole ikka see.

Ma lihtsalt tõin ühe näite laiemast maailmast kusjuures just Saksamaal on igasugune sellelaadne isetegevus väga levinud. Eestist midagi otsida on mõttetu. Soomest.... võib-olla.
Ma ise sõidan ka paraolümpia märki kandva autoga ja just sellepärast, et mul pole kellegile vaja midagi tõestada. Täiesti tavaline keskklassi auto, seda isegi uuena ostes. Täpselt samamoodi - istumisasend võiks kõrgem olla, seepärast viitasin Allroadile, mis on vähemalt natuke kõrgem. Mulle endale Allroad ei sobi, sest auto peab olema sedaan. Igaühel omad kiiksud.
14:03 02.06.2019
siberia (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Lihtsalt niipalju veel lisaks, et juhiabi paketid jms saab lihtsamall juhul välja lülitada, sügavuti minnes ka üldse minema visata või elementaarautoks programmeerida. Jällegi - sellega tegelevad vastavad värkstoad ja tulemust ülevaatusel ei kontrollita:)
14:24 02.06.2019
... (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
mina arvan, et seenior, kes ei oska või ei taha autos näha igapäevast tarbeeset ja otsib sealt mingeid omi kiiksusid, sest 60a rallirooli juba keeranud, ei tea ise ka, mida ta tahab- tegemist on lihtsalt vana torisejaga, kellele ei meeldi see või too või miski muu. mõsitlik seenior saab aru, et elu läheb edasi ja tema on jäänud 60a tagusesse aega, kus ford escort või mosse rallikas olid kõvad sõnad ja võiks seetõttu võtta asju rahulikult ning kulgeda poe, apteegi ja perearsti vahet suvalise fabiaga või kui see liiga madal, siis leidub ka kõrgemaid- dacia sandero stepway, mingi suzuki sx vist olemas, fiat 500x jne. ei võta ju seda autot hauda kaasa nagu ka muid tarbeesemeid ja mida siis ärritada ennast, et sobivat autot enam ei leia- osta midagi ja sõida ja naudi lihtsalt pensionäriks olemist ja kui pensist raha üle jääb, osta ferrari.
15:03 02.06.2019
Kärss
Re: Auto seeniorile
Siberia, mul omalgi ju nelivedune paraolümpia ja ka isa kaalus just nimelt Allroadi, pole tegemist VAGivihkajatega. Asi pole ka mitte saamatujuhiabide tasalülitamises, vaid paljude jaoks ongi see ostuargumendiks, teine peab aga sõidunaudingu saamiseks hakkama kaitsmeid eemaldama või aju ümberseadistama... autode juures võib olla palju asju, mis ei sobi ja see tundub olema kaudselt ka selle teema algatamise põhjuseks, et kunagi oluline (ja suhteliselt jõukas) sihtgrupp ei paku enam tootjatele huvi, kuna üks teine sihtgrupp on hakanud pankade abil hoopis rohkem laristama ja need vanemad inimesed peavad kas kohanduma või hakkama ümberehitama autosid endale sobivamaks/mugavamaks.

# tegemist on lihtsalt vana torisejaga, kellele ei meeldi see või too või miski
# muu. mõsitlik seenior saab aru, et elu läheb edasi

