Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: AUTO PIDAMISE KOGUKULUD

12:04 21.03.2019
AFZ
Auto pidamise kogukulud
Teeks väikse reaalsete numbrite võrdluse autokulude kohta, mis kütusele lisandub. Lisage palun kellel enda oma kohta numbriline ülevaade.

Honda civic 98 1.4
läbisõiduvahemik 300 000 - 150 000=150 000, aastas 11 500
ostuhind 1000
müügihind 180
aastaid omatud 13
Kogukulu-kindlustused, ülevaatused, remondid, auto väärtuse vähenemine - 5500
Kuukulu - 35 eurot

Pommikindel auto, oli sõidukorras lõpuni, pidureid, sildasid, kere sai remonditud, aga mootoris polnud kunagi vigu, lõpuks põhjast roostetas tagatelg lahti ja läks müüki keevitusentusiastile.
Remonte sai 70% sisse ostetud, 30% ise tehtud.

Muudetud 21.3.19 12:07

14:42 21.03.2019
PS (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Peab ikka viitsimist olema raamatupidamist teha..

Mul on olnud nii sõiduautosid kui maastureid ja linnamaastureid. Nii eurooplasi kui Aasiast ja Ameerikast. Uskuge või mitte, siis mitte arvestades kütusekulu, on kõige odavam mul olnud omada maastureid. Sõidukatel on alati midagi kallist küllest ära kukkunud. Maasturid nii lihtsalt ei ole lagunenud. Ja hinda hoiavad ka paremini.
Aga arvutada mingit remondikulu ja kütusekulu koma koha täpsuses ???
15:41 21.03.2019
Krupge (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Mazda 6 bensiin 2.0 manuaal 2009a

Peetud 24 kuud, omamiskulu sel perioodil umbes 3000eur.
Remondid, hooldused, rehvid, kindlustused 1800eur.

Igakuine kulu kütuseta 200eur, maanteel võtab 6,5 liitrit ja linnas 10 liitrit sajale.
16:00 21.03.2019
maaks
Re: Auto pidamise kogukulud
Mazda 6, 2010 2,0B, 08.2015...03.2019 kulutused kokku 6770€, millest kütus 3880€ (~39k km).
Hinnalanguse osa saan siis teada kui 1,5a pärast müüma hakkan :-)
EDIT: 2. liikur kah siis juba
Hyundai Tucson 2005 2,0B, 09.2010...12.2018 kulutused kokku 15700€, millest kütus 9800€ (~75k km).
EDIT: kulud kokku sisaldab siis kõiki asju nagu näiteks kütus (mis on ka eraldi välja toodud), kindlustused, ülevaatused, varuosad, hooldused, rehvid jne.

Muudetud 22.3.19 09:37

18:01 21.03.2019
k... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
On ikka mõnel kallis hobi...
Citroen C4- 5 aasta jooksul 4 süütepoli(80€), kaks alumist žarniiri(20€), kaks tagumist Monroe amorti(90€), lamdaandur Bosch(89€). Mingi 180€teeb kokku. Nendega siis järgmised 160 th km mureta. Muud asjad on veel kõik originaalid. Õlid, kummid, pesu- need on teine teema.
19:33 21.03.2019
... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
siis võib veel ka leiva kilekoti ja vorstiümbrise plastiku ning võipaki fooliumi kaustikusse kleepida koos kõigi daatumite ja hindadega- ikka hea vaadata, kuidas aastal 1997 ostsin jaanuaris nii palju leiba ja vorsti ning maksin nii palju raha. annab mõtteainet enne õhtust uinumist.
19:47 21.03.2019
k... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Kusjuures mu väike vend seda vene ajal tegigi. Praegu on huvitav vaadata neid pakendeid.
19:56 21.03.2019
... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
no see on pisikene ajalugu, aga kedagi ei huvita 20a pärast mingi sidurni süütepooli hind või mitu korda aastas seda vahetasid.
20:37 21.03.2019
k... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Aga siis kisub väga üldiseks see ülalpidamine ja kui detaile lahkama hakata- alles siis selgub tõde. Umbes nii, et noh, väga hea auto oli, ainult veermikku parandasin, keret keevitasin, mootori remontisin ja vahetasin käigukasti. Muidu probleeme nagu polnudki...
05:51 22.03.2019
... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
ja kui inimene on sellega rahul, et sõitis ja vahel remontis, siis miks peaks hakkama üksipulgi kõiki kulusid taga ajama? mul ka üks auto nüüd 7a käes olnud, remonti siiski vahel tahtis, sest mis liigub, see kulub, loomulikult ka tavaliste kuluosade vahetust, aga tegelikult oli tegu vägagi töökindla, ustava ja lolle üllatusi mittepakkuva autoga, mis kordagi teele ei jätnud ja alati käivitus. isegi ühtegi tühja rehvi üllatust ei olnud. selle ajaga on kulunud igasugu remontidele ilmselt nii mõnigi tuhat, aga see ei tekita mingeid emotsioone- kulus siis kulus, auto see eest täitis oma eesmärgi ja oli alati meie teenistuses.
10:01 22.03.2019
Kärss
Re: Auto pidamise kogukulud
# noh, väga hea auto oli, ainult veermikku parandasin, keret keevitasin, mootori
# remontisin ja vahetasin käigukasti. Muidu probleeme nagu polnudki...

Sellepärast ongi vaja lahtimõtestada ja samal põhjusel ei ole ka "lühiülevaatel" erilist mõtet. Olen siin foorumis n+1 korda toonud näite oma Volvo 940-st, ostes 365tkm, täpselt 10a hiljem müües 663tkm (ca 30tkm/aastas), müüdud aastaid tagasi (Soome) ja sõidab sõbra käes tänaseni nii, et korra on esipidurite kelkusid määritud, muud midagi pole tehtud peale õlide-filtrite vahetuse. Kui rehve, kütust ja välbaga vedelikke mitte arvestada, jäid kulud 10a kohta natuke üle 1K euro. Aga tegin seda kõike, mida siin mainisid:

- parandasin veermikku (1x sharniirid, hinda ei mäleta, tänane letihind on 2x8,80e, puksimajandus tänaseni originaal ja loksudeta, vanaaegse esisilla eelised),

- kereremont (ühe avariiga sõideti esitiib puruks, teise avariiga ühe külje uksed: esitiib 20e, uksed 5e/tk),

- käigukasti vahetasin (hoovastiku puksikomplekt poes 25e ja tülikas vahetada, korras puksidega kasti sain 20e eest),

- mootorit kah remontisin: 1x küünaldekomplekt (6e/4tk), 2x hammasrihm (tänane letihind 6e), kiilrihmasid 2 või 3x (2,75e), 1x veepump (22e),

- esiklaasivahetusi 3x korda, neist ainult ühe eest pidanud ise maksma (180e), teistel kordadel maksis põhjustaja kindlustus, piduriklotsid/kettad Golfiga samas hinnaklassis (10-20e). Mingit pudipadi on veel, nt tagaluugiamorte (ca 10e) jms.

