Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: KÜTUSEKULU ERINEVATE KERGHAAGISTEGA VS KESKMISE SU

09:04 11.11.2018
professor_sammaljalg
Kütusekulu erinevate kerghaagistega vs keskmise suurusega kaubikud
Tere hommikust!

Kuna praegune pendeldamisvariant universaalkere ja katuseboksiga jääb kitsaks, plaanin haagise ostmist. On kellelgi olnud võimalust võrrelda kütusekulu suhtes järgnevaid:

Tavakast, ca 3 x 1.5m, 40cm kõrgete äärtega, tasapinnalise presendiga
Sama ca 3 x 1.5m, 80cm kõrgete äärtega, tasapinnalise presendiga
Sama ca 3 x 1.5m, kõrge plastkaanega.

Ei sõida kiiresti, 80-90 nagu Skandinaavias lubatud, aga pool läbisõidust saab olema täislastis.

Muudetud 13.3.19 18:59

09:11 11.11.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
unustasid mainida veduri , mis hakkab seda kooslust sikutama,mida madalam vedur seda suurem tuule takistus haagisele, äkki oleks mõistlikum variant kaubik
09:29 11.11.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Mhm, üks kolmteist aastat vana Volvo V50 2.0d. Kaubikule olen ka mõtelnud, aga igakuine €350-€400 liisingmakse on natuke palju, kui ma ühe korra kuus Põhja-Norrasse ja tagasi sõidan. Sissemakse eest saab juba haagise.
09:40 11.11.2018
jee.kim (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Puusalt pakun, et plastkaanega! Pluss normaalne sulgemine, ei pea presendiga mässama.
Ise ei vaatakski kütusekulu vaid kasutamismugavust.

edu
10:40 11.11.2018
Soovitaks (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
ka kaubiku variantidele mõelda. Käruga ikka üks ebamugav jukerdamine, eriti talvel ja lõppkulutused sõidule tuntavalt suuremad.
11:16 11.11.2018
Diversant (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Kui kola peale mahub siis ikka võimalikult madal, külgtuule mõju küttekulule ikka päris suur kui õige nurga alt puhuma hakkab ja haagis tahab oma sõitu teha. Selline kogemus siis, ei pretendeeri absoluutsele tõele
12:01 11.11.2018
63amg (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
võibolla oleks rendi kaubik mõistlikum,kui mägedes libedaga käruga seksida
12:13 11.11.2018
siberia (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Selline 13 aastat vana Volvo V 50 maksab 350-400 EUR ehk sama palju kui käru sissemaks või samavana kaubik. Osta käru raha eest vana kaubik ja umbehää saab.
Käru ostmisel on siis mõtet kui vedasda mingi kola pika maa taha, jätta käru parklasse ja ainult autoga koha peal ringi kolistada.

Neid valikuid vaadates - kui enamus sõitu on täiskoormaga ja koormaks just tellised või tinakangid pole, siis käru peaks ikka kauba ära mahutama. 40 cm ja 80 cm portel, tasapinnalise presendiga on erinev mahutvus. Kui presendi maha võtad, siis kõrgemaid asju saab ka vedada, porte kõrgus seda ei piira. Kõva katte saab samuti ära võtta kuid päris üksi on keeruline ja päris metsa alla järgmist korda ootama ei raatsiks jätta.

Ma sõidan Soomes üsna tihti käruga , just sel põhimõttel, et käru haagin sõiduautol vajadusel küljest ja tavasõidud on siis soodsamalt kui kaubikuga suuruse vaguniga.
Küttekulu tuleb oma 20 % küll juurde, linnades on suht jama, sest pole parkimiskohta, mõni tõkkepuu loeb auto ja käru kaheks autoks ja tahab end nende vahele kukutada jne.
Küttekulu arvestades on olulisemad asjad need, et kui mingit lumesodi maas, siis võiks käru rattad auto omadega samas jäljes joosta. Muidu vead nagu lumesahka järel. Päris suur erinevus on ka mägedes. Kasvõi Lõuna-Soomes kus on pigem künkad võtab 2000+ kg käru 80 KW kastikal hinge kinni. Mõnest tõusust Helsinki ja Turku vahel kiirteel olen 60 km/t üles läinud. Seesama 1.5 tonni auto peal sõiduomadusi nii kardinaalselt ei muuda ja vahel ongi õigem käru asemel kola hoopis taha kasti toppida. 180 KW sõiduauto jaksab seevastu sama koormaga käru suht lõdva randmega vedada.
Kui Põhja-Norra ja aastaringselt siis filosoofiline küsimus on kõigepealt see, et kas niisugune Volvo koos käruga üldse mäetippu jõuakski.
12:15 11.11.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Paraku sõidan kohale, teen kuukese tööd ja alles siis sõidan tagasi. Ja millises kaubikus saab põrandale madratsi panna, tee peal paarikümne miinuskraadise välistemperatuuriga öö ära magada ning seejärel rõõmsalt edasi sõita? Teine istmerida lisab kolm-neli aastat vanale kaubikule keskmiselt €5k jällegi.

