Kas suvaline kaubik, millel kiri lai veos tohib maateel liiklust takistada?
Täna Rakvare Pärnu maanteel Vändra juures just nii oligi. Kaubikul oli kiri *Lai veos*, kuigi mingit laia veost see kaubik ei turvanud ja mööda sõita ka ei lasknud. Näitasin suunatuld ja alustasin manöövrit, siis kaubik suvalt sõitis ette.
eespool oli näha kaitseväe veokeid? Nii pidin kümneid kilomeetreid sõitma 50-60ga.
Saateautol on kiri "lai veos" st et eespool liigub ülegabariidiline veos, kes vajab liiklemiseks aegajalt mõlemat suunavööndit, saateauto ülesanne ongi teisi selja taga hoida.
(6) Eriveokist tagapool oleva saateauto ülesanne on hoiatada taganttulevaid sõidukijuhte teel sõitva eriveoki eest ja takistada nende möödasõidu katseid, kui möödasõit ei ole ohutu, ning teatada sidevahenditega eesmise saateauto ning erisõiduki juhile tema taha kogunenud sõidukijuhtide möödasõidu soovist.
karvanejakole ja ............... (registreerimata) lugeda ei oska vä? Kaubikul oli kiri *Lai veos*, kuigi mingit laia veost see kaubik ei turvanud ja mööda sõita ka ei lasknud
Siis tuleb teha kõne 112 ja kogu polka. Ja sa loe riigiteataja link läbi, on saateauto kohustused ja õigused, sama kehtib ka sõiduki juhile (õigused ja kohustused)
Mine pane kohvikeedukann tulele, saad õhtuks kohvipaksult võibolla vähe paremini puusalt tulistada.
tava koduperenaisest autojuht lähtub https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021?lKehtiv ja ei millestki muust, mingid eriveo seadused teda ei koti, too üks punkt LS mis puudutab juhi kohustusi saateauto suhtes või saateauto õigusi
§ 8. Liikluse reguleerimine
(3) Liiklust reguleerib politseiametnik või abipolitseinik, kes on saanud sellekohase väljaõppe. Liiklust võib omandatud pädevuse piires reguleerida ka sellekohase väljaõppe saanud:
1) kaitseväe ja Kaitseliidu reguleerija kaitseväe ja Kaitseliidu sõidukite kolonni liikluses osalemise korral;
§ 13. Liikluse reguleerija
(1) Reguleerijaks võib olla vähemalt 21-aastane isik, kellel on mootorsõiduki juhiluba ja kes on läbinud vastava väljaõppe.
(2) Reguleerija ülesandeid võib täita ka saateauto juht. Reguleerijaks ei või olla suur- ja/või raskeveose erisõiduki juht.
tiit_ (registreerimata) - toome inimesed maa peale: https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021
19) juht on isik, kes juhib sõidukit või maastikusõidukit, juhib või ajab teel loomi. Õppesõidu või sõidupraktika ajal loetakse juhiks ka mootorsõidukijuhi õpetajat või -juhendajat, eksamisõidul loetakse juhiks eksamineeritav;
67) reguleerija on oma pädevuse piires liiklejaid suunav või peatav isik;
Lugemisoskuseta selgeltnägijale, nerja ju kirjutas, et eespool olid kaitseväe veokid, ilmselt seal see ülegabariidiline veos oligi, niisama nalja pärast selle kirjaga keegi ringi ei kulge, lihtsalt üks pime seda ei näinud, kuna möödasõitu takistati.
karvanejakole - inimest takistati 10km , too nüüd välja punkt liiklusseadusest mille alusel seda tehti, niisama pole mõtet targutada ja tähtsat panna, usun nüüd jookseb kinni .................
See on kellegi subjektiivne jutt, et takistati 10 km. Ja kui takistati, juusiis oli põhjust.
Mis aga 112 helistamisse puutub siis see number on mõeldud hädaolukorraks mitte niisama hädaldamiseks ja kellegi ego tõstmiseks.
