Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: KOLM SÕIDUJÄLGE MAATEEDEL

13:48 24.12.2018
Kärss
Kolm sõidujälge maateedel
Igipõline probleem, aga sellest siin polegi vist räägitud.

Esimene pilt on tüüpiline väiksem tee, kuhu sõidetakse sisse millegipärast kolm sõidujälge nelja asemel. Kuulen selle kohta kommentaare absoluutselt kõigilt põhja poolt külla tulevatelt sõpradelt, et kuidas nii on üldse võimalik. Probleem tekib just siis, kui sõidujälgede vahel olevad lumised vaalud muutuvad mõnikord kõrgeks ja sulaga/soolaga pudruseks (suurendavad tohutult veeretakistust = pidurdavad autot). Paljudel kaasaegsetel autodel on jällegi suhteliselt laiad rehvid, mis sellisest vaalust isegi ei ürita läbi lõigata. Kui nüüd teine auto tuleb vastu, peavad mõlemad autod sõitma korraks vaalust välja ja laia rehviga autod kipuvad siis jääma "ujuma" nende vaalude otsa. See on olukord, mis ilma elektroonliste juhiabideta nõuab juba mingeid talvesõiduoskusi ja millega ka elektroonika saab hakkama kuni teatud piirini ja eeldusel, et juht ise ühtegi sõiduviga ei tee. Oleks seal neli sõidujälge, sõidaks kõik seal vaalude vahel ja pole eriti vahet, kui kõrged või kui pudrused need vaalud on, sest manöövri jaoks võetakse nagunii kas kiirus maha või võetakse möödasõit ette juba täie teadmise juures riskidest ja selleks sobivas kohas.

Teine pilt on näide, kuidas samuti ei peaks, kuigi sõidujälgi on seal neli. Nimelt kui esimese lume sisse jälgede sõitjal on komme kurve lõigata, sõidetakse hiljem jäljed sisse nii, et sisekurvis peab mõnikord teelt välja sõitma. Kui ma ise sõidaks seda pilti tehes liinibussiga või mingi muu laiema autoga (nt veaks konnaga ärakoolenud roima esindusse garantiiremonti:), tuleb see halvema nähtavuse korral vastutulijale täieliku üllatusena, sest enamus sellest laiemast autost on juba tema sõidujälgedes ja jälle tuleb ootamatult ning kehvas kohas (kurv) keerata sealt kiiresti välja lumevaalu peale tagasi oma tegeliku sõidurea piiridesse. See pilt pole eriti õnnestunud, kuna minu pool on teeperv ikkagi sile ja sealt saab vajadusel ka veidi "varastada", kuid mõnikord on seal kohe kraav või suured augud (kuna neid sisekurvides lõikajaid on kah piisavalt). Samas vastutulevad sõidujäljed peaks olema paar meetrit vasakpoolsele teeservale lähemal (suvel, kui teekattemärgistus näha, ju ongi).

Minu poolt lihtsalt üleskutse, et kõik need, kellel load taskus, ei ole nii head sõitjad, kui teie ise. Ja palun ärge käituge lambakarja kombel valesti, nii nagu kogu see hall mass ees teeb, vaid sõitke sisse ise sõidujäljed selliste kohtade peale, kus need olema peaks. Kui oma peaga mõelda suutvaid liiklejaid on piisavalt, hakkavad lõpuks ka "lambad" käituma nende järgi. Sest pole mingit põhjust arvata, et seal põhjamaades neid lambaid vähem oleks kui meil:) Paraku kohtab selliste teede ääres kraavidesse libisenud autosid rohkem kui oleks loogiline ja politsei seda probleemi meie eest kunagi lahendama ei tule.
14:15 24.12.2018
Kpl (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
On ikka probleemid.
14:32 24.12.2018
................ (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Inimestel puudub gabariiditunnetus. Mõnel on teeäärest meeter puudu aga grimassid on vastutuleva auto suhtes sellised, et mida kuradit ma kõõlun juba kraavis(90% naisterahvad)
14:43 24.12.2018
Kärss
Re: Kolm sõidujälge maateedel
TO Kpl: loe foorumit ja avasta, kui paljude jaoks see sõidujäljest väljumine on probleemiks! Sina oled muidugi tubli, tark ja ilus ning endast kehvemate poole ülevalt alla vaatamine ongi tänapäeval moevärk. Aga kes Tallinnast või põhitrassidelt kunagi eemale ei sõida, ei teagi võibolla, mis on teise inimese argipäev. Ja see polegi probleem neile, kes sellistes kohtades igapäevaselt sõidavad, kuna autod, rehvid jpm on valitud selle järgi, et peab saama hakkama iga ilmaga. Probleem ongi neil, kes tulevad korraks külla kuhugi maakohta ja keda me ise siin kraavidest teele käime pidevalt sikutamas.

