Plaanis oleks vahetada sõidukit ja praegu on hetkeks sõelale jäänud kolm põhilist varianti (kui kellelgi on midagi hoopis alternatiivset, aga tema arvates paremat soovitada, siis palun väga, ehk olen mõnest margist mööda vaadanud).
Ühesõnaga ma tahan, et masin oleks 2013 ja edasi väljalase, bensiinimootoriga ja mõistliku kütusekuluga. Peamiselt linnasõidud, aga maanteel võiks lihtsamateks möödasõitudeks ka jõudu natuke jätkuda. Selline 85-100kW vahemik tundub mõistlik. Kaheukselist ei taha. Keretüübile raudkindlaid kriteeriume pole, ka praegustes variantides esineb nii luukpära kui sedaani. Plaanis oleks liising. Auto hind võiks olla 9000-12000 vahemikus. Eraisikult ei taha, peab olema Eesti ajalooga, müüja peaks olema n-ö ametlik edasimüüja (Amservid, Mollerid, Autospirit vms). Ei pea olema väga luksuslik, võib kohati olla ka n-ö "konservatiivne ja igav". Mida harvem remonditöökojas aega viitma peab, seda parem (samas tean, et see sõltub vägapalju konkreetsest autost ja see on raskesti prognoositav).
Praegu olen ise mõelnud:
1) VW Golf VII 1.4 bens 90kW luukpära (universaalkere iseenesest oleks hea boonus, aga Golfi puhul universaalid on välimuselt natukene ebaõnnestunud).
2) Toyota Corolla 1.6 97kW sedaan - neid pakub Amserv mitmeid, aga siin tekkiski mul küsimus. Näiliselt okei varustus, pakkumises nii 2014 kui isegi 1 2015a masin okei hinnaga, aga läbisõidud - kõikidel müügis olevatel autodel on seal need suhteliselt samasse auku (umbkaudu võib öelda et 2014a masin 150K ja 2015a masinal 100K, ehk siis 50K aastas) - kas tegu on mingite rendiautodega või mis otstarbeks neid kasutatud võib olla.
3) KIA Cee'd 1.6 99kW - äärmisel juhul oleks nõus selle auto võtma ka tutikana, sest 7a garantii tundub väga ahvatlev, välimus on kena ja arvustused on arvestades hinda mõistlikud.
Viimaseks - juhul kui ma lähen mõnda esindusse nüüd auto liisingussevõtu sooviga sisse ja samas tahan pakkuda oma praegust sõidukit neile müügiks (mitte sissemakseks vaid müügiks), kas eksisteerib ka võimalus, et kuskil makstakse enamvähem turuhinda sellisel juhul või antud tingimustel võib eeldada ikkagi igalpool ca 65-75% turuväärtusest.
Suured tänud, kes selle pika teksti läbi viitsivad lugeda ja sisukalt vastata!
Selliste tingimuste põhjal soovitaks pigem vaadata AINULT uusi odavamaid masinaid. Peale nende kolme saab ka muid lihtsaid ja töökindlaid marke/mudeleid sama raha eest. Kuni nelja aasta vanust lihtsat rahvabensukat pole mõtet kasutatuna vaadata 10-12 tuh euro eest, millel garantiid enam pole ja läbisõidud juba sada tuhhi ja rohkem. Sul pole mingit garantiid enam ja rahaliselt kaotad pea sama palju kui uut liisides..
Need Corollad on tõenäoliselt taksod olnud, sellest ka suur läbisõit. Ise olles sellised taksos sõitnud, siis soovitan enne tõsiselt kaaluda seda Corolla otsust, sest auto oli küll suht "pann". Enda kasutatud auto komisjonimüüki jättes saad ise dikteerida oma miinimumhinda, esindus lisab sinna oma kasumi ja kulu osa juurde. Tagasimüügil on aga jah pigem 20-30% turuhinnast madalam pakutav hind.
