Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: TOONKLAASI TAGUNE LISAPIDURITULI

11:45 14.06.2019
mahno2
Toonklaasi tagune lisapidurituli
Kuidas tänane praktika on - kas pidurituli võib olla kiletatud tagaklaasi taga (reaalselt paistab läbi küll) või täna enam selliselt ülevaatust ei saa ja lisapiduritule koha peale peab toonkiles augu lõikama?

Kile on aastaid vana ja selliselt ülevaatust läbinud korduvalt, aga nüüd vist nõuded muutusid...
12:15 14.06.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Miks siis on auto varasemalt ülevaatust läbinud? Praktika on selline, et valdav enamus ülevaatajaid suhtusid teemasse ükskõikselt kuna on liikluses palju vanemaid masinaid kus kolmandat pidurituld ei nõuta sest ta muutus kohustuslikuks alates 1. jaanuarist 1999. a esmaregistreeritud sõiduautodele ja hiljem ka veokatele. Probleemiks loetakse see, et tekib olukord eredas valguses kus kolmas tuli ei paista piisava erksusega, sest paljude põhjenduste hulgas on selgitus - tuli on mõeldud, et tagasõitja näeks läbi Teie auto Teie ees pidurdava auto pidurituld. Neid selgitusi on veelgi aga ma mõtlesin, et pakun sellise. Kordusülevaatuse põhjusena hakati nõudma alates 01.01.2018 ja siis oli määruses nii: "5) Mistahes ese vähendab laterna valgustugevust." = kordusülevaatus Tänaseks on see tekst muudetud: "5) Miski vähendab laterna valgustugevust. = kordusülevatus. Üheks põhjuseks korduva saamisel on ka 24/7 salvestavad korruptsiooni vastased videokaamerad mille videot võib vahel Maanteeameti inspektor vaadata st. on võimalus vahele jääda. Kui autol on nn. tehasetoon siis on pidurituli suurema võimsusega ja seal ei pea hoolitsema selle eest, et tule esine klaas oleks puhas. Tehase toonimist tähistab klaasil e-sertivikaadi (e ringi sees) vahetus läheduses ja tihti selle kohal mm kaugusel V tähis (vee, või rooma 5).
14:17 14.06.2019
mahno2
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Mina ei tea, miks auto läbib ülevaatuse ja üldjuhul ma sellest ka probleemi ei tee. Miks küsimus tekib minul kui sõidukiomanikul siis, kui sõiduk ülevaatust ei läbi :)

Eelmisel ülevaatusel juhtisite Teie isiklikult minu tähelepanu kileprobleemile, mistõttu soovisin ennast teemaga kurssi viia ja ilmselt tuleb mul siis kilet lõikuma hakata enne selle kuu lõppu.
15:22 14.06.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Küsimus tekib sellepärast, et meie riigis on kombeks teha reegleid tagasiulatuvalt. Samas võib ju leppida, et ilma tumeda kileta on päikesevalguse käes lisapidurituli paremini nähtav ja kõik mis vähegi aitavad turvalisuse suurendamisele on ju mõistlik.
17:31 14.06.2019
qp (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
No kui raske on siis tule taha paberinoaga auk teha? Tulede toonimine-kiletamine pole lubatud vist üheski riigis.
19:09 14.06.2019
eveaf (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Lõikate omal tagaklaasisoojenduse/antenni kõik läbi nüüd :)
20:22 14.06.2019
jarru (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Tekkis kiusatus üle pika aja jälle siinset mõttetegevust ergutada. Valige selline auto, mille lisapidurituli spoileri küljes väljaspool. Ja nagu võluväel selline probleem kadunud. No ega pea toonitama, et mul mitu sellist. Pidurituld.
08:21 15.06.2019
...f...f...f (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Ja nii on. Sain korduva mittepõleva tagumise udutule pärast. Panin pärast uue pirni ja asi korras. Aga võta näpust ! Ülevaataja vabandas ametnike idiootsuse pärast ja ütles, et ei tohi õues vaadata, vaid peab asja salvestama. Nii ma siis ootasin veel korra kolme auto pikkuse järjekorra ära. Ega ma ülevaatajat süüdistagi - mis tal ikka üle jäi.
08:38 15.06.2019
vanames
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Mittepõlev udutuli näitab lihtsalt inimese pohhuismi.
Selge et kõikide kaigaste- liigendite lokse ise ei näe.
Aga et korraks tuled- viled siise lülitada ja läbipõlenud pirn vahetada- lihtsalt mugavus ja laiskus.
Endal korras aga ükski ülevaataja pole kunagi selle udutule töötamisest huvitatud olnud :(

