Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: TEHNOÜLEVAATUSE MUSTALT TEGEMINE VÕIMALIK IKKA VEE

20:28 03.02.2019
tkt234
Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Ostsin auto ja sellel olid vead küljes sellised millistega tavaliselt ülevaatusest läbi ei saa. Läksin siis maanteeameti taustapäringusse, panin enda auto reg. nr sisse ja leidsin sealt tehnoülevaatuse koha kes väga tõenäoliselt mustalt tegi tehnoülevaatust. Nii et see on siis võimalik veel? Autol on ikka mõned vead küljes ja ma väga kahtlen kas nendega ametlikult läbi saaks tehnoülevaatusest.
+ eelmine omanik tunnistas mulle et oli nende vigadega ülevaatusest läbi saanud
20:50 03.02.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Millised puudused siis on, kas auto on Teie arvates ohtlik või võib muutuda ohtlikuks aasta jooksul kui puudus edasi areneb?
06:43 04.02.2019
... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
kui inimene ei räägi konkreetselt, mis vigadega tegu, siis on tema jutt bullikaka.
06:55 04.02.2019
................ (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Räägi asjast, millised vead ? 25 aastat vanal autol oli küljekarbilt värv maas?,Roostetäpid,
09:14 04.02.2019
vanames
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Mustalt ei tea, aga selliseid kohti on küll ja küll kus suhtutakse sinusse kui inimesse ega otsita luubiga su auto küljest kriime.
Kirjuta need vead välja ja siis saab kohe otsuse teha , ehk muidu on see teema tõesti pulli asi :)
Vast on lihtsam auto korda teha?
NSR agentuur ütles et kõige odavam mustalt tegemine algab 100+ euri pluss ülevaatuse tasu.
13:42 04.02.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Ülevaatuselt nn. läbisaamine on paljuski sõltuv kontrollijast endast. Ülevaatust kureerivas riigiasutuses kohtab töötajaid kes on erinevatel arusaamistel õigest ülevaatuskorraldusest. Üks ametnik kiidab mind kui ma ei fikseeri avastatud olulist puudust kui selline veakirjeldus ei ole kajastatud ülevaatusprogrammis Aris-2 ja sama oskonna teine töötaja pragab kui tsikli kriimusid ei fikseerita ülevaatusprogrammis kus EI ole vigade nimekirjas sellist veakirjeldust. Üks ametnik nõuab ülevaatusdirektiivi 2014/45 (Käesolevas lisas loetlemata puudusi hinnatakse vastavalt liiklusohutusele avalduvale riskile) nõude rikkumist, teine nõuab haldusõiguse rikkumist (kui MKM 77 lisa 4 tabelis ei ole puudust kirjeldatud siis sellest kontrollaktile märget ei tehta). Täites ülevaatusdirektiivi peab rikkuma haldusõigust, täites haldusõigust peab rikkuma eurodirektiivi.
15:52 04.02.2019
Siil udus! (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Aga olgem ausad, eks meil ole tegelikult see ülevaatuse teema nii üle võlli keeratud ka kohati. Kui palju on teada juhtumeid, et just ülevaatust mitte omava autoga on tehtud raske avarii. On kuskil selline statistika ka olemas...vaevalt. Reeglina on avariidesse sattutud ikka valedest sõiduvõtete tagajärjel ja ülevaatust läbinud autoga, mitte tehniliste puuduste pärast. Eks neid tule ka ette, aga väga väike protsent siiski. Sellepärast valin mina ka alati ülevaatajaks inimese, kes ei koti iga pisima vea pärast sind, vaid suhtub inimlikult, mitte bürokraatia masinavärgi ühe osana, kelle ainus eesmärk on näpuga kellegi ette kirjutatud seadustes järge veerida nii piinliku täpsusega, et hulluks ajab.
Samuti sirgselgselt, käed kõrval(Ratas) ja ustava pioneerina täidetakse Brüsselist tulevaid käske ja seadusi meil valitsuses vastuvaidlemata, nagu truu alam ikka oma juhile. Meenutab kangesti kunagist Nõukogude liitu ja järjest hullemaks läheb!
16:12 04.02.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Suuresti on üle võlli keeratud just ametnike poolt, millega antakse teada, et ülevaatajad on nende jaoks lükata ja tõmmata. Venemaal suurenes avariide hulk 1% võrra. Meil ei tehta statistikat selle kohta kui palju on toimunud avariisid sõiduki halva tehnilise seisukorra pärast. Kujutage ette kui selgub, et otseselt tuksis pidurite või olulise sõlme liigendi lagunemise tagajärjel on olnud 0,1% avariidest - siis ei saa õigustada juhtivate riigiametnike jätkuvat hädakisa korruptsioonist ülevaatusel ... Ette kujutades kui ulatuslik oli korruptsioon ja lohakus Venemaal oli sealse statistika järgi 1% avriidest põhjustatud tehnoseisundi pärast, nüüd on 2% kui tehnoülevaatus erasõidukitele ei ole kohustuslik. Mis puudutab nn. "kottimist" siis seda on rohkem pärast salvestavate videosüsteemide kohustuse läbisurumist MA poolt. Ei hakka ju ülevaataja videole jäädvustatud ilmselge rikkumisega riskima oma töökoha pärast ja tagumise udutule mittesüttimisega peaks vormistama kordusülevaatuse või numbritule mittepõlemise puhul. Kui seda ei tehta siis on ainult aja küsimus millal vahele jäädakse? Siis võetakse ette kolme kuu salvstus mille läbivaatamisel leiab niipalju tähelepanu hajutamisest toimunud pisirikkumisi, et sab mehe jätta litsensist ilma teatud tähtajaks ...