Eks iga mees hakkab nüüd muidugi pakkuma siin oma masinat müügiks, aga okei. Toon näite esinduste müügipakkumistest. Alles äsja sai vahetatud naise masin uue vastu (5 a liisingut lõppes). Esindus pakkus mõlemat varianti müügiks - tagasiost või komisjonimüük. Komisjonimüügi puhul dikteeriks mina hinda ja maksaks neile mingi raha. Tagasiostu puhul laovad raha letile ehk siis uuest autost maha. Ei ütle mis esindus. Aga igatahes mõlemad teemad olid pain in the A*S. Mõtlesin, et kui raske saab ikka olla see müük ise. Masin oli korras nii tehniliselt ja visuaalselt, garantii küll lõppenud aga esinduse väljavõtted eranditult ning aastased läbisõidud alla 20 000. Heas usus tegin veel ekstra ülevaatusegi ära. Kogu müügiprotsessi peale kulus täpselt 20 päeva (seal sees oli ka juba asjaajamine pankade ja kõige muuga). Ehk siis müügiperiood oli reaalselt sobiva ostjani 15 päeva. Pealegi oli hind keskmisest kõrgem. Kui esindus pakkus tagasiostuks oiates ja ahastades 5000€ ja turu keskmine oli 4700 - 6000 €, siis mina lükkasin müüki 6400€ ja olin nõus kauplema. Ostja kaupleski 200€ maha. Lõpuks kõik võitsid. Ostja sai normaalse masina (peamine, et ausa) ja mine normaalse diili. Uus masin oli aga selleks ajaks juba hoovi peal. Sama toode ainult uuem. Väikeste mööndustega võib öelda, et tegemist vaese mehe VW. Letihind baasmudel vs ostetu 2x. Nibin nabin sobilik küsija hinnaklassis, aga tutikas, garantiiga, automaat, igasugu tulede ja viledega, kallimad veljed, suur ekraan jne jne jne. Ehk siis pigem uus ja kui raha napib siis plangum (hiljem muidugi raskem realiseerida) kui 150K sõitnud aga 3 aastat vana samas hinnaklassis. Uus on uus, kasutatud on kasutatud. :) Edu valimisel!
need corollad ilmselt taksod.pealegi meeletud räimed.selle raha eest võta parem tutikas fabia. ceed-l sisemüra kohutav!talverehvidega telefoniga rääkimine võimatu! linnas võtab kütet 7-8 liitrit
Mike mitte Astra? Kui selle nupumerega leppida suudad. Kui golf siis miks mitte Octavia või leon.? Samas kui midagi ilusamat tahad, siis megane. Minutes istumise all olev fluence ehk megane 3 sedaanil on 124000 kellal, vahetatud on rooliotsad ja stabika kondid ning piduriklotsid. Tehnika on see mis keskmise eestlase meelest peaks palja pealevaatamise peale laiali vajuma ehk diisel ja edc (dsg) automaat. Julgen soovitada.
Vaatasin ise ka eile huvi pärast, mida Renault pakub. Megane on tõesti kena masin ja kuigi Clio luukpära on väike, siis Clio Grandtouri saaks ka üsna okei hinnaga kätte.
Näide: Aasta alguses sai ostetud perre teine auto Citroen C3 (new) PureTech110 - eesmärk peamiselt linnasõitudeks väiksem masin (kerge parkida, parajalt särtsakas, ruumi jagub (seest suure kui väljast) ja -ökonoomne) ja maanteel möödasõidud probleemivabad (205Nm) - soovitan järgi proovida:) Lisaks uue masina garantii 6a./120 000km...manuaali koos kõikida "vajalike" lisadega ca 13 000 EURi...
Edu valimisel.
81kw e.110hp ei ole kindlasti lahja, väänet 205Nm...auto kaal vaid veidi üle 1t. Kangemat mootorit antud mudelile ei pakutagi. Tuleks proovida, mitte "umbropsu" oletada. Enne lõpliku otsuse tegemist sai proovitud paljusid (sama segment) - lõplik tulemus tuli "tagumikutunnetuse" järgi. Tuleb proovida - paber kannatab kõike.
Päris kahju on kohe, kui soovid jagada asjassepuutuvat infot, kogemust ja siis "lahmitakse" mõtetute "repliikidega"
Loodan, et teema püstitaja leiab siiski paljude vastuste seast täiendavat ja asjakohast infot.
Edu.
Astrat julgen küll soovitada, väga mugav keskmise suurusega auto. Endal olnud 1,6 bensukas manuaal ( 4 aastaga sai sõidetud 70000km) ja nüüd 1,4 turbo bensukas automaat( hetkel 39000km ees). 1,6 mootoriga häirisid kõrged pöörded 110km/h kiirusel, mootori müra ei olnud salongis häiriv, kuid pöörded kippusid 3400 juures olema (5 käiguline manuaal). 1,4 turbo on palju särtsakam ja vaiksem, manuaal kast on juba 6-käiguline sellel. Kuna ta on oma klassi raskeim, siis maantee sõit väga mugav.
Enne auto vahetust sai proovitud ka Ceed-i, pole midagi halba öelda, kuid kuna hinna sain Astral enam vähem sama, siis valisin ikkagi Astra.
Esimesel autol vahetati garantii korras ära salongi ventikas.
Kui Golfi või mõnda muud vag grupi väike-kesklassi autot vaadata, siis tasub google otsingusse panna 1,4 tsi ja lugeda, mida arvatakse sellest foorumites.
lisaks peakirjas toodutele tasub tõesti vaadata ka uusi prantslasi ja koreakaid
PSA puretech on tõesti hea minekuga mootor ja igati ok. vw tsi probleemid peaksid olema lõppenud aastast 2015 . Opeli mootorid on kõik uimased tegelikult ja suht mürisevad, kuid opelite suur mass on maanteesõidul väga hea.
