Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: 95 ASEMEL 98

22:43 21.05.2019
rambo911
95 asemel 98
Panin hommikul unisena 95 asemel 98, big problem? või no problem?
22:44 21.05.2019
rambo911
Re: 95 asemel 98
NB! Autoks on Mazda 2003a 141 kw
22:57 21.05.2019
VL (registreerimata)
Re: 95 asemel 98
No probleem, kui
1. Mazda6 (GG/GY) 2002-

2. Mazda3 (BK) 2003-

3. Mazda2 (DY) 2003-

4. RX-8 (SE) 2003-

5. Mazda5 (CR) 2005-

6. MX-5 (NC) 2006-

7. Mazda2 (DE) 2007-

8. CX-7 (ER) 2007-

9. Mazda6 (GH) 2008-

10. Mazda3 (BL) 2009-

Muul juhul ka no probleem, kui järgmine kord vähem unine olla, sellest oksendamiseni igas portaalis juttu olnud.
22:58 21.05.2019
VL (registreerimata)
Re: 95 asemel 98
Sorry ma ise unine juba, 98 - no probleem
23:56 21.05.2019
khm (registreerimata)
Re: 95 asemel 98
Probleem 98 puhul on see, et seda kulub millegi pärast rohkem kui 95 bensiini!!!
Varem pole sellist anomaaliat täheldanud!! Külakurnajad tegutsevad ikka hoolega!
00:19 22.05.2019
Kas on sama fenomen (registreerimata)
Re: 95 asemel 98
Kuna on jube hea võililleaasta ja esimene 98 müük on siit 40 km, võtsin kohalikus bensukas muruniidukisse seda ökoloogiat, no ja piiritus jms.
Tuulevaikne ja niita ikka hullusti, võilill täitsa kapsaks ka kasvanud ja vaevaline edasiminek.
Mootor korras, hooaja jooksul ei pane niidukisse õligi juurde, ei suise.
Hommikul hakkasin peale, varsti hakkas pea valutama ja lõunaks nii, et olid juba ajunähud, ehk võttis iiveldama. Kaks tundi tuli kummuli olla.
Ma ei oska muuga seostada, kui tuulevaikuses hingasin heitgaase, kuid ma ju olen aastaid ja iga ilmaga niitnud! Palavas, tuules, tuulevaikuses.
Homme proovin uuesti, kui siis ka ladvast lõhki lööma hakkab- siis on mingi eriline ökomürk ikka?
06:39 22.05.2019
................ (registreerimata)
Re: 95 asemel 98
to KHM, ebaloogiline. 98 on alati kulunud vähem kui 95. 95e10 ei kõlba ka nendesse autodesse kuhu on see ettenähtud(puterdas nagu oleks üks silinder kergesti tagant ära) Praegu kõlbab ainult bensukasse 98 - 98e5
19:35 30.05.2019
Siin aitab (registreerimata)
Re: 95 asemel 98
Venemaa viisa ja bensiin. Pistke oma siinmüüdav p... omale ......!

20:35 30.05.2019
yari888 (registreerimata)
Re: 95 asemel 98
rotid kiunuvad, tavainimene hooldab ja tangib oma sõiduvahendit ikka nii nagu enne. rapete omanikud ainukesed, kes inisevad kütuse- ja alkohindade üle. tea, mida see vene viisa ja vene kütus aitab kui elad kuskil lääne-eestis või tallinnas? kütadki kogu aeg 200+200 km üle narva piiri, et saada see mingid sendid säästu? selle jutu rääkimine juba näitab teie "intellikentsi."
21:49 30.05.2019
Peerukaarik66 (registreerimata)
Re: 95 asemel 98
Autodel on enamasti ette antud MIINIMUM oktaanarvu nõue mida autos kasutada võib. Ehk siis 95 asemel 98't tankides ei juhtu su tõllaga midagi halba.

Neile kes oma autot korras hoida ei raatsi, on biolisand lihtsalt väga hea vabandus miks auto puterdab.
Meie peres käivad autod 95E10 bensiiniga täpselt sama hästi kui varem. Ei puutu küöll teemasse aga probleemid olid ainult diisel Passatiga peale VENEMAAL tankimist. Käivitus läks vääääga pikaks. Kui paak tühjaks sai ja korralik kütus uuesti sisse sai, hakkas ka see normaalselt käivituma.
06:16 31.05.2019
............... (registreerimata)
Re: 95 asemel 98
Venemaa bensiin ei ole ka mingi eriline kvaliteet(väävli sisaldus) ja võib saada tõsist solki. venemaa viisa, et osta bensiini ? Kavatset tonnide kaupa vedada ?
12:54 31.05.2019
Kärss
Re: 95 asemel 98
Tõe huvides peaks vast lisama, et miinimum oktaanarvu nõue tähendabki seda, et mootorit ei kahjusta. Kui auto oskab ise seadistusi muuta oktaanarvust lähtudes, ongi kõik hästi. Kui ei oska (piisavalt), siis võibki suureneda kütusekulu, muutuda veidi jõuetumaks vms, aga 95-98 ei kahjusta, kuid 98-95 võib kahjustada, mõne mootori puhul päris kiirelt. Pigem tekib probleem muruniidukite, el.voolugeneraatorite jpt seadmetega, mis töötavad 98-ga sisuliselt (peaaegu) sama hästi kui varem, aga käivitus on raskem, kuna parem detonatsioonikindlus tähendab maakeeli seda, et bensiin plahvatab natuke aeglasemalt. Eks ta on paras huumor, et kui lasin kogu oma seadmepargist läbi paar paagitäit 98-t, siis kõik käivitusidki halvemini ning ühe eriti kulunud mootori käivitamiseks oli vaja juba eetrivurtsu. Õnneks müüb Alexela endiselt (veel) madalama piiritusesisaldusega 95-t ning sellega töötavad need jälle sama hästi kui varemgi. Autode puhul on see vahe pigem vaevumärgatav. Kui üldse.

