Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: KUNA VAHETADA KÄIKU JA KUNA KÄIK VÄLJA VÕTTA?

00:01 30.04.2018
Viisakas18
Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Tervist! Olen 17,5-aastane ja kohe varsti on aeg lubade tegemiseks. Tahaks juba ette küsida asju, siis sõidutundides lihtsam. Nimelt esimene küsimus tekkiski pähe, et kui ma näiteks sõidan foori juurde ja punane on, kas pean peatumise ajal siis käigu välja võtma. Kui läheb roheliseks, panen siis uuesti alguses esimese käigu sisse, teise jne ja siis sõidan edasi. Ja siis kui jälle foor tuleb, võtan käigu välja. Põhimõtteliselt tulin siia otsima kõike kõikude vahetamise teemal. Kuna panen mis käigu sisse, kus. Linnas kindlasti sõidan 40-50 km/h, pidurdan mootoriga, kui alla mäest sõidan jne. Aga ja, kuidas see käikude asi üleüldsegi käib. Millal võin võtta käigu madalamaks ja kuna juurde. Tean, et mul oleks alguses lihtsam käike vahetada kiiruse järgi. Ühe sõnaga rääkige mulle kõike ainult käikude teemas. Ise õpin juba teooriaks, kuigi pole veel autokooliski. Nädal õppinud ja liiklusreeglid peas. Lihtsalt ärge hukka mõistke, et selline ''poiss'' siin küsida julgeb. Ootan mõistvat suhtumist ja vastuseid sellele küsimusele. Tänan ette ära!
06:21 30.04.2018
Sa võta (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
automaatkastiga masin ja probleemi pole.
06:40 30.04.2018
.................. (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
ATMi load on liikumisraskustega inimestele mõeldud, inimesed kellel käed ja jalad terved, ning liiguvad teevad tavalised load. Kui sellega hakkama ei saa, pole inimese koht liikluses. Teinekord tuleb oluliselt rohkem teha ja jälgida kui seda mis käik parasjagu sees on või kus asub järgmine. Foortitaga seistes käik välja, sidurit ei hoita pikalt alla (survelaager saab vatti)
Autokoolis õetatakse sõitma ja räägitakse.
09:54 30.04.2018
karvanejakole
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Kui sellised küsimused tekivad, on õigem valida automaatkastiga auto.
10:16 30.04.2018
maaks
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Siin kõik sündisid käigukang peos - emal/ arstil võis haiglas ikka paras üllatus olla :-)
Naisele kunagi õpetasin lihtsalt arusaadava reegli (võivad mehepojad kah kasutada) käiguvahetus sõltuvalt mootori pööretest (bensiinimootoriga sõiduauto): kiiruse kasvades kui pöörded jõuavad 2500rpm siis tuleb panna järgmine käik ja kiiruse langedes kui pöörded langevad kuni 1500rpm, siis eelmine käik. See peaks alustaval juhil olema hea baas, millest tunnetuse tekkimisel saab edasi minna :-)
Paregu on uuematel autodel juba sisse ehitatud need soovitustulukesed mis kogenematutel elu päris lihtsaks teevad.

Muudetud 30.4.18 10:18

10:54 30.04.2018
looder23
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Ja kui autol puudub tahhomeeter? Ise kunagi alustasin volgaga. Siis võtsin reegliks, et esimesega minek, 20km/h - teine, 40km/h - kolmas ning 60km/h - neljas. Hilisemal vaatlusel olen nentinud, et selline enam-vähem paikapidavus. See muidugi ei tähenda, et kui kiirust alla lased, et siis kui kiirus on 39, siis raiud juba teise. Kolmandaga veab ka 30 Km/h.
11:10 30.04.2018
Grandmaster B (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Loll ei ole see kes küsib, loll on see kes ei tea. Seega, väga tubli et teemaalgataja küsib;)

Kiiruse kasvades kuni 2500 rpm ja siis järgmine käik - see on kuldaväärt soovitus! Kiiruse langedes aga ei ole mõtet käike alla vahetama hakata - ei ole mõtet ennast asjatult vaevata pluss koormab hooletul käsitsemisel liigselt sidurit, jõuülekannet ja mootorit. Võid rahulikult võtta jala gaasipedaalilt ja lasta autol ise mootoriga pidurdada kuni pöörete langemiseni ca 1200 rpm. Siis käik välja ja piduriga pidurdama. Need peaks olema algajale lihsad ABC näpunäited, hiljem on aega oskusi lihvida ja vaadata mis ja kuidas...