Kas pole odavad kulud mugava ja ülipehme keskklassi universaali kohta? :))

Absurdse näite tõin teadlikult, sest see ongi minu reaalsus: tunnen oma autosid, lahendan probleemid ennetavalt (0x teelejäämisi), hooldan ise ja sellepärast pole põhjust muretseda, et kusagil mõni polt kinni on unustatud keerata või peab maksma mõne jupi eest absurdset hinda. Auto ise võib olla küll vastupidavuse etalon, aga kui pidanuks iga liigutuse pärast linna teenindusse sõitma ja maksma lastele töövõtete õpetamise asemel samade tööde eest raha võõrastele, oleks see summa kindlasti kordades-kordades suurem. Ja sealt need nüansid tulevadki, sest ise tehes ei koonerda määrdeainega hammasrihma pingutusrulli laagri, rattapoltide ega ühegi muu kinnikeeratava poldi puhul, makile võimendi kaablit vedades määrid muuseas ära ka salongiventika mootori laagrid (mida keegi kunagi ei tee) ja nii jääbki lõpuks palju probleeme saabumata. Teeninduses visatakse kõik tavaliselt kuivalt kokku, õlikannu tänapäeval ei tunta, vuffel-varuosade kestvus on sageli seotud üldse kas kehvakvaliteediliste määrete või määrdeainete puudumisega (lihtne lahendada loetud minutitega ja pea olematute kuludega). Et kõik liiga ilus ei paistaks, siis kütusekulud olid alati laias laastus veidi alla kümbi sajale iga paagitäie kohta, ega palju alla 9 ei saanud ka suvel hakkama. Viimased aastad sõitsin siiski kümp-sajale ja põhjusest ka pilt: kui poleks olnud tõstetud vedrustust (ratta ees liitrine ja taga 4L õlinõu võrdluseks) ega 235 laiusega A/T rehve, oleks kindlasti ka ökonoomsem olnud, aga mugavus maksab mulle rohkem kui see viimane kokkuhoitud kütuseliiter ja eks seetõttu kestis paremini ka veermik, ei teanud midagi löökaukudest või nendes rehvi lõhkumisest jne. Valikute küsimus.
13:58 22.03.2019
................ (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Palun ütle sidrun c4 mees, palju sa ka sõitsid selle ajaga ? 40 tuhat ? :D Oi mul ei lagune üldse, 10ne aasta jooksul 1000 läinud remondile.
- Palju ka sõitnud oled?
- 30 tuhat ? :D
14:11 22.03.2019
............... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Aga milleks üldse ? Müügi sõiduki puhul tuleks arvet pidada, mitte isiklikuks kasutamiseks sõiduki puhul. Aknapesu vedeliku, salongi puhastuseks kulunud voolutarbimise ikka märgite kuludesse ? :D Kui palju kulus autošampooni,leotuse ning kui palju kulub talvisel ajal tihendiringi silikoonitamise peale silikooni (maksumus)?

Muudetud 22.3.19 14:25

14:34 22.03.2019
X88W (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Auto omamise kogukulu on 0 alates aastast 2011, millest alates annab tööandja kõige vajalikuga selle mulle ning vahetab iga 3-3,5 aasta järel uue vastu välja.
14:40 22.03.2019
maaks
Re: Auto pidamise kogukulud
Jah, ülalpidamiskulude võrdluses on kõige odavam pidada "tööautot", kusjuures kulud ei sõltu üldse väljaklaskeaastast :-)
EDIT: Miks müügisõiduki puhul peab arvet pidamaaga enda sõiiduki puhul ei tohi?

Muudetud 22.3.19 15:06

19:29 22.03.2019
63amg (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
kas te oma naise ülalpidamise kulud ka kirja panete ja tšekke säilitate. mis sest,et naine tööl käib. naise raha on naise raha ja mehe raha,see on pooleks
21:54 22.03.2019
wigry
Re: Auto pidamise kogukulud
Škoda Octavia 2004 sügisel uuena ostetud, Tänaseks sõidetud 230tkm. Endiselt võtab ära kogu bensiini mis sisse kallan :) Aegade jooksul tekkinud arvete virn ikka mõned sentimeetrid on. Noh eks nüüd 14.5 aasta vanusena hakkavad lõpuks tekkima sellised tõsisemad vead mis panevad mõtlema, kas toppida sinna 2500€ maksvasse autosse veel tuhandeid või osta uus. Noh näiteks suvisel ajal kriuksuvad aknatõstukid, talvisel ajal salongiventilaator, juhiiste on auku istutud ja tahaks saduslepa juurde viimist. Aga masin sõidab hästi, on töökindel, ruumikas ja üllatusi ei paku. Kui aga osta uus, siis on liisingu kuumakse ikkagi 250-300 ehk aastakulu 3000-3500 + kütus + hooldused. Aga igaks juhuks ei vaata mis mul selle auto ülalpidamiseks on läinud - arvatavasti palju rohkem kui olen arvanud. Lihtsalt oma närvide säästmiseks :)

Muudetud 22.3.19 21:56

14:01 23.03.2019
eelmisele (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Kas sõidad linnas vaid lühikesi otsi,et 230t juhiste läbi? VW 400t iste nagu uus ja Audil 220t juures samuti.
18:09 23.03.2019
wigry
Re: Auto pidamise kogukulud
jah seal juhiistmes on igapäevaselt 14.5 aastat istutud ning kuna linnas lühikesed 7-8km otsad siis on pikkade aastate tõttu ka sedavõrd vähe kilomeetreid tulnud. Ma arvan, et istmepõhjas võib lihtsalt ka midagi olla kas lahti või ära paindunud mistõttu on lohku vajunud. Muidu tekstiilsisu kangas kõik kena puhas ja korras aga juhiistme põhi on pehmem ja vajub rohkem läbi kui kõrvalistuja oma.