Kui see 95-98 pole ühekordne, vaid eesmärk hoiduda 95E10-st, läheb asi keerulisemaks. Olen juba mitmel autol, millel küll mootor töötas algul ideaalselt ka selle piiritusesodiga, saanud vahetada juba terve hunniku voolikuid, bensiiniga kokkupuutuvaid tihendeid jms jama. Täpselt see sama, mille elas Soome läbi juba aastaid tagasi. Midagi traagilist samas ju pole, kõik need autod sõidavad edasi nii siin kui seal, lisandus lihtsalt üks kulukas remont omaniku rahakoti arvelt. Voolikuid ostes tasub poes kindlasti küsida "õigeid" asju, sest hinnasildi peale ei kirjutata alati, millist piiritusesisaldust see talub. Näiteks E85 voolikud on kallimad, samas tõenäoliselt mittevajalikud veel niipea, 95E10 sobivaid leiab lihtsamini, aga enamus müüdavatest voolikutest sobib endiselt vaid kuni 5% piiritusesisaldusega. Sellest infost lähtuvalt tulebki teha valikud, millele oma raha kulutada. Uute autodega võib ju lihtsam olla, aga kui basseinipump või murutraktor töötavad bensiini pealt, peab ka uue auto omanik hakkama mõtlema, mida ta kanistris tanklast koju ostab või tegema selle väljamineku (või siis pohhuistlikult tegelema probleemiga alles siis, kui see tekib).

Igaks juhuks tasub meenutada, et 95 või 98 bensiinid ei ole vedelikud, mis vastavad alati ühtsele standardile, vaid tegu on maksude optimeerimise nimel kokkusegatud kokteilidega, mille puhul on erinevad riigid määratlenud ära vaid väikese hulga parameetreid. Iga müüja segab neid kokku (ja segab sinna sisse) igasuguseid asju täpselt nii palju, et lõppprodukt jääks neisse etteantud piiridesse. See 95 või 98 tähendab vaid lisaainete abil ajutiselt boostitud detonatsioonikindlust, samas tohib ka kahe erineva tankla 98 erineda teineteisest väga palju nii koostise kui omaduste poolest, mida seadus pole määratlenud. Need kõik on asjad, mida ei saa ise eriti mõjutada, sellepärast ei maksa ka ülemõelda:) Samas tasub just seetõttu proovida erinevate tanklakettide erinevaid kütuseid ja jääda lõpuks pidama sellele, mis enda autole (või muruniidukile vm) kõige rohkem "meeldib".

Muudetud 1.6.19 13:57

21:49 03.06.2019
Kui sa jari 888 (registreerimata)
Re: 95 asemel 98
Oled r.. t, siis oledki. Mida see "hooldamine" siia puutub kui tanklas saasta müüakse? See jutt näitab tõesti sinusuguse "intelligentsi". Mida lihtsalt pole.. Ja auto 24 ei kustuta vastust, arusaadav? Lisan veel, sõidan kas Pärnust või Narva st, see pole kellegi teise asi!
22:41 03.06.2019
qp (registreerimata)
Re: 95 asemel 98
Sai talvel paras kogus ostetud 98-t segamiseks õliga. Kasutasin Stihli suurimas lumepuhuris ja Oleo Mac prohvi mootorsaes. Üsna ruttu sai selgeks, et käivitumine muutus sitemaks. Mõlemal. Mootorsaage kord ei saanudki käima. Edaspidi läks 95 sisse ja probleeme enam polnud. Ülejäänud aiatehnikas kasutan ikka 95. Nii nagu USA tehnikaga ikka. Isegi Honda mootor ei taha 98-t. Käivituvad ja töötavad ilusti.
23:35 03.06.2019
solksolk
Re: 95 asemel 98
Kasutan juba sügisest saati 98-t oma Honda Accordis ja probleemid puuduvad.
Samuti kompuutrit vaadates, ei ole kütusekulu suurenenud.
Kas on sama või grammi vähenenud, ei oskagi öelda, aga suurem kindlasti mitte.
Praeguse 95E10-ga pole proovinud, mida mu auto teeb ja palju siis kütust minema hakkab, aga võibolla proovin suvel järgi, eks näis.

Muruniidukis sai vanasti 98-t kasutatud, töötas kenasti, kasutan ka nüüd niidukis 98-t ja töötab väga kenasti.

Samamoodi vana Civic sõidab 98ga väga kenasti.
Seega, vähegi tänapäevaste autode puhul küll 98 üldjuhul mingi probleem olla ei tohiks, võibolla mõned erandid.
01:04 18.06.2019
Küll ikka vägevad (registreerimata)
Re: 95 asemel 98
Autud teil sel peres.. Sõidavad igasuguse EURU saastaga, aga VENEMAA kütus ei lähe mette. See kütus, mis on PUHAS igasugu p.. ast. Aga anna mina, need pere "autod" on niikuinii panga omand. Nii et andke aga minna, ehk veab lõpuni välja..
01:09 18.06.2019
Küll ikka vägevad (registreerimata)
Re: 95 asemel 98
Vastus on nn pee.ukaarikule.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.