Mida teadjad ütlevad, kumba eelistada? Kas 420 on tunduvalt jõulisem ja janusem või pole väga vahet? Kuidas GL üldse vastu peab? Palju ülalpidamiskulu umbes aastas tuleb? Läbisõit on mul suht väike, 15000 km aastas? Ei usu, et nii väikese läbisõiduga pidevalt laguneks midagi...
Võiks rääkida need, kes on kokku puutunud või omavad antud isendit.
Kulu vahe 2L . 15000km puhul pole see vist eriti määrav.
Lagunemine ja sinu rahaline väljaminek sõltub suurel määral sellet , et kui palju eelmine omanik sinna raha pani. Ostad odava raipe võid sinna palju tuhandeid sisse laduda aga ikka on raibe. Ostad kallimalt korraliku ja ka kulud on väiksemad.
Vaata seda nii , et kui 2000-3000.- remont on sinu jaoks liiga suur siis see auto sulle ei sobi kindlasti.
Kestavad täiesti normaalselt ja ka jupid pole enam kallid aga kui korraga peab palju vahetama siis kulu ikka tekkib.
Hinna järgi küll ei saa midagi üldistada. Neid raipeid müüakse väga kallilt ka, peaasi, et "vahelt" saaks mõne kopika teenida. Huiareid on massiliselt. Ainuke võimalus on ikkagi esindusse kontrolli. Üldiselt kui raha ei ole ja vahid neid 10 tonniseid vanu rüsasid siis soovitan soojalt mitte osta. Soovitan 30+ tuhat ja 2013+ minimaalselt vaadata. Need näevad vähemalt natuke tänapäevasemad välja ka. Ma isiklikult üle 5 aasta vanust ei vaatakski.
Vahet pole, kuluosasid, nagu ketikomplekti, õhkpatju, amorte, nivooandureid, kompressorit jms toredust saab ikka vahetada olenemata eelmise omaniku hoolsusest. Lisaks saab siit foorumist alati infot odavate hiina rehvide kohta.
Õhkvedrustus Mb-l kõige odavam remontida, võrreldes teiste sakslastega nagu audi ja volkar.( esimene padi tuli mul 79.-) Kestab väga hästi, kui hooldada. Pihustid tavaliselt 250-300000 km. Üldjuhul need mis meil müügis juba mitmenda ringi omad, ketid samal ajal umbes. Kallimatest juppidest amordid, mis kipuvad GL raskuse all kolisema, neid ei saa b-varuosi kasutada, kuid suure otsimisega leiab ka kasutatud originaali. Muidu hea ja mugav auto 3l kindlasti , 4l probleeme rohkem.
Viimase seltsimehe soovitused on just sobivad sellistele saksa "preemiumi" austajatele.Et kui amort koliseb otsi romulast mõni samasugune, kolisev, "kasutatud originaal".
Ehk siis soovitus kasutada vanarauda auto remondiks...
no amordid tõesti maksavad natukene rohkem kui keskmine inimene maksta tahaks, aga muud sillajupid kõik samas hinnas tavaliste autodega. amorte muidugi igal aastal ei vaheta ka. aga eks kõik sõltub, kui säästlikult eelmine omanik teda remontis. tihtipeale sellised autod ongi turul üks kiirelt vahelduv kaup- sõidetakse üks romuks ja järgmine püüab teda elustada, siis saab aru, et käib üle jõu ning paneb jälle müüki jne. aga kui on kümme- viisteist tonni taskus, peab olema ka piisav sissetulek ja tahtmine sellist autot omada, mitte lihtsalt kõvatamise mõttes osta.
Mida tähendab õhkpatjade hooldus? Ma kah nagu autoehitust õppinu kuid selle teema ajal vist tukkusin koolis... Kas aeg-ajalt peab patju WD-40-ga pihustama?
GL420 ja 450 hakkad tankima nii et pisar silmis. Kui üldse siis kaaluksin mersu küllaltki pommikindlat V6 320/350 mootorit. V8 diisel on lisaks suurele kütusekulule (linnas alla 17 ikka ei saa kui just pirita teel sõitmist linnasõiduks pidada) tuntud ka erinevate tehniliste probleemide poolt. Kui aga on oluline just kütusekulu siis maanteel on vahe u 2L ning linnas 4-5L 100le.
mis kuradi tankimise juttu siin jahute, õigel gl il on veel lisaks 3 tähte ja kütusekulu ei oma tähtsust, aga kui kütusekulu oluline siis fabia 1,0 tsi
Paar asjalikku vastust ka pasa sekka. Ei ole ma muretsenud kütusekulu pärast, pole kuidagi andnud mõista, et ei jaksaks tankida. Küsisin vaid, kas 420 on tunduvalt jõulisem ja janusem, kui 320.
Keegi siin väitis, et 420 laguneb rihkem, kui 320. Millest sellised tähelepanekud?
Ei ole mul elus ükski auto jäänud hooldamata ja ei jää ka mb gl. Nagu öeldud, läbisõit on mul väike ja seetõttu ka eriti ei usu, et igal aastal räigelt remontima peab. Eks esinduses tuleb lasta tehaostueelne kontroll niikuinii...ja pealegi, kes siis tänapäeval ostab autot kauemaks, kui 5a. seetõttu ei arva ka, et kukuosasid peaks vahetama rohkem, kui 1 kord.
Ja veel, ma olen alati omanud autosi, mis mulle reaalselt meeldivad, 1-liitriseid ökoliikureid pole vaja soovitada.
