Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: NÕUDED MIS PANEVAD KULME KERGITAMA.

22:22 14.03.2020
Marko
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Mis sai õhukesest riigist? Sama, mis alati....
Õhuke on ainult tegevteenistus, politsei ja päästjad. Ametnikud võtavad järgmise kohvi ja treivad uue määruse, millel reaalse maailmaga mingit seost pole.
Soomlased imestavad oma uue peaministri nõunikemäära üle. Kas tahab, see leiab.
00:31 15.03.2020
Asi läheb hullemaks, muretsemi (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
"Avalik sektor hetkel u. 130000, kust see 200000 sisse jookseb?
Ei saa pläkutamata?"

Lisa neid teenindav personal, IT, koristajad jne. Kogu armee tegeliku armee varjamiseks muudeti paljud ametikohad mitte avalikuks teenistuseks jms.
Lisa preemiad ka nendele, lisatasud, asutuste juhtide 400-eurosed "isikliku sõiduauto kasutamise kompensatsioonid" jms.
Kohvitoad, seinasuurused telekad, erimööbel, isegi prillid!
Teil puudub vähimgi ettekujutus selle "aadelkonna" elust.
00:56 15.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Ei taha, et minust valesti aru saadakse aga Kovid-19 näitab varsti kui vähe meil neid ametnikke tegelikkuses vaja on. Riik toimiks veatult ka siis kui pooled parasiidid puuduvad. Vaevalt, et jeesti ametkond seda mõistab, nad kõik tahavad palka saada molutamise eest. Sellepärast on meil sotsiaalvaldkond nii vaene ja tänu sellele vähe atraktiivne parasiitidest mugavuspagulastele. Ei saa laskuda masendusesse sest igal halval on ka midagi head. Aga ikkagi tahaks, et rohkem oleks neid kes lisaks enda muredele tunneks muret miks meil on riik on nii kodanike vihkajalik. Eks sellepärast, et jeestlane on laisk lodev ja ükskõikne lojus sest meil ei ole nälga ja katuse pea kohale leiab kah - muud pole vaja.
03:30 15.03.2020
kasutaja ... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Ligi veerand ametnikke on need, kes meile euronorme impordivad, tõlgivad ja ligi veerand selleks, et nende abil mõnusalt taha vajutada.
10:00 15.03.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Huvitav, et nendest kahesajast tuhandest ligi kakssada tuhat naudivad üksteise poolt kirjutatud, tõlgitud või mis iganes moel loodud määrusi, seadusi, direktiive, ettekirjutusi ja kõiksugu euronorme. Mis neil viga on?
11:29 15.03.2020
fhft (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Mis rahvusest sa Mait ise oled? Jeestlane?
11:41 15.03.2020
kasutaja ... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
11:42 15.03.2020
to RK (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Nende viga ongi see, et nad on hingelt ametnikud- neile meeldib sellises maailmas elada. Ja kui ka ongi vaja midagi omakasu/ isikliku elu nimel teha, siis leitakse alati mõni teine ametnik, kes aitab. Kasvõi sahkerdada. Võtame näiteks saaremaa võrkpallijuhutumi- kõige selle lubamise taga olidki ametnikud oma mõtlemisega ja ju siis haistmine ütles, et seal kumab ka omakasu. Nüüd siis said omale lukus saaremaa.
12:19 15.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
To: RK ja teistelegi.
Vaevalt, et nad nii väga neid norme naudivad, pigem naudivad seda „pilti“ kui näevad kuidas muutub riigikodaniku näoilme kui antakse elukauge kohustus. Elukauge on kohustus sellepärast, et näiteks tehnoülevaatusel nõutakse kodanikult asju mis ei kuulu omaniku kompetentsi. Autode tootjatele on antud kohustus teha masinale vin-kood mis peab olema tehtud selliselt ja sinna kohta kus ta peaks vastu 30 aastat. Nii mõnigi ametnik, kelle ametiseisund annab õiguse nõuda, loeb direktiivi ja teda ei huvita, et regulatsioon kehtib autotootjale. Võib-olla ta ei oska regulatsiooni originaalteksti sisu tõlgendada õigesti – sest seda ei lase teha tema kibestunud ego ja nii leitakse võimalus kiusamiseks. Tegemist on tegelikkuses ametiseisundi kuritarvitamisega kuna ametnik teeb kurja, teeb kurja sellega, et nõuab 25 aastat vanal masinal läbiroostetanud koodi uuendamist masinal mille turuväärtus on peaaegu sama mis maksab koodi uuesti graveerimine. Käib mõnitamine vanainimeste üle, käib vaeste üle mõnitamine nõudes asja mille kohustus käib AUTOTOOTJALE!!!