12:21 05.02.2019
vot nii on asjad (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Maanteeamet on ikka täitsa ära pööranud. Ülevaatajad kes on ise oma sõidukile ülevaatuse teinud käivad kapo-s vestlusel ja ülevaatus tühistatakse.
12:53 05.02.2019
nii peabki (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
samuti tuleb tühistada kõigi sugulaste ja tuttavate ülevaatus. Ja kuna väikelinnades kõik tunnevad kõiki siis peaks ülevaatusi tegemas käima hoopis 100 kilomeetri kaugusel oma kodukohast. Siis pole mingit pettust
13:30 05.02.2019
...... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Kui valetada, siis usutavalt. Ülevaatuse eest kaposse kutsumine ei ole enam usutav.
13:51 05.02.2019
V (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Seni oli jah veel KRI-PO.
14:13 05.02.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Maanteeamet ei ole ära pööranud vaid korruptsioonivastaneseadus ja selle tõlgendamine kus räägiti 2013 aastal nn. huvide konfliktist. Nüüd on kasutusel mõiste toimingupiirangu rikkumine mis keelab ülevaatajal lähisugulaste suhtes otsuste vastuvõtmist. Keelab alluval oma rikkurist ülemuse so. palgamaksja (on raha piisavalt autoremondiks olenemata remondisummast) autole ülevaatuse teostamist - kuid ei keela veelgi kõrgema ülemuse so. Maanteameti ülemuse autole ülevaatuse teostamist, so. isiku, kes saab otsustada ülevaataja litsentsi kehtivuse üle. Maanteamet võtab seda teemat minu arvates liiga tõsiselt (kuna ülevaatustegevus käib videokaamerate vaateulatuses liiga tõsiselt) nii nagu mina võtan Maanteeametit liiga tõsiselt. Käin oma autoga ülevaatusel kollegi juures, keda pean heaks sõbraks kes ... ma ei jätka lauset. Tegelikkuses on Steven-Hristo Evestus see kes liigselt tolmu üles keerutanud sest täna on ajad teised aga ametnikud endised. Ametnikud kes oma suhtumise ja tegudega näitavad, et ülevaatajad on pätid ja kaabakad. Ametnikud kes oma kirjalike seisukohtadega püüavad ülevaatajatesse sisestada, et iga klient võib omada ärandatud autot millel peab ülevaataja üles leidma tehase peidetud vin-koodi.
15:22 05.02.2019
jrls (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Aga siis ma tahaksin küsida, et kellele krt see ametnike peapesu ülevaatajate suhtes kasulik on? Kes kontrollib neid ametnikke omakorda, et nemad käituvad ja lähtuvad seadustest õiglaselt? Need krdi eurodirektiivid on saatanast ma ütlen!
Siin lõhnab kangesti kellegi väga suure ja mõjuka inimgrupi mõttelaadiga, et keelame, käseme, poome ja laseme, kuid meid ei puudu keegi!
Umbes teema: "Kui ma tapan kuninga, kas ma siis ise saan kuningaks?"
16:45 05.02.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Ametnike peapesu ülevaatajate suhtes on kasulik ametnikele kuna siis nad saavad näidata oma ülemustele kui usinalt nad tööd teevad. Olles lugenud üle viie ja alla kümne ülevaataja kontrollimise akti, on minul tekkinud kahtlus selles, et mõni kasutab oma ametiseisundit selleks, et oma madalat enesehinnangut kuidagi üles tõsta. Selleks on täna palju rohkem võimalusi kui palju aastaid tagasi sest on muudetud ülevaatuse põhimõtteid kuna nüüd ei kontrollita kas masin on liikluseks ohutu, nüüd kontrollitakse kas masin vastab nõutele milles ei ole kellegiga kokku lepitud. Käib mäng ühte värvasse ja nõuetele mittevastavust võetakse reeglina kui mittekorras autot mis on suurim rumalus sest ülevaatusreeglites ligi 50% mittevastavusi ei tee masinat veel ohtlikuks. Oma osa on siin ka euroliidu tehnoülevaatusdirektiivil. Varemgi on kuninga tapja saanud kuningaks. Mis iganes riigiametis tegutsevate mõnede ametnike ülbus ja karistamatuse tunne kasvab kui puudub ametnike üle kontroll ehk meie riigis ei ole kontrolli kes kontrolliks kontrolli!
09:11 12.02.2019
tkt234
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
ABS tuli põleb koguaeg armatuuris
Auto all summuti vajas keevitamist sest 2 toru olid katki, aga odava remondimehe juures Tln-s sain tehtud 30 euroga
Roostet ikka on, aga suht vähe
Ja veel see asi et maanteeameti taustapäringus näitab kõik rohelised linnukesed kõikide asjade ees selle
tehnoülev. poolt pandud. Väga kahtlane...
Ja kohe 1 korraga läbi + auto eelmine omanik ise tunnistas mulle seda et ABS tulega armatuuris said nemad tehnoüv. läbi