Muudetud 15.6.19 08:38

09:08 15.06.2019
. (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Paljud ju sõidavadki ülevaatusele lihtsalt kõrvalpõikena. Vaevumatta isegi tulesid kontrollida.
11:30 15.06.2019
minu arvamus (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Osades riikides, mitte EU, olen näinud et see kolmas pidurituli vilgub. Meil ei ole see lubatud. Minu arvamus on et ta võiks algul vilkuda 2-3 korda. Kui ees sõitev auto pidurdab siis see vilkumine hakkab silma. Pikamat vilkumist olen ka näinud aga see väsitab eriti kui seisab foori ees jalg piduril. Pole päris see teema aga huvitav mida teised arvavad.
12:18 15.06.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
jarru - kui spoilerit ei ole siis võib ju selle panna kuid lihtsam on ehk see õnnetu kile eemaldada kui hakata autot ehitama.
...f...f...f - Kuna ülevaatajaid ei usaldata paljuski tänu rahva nurinatele siis olemegi selles kohas, et nõutakse auto näitamist videokaamerale ka siis kui teistkordsel kontrollil vaadatakse turvapadja märgutule süttimist- kuhu videosilm ei ulatu. Ikka korruptsiooni vähendamiseks kallid kaasmaalased, et Te ei kaebleks kui näete tossavat masinat liikluses, mis ei oma küll ülevaatust kuna tal on lubatud liigelda kuni kaks kuud ... Nüüd ju võib kasvõi õppesõitu teha isa oma lapsele kui on pidurid tuksis, sest liiklusseadus mainib kordusülevaatuse puhul ainult taksoteenuse keeldu ja kommertssõidukeid...
vanames - mittepõlev udutuli võiks olla sellegipoolset VO puudus aga mis siin vaielda kõrgemalseisjad näevad kaugemale kui meie siin all ... Et ükski ülevaataja ei ole olnud udutule töötamisest huvitatud, see tuleb sellest, et paljud ei loe liiklust ja kaasliiklejaid ohustavaks puuduseks kui taga kohustuslik udutuli ei sütti. Ministeeriumi inimesed on teisel arvamusel kuna vastav ülevaatusdirektiiv loeb samuti oluliseks puuduseks kui ei sütti udukas. Ülevaatust inspekteerivad ametnikud saavad aina rohkem ametialaselt teadlikumaks ja varsti hakkavad KÕIK ülevaatajad huvi tundma ka Teie auto udutule tervise kohta.
minu arvamus - vilkuv pidurituli on lubatud ainult neil masinatel mis on vastava vidina saanud tehases konveierilt. Ise sellist tuld paigaldada ei tohi kuna tulele on omad nõuded. Pidurituli hakkab vilkuma mitte igal pidurdusel vaid siis kui piduripedaali alla liikumise kiirus ületab teatud piiri. Kui juht reageerib ootamatult auto ette ilmunud takistusele on jala liikumine kordades kiirem tavaliikluses pidurdamisest muidu ei hakka pidurituli vilkuma. Kui ma ei eksi siis on see teema kopeeritud vormelitelt.
21:07 15.06.2019
jarru (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Mait, muidugi oleks narr autot hakata nüüd selle tule pärast ümber ehitama, lihtsalt vaatasin eile aknast välja ja avastasin et minu Outbackile on selline vidin juba tehases spoileri sisse pandud. Ja avastasin ka lisaks, et kui tahaksin oma Audi A8-le tumeda kile panna, ei saaks ma katta lisapidurituld, see on ehitatud tagumise aknalaua sisse kuidagi, st, asub tagaakna ala-, mitte ülaosas. Hea tahtmise juures saab muidugi lõhkuda ära ka raudkangi...Kasutame edaspidi probleemide tekkimisel mõistlikkuse printsiipi, on kõigil kergem.
15:23 16.06.2019
Mahno3 (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Tõmbaks nüüd emotsioonid maha, mul pole raske toonkilesse auku teha, aga törts tülikas töö on küll. Kilet maha ei tõmba, kuna kuudiklaaside mitte läbi paistmine aitab tööriistadel ja sülearvutil alles jääda ja koeral on ka jahedam.
15:43 16.06.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
seega kivi kiletajate kapsaaeda, järgmised võivad ka esituled üle tõmmata
15:47 16.06.2019
Mahno3 (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Selle augu tegemiseks kulus mul 15 minutit koos piduritule eemaldamise-tagasi panemisega ja jääkidega prügikasti jalutamisega.
Kas teema oli väärt 14 postitusega teemat - vaevalt :)
18:54 16.06.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Võib ju nõustuda, et teema on aktuaalne kuna paljud kodanikud kaebavad Maanteeametisse kurtes, et ülevaataja on temale liiga teinud sest varasemalt on ülevaatus läbitud ilma nurinateta. Siis ei olnud videot - on minu lihtsaim pooltõde. Tänu videote järelvaatamistele on hakatud ülevaatajatele tegema hoiatustrahvisid ja varajasem jutt, et kaamera on vajalik "doonorsõiduki" kasutuse tõkestamiseks oli paljasõnaline. Tegelikult on nüüd kõikide ülevaatajate "munad" riigiameti vastavate töötajate pihus ja kui väga vaja siis leiab IGA ülevaataja töös kasvõi hajameelsusest tekkinud puuduseid. Ka mina ei ole ilmeksimatu sest vahel jääb mõne ukse klaasitõstuki kontrollimine tegemata kui vastan telefoni kõnele või klientide küsimustele. Ei saa olla minusugusel pensionieelikul hävituslennuki piloodi kontsentratsiooni kuid võiks, et vastu panna salvestava kaamera pärast tekkivale stressile. Pidev hirm midagi hajameelsusest tegemata jätta teeb mind vahel närviliseks ja hirmule aitab kaasa minuni jõudev info kuidas siin/seal kolleegid oma "koslepeid" saavad. Vaatame aasta pärast kui suur on ülevaatajaks saajate hulk edaspidi, igatahes täna tean paljusid kes ei taha enam olla ülevaatajad kuid kuhu sa lähed kui vanust üle 50? Ka mina ei tee tööd enam sama entusiasmiga kui varasemalt ja pigem näeb minu molu tõsisena kui naeratavana sest mõte - kas vaatasin või ei vaadanud tekib mitu kord päevas. Selline on MA tehnoosakonna juhataja töövõidu hind. https://www.mnt.ee/et/ametist/teeleht/suvi-2018/jurgo-vahtra
-voidud-eestis-ja-euroopas