Enamus ei oska piisavalt keeltki, et vaadata mida siis originaalis taheti. Direktiive tõlgib "Õiguskeele tõlkekeskus" kes tõlke lõppu lisavad vastava märkuse, et regulatsiooni tõlge on pigem tõlkepõhine st. ingliskeelses lauses olev mõte ei ole alati üks/ühele üle kantud ja seega on ametniku ülesanne tõlgitud tekst muuta selliseks, et eestlane mõistaks üheselt, mida regulatsiooniga tahetakse. Ametnik aga on selline ludri, et ta ei viitsi oma töösse süveneda ja nii saamegi lugeda tehnoülevaatuse direktiivist 2014/45/EL lause: “Kanalile paigutatud või tõstukile tõstetud sõidukil,…“ tähendab, et kui ülevaatusele tuleb auto siis mingite mehhanismidega TÕSTETAKSE sõiduk mingisugusele tõstukile – kas nii? Kirjutasin umbes 4 aastat tagasi üliüksikasjaliku ettekande (192 muudatusettepanekut MKM 77 lisa 4´le) ministeeriumisse kus ma muuhulgas mainisin just sama asja. Mind tänati viisakalt ja lõpptulemus on ka täna selline, et ülevaatusel peab sõiduki tõstma tõstukile. Milline absoluutne lohakus ja lodevus sellepärast, et nende inimeste üle ei ole kontrolli kuna meil ei ole kontrolli kes kontrolliks kontrolli. Andke minule võimalus ja ma lasen nad kõik lahti ning komplekteerin meeskonna kes tahab seda tööd teha… Mis eriti karm siis ametnike elukauged ja rumalad mõttekäigud on toonud kaasa ühe mootorratturi toimetamise kiirabiga haiglasse ja kõik ainult sellepärast, et oma kohal pool elu istunud ametnik ei mõista reaalsust. Nimelt ülevaatuse eurodirektiiv ütleb, et kui ei saa piduritesti teha siis tuleb teelkatsetus piduriaeglustuse mõõtjaga. Tegelikkus on selline, et euroliidus on riike kus ülevaatus on eriti madalal tasemel ja seal ei ole kalleid pidurite testreid, sellepärast suhtub Brüssel teemasse – kui ei jaksa kogu rehkendust teha, tee siis pool. Meie ministeerium EI LUBA lisaks rullstendile kasutada pidurite vaipstend mis absoluutselt hästi lahendab probleemi kui ei saa pöörlevate rullikutel 4wd masinale testi teha. Ülevaatusruumis on põrandal kaks pikka plaati mille peale sõidetakse kiirusel 8 – 12 km/h ja pidurdatakse, test tehtud ja kõik vajalikud parameetrid mõõdetud. Sellisele plaadile saab peale sõita ka tsikliga. Meil aga on mindud seda teed, et sisuliselt keelati ohutu pidurite tester st. plaatstend ja anti korraldus hakata pidureid tegema kiiruselt 35-40 km/h kusagil õues. Mis eriti MITTE VÄHEM RUMAL siis nõutakse sellist inertsmõõdikut sõiduautode pidurite testimiseks (kui rullstendis ei saa) AGA see tester ei näita pidurite erinevust telje kohta. 95% pidurdusjõududega seonduvatest probleemidest on aga just pidurierinevus telje kohtaja. Kui nüüd ülevaataja ütleb kliendile, et sõiduauto pidurid on korras siis ta sisuliselt VALETAB kuna ei ole hinnangut pidurite erinevuse kohta! Klient lahkub ja ta ei teagi, et tema sõidukil on võimalus pidurdusel kalduda vajalikust suunast kõrvale.
To: fhft
Minu rahvus ei ole minu jaoks enam nii oluline kui ta oli seda „Balti keti“ ajal sest minul on väga häbi oma rahvuskaaslaste Eestlaste eest mille pärast ma nimetan jeestlasteks neid kes ei hooli oma rahvast ja riigist vaid imetlevad oma naba. Mul on häbi, et meie ümber on nii palju juurteta globaliste kellele ei ole ei rahvus ega omariiklus oluline, kellele on oluline kaotada vahe naiste ja meeste vahel. Kui nimetate ka mind jeestlaseks siis ma ei solvu sest tunnen, et teen liiga vähe oma rahva ja rahvuse heaks.