Ega ta just mõnusaim tegevus pole see kärutamine, aga on mitme seitsmemeetrise haagissuvilagagi üle Junkerdali talvel tuldud ja ellu jäädud. Kõikse parem oleks muidugi endale uus nelikveoline Vito osta, nagu tööauto juba on, aga ega ma nalja pärast kütusekulu kohta uuri, asi võiks ennast võimalikult palju ära tasuda.
12:41 11.11.2018
Sull12
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Kuidas sa seda vahet sõidad? Kas on välja kujunenud kindlad peatus ja tankimiskohad?
Selle käruga Junkerdali tulid, kas siis erinesid tankimiskohad nn tühja autoga sõitmisest? Või karavaniga tagasisõit?

Enda kogemus seda pikka otsa käruga vs ilma on selline (liitreid pole ise arvutanud, ainult mida auto näitab) :
Ilma käruta Bodø - Tupose ABC, seal peatun ja tangin. Kergkäruga seevastu tangin juba Haaparantas, ehk 130km varem. Sama ka Eestist tulles, Pärnus paak täis ja tühja autoga tankimine II / Haaparantas ja sellega sõidab juba Bodøsse, käruga tangin Tuposes ja lisaks ka Arjeplogis- karjuvat vajadust pole, aga näidik näitab liiga täpselt km jääki, et viletsa ilmaga teele jäämine garanteeritud.
Praegu vean aga 7m kärusid, ja vaatasin just arveid, siis kulu küttele on ca 100eur suurem 1300km peale.
12:51 11.11.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
aga ööbida võib ju ööbimiskohas , otsimootoreid erinevaid, kindlasti ei tule kallim kui lisa küttekulu + laevapilet, pakun et isegi odavam
14:15 11.11.2018
Sull12
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Käru + auto + laev on odavam, kui kaubik + laev + ööbimine
Järgmine nädal käin käruga edasi-tagasi Helsnki -Taliinn ja pilet on 136 eur.
Kaubik edasi tagasi koos Põhja-Soomes/-Rootsis ööbimisega on kallim. 2 korda ise ka kasutanud hotelli ca poolel maal, Rootsis 147eur ja Soomes 80 eur. Nüüd sõidan ühe jutiga tavaliselt, tiba ebareaalselt kallis majutus.
14:33 11.11.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Sull12 - anna koht kus võtsid 147 ööbimise , vaatame kas saab odavamalt
15:09 11.11.2018
professorile (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
See seitsmemeetriste haagissuvilatega talvel üle Junkerdali tulemine oli küllap sulailmaga või siis koleda külma ja liivatatud teega.
Ees neliveod naelega?
Kui ikka Junkerdal on kiilakas, siis seda ei tee.
15:16 11.11.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Siberia - vot see turuhind ei näitagi midagi, sest ise tean ma väga hästi, mis korras auto on ning sestap kasutaksin allesolevat ressurssi võimalikult kaua. Paarituhandene kaubik jääb kindlasti ära. Esiteks ei soovi mingit roima -30 juures teepeal lappida ning teiseks ei soovi regulaarselt piirikontrollis tiksuda.

Sull mul on see sõrmkübarasuurune kütusepaak ja tankimine sõltub ka sellest, kus magan ja kus odav on.

Kaubiku laevapilet on natuke odavam, kui madala järelkäruga, kuid kümme korda suuremat investeeringut sellega ei tasakaalusta.

Majutusasutus on nullteema, ma ei tea kunagi, kus uni peale tuleb ning viie-kuue tunni eest min €50 välja käia ei kavatse nagunii. Kõik variandid on läbi mõteldud nagunii, võibolla tulevikus kaubik, aga hetkel kindlasti sama voldemar pluss käru. Kuna ei sõida tippaegadel, on haagisepilet €20-€30.
15:20 11.11.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Külmaga ei olegi ju mingit probleemi, tatise ilmaga võin vahele jätta. Eile lõunast oli hoopis Rootsi pool täiesti käest.
15:21 11.11.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
no siis ju saad teha rendihaagistega ise katsetused, ja saad teada küttekulu erinevuse, jäävad ära oletused kas asi on nii roosa kui kellelgi teisel
17:27 11.11.2018
Sull12
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Valerkale

Ööbimine oli Arvidsjauris Laponia hotellis, veebruaris.
Seal piirkonnas pead olema üldse õnnelik, kui saad toa mõnesse hotelli, tänu autotootjate talvetestidele.
17:52 11.11.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
18:00 11.11.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Valerka, kuidas nüüd ilusasti üteldagi.. on sul väga igav?
18:03 11.11.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
ei, avardan silmaringi, solvusid? mina ka ratsutasin vanasti euroopat ühe jutiga ja magasin autos, nüüd katsun ööbida ikke tasasel pinnal ja soojas, tervis maksab ka midagi!
18:05 11.11.2018
Kärss
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Küsimus lähteülesande kohta, et kas see 1.5m laius on ikka ilmtingimata vajalik? Sõiduautoga vedades ma tahaks ise kütusekulu peale mõeldes seda, et käru oleks kindlasti autost kitsam ja madalam. St 1.5m laiune käru on ok, aga käru, mille kast on 1.5m lai ning rattad on käru kõrval (mitte all), on juba (mitte küll veel väga halb) kompromiss. Plastikust kaanega on mugavam toimetada, aga mina nt ei oska seda kaane alust kunagi piisavalt efektiivselt ära täita nii, et selle kaane võrra suurem kõrgus end õigustaks. Presendil on jah teised puudused, aga ma taotleks lõppkokkuvõttes ikkagi võimalikult madalat tulemust ja suhtuks presenti ja plastikusse kui vahenditesse selle saavutamiseks. Käru pikkus praktiliselt kulu ei lisagi, teeb elu mõnes kohas küll ebamugavamaks, aga E-juhti see vast ei huvitagi:)

