Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: EELSOOJENDUS: ÕLI- VS JAHUTUSSÄRGI SOOJENDUS

16:44 30.05.2019
Kärss
Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Uuele bensiini/gaasiautole plaanis lasta paigaldada (esinduses) mootori eelsoojendus. Küsisin pakkumist jahutussärgi soojendusele, aga hakati pakkuma hoopis õlisoojendust. Minu viimatine kogemus õlivanni soojendusega on üle 20 aasta tagune ja sinna elemendile olid õlijäägid külge kõrbenud (arvatavasti tegi see halba ka õli enda omadustele). Kellelgi kogemusi tänapäevastega?

Peamine dilemma on selles, et õlid on nagunii nii vedelad, et ma bensiiniauto käivitumise pärast ei näe muretsemiseks põhjust. Tahaks elektri abil saada soojaks nii toa kui mootori (hoida mõnikord ka mitmeid ööpäevasid talvel salongi plusskraadide juures). Mul on tõsiseid kahtlusi, kas see õlivanni soojendamine üldse mootori enda (metallist osa) soojaks suudab teha või peab siis nagunii hakkama kasutama alati ka soojapuhurit salongis? Et panen "kuuma" õliga käima ikkagi täiesti külma mootori, mis salongi kütmiseks alles ise soojenema peab hakkama? :) Oskab üldse keegi võrrelda neid kaasaegseid õlisoojendusi jahutussärgi soojendustega? Sh ka kasutusmugavuse osas?
16:53 30.05.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
jahutusärgi omad on kas elektriline ei küta salongi ( ei räägi hiinakatest kus tõest pump aga defast või galix ist) või nn auto kütusel töötava ahi, mis kütab ka salongi, talvel kõige külmemaga defa peab ikke taga olema4-5tundi et mootor oleks 30 kraadi
18:09 30.05.2019
Kärss
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Valerkale: Sel aastal on tellitud kaks uut autot, üks neist on diisel ja sinna tellisin loomulikult webasto (st kütuse pealt toimiv ahi). Selle teise auto puhul ei räägi mitte salongi kütmisest vaid pigem võimalusest salongi kütta. Eelsoojendatud veesärgiga puhub bensuauto käivitamise hetkest leiget ja paari minuti pärast (kui reaalselt liikuma hakatakse) juba sooja, lisaks on võimalik kütta salongi eraldi ka 220V elektrpuhuriga nii õli- kui jahutussärgi soojenduse puhul, kui selleks vajadus tekib. Palun loe mu küsimused uuesti läbi, jutt käib hoopis kaasaegse õlivanni soojenduse võrdlusest tavalise plokisoojendusega.