Tänan seeniori mõiste uuestidefineerimise eest! Torisejatega on lihtsalt see häda, et nad ei suuda näha Fabiasse istumises elu edasiminekut ja valivad Fabia asemel midagi muud. Ega ilma asjata öelda, et elu on liiga lühike selleks, et sõita igavate autodega. Sellest arusaamine jõuab meile kõigile üha lähemale ja eks sealt see nõudlikkuski tuleb. Lihtsalt huvitav on näha, kuidas munad püüavad kana õpetada ja vähesemaga leppimist progressi pähe rohkem elu näinud inimestele pähe määrida ja kui see ei õnnestu, siis sildistamisest abi otsivad:P
15:24 02.06.2019
... (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
huvitav on see, et inimene, kes on juba selles eas, et peaks reaalselt aru saama surma paratamatusest, püüab veel sõna võtta elu liigse lühiduse teemal.
kas peale surma mõjutavad need elu jooksul tehtud asjad meid kuidagi? kas peale surma mäletad veel, et miskit jäi ikkagi tegemata, üks auto ostmata?
kaldun arvama, et maailmas on kordi rohkem automarke kui keegi neid elu jooksul ära jõuab proovida ja olles eluaeg rooli keeranud, tahetakse ikka veel seda keerata ja veelgi vingemalt kui senini seda tehtud.
eks muidugi on neid, kes surevad nö täie tervise juures ja püstijalu, tegeledes hetkel lemmikhobi või muu sellisega ning ei lepikski vähemaga, st haigevoodi ja põetajaga, aga teha nüüd endale suur probleem sellest, milline auto valida peale vana mersut... sry, mina temast nooremana sellistest probleemidest aru ei saa. isiklikult sõidan autoga, mille kohta jeremy clarkson ütles, et selle ostja on ennast ametlikult surnuks kuulutanud ja ma ei põe üldse- muudki teha kui vaevata pead mingi auto pärast, mingite ülevaatuste pärast, mingite rehvide, õlide ja muu kammajaa pärast. aastakümneiid seda juba tehtud ning aeg on küps (minu jaoks) muuta auto tarbeesemeks, mitte kultuseobjektiks. aga kuna käbi ei kuku kännust kaugele, siis on arusaadav, miks kärsal kodus selline autopark on. addicted.
16:48 02.06.2019
Kärss
Re: Auto seeniorile
Kolmele punktile: käbid-kännud, kuidas teisiti see olla saakski:) Kultuseobjektist rääkides aga eksid, auto ei ole objekt, on kõigest vahend. Ma sellepärast, et mitte munana kana õpetada, püüangi siin teemas pigem vähem arvata ja kommenteerin lihtsalt seda, kuidas minust põlvkond vanemaid meesterahvaid teema esimeses postituses tõstatatud küsimustele on lähenenud. Yandex takso on nii odav, et linna lähedal elades, kui päris iga päev sõitma ei pea, pole tõenäoliselt ka maailma kõige igavam tarbeauto ratsionaalne valik. Kui kõik oleksid ratsionaalsed, ei eksisteeriks siin vast ka seda foorumit. Siin tohib kõigi kohta öelda mingis kontekstis "addicted";)
17:06 02.06.2019
... (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
eks auto leiutatigi esmalt tarbeasjaks. siis saadi aja jooksul aru, et paksema rahakotiga inimesed tahavad midagi paremat ja hakati autosid "tuunima" nagu naised enne pittu minekut endaga teevad. eks mõned mehedki. siis tekkis autode küllus, nö igaühele midagi, aga inimene, see kompleksides ja ihades ja ahnuses vaevlev loomakene, ei teadnud enam, mida osta. rikkurid ostsid kõike, mis meeldis, aga loomulikult mitte odavat saasta, vaesemad püüdsid neid jäljendada ja ostsid teise või kolmanda ringi rikkuriauto. ühesõnaga nagu lapsed mänguasjapoes- tahaks kõike ja kohe. aga öeldakse, et mehed ei kasvagi suureks, jäävad elu lõpuni poisteks.
17:18 02.06.2019
siberia (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Kärss, sihtgrupil "vanamehed" on nii erinevad maitsed, et masstoodangus ei toodeta ega hakata nende jaoks midagi tootma. Küll aga tegelevad sellega ümberehitajad ja "tuuning" ei tähenda selles kontekstis, et kivikesega 20 hj juurde+valuveljed. Igasugused asju tehakse - iste kõrgemaks... Ikka madal...vedrustust muutes kogu auto kõrgemaks. Ipadi porr minema nii et jälge ka poleks jms. Ma olen märganud, et tõsisemad tegijad on Saksamaa ja Kesk-Euroopas sest seal on turgu ja algmaterjali. Saksamaal peaks saama igasuguste ümberehituste kohta ka sertifikaadi. Poola osas ei julge lubada.
Seepärast märkisingi et küll vanamees omale auto leiab ja kui kasutatud otsib siis pigem Kesk-Euroopast.
21:05 02.06.2019
looder23
Re: Auto seeniorile
no lugedes teemat ja ... muude teemade kräunatusi, siis see mees peaks üldse suu kinni hoidma torisemise kohalt. sa pole veel vanagi ja sellist hala ja torisemine käib teemast teemasse. miks sa arvad, et vanainime peab töristama apteegi ja perearsti vahet fabiaga? miks ta üldse peaks käima apteegis ja perearsti juures? noh tore oleks vast korra aastas profülaktiline kontroll teha, aga põhjust pole. nagu olen varemgi öelnud, et see on iga inimese enda asi, millega ta sõidab. minu 78 aastane isa sõidab kaubikuga. hea kõrge istumine. tavaliselt, inimene, kes on kõrges vanuses veel tegus, sel pole vaja arstide vahet joosta ja sel meeldib oma valikuid ise teha. ei ole ikka nii, et mingi ... ütleb, et vot sellest ja sellest vanusest hakkad fabiaga töristama ning marsruut on ka ees: kodu-perearst-apteek-kodu. poes käia ei tohi, sest seal müüakse saasta. kas saaks nagu ükskord üle ja hakkaks enese elu elama? elasid hästi, tore. teine tahab ägedamalt, paha, sest äkki tal parem elu kui ...-l. siis ... peab lisaks perearstile ka prühhiaatrit külastama. tuleb teekonnale muudatus sisse ja see tema rahulikku ellu ei mahu.