Tahtsin lõppu kirjutada, et ega nende kaante-kõrguste-laiustega ei maksa ka üle mõelda, kuna jutt käib tavaliselt üsna tühistest kuluerinevusest, aga on autosid, mille puhul just koormus mõjutab kulu päris palju. Huvitav oleks hiljem tagasisidena lugeda, kui palju valitud lahendus mõjutas tegelikku kulu nii tühjalt kui täiskoormaga ja mille arvele tagumikutunne seda kirjutada tahaks, kas raskema koormaga tõusude-languste või pigem püsivalt suurema tuuletakistuse arvele.

Teise asjana tahtsin veel küsida, et kui juba Vito sobiks, kas siis mõni mahtuniversaal või võimalikult suur universaalkerega sõiduauto ei sobiks, aga sealt vist tuleb ikkagi kokku V50+käru kütusekulu:) Ja ka mina eelistaks sõita pigem sõiduauto+käru kui kaubikuga. Erandi teeks vaid mõningate mahtuniversaalide puhul, aga sedagi sõidumugavusest, mitte ratsionaalsusest või kulu kokkuhoiust lähtudes.
18:26 11.11.2018
Sull12
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Ilmselgelt on tänane auto + käru töökindlam lahendus selle kombo maksumuse juures. Antud auto ära müüa ja panna lisaks ca 1500eur (kattega käru), siis ei saa selle raha eest sama töökindlat lahendust, kuna sellise hinnaklassi kaubik on reeglina oma elu ikka suuresti ära elanud.
19:25 11.11.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Valerka kogu Euroopa ei ole "Euroopa", kus ööbimiskoha mahasõidust mööda sõites valid äpist järgmise. Arvidsjauris on talvisel ajal pooled autod Saksa registris, neist pooled maskeerimisülikonnas prototüübid ning nagu Sull ütles, hea, et sellegi hinnaga sai.

Volvost on mul tagaistmed välja visatud, täispikkuses madrats, padi ja magamiskott ja ei mingit probleemi. Magan kus uni peale tuleb, mitte ei venita, silm krõllis, kalli ööbimiskohani. Kõvasti tervislikum.

Kusjuures ka mahtuniversaali olen vaaginud, aga sõidukapõhjalised kuni C8/807 jne ei oma piisavat kandejõudu ning Expert & co peale hakkan mõtlema, kui auto+käru combo tõesti välja ei vea.
19:53 11.11.2018
td (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Kunagi sai kärul,kui oli pikk ja tühi ots,otsaported ära võetud ja universaalil pagassi pandud. Kütusekulus andis tunda küll.
20:17 11.11.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
ok, siis muidugi, kui Arvidsjaur on kindel koht kus peab ööbima, samas äkki oleks mõistlikum kasutada õhutransporti, muidugi juhul kui tagasi mingi pampersi äri ei tehta
21:13 11.11.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Sul vististi ongi väga-väga igav. Mina eile hommikul Saltstraumenist startides ei teadnud, et kella kaheks öösel jõuan peaaegu Lahtisse, aga valerkal oleks juba veel Norrat sõites Lahtisse €20 airbnb bronnitud XD.

Ära pinguta nii palju.

Paraku tuleb normaalse hinnaga lennupileti tarbeks see mitu aega ette ära osta. Mina veel esmaspäeval ei teadnud, kas saan liikuma reedel, neljapäeval või pühapäeva õhtul. Samas tänu lennugraafikutele võidab lennukiga ajas tervelt paar tundi - lase nüüd skyscanneril kuuma eksole.
21:24 11.11.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
eks reisiväsimus teeb tigedaks, anname andeks, muetuid kilomeetreid
21:34 11.11.2018
kunagine haagisemüüja (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Parim variant oleks laiuselt, kui haagise ja veduki rattarööbe ühtiksid.
Oleneb, kui palju vaba kõrgust on haagises vajalik aga õhutakistuse poolest oleks tasapinnaline koormakate parim ja tühja otsa korral luugid ja kate autosse pakkida. Kui vajad palju kõrgust koorma tarbeks, siis plastkaan.
Olen näinud ka ühe "ratsivenna" ümberehitatud haagist, kuhu oli esiluugi ette tiislile ise ehitatud voolujooneline riistakast, kuhu mahtusid tagavararatas ja mõned vajalikud riistad. Tema väitel andis see arvestatave kütuse kokkuhoiu.
21:47 11.11.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Pole tigedust valerka, aga sinu soovitused on olnud kergeltöeldes naiivsed. Paar aastat seda rada sõtkununa on kõikvõimalikud variandid läbi töötatud, sellest tulenevalt konkreetne küsimus.