Panin teadlikult enne lihtsad ja arusaadavad pildid, mitte mingid ekstreemolud. Aga võin jagada ka midagi huvitavamat, pardakaamera video screenshot. Tuisanud lume alt peaks olema näha, kus need kolm sissesõidetud jälge asuvad/asusid. Neist minupoolseim siis juba minevikuvormis ja lume all. Korduvalt ise soodsamas olukorras (antud pildl vastutulijana) näinud, kuidas keeratakse vaalust välja natuke liiga suurel kiirusel ja järgmine hetk on mul juba juhitavuse kaotanud auto põiki ees. Sama tee peal toimub igal talvel samal põhjusel ikka vägagi mitmeid lihtsaid plekimõlkimisi, aga kogu selle lolluse, mida oleks nii lihtne ära hoida, maksavad kinni ka need liikluskindlustuse tegijad, kes kunagi ühtegi avariid pole põhjustanud. Vale oleks öelda, et see meist mitte kedagi ei puuduta.

PS: ma sõidan seal pildil umbes 50km/h. Pole mõeldav ühegi esiveolisega ja ega see ei õnnestuks ka ühegi üherattaveolise tagaveolisega. Lubatud on 90km/h, umbes nagu vastutulijal ;)
14:47 24.12.2018
Sa pole Skandinaavias sõitnud (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Soome tavaline pilt on see, et need kolm on veel jääs roopad ja siis tuleb vastutulijaga kohtudes peaaegu seisma jääda, et teineteisest probleemideta mööduda.
Sarnased lood nii Norras kui ka Rootsis, kust need sinu "Kuulen selle kohta kommentaare absoluutselt kõigilt põhja poolt külla tulevatelt sõpradelt, et kuidas nii on üldse võimalik." sõbrad küll pärit on?
Ega sul ilmakaared sassis pole?
Olen ise HLK- Jyväskyla- HLK kord sellisel teel sõitnud suure poolhaagisega autoga ja pildus ikka hullusti, kuna aastavahetusel olid need kolm vagu veel sõiduautolaiusteks sõidetud.
Külma oli -24 ja sahk seda enam lahti murda poleks saanudki.
15:01 24.12.2018
Kärss
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Ega ei ole jah Hki:st kunagi põhja pool käinud...

PS: erandid kinnitavad reeglit. Meil on see pigem reegel, põhja pool pigem erand. Ja on olemas ka kahe sõidujäljega teid, sest rohkem ei mahukski...
15:02 24.12.2018
... (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
kitsastel külavaheteedel, kus eriti ka lund ei lükata, tekibki kolm jälge, sest keegi ei kavatse pidevalt kraaviservas kõõluda. ka lumevabal ajal sõidetakse tavaliselt vasakute ratastega tee keskel. ja kui vahel harva juhtubki keegi vastu tulema, siis saadakse üksteisest probleemideta mööda. ma pigem sõimaks sahamehi, kes ei oska teed õigesti lahti ajada (piisavalt laiaks ja puhtaks) või lükkavad mõnda lõiku ühe korra kogu talve jooksul. enne annaks nendele vastu kõrvu kui jälgi tekitavatele juhtidele. täna hommikul käis sahk meil siin asjatamas ja jättis ühte kohta sisuliselt keset teed oma lükatud hunniku. täisidikas. teine tegelane, kelle hoole alla kuulub üks meie tee, mis paraku teise valla nimekirjas, on siiamaani ainult üks kord oma kohustusi täitnud, ometi sõidab sel teel päris palju autosid. kahjuks on nii, et tegelikku tööd tegevad inimesed on saamatud ja siis süüdistatakse juhte, miks nad sõita ei oska.
15:12 24.12.2018
professor_sammaljalg
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Väga igav on mõnel korüfeel hardal jõululaupäeval vist, kümmekond järeltulijat, naist ja eksnaist ei paku pinget?

https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/reiseinformasjon/
Trafikkmeldinger/Webkamera?kamera=2098979&zoom=8


Üldiselt seal "põhjas" sõidetakse ja ei möliseta. Keegi ei hakka mingi abstraktse altruismi tarbeks kaks ratast hoomamatult piiritletud teepervel ringi sõitma, kuna heal juhul lõpeb heategevus kraavis.