Teinud siis bussipeatuse juures suitsupaus ja oleks see kolonn kaugele ette ära kadunud.
Mõttetu hala mingi juhmi lumehelbekese näppude alt. Me lasime omal ajal iga nädal Kaliningradist Riiga ja tagasi, kolonni kiirus 40 km/t.
Kui katseväe saateauto takistab möödasõitu siis järelikult on selleks põhjust. Võib-olla oli tee mineeritud ja kui teemaalgataja lehmakoogi otsa ajab on jälle põhjust kaeblemiseks.
tiit_ (registreerimata) sinu arvamus ei haaku parasjagu seadusega,alles sa üritasid juhist teha reguleerija, muideks tudeeri ls § 8 lõige 2 ja § 10 , usu tuleb kasuks ja maandab nats egot
Seaduses on selgelt kirjas, et saateauto juht on reguleerija nii nagu reguleerib ka JUPO kui oma auto ristmikule ette ajab. Samamoodi on reguleerija kaitseväe saateauto juht. Liikluse reguleerimine toimub auto paigutuse muutmisega. Mis asi sulle siin arusaamatu on?
(6) Eriveokist tagapool oleva saateauto ülesanne on hoiatada taganttulevaid sõidukijuhte teel sõitva eriveoki eest ja takistada nende möödasõidu katseid, kui möödasõit ei ole ohutu, ning teatada sidevahenditega eesmise saateauto ning erisõiduki juhile tema taha kogunenud sõidukijuhtide möödasõidu soovist.
Eriveokist tagapool oleva saateauto ülesanne on hoiatada taganttulevaid sõidukijuhte teel sõitva eriveoki eest ja takistada nende möödasõidu katseid, kui möödasõit ei ole ohutu
kas said aru ja mõistad ? Või oled ka tsuksi poeg, kes õppis veerima ?
N U G A, vana tsuks küsis, et mis kokku said ? VÄITS
Annab õiguse, kui tegu on tööülesannete täitmisega. Muu hulgas peab saateauto hoidma ära liiklusõnnetuseni viia võivad tegevused. Mida enamus ülijuhtide harrastatud möödasõite pimedates kurvides või enne tõusuharja ka olema kipuvad.
Ei anna õigust takistada, kui sõidab naistesse või Lätti õlle järgi..
Kumb kehtib, selgub peale vaikuse saabumist avariipõhjuste väljaselgitamisel.
LS §9 käsitleb reguleerija, muu hulgas ka saateauto juhi õigusi ja kohustusi. Ka §8 lõikes 9 tuuakse välja eriveose saatja.
Aga täpsemalt saab lugeda MKM määrusest "Eriveo tingimused ning eriveo teostamise ja erilubade väljaandmise kord ning tee omanikule tekitatud kulutuste hüvitamise, eriloa menetlustasu ja eritasu määrad".
Järelsõitva saateauto kohta on muu hulgas kirjas §5, lõige 5 kohustus takistada möödasõitu, kui see pole ohutu. Kusjuures samuti on tal kohustus teavitada möödasõiduvõimalust ootavatest juhtidest.
Samas on meil vaba maa ja igaühel on õigus eirata talle mitteolulisi juhiseid. Paraku võib säärane tegutsemine tuua kaasa paremal juhul rahatrahvi, halvemal juhul surma või jäävad vigastused.
äkki isand v6sa toob välja LS §10 loeteludest millise punkti alla liigituks autoga ette keramine, samas kui viimast pilti vaadata siis saateauto paikneb teel ikke väga valest
Määrus on kehtestatud kahe seaduse Auto VS ja LS alusel. Seadusandja on teinud Teede ja sideministrile ülesandeks nende asemel kehtestada regulatsioon. (Seadusandja on oma ülseanded edasi delegeerinud). Seega omab nimetatud määrus seadusega samaväärset jõudu ning on samamoodi täitmiseks ja juhindumiseks liiklejatele kohustuslik nagu kõik liiklusseaduse sätted.
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.