Ps. See 2500 rpm ja järgmine käik on tegelikult nö. vanakooli soovitus. Tänapäevased autod on juba madaletel pööretel piisavalt jõulised. Vabalt võib vahetada käiku ka 2000 rpm juures või isegi madalamalt.
11:14 30.04.2018
jkkl (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
mingeid pöördeid ega kiirusi ei tasu jälgida vai oma kõhutunnet. Sellest saab üpris kiiresti aru millise käiguga auto kõige paremini veab ja nurrub.
11:47 30.04.2018
k... (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Mis käik peab olema linnakiirusel 50kmh sees, sõltub mootorist. Väikestel pentsukatel on see 4 või isegi 5 käigu kiirus. Suurematel 3 või 4.
Foori taga võetakse käik välja ja jalg siduripedaalilt ära. Vasakut jalga peab koguaeg jälgima, et tai jääks sõidu ajal siduripedaalile "puhkama" vaid asetuks ikka selle kõrvale. Esimesega kohalt minema- see käik pole sõitmiseks- siis kohe teine, hoog üles ja kolmas. Mõni veab teisega veidi rohkem kiirust üles, et kohe 4 panna. Algaja vahetab käike ikka järjestikuselt. Käikude vahetamisel jälgi, et harjutad end käigukangi liigutama nupul oleva skeemi järgi ehk siis nurgeliselt. Olen mõnede juures täheldanud, et nad raiuvad käigud sisse diagonaalselt otse üle teiste. Nii lõhuti isegi Audi kuliss puruks. Algaja peab meelde jätma, et käigukang asub vabalt alati keskel 3-4 joone peal. Sellest vasakule sõrmedega liigutades saad 1-2, paremale lükates 5-6.
Tagurpidi käigu asukohast tingituna ei soovita eriti ähmi täis algajal esimeseks autoks BMW-d valida. Sellel autul saab väga kergelt esimese asemel tagurpidi panna. Mul läks veel viimati möödunud nädalal tagurpidi sisse kiirelt startides... Õnneks taga midagi polnud;-)
13:03 30.04.2018
Td (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Sellega seoses meenub üks Neiu,kes äsja saanud load.Muidugi ei kujuta ette mille eest need sai,kas kena välimus aitas kaasa.

Ühesõnaga käiguvahetus käis pähe õpitud reeglite järgi vist. Polnud vahet mis teeolud või maastik hetkel oli,lihtsalt kohalt minnes,laoti järjest 1kuni 5 käigud järjest sisse ja asi ok. Polnud tähtis ,et algas järsk tõus kust oleks paras teisega üles ronida.Polnud tähtis,et auto hüppas ja värises käes kuni suri välja,kõik algas otsast peale,ise olles pahane auto käitumisele. Muidugi soovitusi kuulda ei võetud,et temale nii õpetati ja nii peab olema.

