Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: REHVIDE KIIRUS- JA KOORMUSINDEKS

16:45 20.04.2018
meizakila
Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Tere!
Olen praegu valimas uusi suverehve ning on tekkinud küsimus indeksite kohta. Dokumentides on kirjas, et peaksid minema rehvid 88T ehk siis kiirus kuni 190 km/h ja koormus kuni 560 kg. Kas on aga lubatud kasutada teistsuguse indeksiga rehve (nt. 88H, mida on sobivate mõõtudega rehvide seas rohkem saadaval)? Mida toob kaasa suurema kiirusindeksiga rehvide kasutamine? Kas on ka mõtet vaadata veidi teistsuguseid koormusindekseid (suurim lubatud teljekoormus on 960 kg)?
16:51 20.04.2018
sobib ikka (registreerimata)
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Suurema indeksiga võid alati panna. H kiirusklass tähendab ehk jäigemat rehvi mis teeb kõvemat müra aga see eest kannatab suuremat kiirust lihtsalt ning ei lenda see juures tükkideks. Koormusindeksi võid ka vabalt suurema valida. Ehk kannatab aukudes rohkem mürada ja rehv ei saa nii palju kahjustada.
16:57 27.04.2018
solksolk
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Mina valisin sihilikult oma autole suurema koormusindeksiga rehvid, kaks varianti oli 94W ja 98W, kiirusindeks, mõlemal sama.
18:07 27.04.2018
sobib ikka (registreerimata)
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Ma olen valinud ka XL rehvi kui hind on sama või isegi soodsam vahest.
20:10 27.04.2018
solksolk
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Kõigil ei ole XL tähiseid ja koormusindeksi numbrit peab ikka alati vaatama, see on ka alati olemas.
12:49 22.07.2018
Koristaja
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Fiesta just mu autoparki juurde tekkinud, vanal focusel rehvid siledad ja yarisel kahtlustan, et kumm juba vanaduset kõva ja tekitab müra.
Rehvivalik siis päevakorras.
Sõidustiil mul rohkem nagu piirekompiv, et õpiks autot tundma ja teaks kuidas see võib kriitilistes olukordades käituda.
Focus sesuhtes mu lemmik, hüdrovõimendiga rool ja hea veermik, kerge taguots ja ennem hakkavad tagarattad kurvis vilistama.
Mondeole läksid viimati liig suure , 690mm diam. rehvid alla, koormusindeks ka suurem, kruisida hea , aga lollitamiseks enam ei kõlba.

Nüüd olengi asja enda jaoks vist liialt üle mõelnud ja otsin just väiksema koormusindeksiga rehve, eeldades et need kergemad, lähevad paremini pöördesse ja pidurdavad, teekonarustes haakuvad ja veermikul vähem vaeva nendega.

Kiirusindeks võiks suurem olla. Arvan, et tehases testitakse rehvide balansseeringut ja paremad saavad suurema kiirusindeksi.

Aga ei leia või suuda valida, valik liig suur, info vähene jne.
Tundub, et mida suuremaks velge ajada, seda väiksem või olematu väiksema koormusindeksi valik.
15:53 22.07.2018
... (registreerimata)
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
lähtuda tuleb sellest, mis auto passis kirjas. igasugu omaloominguga rikud juhitavuse ja teelpüsivuse. ja kui sa arvad, et suurem kiirusindeks tuleneb tehases tehtavas balansseerimises, siis küll eksid kõvasti. see sõltub otseselt rehvi konstruktsioonist. koormus- ning kiirusindeksid on siiski olulised konkreetsest autost lähtuvalt ja pannes alla väiksema koormusindeksiga rehvid, võib see kurvalt lõppeda- rehv lihtsalt lõhkeb ülekoormuse tõttu. see, et sa mingeid piire kompad, on su enda asi, kuid loodan, et mitte üldkasutatavatel teedel teiste autode seas.
16:46 22.07.2018
stammer (registreerimata)
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Toksid autonumbri mnt.ee lehele ja seal näed kohe, millised rehvid autol olema peavad. Isegi mõned ülevaatajad uurivad rehve/rattaid piinliku täpsusega just selle info alusel.
10:57 11.10.2018
Marikas11
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Ei hakka uut teemat tegema, küsin siit. Maanteeameti järgi peaksid minu autole minema 185/65/15 88H rehvid, selles mõõdus on ka hetkel all, aga ma ei leia selliseid naastrehvid. Kas 92T rehve võib siis alla panna?