Tänud kunagisele haagisemüüjale! See tuulesuunaja on endalgi meeles mõlkunud, järgmine nädal teen enda kunagisele Respole hinnapakkumise.
22:11 11.11.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
mina soovitan enda äranägemist mööda, egas ma tea teiste harjumusi, sõita silmad ruutu ja magada kössis autoistmel, samas tampida rinnale, teised lollid
23:02 11.11.2018
jee.kim (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Ei maga ju kössis, täitsa horisontaalselt põrandal!
KRT- tuulesuunajad jne hakkab juba täppisteaduseks minema. Igal automudelil on oma "jälg" õhus ja see mis sobib ühele ei sobi teisele teps mitte.
Sõitke kasvõi erinevate haagistega veokate sabas.....
14:09 12.11.2018
Kärss
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Valerka, need Sinu muud lahendused siin hästi ei toimi, sest kui ma nüüd õigesti aru sain, sõidab Sammal seda maad üksinda. Ma ise tegin vanasti nii nagu Sammal praegu, aga juba aastaid teen nii, nagu Sina soovitasid, sest kui naine istub kõrvalistmel ja samal ajal googeldab (booking, airbnb jt), siis leiadki hea hinnaga peatuspaiga kusagil loogilises kohas. Ja nii veidralt, kui see ka ei kõla, leiab sellistes maakohtades nii põhjas kui lõunas ka nii, et küsid inimeselt tänaval, sest väikeses kohas kõik tunnevad kõiki ja ikka kellelgi on tuttav, kellel on tuttav, kes pakub:) Aga seda ainult päevasel ajal ja tõenäoliselt mitte küll Arvidsjauris, aga umbes 50km kaugusel olen ka ise hetkeemotsiooni (loe: väsimuse) tõttu seal nii magamiskoha leidnud. Üksi sõites sõidu ajal otsimine-bronnimine-suhtlemine ei toimi, sest see on sõidu ajal ebamugav/ohtlik ja seisma jäädes kulub nii palju aega, et sama ajaga oleksidki juba sealt peaaegu 50km kaugusel ja sisuliselt kulutadki siis aega googeldamisele või oled sunnitud sõitma veel pool tundi silmad ruutus. Võimalik, aga mitte mõistlik ja kuluvahe treilaga on vist ikkagi väiksem kui vähegi mõistlikust ööbimisest tulenev lisakulu. Mina jällegi ei suudaks niimoodi sõiduautos magada, sest alati on külm, palav või lärm (kui webastot pole ja mootor kütmiseks/jahutamiseks tööle jätta), tahaks kardinaid ette jne. Paljud suudavad. Inimesed ongi erinevad.

# KRT- tuulesuunajad jne hakkab juba täppisteaduseks minema. Igal automudelil
# on oma "jälg" õhus ja see mis sobib ühele ei sobi teisele teps mitte.

Sellepärast ka mind huvitab see loomkatsete lõpptulemus, kuna ka kõiki asju õigesti ning loogiliselt tehes pole see tulemus eriti etteennustatav. Sellepärast ka natuke kahju, et Sammal katsetamise asemel kohe õiget asja loodab leida.

Samblale veel küsimus, et kui raske koorem kärus olema hakkab? Kas mingi kergema konstruktsiooniga käru (kitsamad rehvid jms) oleks mõeldav?

Tõenäoliselt üks asi veel, millele tasuks mõelda, on kärul tiisli pikkus, kuna see mõjutab otseselt tuulekeerist auto ja käru vahel ja olenevalt nüüd kõigi asjaolude kokkulangemise viisist võibolla ka kütusekulu (võibolla rohkemgi, kui algne küsimus eeldas).
14:22 12.11.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Tavaliselt üksinda jah, kõikse hullem on seda maad kahekesi sõita. Koormat saab olema poole tonni kanti ja ruumi polegi tegelikult rohkem vaja, kui 3 x 1.5 x 0.4 + tasapinnaline haage. Katsetamisega on üldiselt see jama, et kasutatud haagiste turg on nii Eestis kui Norras pea olematu ja kolme erineva haagise kuuks ajaks rentimine maksaks kokku uue haagise hinna, pluss jama talverehvidega jne.
14:41 12.11.2018
selgetnägija valerka (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
lähed võtad rendist haake, teed 100km tripi , mõõdad küttekulu, võtad järgmise ja uuesti sama laks, pole ju raketiteadus
15:00 12.11.2018
looder23
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Sammal, soovitus minupoolt, et kui hakkad uut haagist ostma, siis alustuseks võtaks tavalise 0,4m-se portega. Hiljem, kui vajadus tekib, siis saad ported ja kõrgemaks ehitada või kuppelkaane juurde osta. Vajadusel juba tellida kõrgemaks ehitamise valmidusega. Esimese porte ette tiisli peale ehitataval koonusel on jumet, olenemata tiisli pikkusest. Lisaboonus, et seal sees olevad asjad on puhtad ja kuivad.
15:03 12.11.2018
........ (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Kui on vaja sõita 3x1,5x0,4 haagisega, siis selline ka ostetakse. Kui ostad 20cm kitsama või lühema, siis vaevalt, et kütust liiter vähem kulub, aga vahel võib tekkida ruumipuudus.
17:18 12.11.2018
k... (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
kas 1,5 on kasti laius? Sellega jube tüütu sõita linnadest läbi, sest haagis saab olema seal auto taga märksa laiem kui enamus kaubikuid.
17:31 12.11.2018
Navara3000 (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Ja kui ostad 1,25 laia, siis selliga jube s...tt tagurdada, sest sa ei näe seda peeglist. minu jaoks 1,5m on miinimum
17:55 12.11.2018
v6sa
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Kerghaagise korral loeb kütusekulule tuuletakistus. Mida rohkem käru on auto tagant väljas, seda rohkem tõuseb.