Muudetud 12.2.19 09:15

09:14 12.02.2019
tkt234
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Ja veel 1 asi mis äratab kahtlust, nimelt auto eelmise omaniku ja tehnoülevaatuse koha vahemaa on üle 200 km!

Muudetud 12.2.19 09:14

15:14 12.02.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Mustalt tegemine on ikka võimalik kuid vähem võrreldes selle ajaga kui kaameraid ei olnud st. doonorauto kasutamine on vähenenud tunduvalt. Pigem on sullerdamist vähendanud "näidispoomised" ja karistuste avalikustamine ning tingimisi vanglakaristuse saanute hulk. Kaamerate vaateväljas saab heitgasidega "mängida" (25% võrreldes enne kaamerate tulekut), tagatelje sõidupiduriga (lisades seisupiduriga pidurdusjõudu sinna kus sõidupidur nõrk), tuuleklaasi praoga, lähituledega (ei allu reguleerimisele), auto all kontrollitavaga 100%. Maanteeamet ja politsei on kinnitanud, et kaamerate ülesanne on fikseerida kes autot kontrollis, kas käis ülevaatusel sarnane masin ja kas autot ikka kontrolliti ülevaatusmahus (kas ikka loksutatakse üles/alla kõikide aknaklaasid, kas vin-koodi otsitakse jne.). Kogu selline kaameravärk läks üleriigiliselt maksma rohkem kui 200 000€ mis on kui kahuriga varblase laskmine. Ülevaatuspunktidele pandi peale kohustus muretseda süsteemid mida sisuliselt vaja ei lähe sest ka klientide ja ülevaataja vaheliste konfliktide lahendamisel pole kaamerapildist suurt tolku kui helisalvestus on keelatud? Küll aga võin mina sisse lülitada diktofoni kui klient hakkab häält tõstma ja ei nõustu, et elektriline seisupidur peab rakenduma sama kiiresti kui seda teeb käsipidur. Kirjutades siin rahakulutuse mõttetusest, tekib minul kassiahastus mõeldes, et ülevaataja pitsatid korjati ära kuna Maanteeametil kulus pitsatimajandamisele aastas 2000€ ... Minule mõjus pitsati tühistamine kui pagunite rebimine sõjaväelaselt, nii alandavana tundus see kuidas meile koht kätte näidati so. - lõuad pidada ja edasi teenida!
22:33 05.03.2019
Huvitav küll (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Kuna vana sõiduk läks müüki ja otsin uuemat, siis otsinguga küll igasuguste vigadega sõidukeid tulnud. Kuidas on võimalik ül läbida, kui - käsipidur ei tööta üldse, esisild tahab enamuse asjade vahetust, armatuuris veateade pidurite kohta, tagasid koliseb, samuti pooled asjad läbi? Ja ül terve aasta?! Imedemaa see Eesti.
00:11 06.03.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Tihti näen mina pigem "vindi üle keeramist" mis seisneb selles, et mingi väike lõtk loetakse eluohtlikuks puuduseks või pindmine rooste kaasliiklejaid ohustavaks ja LED pirn oluliseks puuduseks. Üleüldse on seda negatiivset suhtumist liigagi palju ja soov pidevalt halvustada tehnoülevaatust on tavaline nähtus. Riik olevat täis tossavaid masinaid, sõidukid lagunevad sõidu ajal pooleks ja bussid süttivad põlema AGA statistikat halva tehnoseisundi pärast avarii tekkimistest EI TEHTA. Ei tehta kartuses kui selgub tõsiasi, et probleem on pigem suures hulgas diletantides kes on valmis karjuma, et "taevas kukub alla". Tegin vastava pealkirjaga kirjatüki kunagi kus nn. tõsielu faktidele toetudes, manitsesin ametnikke kes ilmselgelt ei ole omas rollis kõige targemad. Mida siis arvata riigiameti inspektorist (nimi teada) kes ametlikus dokumendis tunnistab roostes summuti autoomaniku poolseks omavoliliseks heitgaasisüsteemi ÜMBEREHITUSEKS - see on mustvalgel tehtud MA töötaja koostatud süüdistusaktis.

Aga tooge mainitud masin minu juurde ja ma teen sellele tasuta tehnokontrolli, siis jõuame selgusele kas Teiegi kuulute nende hulka kes hädaldavad liiga palju või on masin tegelikkuses liikluses kasutamiseks ohutu? Usutavasti kirjutasite aasta jooksul nähtud mitmest ostuplaneeritavast sõidukist, ühe masina pähe?
21:56 08.03.2019
tkt234
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Ma ise arvan et kui on keegi tuttav ülevaatuses siis saab kergemini läbi sealt.
Sellistes X kohtades ja suurlinnast eemal kaugemal on kindlasti võimalik mustalt teha ülevaatust ma arvan ikka veel.
22:34 08.03.2019
pohik (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Vale arusaamine. Pigem suurlinnades on see porno käinud koguaeg (mitte igal pool) teatud papi eest, sellepärast on nüüd paigaldatud jälgimiskaamerad.Maalt on veetudt passe koos rahaga suurlinnadesse, kes pole "maalt " läbi saanud ,vot nii.
17:26 09.03.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Nn. porno käib edasi. Vastavalt Maanteeameti infole, on tänu videokaamerate kasutusele võtmisele kordusülevaatuste hulk tõusnud riigis keskmiselt 3 kordusülevaatust 100 ülevaatuse kohta. Porno seisneb MA poolselt oma lepingupartnerile tegelikult mittevajalikus nõudes ("raha põletamises") st. 300 000€ kulutamisega ettevõtete poolt riigis saavutati liiklusohutust absoluutselt mitte mõjutavate, visuaalselt tuvastatavate "hooletuspuuduste" arvu tõusu. Peaasjalikult suurenes kordusülevaatuste hulk valgusseadmete so. kergelt kõrvaldatavate probleemide fikseerimise arvelt. Kohe tuleb uus raha põletamine mis minu tagasihoidliku arvutuse kohaselt läheb juba maksma üleriigiliselt 1 000 000€ mis on vajalik IT. lahendusega mõõtetulemuste ülekandeks ülevaatusprogrammi. Kuidas selline asi suurendab liiklusohutust on teada ainult idee autoril? Täna teen paberkandjale väljatrüki mõõdetud tulemustest ja oma pisikeste näpukestega toksin ülevaatusprogrammi, selle mõõteandmetega paberilehe säilitan 3 aastaks. Heitgaasi analüsaator säilitab (paljud piduristendid samuti) oma mälus mõõtetulemused seega toimub kolmekordne mõtetulemuse fikseerimine so. paberil, mõõteriistas ja ülevaatusprogrammis. Pärast kohustuslikku "rahapõletust" andmete edastamiseks juhtmeidpidi saavutatakse olukord kus enam ei pea ülevaataja toksima numbreid klaviatuuril kontoris. Edasi tuleb järgmine kohustuslik rahapõletus sest salvestavale videosüsteemile lisaks peab tulevikus olema ka auto reg. numbri tuvastuskaamera - nagu salvestisel vaadeldav video masinast oma reg. numbriga on ebapiisav korruptsiooni ohjeldamiseks? Siis tuleb nõue osta aeglustusmõõtja millega saab mõõta sõiduki aeglustuskiirust saades umbmääraselt teada piduriefektiivsuse näiteks traktoril või mootorrattal. Seejuures peab ülevaatuspunktil olema ohutu katserada kus sõiduk saaks kiirendada 30km/h kiiruseni. Kõik see maksab palju raha. AGA ülevaataja tööd kergendava auto enda kontrollimise jaoks vajalikku infobaasi ei planeerita (olemasolev on absoluutselt puudulik ja algeline), aga amortisaatorite tester ei ole ikka veel vajalik, aga minu pakutud "lamav politseinik" sissesõidul ei ole vajalik... Ah jah varsti hakkame autode gaasiseadmeid vastava riistaga nuusutama nagu oleks meil olnud palju autode õhkulendamisi, nagu oleks tänapäeva gaasiseadmed nii viletsad, nagu gaasiseadmete audit ei oleks pädev?
14:19 10.04.2019
Edvin-elus-täkk (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Siin mõni ei saa veel aru et inimestel kes tüv punktis töötavad, on tuttavad(neid võib olla sadu) või vana teene osutajad, ja loomulikult lisavad nad 50eurtsi tehnopassi vahele ning - juhhuu! aasta aega mureta. Pole ju nii kallis, kui järele mõelda eks?
isiklik kogemus: ostsin 11 aastat vana saani suht keskmise turuhinnaga, vaatasin et eelmise tüv läbis vigadeta ja ei pannud proovisõidul suuri vigu tähele, aga siis ise tüv-sse minnes ja põrudes selgus et:
1. käsipidur ei võta
2. heitgaasid 3x üle normi
3. esi ja tagasillas hulgim konte, pukse jne katki või lõtkuga
4. õlilekked siit ja sealt(mootor, käigukast)
5. kõik ohutusvarustus puudu(kustuti, kingad, kolmnurk, vest)
6. peatoed puudu
7. tagakäik ei toimi hästi
8. numbritulede pesad nii oksüdeerunud et 6-7 aastat pole sinna kätt külge pandud
9. mingi pvc klapp läbi
10. võti nii kulund et välisust sellega lahti ei keera enam
Noh ja järeldus - SA LIHTSALT PEAD TÜV kuti oma heaks tuttavakas tegema.
15:27 10.04.2019
stammer (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
viimasele: sa oled rondimüüjate kuldklient (lugege seda suurte tähtedega!)
10:24 15.04.2019
Kes on Edvin (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Sellist soga saab kirjutada ka nt peetud peakesega ametnik, et mõni siin sõna võtaks, et "ma tegin seal rondile raha eest" ülevaatuse ära" juttu.
Mõnel muul, "hallis tsoonis" toimuvate hobide foorumites on sellised "külalised" tavanähtus.
13:51 15.04.2019
....... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
No kui autot ostes isegi peatugede puudumist ei märka, siis oleks võinud küll mõne nägija inimese kaasa võtta. Muudest puudustest rääkimata. Heitgaase jah proovisõidul vähe keeruline kontrollida.
15:59 15.04.2019
Hmm.... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Tundub, et see sm.Edvin on lihtsalt troll.
Jutt on tal ikka väga ajuvaba.