Lisaks veel see, et Octavia istme põhja servad on üsna agressiivselt püsti ja seetõttu kui vajud sügavamale kui ettenähtud siis hakkavad need servad ka kõvemini külgi vajutama. Kolmandaks, kui istmesse vajud sügavamale siis nimmetugi, mis võiks olla selja alaosas on nihkunud rohkem selja keskele ning teeb olemise ebamugavamaks.

Muudetud 23.3.19 18:23

19:08 23.03.2019
8811 (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Kärss, seda volvo pilti vaadates tekib küsimus, et kas mõnest suuremast lohust/muhust üle sõites see suur ratas vastu koobast ei käi, kuidas on rehvimüra ja sõiduomadused? Tõstet justkui ei paista väljagi, samas päris badass näeb välja küll.
19:43 23.03.2019
Kärss
Re: Auto pidamise kogukulud
Ei tahaks seda offtopikut siit edasi arendada, aga lühivastus, et kui nii poleks olnud mugavam või oleks esinenud mingeid probleeme, siis poleks ju nii tahtnud ka ringi sõita. Eestis on vähemalt 3 samal moel tõstetud kerega vana Volvot (millest 1 diisel ka hiljuti müügis oli), mida ise näinud. Tõenäoliselt rohkemgi, kuna nii lihtlabane masin on suurepärane toorik erinevate lollide ideede materialiseerimiseks;)
19:57 23.03.2019
Kunagi olnud (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Hyundai Accent uuest peast. Kui liising+kasko+kohustuslik hooldus välja arvata, siis oli remondikulu 240 000 km läbimise juures umbes 10 000 eeki, peale mida sai maha müüdud. Garantiiaja pidas ilusti vastu, remondivajadus tekkis kuskil 120 000 km juures.
21:13 23.03.2019
toua (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
vw toua 2015 aasta 13 kuud omanud 41 tuh sõitnud liising kindlustus 3900 ,sissemaks 7200 ,kütus 10l sajale, siis umbes 5000 euri, remont, ei teagi ...umbes mingi 1500. kokku siis 17600,,, oi kurat,kus neid c4 saab?
hinnalangust ei hakka arvutama,tahaks õhtul ikka magama jääda
21:42 23.03.2019
k... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Auto pidamise kulu taandubki tegelt sellele kui töökindel su auto tehasest tulnuna on. C4 sai just 160 000 km. 150 th peal esimene kuluosa üldse- alumised žarniirid. Kuluvad detailid tuleb kõigil teatud aja tagant nagunii vahetada. Ehk kui auto on hästi projekteeritud siis ekspluatatsiooni jooksul plaanivälist remonti ei vaja A-La õlipumbad, pihustid, roolilatid, käigukastid, airbagid, aknatõstukid, kesklukk vm sellist, mida siit A24 foorumist on välja tulnud palju kallimate ja eriti just Saksa autode ostjatel.
Mis puudutab 20 aastaste autode kulusid, siis on selge, et need võivad olla suuremad auto omaväärtusest.
22:22 23.03.2019
jee.kim (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
" A-La õlipumbad, pihustid, roolilatid, käigukastid, airbagid, aknatõstukid, kesklukk vm sellist, "
Saksa "preemium"-autodel nimetatakse neid kuluosadeks!
22:45 23.03.2019
AFZ
Re: Auto pidamise kogukulud
Lugedes vastuseid tundub õige teema-algatus olevat.

Keegi siin võrdles autot naisega, enamik inimesi võrdleb seda siiski näiteks korteriga vms. tarbeesemega. Korterit ju ka ei üüri nii, et suva, kas üür on 50 või 550 kuus, kuna "nagunii võtab kõik ära".

Kui omada paremat ülevaadet kuludest, saab teha targemaid otsuseid.
07:03 24.03.2019
... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Targemaid otsuseid? Et ostan teise auto või odavamaid/ kalleimaid varuosi? Kõige targem otsus on autost loobuda- kulud hoobilt nullis...
12:07 24.03.2019
looder23
Re: Auto pidamise kogukulud
..., mis sul nagu viga on? Sa oled nagu on/off lüliti. Kas kõik või mitte midagi. Vahepealset varianti pole. Elu on natuke teine, rohkem nagu reostaadi variant. Ei ole, kas on auto või ei ole autot. Selles mõttes jah, kas on või mitte, aga kui on siis on ikka vaks vahet, kas su kulu on 300 euri kuus ainult remondile või 300 euri aastas. Sul on eelarve ja kulude kirjapanekust selgub, kas sa jääd selle piiresse või mitte. Ja siis selgubki, kas ostad selle auto asemel teise või mitte. Küttekulu sama, kas valada sisse 30toopi sajale või 6 liitrit sajale. Kallimad/ odavamad varuosad on ka teema kust kokkuhoida.

