Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: PIRUKAS ARVELE

13:12 06.01.2019
eijoo
Pirukas arvele
Tere. Kui ma tahan berlingo Eestis arvele võtta sõidukina, mitte kaubikuna, kas siis peab tagumine istmerida ka sees olema. Hetkel pole huvipakkuval sõidukil ei vaheseina ega tagumist istmerida sees. Ja kui peab olema koos istmetega, kas siis tuleb arki jaoks nõuetekohaselt istmed kinnitada või sobib ka see, et on lihtsalt kongis vedelemas nn ajutiselt. ise ei oska sellekohta infot netist otsida.
14:38 06.01.2019
ahhh (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Auto ümberehitamine ,ehk istmete lisamine omalkäel ei ole lubatud.
Osta endale sõiduauto.
16:12 06.01.2019
Aga... . (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Teemaalgataja mõtles sõiduki asemel ilmselt sõiduautot,kaubik on ka sõiduk.Võimalik et antud sõiduk on olnud varem viiekohaline ja nüüd tehtud kaubikuks,seda me ei tea.Kui nii siis tuleb panna istmed sisse,turvavööd ja vahesein paika ja avalduse alusel saad sõiduautoks.Kui tehasest tulnud kaubikuna ,siis on tarvis ümberehitust mida saab teha(paberid vormistada)pädev asutus.
18:00 06.01.2019
v-kaheksa (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Mida on "huvipakkuval sõidukil" sellist, mida tehase mahtuniversaalil pole? Osta Multispace ja naudi.
18:15 06.01.2019
eijoo
Re: Pirukas arvele
Võimalus saada Soomest sidrun berlingo, seal arvel kaubikuna 2 kohta(vaheseina hetkel sees pole ega ka tagumist istmerida). Küsimus; kas saab Eestis arvele võtta sõiduautona ja kas sõiduautona tuleb paigaldada ka tagumine istmerida(küljuks ja põrandas vastavad kohad olemas). Sõiduautoks sellepärast, et odavam nii rehvide kui ka näiteks praamipileti näol.

