Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: CE, C1E JA BE KATEGOORIA

22:07 01.10.2018
JaanKask14
CE, C1E ja BE kategooria
Terrvist

Pole vist otseselt ÕPPESÕIT JA AUTOKOOLID aga kaldub samasse valdkonda enamvähem (:

Tekkis siis selline küsimus.
Kui ma oman B, C, C1 ning CE kategooria juhtimisõigust, siis kas see ei peaks tähendama et ma võin juhtida ka BE ning C1E kategooria autoronge?

Möödunud aastal käisin kaitseväes aega teenimas ning sain autojuhiks ning lisaks pidin vedama ka haagist.

5 meest, kes me olime E kategooria peale määratud tegime kõik samu kursusi ning samu eksameid, nemad said oma lubadele lisaks ka BE ning C1E kategooria märgistuse, mina vaid CE kategooria märgistuse. Ainsaks erinevuseks meie vahel oli vanus, mina olin kõige noorem, nemad 21+.

Uurisin natuke seadust ja sealt lugesin välja, et CE kategooria luba annab õiguse juhtida ka BE kategooria sõidukit, kui miks seda siis pole märgitud kuskil andmsetikus (mnt ameti kodulehel on kategooriateks ainult B, C, C1 ja CE)

Pole nagu loogiline et mul on tõend, mille alusel ma võin sõita umbes 18m pikkuse veoautoga, kuid ei või sõita 3 meetrise sõiduauto autorongiga?
22:45 01.10.2018
Aga... . (registreerimata)
Re: CE, C1E ja BE kategooria
... 3 meetrise sõiduauto autorongiga.Mis imeasi see on?
01:53 02.10.2018
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuu (registreerimata)
Re: CE, C1E ja BE kategooria
Kõik on õige. Loe liiklusseadust:
3) C-, D-kategooria auto ja CE-kategooria autorongi juhtimise õiguse võib anda vähemalt 18-aastasele kaitseteenistuse ajateenijale üksnes teenistusülesannete täitmiseks

kui saad 21 siis lähed ja vahetad load ära.
09:37 02.10.2018
JaanKask14
Re: CE, C1E ja BE kategooria
Aga... .
Jah ignoreeri tervet mu pikka teksti ja viska lihtsalt mingine lambine kommentaar teksti lõpust ühe väikese lause kohta.
Sa said aru küll mis ma mõtlesin aga you do you..
14:00 02.10.2018
Aga... . (registreerimata)
Re: CE, C1E ja BE kategooria
Vaata poisu,asi pole alati mitte vastuses vaid lollis küsimuses.Ei lugenud kusagilt välja et oled kõigest õigesti aru saanud.Kerghaagist võid igal juhul vedada aga isegi see on pikem kui 3 meetrit rääkimata autorongist.Kui mängu tuleb piduritega haagis siis läheb asi keerulisemaks alates veduki ja haagise massidest,kus ka alati ei ole vajalik BE kategoori.Saa siis aru mida silmas pidasid.
14:53 02.10.2018
JaanKask14
Re: CE, C1E ja BE kategooria
to Aga... .

pole olemas lolle küsimus yada yada

asi oli põhimõttes: üks on suur ja pikk kuradi kümne meetrine, teine on lühike. enamasti on asjadega nii, et kõrgemale tasemele üle minek eeldab, et sa oled juba väiksemal tasemel pädev ning saad väiksemaga hakkama.

loe küsimust, enne kui huupi loopima hakkad.