19:17 16.06.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
aegajalt kohtab liikluses ka tumedaks lakitud tagatuledega isendeid,mis päiksepaistelise ilmaga vaevalt läbi kumavad, hakka või pilte tegema ja Maanteametisse saatma
09:59 18.06.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Kas neist piltidest suurt kasu on? Alati saab öelda, et ülevaatuse ajal oli kõik OK sest video salvestaja alustab ülekirjutamist kui 3 kuud on salves. Tegelikkuses on salvesti mälumaht nii suur, et saaks ka kahe aasta tegevused jäädvustada. Vabandan, et natuke võimendan valerka mõtte kohta arvamust. "Pavlik Marozovi" ajad ei tohiks kunagi tagasi tulla aga nad ei ole kaugel sest ülevaatuse süsteemis on konkurendi ülevaatuspunkti töötaja peale kaebamine Manteametisse minu info kohaselt tavaline.
10:41 18.06.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Mait , kas tõesti arvad et tumedaks lakitud tagatuled millede tööst saad aimu ainult pimedas on head asjad, sõidad taga ja kirud ülevaatajat, sest see lammas kes seal ees roolis on tunneb ennast hästi, samas võiks olla kohustus, et koos tagatuledega tuleb ka tumendada esituled, usu et siis jääks see jama ära või olematuks, oli aeg kui tooniti isegi esiklaase suht tumedaks
21:18 18.06.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Mina tõesti arvan, et lakitud tagatuled on lollus ja ülevaataja peab sellisele masinale vormistama kordusülevaatuse, kui ta seda ei tee siis on korruptant. Neid nn. "lambaid" olen kohanud ülevaatusel kümneid ja rohkemgi. Kirjutasin oma mõtteid sellest, et tihti on kaebamine mõttetu kuna patustanud ülevaataja korrale kutsumise jaoks on vaja tõestust, et autol kontrollimise ajal olidki tagatuled tumedad, et piduritule ees oli tumestatud tagaklaas … Teile aga soovin edu ja jaksu pildistamisel ja riigiametiga suhtlemisel. Üks soovitus. Kui pildistate autot siis enne info saatmist Maanteeametile vaadake kas masina viimasest ülevaatusest on möödas vähem kui kolm kuud.
10:31 27.06.2019
Ford usa (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
See lingis mainitud artikkel maanteeameti lehel on hea näide bürokraatia tasemest... Tule taevas appi...
12:22 29.06.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Endast heal arvamusel olek ei ole seaduse rikkumine. Kui aga sellega kaasneb "vanema venna" kompleks siis võib pidurduda areng milleks on vaja kaasata spetsialiste kes oma igapäevatöös kontrollivad sõidukeid. Seda aga kahjuks ei tehta. Nii olemegi jõudnud olukorda kus MKM ja Maanteeamet koos TÜL´iga on valmis saanud määrusesoperdise mis lubab sõidukit piiramatult kasutada kuni kaks kuud tuksis sõidupidurite, pimestavate lähitulede, loksuva rooliga. Pereisa omab seaduslikku õigust autokoolis käivale lapsele õpetada autojuhtimist eelmises lauses äratoodud vigadega. Sellise õiguse annab liiklusseadus mis keelab ainult taksoteenuse ja kommertsveod. Riik annab selge sõnumi - meie teeme mida tahame me käseme poome ja laseme ning sõidukiohutus ei ole meie kompetentsi ulatuses sest me ei taipa mida me teeme. Nüüd on riigis liiklusese ametlikult lubatud kümneid tuhandeid mittekorras sõidukeid vot see on tase!
22:37 30.06.2019
Marko
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Mina tõesti arvan, et lakitud tagatuled on lollus
Millert