Näituseks Respo 1,25 0,33 portega punnsilma taga lisab liitri sajale. Vahet ei ole, kas tühi või 400 kg vilja. Aga pane sinna kaks heinarulli (umbes 400 kg) peale ja hopsti, on 3 liitrit sajale juures. Nagu ka samale haagisele portedeni kukeroonplokkide täiskoorma ladumisel (massi ei avalikusta).

Sarnane, 1,6 m kõrge plastkaanega Tikiline lisab liitrit kolm ka tühjana. Ning on tunda, et lauppinda on. Umbes nii, nagu heinarullidega.

Seega ma pakuks ka, et võta pigem kitsam ja madalama portega käru tendiga porte tasapinnal ning kui peaks ruumist puudu jääma, siis lisa kõrgendusi.

Mainitud Volvo peaks olema sedapalju kitsa joonega, et 1,5 lai käru jääb nurkipidi õhuvoolu. Ja see pole teps mitte kütusekulu vähendav tegur.

Kusjuures mina küll võtaks rendist mõnesaja euro eest haagise ja katsetaks, mihuke mulle passib enne tuhandeeruose kulutuse tegemist.
17:57 12.11.2018
... (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
1,5 koos poritiibadega on ca 1,9 lai- iga normaalne auto koos peeglitega on 1,8-1,9 lai ning pole kuskil linnas häda midagi. ja sõidu ajal on hea peeglist haagist jälgida- poritiivad on ilusti näha. muidugi ka manööverdada hea- iga liigutus kajastub kohe haagise peal, mitte et keerad rooli ja siis alles mõne aja pärast ilmub haagis peeglisse ning veendudki, et valesti läks.
18:15 12.11.2018
v6sa
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Linn pole siin teemaks, vaid maanteesõit ja kütusekulu. Ma ei tea, kuidas teemaalgataja Volvo kere õhku keerab, kuid punnsilmne mersu igatahes 1,5 m laia haagist tunneb taga. Ilmselt keeravad õhuvoolud sedasi, et saavad nurgad kätte. Vastutuleva krusa tuulepuhang on kerge sakutusena tunda.

1,25 ei ole tunda, kuniks koorem allpool katuse joont püsib, Üle selle on küll tunda.

Minu 1,25 laia kastiga haagis on 1,666 lai. Kuniks käru otse, pole seda näha. Aga kui hakkab keerama, tekib peeglisse. Lihtne:) Ei ütleks, et 2,290 m laia Henrat oleks lihtsam manööverdada, kuigi paistab peeglist igast asendist.
19:08 12.11.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Aeg-ajalt vean tööautoga sellist: https://www.bkhengeren.no/Images/Content/Produkt/Large/Vareh
engere_PL0720T_652.png


See on ka 1.25 laia kastiga. Ainsaks plussiks võib lugeda sobivust kohaliku topograafiaga - serpentiinis või tunnelis võid vastutuleva veoka puhul tõmmata autoga nii äärde kui võimalik, ilma, et haagis piirdesse sõidab.

Kuna suurim asula, kuhu satun, on tervelt 40 000 elanikuga, siis firmakütusel tööautol eelistan seda: https://www.bkhengeren.no/Images/Content/Produkt/Large/Vareh
engere_PHN2032B_936.png
06:22 13.11.2018
td (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Kui kütusekulu soovid vähendada siis kitsam käru. Ehk 125 x3 .3,25. 3,50.oleneb koorma mahust ja vajadusest. Ja tasapinnaline tent ,hiljem võimalik kõrgendusi või kaan juurde osta kui vajadus. Nagu kirjutasin saad kokkuhoiu ka pikamaa sõidul kui ported küljest võtad. Nendele on tehtud hoidikuid nii põhja alla kui küljeporte külge. Proovimiseks erinevaid haagiseid kuude kaupa rentida,pole mõtet. Korralik kerghaagis on 0 kuluga ja ka 10a pärast hinnas.
20:51 13.11.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Nõus, 1.25-1.4 lai paistab sobivaim. Samuti plaanin ported ja katte küljest võtta kui tühjalt sõidan. Nähtavasti ostan esmalt isa käest oma vana 3x1.5 Respo tagasi ja kui see ei sobi, siis võtan uue 3.?x1.25. Sõiduks läheb praeguse arvestuse kohaselt alles uue aasta esimestel päevadel, eks siis võib muljetada. 2011a haagisel on muidu juba laagrid välja vahetatud, et päris 0 kuluga pole, aga eks ole omajagu tonn+ koormaid veetud ka.

