Neil autodel pole suurt vahet, võta see, mis korralikum on ja mille parema mootoriga ning varustusega saad. Minumeelest on fordi salong ilusam, kuid vedrustus minu jaoks ebameeldivalt jäik ja kui me räägime 1,6 vabalthingavast mootorist, siis see on minu proovisõidu mälestuse järgi nõrk kuid janune.
Kui mina peaks nende kahe vahel valima, võtaks opeli, eeldusel et mootorid võrreldavad on (ei võrdle vabalthingavat turbokaga vms).
no kui naisterahvas valida ei oska siis äkki laseks valida kas lapsel või koeral, mina isiklikult ei tahaks sõitta autoga mis mulle ei meeldi aga naabrimehele läheb peale
Teemaalgatajale - kui rahakott kannatab siis ise eelistaks Astra 1.4Turbot, mille sõiduomadused ning kütusekulu väga hästi paigas. Astra J veermik ja sõidukvaliteet on tolle ajastu sama segmendi mudelitest üks parimaid. Lisaks kipuvad Focused roostetama, Astra J seda muret pole täheldatud.
Lugesid ju, et naine lapsega roolis. Mis möödasõiduosjusest me räägime.... vaja on turbosärtsu, mis sõidu ajal kogemata burnouti ei tee, aga ega kummagi valikuga seda hitmu ei tohiks olla :)
ma ei saa aru, teemaalgataja küsib reaalselt nõu kahe konkreetse margi osas aga te hakkate jahuma veel škodast, toyotast jne, ehk pakuksite üldse, et parem on ferrari, lamborghini jne
Tegelikult teemaalgataja oleks võinud teema alguses tuua endapoolsed hinnangud neile autodele, mille vahel ta valib. Kasvõi miks just need autod? See oleks andnud mingigi sisu ja soovitajad teaksid, mida nimelt ta autost tahab.
Info liigub aeglaselt ja viivitusega nagu 100 aastat tagasi. Kuigi on interneti ajastu ja ka autoajakirjad ilmuvad. Loetakse foorumist 2003 aasta postitusi vw ülima kestvuse ja kvaliteedi kohta ning ostetaksegi Vag maja ette seisma.
Tõesti tundub vahel et Opel on parm kui Skoda ja isegi vw.
Hiljuti sai käidud uue Skodaga proovisõidul ja seejärel loobutud ostumõtetest sest 6 aasta vana Opel on maanteel isegi parem.
Sõidan hetkel sarnase tööfocusega. Ausalt öeldes õuduste tipp. Kole seest ja kole väljast. Kui valida siis ainult titanium. Ehk seal on parem iste. Kahjuks pole mul bensiin, vaid 1,6 diisel, siis ausalt öeldes mõttetumat mootorit sinna pole võimalik saada. Kütusekulu on suurem kui 2 liitrisel diislil ja jõudu on vähem kui põhikooli jooksuvõistlusel osalejail. Enne seda sai töömasinana omatu 1,6 bensiini (ka focus) ja ega too parem polnud. Kütet läks ikkagi rohkem kui oskad oodata ja selline uimane tuim liikur. Kui valida siis isegi võib olla opel, kuid kahjuks endal selline kogemus puudub. Eks see opel näeb ka välja igalt poolt nagu kirvega löödud.
Mis ainukesena Focusel meeldib on pakiruum. Ehk siis tõstad luugi üles ja algab kohe põrand. Pole sellist tüüpilist "vanni" nagu enamusel. Ehk siis vabalt saad käru sisse-välja tirida ilma suurema tõstmiseta.
to 4cwt, kus see sile pagasipõrand seal on? https://img1.auto24.ee/auto24/560/237/108430237.jpg
Luukpära puhul sile põrand milleks, niigi ruumi vähe ju pagasi jaoks. Universaali puhul jutt teine ja neil "vanne" naljalt enam ei leia.
2012 lähiaja sama klassi universaalid, Focus, Astra, Megan, Ceed, Gruze, i30, V60, Auris...kõik sileda pagasipõrandaga. VAG i sama klaasi liikuritel mingi väike eend sisenemisava ees on, aga seegi rohkem kosmeetiline, kui takistav probleem.