Tegelikult on see kena tuuningelement. Kui sinna pannakse vastavalt vajadusele võimsamad pirnid, siis on kõik OK. Küsimus taandub ilmselt sinna, et kes on pädev otsustama, kas valgusviljakus on piisav.

Tänapäevaste õmblusmasinatega ei saa enam peaaegu midagi põnevat ette võtta, mu kommentaar rääkis 8- 90ndate autodest.
07:59 01.07.2019
... (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
tuuning tehakse selleks, et näidata teistele, kui kõva kärbes sa oled. või näed sa sõites ise neid omi tagatulesid ja naudid?
tuledel on ainult üks funktsioon- valgustada ja informeerida teisi liiklejaid. igasugu tjuunimine on ainult maitse asi, seda enam, et kõiksugu kiletjuuningu kõrval toodetakse ka ametlikke tuuningtulesid ja need pole teps mitte kilekäkid, vaid lihtsalt põneva disainiga tükid, mis silma ei riiva. hind loomulikult selline, et kallimad kui suvalise voltsi bemm.
14:23 19.07.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Alates 22.07. hakkab kehtima uus ülevaatuseeskiri https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1190/7201/9008/Lisa4_31
012020.pdf#

MIS EI KEELA tumeda kilega tagaklaasi keskmise piduritule ees. Puudus kui selline pannakse kirja vähe olulisena 4.3.3. Vastavus nõuetele 5) Laterna valgustugevus ei vasta
nõuetele = VO Täna kehtiv nõue eemaldada tume kile tagaklaasilt piduritule valgusava ulatuses 4.3.3.5. 5) Miski vähendab laterna valgustugevust = OV - kaob ära ülevaataja leksikonist paari päeva pärast.
See läheb küll teise foorimiteemasse aga tahaks siin lisada, et meie riigiametnike jaoks ei ole oluline liiklusohutus või nad ei oma vajalikku pädevust, et mõista. Mõista seda, et piduritule valgusjõu kunstlik vähendamine ei ole mõistuspärane, nad ei mõista ka seda, et kui lähituli näitab liiga alla siis see aitab kaasa helkurita kõndijale otsasõidule. Meil ikka vähe veel saab pimedal ajal teel surma jalakäiaid sest teelkõndija varasem märkamine ei ole liiklusohutuse teema ametnike jaoks. Issand mis riigis me küll elame?
15:01 19.07.2019
stammer (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Issand mis riigis me küll elame? Eks ikka selles riigis, kus valijad on seadusetegijad etteotsa valinud. Mul on mitmel auto lisapidurituli toonklaasi taga olnud ja mitte kordagi ei ole ülevaatajaonud selle kohta märkust teinud. Ilmselt puhas vedamine.
15:44 19.07.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Ka mina ei teinud märkust piduritule ette pandud tumekile kohta enne kui see nõue tekkis, paljud ülevatajad ei teinud märkust ka siis kui nõue tekkis ja video + 100€ leppetrahvid panevad asjad paikka. Paljud ülevaatajad on "mõistlikud" st. kasutavad oma pead kuni esimese karistuseni.
08:38 20.07.2019
... (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Tegeletakse mingi asendustegevusega, mitte vajaliku tööga. Pole mul siiani olnud liikluses probleemi piduritulede märkamisega.