Corollaga pole 00 aastat kogemust kuid raske uskuda et roolimine eurooplaste tasemel on, sama Kiaga.
Kes siin väidab et 1.2 liitrine tänapäevane mootor väikeauto peal jääb lahjaks, ei oska autot käsitseda ning mootorit ära kasutada. Foorikiirenduseks ehk ei sobi aga maanteel on pöörded parajas pööretevahemikus et ei pea käike alla lappama ja möödasõidud ka täislastis autoga on lausa liug.
Nähtud ka neid kes ei suuda möödasõitudel oma auto rohkeid kilovatte ära kasutada ja panevad aegluubis napikaid möödasõitudel.
Ei võrdluseks kasvõi 1.8-2.0 vabalthingav millel mõnusa möödusõidu tegemiseks peab pöörded ajama 2500rpm juurest õigesse 4000rpm vahemikku 3-4 käiguga. Väikemootoriga tonn kaaluval autol on pöörded viienda käiguga magusa vahemiku juures ~3700rpm juures ja anna ainult talda stressivabalt.
Turbod on ka mõeldud tarkadele inimestele. Loll jääb sellegagi hätta.
Igaljuhul võta ceed nendest, vastupidavuses konkurente pole. Kulud on sul väiksed ja remondi alla investeerima ei pea. Ford Fiesta/Focust võid ka vaadata.
Korealased on hetkel vastupidavuse tipus, teised antud margid on keskmikud. Muidugi proovi kõigiga sõita, milline sulle mugavaim on.
ja kliendi lollitamiseks. Kia salongimaterjalid on veel kehvad ja garantii alla ei lähe. Vaata mis garantii alla tegelikult läheb. Golf ja Ceed väikse teljevahega, Corolla juba suurem 2,7 meetrit. (Sama mis Avensisel) Sedaaniga midagi suuremat vedada kahjuks ei saa. 150 tuhat läbisõitu ja siis hakkab auto raha neelama, siit ka hinnad hakkavad veidi kukkuma. Olles sellise halva valiku ees, võtaksin ma hoopis Opel Astra universaali 1,4 turbo. Ma arvan, et nii kallilt vana auto kaela võtta pole hea mõte. Uus auto tuleb lõpuks odavam kui igapäevaselt on vaja sõita. Juba intress on poole väiksem uuel. Kui 150 tuhat sõitnud autoga veel sama palju sõita maksab ta 2000€. Edu otsimisel.
Mida sa toodad jama kui pole asjadest aimu? Garantii kehtib kial väga hästi, kuni sa pole ületanud 150t km. Ja auto vähemalt kestab. Sinu opeli soovitus on jama. Ennem võtku Golf, mazda 3 vms. Võta vähe normaalse varustusega kia ja sit*ast salongi kvaliteedist asi kaugel. Mine sõida ennem mõnega kui targutama hakkad.
Golf -> mugav samas remondikulud suured, suht väikeinimeste auto ka
Corolla -> võtab suht palju kütust sellise auto kohta, aga auto ise pommikindel samas mugavust väga pole (plastik, tuulemüra jne)
Kia - pole proovinud ja ei taha ka, sellest ei saa hiljem lahti enam
Astrast niipalju et H põlvkond oli täiesti töökindel ja kestev. J veidi lahjem ja hoopis teise konseptsiooniga loodud. Nüüd K -ga on nagu võteud veidi tagasi H suunas uuel arenguspiraalil ja võib arvata et on ka tegu väga töökindla autoga mis kasutusmugavuslt jääb juuksekarva võrra Golfile alla.
Golf, Corolla,
Kia seed on nendest kõige parem ja töökindlam auto. Sama raha eest saad tunduvalt rohkem autod kui konkurentidel. Ja kui pärast otsustad maha müüa, siis saad kergesti lahti, sest Kia-si ostetakse praegu väga palju ja uuemad Kia-d hoiavad hinda päris hästi ka.
Mõneti samuti sellise valiku ees, kuna abikaasale aeg uuemat autot otsima hakata. Sai käidud Golfi ja Cee´di vaatamas-proovimas. Väga üllatas Cee´d- ei arvanud midagi temast, aga peale proovisõitu võib täitsa mõtlema hakata. Hinna-varustus suhe kordi paremini paigas, kui nt Golfil. Sõitis Golf paremini- vaiksem, tiba mugavam ja ka teravama juhitavusega. Samas on ta sarnase varustuse juures Cee´d-st ligi 3000€ kallim... kas hiljem müües ka see hinnavahe selline on, ma kahtlen. Corollat ei läinud isegi vaatama, sama ka Astra kohta. Uus Civic oli ka mõtteis, proovisõidul jättis hea mulje, aga hind on nii väikese auto kohta tiba krõbedavõitu (konkureerib hinnalt Golfiga).