Sõidetaksegi täpselt niimoodi ja vastutulijat kohates võetakse kiirus sobivaks, et saaks muretult mööduda.
15:18 24.12.2018
Fx (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Ma ikka jätkuvalt imestan, s6ltumata sellest, et igaühel on juba mingi j-u-h-i-a-b-i-g-a 4-maticuga nässakas, s6idetud ikkagi ei saa. Nagu oleks see eesti talv lamedal maal midagi erilist? Eresiniste Ledvilkurite Vennaskond peab tegelema sellise asjaga nagu teatamine meedias:"tee on libe..." mis, et nagu p6liseestlase genofond hakkab ammenduma?
Näinud korduvalt kus talveks pannakse 1500tm autole alla laiem rehv kui veokale. Et siis lobjakas loteriid teha.
15:36 24.12.2018
looder23
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Kolme sõidujäljega pildil on keskmine jälg piisavalt lai, et seal sõiduautod tõmbaks veits koomale ja keegi ei pea jäljest väljuma ja lumevaalule sõitma.
16:12 24.12.2018
Sa pole Skandinaavias sõitnud (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Sammaljala riputet Fv. 17 Straumdalen-i kaamerapilt iseloomustab kogu Skandinaavia talveolusid.
Selline seisukord ka põhimaanteedel on täiesti tavaline ja kõik saavad sõidetud, orad on teeserval, et kui täitsa tuisandud, siis näed, kus tee.
Lisaks on VALGE!
Ma tulin kord Fröjalt-Hitralt (Ikka Salmarist) Orkangeri poole, tee roopas ja lumi peale sadanud, nii valge oli kõik, et ilma nende oradeta poleks midagi aru saanud, pane mistahes karva prillid ette. Käed jäid valusaks sellest pidevast korrigeerimisest ja Orkangeris karjusun "hurraa", et see jant läbi sai ja tasasem ja nähtav tee all.
Leedukad sõitsid seal veel "eurokitsedega" ja said ka hakkama.
Mitte keegi ei vingu ega kaeble, sest titest peale teatakse, et on olemas talv.
Ja sealkandis talvel tasubki sõita, sest suvel pole üldse nii vahva.
16:45 24.12.2018
Kärss
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Looder, pildid on illustreerivad, sest mitte kõik ei saa sõnadest aru. Aga kui sentimeetrise lumega sõidetakse sisse kolm jälge, siis natuke hiljem, kui samal teel vaalud auto põhja kraabivad ning enamik autosid vaalust välja ei saa, ei ole enam võimalik kolmest nelja teha. Teise postituse pilt on aga üsna sage probleem, sest ENAM pole kolmandat jälge, millest välja keerata ja tänapäevane tüüpiline sõiduauto istubki seal lumes kinni põhjapeal. Köis, labidas, töökindad ja kõrged talvesaapad on loomulikult vaid kohaliku elaniku autos kaasas, kes neid ise ei vaja... õigemini vajab nii palju, et tahab kodust suure maanteeni jõuda. Seda probleemi on aga väga lihtne ja odav ära hoida ja riikides, kus lumi ei tule igal aastal ootamatult, seda ka eelistatakse teha.

Sammal, palun ära trolli. Mitte ükski Sinu ega minu pandud pilt ei tõesta seda, et teistsugust olukorda ei esine. See on üks trollimise meetoditest, mitte argument väitluses. Kusjuures ka Sinu pildil (kumer tee kodumaistega võrreldes!) on mitte 3 vaid 2 sõidujälge. Kui liiklust on minimaalselt, ei omagi tähtsust, kus keegi täpsemalt sõidab, ei siin ega seal. Kui aga autosid tuleb vastu vähemalt üks iga kilomeetri kohta, tähendab see praktikas pidevat pendeldamist vaalude vahel ja peal. Äkki siis põhjendad, milleks see pendeldamine hea on? Seda enam, et on vaid aja küsimus, millal mõne äpu jaoks langevad kõik asjaolud nii ilusasti kokku, et leiab end risti kas teelt või kraavist. Maal ja külmas ei jäeta inimesi hätta, raha pole kunagi kellegi abistamise eest küsinud, kogu see kunstlikult tekitatud remondivajaduste hulk võiks olla aga väiksem (või siis maksaks selle kinni põhjustajad ise, mitte solidaarselt ka need, kes ise pole kunagi põhjustanud).

PS: minu viie minutiga klimberdatud tekst viitab igavusele täpselt samal määral kui selle oma, kes leiab aega tulla foorumisse lugema ja vastama teemadele, mille puhul ei viitsita isegi kaasa mõelda. Küll igaüks saab aru, kelle kohta see käis ja kelle kohta mitte;)
17:14 24.12.2018
looder23
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Kuule kärss, looduse vastu ei saa. Ära mitte üritagi. Seda teemat loeb siin vast 54 inimest, komenteerib umbes 13. Neist 99,9% ei muuda oma sõidustiili selle teema peale. Sinu teine pilt kus sa supled lumes, on teehooldaja tegemata töö. Ei ole ju loogiline, et ükski auto ei tohi korduvat jälge sõita, sest kuhugi tekib lumevaal. Ja kui 3-s jälg on täis tuisanud, ei lähe ma sinna nui neljaks jälgi sisse sõitma, sest ma pean paremale hoidma. Sõidangi täpselt nii nagu mul mugavam. Vastutulijale annan nii palju teed kui mul voimalik. Ma ei hakka üle mõtlema, et kuidas kunagi on ehk hea sõita. Mina võin ju hommikul ühed jäljed sisse sõita, aga kui kõik ülejäänud sõidangi nagu jummel juhatab, siis on mul täiesti poogen. Ma sõidan nii nagu ilmaolud ja liiklus lubab ning ma ei nuta end sellepärast õhtuti magama, et teised nii ei sõida nagu mina.