Tänud kõigile!
14:49 27.12.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Natuke vett silla alt läbi voolanud ning seoses naisevenna endale õpipoisiks sebimisega paistab ikkagi see istmetega kaubiku variant reaalsem - üksinda kannatab väikese voldemariga selle 1400km korraga ära kütta lõtva, aga kahekesi + asjad jääb väheks.

Käisin siis täna vaatamas piltide pealt ilus tundunud sõidukit:

https://www.auto24.ee/used/2988713

Kohapeal oli olukord pisut nukram. Kellade järgi 70tkm sõitnud liikuril oli juhiistmesse auk kulunud, rool + käigukang siledamad, kui teises müügikohas 150tkm läbisõiduga samat marki kaubikul. Mootoriruumis valitses soolarooste, taganurka on kasko raames remonditud + tagastange väga kehvasti pinnakaga üle võõbatud.

Käivitades tegi koledamat häält, kui minu sama mootoriga, aga 10a vanem ning sinna poole milli kanti sõitnud Volvo ning käigukangi liigutades oli see läbisõit pigem 270 kanti. Käimapanek andis aimu kusevatest pihustitest.

Hoolduses on iga aasta Vehos käinud, garantii käigus on välja vahetatud näiteks kogu sidurikomplekt. Läbisõidul alla seitsmekümne tuhande?

Homme veel paari vaatama, aga pigem ostangi salongist uue, kui selliste pannide eest liisingut plekkima kukun.
15:22 27.12.2018
........ (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Kui juhil on hemorroidid, siis ta nihelebki istme peal ja tekib auk. Ilmselt peaks tootja istmepolstrit tugevdama...
Aga eks selline eesti autoturg olegi.
17:20 27.12.2018
A! (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Sõbral on selle sidruniga sarnane fiat, paar aastat vanem ainult. Sai sellega sügise poole väiksemat sorti eurotripp ette võetud - ei ühtegi paha sõna. Keskmine kütusekulu tuli kuus kopikatega, ruumi igasugu ettevõtmisteks piisavalt, täitsa hea kiirendusega, väljavaatel pole viga jne. Jutu järgi pole ka mingit suuremat remonti veel vajanud, midagi vahetatud veermikust ja piduriklotsid ka siis umbes kolme aasta jooksul. Kui kusagilt korralik ette satub, siis julgeks pigem fiatti soovitada.

Kui teemakohaselt heietada, siis sai selle aasta talvehakul veetud 3x1,5-st kõrge porte ja plastikkaanega kaheteljelist mõnedsajad kilomeetrid mööda ilusat sirget teed, lumelobjakas rataste all. Kui tavaliselt saan sarnastes oludes hakkama 12-14 liitriga LPG-ga, siis sel korral tuli täispaagimeetodil mõõdetuna 23 sajale. Võttis vähe pead kratsima küll. Suvel läks sama haagisega u.15, mis polnud nii tuntavalt suurem kulu.
17:49 27.12.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Märk nina peal ei mängi rolli, aga selle kere ja kahese diisliga võiks olla. Homme Pärnusse.
18:57 28.12.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Järgmine kaunis liikur üle vaadatud: https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3003707

*Üldmulje palju viisakam, kui eelneval Taxify sõjavankril, kere silmnähtavate remondikohtadeta, kapoti all roostet pea null
*Mootor käivitub ja nurrub kenasti
*Sidur täiesti otsas
*Pidurid peaaegu sama kaugel
*Legaalse mustrisügavuse piirimail lamellrehvid
*Genekal pikka pidu pole
*Võibolla täitmata hooldusraamat ainult, aga viimane kanne 56tkm pealt.

Läks see autoostuisu üldiselt ära mõneks ajaks, äkki on veebruaris töölt tulles midagi paremat turule ilmunud.
20:27 28.12.2018
Kärss
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Lihtsalt ei saa jätta lisamata, et ma kah mingi aeg vaatasin üle need pakutavad Jumpid koos sõsaratega ja üldmulje täpselt sama: u 100tkm läbisõidu suurusjärgu (ma vaatasin kuni 10K hinnaklassis) müügikuulutustes täpselt sama seis: suur osa sõlmedest lõpukorral või lihtsalt remonti vajamas, kepikasti puhul hoorataste vahetusvälp ammu üle lastud, salongis polstrite tagaseinas olev papp kohati pundub (tundub et seisnud autode kahjustused puhtalt õhuniiskusest, vbl ka talvisest kondentsist) jne. Sidureid vahetatakse mõnedel (nt kepikastiga diisel-Arbuusid) nagunii mitu korda 100tkm jooksul, maanteesõidukitel kestab kindlasti kordades kauem, reeglina mitte kallis töö, konkreetse mudeli tehnilistesse nüanssidesse laskumata ei oskaks esimese ehmatusega selle pärast veel põdeda. Aga tervikuid vaadates sama seis, et läks kah isu üle, kuna hinnataseme (!) ja pakutava reaalsuse suhe tundus väga paigast ära neil. Aga sõita on head, ju siis sellepärast nad üllatavalt hästi ka hinda hoiavad...