5. kõik ohutusvarustus puudu(kustuti, kingad, kolmnurk, vest)
Kas on kuskil öeldud, et auto peab müüma koos ohutusvarustusega???
See on ikka omaniku asi see kraam autosse muretseda.

10. võti nii kulund et välisust sellega lahti ei keera enam
Vau, ma ei teadnudki, et ülevaatusel kontrollitakse, kas võtmed on korras.
Kas sa ise ostes seda ei kontrollinud?Või kes oleks pidanud seda sinu eest
kontrollima?

09:41 17.04.2019
tkt234
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Edvin sul pole vedanud. Ma ostsin viimati aasta alguses Mustveest 1998.a. auto mis vajas remonti palju ka sest viimane ülevaatus oli tehtud mustalt. Aga noh mul vähemalt neid vigu nii palju ei olnud. Proovisõidu auto läbis. Ma olen seda ka tähele pannud et üldjuhul Jaapani autot on kasutatuna parem osta sest nendel on vigu vähem küljes. Selle ka seekord ostsin. Talvel on üldjuhul ju autode hinnad odavamad kui kevadel ja suvel!
Viimane asi mis lasin vahetada enda autol oli vasakpoolne pooltelg! Keerasin kuhugile tanklasse sisse Tallinna kesklinnas ja käis mingi plaks ees. Selgus et vasakpoolne pooltelg lihtsalt murdus ära. Tellisin siis tuttava puksiiri ja tõmmati mind remonti ära. Kasutatud pooltelge polnud kusagilt saada ja pandi peale uus pooltelg! Aga vot pärast sea autol kütusekulu vähenes! Ise ei uskunud seda alguses, aga hiljem sain aru.

Muudetud 17.4.19 09:48

18:15 22.07.2019
Huvitav küll (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Nii- see herr Millest süüdistab mind valetamises. Tore. Sellepärast ongi see Eesti elu selline, et iga väike ametnikuhakatis mõtleb endast ei te mida. Kui kirjutasin auto puudustest, siis lugege uuesti- jutt on ühe auto vigadest. Ühe. Lugege mitu korda kui korraga aru ei saa. Ja see vigaste autode müük ja ülevaatuste mustalt tegemine ei lõpe enne, kui antakse ülevaatuste tegijale ja vigase auto müüjale reaalsed vanglakaristused. 35
07:37 23.07.2019
Kordan veel, (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
senikaua kuni raha on jumal ja pank kirik..., kui ajukest on siis edasi mõelge ise!
09:54 23.07.2019
looder23
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
to huvitav küll, miks sa süüdistad inimest kui ise oled lammas? sa ostad vigase auto ja süüdistad millertit valetamises. millert kirjutas ju ilusti ära, kuidas saab põleva abs-tulegaga auto ülevaatuselt läbi. sa ostad vigase auto ja sa nõuad vanglakaristust müüjale? miks mitte ostjale? sina ju ostsid selle. kui ostsid auto mis vigane, siis jaluta kohe kinnimajja. ja loe oma eelmine komm ise läbi. pole seal poole sõnagagi kirjas, et antud vead on ühe auto kohta kirjas. või oli see nimekiri sinu enda müüdud auto kohta ja ostsid ülevaatuse ning nüüd vahutad?

ma olen algusest peale öelnud, et see kaamerate tilulilu ei muuda mitte midagi. see näitab, et auto on väljast ilus ja sile, aga sisu on ikkagi mäda. nagu meite riigiaparatuur.