Muudetud 2.6.19 21:45

00:09 03.06.2019
Seekord nõustun loodriga (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
Minge mai alguses Luxemburgi nt, Kennedy avenüüle ja vaadake, mis masinatega "papid" sõidavad. Kabriod, alates uunikumidest, kuni v 12-teni välja.
Ja elust enesest. Aastat 15 tagasi sisenes mu kabinetti inglisekeelne härra, võimalik, et 80+ vana ja palus infi, kus on üks Eesti vaatamisväärsus. Mina viisaka ametnikuna otsustasin "vanainimesele" lausa oma sõidukiga teed näidata- oli ka sinnapoole asja.
Ma isegi ei osanud imestada... vana oli Ferrariga, punase Testarossaga.
Nojahh, ma siis sõitsin ees kohale. Ferrarist väljus ka tema naine, soliidne vana daam. Jalutasime siis vaatamisväärsust vaatama, vanal oli kaelas laifilmi Hasselblad kaelas üüratu tele, ulme, mitte must, aga beež profikas, kes taipab millest jutt, see saab aru.
Nii, nemad Itaaliast, mees endine vormelisõitja, just tulid Riiast, kütuseveok olla teel põlenud ja ummik olnud. Teevad Euroopa trippi.
Kui tagasi autode juures olin, palusin kapotialust näidata ja pilt oli päris jõhker. Esimest korda nägin sõiduautol V12 mootorit, kusjuures kubatuur oli vaid miskit 5 liitrit. Igatahes mõtlesin, et nahh sellise kubatuuriga neid silindreid nii palju olema peab.
Nad küsisid minult aadressi ja "külma põhjamaa talves vajalik" mohäärsall, koos prouaga tehtud pilt on siiamaani alles. Need tulid paar kuud hiljem postiga.
Mulle tundusid nad siis täiesti muldvanadena, nüüd enam mitte.
Seega- ei maksa alahinnata. mu 80 sugulane, naisterahvas käis just oma GOLF-iga Tartus, Tallinnas enam ei käi, pidi hullumaja olema.
Te saate kõik vanaks ja KUI veab, sõidate siis veel autodega ja käite oma jalgade peal.
KUI veab.
07:01 03.06.2019
... (registreerimata)
Re: Auto seeniorile
sry, ma unustasin, et keskmine foorumlane on selline sirgjooneline inimene, kes ei oska lugeda ridade vahelt, ei saa alati aru, kuhu on peidetud väike huumor, pisukene positiivne iroonia, mingi alltekst vms- nende jaoks tuleb kirjutada lihtsat talupojajuttu.
mis aga puutub fabia materdamisse, siis mis sel autol häda on? väike, ökonoomne, mahutab kaks inimest pluss hunniku muud kola, mida poest või turult vedada ja kui pensionäril õnnestub see osta uuena, siis pole ka muresid remondi ja muuga. muideks, ka sõita on päris mõnus.
või peab penskar sõitma kütuseröövlist maanteelaevaga? palun, mina ei keela, maitse asi. üldiselt olid mu kirjutised rohkem kärsale vastuseks, teised ei pea neid nii südamega võtma. süda võib valutama hakata keskmise eesti pensionäri igakuise sissetuleku pärast. aga näha kord elus ferrarit ja ehtsat rikast inimest jätab muidugi hinge ja mällu jälje. olen ka mina piiri taga neid uhkeid kabriosid soliidsete härradega näinud ja ega muud mõtet ei olnudki, et hästi elavad. võrreldes meiega. aga seda tüüpi autod mind väga ei huvita, seega kadedust ei tekkinud, sest ka mina olin puhkusel oma liikumisvahendiga ja meil lihtsalt erinevad huvid, seega mida kadetseda.
09:45 03.06.2019
vanames
Re: Auto seeniorile
Vana on täpselt niivana kui ise ennast tunned. Meil on bussijuht 77 aastane, ostis hiljaaegu mingi paar aastat vana Sharanni, et hea suur ja mugav. Mehel on selline tervis siin foorumlastel kokku kah sellist pole, mina olen tast ligi 20 aastat noorem ja jala minnes ajab võhmale et temaga sammu pidada, nii et...

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.