12:43 15.03.2020
kasutaja ... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Näide, kuidas meie ametnik on kohalikku määrusesse üle võtnud EU direktiivi.
2005/64/EC ütleb V Lisas
1. Sissejuhatus
Käesolev lisa käsitleb M1
- ja N1
-kategooria sõidukite koostisosi, mida ei tohi korduvalt kasutada uute sõidukite
ehitamiseks.
2. Koostisosade loetelu
— kõik turvapadjad, (1) sealhulgas padjad, pürotehnilised täiturid, elektroonilised juhtseadmed ja andurid,
— automaatsete ja mitteautomaatsete turvavööde koostud, sealhulgas rihmad, klambrid, taandurid, pürotehnilised
täiturid,
-------
Meie ametnik on punnitanud MKM-i määruse 42 Lisas 1
6) M1 ja N1 kategooria sõiduk peab olema ehitatud ja varustatud direktiivis 2005/64/EÜ
toodud ringlussevõetavusele ja korduvkasutatavusele kehtestatud nõuete kohaselt. Ühegi M1
ja N1 kategooria sõiduki ehituses ja varustuses ei ole lubatud korduvkasutada järgnevat
kasutuselt kõrvaldatud sõiduki seadet, süsteemi või koostisosa:
a) turvapadja süsteem, sealhulgas turvapadi, pürotehniline täitur, elektrooniline juhtseade ja
andur ning rool, kui rool on varustatud turvapadjaga;
b) turvavöö süsteem, sealhulgas turvavöö, turvavöö pannal, lukustusseade ning pürotehniline
täitur.
Kontrollimine: vaatluse ja mõõtevahendiga.
-----------
See tähendab, et algne nõue neid mitte taaskasutada uute sõidukite ehitusel on suvaliselt tehtud ringi nõudeks neid mitte korduvkasutada vastavate sõidukite ehituses ja varustuses. St ei tohi lammutusest võetud sellist tükki asendada remondivajadusel.
12:52 15.03.2020
Asi läheb hullemaks, muretsemi (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Siinkohal ma selgitaksin pisut. Paljud ametnikud on rumalusest oma taguotsa maha müünud, nt võtnud asutuse juhi poolt määratud preemia vastu, kuid see on preemia kriminaalkuriteo varjamiseks.
Sellest hetkest on õnnetu asjas sees ja manipuleeritav. Mõnedki põlevad läbi, eriti kahju on naistest, kes pinge all kas legaalsetest narkootikumidest, mida tohtrid lahkelt välja kirjutavad või alkoholist varemeteks muutuvad.
Mõned saavad närvipingest kroonilised tervisehäired.
Õnnetud inimesed.
On klass, kes on nõus kasvõi oma vanaema koos kiiktooliga anatoomikumile müüma kui pappi saab- ahned, küünilised.
On patoloogilised pugejad, kes tegelikult on peast totukesed, kuid nõus tegema ja rääkima mida iganes, et säilitada oma koht, ka intriige korraldama on nõus.
Neid tihti edutatakse ja saamegi katastroofilised tagajärjed.
Selle jandi tipus on poliitilised tegelased, kes oma künismis ja ahnuses on kõigeks võimelised, kättemaksuks eriti.
Olete tähele pannud, et kui ühes kohas maksimaalne jama on korraldatud, siis nad maanduvad koheselt pehmelt teisele kohale- see on klann, kes ei saa omasid jätta, sest nende mahajäetute keel võib loksuma hakata.
Kes hakkab alluvatest vastu- see hävitatakse ja näidisprotsessiga, et teised kardaksid. Kes almusi ülevalt vastu ei võta ja on seega sõltumatu ja ohtlik- ka need lendavad.
"Reeturit" peab ebaõnn ka edaspidi saatma ja seda on väikeses Eestis väga lihtne korraldada.
Sisse on seatud kuritegeliku maailma hierarhia, ühiskassa parteikassa näol ja "must kassa" nt tippadvokaatide palkamiseks.
Kunagised "kuuliparagrahvid" on täna klannile tavapärane tegevus- nüüd ei juhtu ju midagi.
Sellise olukorra võimaldabki meeletu massi kuulekate ametnike olemasolu, kes saavad vajadusel mingi jama laotada nii laiali ja nii väikesteks tükkideks, et seda ei osata enam kokku panna, kuid raha on kadunud.
