Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: TULEDE KÕRGUSE REGULEERIMINE SALONGIST EI TÖÖTA -

14:19 16.03.2019
rau1
Tulede kõrguse reguleerimine salongist ei tööta - ohtlik viga?
Tere

Tegu 2001 aasta volkswageniga, millele tehasest paigaldatud xenon tuled.
Kuna tuled olid tuhmid, vahetasin need margipõhiste tavatulede vastu. Lakkas töötamast automaatne tulede kõrguse reguleerimine. Ka salongis puudub vastav nupp manuaalseks tulede kõrguse reguleerimiseks.
Ülevaatusel nõutakse originaal-xenonite tagasipaigaldamist.
Kas tegu on ohtliku veaga, millega ei saagi ülevaatust läbida?

Alternatiivne tulede kõrguse nupu salongi vedamine ülevaatajale esiti ei sobinud, ajas oma jonni tehasekonditsioonile
20:54 17.03.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tulede kõrguse reguleerimine salongist ei tööta -
Autode tehase komplektsuse nõudmine on küsitav juba sellepärast, et ülevaatajatele ei jagata sellist informatsiooni (tüübikinnitusinfo või vastavustunnistus CoC) Maanteeameti poolt. Mina ei saa vastata kõigi eest sellepärast ütlen, et kui tulete minu juurde ülevaatusele siis mina ei nõuaks xenonite tagasi panemist sest tean kui halvad võivad olla xenonid aastate pärast. Lähitulede kohta ütleb määrus järgmist: "...lähitulelatern peab vastama valmistaja poolt ettenähtule." Siin käib jutt sellest, et latern ise peab vastama laterna valmistaja poolt ettenähtule, mitte ei ole öeldud, et lähitule latern peab vastama auto tootja poolt ettenähtule. Minul on arvutisse "kadunud" ARK eksperdi kiri kus tema väidab, et teiste tulede paigaldamine EI ole ümberehitus mis vajaks kooskõlastust. Kui laterna poolt toodetud valgusvihk on õige ja tuled reguleeritud siis mina ei näe siin liiklust ohustavat puudust ka siis kui puudub tulede reguleerimise servoajam seda enam, et juhi kohalt reguleerimist ei ole tootja poolt ette nähtud Teie autol. Küll aga toodetakse laternaid mille tootja ongi ette näinud samal laternal nii xenoni või siis halogeeni kasutamist. Kui auto ei ole komplekteeritud sellisena nagu ta konveierilt tuli siis seda ei saa lugeda ohtlikuks veaks. See ei tähenda, et on lubatud ilma poritiibadeta autot.
21:53 17.03.2019
Bmw E60 tuled (registreerimata)
Re: Tulede kõrguse reguleerimine salongist ei tööta - ohtlik viga?
Xenonid lähevad aastatega halvaks kui kasudada odavaid hiina pirne millel puudub pirni klaasil UV kaitse. Tagajärjeks tuhmub reflektor ära ja tuled ei näita enam midagi isegi uute pirnidega. Tulede reflektoreid taastatakse ja vahetatakse. Hinnad umbes 400 € võtmed kätte lahendus. Pärast mida tuled nagu uued jälle.
21:54 17.03.2019
siberia (registreerimata)
Re: Tulede kõrguse reguleerimine salongist ei tööta - ohtlik viga?
Tavatulesid ei peagi automaatselt reguleerima. Mul kooles ühel tavatuledega autol salongist toimiv manuaalne reguleerimine ära ja lõin selle augu pimedaks. Tuled keerasin sellesse asendisse, et koormaga näitaks normaalselt. Ülevaatusel käisin tühja autoga ja mainiti väheohtlikku viga - tuled näitavad liiga alla.

Teemaalgatajal on vist see probleem, et hakkas ülevaatusel lobisema mismoodi ksenoonid halogeenideks vahetas. Nehh seda üldse mainida, sest kust ülevaataja teab millised tuled sellele autole tehases on pandud. Eluaeg sellised olnud ja nii ongi.
08:40 18.03.2019
XXXXXXL (registreerimata)
Re: Tulede kõrguse reguleerimine salongist ei tööta - ohtlik viga?
4.1.5. Lähitulelaternate
reguleerimisseadmed
Kontrollitakse
vaatlusega,
proovilülitamisega
1) Töökõlbmatu või puudub. OV
11:44 18.03.2019
siberia (registreerimata)
Re: Tulede kõrguse reguleerimine salongist ei tööta - ohtlik viga?
Nojah. Antud juhul ongi reguleerimisseadmeks kruvid kapoti all. Kui neid ka pole on ohtlik viga.
21:08 29.03.2019
Ford usa (registreerimata)
Re: Tulede kõrguse reguleerimine salongist ei tööta - ohtlik viga?
Minul ei lubatud tavaliste laternatega isegi uusi originaale paigaldada tuhmunute asemele. Öeldi, et usa märgistust ei tohi olla, peab olema eu-märgistusega... Ei tea, kust imet ma vanale usakale need eu-märgistusega uued tuled välja võtan.. Sobitasin siis sakslase tuled, tühi osa plekiga kinni, ei olnud kellelgil enam ütlemist.. Aga no pole õige see asi...
08:11 30.03.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tulede kõrguse reguleerimine salongist ei tööta -
Õige ei ole see, et bürokraadid on kehtestanud oma diktatuuri ja keegi ei nurise, ainult üksikud. Tehnoülevaatusel käib kohati absoluutne ajude komposteerimine ja ametnikel jääb veel õigustki üle. See kuidas auto kontrollija komposteerib Teie ajusid tuleb ikka sellest, et kõigepealt ikka ahistatakse ülevaatuspunkti töötajat millega ta "koolitatakse" välja Maanteeameti pädevate poolt. Mõne tobeda nõude mõistlikuks muutmine kestab mitu aastat enne kui põmmpead "ülevalt" aru saavad. Näiteks tuksis sõidupidurite korrasolevaks tunnistamise KOHUSTUS kehtis meil KAKSTEIST aastat. Alles pärast seda kui mina juutuubi üles laadisin video sellest kuidas ametlikult sai auto ülevaatuse p....s piduritega, siis sai ära muudetud see kohustus. Nüüd käib "tants" vin-koodi otsimisega mis on absoluutne nõmeduse tipp sest kõrgemate ametnike kirjalike selgituste kohaselt on kohutavalt palju ärandatud masinaid meil liikumas ja ülevaatajal on kohustus iga aasta samal autol üle vaatama, et kood vastaks. Probleem on aga meie jaoks selles, et vahel tuleb auto osaliselt lahti võtta selleks, et koodi näha. Alles eile puhastasin Toyota maasturi raami traatharjaga oma pool tundi klientide silme all sest kood asus tegelikult hoopis teises kohas kui seda pakub MA andmebaas ...

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.