Teemaalgataja. Parim on muidugi kui saad kuulmise ja tunnetuse järgi käigvahetuse selgeks,neid auto soovituslikke tulukesi ei tasu alati tõena võtta vaid mõtle ise kaasa.
14:39 30.04.2018
... (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Valgusfoori taga seistes ei ole mõtet käiku sees hoida.Hetk enne rohelise tule süttimist võiks alles käigu sisse panna,et siis rohelise tule süttides saaks kohe startida,mitte hakata alles siis käiku sisse panema.Muidugi kui seisad ummikus ja Sinu ees on palju autosid,siis alati foori ei näegi ja isegi kui näeb,siis käigu võib ka rohelise tule põlema hakates sisse panna või veel hiljem.Millal hakkab fooris tuli roheliseks minema,õpid ajapikku.Käike saab vaehtada tunde,mootori pöörete või kiiruse järgi.Autod on erinevad ja õigeaegne käiguvahetus võib autodel samuti erineda.Mina soovitan Sul mitte üle mõelda ja teha nii nagu sõiduõpetaja räägib ning mitte vastu vaielda.Kui load käes,siis võid hakata enda jaoks sobivamat varjanti otsima,kui huvi on.
17:19 30.04.2018
.................... . (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
3nda käiguga 30km/h?, jah kuidagi diisel ehk isegi veab aga hea see mootorile küll ei ole. Pigem sõida 2000rpm kui 1200-1400 pööret, mootor on siis koormatud ja ei jõua vedada. Kui tahokat pole siis käib asi kuulmise järgi. Kui sai sõitma õpitud siis tuli see kõik iseenesest. Peaasi et masin ei "kaku"(madalad pöörded) ja ei karju (kõrged pöörded) kui saavutatud kiirus käes siis võiks mootoripöörded olla kuskil 1600-2000. Bensukas veab kõrgemate pööretega,diisel juba madalamalt aga ega see hea ei ole (mootori tahmamine) eks sama kehtib ka bensuka kohta.
19:13 30.04.2018
toniskkko (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Oman autot mis näitab ise missuguse käiguga sõita. Algajale on just kui abiks, aga ise ignoreerin seda näitajat, kuna käiguvahetus viib mootorituurid madalaks ja see omakorda ei kindlusta mootoriõli tööpõhimõtteid (madalatel pööretel on õlisurve puudulik) kõik see mootoritootjate lobi-sõida madalatel pööretel ja õlivahetuse intrvalliks 30 tuh km. nii oledki varsti oma murega teeninduse ukse taga. Teemaalgatja peab õppesõidul järgima koolist õpitut, aga oma autot omades sõida pigem kõrgemate tuuridega ja mootor võtab selle paremine omaks.
19:31 30.04.2018
Viisakas18
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Tänan kõige eest, kes siia kirjutanud on. Sain piisavalt teadmisi juurde.
19:36 30.04.2018
Viisakas18
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Selge. Ühesõnaga kui tahhomeetril jõuab nooleke 2500 rpm juurde, võin juba toppida järgmise käigu. Aga kas on piirang ka, millal auto välja sureb. Kas see on siis nii, et põhimõtteliselt esimene käik on ainult kohalt ära liikumiseks, võin kohe teise käigu sisse panna. Teise käiguga juba 2500, võin kolmanda ja siis kui jälle läheb 2500, võtan neljanda, aga kui sõidan juba ühe kiirusega, kus see nooleke sellel tahhomeetril olema peab ja mida ta ületada tohib jne. Ette tänades!
20:02 30.04.2018
toniskko
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Teemaalgatajale.
Kas pole sul kedagi autoomanikku kes võiks sulle sõidu põhitõed selgeks teha ja ka proovisõiduga seda kinnitada? Saan aru sinu murest, aga puht foorumist sa palju juurde ei õpi. See ikka puht tunnetuslik teema. Oma isa võttis 55a. tagasi mind põlvedele ja tegi asja suht selgeks ilma tahhomeetritata.
Edu sulle õppimisel ja tee seda hoolega, et tulevikus end ja teisi ohtu ei seaks!
20:42 30.04.2018
... (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
hakkab pihta... käiku vahetatakse vastavalt vajadusele, mitte tuimalt ja nüridalt igas olukorras ja igal aastaajal 2500 pöörde juures. lõpeta see netis tuhnimine ja hakka reaalset elu elama. mine autokooli ja ole tähelepanelik ning teadmishimuline ja mõtle oma peaga kaasa ning õpi autojuhtimine korralikult ära, mitte ära loo omale reegleid mingite foorumionude elutõdede põhjal. igaüks sõidab omal kombel, mitte et kõik autod maailmas vahetavad käiku 2500 pöörde juures. aitab meile nendest lumehelbekestest küll, tahaks tulevikus normaalseid inimesi ka kohata.
21:16 30.04.2018
toniskko
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
TO viimasele.