Muudetud 24.12.18 17:43

17:33 24.12.2018
Vänto (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Selle nimi on alalhoiuinstinkt
17:36 24.12.2018
1,9Tdi (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
kolmetriibune sage nähtus ju väiksematel teedel . alati saand ise sõidetud ja teised , väljaarvatud mõni üksik kärss aint. üldse kui mõistust on saab sõidetud kahetriibuse tee peal kah. inimesed sõidavad ja saavad hakkama ja ei tule foorumisse nad nutma iga künka peale mis ette satub foorumisse. mõtlen et kui tekib veel äkki üks pseudoteema täna siis kardan et tekib mul ka juba ja hakkab kõigile nakkama
17:49 24.12.2018
professor_sammaljalg
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Kärss kuule aga see kaks jälge on märksa hullem, kui kolm jälge ju - esinurkadega kokkusaamise asemel käib laubakas! :S

Ma küll ei saa aru, mismoodi minu, kui sellesamuse seitsmeteistkümnendat teed pidi tööl käiva indiviidi arvamus on trollimine, aga (tõenäoliselt kärsa kõrvade vahel külas käivate) "põhjamaalaste" tõstatatud pseudoteema oleks mingi reaalselt eksisteeriv probleem.

Reaalsuses on igatpidi lihtsam kilomeetri kohta korra (korra minutis) koomale tõmmata, kui pidevalt kraavipervel sõita. Võibolla tagaveolisega teistmoodi, ei tea, neid lihtsalt nigelama kliimaga regioonides ei kohta miskipärast.
17:57 24.12.2018
Marko
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Tasa, tasa, jõulud ikkagi!
Teemasse - ise parandan sõites kogu aeg jõudumööda neid valesid jälgi. Mulle meeldib lumel sõita ja naastud ütlevad ka aitäh.
18:12 24.12.2018
Kärss
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Iroonia on alati parem kui tühi jutt! :)

Kas ma räägin kraavipervel sõitmisest? Äkki võrdleks võrreldavaid asju, mitte külavaheteid põhitrassidega põhja pool või millegi muuga, mis üldse teemasse ei puutu. Eestis on see probleemiks suht laiadel ja lamedatel põldudevahelistel teedel, kus saaks väga vabalt sõita ka "nelja sõidujäljega" kolme asemel, st kus mahuvad ka bussid teineteisest mööda ilma teelt ära vajumise ohuta.

Ma Eesti puhul julgeks üldistada, et tegelikult samad teed ongi kord kolme ja kord nelja jäljega - sõltuvalt sellest, kas esimene auto peale sula esimese lumesaju järel sõitis omal teepoolel või ühe rattaga piki tee telgjoont. Kõik järgnev sõltub juba sellest ühest.

See kõik polegi niiväga probleem. Pigem soov ja oskus näha enda ümber asju, mis ühel hektel alles kujunevad probleemiks, ja oskus mõtestada lahti oma tegevust, et lõpuks oleks parem mitte ainult endal, vaid ka neil, kes ei ole nii tublid, ei sõida nii hea autoga (või nii heade rehvidega või nii puhanuna või nii kainena), kelle autojuhistaazh on alles alguses ja kes ei jõua kõike liikluses veel kaasa mõelda, vaid teevad igaks juhuks nii nagu teised ees.
20:23 24.12.2018
... (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
meil siin üks kruusatee jupp ja lumevabal ajal on seal tee keskel üsna palju auke- see tähendab seda, et kõik sõidavad vasakute ratastega rohkem tee keskel, seega probleem ei ole talves, sõidetakse niimoodi kogu aasta vältel, mitte ei luusita teeperve ligidal ja kellelgi ei tule pähe, et aukude tekkimises on süüdi kolme jälge tekitavad juhid.
mina oma mõnekümneaastase roolisoleku jooksul pole tulnud selle peale, et kurta kolme rattajälje üle ning kõik sõidud siiani ilma kellegagi põrkumata ära sõidetud. üldiselt on ka talved nii erinevad, et mõttetu on selliste asjade pärast kisa tõsta.
ilmselt on väga igav olla kui selliseid teemasid välja mõeldakse.
21:14 24.12.2018
Kärss
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Oeh, veelkord siis, et Sina oled kellegagi põrkumata saanud ära sõidetud. Mina samuti. Aga pidevalt on neid, kellel nii hästi pole läinud. Sh ka oma sugulasel, kes tuli just lumega siia matustele, aga vastutulijal läks selle tee äärde tõmbamisega auto käes lappama ja panigi "kümppi". Aga kaudselt maksame koos Sinuga need remondid kinni ka meie. Ma pole astunud kunagi ka koera sita sisse, mille Sina jätsid enda koera järelt üles korjamata, kuna ma ei ela samas paraadnaski, aga see ei tähenda, et kevadel oleks see majaesine muruplats puhas või et mitte keegi pole kunagi sinna sisse astunud, mis pole probleemiks ei Sulle ega mulle. Vaegnägija jaoks on aga tõsine probleem. Mina ja maailm, mugavus või lohakus, defineerimise küsimus rohkem, sisu sellest ei muutu.