Muudetud 24.3.19 12:10

12:42 24.03.2019
. (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
A6 220 kellal ja veermik originaal ka praegu veel väga korralik.
Peale kütuse,õlide,rehvide,piduri klotsid kettad.Polegi muud kulu. Kütust ka 6l sajale. 2010a masin.ei kurda.
12:45 24.03.2019
... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
mis su jutu point nüüd oli- et ostadki teadlikult auto, mis kulutab 300€ aastas remondile, mitte 300 kuus? kustkohast selline leida ja kustkohast tead ette, palju aastas remondile kulub? milline on siis see tark otsus, mida afz mainis?
mind on lihtne maha teha ja materdada, aga ma pole siiani veel ühestki targast otsusest lugenud. vana saksa diiselräim oma 6-7 liitriga sajale on tark otsus? või näiteks uus väikeauto, mis kulutab küll sadakond raha kuus liisingule, aga on garantiiga ja seega üsna muretu, on tark otsus? bensukulu ka saksa räimega võrreldav või isegi väiksem. või peame kõik parketimaasturitega sõitma? kas kogu see kulude kirjapanek teeb targemaks või näitab vaid konkreetse auto peale kuluvat raha? kas hakkad võrdlema rooliotsade ja piduriklotside hindu mõne teise margiga, et leida odavamaid juppe ja siis see auto osta? küsimusi on palju, aga vastuseid vist ei tule. individuaalne värk nagu? eestlase lemmiksõna nagu...
13:48 24.03.2019
eelmisele (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Aga sõida oma liisingu minidega, las rumalad sõidavad saksa diisel räimedega. Milles probleem?
14:34 24.03.2019
... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
aa, hakkab tulema- liising vs räim, naast vs lamell, diisel vs bensukas, esivedu vs tagavedu vs nelivedu jne- eestlaste põhilised vaidlusteemad, kus igaüks on tark ja teised lollid. aga mis selle teema point siin üldse on- kogukulud? no ja siis?
14:44 24.03.2019
wigry
Re: Auto pidamise kogukulud
Hyundai i30 2012 aasta masin. Tänaseks 100 tuhat sõidetud ja ainult korralised hooldused - väga vastupidav auto. Samas on sellel masinal palju asju, mis tegelikult häirivad aga nii nagu ta uuena poest tuli nii on ta tänaseni - ei halvem ega parem.
14:44 24.03.2019
looder23
Re: Auto pidamise kogukulud
Ma ei saa ju soovitada ...-le autot, sest temal on kindel seisukoht, et iga vaba hetk kulub auto all veetes, omades garaazikooperatiivis vasjat või teretad kõiki selle auto omanikke, sest pidavat kuskil vasja juures tuttavaks saamas. Sinu jaoks ei ole olemas muud varianti, et selle räimega võib sõita ja sõita ja sõita. Vahetada õli ja mõni kuluosa. Ma ei ole väitnud, et see räim on (kust maalt hakkab räim, kas käik mida ei osteta uuena ja liisinguga) on ainuõige. Vaid sa paned kirja oma hetke auto kulud ning sa saadki teada kas tasub liising või mitte. Kui mina kannan iga kuu 35 eurot teisele arvele ning selle eest maksan autoga kõik tekkivad kulud v.a kütus, siis ei veena sa mind mitte mingi valemiga, et mu ainuõige otsus oleks osta paarisajase euro kuumaksega tutikas poekäru, millele lisandub hooldus. Garantiist on vähe abi, kui see auto seisab garantii korras servises. Tutvusringkonnas on olnud paar sellist isendit. Ja kui sulle meeldib nende poekärudega sõita põlved kõrvataga siis see on juba sinu rõõm. See ei ole mitte minu rõõm. Kui selle poekäru sõidumugavus mulle ei istu, siis ei suru ma end vabatahtlikult sinna ja ei hakka mõtlema, et peaasi, et garantii. Ma ei tea kuidas sina autot ostad, võib-olla lähed ja näitad näpuga, et selle ma võtan, ja siis kirud, et vaja vasja hankida jne. Uue auto puhul on tõenäosus nii korralik saada tunduvalt suurem % kui kasutatud puhul. Minu viimane auto ost oli, et valisin paar autot välja vaatasin üle ja ühe neist võtsin. Eelnevalt oli muidugi suts eeltööd tehtud, et mis on nõrgad kohad, neid kontrollida ja kõik.

Ja ma loomulikult ostan ennem auto mille remont on 300 aastas kui kuus. Võib-olla sul teised hobid. Selle 300 all mõtlen pigem kuluosa vahetust ja see on maximum. Isegi uute veokitega on nii, et on autosid mis käivad hooldusest hooldusesse ning teine samas käib kuus korra või paar, et mingi elektri jama küljes. Peavad oma tööd sättima servises leiduva vaba aja järgi. Minu arvutuste kohaselt ring kodu-töö-pood-kodu jääb aastas alla 50 tuhande km, ei ole mul mõtet uuele autole isegi mõelda. Kui sinule ei näi mõtet auto kulusid kirja panna siis ära pane. Tegelikult ma ka ei pane, aga ma saan ka neist inimestest aru, kes panevad. Ma ei tule siia inisema, et mis mõte sel on jne. Oma 35 euri ( tegelikult küll 33) kuus olen arvestanud siin ühes varasemas teemas ja seal oli arvestuseks iga 2 aasta tagant vahetada rehvijooksud ( suvi ja talv), aga nii tihti ma neid ei vaheta. Kestavad kauem. Siiani ei ole suutnud ma seda summat ületada ja seda vaatamata asjaolule, et ei oma vasjat ega püherda pidevalt auto all. Isetegemise % on sama või isegi väiksem kui teelaalgatajal.

Muudetud 24.3.19 14:47

15:03 24.03.2019
AFZ
Re: Auto pidamise kogukulud
Ise olen kulude kirjapaneku poolt, aga see on minu isiklik kiiks, kuna soovin mingi hetk elus ennast ja pere tööelust vabamaks saada ja seetõttu "exceldan" veidi rohkem. Mõistan ka inimesi, keda see teema ei huvita.

Targema otsuse all mõtlesin teadlikumat otsust - näiteks, et vana auto vs. uus auto, elekter, diisel vms. Samuti on võimalus linna piires väga mugavalt endise Taxify, praeguse Boltiga soodsalt sõita kui näiteks üle päeva mõni sõit jne.

Ise arvan alla 50 kuus kütusele lisaks on juba suht miinimum ja saavutatav vaid autoga, mille turuväärtus on aja tõttu kadunud, kuid mida on hästi hooldatud ja kere roostet vähe.

Tegin selle teema, kuna seda kulu on tegelikult keeruline prognoosida ja siit tuleb mingi numbriline ülevaade. Näen, et on siiski veel inimesi, kes minu moodi mõtlevad :)

Siin üks ingliskeelne link elustiiliblogis:
http://www.tropicalmba.com/entrepreneurmobile/

