Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: VÄIKEBUSSI JUHTIMISÕIGUSED

14:23 01.08.2018
Badmedicine
Väikebussi juhtimisõigused
Tervist!
Küsimus selline lihtne vast mõnele kuid minusugusele suht pead murdma panev, kuna reisin palju siis on mõtteis ammu kõlkunud osta omale korralik väikebuss, kuid enamus neist müüakse siis istekohti 10+ jne, oman ise C ja ilmselt ka B katergooriat juba aastaid, bussi oma täismassiks on sinna 3700kg muidu neto neil umbes 2100+, veomassiks siis 1500kg.
Küsimus, kas mul kurat on vaja teha D kat kui kasutan seda endajaoks :D või pean sootuks ringi registreerima ja sõidumeeriku kaotama sealt?
(B kat kuni täismass 3500 ja C kat täismass kuni 7500 vist)
14:51 01.08.2018
hkljkl (registreerimata)
Re: Väikebussi juhtimisõigused
kui juba ringi registreerima hakkad, siis registreeri juba A kategooria peale, tuleb kindlustus odavam :D
15:02 01.08.2018
maaks
Re: Väikebussi juhtimisõigused
Kuidas sa endale need load said, kas lammaste eest? D kategooria ei käi massi vaid istekohtade järgi :-)
https://www.riigiteataja.ee/akt/123032015121#para93
15:03 01.08.2018
Badmedicine
Re: Väikebussi juhtimisõigused
sõnastus oli jah veidi vale :D ehk siis "ümberehitus loa" taotlema 8+1 koha peale
Edit: poleks vast pidanud nii mürgisesse kohta postitama :D

Muudetud 1.8.18 15:05

15:09 01.08.2018
looder23
Re: Väikebussi juhtimisõigused
Kõige pealt pöördu esindusse, küsi sealt kas saab muuta registrimassi ja paar istet välja visata.
15:19 01.08.2018
Badmedicine
Re: Väikebussi juhtimisõigused
Tegu on soome autoga, sellepärast ka nii nõutu nende lubade osas, registriandmeid siin muuta on suht lihtne, aint maksa ja kõik, kuid antud sõiduk mille vastu huvi tunnen on 12 kohta, maanteametis kirjas et M1 kategooria, 9 istumis paikka ja 2 liikuvat (pluss juhi iste), M1 on sõiduk, millel lisaks juhiistmele ei ole rohkem kui kaheksa istekohta.
Võibolla on lihtsalt tegu registris olevate valeandmetega (seda on ennemgi juhtunud)
Eks pöördun vast soome maanteameti poole, ehk teavad rohkem
15:42 01.08.2018
maaks
Re: Väikebussi juhtimisõigused
Sa ajad sõidukite ja juhtimisõiguse kategooriad sassi?
M1 on sõiduki kategooria ja see võib Soomes tõesti teistmoodi olla, aga nagu siinpool lompi arvele võtad, saab temast M2 kui temas on rohkem kui 8 istekohta.
https://www.mnt.ee/et/soiduk/soidukite-ja-masinate-kategoori
ad
15:50 01.08.2018
stammer (registreerimata)
Re: Väikebussi juhtimisõigused
Kui on M1 passis olemas, siis saad ka siin ta M1-na arvele, aga ainult siis kui on 9 istekohta. Tõsta registreerimise ajaks need lisaistmed välja ja ongi jokk.
17:44 01.08.2018
Badmedicine
Re: Väikebussi juhtimisõigused
See vast tundubki kõiksee loogilisem, eks sõittes rohkemate istekohtadega kinnipidamisel tuleb omal kõvasti selgitusi anda :D
18:31 02.08.2018
... (registreerimata)
Re: Väikebussi juhtimisõigused
maanteeametis teed taotluse istekohtade vähendamiseks, kruvid liigsed välja ja sõidad c-katiga, sest täismass on nagunii suurem. üldiselt taoliste küsimustega pöördutakse maanteeameti tehnoosakonda, mitte foorumitesse.
19:51 02.08.2018
Badmedicine
Re: Väikebussi juhtimisõigused
Maanteametist õeldi selgesõnaliselt,et vaja on D kategooria lube või siis ümberehitus luba, eelnevalt vast mainitud juba mu kavatsustest :D sain oma vastu eile juba.
Pealegi uurisin ma soome maanteametist ning saan seal ülevaatus punktis lihtsalt dokumendid ringi muuta, veidi vähe kapitalistlikum.
22:04 02.08.2018
s.trans (registreerimata)
Re: Väikebussi juhtimisõigused
Kogu selle pika jutu peale oleks võinud öelda täpselt mis marki auto.
Soomes muudetakse registriandmeid nagu neile meeldib .
Kui auto on tehasest tulnud 3500 kg siis Soomes venitatakse see 3510 kg peale.Siis on ta veoauto ja automaksu ei ole.
Eestis aga ei taha keegi kuulda sellest midagi ja siin aetakse taga tehaseandmeid .
Niisiis kasvab jänesele ka Eestis saba taha.
Minul oli juhus kus Ee maanteamet nöökis pikalt ajusid ,kuna lähtusid oma tehaseandmetest.
Nimelt Hollandis oli ehitatud sadulauto uuena ümerehituse firma poolt.Sõitis seal 10 aastat ja ostsin endale.
Eesti registris nemad avastasid et auto raam peaks olema pikem!!!! Auto pealisehitusel on olemas tootja andmed ja E tähised.Eks lõigati ka natuke raam tagant lühenaks.
Ei neil ikka vaja oma tehaseandmeid . Lisaks ei osanud nad ka matemaatikat ja liita kokku autorongi masse.
Nimelt ju sadulautol osa haagisest toetub autole. Pika ja järjepideva tüütamise peale sain lõpuks ikkagi auto registrisse selliste andmetega nagu auto on ja oli ka Hollandis.Keegi ei olnud ju omakäeliselt autot ümber ehitanud ,vaid oli tehtud uue autona firma poolt.
Arusaamatu on see ,kas Eesti maanteanet tahab olla maailmaparandaja ?
Põhimõtteliselt klounide kari.
22:18 02.08.2018
s.trans (registreerimata)
Re: Väikebussi juhtimisõigused
Pika jutu kokkuvõtteks.
Ee autoregister lähtub tehaseandmetest. Kui auto on 3700 kg siis see ka jääb nii .Kui oli tehases 3500 siis saad selle.
Vaata auto kerel etiketi,mis kilod seal kirjas.
08:01 03.08.2018
Badmedicine
Re: Väikebussi juhtimisõigused
Tegu on fiat ducatoga, registrisse võetud kui väike-liinibuss, maanteametis kirjas 9 kinnist istekoha pluss 2 pöörlevat ning juht.
Müstika seisnebki selles, et tegu on M1 kategooria autoga (paberites) era kasutuseks, kuigi peaks olema M2 ning eelvevalt vast ongi olnud M2 tehasepoolt, see siis võtab mult võimaluse sõitta ringi sellega C kategooria lubadega (täismass 3700) ning limiteerib mind D peale Eestis, soomes ma saaks sellega hetkel ilusi ringi tormata.
Kuid plaan vast ongi minna nende ülevaatus punkti ning näidata auto ette ilma istmeteta, et saada dokumentidele ka tähise, et tegu on 8+1 kohaline M1 kategooria auto, kuna selgelt Eesti Maanteametist kasu pole, seal kehtib rohkem selline nõugude meelne valitsemine, kui tahan lasen läbi kui ei siis noh... enda viga :D