Kaks mõõtu on veel kirjas: 195/60 R15 88H ja 205/50 R16 87V. Kas on vahet, missuguse nende kolmest valin? Esimene mõõt tundub kõige soodsam.

Muudetud 11.10.18 11:09

11:18 11.10.2018
maaks
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
http://www.veljed24.ee/?go=al30
http://www.veljed24.ee/?go=al31
EDIT: 88H asemel 92T (väehemalt Q on nõutud seaduses) on OK, aga 88 asemel 87 mitte.
195/60 "R15" ja 205/50 "R16" on erinevate mõõtugega velgedele!

Muudetud 11.10.18 11:30

12:31 11.10.2018
...... (registreerimata)
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
15:43 11.10.2018
Marikas11
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Kas kiirusindeksi tähis ei ole oluline (H asemel T)?
17:50 11.10.2018
Stefan31 (registreerimata)
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Kiirusindeks talverehvi puhul ei ole oluline. Õigemini on oluline selles mõttes, et põhjamaade oludesse mõeldud talverehvide kiirusindeks ongi Q (160kmh) või T (190kmh). Talverehvid, mille kiirusindeks on suuremate kiiruste jaoks (H ehk 210, jne) on mõeldud eelkõige keskeuroopa kiirteedele, kus talv tähendab eelkõige märga jahedat, aga üldjuhul lumevaba asfaltteekatet. Ehk siis Eesti oludes pigem väldi talverehve, mille kiirusindeksiks on H, V, W jne.
09:39 12.10.2018
maaks
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Kiirusindeks on niivõrd-kuivõrd oluline, et vastavalt Eestis kehtivale seadusele peab ta olema vähemalt Q (160km/h) isegi kui tootja on ette näinud suurema kiirusindeksi (kehtib ka suverehvidele).
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1270/4201/8002/MKM42lis
a1.pdf#
"Kood 506. Rehvi kasutamine"
22:34 01.11.2018
Coodride
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Ostsin autole rehvid 195/65/R15
Nüüd vaatasin Mnt.ee lehelt et minu autole sobilikud rehvid on 195/60/R15
Küsimus: Kas sellel on suur vahe et kõrguse 60 asemel on 65?
(Täpsustan. Et vaatasin ennem rehvide ostmist ka mnt.ee lehelt rehvide sobivust aga see kõrgus jäi kahe silma vahele või vaatasin valesti)
22:53 01.11.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
rehvikalkulaator võtmesõnaks, toksid numbrid sisse ja näed
06:29 02.11.2018
saapapaelad (registreerimata)
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Tegelikkuses see Maanteeametile ei sobi ja neid ei koti mingi rehvikalkulaator. Nemad aktsepteerivad ainult tootja poolt ettenähtud mõõte. Päriselus muidugi ei tähenda see väike kõrgusevahe midagi, kui just talvisel ajal ülevaatusele ei lähe.
09:47 02.11.2018
maaks
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Pole see kõrguse vahe nii väike ühtegi! 195/65/R15 vs 195/60/R15 raadiuse vahe on ~10mm - kui on halb õnn/ vale auto, siis see võib hakata kuhugile vastu käima. Muidugi kui alla mahub ilusti, siis talveks natuke kõrgem rehv on igati OK.
18:19 02.11.2018
Navara3000 (registreerimata)
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Nägin just Audi A8-t talverehviga 225/70/16. Ärge piirake mõttelendu ja kõike võib proovida
13:26 20.11.2018
tt8080
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
Mul mingi imelik DOT markeering, ei oska sealt aastat välja lugeda.
DOT A5EX JAXR - GoodYeari talverehvid, 6-7 talve kasutanud.
15:14 20.11.2018
maaks
Re: Rehvide kiirus- ja koormusindeks
See markeering ei ole seotud rehvi vanusega, otsi 4-kohalist numbrit.
https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/4/7845/38721105/
dot-4035518905001789377.jpg

Muudetud 20.11.18 15:15

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.