Ma nüüd ei saanudki aru, kas tahad kõik elu mahutada ära sellisesse bussihakatisse või sellega käru vedama hakata?
20:43 28.12.2018
pime mehaanik (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Hoorataste vahetusvälp, vot mida vanaduses veel ära ei kuule
21:32 28.12.2018
Marko
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Hoorataste vahetusvälp, vot mida vanaduses veel ära ei kuule


Jajah, harju ära! Tänapäeval on kõik asjad kulumaterjaliks projekteeritud. Kahemassilisel on liikuvad osad, järelikult kulub ja peab vahetama. Targad panid kaheksakümnendatel sama asja tegema (väändvõnkeid summutama) hüdrosiduri, ilmselt töötavad need siiani.
21:32 28.12.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Kaubikukere puhul on kõigele ruumi piisavalt, ei ole käru jaoks vajadust.

Ju siis on töökasutuses autode puhul palju tahta, et 14k sõiduk ei tahaks momentaalselt €2k remonti, lisaks veel korralikud lisatuled jms, et oleks normaalne sõita.

Hoorataste vahetusvälbast ei tea midagi, aga kui kaks minu omanduses olevat 2.0Hdi mootoriga isendit saavad uue hammasrihma iga 80tkm tagant, siis esmalt üle vaadatud Citroeni kohta väideti Vehos, et välp on 180 tuhat. Kes kui palju seda reaalse 300+tkm jooksul üldse vahetanud on, ei tea.

Muudetud 28.12.18 21:35

21:37 28.12.2018
... (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
no mida tahta sellistest tööbussidest- nad ongi kasutusel tallamiseks ja kallamiseks, mitte kontori ees seismiseks. kui selline isend 100K ls juures maha müüakse, mitte edasi ei kasutata, siis järelikult on ta piisavalt tühjaks pigistatud ja ära väntsutatud. ettevõtte liisingauto eesmärk on üks ja ainus- sõita, sõita ja veelkord sõita (st raha teenida) ning kui liisingutingimustes määratud läbisõit liialt segama hakkab, tuleb vahepeal juhe külge panna ja näitu korrigeerida. roolis tavaliselt noored nolgid, kes erilise himuga talda annavad, sest papad-mammad pole neid õpetanud asju hoidma.
12:50 29.12.2018
Kärss
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Anonüümikule (kustutatud): tutvu esmalt reeglitega ja tee oma teema, kui pead enda valgustamist neis küsimustes oluliseks (otsingut kasutades leiad tõenäoliselt ka mingi vana teema, kus jätkata). Sa ei lobise praegu mitte feispuki messengeris vaid foorumis, see teema on millestki muust ja siin otsib praegu teine inimene lahendust oma küsimustele. Foorumis teemades püsimise (ja mõistlikes piirides laiendamise) mõte on see, et hiljem oleks kõik ka otsinguga leitav ning pigem ühes kohas, mitte suvaliselt üle igasuguste teemade laiali.

PS: Siin toimetavad pidevalt kümmekond adminni, kuid teatakse vaid neid üksikuid, kes ainult ei administreeri, vaid viitsivad vastata sellistele küsimustele, nagu Sinu oma praegu. See Kärsa-Marko paranoia on rohkem meditsiiniline probleem, mida autofoorumis lahendada pole võimalik.

PPS selle "lolli jutu" kohta: irooniast arusaamata võib tõesti olla keeruline elada.
12:59 29.12.2018
selgetnägija valerka (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Marko vahetusvälp on kindel väärtus (km või aeg või mõlemad kombineeritud) pole veel kuulnud et neid antakse näiteks hooratastele, käigukastidele, kojamehe mootoritele jne, minu omal hakkas ka 2massiline kolisema 80k pealt, vahetasin ära, ei kiununud üle maailma, samas ei kavatsenud ka vahetada sõidukit mittekahemassilist oma vastu
13:10 29.12.2018
Marko
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Valerka, seepärast, et vahetusvälpa sulle ei öelda, ei tähenda, et seda ei ole. Tootja raamatupidajal on see ühes kaustas koos kõigi teiste tänapäevaste imepäraselt kulumaterjaliks muutunud rauatükkide välpadega :)
Jätkame nüüd peateemaga, palun!