PS: et siia teemasse mingit udujuttu ei jääks, siis calixi/defa plokisoojendusega +30 kraadi saavutamiseks -30 juures ei kulu mitte 4-5h. Olenevalt autost pigem tund-paar, mõnel ka alla tunni. Pea kõik oma kasutatud autod olen toonud Soomest-Rootsist, kus on kõigile uuest peast esinduses just sellised veesärgisoojendused pandud, endal kasutuskogemust nendega ligi 30 aastat, nii aeglaselt soojenevat pole kordagi elus kohanud... mis muidugi ei tähenda, et sellist olemas ei võiks olla.
18:30 30.05.2019
hjhj (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
2009 aastat pärit autol on mingi soojendus ja arvasin et see on läbi põlenud aga mõõtmised näitasid et terve. see ongi õli soojendav element seal ja võib tõesti kogu ööks järgi panna ja ka siis ei saa hommikul aru et oleks midagi soojendatud.
20:36 30.05.2019
looder23
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Ma ei ole küll kindel, aga kas see õli soojendamise element mitte ei kleebita karteripõhja külge. Nagu elektrilpliit hakkab põhja soojendama. Seda on lihtsam ja mugavam paigaldada. Seölepärsst pakuvadki neid. On olemas veel voolikute vahele käib veesärgi soojendi. Kunagi uurisin, siis lubati, et saab isegi 50 kraadini jahutusvedeliku. Vähemalt kaitse pidi olema reguleeritud 50 kraadini. Seadmel veepump küljes, hoiab vedeliku ringluses. Ise näen selles seadmed suuremat efekti tenni ees, aga mine sa tea.
20:49 30.05.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Selle teise auto puhul ei räägi mitte salongi kütmisest vaid pigem võimalusest salongi kütta - sa peaks ju autoehitust jagama, milles küsimus, võimalust salongi kütta tekib siis kui vedelikku kimatakse läbi salongi radika ja selle fänn pannakse uhama, minu defa kütab mootori nii soojaks kui kaua teda taga hoian, panen mootori käima seier kukub kohe sest salongi küte ja atm jahutus teevad oma töö, el küte ju ainult 400w vs kero 5kw vastu, korralikel insenerid leidnud vastavalt margile õige koha, noname hiinaksa, leia ise koht, mõnel margil jäädki otsima et kuhu ta ära mahutada
22:04 30.05.2019
Marko
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Talupojatarkus ütleb, et veesärgi kütmine salongi eelistusega sobib projektülesandega oluliselt rohkem kui õli soojendamine.
23:02 30.05.2019
Aga... . (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Uuematele autodele pakutakse tihti ainult karteri soojendust ,mis nagu looder23 ütles, kinnitatakse väljast vastu karteripõhja.Mul mitmel autol need peal ja kuidagi toimivad.Samas talvel kui kõvemad külmad siis olen õhtul järgi pannud aga ega hommikul eriti soe pole olnud aga kindlasti mingi efekt on.Plokki või lõdviku vahele käivad on kindlasti tõhusamad.Võimsust kõigil +-500w.Eks see triikraud vastu karteripõhja rohkem välisõhku soojendab ja kindlasti sõltub tulemus kui kinnise mootoriruumiga autoga tegemist.
Ja ega need välised ka ainult õli ei soojenda,eks soe liigub niikuinii ülespoole ,pluss metallid juhivad edasi .Alumiiniumist karteripõhja puhul küll aga kui plekkpõhi ja paks kummitihend vahel isolaatoriks siis ilmselt soe üles ei jõuagi .
02:02 31.05.2019
Kärss
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Tänud vastajatele! Minu ammu nähtud õlisoojendaja asus füüsiliselt õli sees. Poleks ilma nende kommentaarideta tulnud selle pealegi, et neid tänapäeval kleebitakse väljastpoolt sinna karteripõhja alla... pole ime, miks esindus esimese variandina just seda soovitas:) Aga ma ise nüüd tean neid välistada, sest seda "õli natukene soojem" vajadust ei oska tänapäeval eriti märgata, ammugi mitte selle eest maksta.

Kusjuures plokisoojenduse alternatiiv lõdviku vahel töötab üllatavalt hästi. On autosid, millel see õnnestub paigaldada nii, et tekitab passiivselt soojendamise abil ise ringluse.
06:13 31.05.2019
............... (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Kellaga märg kero, kõige kallim kuid vaieldamatult parim lahendus.
07:58 31.05.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
esindus soovitas sulle mitte kleebitavat vaid margipõhist soojendust ja kui näiteks defa on sellele margile teinud karteripõhja soojenduse, siis pead sellega leppima http://old.defa.com/en/automotive/warmup/find_your_engine_he
ater/
sest esindus ei tegele kolhoosiga
09:26 31.05.2019
A! (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Kogu lugupidamise juures Kärsa vastu on alati põnev lugeda, kuidas kõik tema istumise all olevad autod -30-ga mõne minutiga sooja pahisema hakkavad ja sealjuures kolmpool liitrit sajale võtavad : )