Muudetud 3.8.18 15:55

11:57 03.08.2018
looder23
Re: Väikebussi juhtimisõigused
Ma ütlesin, uuri esindusest. Kui esindus lubab, tehase poolse kinnitusega, Reg massi vähendada, siis on lihtne. Ark ajab mingit pläusti, jube saamatu organisatsioon. Kui esindusest saad jah vastuse, siis nemad saadavad andmed arki ja saad uue tehnoloogia passi. Võib olla on tõesti soomlaste poolt tõstetud seda täismassi. Seal pidi asi tõesti inimlikum olema ümberehituste suhtes. Muidugi peab olema ka Eesti esinduses oleva töötaja huvi asjaga tegeleda.

Muudetud 3.8.18 19:01

15:24 03.08.2018
k... (registreerimata)
Re: Väikebussi juhtimisõigused
Kõige lihtsam on loobuda paarist istmest, saad paarsada kilo maha ja saad B katiga sõita.
15:57 03.08.2018
Badmedicine
Re: Väikebussi juhtimisõigused
See B kategooria mind ei huvitagi, istmed oli plaanis nagunii välja visata, jätta vaid 7-8 istekohta maximaalselt, vaja läheb mul 6 minimaalselt.

Ma sain oma vastuse juba 2 päeva tagasi, et mida teha :D
Aitähh kõigile, kes raatsisid vastata ja ka neile kes viitasid sellele, et nad on superioosed inimolendid :P see ajendas väheke seadusi taas meenutama ja järgi uurima!
19:11 03.08.2018
s.trans (registreerimata)
Re: Väikebussi juhtimisõigused
Otsi üles auto etikett(kleebis või plekktahvel) kus on kirjas auto massid .Tõenäoliselt kapoti all asub
Kui seal on 3500 ,siis saad selle ilusti arvele Eestis M1 .Kui on rohkem ,siis ei saa.
Väga vabalt võib olla need mõned lisaistmed Soome mõne ümberehitusfirma omalooming.Ja selle jaoks on tõstetud ka võibolla auto registrimassi.
Need lisaistmed viska välja ja jäta 8+1. Eesti autoregistris istekohtade vähendamine ei ole probleem ,aga lisada juurde ei lubata.
22:38 03.08.2018
G60
Re: Väikebussi juhtimisõigused
Huvi pärast küsin pooleldi teemasse küsimuse. Kas keegi teab, kui selline ca 11 kohaga buss on firma nimel, siis on ju nii, et bussidel mingit maksu pole? Väikse veokaga, näiteks 4000kg kastikaga maksad 500.- aastas ja see on odavam kui sõiduauto igakuine kw x 1.3 € maksta. Ma pole kuulnud, et bussid maksaks midagi ja Lasse Lehis 23. jaanuari Maksumaksja saates ka nagu vihjab, et bussid on tasuta. Selles valguses oleks odavam võibolla D kat load teha :) , see on ühekordne kulu alla tonni + oma aeg.

http://media.kuku.ee/maksumaksja/maksumaksja20180123.mp3
09:31 04.08.2018
Badmedicine
Re: Väikebussi juhtimisõigused
Ma Eestis sõitmise koha vastust anda ei oska, aga uurimise tulemusel on Soomes kyl sedasi, et bussi omanik ei maksa ei tee maksu ega diisli maksu, kindlustuse osas usun, et peab ikka olema :D See eest peab bussiga käima iga poole aasta tagant ylevaatusel

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.