Ärgem olgem nii kriitilised, meil on ka siiski olemas tõsiseid noori kes ongi oma hetkemuredega hädas. Püüame neid toetada ja aidata jõukohaselt. Kõik hea tuleb sulle kunagi tagasi nii nagu ka hukkamõist.
Selleks see foorum ongi et oma muresid-probleeme teavitada, teinekord saame ka aidata kasvõi oma elukogemustest. Kust need noored muidu õpivad.
21:26 30.04.2018
... (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
kui inimene on arenguvõimeline, siis ta õpib kõik ise selgeks ja saab elus hakkama. kui inimene ei suuda ise mõelda ja tegutseda, siis ta jääbki mööda foorumied kolama ja püüabki vaid netitarkuste järgi oma elu elada ja täpselt samasugused õpetavad teda ning nüridus ja hall keskpärasus jäävadki vohama. vist olid filmis "siin me oleme" sarnased sõnad: keeruliseks elad sa oma elu ise.
21:33 30.04.2018
... (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Käiguvahetus toimub vastavalt autole ja tagumendi tundele, ärge ajage inimest hulluks ja pöördeid vahtima. Muidugi on kasulik mingit etteantud piiri teada, mis käiguga laugel maal ühtlase kiirusega veereda, kuid näiteks mäest ülesse sõites võib see liiga kõrge olla. Lisame siia kaalu e. kauba ja reisijad ning olukord on jällegi erinev. Kõike seda tunnetab ideaalselt tagumendi, kõrva ja jalaga. Kui ikka mäest 2000 pöördega pedaal põhjas on, aga pöörded ning kiirus eriti ei suurene, on vaja madalamat käiku jne.
21:54 30.04.2018
siberia (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Käiku vahetatakse kuulmise järgi. See harjumus tekib kohe ja pole vaja ei tahhomeetrit ega spidomeetrit jõllata. Klaverimängija kõrva vaja pole. Mul ka ei ole. Küll on aga üks klaverimängija kõrvaga tegelane, kes ise autoga sõita ei oska, kõrvalistmelt küsinud, et kuidas sa alati täpselt sama noodi pealt käiku vahetad? No kuulen kuidas mootor oma häda kaebab, ega ma kurt ei ole!

Lase kellelgi paar korda ette mängida.
21:59 30.04.2018
marita57
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Minul on teemaalgatajaga sarnane probleem, ei hakka seetõttu eraldi teemat tegema, vaid küsin siinsamas. Ainult et minu küsimus on rõhutatult automaatkasti kohta.
1. Kas automaatkastiga autoga tohib foori all käigu N või P peale panna?
2. Kas sõites tohib käigu N peale panna ja lasta autol vabalt veereda?

See tähendab, et korra loomulikult tohib, aga kuidas see mõjub pikas perspektiivis käigukasti elueale?
Ja kas siin on vahet topeltsiduriga kasti ja vana hea hüdrotrafoga kasti vahel?
22:17 30.04.2018
xtyper
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Foori taga seistes on täiesti okei jätta sisse D ja jalg pidurile asetada. Ei lõhu see kasti ega midagi, pigem ongi kastid mõeldud nii. Pargi peale pole vaja panna, sest kui näiteks on foori taga langus, siis paneb see lisakoormuse käigukastile ning tervislikum on lihtsalt hoida piduriga autot kohal.