Muudetud 24.3.19 15:28

15:22 24.03.2019
... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
ühe autoga, mis nüüd müüki läheb, olid kõik aastad suht rahulikud, remondikulu tavaliste kuluosade suhtes suht olematu- korra sai klotse vahetatud ja mõni pudin esisillas, aga ootamatusi tekitasid mõned suht kallid ajad (ca 300-500€ tk), mis oma rikkiminekust eelneva etteteatamisega ei kuulutanud. ok, tegin korda ja unustatud. arved on hooldusraamatu vahel, aga teadmine sellest rahakulust mind targemaks või lollimaks ei tee. nüüd viimasel poolaastal jälle paar ootamatut remonti kogusummas ca 600€ ja kuigi üks neist oli loomuliku kulumise tagajärg, siis teine ehk halva hoolduse kapsaaeda, st see teema, et hoolda KÕIKI asju, mida võiks hooldada, mitte ära mõtle, et kestab eluaeg. aga taas töö tehtud ja raha töömeestele makstud, seega antud väljaminek mind jälle targemaks või lollimaks ei teinud. nüüd auto müüki, sest oligi plaan ta maha müüa, kahjuks rikked tulid enne ja tegid rahakotti väikese augu, mida müügiga tagasi ei saa, samas uus omanik pääseb sellest kulust. mõnel veab, mõnel mitte. ja nüüd- kas ostaksin veelkord selle auto? ilmselt, kui korralikku pakutakse, sest tegelikult oli murevaba liikur hoolimata neist kuludest, mis aastate jooksul olid. aga et nüüd on saada ka paremaid, ökonoomsemaid ja mugavamaid, siis ilmselt on parem valik siiski need viimased omadused osta. sain autot pidades targemaks? kindlasti. sain targemaks selles mõttes, et iga auto kord vananeb ja tuleb temast loobuda, sest remont ei ole autoomamise juures point, point on autoga sõitmine, tema igapäevane kasutamine. ja kõigi oma autodega olen alati saanud targemaks ja see on üks ja ainus tarkus- iga auto nõuab raha, iga auto vananeb ja ühtegi autot ei ole mõtet nii kaua pidada, et ta lõpuks pidevalt su rahakotti lüpsma hakkab. hakkab seda kunagi ka uus liisinguauto kui garantii läbi saab ja esimesed jupid rivist lahkuvad. raha nõuab auto igas elustaadiumis. ma olen seda juba ammu öelnud- mida odavama ostad, seda vähem hävid. võib olla ongi hoopis targad need, kes ostavad 500€ eest aastast ülevaatust omava auto ja sõidavad sellega kuni kestab ning siis järgmise- 500€ aastas on vist üsna soodne autokulu.
17:40 24.03.2019
Jesper345 (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Kõige vähem raha kulub kuni tuhande eurose auto ülalpidamiseks ja kõige suurem rahaline häving on uue auto ostmine. Aga nagu üks mu rikas sõber armastab öelda siis sellist juttu räägivad vaesed.
18:37 24.03.2019
k... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Ma müüsin viimase kahe aasta jooksul kaks eestlase lemmikbrändi BMW ja Seat toodangut 1000€ eest maha. Autod olid avariivabad, korras ja ÜV-ga. Ega nende ülevalpidamine enam odav polnud. Mõlemale sai tehtud vahetult enne müüki 200€ remont. Enne seda veel u. 100.- Vähemalt kered olid roostevabad. Ja järjekorras ootasid järgmised asjad vahetust, sest kulumine andis igast otsast tunda.
18:45 24.03.2019
Jesperil on õigus (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Uue auto eest maksad, no mingi tillukese jõuetu punni eest niigi oma 150 kuus + kasko. Viis aastat hoiad, kokku oled juba maksnud pelgalt liisingut 9000.
Lisaks kütus ja muu.
1500-se masinaga liisingut ei maksa ja ma olen ehk remontinud teist viie aastaga ehk 1000- 1500 eest. Kõige kallim oli kohene rihmade, rullikute, pumba vahetus. Täislakskorras masin, suur, aga öko, ikka V70.
Seega hoopis rikas sõber eksib, kui ta just püstirikas pole, aga väga paljud liisivad masinaid oma kõhu kõrvalt ja nimetavad teisi vaesteks.
Kõht tühi ja masin panga oma- kumb siiski nüüd see vaene on?
19:06 24.03.2019
... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
kui kellelgi on liisitud auto kõrval kõht tühi, siis on see tema enda probleem- ei oska elada, ei oska raha otstarbekalt kulutada. mõni kisub paki suitsu päevas, see teeb ühes kuus üle 100€- on see mõistlik kulu? ehk kulutaks selle raha liisingule ja sõidaks uue autoga? miskipärast ei kipu me eriti ostma vana külmkappi, telekat, pesumasinat jms- ikka läheme poodi uue järgi- on see mõistlik? jah on, sest sissetuleku suhtes ei maksa need asjad väga palju. aga kaua kestavad- kas 10a kestavad? mõni riist kindlasti, aga paljud on juba viie aasa pärast utiilis. on see mõistlik? kindlasti mitte. uus auto kestab vabalt 10a, sõltub muidugi läbisõidust, aga selline eesti keskmine 20K on 10a vana auto puhul 200K ja see on veel täitsa ok.
aga taaskord võiks mõista seda, et kui poleks ebamõistlikke uute autode ostjaid, poleks teil täna neid vanu ja mõistlikke v70-neid võimalik osta. enda arust olete mõistlikud, et odava autoga sõidate, aga ärge hakake siis halvustama, kui keegi uut soovitab või ise ostab. uue ostjal on kindel taks- iga kuu nii palju makseid kogu matemaatika. saab normaalset palka, sõidab autoga ja on rahul. vana ostja ei tea iial, millal ootamatu remondimakse uksest sisse astub.
19:09 24.03.2019
18,45-le (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
21:42 24.03.2019
Jesper345 (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Kui keegi arvab, et ta tänapäevasel uuel autol iga kuu ainult liisingumaksega 5 aastat piirdub siis on ta lihtsalt lühinägelik. Lugege ikka enne uue auto ostu põhjalikult garantiitingimused läbi siis mõistate mida ma silmas pean. Kogu müük on üles ehitatud järelteenindusele.
22:25 24.03.2019
, õige (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
ta on, paraku sinna paljulubatud garantii alla palju asju ei mahu mille eest tuleb ise maksta. Kuda sa muidu müüd siis, mingi nipiga peab ju meelitama rahvast. Paljud ei tutvugi põhjalikult tingimustega ja kui mingi probleem peaks ilmnema võib päris palju vaidlusi olla, mis suurt pettumust valmistab.
22:42 24.03.2019
v-kaheksa (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Mulle lausa meeldib, et kui keegi tõestab, et vana auto ülalpidamine on soodsam, kui uue soetamine, suunatakse lahingusse ikka üks ja sama argument: kust te siis vanu autosid võtma hakkate, kui keegi uusi ei osta?
Ärge muretsege. Inimesed, kellele uus auto (või mistahes uus ja moodne ese) staatusesümbolina hädavajalik, ei kao vist kunagi. Ka ettevõtted ja riigiasutused hakkavad ikkagi uusi ostma.
23:14 24.03.2019
looder23
Re: Auto pidamise kogukulud
..., kahjuks võrdled sa erinevaid asju. Kui uus auto maksaks 30000 asemel 3000, siis usu, inimesed ostaksid uue auto. Kui pesumasin maksaks 300 asemel 3000, ostaksid nad kasutatud masinaid. Või enamus võtaks uue pesumasina liisingusse. Eks see ole iga inimese enese asi, kuidas ta enesele selle liisingu idee maha müüb.