Ei ole soovi. Olen kokku puutunud viimase Astraga (naiseõde ostis), mistõttu ei ole soovi ka minna lähemalt tutvuma. Auto on iseenesest väliselt kena jne, aga salongi disain on nagu 10a tagasi oli, esiistmed ebamugavad meie mõlema jaoks, Golfis ja Cee´dis oli rohkem ruumi jne. Kindlasti on sel autol ka omad ostjad, aga nagu ikka asjadega, et igaühele oma, siis Astra paraku pole meie jaoks. Octavia oli ka mõte, kuid see uue Octavia nina...kohutav.
Kindlasti mine ka Astrat vaatama. See AntiOpeli tatipritsimine on siin kõiki teisi juba ära tüüdanud. Pigem täna sellel ihaldatud Hondal igasugused toredad hädad.
Ma ei tea, kas sa oled vormelihuviline, aga kui oled, siis meenuta/otsi netist, mida ütles Kevin Magnussen lolli märkuse kohta Nico Hülkenbergile. Sama ütlen mina sinule.
Astra ei sobinud minu naisele, sellest ma ka jagasin siin kommentaari. Minul poleks eriti sooja ega külma, millega tema sõidab, peaasi, et tema happy on- tema märkused tõin ka välja siin, lisasin ka oma nägemuse asjast. Auto mark või mudel ei mängi siin mingit rolli. Sama hästi oleks võinud kirjutada Renault´kohta midagi. Aga räägi siis meile ka, mis hädad neil Civicutel on. Teame ka siis targad olla, kui sinusugune spetsialist on rääkinud.
Küll, aga võiks mõelda selle peale, et kuda tast lahti saada kui enam ei taha. KIA-t ei taha eriti keegi kasutatuna osta. See on täitsa vale jutt, et ohtralt ostetakse. Kuidas tean? Paaril sõbral kogemus ja enam ei taha keegi sellel lihtsalt põhjusel osta. Aint paar sibulat tahavad tasuta saada. Ja need sõbrad ei ole autokauged inimesed. Korralik auto ja odav hind ka ei meelita inimesi, kuna tegu on KIA-ga. Neil veel mainet vaja keskmise eestlase jaoks parandada väga kau.
Volkari või Skotsi saab nende hulgast kindlasti kiiremini müüdud. Samuti reaalselt on need ka kõige mugavamad ja mõnusamad. Natuke peaks uurima, et milline mootor vähe tugevam tehtud ja suht kindel valik. Kasutatud turul on nad ka väga mokkamööda meie põhjamaa rahvale.
Toyota võtaks kõikidest listidest välja v.a kõige halvema auto list. Sobivad nad aint tööautodeks.
Ei ole mõtet üldse ärrituda mingi Anti peale, kasutajanimi juba näitab et pole nagu kõik korras. Ostsin Astra J 2011 aastal siis oli valikus 5 erinevat istet . Ma ostan autot peale TM testis osalemast, Astra on saanud valdavalt kiidusõnu, nii-ka Astra K, jagasid Golfiga võrdselt punkte, teised olid tükk maad tagapool. Kui mina Astra ostsin, siis sama varustusega Golf maksis 8000 EUR rohkem. Täna on 219 000 kellal, vahetatud üks stabika kont 215 000 vahetati pidurikettad, rohkem veeremikus vahetatud ei ole midagi.
KRT. kas Te sokke ka ostate arvestusega, kuidas need kasutatult maha müüa WACK!
Enda KIA müük võttis aega 4-5 tundi, kusjuures oli veel järjekord. Ütlesin, et kes esimesena rahaga tuleb, saab omale.
Endale ei meeldi, kui autosse istud kui keldrisse....
Tänapäevased Kia-d, Hyundai-d on oluliselt paremaks läinud, kui seda olid nad nt ca 10+ aastat tagasi nt.
Meenutan siinsele noorematele, et kunagi oli Skoda enne Vagi alla minemist sama kehva mainega, nagu mõnele Kia tunduks praegu.
90-datel eriti esimesel poolel polnud Vw ka mingit erilist kõva mainet, tollal kutsutigi neid "Rahva kärudeks", nagu see otsetõlkes tähendabki.
Daciat ka noritakse, aga tuleb aeg, kus keegi ei mäleta enam seda.
Mis puutub Civicusse, siis jutt käib siin UUTEST autodest, mitte 15a vana ebaõnnestunud käigukastiga vankritest. Küsiti su käest uue Civicu probleemidest- aga tuleb välja, et mütsigi sa ei tea, klähvima oled ikka kõva mees. Aga mitte Civic pole siin teemaks, vaid teemaalgataja "(lootusetu) üritus midagi asjalikku teada saada...
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.