Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: VÄLJA LASE

17:12 13.09.2018
RometOgar202
välja lase
on 77 aasta mosse ja eelmise omaniku poolt on alla keevitatud summuti. kas oskate öelda kas on mõtet proovima minna isetehtud summutiga või tuleb kindlalt originaal osta. Kõik pütid mis originaalil on, on olemas ainult üks pütt on teise koha peal natuke. toru jämedus on orginiaaliga sama ja hääl valjem pole. summutis veel auke pole.
20:39 13.09.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: välja lase
Minge julgelt ülevaatusele kuna tavaliselt on kordusülevaatus tasuta ja kordusülevaatuse saanud masinaga tohib vabalt ringi sõita ja töödki teha. Mine tea äkki otsustab ülevaataja, et vanale mossele käib ka selline summuti, peaasi, et ei oleks gaaside lekkimist ja liigset lärmi.
20:37 08.08.2019
kk (registreerimata)
Re: välja lase
Kas ülevaatuspunktis saab mõõta (co) taset diiselautol ja kas sell eest peb maksma.
21:23 08.08.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: välja lase
Saab ikka kuigi ma ei oska arvata, milleks? Ülevaatusärimehed pakuvad oma firmades heitgaasitesti võimalust erinevate hindadega 10€ 15€.
21:26 08.08.2019
Mäsasja (registreerimata)
Re: välja lase
Mu teada mõõdetakse diiselautodel siiski tahmasisaldust mitte CO sisaldust...
00:21 09.08.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: välja lase
Sellepärast ma kirjutasingi, et ei oska arvata milleks. Sellegipoolest on võimalik diislil ka CO mõõtmist teha sädesüütega mootori heitgaasianalüsaatorit kasutades. Kui täpsem olla siis diislitel mõõdetakse heitgaaside läbipaistvust meetri paksuse heitgaasikihi kohta võrreldes seda puhta õhuga, sellepärast on ühikuks m astmel miinus üks m–1
06:46 09.08.2019
Kk (registreerimata)
Re: välja lase
Uurin sellepärast et viskab väikest musta suitsu kui pedaali vajutad ,kuid see on korraks vaid.
07:18 09.08.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: välja lase
09:47 09.08.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: välja lase
Must suits on söestunud diislikütuse mikromull, mis ei ole lõpuni ära põlenud kuna põlemiseks ei jätkunud piisavalt õhku. Kui juht vajutab autot kiirendades aktseleraatori pedaalile siis hetkega suureneb silindrisse pritsitava diiselkütuse kogus. Kuna kiirenduse alguses õhu koguse suurenemine sõltub ikkagi mootori pöörete sagedusest siis ju hetkega ei suurene silindrisse tuleva õhu hulk. Sellepärast mingiks lühikeseks ajahetkeks tekibki tahm ehk suuremal hulgal tahma sisaldav must suits.
12:09 09.08.2019
maaks
Re: välja lase
Must suits on jah põlemata kütus või põlemata õli silindri seintelt. Mootori pööretega muutub õhu kogus silindris ainult turboülelaaduriga/ kompressoriga autodel. Aga see muutus on suht tagasihoidlik, kuna automaatika hoiab enam-vähem sama rõhku koguaeg.
Vabalthingavatel täitub silindel sisselasketakti ajal isevoolselt, mis tähendab, et suurematel pööretel saab mootor tegelikult vähem õhku silindri kohta/per töötakt kui madalamatel pöörete!
See tuleneb sellest, et madalamatel pööretel on sisselasketraktis rõhukadu väiksem kui suurematel pööretel.
12:33 09.08.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: välja lase
Reeglina annab silindrisse sattunud mootoriõli sinist suitsu, siin aga käib jutt mustast suitsust. Diiselmootor on mõeldud töötama õhuliiaga aga kiirendusel ei suurene õhu kogus hetkeliselt ja mootori koormus on suurim just kiirendusel ja akseleraatori alla vajutamine ei pane turbiini koheselt tööle. Kuna tänapäeval on 95% diislitest turbodega siis ma mõtlesin oma selgituse andmisel just ülelaadega mootori peale.
15:26 09.08.2019
selgetnägija valerka (registreerimata)
Re: välja lase
maaks - siselaskes kõigub surve ikke vastavalt vajadusele ja sõiduautodel tavaliselt 2,5 bar ini koos absoluutse õhurõhuga ja tava kulgemise kiirusega on sissepuhe suht olematu
15:58 09.08.2019
maaks
Re: välja lase
Muidugi toimub muutus turbo poolt tekitatud rõhus tühikäik vs "natuke lapatsit", et turbo üldse rakenduks, aga sealt edasi on muutus suht väike (OEM seades tjuunimata sõiduk)
Ei leidnud head linki, aga käib see kah
https://www.dieselnet.com/tech/air_turbo_fixed.php#waste
19:41 09.08.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: välja lase

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.