Muudetud 23.7.19 10:12

16:45 27.07.2019
... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
kas see ülevaatus on tehtud puhtalt?
Eestis arvel, ülevaatus kuni 07.2020
Auto raam vajab vahetamist või väga tõsist keevitamist ja lappimist.
https://www.auto24.ee/used/3071522
18:28 27.07.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Küllap on tehtud puhtalt teisel kobe väljanägemine ja puha. Eks ülevaataja või uus omanik võib ju alusraamistiku läbi koputada, siis saaks õigema hinnangu anda. Meil ju auto roostekahjustuste hindamise juhend alates 01.07.2019.
22:13 09.08.2019
Martink9156 (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Sai omalegi üks doonor ostetud kevadel.
Auto oli puhtalt tüvi läbinud, aga vigu oli hulgim. Mina hobiauto omanikuna, kes teeb aeg-ajalt autodega pisut krutskeid, ülevaataja rollis olnuna kindlast isegi mustalt seda läbi poleks lasknud. Rehvidel olid traadid väljas, muhud sees, muhkude kohapealt täiesti siledad, mis oli ilmselt üks kõige hullemaid vigu. Sõidul Rakverest Tallinna, hakkas mul reaalselt paha, sest auto värises nii kõvasti. Vist ei põlenud ka ABS tuli, parempoolses klaasi osas (kõrvalistuja nina ees) suur läbiv mõra, tulede klaasid väga tuhmid. Ilmselt oli vigu veel, aga kõik ei meenu.
Reaalselt mõtlesin raporteerida sellest ülevaatuspunktist, sest selline auto on eluohtlik. TÜV punkt asus kuskil lõuna-eestis.

Mina ei saa aru aga tõkiskingade nõudest. Mõnel autol pole tehasest varuratastki, mida ma nende tõkiskingadega tegema pean? Ja mis pärast nad euro nõuetele peavad vastama? Pigem on probleem ebapädevas kasutamises, mitte nende kujus- tõkiskingade asetamine valede rataste valedele pooltele on palju hullem, kui see et sa paned suvalise puuklotsi(mis võib-olla pole päris õige suuruse ja kujuga) õigesse kohta.

Helkurvesti nõue on praeguseks tühine, ja seda enam ei nõuta(tüvi punkti väide).
Igaksjuhuks mainin ära, et ka med pakki ei nõuta enam.

Mina aga olen kahe käega poolt sellele, et TÜV punktidele pandi kaamerad. Jah asi on kallis, kuid autodega jantimine muutus raskemaks. Veel mõned aastad tagasi sai mustal tüvi teha nõndamoodi, et autotki kohale ei viidud. Nüüd vähemalt tehakse autole päriselt kontrolle, näiteks kontrollitakse nüüd päriselt, kas turvavööd üldse liiguvad ja töötavad. Olgugi, et mina hoian oma autot korras, siis paljud ei pööra sellistele asjadele üldse tähelepanu. Mina ei tahaks osaleda avariis, kus teise osapoole sõidukist lendab inimene minu salongi. Kusjuures olen sattunud istuma ka autosse, kus tagumine turvavöö pannal ei lukustunud.

Kõige hullem näide, mida olen kuulnud oli see, kus ülevaataja pidi kliendi auto vastu seina sodiks sõitma. Vanamees oli oma lada, või mis iganes vene roika, piduriklotsid tavotiga kokku teinud, et nad ei kuluks(klotsid ju jube kallid, eriti veel vene sõidukite omad). Kas keegi teist tahaks sellise sõiduki läheduses sõita? Oleks turvaline tunne? Paraku pole probleemiks ainult tehniline seisukord vaid ka mõtteviis. Isegi kui enamik oma pidureid tavotiga ei möksi, siis mõtteviis kui selline- "a, see pole ju oluline, ma sõidan rahulikult", on paljudes juhtides endiselt.

Sama on ka heitgaasidega. Kes meist vabatahtlikult sõidab auto taga, mis tossab ja haiseb? Mina seda kopsuvähki toita ei soovi ja mulle teeb ainult head meelt, et sõidukite heitmete süsteeme kontrollitakse ja nõuded ka DPF filtri olemasolu kontrollile karmistuvad.
Sama kehtib ka heli valjususele, aitab küll nendest tühjade püttidega tsiklitest, mina soovin öösel magada.