Gaasiautod soojenevad suht kehvasti einvei, eriti need uued väikese litraaziga iseliikujad. Õliga soojendamine on ainult seks hea, et aitab külmkäivituse juures mootori kulumist vähendada. Kui vedeliksoojendi üritab läbi vedelik soojendamise natuke ka õli soojemaks saada, siis õliküte sihib täpsemalt sinna, kuhu tarvis. Salongisoojenemisele ta nüüd teab mis kaasaaitaja pole. Ses mõttes mõistliku hinna juures võtaks vähemalt selle õli oma, kui ise extra vebastot paigaldada ei kavatse. Daacia puhul oleks see pisut nagu raiskamine ka, kui sealjuures isikliku mugavuse motiivid välja jätta.
11:08 31.05.2019
Kärss
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
TO A!: kogu lugupidamises asjaliku kommentaari vastu imestan siiani, mis eesmärk on süstemaatiliselt rebida juttu kontekstist välja. Või siis lihtsalt kommenteerida juttu, mida läbigi pole loetud. Tsiteerin praegu iseennast:

# Eelsoojendatud veesärgiga puhub bensuauto käivitamise hetkest leiget ja paari
# minuti pärast (kui reaalselt liikuma hakatakse) juba sooja.

Kas eelsoojendatud mootor peaks siis puhuma hoopis külma? Paari minuti pärast veel külmemat? Samal ajal, kui juba 90ndate algusest peale on isegi Audi 100, Volvod jpt autodel põhjamaade varustuses olemas elektriline salongiküte, st puhubki sooja õhku juba siis, kui mootor ise veel täiesti külm (eelsoojendamata) on. See, et mõni teine oma autod Saksast toob või üldse meie kliimasse kõlbmatu varustusega autosid ostab, on igaühe oma valik. Tasuks äkki valida tulevikus targemalt, kui senine valik pettumuse valmistas?

PS: Dacia ega Renault ei tee juba mõnda aega gaasiseadmega autosid. Puudub ka info, kas uue põlvkonna mootoritele need tulevad või mitte. Info pärineb mõlema edasimüüja käest, isiklikult küsisin üle. Sellele küsimusele ei oska vastata, miks need endiselt hinnakirjades on, aga kes kahtleb, eks küsige pakkumist või proovige omale tellida;)
15:26 31.05.2019
... (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
millise füüsikaseaduse kohaselt ei levi õlis olev soojus ülesse mootoriplokki? silindrid on ju alt avatud ja silindrite ümber on jahutussärk. veel parem oleks, kui saaks karteri soojustusega katta, et soe väliskeskkonda ei hajuks. viska veel vatitekk ka mootori peale ja ongi mootor soe.
17:45 31.05.2019
63amg (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
to kärss.dacia teemas kirjutasin,et tutika gaasiga dacia saad saksast tuua
22:18 31.05.2019
qp (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Olen ametiautodel juba 20 aastat kasutanud Calixi 500W vedeliku soojendit, mis käib lõdviku vahele. Odav osta ja veelgi odavam paigaldus. Kiire käivitus -26 juures, nagu suvel. Autosse istudes on soe kiire tulema. Aga selleks kulub eelnevalt siiski 4 kuni 5 tundi. Mul on kell juhtme otsas ja kl 3.00 lülib taha.
Välistempiga -5 kuni -15 läheb vaja 2-3 tundi, alates -15 aga 3,5 kuni 5h.
Milleks õlisoojendi? Sellega ei saa mootorit soojaks. Praegu kasutan Webastot, selle eelis on juhtmevabadus sest auto seisab voolukohast kaugel.
22:33 31.05.2019
Kärss
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Tnx 63amg, mul juba ammu autod tellitud, käes pole veel kumbki, eks neid gaasidaciaid kusagilt ladudest vast ikka leiab veel. Vist Eestiski on veel üks gaasiseadmega kongiga kaubik müümata.