Mondeo on juba teise klassi kuuluv sõiduk ja sel oli juba 2002 sile pagasipõrand, samuti samasse klassi kuuluval Vectra C. Ei ole see sile pagasipõrand mingi imeloom, et seda tikukutulega peab taga otsima. See asi on täiesti tavaline nähtus universaalide puhul.
Igaks juhuks mainin ka ära, et siin teemaks olevate mudelite universaalidel olid Focuse puhul esimesel põlvkonnal juba sile põrand ja Astra puhul alates 1991. e siis kogu oma põlvkonna.
Skoda on pigem luksus klassi kuuluv auto. Auto mida jäksavad osta ainult edukad, jõukad ja politsei.
Sileda põhjaga universaalid on vanem teema. Universaali hullus kestab meil viimased 10-15 aastat. Sellest ka paljud pole kursis. Enne seda üheksakümnendatel oli õige auto sedaan. Mult küsisid ka tuttavad kunagi ammu et milleks mulle universaalkerega auto. Mõni aasta läks mööda ja kõik need küsijad olid universaalide peale üle kolinud :)
Opel Astra igati normaalne valik, selle 1.4turbo pole ka nii tuim kui 1.6 bensiin mis Fordil (Focusel pmst sama mootor mis ka 2005a mudelil). Diisleid pakkumises aga eriti neid 230tkm läbisõiduga endisi firmaautosid ei taha, mis enamuses nagunii tundmatu taustaga. Astra puhul salongis nuppude rohkusega harjub, mis alguses japsi autodega võrreldes teistmoodi. Kasutanud sellist Astrat ja ka 2008a mis vanem põlvkond, ning kumbki auto normaalne argiauto, vanem oli 1.3 diisel mis jäi nõrgaks ja uuem 1.4 turbo millega ilmselt Eestis uuena müüdud enamik neist, paljud ostsid neid ka riigiametid ja firmad tööautodeks, sest Opeli esindajad tegid soodustusi suurema ostu puhul. Seetõttu osad neist baasvarustusega ja suure kilometraažiga, kui natuke otsida leiab ka meeldiva ja vähekulunud eksemplari. Kui võrdlus oleks sama Astra ja uuema Focuse vahel, oleks seis ehk teine, nendest aga Astra etem.
Miks siin võrreldakse Astra turboversioone Focuse vabalthingavate mootoritega? Tundub loogiline, et vabalthingavad mootorid on sarnase mootorimahu juures uimasemad. Üldiselt Astra 1,4 Turbo (103 kw) analoog Ford Focuse peal on 1,6 Ecoboost (110 kw). Seda viimast Eesti järelturult sisuliselt ei leia.
Vedrustus on Focusel enamusest kompaktklassi autodest jäigem, aga see-eest on kurvilistel teedel lõbusam sõita. Kui sooviks on saada auto laste kooli viimiseks linnavahel, siis see loomulikult ei oma mingit tähtsust.
Salongid on täpselt sama koledad ja Octavia ning Auris, mis siin võrdluseks toodi ei ole üldse mitte paremad selles osas. See on muidugi maitseasi.
Vastupidavus ja ka roostetamine sõltub kasutatud autol väga olulisel määral eelnevast ajaloost. Tüüpvigu Astra ja Focuse vastavatel bensiinimootoriga mudelitel on vähe erinevalt näiteks vastava aastakäigu Octaviast (TSI kett ja sellega kaasnevad mured). Näiteks Focuse puhul tuleb meelde esimese hooga ainult klaasipesuri düüside lekkimine. Kõige vastupidavam on tõenäoliselt kompaktklassi autodest endiselt Toyota Auris, aga sellega sõitmine on ka vähemalt minu kogemuse järgi kõige ebameeldivam.
Opeli 1,4 103 kw mootoril pole siiani tüüpvigu kuulda olnud. Pagassi põrand 2012 Astral juba muuneltav. Viskad põhja välja ja on vann ka olemas -universaalil.
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.