00:08 10.08.2019
Marko
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Ehk pandi sellele autole pärast hinna odavaks virisemist lihtsalt teised rattad?
11:24 10.08.2019
Xa (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Puhas trolli jutt. Ei mäleta ,vis ei põlenud, TÜ tehtud Lõuna eestis ,auto ostnud Ida eestis aga ise elab Põhja Eestis j.n.e. Kui nägis, et sõiduk sellisel seisundil , miks rikkus seadus ja omal jõul liikus Tallinnase?
12:22 10.08.2019
Maanteeameti troll (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Koduteel fikseerisin veel 2 keskonnaalast rikkumist, ühe alkoholiseaduse rikkumise ja teatasin kuhu vaja. Kodus avastasin, et masinale oli pabernööriga summuti külge seotud, piduriklotsid olid joonistatud ja tagaklaas puudus üldse!
Selge, et ostetud ülevaatus ja järelevalvet tuleb tugevdada! Tuleb paigaldada veel kaameraid ja mikrofone, kusjuures varjatult!
14:29 10.08.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Teada ju, et Millertil on mölapidamatus siis tahaks natuke korrigeerida eelkommenteerijat vaatamata sellele, et kõigil on õigus oma arvamusele - ka siis kui see toetub mitte päris õigele infole. Alustan päris algusest.
Ülevaatajad on varasemate aastatega oma "margi täis" teinud kuna ikka liiga palju toimus altkäemaksu võtmist – aga mitte korras auto tõttu oli liiklusavariide hulk nii väike, et statistikat ei tehtud. Jah sellest aspektist ei olnud liiklusohutus probleem, pigem riivas ebaaus ülevaatustegevus kodanike õiglustunnet ja riivas silmagi, ülevaatajad aga ajasid pappi kokku kuna auto remontimine oli kallis lõbu ja varuosasidki ei olnud saada. Mäletan veelgi varasemat nõukaaega kui meie asutuse 30 sõidukile tehti ülevaatust ning iga autojuht pani 10 rubla auto teh. passi vahele, garaaži ülem võttis virna dokumente ja ulatas „koos sisuga“ miilitsale, et ikka iga dokumendi vahel oleks nähtav "indulgents". Tegelikkuses ei olnud oluline, et auto oli korras sest obrokit maksti iga auto eest kuigi masina ettevalmistus ülevaatuseks käis paar nädalat enne seda x-päeva. Meil asutuses „Estolift“ oli kena sekretär kes ehiti enne ilusaks ja seelik tõsteti võimalikult kõrgele sest miilitsaonule meeldisid kenad tädid ja sellest oli veel vähe. Lisaks kaeti lugupeetud inspektorile ka laud ja lõpuks sõidutati maani täis härra taksoga koju ning sekretäri ja garaaži ülema tööpäev lõppes joodiku koduuksest sisse toimetamisega.
Kui tekkisid ülevaatuspunktid siis jätkati traditsiooni natuke tagasihoidlikulalt kui ülevaataja läks garaažikoperatiivi ja võttis 200 auto passid mis toodi ülevaatuspunkti kus täideti dokumendid ja tehti märked perfokaartidele. Tean konkreetseid nimesid ja lugu kus läti piiripunktis peeti kinni täislastis rekka mille haagisel puudus tehnoülevaatus. Probleem lahendati nii, et reg. tunnistus toimetati piirilt Tallinnasse ühte ülevaatuspunkti kus ülevaatuspunkti juhataja läks ARK osakonna juhataja juurde kes vormistas haagisele ülevaatuse, ma räägin kuritegudest mis on aegunud. Räägin sellest, et mõistaksite kõige taustal kui mõttetu võib tunduda minu jaoks tehnoülevaatus seda enam, et nüüd lausa riiklikul tasandil (vastava määrusega) suunatakse liiklusesse kümneid tuhandeid mitte korras sõidukeid kuni kaheks kuuks. Kui korduv tõi aastake tagasi kaasa koheselt liiklemispiirangu siis nüüd seda ju ei ole tarbesõidukitele ja piirang saabub pärast korduva tähtaja kukkumist. Rahvas aga, nähes liiklusesse ametlikult lubatud tossavat sõidukit on arvamusel, et näe järjekordne altkäemaksu juhtum … Täna korraldatava ülevaatuse mõttetuse mõtteid suurendab teadmine, et auto tehniline seisukord on kohati vähem tähtis kui juriidiline sest auto kaaludega andmesildi puudumise märke puudumine reg. tunnistuselt toob kaasa masina kasutusloa taotlemise Maanteeametist …
Ülevaatuse korraldajad, tundes abitust ausa ülevaatuse korraldamisel enam muud ei oska kui repressiivsete meetoditega saavutavad videokaamerate paigaldamise mis „andsid“ 100 auto kohta 3 lisajuhtumit mittekorras tuledega (keelatud LED, tume pidurituli, mittepõlev udutuli). Minu rohkearvulised ettepanekud süsteemi korrashoidmiseks ja korrastamiseks on kui herned vastu seina. Ametnike „vanema venna sündroom“ ei ulatu alt tuleva initsiatiivi tasemele sest peab ju alloleva suunas kummardama, et teda kuulda võtta, aga kus sa siis saad painduda kui uhkus on selgroo kangeks teinud … Kui ärilistel kaalutlustel lõpetati sõidukitele katsesõidu tegemise nõue (vaja lisa maad osta), siis Isegi ülevaatuspunkti ette paigaldatav „lamav politseinik“ ei olnud piisavalt hea ettepanek võrreldes reg. numbri tuvastamise kaamera nõudega, mis on tulemas. Ligi 1 000 000€ võib minna riigi peale kokku mõõteriistast andmete importimine ülevaatusarvuti programmi aga näe – amortisaatorite tester ei ole jätkuvalt vajalik? Vajalik saab olema mingi pendel mis hakkab aeglustust mõõtma mootorrattal ja traktoril kuigi tingimusi sellise mõõtmise läbiviimiseks paljudel ülevaatuspunktidel ei ole ruumipuuduse pärast. Vajalik on müramõõtja, mida ei kasutata kuna auklik summuti on piisav argument ja pealegi ei ole müra mõõtmiseks vajalikke tingimusi. Vajalik saab olema gaasiseadmete nuuskimisaparaat aga gaasi survemahutite järelkontrolli mehhanism puudub. Palju on kitsaskohti ja tänane tegevus on kui vähk haug ja luik, üks mõttetu tõmblemine ja vähene asjalikkus ning karistamine karistamine karistamine on viimase aja trend.
Martink9156 selgitused toovad teadmise kui vähe tegelikkuses on kasu videokaameratest sest kõik puudused millest juttu, on sellised kuhu videosilm ei ulatu, seega Maanteeameti trolli ettepanekul on jumet kuigi mikrofon olevat juba isiku privaatsuse rikkumine. Mis puudutab tõkiskingasid siis ülevaatuse jaoks neid vaja ei ole kui autoomanik nõustub, et kingad „reserveerivad“ ühe koha lubatud 29 pisipuuduse nimekirjast ja ruumi jääb ainult 28 pisipuuduse jaoks – mida ei pea mitte kunagi kõrvaldama vastavalt kehtivale korrale. Täna on väga paljudel torbiku kujulised 50 grammi kaaluvad plastikmaterjalist tõkiskingad mis absoluutselt autot kinni ei pea … Ma absoluutselt ei taha Martink9156 solvata kuid kohati tundub tema jutt ulme näiteks sellest, et mõni määrib oma auto pidureid tavotiga, et need ei kuluks, küll aga olin tunnistajaks juhtumil kus tugevamale pidurile lasti õli, et ta võrdsustuks nõrga piduriga … Olen palju kohanud mõtteviise, et tänu halvale ülevaatusele on olukord halb ja millegi pärast ei tule paljud selle