ma sain vastuse juba. võid põhku tagasi pugeda. poisu :D
15:36 02.10.2018
Asi selge (registreerimata)
Re: CE, C1E ja BE kategooria
Kaitsevägi jagab "E" kategooria juhtimisõigust "igaks juhuks". On olnud üks selline vedaja, kes tänu permanentsele juhtide sihilikule petmisele enam juhte ei leidnud.
Siis võeti ette need 21 saanud "kaitseväe Eeed". Resultaadiks oli see, et nende veokid olid parklates teiste seas kui Pisa tornid, raamid kõverad ja kuudid viltu peal, sest need "kaitseväe Eeed" olid need järjest kummuli keeranud ja seda oma täieliku oskamatuse tõttu.
Vedajale muidugi paras, sest Skandinaavias levis koheselt ka uudis, et see firma keerab haagised kummuli koos kaubaga ja nad jäid tööst ilma ja sellega lõppes ka juhtide petmise skeem. Mis muidugi positiivne oli.
Jaan Kask - oledki ju veel nö "poisu", said ju esmase juhtimisõiguse alles alla kahe aasta tagasi.
On ju nii?
Mina sain oma "E" nõukaarmees ja seal sai sabaga ikka palju sõita, lausa nii palju, et mulle usaldati 81-nendal aastal vedur ja friiser Eestis sõita ja käisin sellega ka Kaukaasias talvel- hilisem Norra on selle reisiga võrreldes lõbus jalutuskäik.
Nüüd saan aru, milline loomkatse oli mind verivärske juhina sinna saata.
Olin ka 21 ja tegelikult selle aja kohta lausa "laps" raskeveoki roolis, sest Venemaal oldi mind nähes alati minestuse äärel, nii noorelt "välismaa autoga" ja sabas "välismaa friiseriga" sõitev 21 aastane oli midagi täiesti ennekuulmatut.
16:07 02.10.2018
JaanKask14
Re: CE, C1E ja BE kategooria
No nüüd on load ikka üle kahe aasta olnud juba aga selles shutes ma saan aru jah :D
Ma ei tea kas sa oled see sama "aga..." aga lihtsalt mingi lambi tekstiga sisse lennata, midagi konstruktiivset vestlusele mitte lisades ja öelda pmts ah poisu mida sa ka tead, on pigem väga "täiskasvanud" käitumine.

Ei ütleks et mulle E kategooria lihtsalt igaksjuhuks anti. Olin ainuke tüüp, kes pataljonis seda korralikku suurt väliköögi täishaagist ringi vedas. Ja ütleks et kogemust sai piisavalt, et autot külili ikka ei keeraks. Aga no seal oli ka mehi, kes said C kati kätte ja suutsid autopargi parklas üksteisega kokku tagurdada, niiet ega väga vastu ei vaidle sulle.
Leidub igasuguseid.
17:15 02.10.2018
Asi selge (registreerimata)
Re: CE, C1E ja BE kategooria
Hea Jaan, sa läksid esmakordselt eksamile 2016 aasta viimases otsas, oktoobris või novembris, ma ei viitsi uuesti vaadata, järelikult ei saa sinul üle kahe aasta juhtimisõigust olla.
"Kanada turist" pole ju ka häbiasi olla ;)
Aga vaatasin ikka- eksam oli sul novembris 2016, esmaste lubade oma ;)
18:29 02.10.2018
Aga... . (registreerimata)
Re: CE, C1E ja BE kategooria
Sellessuhtes on teemaalgatajal muidugi õigus et CE-ga võiks loogiliselt BE-d vedada.Minul olid veel hiljaaegu load millel olid kategooriad märgitud A,B,C,E.Samalajal kehtis ammu uus seadus mis nõudis E-d eraldi iga kategooria järel.ARK-st järele pärides sain vastuse et anna aga tuld.Küsimusele kuidas politsei sellesse suhtub öeldi et teepeal on jah "igasuguseid".
Samamoodi on uutel lubadel olemas A1 JA A ,puudub A2 ,AM.Sellest võib ju ka aru saada et mopeedi ja võrriga nagu sõita ei tohiks.
20:39 02.10.2018
Jokkvärk (registreerimata)
Re: CE, C1E ja BE kategooria
Sinu postituses 14.53 üritad leida suuruse loogikat sõidu-/juhtimisõiguse väljastamisel. Mul selline näide: võid juhtida b- kat. kaubikut (3L3H Boxer ja sõsarad või Crafter , Sprinter) kuni 3,5t. või 8+1 istekohta (isegi "noore" lubadega), aga nagu tekib üks lisakoht, vajad D1 ja seda isegi Transporteri, Vito jne.sõiduki puhul. Juba iidsed targad ütlesid:Suurus ei ole oluline, oluline on kas ja mis sa sellega teha suudad/ oskad.
Oma küsimusele oleksid saanud pädeva(ma) vastuse MNT.büroost ja kogu see footumitöga oleks ära jäänud.
20:55 02.10.2018
freelancer2 (registreerimata)
Re: CE, C1E ja BE kategooria
Nonohh, kus on siin staazikad juhid 2 aastase kogemusega ja siis cccp aegsed vanatoid väljas. Mõõtu võtmas kui kõva mees keegi on. Aga teate mis, on teist kõvemaid mehi, ja need mehed on teie tööandjad, kutid, lüpsi saate niiehknii. Tööandja istub igaõhtu oma häärberis samal ajal kui teie oma kabiinikuudist välajs käite rattale põit tühjendamas.
21:39 02.10.2018
Vanatoi vabakutselisele nr 2 (registreerimata)
Re: CE, C1E ja BE kategooria
Ehk soovid 58 aastase "vanatoiga" mõne maratoni koos teha Võiks ka poksiringis kokku saada?
Ja ära häärberist ka niiväga unista- mina olen küll sarnases hoones, silitamas tõukoera;), vaatamas 44 tollist telekat (just oli Raidi väga sisukas saade).
Ehk ei kujuta sa ette, et suure autoga võib ka turistina sõita, tahad kolama minna- sõidad kusagile- selleks on sõpradest tööandjad, kes selle eest veel rahagi maksavad. Nt niipea, kui teed lumiseks lähevad- kisub Norra mägedesse hullult.
Kuna kolhoosist sa ilmselt välja pole saanud, siis teatan, et WC-de kontsentratsioon mujal maailmas on nii suur, et kolhoosniku kombel pole mõtet rattale lasta- kuigi nt rumeenlased seda ja muudki teevad.
Kuudist ka niipalju, et ZIL-i põrandal konte kangeks ehk magasid sina- tänapäevase veokiga pole sa kõikide eelduste kohaselt kokku puutunud.
Aga vanatoist jah niipalju, et ära alahinda inimesi, võid suurde jamasse sattuda. Kõik ei pea end vigaseks jooma nt. Mõni on rauk 30-selt, mõni pole seda ka 80-selt.
Päriselt ka.
Ja ega neid uusi sõidukeid sulle usaldada ei saagi- lased rattad auklikuks.
Väljamaale ilusa suure autoga sõita on muidugi sinu unistus, kuid kättesaamatu vist? Ära seepärast teisi halvusta.
21:50 02.10.2018
Marko
Re: CE, C1E ja BE kategooria
Rahu, ainult rahu!
22:56 02.10.2018
Mahno3 (registreerimata)
Re: CE, C1E ja BE kategooria
See üks lisanduv koht tundub ju veider, aga teisalt - kuskile tuleb piir tõmmata. On ju ka veider, et üks lisanduv kilo tähendab, et enam B kat ei sobi ja vaja C-d :) aga ometi nii on.