10:14 20.07.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Tehnoülevaatus kui selline on kaotanud oma esialgse mõtte. Kunagi oli see tegevus selleks, et jõuda selgusele, kas auto on teel kasutamiseks kõlblik. Nüüd on rõhuasetus nihkunud tehnilist ohutuse seisukorda mitte näitava tuvastamiseks so. graveeritud koodi või auto teljekaaludega andmesildi otsimiseks led pirnikeste praakimiseks, sõiduki istmekohtade lugemiseks, uste klaaside loksutamiseks kustuti kaevamiseks. Kõigele paneb punkti kehtiv kord mis saadab liiklusesse kuni kaheks kuuks kümneid tuhandeid M1 ja N1 sõidukeid mis on inspekteerimise käigus tunnistatud mitte korrasolevaks. Tuksis piduritega ei keela liiklusseadus õppesõitu korraldada. See, et Teil pole olnud probleemi piduritulede märkamisega ei tähenda, et nüüd oleks OK kui on tumedaks lakitud KÕIK piduritulede klaasid! Lubab ju kohe kehtima hakkav kord, et nüüd võib vähendada piduritule valgusjõudu sest see ei too kaasa kordusülevaatust. Ja olukord fikseeritakse nn. väheolulise puudusena - mida ei pea mitte kunagi kõrvaldama. Üha enam leian ennast mõtte juurest, et meil teevad reegleid köögi abitöölise oskustasemega sõidukiohutuse eksperdid.
11:47 20.07.2019
. (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
See ju igal elualal niimoodi,et juhtkond ei küsi alluvate käest kuidas võiks paremini teha. Kõik lollused proovivad enne läbi.. Mait ära nuta sa pole ainuke kõrvalseisja.
11:56 20.07.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
üks huvitav punkt
1.1.13. Piduri hõõrdkatted ja piduriklotsid Kontrollitakse vaatlusega. - 1) Kulunud. -OV – oluline rike või puudus
sama ka
1.1.14. Piduritrumlid, pidurikettad - 1) Kulunud või halvenenud. - OV – oluline rike või puudus

huvitav, peale esimest pidurdust hakkab asi ju kuluma ..............
13:10 20.07.2019
Mahno3 (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Ketaste-trumlitega on lihtne - tootja annab ketta miinimumpaksuse või trumli maksimumläbimõõdu, peale mille saavutamist detail väljavahetamisele kuulub. Klotsidel on ka tegelikult mingi miinimumpaksus sõnastatud. Kas siis millimeetrites või kuni soone põhjani vms märgini.

Reaalselt olen ma küll seda klotside kontrolli näinud ainult tsikli ketaspiduri juures. Autol eeldaks enamasti vähemalt ratta eemaldamist, võimalik, et klotside kontroll ka klotside demonteerimist.
Trummelpiduri juures (või mingi eritehnika lintpidurid vms) kontroll eeldab piduri lahti võtmist.
14:25 20.07.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Mahno3 (registreerimata) kust sa loed min max viidet , jutus on üks väärtus- kulunud
15:50 20.07.2019
karoqqq (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
Ainult selgeltnägemisele ei saa tugineda, lugeda tuleb ka mõisteid.

2.5. Kulumine – sõiduki osa, seade või süsteem ei täida oma funktsiooni või kui see on ületanud
valmistaja poolt ettenähtud kulumise piirväärtuse või kui see mõjutab teiste sõiduki ohutusega
seotud osade toimimist või seisundit või kui see mõjutab sõiduki ohutut kasutamist liikluses.
17:04 20.07.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Toonklaasi tagune lisapidurituli
nii juhtub kui loed teksti üle lehekülje ............

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.