peale, et väga tihti oli auto ülevaatuse hetkel OK ja müügiks pannakse vanad pastlad alla... Liiga palju on ikka varasemalt oma marki täis teinud ülevaatajad ja nüüd on ikka veel raske uskuda, et 99% tehakse ülevaatuseid AUSALT. Helkurvesti olemasolu ülevaatusel ei ole mitte kunagi olnud kohustuslik ja med pakki nõutakse endiselt kui auto omanik on juriidiline isik. Mis puudutab käsiapteegi sisu siis jätkuvalt on kehtiv MKM 42 lisa 1 olev kus kirjas - Kood 107. Esmaabivahendid Nõuded: 1) nõuded M ja N kategooria sõiduki esmaabivahenditele ja nende asukohamärgistamisele on kehtestatud „Töötervishoiu ja tööohutuse seaduse“ § 4 lõike 4alusel kehtestatud sotsiaalministri määrusega; Tegelikkus on aga selline, et Maanteeameti asjapulgad on endale võtnud õiguse väga palju asju korraldada ametniku suva järgi ja nii lugesingi Maanteeameti kodulehelt, et nüüd otsustab firma omanik milline on tema firmas käsiapteegi sisu. Ei aita siin õiguskantsleri ka kiri kus ta taunib MA tehnoosakonna juhataja initsiatiive mis nõudsid kõikidelt ülevaatajatelt kehtiva korra rikkumist. Liiga palju käib meie riigis ametnike suva järgi. Nõuti esitulede automaatset süttimist tagasiulatuvalt, nõuti ebaseaduslikult puhtaid klaase õppesõidukitele, siis muudeti määrust, et ta läheks kokku ebaseadusiku juhendiga ja hiljem muudeti tagasi reegel ja hakati lubama tumedaid tagaklaase õppesõidukitele. Poolteist aastat nõuti „tagasiulatuvalt“ tumekile eemaldamist piduritule eest, nüüd jälle lubatakse tumedat tagaklaasi piduritule ees AGA ülejäänud tuled omavad ikka puuduse kirjeldust – miski vähendab laterna valgustugevust. Piduritule valgustugevuse kunstlik vähendamine tumeda kilega või lakiga on lubatud ja sama asja ei tohi teha teiste märgutuledega – kus siin loogika on?
Oeh sai palju lobisetud – see mölapidamatus on raskekujuline.
18:31 10.08.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Läksin siis tegema reg eelset ettenäitamist, oh seda imet, tänapäeval ei saa katkise (täkked, mitte mõra) klaasiga autot arvele võtta, mine vaheta klaas ära ja tule tagasi , ei olnud mina siis ainuke, läksin teist korda ettenäitama ja läks sama ametniku käe alt järgmine klaasi vahetama
19:10 10.08.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Absoluutne omavoli. millega ka mina olen kokku puutunud, kui koostasin kodanikule ähvarduskirja Maanteeameti arvele võtjatele esitamiseks, kes ei tahtnud autot tuuleklaasi praoga arvele võtta - võeti arvele. Auto arvele võtmiseks ei pea masin vastama MKM 77 lisa 4 nõuetele. Paljud mäletavad ehk Maanteeameti omavoli kui nad ei tahtnud arvele võtta invaliidi jaoks kohandatud sõidukit mis osteti Rootsist, siis pidi protsessi sekkuma peaminister. Ametiseisundi kuritarvitamine, mis muud aga kelle hammas hakkaks nende äravalitute peale, õiguskantsleri oma ei hakanud ja riigikohtu ühele otsusele nad lihtsalt lasevad laia kaarega... WellkomeToJestonia!
20:51 10.08.2019
Kuule, valerka (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Sa muidu nii andekas, laulad ja mängid lõõtsa nii, et rändlinnud minema panevad ja puudelt lehed langevad, aga nii nadi asjaga lased endal naha üle pea tõmmata.
Hästi, võtame asja populaarteaduslikult läbi.
Sõiduki valdus läks üle sinule ja nüüd on sinul Tsiviilseadustiku üldosa seaduse ja Asjaõigusseaduse mõistes asi. VALLASASI!
Eesti seadus kohustab sedasorti vallasasja registrisse võtma et nagu registervara või nii.
Siinkohal PEAB võtma registrisse sõiduki ka nt ilma ratasteta, mootorita, riketega jne.
Sul on õigus hallata, vallata, kasutada oma vara oma äranägemise järgi!
Põhiseaduslik õigus!
Täke klaasis ei riiva ka mitte ühtegi õigusakti sõiduki esmasel regamisel, sest enne ülevaatust teda nagu kasutada ei saa.
Sa võinuks klaasi haamriga sisse lüüa (KAAMERATE ALL!) ja küsida, kas nüüd segab täke väljavaadet vähem?
Pärast ütled, et mees ütles, et ilma esiklaasita ta registreeriks, aga täkkega mitte. Las selgitab pärast!
Iga mingi järelevalvet teaostava tegelase väide peab olema õiguslikult põhistatud!
Nüüd oleks pidanud lõõtsa pikaks tõmbama ja laulu lahti lööma, mitte linde hirmutama!
Näidaku õigusakti mille alusel ta keeldub regamast ehk siis seadust täitmast!?
Haugi näoga ja rahulikult tuleb küsida ja sõidukiga mitte lahkuda enne kui regatud ja seaduses toodu täidetud.
Ainult nii saab idiootidele aru pähe panna!
Järgmine kord tervitab virila naeratusega, aga ei mölise ja tahab sust ruttu lahti saada.
21:03 10.08.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Kuule, valerka (registreerimata) - hoidsin suu kinni ühe asja pärast , millest vaadati mööda, aga mis oleks saanud tõsiseks takistuseks, oleks saanud küll tolle vea kõrvaldada ja pärast taastada esialgse olukorra mis ei ole legaalne, seega kui toda viga poleks olnud, oleks olnud tõesti kiun üleval, seega mõnikord on mõstlikum suu kinni hoida,paljud käivad sellised toiminguid tegemas kas Põlvas või Valgas
22:15 10.08.2019
Martink9156 (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Seda tavotijuttu olen kuulnud, mitte ise näinud. Jutt on minu jaoks juba üle 10 aasta vana, ilmselt juhtum(kui see üldse eksisteeris) veel varajasemast ajast.
Pole tähtis, kas olukord on tõene või mitte, tähtis on see, et see näitab võhiklikust ja poh*ismi enese ja teiste suhtes.
Mina ostsin eelnimetatud utiiili, mitte auto pärast, vaid seal olnud haruldase lisavarustuse pärast(lisavarustus läks minu projektiauto külge). Proovisõitu ei teinud, vaid panin varustuse tööle ja kui asi funkas, siis sai käed löödud. Rehvide probleem ilmnes tagasisõidul kodupoole. Jah ülevaatus oli tehtud Lõuna eestis, mina ostsin Rakverest auto. Enne mind oli autol 3 ostu-müügi lepingut vahel. Mina vahetasin rehvid välja, poleerisin tuled ja koristasin autot ilmselt esimest korda 5 aasta jooksul. ABSi tööle ei pannud, mootorituli ka ei põlenud, klaasi ei vahetanud, müüsin sellises seisus nädal hiljem maha, kui olin oma lisavarustuse sealt kätte saanud. Järgmine omanik võttis auto oma nimele ja vahetas turbo välja, mis olevat täitsa olematu olnud ja tegi üht teist veel, sõidab siiani.
Ahjaa SRS airbagi tuli oli ka välja võetud, kuna kõrvalistuja istme turvapadja kaabel ilmselt oli katki(andis selle poole padja veateadet, kaabel on tüüpviga).
Miks ma sellega kodupoole sõitsin, kui nii ohtlik oli? Sest ma sõitsin seaduse mõistes "garašeerimis kohta", mitte ei teinud sellega igapäeva sõite.
Võite mind ju trolliks pidada, aga see on juba teie mure.