Mis point on rebida kontekstist pidevalt asju välja... kui tee on auklik või ülikitsas ja ilma servata, siis sõidetaksegi teistmoodi kui tavaliselt, mõnikord ka heinamaa serva pidi ja mõnikord üldse üle heinamaa. Ka sammal üritab pidevalt kontekstist asju välja rebida ja hakkab arvutama siin 1autot/minutis, kuigi ma täiesti selgelt kirjutasin eelnevalt, et VÄHEMALT üks iga km kohta. Rohkem kui 1 auto/minutis on ühe tee puhul 2tk/min, teise puhul 10tk/min. Kuhu oleks siis normaalne see piir tõmmata, mille puhul on liikluseeskirjade rikkumine soovitatav? Juba nt 3x minutis hoog maha ja teeserva on juba vägagi ebamugav pendeldamine, kuigi selliste teeolude puhul ka minutis korra pidurdusele/kiirendusele kulub täiesti arvestatav osa minutist. Kas järgmiseks vaidlustad LE kohustuse sõita omal teepoolel? Või kuhu Sa täpsemalt rihid oma jutuga?
21:24 24.12.2018
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Aru ma ei saa miks jaurata siin, on olemas firmad kes vastutavad teehoolde eest https://www.mnt.ee/sites/default/files/elfinder/article_file
s/teehooldajate_kontaktid_0.docx
ja kui asi ei muutu on järelevalve organ nende üle https://www.mnt.ee/et/tee/teehoole/talvine-teehoole
23:35 24.12.2018
PS (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Tegelikult on see probleem küll, millised idiootsed jäljed on osatud ette sõita. Kui on näiteks maanteel lauge vasak, siis lähevad need jäljed rahulikult pikalt vastasvööndis. See pole ohutuse osas üldse naljakas.
Ise üritan ka neid õigemaiks, ikka oma sõiduvööndisse korrigeerida..
07:36 25.12.2018
... (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
kärsal on alati teema illustreerimiseks mingi reaalne näide välja käia- nüüd sugulane ja matused.
mina arvan ka, et meil on teehooldusfirmad, autokoolid, kustkohast paljud mõttetud noorjuhid väljuvad ning kui üks kaks foorumlast üritab jälgi õigesse kohta sõita, siis võrdub see sellega, kui kisad kaubanduskeskuse parklas, et lõpetage see hull jõuluostlemine. hüüdjate hääled kõrbes. juba ammu on elu eestis selline, et kedagi miski ei koti ja kui tahad elada, pead ise hakkama saama. seesama sahajuht irivitab sulle näkku ja ütleb, et sahkab siis, kui viitsib ja sahkab nii, nagu talle meeldib.
09:21 25.12.2018
marita57
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Tegu on vahel harva tõsise, aga igal juhul tüütu probleemiga. Kõige suurem häda on selles, et keegi arvab tavaliselt, et need kaks rada on tema omad ja vastutulija peab end mootorrattaks tegema. See tähendab, et üks (viisakam) liikleja peab praktiliselt kinni pidama ning alustama ettevaatlikult lumest läbimurdmise operatsiooni (kuna pole teada, kus on teeserv), samas kui teine keset teed vastu tuhiseb ja uskuge mind, see ei ole lihtsalt okei!
Ise sõidan alati, kui vähegi võimalik, teekattemärgistuse, mitte lumes olevate radade järgi. Nii et pole midagi, et 99,9% oma harjumusi ei muuda.

Vastuseks Fx-le tundub, et eestlaste genofond veel ammenduma ei hakka - lihtsalt inimeste arusaam oma kohast maailmas on kõvasti ähmastunud, kuna enamik ajast veedetakse internetis / telekas virtuaalreaalsuses kusagil teisel pool ookeani, muretsetakse asjade pärast, mida Euroopas ei tunta ja unustatakse ära viimsed talupojatarkused.