GL on Suur Auto ja seetõttu pole tõmmet eriti tunda. Näha on küll, kuidas osuti tõuseb;) Siiski - juba tühimass ütleb, et mingi taskuraketiga tegu ei ole. Samas enamusele poekottidest teevad mõlemad mootorid tuule alla linnas. Maanteel jääb kolmene juba lahjaks, kui on tahtmist sõita "dünaamiliselt ja nooruslikult".
Kolmene saab hakkama, aga neljane on seisusekohasem. Kütusekulu vahet, nagu mainitakse, on vähe. Kestavad mõlemad ühtviisi hästi või halvasti, sõltuvalt eelmis(te) omanike hoolikusest. Pihustid, ketid, EGR, turbod - kulukaup, kui autot sihtotstarbeliselt kasutada.
Kõige suurem murekoht on hooldus - ei osata neid remontida. Eriti siis, kui tegemist on selge põhjuseta elektriveaga. Uutega saab Silber veel hakkama, aga vanematega on üks häda. Tallinnas on Lesven ja MB Abi, mujal on hapum. Tasub arvestada, et selle auto puhul peaks olema remondifondis "paar tonni", vähem maksavad vaid klotsid-puksid.
Hoopis olulisem on see, kas MB üldse on tagumentimööda. Kuigi turundus on teinud kõvasti tööd, et kaotada isikupära, pole GL näotu-maotu kosmopoliit, vaid selgelt MB. Mis kas meeldib või mitte.
Kuna me ei tea, milline on küsija taust, siis olgu öeldud, et GL peab linnakiirustel olema vaikne ja pehme. Alles meil illegaalseltel kiirustel tohib hakata tuulemüha sisse tulema. Kui kusagilt kohiseb või koliseb, on autol olnud raske lapsepõlv. Mida tuleb ostuhinna kujundamisel siis arvestada.
Kellegiga siin eespool täitsa nõus, et pooled kommenteerijatest on seda autot näinud vaid tänaval mööda sõitmas...
Kütuekulu; tegin mis ma tegin, 11 sajale ta võttis, Sai Poola kiirteid ja Euroopat. Ei mingit vahet.
Kui ostad, siis 4,2 kindlasti, siis vähemalt tead, mille eest maksad. Ja need mudelid on üldjuhul täisvarustuses, kindlasti vaata, et tagumine kliima peal oleks. Salong suur ja kui kuumad ilmad, siis tavaline jääb lahjaks. Kui Eestis mitte, siis reisidel kindlasti.
Ja ärge ajage segamini W220 pealt tuttavad 400CDI mootorit W164 GL-il kasutatava 420CDI-ga. Täitsa eri asjad...
Kes kurdab, et ei kiirenda, siis on midagi ilmselt viga. Kui sellel kaks turbot puhuma hakkavad, siis ole mees ja hoia kinni.
Mis puutub Silberisse, siis nad teevad korda küll, ka vanad asjad. Aga vanade puhul ei taha klient maksta ja siis räägitakse, et ei saadud korda. Sellest ei räägita, et hinnapakkumine käis üle jõu.
Nõrgad kohad; õhkpadjad, saab kõiki patju amordist eraldi vahetada, vajavad vahetust ca 80-100th vahel, oleneb teeoludest. Hüdroturbiin, kui on tappa saanud masin, või pidevalt käru vedanud. Esituled ei valgusta, sest pidevalt tuledega sõit on peeglid ära kõrvetanud.(kehtib autode kohta, millel ei ole LED päevatulesid veel.)
Kliimatorud oksüdeeruvad põhja alla ära, põhikoht yagumine vasak rattakoobas. Soovitan uued panna, see keevitamine ei kaalu seda tööd ülesse, kui ühe korraga pidama ei jää.
Õlileke roolivõimu pumbast, aitab vaid vahetus. Hetkel rohkem ei meenu. Ah ja, veel need radarandurid, aga need viletsad ka uuematel MB-del.
Kõik eelnev kehtib 420CDI kohta.
Jõudu ja otsi õige isednd välja, siis oled kindlsti rahul ja sõitu jätkub pikemaks.
kas selleks peab alati mingit autot omama, et teada saada suvaliste kuluosade vahetuse vajalikkusest?
esituled tuhmid? no kas peab ette lugema kümmekond muud marki, millel samuti esituled läbi lähevad?
vedrustuse õhkpadjad? öelge üks mark, millel nad igavesed on.
hüdroturbiin või muud probleemid automaatkastiga- ega vist teistel üldse ei ole...
oksüdeeruvad kliimatorud, lekked kuskilt, kasvõi roolisüsteemist- on see mingi uudis autoomanikele?
ainuke vahe, et kui ostad kasutatud luksauto, peaks tagataskus kübe rohkem pappi olema, avensise või fordi vend saab vähe odavamalt hakkama. nett on täis infot, infot ja veelkord infot- loe läbi oma mersu kohta kirjutatud jutud ja kujunda oma arvamus. kui oskad mõnda võõrkeelt. selliste autode puhul on see teema, et ei käida foorumites nuhkimas, vaid võetakse raha taskust ja ostetakse nagu mees. kui auto meeldib, siis ostetakse, kui pappi ei ole, siis käiakse ringi ja uuritakse, et kas see läheb katki ja palju see maksab ja kas tanklas tuleb tihti käia.
Siin oli kütusekulust juttu. GL420 kogemust pole, aga G400'ga on. Kaalult umbes samad ju. G400 linnas suht rahulikult sõites 16-17 liitrit sajale, maanteel vist oli 11, kui täpselt mäletan, üsna mitu aastat möödas.
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.