Teistele: ma ei tahagi otseselt midagi väita siin. Pigem tekitada diskussiooni, sest tänapäeval jääb ka mulle õli soojendamise mõttekus pigem küsitavaks, sest tänapäevaste õlide puhul ei tundu see eriti oluline. Selles osas, kas õli soojendamine tõesti suudab ka terve mootori ülesse soojendada, kuulaks pigem kogemusi, sest mul endal neid õlikütmise osas ühegi kaasaegse autoga ei ole. Kuigi väidetavalt paigaldatakse neidki suht palju. Ja kuna selle "karteri põhja külge kleebitava" hind on ca poole väiksem plokisoojendusest (ja vähemalt 4x väiksem webastost), siis mõne auto/mudeli puhul võib see olla ka täiesti ratsionaalne valik. Me ise kasutamegi autosid erinevates tingimustes, sellepärast valisimegi ühele webasto ja teisele tundub plokisoojendus mõistlikum õlisoojendusest.
22:48 31.05.2019
siberia (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
On küll vähe suurem liikur kasutada kui sõiduauto ja sellel on nii õli kui jahutusvedeliku soojendus.
Õlisoojendi ei ole karteripõhja alla kleebitav variant ja hoiab õli nii 60 kraadi peal kui ta sisse lülitada.
Plokisoojendus hoiab jahutusvedeliku 40 kraadi juures ja üjhtlasi on õli ca 20 kraadi, sest soojusvahetus toimub ka seisvas mootoris.

Mina olen tavaliselt ainult plokisoojenduse sisse lülitanud.
23:01 31.05.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Pigem tekitada diskussiooni - see ju haige inimese sonimine, sai pandud korraliku tootja link, aga sa ikke ei suuda vaadata mida see tootja pakub sulle, äkki avalikustad selle margi siis saame meie täpselt soovitada, mitte tiirutada ümber augu ja soiguda kumb parem kumb mitte, tahad kolhoosi, tee see
23:33 31.05.2019
Aga... . (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
punktiirile - keegi pole ju ka väitnud et soojus ülespoole üldse ei levi vaid küsimus oli sellise süsteemi tõhususes.Kui 24/7 juhe sabas ,küll ta levib.Ja karterid on juba aastakümned mõnedel autodel isoleeritud sooja hoidmiseks.Samal-ajal tuleb tehasest siiamaani autosi millel pole mingit põhjakatetki.Tuulise ilmaga kaob sellistel enamus energiat mujale.
23:59 31.05.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
00:44 01.06.2019
Kärss
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Valerka, ma ei küsinud mitte tootjasoovitusi vaid kogemusi eri tüüpi soojendajatega. Esindus seab omad tingimused ja valikud, mina valin nende vahel, kui ei taha kaotada garantiid. Sel teemal siin pole mingit seost leiutamisega, palun ära rohkem siia sellist jama postita.

Siberia kogemusi kuulaks pikemaltki, sest ilmselgelt ei plaani ma kõiki neid kogemusi ka endale hankima hakata:) Vast on kunagi kasu kellelegi teiselegi.
08:35 01.06.2019
td (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Niipalju kui karterisisese õlisoojendiga kogemusi( rasketehnika) siis kõik olnud suht hädised. Ploki sisene on kõige efektiivsem ja hõlmab kogu mootori t. Toimib ka -30 ga ideaalselt.
08:58 01.06.2019
pime mehaanik (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Minul kõige soojemat suhted märja geroga mis käib üle gsm i,puhkad austraalias ookeani ääres, ja lased külmas oleval autul ka sooje mõnusid tunda
11:31 01.06.2019
Aga... . (registreerimata)
Re: Eelsoojendus: õli- vs jahutussärgi soojendus
Valerka teises videos näidatud soojenduse olen kunagi ammu Belarussile peale ehitanud aga see kestis väga lühikest aega kuna boileri küttekeha ei kannatanud vibratsiooni.Hakkas lekkimas põhjast sest pragu tuli sisse ja pärast paari korda küttekeha vahetust sai loobutud.
Kümme aastat tagasi tahtis inimene panna Passatile 2,0tdi plokisoojendust aga siis selgus et pakutakse ainult nii öelda triikraua varianti ja muud ei saavatki paigaldada.Lõpuks panin tavalise küttekeha soojusvaheti vooliku vahele ja toimib siiamaani probleemivabalt.Sama lahendust kasutatakse Soomes väga laialdaselt.
Nagu eelpool mainitud ei ole aga selline igasugune isetegevus esindustele ilmselt meeltmööda,eriti uue auto puhul.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.