Tulenevalt eelpoolöeldust teen ettepaneku lisada tarktee.ee portaali hoiatused selle kohta, kus maateedel on kolm sõidujälge ning soovituse neid teid vältida. Siis oleme talvele kohaselt lõplikult jõudnud lumehelbekeste maale.
09:44 25.12.2018
63amg (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
kolme jälje puhul ei tohi vastusõitja puhul hoogu maha võtta,ega ka pidurdada.tuleb hoida ühtlast gaasi.ka ei ole mõtet hakata asjatult rapsima,kui vastutulija on kilomeetri kaugusel.kõige turvalisem on põige paremale teha 15-20 meetrit enne kui autod kohakuti saavad.see välistab võimaluse,et toimub kokkupõrge. tegelikult kui kasutada loogikat,siis ei tohiks parematele ratastele tekkiva takistuse puhul auto lennata vastassuuna vööndisse,vaid ikka kraavi poole.
09:52 25.12.2018
looder23
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Muidugi, pange kolm jälge üles, tark tee, Waze, facebooki, päevalehte ja riigokogu infotahvlile. Me kohe kõik käime ka kolame seal portaalides. 7 tundi planeerime, kalkuleerime,arvutame ka kolame mööda saite, et kuidas tallinnast kehrasse saab. Kuhu on jäänud see, et no nii, nüüd on vaja kehrasse minna, istud autosse ja hakkad sõitma? Kuhu on jäänud inimeste silmad, mis vaatavad, mis on tee peale, mis on tee olud ning vastavalt sellele valivad sõidukiiruse ja trajektoori, mitte ei ole silmad punnis peas kuskil helendaval ekraanil, et mis teeolud on nüüd ja kas ta kasib mul kiirust alandada või mitte. Kui ei, siis võib/peab vähemaksu 90-ga sõitma.
10:00 25.12.2018
63amg (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
tegelikult nii see toimibki.kui telekast öeldakse,et teed on libedad,siis paljud autoga sõitma ei lähe.täpselt sama on vingumine,et teid hooldatakse halvasti.suure lumesaju korral,peaks iga kodaniku masina ees sõitma sahk,kui on vaja nt.Tallinnast Tartusse sõita
10:16 25.12.2018
marita57
Re: Kolm sõidujälge maateedel
#Muidugi, pange kolm jälge üles, tark tee, Waze, facebooki, päevalehte ja riigikogu infotahvlile. Me kohe kõik käime ka kolame seal portaalides. 7 tundi planeerime, kalkuleerime, arvutame ja kolame mööda saite, et kuidas Tallinnast Kehrasse saab.

Oluline lahtiütlus: Minu ettepanek tarktee.ee portaali kohta oli mõeldud kurva naljana ehk et oleme jõudnud masendava saamatuse etappi.
10:58 25.12.2018
AntiHonda (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Lumiste teedega on tihti ka olukord, kus on küll neli jälge, aga need on nihkes tee telgjoone suhtes.Sõitsin Jõgevalt Tartu poole ja vastutuleva sõiduraja lumised jäljed olid niipalju nihkes, et sisemine jälg oli üle tee telgjoone 30...40 cm.Kusjuures tee telgjoon oli väga hästi näha.Põhimõtteliselt need lambad on valmis sõitma teistel küljed maha ise aru saamata, et nad midagi valesti on teinud.
11:23 25.12.2018
Lv (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Need üle telgjoonte sõidujäljed tekkivad väga lihtsalt. Nimelt libeda tee korral enamik juhte valivad vastusõitjate puudumisel ohutuima kurviläbimistrajektoori, milleks on kurvide võimalikult otsekssõitmine. Esimese lumega on näha pea kõikidel kaherealistel ringteedel, kuidas ringteed on läbitud otsejoones- st välimiselt rajalt otsejoones sisemisele ja väljumisel sisemiselt välimisele sõidusuunda muutmata.
11:27 25.12.2018
ddig
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Viimati väljatoodu on peamine põhjus, miks selline käitumine väga ohtlik on.
On ikka üsna ebameeldiv kui keegi hakkab sind ühel hetkel vastassuunavööndisse/kraavi suruma või laupkokkupõrget provotseerima ning põhjuseks vaid see, et tema sõidureal on mõni sentimeeter lund.

Kui (äärmuslikud) ilmastikuolud, tehnika või oskused ei võimalda oma õigusi teostada kaasliiklejate omi kahjustamata, tuleks vältida liikluses osalemist.
12:57 25.12.2018
R.K. (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Ja ongi meil käes üks põhjus, miks peab teid jätkuvalt soolatama.
13:47 25.12.2018
Kärss
Re: Kolm sõidujälge maateedel
#kõige turvalisem on põige paremale teha 15-20 meetrit enne kui autod kohakuti saavad

See on väga hea nõuanne just neile, kes kogenematuse, kehva auto, -teetunnetuse või mingi muu põhjuse tõttu tunnevad end selles olukorras ebakindlalt, sest kui peaks kõik untsu minema ning lumme sõitmisele järgnema (näiteks ehmatusest gaasi mahavõtmise ja mootoriga pidurdamise tõttu) spinn, jõuab vastutulija enne mööda. Teine variant on see, mis paistab selles teemas mu teise postituse pildil, et lähed oma sõidusuunda juba sadu meetreid varem, et võiks olla kindel, et suudad nii paksus lumes stabiilselt liikuda ka sel hetkel, kui autod kohakuti jõuavad (vastutulija seal pildil sõidab juba ratastega tee ääres rohu peal). Neid, kes ei oska sellises olukorras mõistlikke otsuseid teha, on päriselus vägaväga palju rohkem kui siin foorumis, nii et see jõuluaegse kaubanduskeskuse näide pole sugugi teemast mööda - tõenäoliselt mõni ikka kuuleb ja mõni lollus jääb kellelgi ehk tegemata. Muidu poleks sedagi. Kuigi mõtlemisvõimetu mass jätkab kõike harjumusest vanaviisi.

