Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: SÕIDUAUTO ESISILLA DIFRILUKK

13:45 24.02.2019
369
Sõiduauto esisilla difrilukk
Võib olla on loll küsimus, aga kas esisilla veaoga 2x4 autosi ka müüakse difrilukuga, või kas neid saab paigaldada? Palun veojõu kontrollist ja 4x4 mitte kirjutada.

14:07 24.02.2019
63amg (registreerimata)
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
fordil ja Opelil oli kindlasti kangematel mudelitel standardis diffrilukk
16:47 24.02.2019
Vänto (registreerimata)
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Vw xds, ammu olemas. Töötab hästi
09:56 25.02.2019
ts (registreerimata)
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
On olemad piiratud lukuga autosid küll (mitte just palju aga siiski)

Ja on võimalik ka lukk eraldi paigaldada (nt quaife pakub selliseid asju)

Ja teatud tingimuste puhul (võimsus, kaal jne) on sellest isegi kasu kiiremaks ringi läbimiseks (osalt ka kiirenduseks)

Aga täpsusta palun küsimust ja selle eesmärki
14:08 25.02.2019
ooiio (registreerimata)
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Osad võimsamad/kiiremad mudelid on saadaval lsd diffriga esisillas, näiteks mazda 3 MPS, subaru impreza wrx sti. See pole küll päris lukustatav differ mis on saadaval ainult maasturitel.
18:27 25.02.2019
Mahno3 (registreerimata)
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Mis selle difriluku eesmärk on? Offroadida või kiirelt sõita?

Täiesti lukus esidifriga auto pole juhitav, sellepärast teda ka ei paigaldata. Kui odava raha eest testida tahad, siis keevita differ kinni ja proovi (nn kemppi lukk).
19:28 25.02.2019
Marko
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Ei soovita esiveolisele nn kemppidiffrit isegi proovimiseks. Asja kõlbmatus saab selgeks minutitega. Kangiga lülitatavaid laiatarbeautosid vaevalt, et leiab. Tänapäeval võtab elektroonika teema üle, paraku sellest ei tahetud kuuldagi. Mingi salapärane projekt?
20:19 25.02.2019
aivarsas (registreerimata)
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Võib olla ka hüdrauliline juhtimine. Nagu kunagi belarus traktoritel et kui keerad rattaid 8 kraadi nii roolivõimendi võtab difriluku maha.
22:58 25.02.2019
Aga... . (registreerimata)
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Lume-jääraja sõiduks kõlbab kinnikeevitatud differ väga hästi,pooltel kes ainult selleks autot kasutavad on nii tehtud ja toimib.Seda nii esi kui tagaveolistel.
00:17 26.02.2019
to Aga (registreerimata)
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Kas gaasi andes külgpidamine veoteljel olematuks ei muutu jäärajal? Kas näiteks lahtiste difritega nelikvedu ikka parem ei ole või mis põhjusel pooleveolise differ kinni keevitatakse?
08:45 26.02.2019
wb (registreerimata)
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Esisilla viitega poolkõva lukk on ka näiteks Peugeot "maasturitel". Sellest on maastikul vähe abi, aga näiteks talvel linnas, kui 1 esiratas peatudes jääloigule satub ja teine õhukesse lumme, on võimalik mõningase viitega liikuma pääseda.
08:45 26.02.2019
maaks
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Libedal pinnas kurvis langeb sisekurvis olevale rattale vähem koormust/ raskust, mistõttu lahtise difriga ta libiseb läbi ja kaotad veojõudu ja kiirust.
Jäärajal piigiga sõites on pidamist hullu moodi!
EDIT: Keevitavad ikka need, kes odava rauaga võimalikult odavalt läbi püüavad ajada :-) , kõrgematel "klassidel" on LSD-d.