Tavaliikluses pole mõtet üldse näppida N käiku. Sõidu ajal neutraali peale lülitamine tähendab, et vedu kaob ja seega pole enam kontrolli auto üle. Ei anna see pidurdustelgi mingit eelist, kütusekulu on endiselt sama. Sagedane N käigu kasutus (ma ei tea, milleks seda kasutada liikluses üldse) pigem paneb lisastressi kastile ja mootoriga pidurdamist kah ei toimu.
Vajadusel kasutatakse neutraali, kui autot vaja liigutada kuidagi mehaaniliselt või tõstuki peale liigutada.

Üldiselt on automaatkastid mõeldud toimima D asendis ja las auto teeb ülejäänu.
22:22 30.04.2018
toniskko
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Ära tekita endale liigseid probleeme. Olles foori all hoia pidur peal kui ootmaine võib kujuneda pikaks nt. raudteefoori taga pane parking peale, oota rahulikult ja võimalusel jätka sõitu Drive asendis.

SÕBRAD täna folbriöö, võtke olukorda mõnusemalt!
23:46 30.04.2018
Viisakas18
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Tänan teid kõiki, kes pole asja suureks puhunud ja mõistnud mind.

Osad, kes tahavad kriitikal lendu lasta, laske. Soovisin ainult abi ja tuge ja arvan, et see on vägagi õige koht, kust küsida.
07:41 01.05.2018
... (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
inimesed on erinevad, autod on erinevad ja liiklusolud on erinevad. ei ole ühte kindlat reeglit mille järgi autot elu lõpuni juhtida. vahel võid sa kuskil vaikselt ka neljanda-viienda käiguga ja 1500 pöördega veereda, vahel tuleb kuskilt kiiresti jalga lasta ning enne käiguvahetust vaja pöörded kasvõi 5000 peale lasta. võib olla mõni suudab kogu aeg 2500 pöördega hakkama saada, aga see on umbes samasugune elu nagu sünnist surmani mannaputru süüa.
ja mis marita automaatkasti puutub, siis miks peab seda näppima- selleks ta tehtud ongi, et ise käike vahetaks. kui väga suur huvi torkida, loe manuaali või kontakteeru esindusega.
09:09 01.05.2018
marita57
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
"ja mis marita automaatkasti puutub, siis miks peab seda näppima- selleks ta tehtud ongi, et ise käike vahetaks."

Püüan oma küsimust inimlikult selgitada. Tõenäoliselt kõlaski see algul harjumatult, aga arutleme! Tahtsin teada, kas selline sõit pikas perspektiivis OLULISELT kahjustab käigukasti ja oluliselt lühendab selle eluiga? Kas keegi oskab selle täiesti tehnilise probleemi populaarselt lahti selgitada?

Automaatkasti asi on tõesti käike ise vahetada 98% juhtudest. On erandjuhtumeid, kus tuleb üle minna käsitsi käikude vahetamisele, olgu see siis rooli taga labadest või käigukangilt - oleneb kuidas autol see lahendatud on. Need on olukorrad, kus on vaja madalat käiku, kõrgeid pöördeid ja maksimaalset kiirendust ehk reeglina möödasõidud. Mõnikord ka esimese või teise käigu fikseerimine maastikusõidul. Nende olukordade kohta minu küsimus ei käinud.

Minu üks küsimus oli foori taga passides käigukangi panekust N või P asendisse. Soovitust lihtsalt pidur all hoida olen ma juba kuulnud ja lugesin ka siitsamast. Kui sõita näiteks Rakveres linnuriigist bussijaama või Pärnus Maist kesklinna, siis see küsimus langeb ära. Kui aga sõita näiteks Viimsist Nõmmele, siis iga foori taga minut kuni paar jalga piduri peal hoida tüütab ikka surmani ära. Jalg tõmbab krampi ja tekib suur soov käsikastiga auto järele, kus võtad lihtsalt käigu välja ja kogu lugu. Mägesid ja orgusid, kus auto ise veerema hakkaks, on meie maal ikka väga vähe.