See toodud "eluline näide" oli lihtsalt mu enda jaoks üsna dramaatiline. Väga palju sarnaseid näiteid saaks tuua, kuna igal tee ääres oleval klaasikilluhunnikul on oma lugu, mõnikord ka kurvem lugu kui lihtsalt teelt väljasõidujälgedel, mida väiksemate teede ääres just vähe pole. Sellest, kuidas Põhja-Soomes elamise aegadel abikaasa sarnasel põhjusel (keset teed sõitja pärast) teelt maanteekiirusel välja sõitis, olen siin foorumis juba korduvalt kirjutanud.

Parandage mind kui eksin, aga sellistes olukordades käitumist ei mängita erinevate veoskeemidega läbi minu teada ka mitte libedusekoolitustel.
15:26 25.12.2018
professor_sammaljalg
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Sool on väga hea vahend, eraldamaks terad sõkaldest!

Laupäeval põhjast tulles oli viimased viissada kilti Kärsamäest kuni Vantaani välja puhas must jää. Arvestades, et temperatuur oli stabiilselt allpool miinus kümmet, ei saa seda fenomeni kuidagi muudmoodi, kui ajuvaba soolatamisega ära seletada.
15:29 25.12.2018
R.K. (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
A mitu triipu oli? Kaks, kolm või koguni viis?
16:05 25.12.2018
Samblale (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
See E75 ongi omaette nähtus. Peale aastavahetust tagasi minnes on kindlasti veel huvitavam, kui Soome teehooldajad teist nädalat puhkavad.
16:13 25.12.2018
Padder (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Elan ise maapiirkonnas ja sellised kolmerealisi teid kohtab pea kõikjal talvistes oludes. Eriti ohtlikud on need korrad, kui neist tekivad jäised roopad ja rehvid sõidavad neis nagu relsside peal, ja siis vastutulev auto peaks kurvist ka veel tulema, üritades neist roobastest välja sõita võttes paremale võib autol külje väga kergel ette visata, eriti oskamatul juhil. Tihti olen ka selliseid teid näinud, kus tee on jäistest roobastest sigri-migri ja pea võimatu normaalse kiirusega lasta, sest auto otsib pidevalt teed ja pead julmalt võimlema rooli taga. Lumega pole nii hull, kuid lörts muudab jälle asja jamaks. Ikkagi kõige ohtlikumaks pean kiilasjääd, kus roopad sisse sõidetud. Vaikselt minna siis saab sõidetud, kuid väike vale liigutus tähelepanu hajumine ja suurem kiirus võib viia halbade tagajärgedeni. Mida teha saaks? Ega suurt midagi teha saagi, sest sahad lükkavad pigem vähem teed puhtaks, kui võtavad lisa teepervelt. Nii tekivadki hunnik juhte, kes hoiavad vasakuid rattaid telgjoonel, osad sõidavad nende järgi, osad korrigeerivad teeäärde ja lõpuks ongi üks vagude rivi, mis sula ja külmetamisega muudab need teed ohtlikeks.
14:43 26.12.2018
hubos (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Pigem on probleem meil, et üks pool vaatab, et mahub küll - teine aga vaatab, et mul pohh - mina pean mahtuma ja mul suva mida see teine auto teeb. Sõitku või kraavi. mInul on suurem ja uhkem sõiduk...
16:22 26.12.2018
... (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
tekib küsimus, et kui loll peab olema juht, et sellistes oludes jätkata sõitu sellise kiirusega, et vastutulijaga laubaka paned? mingi haiglane enesekindlus või juhm usaldus auto, rehvide, kolmetäheliste jms vastu?
18:46 26.12.2018
R.K. (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Kui siin juba paarkümmend aastat vaieldakse naast või lamell ja esi või tagavedu teemadel, siis ilmselt peab ikka väga loll olema.
19:33 26.12.2018
... (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
ilmselt kumbki mõtles, et temal on õigus tee keskel sõita ja nii nad lõpuni oma mõttest kinni hoidsidki. tundub ju olema sirge ja normaalse nähtavusega lõik.
14:51 15.01.2019
Kärss
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Siin teemas tehtud märkus, et probleem pole mitte kolm, vaid kaks sõidujälge, hakkab paraku tõeks osutuma. Mul kõik hommikud algavad praegu enne, kui esimene sahk ööga tuisanud lund on lükkama viitsinud tulla ja kuna on tuuline, on ka pilt sarnane ja kohati hullemgi, kui siin mu teises postituses oleval (sinakal) pildil. Ainult selle vahega, et lumine on kogu tee, kaks roobast jooksevad keset teed ning kui üks autodest roopast välja ei keera (mis paljudel lihtsalt ei õnnestu), siis teine auto enam tee peale roobaste kõrval ära ei mahu. Tuisanud lumest läbirammimine on katsumus juba igale autole ning minu õnn, et kahe auto kohtumisele järgnenud labidatöö ajaks ise pole sündmuskohale sattunud:)