Muudetud 29.12.18 13:11

13:25 29.12.2018
k... (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Segan veidi vahele;) Sammaljalg, 80 th juures 2,0 Hdi hammasrihma ja veepumpa vahetada on selge liialdus., Meil virmas selle mootoriga 3 masinat ja kõigil 130 th peal rihma-veepumba vahetusel neile peale vaadates tundus, et oleksid veel mõnikümment th edasi käranud. Küll aga ei saa veepumbaga kindel olla VW mootoritega.
Kõige ökom tundus mulle plastkaanega käru mahtuniversaali taga. Kui just mitte täiesti lame maas portedega madel.
15:10 29.12.2018
professor_sammaljalg
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Kus ma väitnud olen, et generaatori seisukorda hindasin visuaalselt? Tühikäigult gaasi andes muutus salongivalgus järsult eredamaks.
15:16 29.12.2018
Aga... (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
professor_sammaljalg -no aga see näitab ju et laadimisega kõik korras.Kui aku seismisega alalaetud ja tühikäigul palju tarbijaid taga siis võibki laadimine nõrgaks jääda.
16:34 29.12.2018
Khgjxurnxjrc (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Teemaalgataja on vist käruostu mõttest küll loibinud, aga panen oma kogemuse siia. V50 1.6diisliga. Sõitsin mõned korrad topeltportede ja kõrge plastkaanega. Käru paistis palju kaugemale välja, kui auto. Kütusekulu ei mäleta, aga tugeva tuulega jõnksutas autot ikka kõvasti. Plastikkaas on mugavam, aga vist ikka jõhkralt suure tuuletakistusega.
Kas uut (väikestg mikrobussi ei taha liisingusse võtta?
00:15 30.12.2018
grigoori
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Mul on eriotstarbeline pikk ja madal käru Superbil tihti taga, olenevalt koormatusest kulu 7,5 - 9,5 liitrit sajale.
Tühi plastkaanega käru seevastu - kui kiirus 90, siis kulu alla 10 liitri ei saa kuidagi. Tuuletakistus on mega. Auto luukpära. Võibolla universaalkerega jookseksid õhuvoolud paremini.
11:11 30.12.2018
Sitikad (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Professorile, omast kogemusest, täiesti uuel berlinksil pinge kõigub sama moodi, salongi valgust pole vaadanud aga linnavahel sõites esitulede tumedamaks - heledamaks kõikumist näeb küll kenasti, näiteks foori tagant sõitu alustades
14:08 30.12.2018
k... (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Kõigil autodel tuled veidi vilgutavad kui kasutatakse elektrilist roolivõimendit. Simpel.
14:56 30.12.2018
63amg (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
odavatel junnidel lööb ventikate käivitusel tuled tuhmimaks
00:43 04.01.2019
Kärss
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
# pigem ostangi salongist uue, kui selliste pannide eest liisingut plekkima kukun

Vaatasin uudishimust mitmete analoogide (uued) hinnakalkulaatoreid ja kui nüüd võtta lähtekohaks need 10-15K asjad, millele kohe ostu järel raha üksjagu juurde tuleb panna, siis kui suurem osa vana auto ostuga seotud riske realiseeruma peaks, tekib küll küsimus, kes selliseid vanu autosid sellise hinnaga on üldse valmis ostma? Sadades eurodes maksvate autode seisukord on kah sageli parem... Õnneks neid uusi alternatiive on 20-25K vahemikus ikka üksjagu.

Muudetud 13.3.19 18:34

18:58 13.03.2019
Kärss
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Kuna Trähviku pidamine hakkab juba enne 100tkm täitumist muutuma ajuvabalt kalliks ja tülikaks, hakkasime aasta algul vaatama umbes sarnaste väikebusside suunas nagu siin teemas juba mõni aeg jutuks olnud. Erinevus siin teemas räägitud autodest on eelkõige 8-9 istekohta (tööauto, mitte isiklik vajadus) ja nn mahtuniversaali sisu (kasutuses eelkõige inimeste veoks).

Panin kokku enda jaoks olulise varustuse ja minu jaoks tuli Toyota Proace üllatusena konkurentidest märgatavalt odavam. Samal ajal meenus, et lapsi lasteaeda-kooli viies torkavad samuti juba mõnda aega silma mitmed Proaced, samas siin maakohas ei näe mitte ühtegi sama segmendi konkurenti just mahtuniversaali versioonis (linnas neid siiski liigub). Oleks huvitav, kui keegi nende Proacede fenomeni lahti oskaks seletada, sest kõik autotootjad üritavad ikkagi saada kliendilt viimast raha kätte ja milleski olulises kaotamata ei peaks tegelikult olema võimalik saada sama head asja odavamalt. Minul vast mitte (sest ma ei kuluta isiklikku raha, hinnavõidust pohlad), aga heal juhul on sellest infost ehk kasu ka teema algatajal:)

PS: kuna teema on muutunud, muutsin ka pealkirja veidi. Ma ei teagi, kuidas sellises suuruses kaubikuid oleks õige nimetatada, nii et kui teema algataja soovib, võib muuta teema nime ise kuidagi paremaks.
19:30 13.03.2019
td (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega
Lihtne ju,saad sõiduauto kuludega,mahtuniversaali,kaubiku,sõiduauto,reisibussi ,kõrge isteasend,hea vaade,stabiilsed sõiduomadused jne.

kõik ühes ongi see fenomen. Samas kütusekulu pole enam kaubiku vaid sõiduauto oma.
21:22 13.03.2019
63amg (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega vs keskmise suurusega kaubikud
kaubikuga ei saa kunagi sama kulu mis sõidukaga
10:17 14.03.2019
td (registreerimata)
Re: Kütusekulu erinevate kerghaagistega vs keskmise suurusega kaubikud
No ega need polegi ju suured kaubikud,pole mõtet võrrelda polot ja sprinter it.

Suurema pereautoga on küttekulu täiesti võrreldav.
Tuttaval tööautoks see bussilaadne täispikk versioon 9 kohaline ja kk 7l. Isegi sellega piisavalt liikunud 2.0 mootor.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.