Teine küsimus oli auto vabakäiguga veereda laskmine ehk käigukangi sõidu ajal N positsiooni lükkamisest. Jätame juhitavuse teema kõrvale nagu ka selle, kas see aitab kütust säästa või ei aita. Küsimus on ainult selles, kas selline teguviis kahjustab käigukasti või mitte ning miks?

Tänan sisuliste vastuste eest!
09:30 01.05.2018
looder23
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
kui jalga piduripedaalil hoida ei viitsi, siis alternatiiv on seisupidur. ei tohiks kuidagi kahjustada käigukasti, sest mootor töötab ja õlitus toimib.
10:05 01.05.2018
tiit_ (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Ei juhtu mitte midagi kui N või P peale tõmmata. Ise teen samamoodi mõne suurema ristmiku taga. Selle jaoks need tähed ja käigud sinna pandud ongi. Lisaks hoiab nii ka mõne mg kütust kokku kuna mootoril ei ole koormatud sellel hetkel.
10:08 01.05.2018
tiit_ (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
10:54 01.05.2018
looder23
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Punkt 3-e viimane lõik käib kogu punkt 3-e eelneva jutu vastu.
11:07 01.05.2018
... (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
üldiselt võttis see jutt kokku juba eelmainitu- automaatkast on selleks, et juht ei peaks sekkuma käiguvahetusse. kui kisub foori all jala piduripedaalil krampi, siis samamoodi võib ta gaasipedaalil krampi minna. ja teine äärmus- olen näinud päris mitmel korral, kuidas inimene istub autos 10-15 min ja kogu selle aja pidurituled säravad. ju siis on krambivabad jalad või on autos telliskivi, mille vahel pedaalile paneb.
aga seda, et klassikalisel hüdrokastil pole vaja n ja d vahel pidevalt tõmmelda, olen kuulnud, mida aga arvavad sellest dsg, robot ja variaator, ei tea, kuid nagu artiklis kirjas, siis iga kangiliigutus liigutab midagi kastis ja ilmselgelt see, mis liigub, ka kulub rohkem.
11:19 01.05.2018
td (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
No ma võtan alati neutraali peale,kui mingi foori taga passimine. Milleks hoida vedu peal ja seda omakorda piduritega, parem puhkan jalga.Sõidajal n peale lükata ,ms mõte sel oleks? Suurem kütusekulu lihtsalt.
12:45 01.05.2018
Mahno3 (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
DSG tüüpi kastil võiks olla üsna ükskõik, kas sa tõmbad ta N peale või mitte. Aga kuna tegemist on mehaaniliste siduritega, siis sellest D peal seismisest ma mingit mootori koormust küll ei näe.

Hüdrokastidel vanasti ei soovitatud kangiga ilmaasjata sebida, sest iga lülitus tekitab hüdraulilise löögi mis lõhub pikapeale kasti.

Variaatori kohta mul nii kogemus kui arusaam puuduvad.
13:14 01.05.2018
... (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
minu teada on dsg selline, mis alati hoiab ühte käiku sees- vastavalt olukorrale, kas kiirendad või aeglustad, on järgmine käik juba ootel tänu topeltsidurile. kui sa ta nüüd neutraali lükkad, siis ilmselt teeb ta selle peale mingi liigutuse, mis suure tõenäosusega ei oma sõitmise suhtes mingit arukat mõtet ja ehk ka kasti tervise huvides pole üldse vajalik.
15:54 01.05.2018
siberia (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Niivähe kui ma automaatkastiga sõidan, lükkan pikemaksvenival seismisel alati P peale. Seda ka foori taga. Midagi ei juhtu nende kastidega.

... väidetav imelik liigutus DSG kasti puhul on see, et neutraalis ei ole käiku sees. valmis on esimene käik. Kui kohal seistes pidurit peal hoida, on sees esimene käik ja valmis teine. Mis vahet seal on, nagunii vahetataks samas järjekorras.