D kat puhul on ju küsimus pigem vastutuses, mitte gabariidis. Vead ju inimesi, mitte suppi.
08:01 03.10.2018
Jokkvärk (registreerimata)
Re: CE, C1E ja BE kategooria
ToMahno: tõin teemaalgataja suuruseloogika võrdlusnäite ja õige ta on, et kuskil peab piir olema. Samas tõid uue valusa teema sisse, milleks on vastutus. Eilsete uudiste valguses kuulub transpordivaldkond "vaestele" ja vastutus on lükatud ahela viimastele, ehk sõidukijuhtidele. Bussijuhtide "vastutuse" eest makstakse neile valdkonna madalaimat palka (täna pakutakse/makstakse 2011aasta "palgatõusu" järel langenud palgataset) ja ega "kivivedajagi" midagi vastutsele/ ajakulule vastavat saa. Rahapuudust ju ei ole, sest eilne teine uudis väitis, et omanikud võtavad järjest suuremaid kasumeid. Jutt on väga üldine ja ei pretendeeri absoluutsele tõele, aga "kuskile peab ju piiri tõmbama".
18:56 03.10.2018
JaanKask14
Re: CE, C1E ja BE kategooria
küsisin siit sest mnt ametil võttis liiga kaua aega et vastust saata
¯\_(ツ)_/¯
19:28 03.10.2018
Mahno3 (registreerimata)
Re: CE, C1E ja BE kategooria
Eks bussijuhtidel on ka oma osa selles, et nad madalat palka saavad - nimelt nad ei oska midagi muud teha. Paljudel pole ka pealehakkamist, et bussirooli välismaal keerata. Ja kui sul on teatud kontingent, kel kuhugi minna pole, siis milline äriloogika sunnib neile kõrget palka maksma?

Sama ju vanade taksojuhtidega - nõuka ajal olid kõik bossid. Enam pole keegi, aga ära minna ka ei saa, sest muud teha nagu ei oskagi ja kui kogu elu on peatuses passitud, siis ehitusele kipsi panema minna tundub ikka jube raske töö.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.