Muudetud 26.2.19 08:47

13:23 26.02.2019
aivarsas (registreerimata)
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
see "tark veojõukontroll on ka vaadeltav kui omamoodi automaatselt toimiv difrilukk?
13:36 26.02.2019
maaks
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Veojõukontrollis või siis läbilibiseva ratta mahapidurdamises ei ole mitte midagi "edasiviivat" ja veel vähem on temas mingit difrilukku.
14:55 26.02.2019
wb (registreerimata)
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Ometi on rulliku katsetes nood ABS baasil libalukuga linnamaasturid klassikalistest ümberehitamata maasturitest paremaidki tulemusi saavutanud:
Klassikalisel LC-l lukustus vaid kesk- ja tagadiffer. Kui blokkida 1 esirull ja ülejäänud vabalt joosta lasta, ei liikunud LC kuhugi. Linnamaasturitel on libalukk ka esiratastel, seetõttu pusisid nad katse edukalt ära.
Mul omal on aeglustiga maastur, millel libalukud rakenduvad aeglusti kasutamisel praktiliselt hetkega (muidu pika viitega, kui üldse) ja ma olen selle lahendusega rahul. Võidu sõita säänse lahendusega ei saaks - arvatavasti pidurid kuumeneksid üle, aga rahulikult kulgedes töötavad ideaalilähedaselt.
15:18 26.02.2019
Mahno3 (registreerimata)
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Kui sageli sa rullidel sõitmas käid? Päris elus on tingimused vähe teised.
15:42 26.02.2019
wb (registreerimata)
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Jää peal olen testinud pannes ühe suvalise ratta ette tellise.
Praktilist kasutust on leidnud sulalumes sõites: kui auto kiire neliveoga enam edasi liikuda ei taha, siis aeglustiga läheb edasi nagu miska ning ühtasi puhastab lumi auto põhja sinna kogunenud saastast ära.
17:10 26.02.2019
toinoo
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Tere! Lp.369, difri nö "pidurdusega-lukuga" on enamus volvosid ja nendel toimib see nn "lukustus" kuni u 40-50kmh ja ongi mõeldud võimaliku libisemise leevendamiseks paigalt võttes ja ka madala kiirusega sõites (40kmh). Oma suksuga olen igatahes siiani rahuldavalt hakkama saanud.
Lugupidamisega T.
09:12 06.03.2019
Kärss
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Veojõukontrollist ei tohtinud küll rääkida, aga elektrooniline difrilukk (EDL) mulle isikulikult jällegi väga meeldib. See kontseptsioon üleüldse, et edasi liikumiseks kasutada pidureid, on veidi kahtlasevõitu, kui pidurdamise eesmärk on edasiliikumise piiramine. EDL seevastu ei piira, ei poo mootorit kinni, vaid pidurdab veidike kiiremini pöörlevat ratast (ainult ühte ratast korraga!) ja ühtlustab nende kiirusi. St EDL-iga ei teki kunagi sellist olukorda, et ise vajutad gaasi, aga pöörded ei tõuse. EDL-iga võid lasta pöörded kiirendades ka piirajasse, tulemuseks on parim võimalik haakumine olenevalt pinnasest (100% lukk on kehvem, kuna ei arvesta eraldi rataste all olevat pidamist) ja sellest tulenevalt ka üsna optimaalne kiirendus. Täiesti toimivaid EDLe kohtab isegi vanadel emeksigarantiiga VAGidel, soovitan proovida ja katsetada, ma ise eelistaksin seda mehhaanilisele (kui ise selle eest maksma peaks). Halvasti toimiva EDLi näiteid praegu tooma ei hakka, vbl on nendel juhtudel olnud viga autos mitte lahenduses, mul puudub tagantjärele võimalus seda nii tõestada kui ka ümber lükata.
09:47 06.03.2019
k... (registreerimata)
Re: Sõiduauto esisilla difrilukk
Mõnel autol laseb nupu TCS vajutamine veorattad vabaks kuni kiiruseni 50(40) kmh. Mercedesel ja veel millelgi aga lõpetab mootori piiramise ja laseb mõlemal rattal korralikult kaapida. Ma olen üsnagi lootusetust olukorrast niimoodi tagaveolisega välja tulnud.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.