Lahendus? Madala kliirensiga moodsate autode jaoks vist ainult tagurdamine esimese laiema või vähemtuisanud kohani. Või siis jätta kodust lahkumine nii hilja peale, kui sahamehed on jõudnud üle käia. Minul on see roobastest välja (osaliselt teepeenrale) sõitmine läinud siiani väga napilt ikkagi õnneks, et pole kraavi vajunud, pole seisma jäänud ja ka hoog nii suur olnud, et peale möödumist kuidagi roobastesse ikkagi tagasi jõudnud, sest kui hoog enne otsa saaks, polekski vist muud teha, kui hakata nupust vedrustusest rõhku välja laskma ja siis jälle autot kergitama, et uuesti liikuma saamiseks kõhu all olevat lumepatja kokku pressida. Tee ise on tavaline korralik põldudevaheline lage ja väheste laugete kurvidega, kus suviti kunagi legaalsete kiiruste piirides ei sõideta.

irw@ naast vs lamell probleemid :))
13:02 17.01.2019
Parm... (registreerimata)
Re: Kolm sõidujälge maateedel
See probleem turgatas ka endale pähe ja eriti imelik on selline asi kohas, kus sõidavad kohalikud. Tähendab nad teavad, milline on tee äär jne. Smardiga sõidan rahulikult meetri jagu tee serva pool, kui mõni isegi suure autoga. Üldiselt ongi nii, et selle lahtise lume sees väga rahulik, kui pole just pool meetrit sygavust. Aga mis on asja mõte - pigem sõidan keset teed ja põrkan teisega kokku ja kardan iga tee äärt. Elu pole siis eriti kallis nagu näha. Millises maailmas peaks keegi valima laugkokkupõrke kraavi vajumise asemel? Ja eriti veel tuttavas kohas. Oi see lambakari on ikka kirju ja neid, kes üldse midagi aru saavad on ikka jube vähe. Need valed rajad maanteel sõidetakse sisse iga kirmega. Nagu ei suudagi enam inimesed rooli keerata. Viimane aeg teha ainult sirged teed või kõigile võimetutele anda isesõitvad autod!
Suurtel maanteedel võiks ammu juba olla isesõitvad masinad, sest isegi täitsa pime kompuuter sõidab paremini, kui enamus meie liiklejatest. Siis saaks kasvõi teise tagaakna tuules sõita, sest see on ju kõigi unistus, ainult et võimed ja oskused puudubad. See ei takista muidugi igapäevaselt seda üritamast ja kòigi elusid ohtu seadmast.
Kitsas tee - vaatasin et uutel 2+1 sõiduradade pole 1 realiselisegi suurele autole rehvipurunemise kohta jäetud. Natuke lund ja vilets parkiminine peale purunemist - kogu via Baltica kinni :)
14:33 03.02.2019
solksolk
Re: Kolm sõidujälge maateedel
Sõidan tööautoga selliseid maateid pidevalt ja olen probleemiga väga tuttav.
Kahjuks pean mina tihti olema see loll, kes võtab siis selle lumevaalu peale ennast, et vastutulev ülbik saaks sõita mõnusalt oma rööbastes, kes ei mõtlegi kõrvale võtta.

Probleem on väga lihtne, keegi ei taha sõita teeservas, riskides kraavi sõita, veel enam, nii saab kiiremini.
Maateedel väga tihti kohtab tee keskele sissesõidetud rööbaid ja loomulikult ma ka ise sõidan seal, sest nii on ohutum ja saab kiiremini sõita.
Tee servas peaksin sõitma 50ga, alati ei saaks sedagi.
Nii võtan ma tihti maateedel kui keegi vastu tuleb hoo 50 peale ja teeserva, sinna halvemasse alasse.

Viimasel ajal on ka uudiseid, kus bussid on kraavi vajunud tee servas sõites, ehe näide, miks ei taheta teeservas sõita.

See on see, kui soola ei kasutata ja teed on kitsad ning kohe kraav kõrval, see on selle tulemus.
Selliste teeoludega kitsastel külateedel kurvides kus ette ei näe, ma võtangi kiiruse 50 peale, kui vaja ka alla ja võtan kenasti paremale serva, sest alati võib keegi vastu tulla.

Loomulikult probleemi süvendavad ka juhid, kellel on suva ja kelle eesmärk on sõita võimalikult kiiresti, nemad ei üritagi seda sõidutrajektoori kuidagi loogiliseks teha lumistel teedel.
Nemad sõidavad oma suva järgi, nii nagu tahavad.
Ma teatud olukordades ikka üritan õige sõiduraja sisse sõita, aga tihti seda teha ei saa.

Muudetud 3.2.19 14:36

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.