Kui kastid ära kipuvad lagunema pole vaja kohe hakata mingite müügimeeste väidete peale sõiduharjumusi muutma vaid tuleks osta niisugune auto mille ehitanud insenerid omal ajal ka kooliharidust on saanud.
16:21 01.05.2018
td (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Oleneb jah kastist ehk,aga pole minu hydro 8a jooksul(hydrol on vedu ikkagi tuntav,kasvõi mootorist kuuled seda,) ega DSG 5a jooksul midagi juhtunud ega juhtu ka.
Lihtsalt minule on mugavam niimoodi,mitte passida jalg pedaalil või kässarit kasutada. See väike nõks käega on mugavam kui pidurit hoida.Seda muidugi juhul kui on veidi pikem seisak nähtaval. Tavaliselt tead juba ette kus foori taga nüüd pikem ooteaeg tulemas.
17:21 01.05.2018
jarru (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Carfox väidab, et teatavasti võrdub madalad pöörded väiksema kütusekuluga. Kui seda väidab autoremondiga tegelev ettevõte, siis mina sinna ei julge minna. Lisaks pööretele mõjutab mootorit veel koormus. Väikestel pööretel suurem koormus võrdub mootori surmaga ja kütuse kokkuhoid on olematu, kuna mootorisse antakse rikast küttesegu. Seda tõestav näide oleks ehk TFSI väikse kubatuuriga mootorite väike läbisõit remondivajaduseni. Praktika näitab, et see on 100-200 kilo, vähevõitu, eks. Ei hakka pikemalt jahuma siin. Ise juhuste kokkulangevuse tõttu lõpetanud autoeriala, kus saime mootorite teooriat enne ja peale sööki. Nagu öeldakse--suhu ja silma.
Panna aut kast P peale teeb tagumise murelikuks, kuna vilgub ju tagurpidi tuli hetkeks...On isegi signaali lastud, kuigi mitte jah iga kord...
17:35 01.05.2018
marita57
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Tänud, juba on päris palju häid mõtteid ning need julgustavad käigukangi sihtotstarbeliselt kasutama. Olen sõitnud üle 30 aasta, aga alles viimase aasta jooksul sõitnud palju automaatidega ning kardan, et järgmise auto pean endale ostma automaatkastiga.

Leidsin veel ühe postituse, aga kuna ma nii hästi väljamaa keelt ei mõista ja autorid tõlkida ei viitsi, siis panen siia lihtsalt lingi. Ehk keegi viitsib kommenteerida?

https://auto.geenius.ee/rubriik/hea-nipp/viis-napunaidet-mid
a-meeles-pidada-topeltsiduriga-auto-puhul/

https://auto.geenius.ee/rubriik/hea-nipp/5-asja-mida-automaa
tkaigukastiga-autoga-kunagi-teha-ei-tohiks/
18:01 01.05.2018
... (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
kõige lihtsam kommentaar ongi see, et ära näpi seda kangi kogu aeg- piltlikult öeldes pane hommikul d peale ja õhtul p peale, enne seda on muidugi kasuks seisupiduri rakendamine. ja loomulikult ära raiu d pealt r peale ning vastupidi kui auto veel liigub. automaatkast ongi selleks välja mõeldud, et ta juhi eest töö ära teeks, mitte et juht hakkaks mingit omaloomingut leiutama.
ja alati on kasulik auto kasutajamanuaal läbi lugeda.
16:34 25.07.2019
laglekirke (registreerimata)
Re: Kuna vahetada käiku ja kuna käik välja võtta?
Olen 3 p autokoolis käinud ja siia kirjutatud asjad on olnud vajalikud. Teatud asjadele, mida õppisin sõidutundides sain kinnitust.
Ja tõesti inimestel on õigus rääkida, küsida ja arvamust avaldada, teda ei pea kohe solvavalt "lumehelbekeseks" tembeldama nagu ta oleks nõrguke, et julges teema algatada.
Nii võib juhtuda et ei julgegi inimene tulevikus teemasid algatada, arutleda, küsida jne pärast maha tegemist.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.