Lühidalt, uue auto hind jagada 10-ga ning inimesed ostaksid uusi autosid ning kodutehnika hind korda 10 ning inimesed ostaksid kasutatud tehnikat. Ei ole päris nii, et kui koju ostad uue külmkapi, siis pead ostma ka uue auto. Ja kui ma ostan kasutatud auto, siis see ongi ju mulle uus, ning sinu auto on uus ainult liisingleping allakirjutamise hetkel, pärast seda on ta samuti kasutatud.
23:22 24.03.2019
Kärss
Re: Auto pidamise kogukulud
# mis su jutu point nüüd oli- et ostadki teadlikult auto, mis kulutab 300€ aastas
# remondile, mitte 300 kuus? kustkohast selline leida ja kustkohast tead ette, palju
# aastas remondile kulub? milline on siis see tark otsus, mida afz mainis?

Tahad, et toit tasuta kandikul kätte tuuakse ja enne üleandmist veel ka läbi näritakse? :D

Tegelikult on Su küsimustele vastus olemas: auto24 foorum:)) Seda infot ei leia siit päris uute autode kohta ega ka mitte üliharuldaste mudelite kohta, aga piisav info enamike mudelite kohta alates mingist vanusest on täiesti olemas. Lihtsalt viitsi kasutada otsingut, loe mõttega läbi (sh ridade vahelt) ja nopi enda jaoks sealt vajalik ülesse. Kui sellest ei piisa, siis edasi võib lugeda ka margiklubide foorumeid, aga seal läheb asi keeruliseks, kuna margiklubidesse on koondunud eelkõige fännid (inimliku usupõhise kuuluvusvajaduse rahuldamine, umbes sarnasel põhjustel on mõned teised moslemid ja kolmandad veeganid). Seal on info veidi rohkem kallutatud ja keerulisem eristada terasid sõkaldest - sellepärast soovitangi teise, mitte esimese valikuna. Juhul kui sel viisil infot endale sobiva auto leidmiseks ei suuda kokku panna, oled kas loll, laisk või see polegi Sinu jaoks nii oluline. Kusjuures see viimane ongi kõige tõenäolisem, sest elu eesmärk ei olegi teha õigeid valikuid, kuid valesid valikuid tasub teha siiski teadlikult;)

Tagasi teemasse eelmise lõigu valguses: ma tõin lambinäite enda Volvost, kuna see on auto, millega ma olen elu jooksul kõige rohkem üldse ise sõitnud. Neid 200tkm käes olnud masinaid oleks juba rohkem ja 100tkm veelgi rohkem, aga kõigi vähemsõitnute puhul oleks neid probleeme nii palju rohkem, mida siia kirjutada, ei viitsi lihtsalt:). Oleks saanud konkureeriva näitena tuua siia ka oma vana Saabi 70ndatest, mis sai ostetud 17+ aastat tagasi, sõidan pidevalt (juba aastaid talvel minimaalselt), laguneb sama vähe kui Volvogi jne, aga see kõik pole tegelikult üldse oluline. Oluline on just see, et need (ja ka paljud teised) autod on olnud mu teadlik valik. Teadlik juba ajal, kui seda infot ei leidnud Internetist, vaid pidi selleks inimestega suhtlema. Sellepärast ma tean ka Volvo puhul juba enne ostmist, LPT ja FTP puhul saab sõita sama hammasrihmaga sadu tuhandeid, samal ajal kui 96kW või Turboplussi puhul peab jälgima täpselt hammasrihma välpa ja miks 16V mootoreid tänaseks nii vähe järel on (ja mida tuleb igas teeninduses alati üle korrutada, nimelt keermeliim ühe näiliselt suva poldi puhul), milline käimakastiversioon (ja miks) kui palju pauku kannatab, miks need kvaliteetseid kastiõlisid kasutades hoopis laiali lendavad, miks ühe mudeli tagasilla puksiringi maksab mõnikümmend ja teisel 3K+ jne. Või siis kuidas Saabi nõrgad sõlmed igavesti kestma saab ja miks teisel just igikestvad osad hävivad... Lõputu nimekiri, mis Golfi ega Honda ostjat ei huvitagi, aga kui Golfis-Hondas pettunu nüüd ühe sellise lollikindla "igiliikuri" plaanib soetada, siis eeltööd tegemata jäävad tema rõõmuks ehk vaid mugavus ja sillapuksid, sest "kõik muu" on võimalik pealiskaudse teeninduse ja "mind ei huvita auto" suhtumise juures ka valesti teha ning end lõpuks vigaseks maksta ning mingit 100e/30tkm/aasta remondikulusid sealt kindlasti tulemas pole.

Kokkuvõte: tunne oma autot. See on vanade autode eelis ja päris uute puudus, sest uue puhul pole see lihtsalt (veel) võimalik. Olen siin foorumis varemgi rääkinud, et abikaasa tööautodeks olevad Astra ja Trafic on jõudnud "s!tta pilpa peal hoides" suhtumise juures ca 100tkm läbimisega sellisesse seisu, et auto täiesti korda tegemise hinnakalkulatsioon ületab nende turuväärtust: Astra on juba "maha kantud" ja Trafic peab kuidagi liikuma nii kaua, kuni uus ja "huvitavam" kohale on jõudnud. Toredad mängud nii kaua, kuni ise seda kinni ei pea maksma...

PS: rikkad vs vaesed kipub reaalses elus olema nii, et mida uuem auto, seda odavamaid (sh kasutatud) rehve ostetakse, samal ajal kui Zhiguli omanik tuleb pigem jutuga, et andke mulle parim, mida teil pakkuda on. Ma ise jään vast kuhugi sinna kahe äärmuse vahel. Need on erinevad väärtushinnangud. Üks inimene liisib omale uue E-mersu. Teine arvutab, et nüüd oleks reaalselt võimalik omale uut E-mersut liisida, järelikult oleks võimalik veel üks laps juurde teha. Pole vahet, kumb neist on arukam "investeering" (peaks olema üsna tabav väljend, kuna pool foorumit on täis "kas tasub" küsimusi), sest inimesed tunnevad uhkust ja rõõmustavadki täiesti erinevate asjade üle siin elus ega näe põhjust kadestada neid, kelle väärtushinnangud paiknevad täiesti erineva sagedusega paralleelreaalsuses...