14:11 15.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Enamus kõrgematest ametnikest ei mõista, et riik peab teenima rahvast kuna ametnikud on enamus oma teadlikust elust osalenud genotsiidis oma enda rahva teadvuse alistamisel. Surutakse maha kodanikuinitsiatiivi (TOM) ja põhitegevus on rahvamasside orjameelsuse ja allumise kinnistamine oma piiramatu võimutäiuse realiseerimiseks. Selleks luuakse omale vahendid, näiteks tehnoülevaatuspunkti saab (vastavalt "võta või jäta" halduslepingule) trahvida kuni 9600€ nn. leppetrahviga aga lepingupartnerit Maanteeametit ei saa survestada sest leping ei näe sellist võimalust ette. Korraldatakse näidispoomisi kus esitatakse süüdistus millele terve mõistusega inimene ei tule (roostes summuti on autoomaniku poolne omavoliline heitgaasitorustiku ümberehitus). Ma pean jeestlaseks neid ametnikke kelle kompetentsi puudumise tõttu mõisteti tingimisi vangi Pärnu ülevaataja kes tegi oma tööd õigesti ja kontrollid mõõtsid heitgaase külma mootoriga masinal.
15:24 15.03.2020
stammer (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Nii nagu rahvas (valijad), sellised ka ametnikud.
15:40 15.03.2020
kasutaja ... (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
1 tõhus rumalate väljaselekteerimise koht on kool, kuid häda on nüüdseks selles, et rumalale ei tohi enam: rumal- öelda.
Kiuslikke ja pugejaid kahjuks koolis välja ei selekteerita.
16:57 15.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Tuleks nüüd tagasi Auto24 tehnoülevaatusfoorumi juurde. Oleme ju meie ülevaatajad üks riskigrupp kes puutuvad kokku suure hulga kodanikega. Kahjuks on klientide hulgas palju lihtsameelseid kes ei mõista, et on vaja vähendada viiruse leviku võimalusi. Kui ütlesin reedel, et: "Hoidke palun minust eemal kuna kuulun riskigruppi" siis nii mõnigi ikka trügis minu nina alla ja rääkis nii, et tundsin tolle suust tulevat hingeõhku. Kuni ei ole ülevaatuspunktid suletud siis paluksin mõistvat suhtumist kui ülevataja räägib Teiega kuid ise vaatab kõrvale, kui palutakse hoida mõistlikku distantsi.
17:41 15.03.2020
tutd (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Kui liiga nina alla ronitakse, siis köhata paar korda ja maini muuseas, et tulid just Itaaliast.
18:55 15.03.2020
antsjürka (registreerimata)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
mootorrattaga pole aeglustusmõõdik kohustuslik, kas ülevaatuspunkt ei tunne reegleid, et keegi haiglasse sattus selle pärast?
___________________________________
1.2. Sõidupiduri toimimine ja tõhusus
1.2.2. Tõhusus

Mõõdetakse pidurite staatilise katsetamise seadmel või, kui seda ei saa tehnilistel põhjustel kasutada, teekatsetusel aeglustusmõõdiku abil. L-kategooria sõiduki katsetamisel ei pea kasutama aeglustusmõõdikut.Teekatsetused tuleks võimalusel teha kuivades ilmastikutingimustes siledal ja sirgel teel.
___________________________________
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1300/4201/4001/MKM_m31_
lisa4.pdf
20:44 15.03.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Nõuded mis panevad kulme kergitama.
Pakute mingit reeglit mis absoluutselt ei puuduta tehnoülevaatust.

Pakun siinjuures ÕIGE ja kehtiva reegli mis on: "Sõiduki ülevaatusel kontrollitavate osade, seadmete, sõlmede ja nendel avastatud vigade loetelu ning kontrollimise metoodika (alates 01.02.2020)" https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1190/7201/9009/Lisa4_01
022020.pdf#


Mis puudutab seda, et ei pea katsetama aeglustusmõõdikuga tsikli pidureid siis selles osas on asjad nii, et nii arvab liikluspolitsei aga mitte tehnoülevaatusametnik. Teie ei pea kahtlema ülevaatuspunkti töötajate teadmistes. Teie enda teadmised jäägu Teile sest ei ole vaja siin vale puu all haukumist kui endal pole vajalikku pädevust.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.