Muudetud 6.1.19 18:17

18:27 06.01.2019
Navara3000 (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Pead ümberehituse loa võtma. Kümme aastat tagasi ei maksnud see pennigi. Paigaldad originaal istmed või lihtsalt sertifitseeritud istmed(need on päris kallid) ja turvavööd. Siis viid MNT-sse, vennad vaatavad üle. Kui sobib, teevad passis muudatuse. kergemat varianti ilmselt ei ole...
18:51 06.01.2019
Aga... . (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Milles see rehvide hinnatase seisneb ja millise praami peal pileti hind erineb?Ja mitte sõnagi sellest kas antud auto on kaubikuks muudetud või tehasest kaubik.Võid esindusest vin koodi alusel küsida kui muidu ei ole teada.Soomes palju tavalisi sõidukaid kaubikuna arvel aga istmed isegi sees ,lihtsalt kokku klapitud.Olen neid mitmeid toonud ja ARK-s sõiduautoks registreerinud .
19:00 06.01.2019
ahhh (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Mõtetu rääkida 10 aastat tagasi asju .
Kui auto on Soomest ,siis tõesti võib olla tehasest tulnuna sõiduautona ja seal istmed välja visatud .Muutmise põhjus on ,et kaubikul väiksem maksukoormus.
Juhul kui on auto olnud uuena tehasest 5 kohaline ,siis pane originaalistmed ja turvavööd tagasi ja sinu auto registreeritakse sõiduautona .Istmed peavad olema kinni ikka ja turvavööd korras (katsutakse ülevaatamisel)
Eesti autoregister ajab näpuga järgi tehaseandmeid.
Kui auto oli tehasest 2 kohaline ,siis unusta projekt ära .Eestis tohib auto ümberehitust teha vaid vastav firma .See ümberehitus on liialt kulukas vanale autole (Soomest tassitakse ikka vanu autosid siia)
19:52 06.01.2019
Navara3000 (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Ohh ja Ahh
"Juhul kui on auto olnud uuena tehasest 5 kohaline ,siis pane originaalistmed ja turvavööd tagasi ja sinu auto registreeritakse sõiduautona"
Ei registreerita!
Ümberehitusloa pead ikka enne võtma ja siis saad alles neid pinke paigaldama hakata. Ma olen kolm luba võtnud, iga pisema muudatuse jaoks on luba vaja.
20:06 06.01.2019
Aga... . (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Navara3000 (registreerimata).Tegelikult ei ole tõesti luba vaja.Ei hakata ju midagi ümber ehitama vaid taastatakse algne olukord.
Muidugi ei saa välistada et kui lähed luba küsima siis see sulle raha eest ka antakse.Kes siias rahast ära suudab öelda.
Kui Soome passis märgitud kaubikuks siis teed kohapeal lihtsa avalduse registreerimiseks sõiduautona.
20:13 06.01.2019
Aga... . (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Eelnev jutt kehtib siis ikka juhul kui tehasest tulnud 5 kohalisena.
20:33 06.01.2019
Navara3000 (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Sa tahad muuta passiandmeid ja selleks on vaja luba, et kas selline tegevus on OK. Luba oli vaja ka 12 kohalise bussi kolme koha valjaviskamiseks. Nagu ka varem mainisin, siis see luba minuteada ka tana ei maksa midagi
20:48 06.01.2019
Jokkvärk (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
To: eijoo- Küsimärk jäi selle pileti ja rehvide osas! Laevapilet antakse ikka mõõdu järgi ja rehvid peavad vastama nõutud indeksitele. Kui sul füüsiliselt neid istmeid vaja ei ole, siis ära mässa selle asjaga, sest kui istmed sees, siis "igavesti". Igaastasel ülevaatusel peab sõiduk olema komplektne, ehk istmetega (istumiskohtade arv peab vastama reg. tunnistusel olevatega). Samas kui vajad lisakohti, siis lammarist komplekt istmeid ja tuld!
21:02 06.01.2019
Navara3000 (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Renault Clio kahe kohalise kaubiku laevapilet Eesti suursaartele maksab kolm korda rohkem, kui 9 kohaline "mahtuniversaal"Chevy Express.
21:20 06.01.2019
v-kaheksa (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Mis viga neil saarte reisidel on? Tallink, Viking, Eckero line võtavad raha vastavalt sõiduki suurusele, miks nad ei saa?
21:53 06.01.2019
Aga... . (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Navara3000 (registreerimata)-Vaatasin järgi.Hiiumaa praamipilet sõiduauto M1 ja kaubik N1 maksavad mõlemad 10 euri.Kust kohast Sino info pärit on?
21:59 06.01.2019
Aga... . (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Saaremaale vastavalt 8,40 ja 8,80 .Kolmekordset vahet ei näe kusagil ,kui just kusagil Eestis pole suuremaid saari millest ma midagi ei tea.
22:52 06.01.2019
siberia (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Rehvidel peaks vist see vahe olema, et kaubikul on need C (cargo) ja kallimad. All peavad olema need rehvid mis on reg tunnistusele märgitud. Ülevaatus oli N kategooria kaubikul igal aastal ja mõistliku vanusega sõiduautol kord kahe aasta jooksul. Laevapilet Soome vahe on kuni 3,5 tonnise täismassiga autol mõõtude järgi ja reg tunnistust pole veel keegi küsinud. Võib-olla mõnel muul liinul tuntakse huvi.
23:21 06.01.2019
ahhh (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Ma olen kokkupuutunud mitu korda sellise asjaga .
Eesti autoregister lähtub tehaseandmetest ,ja kui tehasest tuli auto 5 kohalisena ,siis see saab ka olema .Taastatakse algne olukord .EI VAJA MINGIT LUBA.
Kui auto oli tehasest 12 kohta ,ja sa soovid 9 kohta ,siis sa ju muudad auto sünnipärast olukorda ja see on Ümberehitamine.
09:29 07.01.2019
Jokkvärk (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
To siberia: Palun leia tänavalt citikas või mõni muu analoog C- rehviga. Tehasest tulevad nad enamuses "tavalistega" ja istmete eemaldamisega ei kaasne kandevõime suurenemine. Soomes on see automaksu teema (eriti diislitel) ja seetõttu nad seda tagaistet likvideerivad, mis ei tähenda alati istme eemaldamist. Töökaaslase Volvol (V70) oli lihtsalt seljatugi maha keeratud ja fikseeritud kahe kruvi ning lattraua jupiga. Avalduse alusel registreeritud N kategooria sõidukiks ja aastamaksus võitu 2/3. Kutt käis tööl 700km. kauguselt ja peaaegu iga nädalalõpp sõitis koju.

20:03 07.01.2019
siberia (registreerimata)
Re: Pirukas arvele
Jokkvärk - ma tean et Soomes niimoodi tehakse. Landcruiseri ja Cayenne kaubikud on siin ka olemas. Ilma C-rehvideta ja kandevõimet ei suurendata sest autot ei muuda kaubikuks suurem kandevõime. Tehasest kaubikuna tulnud autol võivad olla sõiduauto variandiga võrreldes jäigemad vedrud, C-rehvid, aeglasem ülekanne jms.
Igatahes mäletan, et keegi kurtis oma kaubik-Berlingo kohta, et reg.tunnistusele on c-rehvid mis rahakoti peale hakkavad. See oli juba tehasest kaubikuna välja lastud.

Eestis samuti - sõiduautona (M-kategooria) valmistatud autosid on N kategooriasse registreeritud. Kunagine tööandja ostis ametiautodeks Skoda Octaviad. Esindusest õuest sõitsidki nad välja N1 kategooria kaubikutena. Tagaiste minema , sest kaubikuks olemisel (ja maksusoodustuse saamisel) oli tingimus, et sõitjateruum ei tohi ületada 1/3 auto kogupikkusest või midagi taolist. Eriti jörmidele jäeti tagaistmed sisse kuid kleebiti tagaaknad kõige tumedama kilega üle. Võib-olla politsei ei taipa siis reg.tunnistust ja istmete arvu võrrelda. See polegi tegelikult mitte niiväga politsei mure vaid maksuameti rida.

C-rehve ei viitsi hetkel pirukakongide alt otsima minna. Las politsei otsib, ta saab selle eest palka. nagu ülalpool varemgi märgitud - mumeelest pole keeruline kaubikuks registreeritud sõiduautot uuesti sõiduautoks registreerida. Valmistaja poolt kaubikuks ehitatud varianti sõiduautoks teha on keerulisem kui on plaan ka istmeid lisada. Lihtsalt kahekohaliseks M kat sõiduautoks vist saab lihtsamalt kuid erilist edu see ei anna.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.