PPS: hea meelega omalt poolt lõpetaks nüüd selle offtopiku, mis siin teemas on mingis osas vast siiski põhjendatud kui metoodika kriitika, mille alusel need "reaalsed numbrid" tekivad. Selle jätkamiseks on siin piisavalt uus vs vana jpt teemasid.
06:24 25.03.2019
... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Olen seda ammu öelnud, et kui oleks piisavalt raha, ostaksid kõik uue auto (v.a. Kärss, sest talle meeldivad vanad volvod). Hetkel on aga olukord selline, et mõnel perel ei jätku raha külmkapilegi ja mõnel mehel uutele rehvidele. Seega jäävad ka taolised foorumid veel kauaks kestma.
07:34 25.03.2019
Jokkvärk (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
.... ja see õnnetu 200-300 maksev külmik või pesumasin ostetakse ka tihti järelmaksuga (liisinguga) ning mõnele ei võimaldata sedagi.
09:16 25.03.2019
K (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Toon välja mõned näited uute autode esimese 2 aasta pidamise kogukuludest kuus (amort+intress, kindlustused+hooldused, rehvivahetused, käibemaks):
Fiesta (man) - 200€ kuu
Ceed (man) - 210€ kuu
Ceed (aut) - 240€ kuu
Nissan Qashqai (aut) - 285€ kuu
Avensis Wagon (aut) - 315€ kuu
Honda CRV (aut) - 335€ kuu
Toyota Land Cruiser 655€ kuu




11:41 25.03.2019
looder23
Re: Auto pidamise kogukulud
jokkvärk, selliseid inimesi oli, on ja jääb. isegi neid 500 euroseid autosid ostetakse järelmaksuga. et mis siis nüüd teha? kuna nad ikkagi liisivad, siis peavad ka autod uued liisima? või mis sinu mõte oli?
äkki tuleks ikkagi oma võimalusi/vajadusi kalkuleerida. oli ükspäev väikeses seltskonnas jutuks, kodumasinatest. 2 meest rääkisid, et oli vaja osta uus pesumasin. naine nõudis kuivatiga ja triikimisprogrammidega. mees ikka punnis vastu, et kas on vaja, kas sa ikka kasutad seda. jah on, jah kasutan. hea küll, osteti ära. masinad maksid 1000+ raha. ühel oli masin kodus ca poolteist aastat, teisel aasta tuuris. nüüd äraarvamise mäng. kas seda kuivatit oli selle aja jooksul kordagi kasutatud ka? odavamaid pesumasinaid oleks selle raha eest saanud 4. niid vastus ennetavale kiremisele, et minu alla 300 eurone pesumasin (vist maksis isegi alla 250 euro) peseb juba ca 5 aastat. väsimuse märke ei näita ja riided on puhtad. alla 300 eurosel nõudepesumasinal saab suvel 10 aastat täis. praktiliselt peseb iga öö. läheb katki, ostan uue. sama kasutatud autoga, läheb katki, ostan uue kasutatud auto. praegune on 3,5 aastat vastu pidanud. kuni 1200 eurone investeering. ei näe, et nüüd väga mööda pükse saanud isegi kui nüüd ja kohe minestab nii, et remont ületab tasuvus piiri.

Muudetud 25.3.19 12:56

13:03 25.03.2019
Kärss
Re: Auto pidamise kogukulud
# Olen seda ammu öelnud, et kui oleks piisavalt raha, ostaksid kõik uue auto

Aga mis paneb arvama, et kõik inimesed teevad oma valikuid üldse uus-vana skaalal? Äkki on valikute põhjuseks hoopis mingid omadused ja uus/vana on vaid mitte eriti olulised vahendid eesmärkide saavutamisel?

Kogukulud iseloomustavad hästi palju siiski enda valikuid. Enamus räägib sellest, et ostab auto esinduse hinnaga või turuhinnaga. Mina olen päris mitukümmend autot ostnud Soomest-Rootsist mingi pisiveaga (st veidi nokitsemist, mitte rahakulu) nö emeksihinnaga, auto on Eesti registris ALLA 1K hinnaga ja siis seisan valiku ees, kas müün maha vastavalt turuhinnale (tavaliselt 2-4K vahemikus) või sõidan ise. Või kui sõidan ise, siis kas sõidan aastakese ja saan ikka veel mitmekordse hinna või sõidan niiöelda lõpuni ja ei saa midagi. Mida ma nüüd siia teemasse kirjutama peaksin? Tõenäoliselt mitte rahast, mis mul saamata jäi, sest auto tarbimisväärtus tundus kõrgem:) Aga selge on ka see, et kõik need aasta-paar+ peetud autod on toonud rohkem raha sisse kui välja viinud (kütusekulu arvestamata). Teema algataja on piltlikult öeldes siis järgmine omanik, kelle esitatud ostu-müügihinnad omavad juba informatiivset väärtust. Aga autot hea hinnaga müües tuleb alati palju kõnesid kokkuostjatelt, kes püüavad viljeleda seda "ostanodavalt-vahepealsõidan-müünkallilt" mudelit ka Eesti piirides ise autole lisandväärtust juurde andmata. Kuna ka nii on võimalik, on see teema minu arvates väga hea "peegel" enda autokuludele otsavaatamiseks!

Toon ühe veidi konkreetsema kogukulu näite veel, uuena ostetud Soomes Golf IV peaaegu 20a tagasi, bensukas ja universaal, müük peale garantii lõppu, läbisõit oli siis midagi 60tkm juures. Kütusekulu-hooldusi ja hinnalangust oskab igaüks arvutada, teisi kulusid ei olnud (garantii), aga teiste kulude juurde tuleks tegelikult arvestada ka kõik need taksosõidud, kui auto ei käivitunud ja oli kiire kuhugi jõudmisega. Kusjuures ajuti esinev viga ise oli üks lihtlabane andur (vist oli nuka asendi andur), mis endast veakoodi maha ei jätnud ja mida kuidagi ülesse ei leitud. Minu jaoks purustas just see auto illusiooni, et uus/garantiiga auto tähendab alati muretut elu ja et uue auto peale võib alati kindel olla. Kõik need hilisemad uued ametiautod nii endal kui abikaasal on seda kahjuks vaid kinnitanud. Ei ole päris nii, et kui raha oleks "liiga palju", siis vabatahtlikult sooviks neid probleeme endale uuesti... sest mille nimel küll? Edevuse? ;)