Jah, turvakaamera vaateväljast jäävad nimetatud probleemid väljapoole, kuid sellegi poolest saab palju vigu ja ülevaataja ükskõiksust nendega piirata. Valed numbrituled(LED), mittepõlevad tuled jäävad ilusti silma, mis häirib väga tugevalt paljude silma. Paar korda aastas juhtub ikka, et ees sõidab auto, millel heal juhul põleb üks pidurituli taga ja see ongi kõik. Kõik pirnid ei põle läbi korraga, vaid ikka pikaajalise ajavahemiku jooksul. Selline suhtumine näitab ilmselget ükskõiksust. Vähemalt ülevaatuse ajal saab sellised asjad nüüd välistada. Ja kaamerast on näha, et ülevaataja päriselt ka kontrollib mis pagasnikus toimub, käib päriselt kontrollimas aknad ja turvavöid, päriselt tehakse kapott lahti, päriselt käib ka auto all. Iselugu on see, mida ta seal näeb või teeb, aga vähemalt on päriselt käidud ja tehtud, mitte ainult paberil.

Võimalik et ülevaataja omavoli, kuid mingi aasta nõuti minult ülevaatusel helkurvesti, sammuti käis hull vestikampaania, millest järeldasin, et juu siis nõutakse mingile seadusele tuginedes. Ise näpuga järge ei aja.
22:56 10.08.2019
A! (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Olen hetkel soojal maal, EU serval. Kohalikega rääkides on aru saada, et altkäemaks mõne hüve eest ei ole siin eriline ime. Ilmselt käib see paljude riigi poolt pakutavate teenuste kasutamise juurde kui elu loomulik osa. Juhtusin korra ka kohaliku tehnilise ülevaatuse palee(tegelikult ka nägi sedamoodi välja) lähedal puhkepeatuse tegema. Vanad hõõrusid silikoonõliga armatuurlaudu ja sättisid soenguid, jutustati elavalt. Üks taat üritas täiesti läbipaistmatu klaasiga tuld natuke paremaks hõõruda, teine oli alles kariloomad kastist maha ajanud ja nüüd proovis seal miskit algelist korda luua, jne. Oli ka korralikuma väljanägemisega riistapuid. Hinnanguliselt pooled platsil seisvad autod olid küll suhteliselt mõlkis olemisega, kriibitud ja muidu sellised kahtlased. Meil leiaks neist enamus priipileti metallikokkuostuplatsi või remonditöökoja poole. Ülevaatuse läbivad siiski arvatavasti kõik, küll mõni euro mõlgid silub.
Kuigi siin on kehva kattega kitsad mägiteed ja kohalikud kihutavad täiesti loomuvastaselt, siis olen kogu reisi jooksul näinud ainult ühte ameerika päritolu maasturit, mis on kuskilt mägedevahelisest sügavikust välja kougitud. Oleks nagu Itaalia numbrid olnud. Kohalike sõiduriistadeks on seevastu pisikesed jaapani, prantsuse või itaalia punnid, või siis kastikad. Paljud kindlasti veel eelmise sajandi sünniaastaga. Samamoodi võib see poolpiduse tuleklaasiga vana kätte võtta ja oma sarabaniga eesti poole sõitma hakata. Ta muidugi ei tee seda iialgi, aga tal on vähemalt selline võimalus olemas. Ikkagi ühendatud eurokodu. Seega, kui väike tubli eesti seal oma inimestele mingit mõttetut bdsm-i korraldab, ei tähenda see ühenduse seisukohalt promilligi eest üldise olukorra paremaks muutumist. Kuskil tehakse mustalt ikkagi ja majandus toimib ilma igasuguse eurbürokraatia nõuete täitmiseta niigi.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.