PS: et keegi valesti aru ei saaks, ma olen vaid paaril üksikul aastal oma elus kasutanud Volvot oma peamise sõidukina. Pigem on Volvo olnud just pere teine-kolmas auto, mis vajadusel igakell täidab oma ülesandeid perfektselt. St ma fännan kvaliteetseid insenertehnilisi saavutusi, kuid mitte ühtegi automarki. "Telliskivi" on lihtsalt üks nende hulgas ja siia toodud suva näide toimivast tervikust. Isegi mitte parim näide, mida võtta oleks.
13:19 25.03.2019
päris_mati (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Päris huvitav oli kokku liita
Ford F150 2007a kulud kokku 423Eur/kuu
13:47 25.03.2019
Kpl (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Selle uue autoga on vähemalt mul nii, et sellist nagu tahaks see maksab lihtsalt liiga palju ja ma sõidan liiga vähe. Rahaline kadu oleks jaburalt suur.
16:57 25.03.2019
63amg (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
kui sul on raha,siis osta ja naudi! elad ju vaid ühe korra.
17:51 25.03.2019
K jutt jumala õige.. (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
+ kütuse raha ja rehvid = 4000 euri aasta..
Ja kui on peres näiteks 2 skodat/kiat/Toyota siis = 8000 euri aasta...
15:55 01.04.2019
solksolk
Re: Auto pidamise kogukulud
Toon ka välja siis enda autole 4 aasta jooksul kulunud raha.
Honda Accord 2008, tegemist uuema 8nda generatsiooniga, ehk seesama, mida toodeti kuni 2015 aastani välja.
2,0 115kw bensukas manuaal.

Teen ka sellele raamatupidamist ja kirjas absoluutselt kõik, peale bensiini.
Liising on küll ära makstud, aga kirjas sellele kulunud intressi, lepingutasu, nagu ka auto hooldused, kindlustused, liiklus ja kasko, rehvid, isegi klaasipesuvedelik, ehk siis absoluutselt iga sent, mille olen selle auto peale kulutanud, isegi arki omanikuvahetuse tasu, mida liisingu tõttu tuli kaks korda maksta, pärast enda nimele võttes teine kord.

Teiste velgede ost, rehvivahetused jne.
Sealjuures teen hooldused tavaliselt ise.

Sealhulgas toon välja, et konkreetselt remondile on vähe kulunud, roolilati otsapuksi vahetus ja veel mõned puksid, see ka kõik, remondi enda maksumus mingi 600 Euri võibolla, koos sillastendidega.

Kuid kogukulud autole, mille olen siis auto enda originaalhinnale juurde maksnud 4 aastaga on 5845,64 Eurot. Pluss auto enda ostuhind.

Sealjuures toon välja, et rehvide pealt ma kokku ei hoia, ostan korraliku firma omasid ja pigem eelistan firmakaid.

Läbisõit oli ostes 108 000 nüüd on 143 000.

Muudetud 1.4.19 16:03

16:04 01.04.2019
k... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Linglong ja Tsiaovang on ka ju firmakad?
18:29 01.04.2019
Päevanali (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Olen teinud täpsed arvutused ja kõik on kirjas. NING siis tuleb MINGI 600 ja VÕIBOLLA. Nii tore. 1 aprill ikkagi.
20:14 01.04.2019
solksolk
Re: Auto pidamise kogukulud
Sa ikka lugesid? Miks sa kukud lihtsalt mõttetult lahmima?
Mõelda sa vist ei oska eriti?
Tõin ju täpse summa välja, palju mul on kogukulud auto peale, pluss auto ostuhind.
Ma ei hakanud nimekirjast välja otsima neid täpselt, mul on kõik kirjas.
ma tõin välja siia Exceli tabelist kogukulu.

davai, tõin täpselt välja remondi osa nüüd.
Värvimine 191,45
summutisukk ja toru 22,7
Esimesed suured puksid 78,9
Pidurikettad ja klotsid 200,89
Väikesed stabilisaatori liigendid 45,08
sillastend 34
Roolilati otsapuksi vahetus koos auto rendiga, alla 335,41 Euro
Kokku 908,43

Muudetud 1.4.19 20:24

20:20 01.04.2019
... (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
ja kuidas muutub solgi elu paremaks, kui ta teab nüüd iga kell öelda, mitu tonni nelja aastaga kulunud on? mõjutab see senine rahakulu kuidagi tulevikuplaane, isiklikku elu, poest vorsti ostmist või miskit muud? muuseas- autol on täitsa pohh, kas sa pead mingit tabelit või ei- tema võtab kätte ja laguneb ikka ära ning kulutab muuhulgas rehve ja piduriklotse.
20:22 01.04.2019
solksolk
Re: Auto pidamise kogukulud
Mis sul ... viga on? Kui sulle see teema ei meeldi, ära loe seda. See teema on siin ikkagi autokulud, kui sina oled nii ignorante ja raha ei oska lugeda on see sinu viga, kui oma raha ära raiskad ja midagi prognoosida ei oska.

Muudetud 1.4.19 20:30

21:03 01.04.2019
Päevanali (registreerimata)
Re: Auto pidamise kogukulud
Her Solk.! Mida ma lahmisin? Praegu said ju ise kah teada, et mingi võibolla 600 on hoopis 900. Mitte et see number suur oleks aga nuh kui juba nummerdada siis võiks kongreetne olla. Eriti sell juhul kui laimata et mul kõik kirjas.
21:22 01.04.2019
solksolk
Re: Auto pidamise kogukulud
Õpi selgeks mida tähendab sõna laimamine.
Mul ongi ju kõik kirjas, nagu ütlesin, ma ei viitsinud täpselt välja otsida konkreetselt neid, see polnudki oluline, sest konkreetselt remondi osa on väike, sõltub, mida täpselt remondi alla liigitada ka.

Piduriketastele ja värvimisele algul ei mõelnud, eks kuidas võtta ka.

Tekib küsimus, et mis sul viga on, mida sa nokid?
Olulised olid kogukulud, mida olen auto hinnale juurde maksnud.
Kui sul on elu halb, siis ära ela seda minu peal välja, tee midagi muud rahustavat, telli koju palke ja toksi neid.

Muudetud 1.4.19 21:23

22:06 01.04.2019
Marko
Re: Auto pidamise kogukulud
Aitab nüüd küll!

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.