Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: KERGHAAGISE ÜMBEREHITUS SUVILAKS

21:04 16.06.2019
herr_G
Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Tervist.
Müügil ühtegi endale meeldivat ja sobivate mõõtmetega haagissuvilat ei leia ning siit tekkiski mõte, teha ise just selline, nagu vaja.
Kui kasutada põhjana tavalist kerghaagist (nt Respo) ja ehitada sinna peale väike eluruum, siis kas see vajab Maanteeametis eraldi arvele võtmist või saab seda nimetada ka "veoseks"?
22:04 16.06.2019
ats 52 (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
...kui see kooslus näeb välja, nagu oleks haagises koorem, ongi ta koorem. Nii lihtne ongi.
Ei tohi vaid unustada, et koorem peab olema nõuetekohaselt ka kinnitatud...st. paari koormarihmaga.
22:09 16.06.2019
Mahno3 (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Arvuta veidi, võrreldes suvalise "päris" haagissuvilaga kaotad "veosega" väga palju ruumi. Kasti sisemõõdust võta veel seinte paksus maha. Ei jäägi eriti midagi järgi.
22:12 16.06.2019
Olen näinud (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
2014 oli Hiiumaal sakslane sellise haagisega. Tavalisse kerghaagisesse oli tõstetud vana TOYOTA HILUX tagumine osa ja rihmadega kinni, selle reelingutel oli veel pakiraam koos kolaga.
22:35 16.06.2019
Olen näinud (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Pilt ka
08:56 17.06.2019
arvamys (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Mõtetu jama .... tahad lihtsalt odavalt mingi kuudi kokku keerata.
Pole isegi vaja arutleda seda teemat.
10:23 17.06.2019
VL (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Respo ehitab ju vastavate mõõtmetega minicaravane. Hinda on neil muidugi omajagu. Netist leiab piisavalt näiteid ka kasti ehitatud kuutidest. Kui mahub gabariitidesse siis saab ka koormaks nimetada. Kus on öeldud, et koormat peab rihmadega kinnitama ja ei tohi nt poltidega raami külge keerata?
11:08 17.06.2019
herr_G
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
arvamys, kes ütles et odavalt? Tahaks lihtsalt enda vajadustele sobivat. Kindlasti ei tule ta odav(am) kui mingi Respo kuut, aga saab vähemalt sellise, nagu vaja.

Kui haagis läheb ülevaatusele, kas selleks ajab peab "veose" maha tõstma või pole oluline?
12:55 17.06.2019
VL (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Aga puht huvi pärast küsiks, mis on viga "mingil Respo kuudil". Arvan, et nad täidaksid meeleldi ka erisoove, kui vajadused ikka kahe jalaga maapeale jäävad.
12:59 17.06.2019
selgetnägija valerka (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
arvan et respo kuudid jäävad lihtsalt eelarvest välja, oma töö + vineeri maksumus on kõvasti väiksem kui suurfirma kulutused
13:29 17.06.2019
td (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Osta siis furgoon haagis ja areta edasi. Muidugi on arukam teha selline mille saad haagiselt lihtsalt ka maha.isiklikult ostaks siis juba kaubiku ja sisustaks selle.respo nn suvila haagis on arutult kallis ,paljas kuut lihtsalt. Ühesõnaga võimalusi on.

Sõidavad ju igasugu saunamajakesed ms kerghaagisel.küsi nendelt või otse ülevaatuselt.
14:05 17.06.2019
herr_G
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Furgoonhaagis on küll päris hea mõte. Seal üldine raam olemas ja saab juba sisu jm lisavarustuse tunduvalt kergemini külge aretada.

Aga uurin ka ülevaatusest otse, kas ja mida peaks jälgima sellise tegevuse puhul.
15:58 17.06.2019
Olen näinud (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Nii, kohe leidub keegi, kes arvab, et kõik on "mõttetu jama".
Tunnistan, et olen aastate vältel korduvalt nii väikese haagis/magamiskoha, kui ka siin hetkel arutletava teema üle mõelnud.
Miks?
Harrastan sellist asja nagu kajakiga kolamist, kord merel, siis jõel, siis järvel.
Tihti on vaja, nt enne maratone kohapeal ööbida. Seni olen teinud seda edukalt V70-nes, kuid ikkagi- niipalju on kola masinas, et see on nagu sea öömaja.
Telki pean "ebakindlaks vahendiks" ja sellega toimetamine paneb pime/valge graafikut jälgima. Kus seda kuivatad jms.
Haagissuvila on suur kolakas ja sellega paljudesse kohtadesse ligi ei pääsegi, autosuvila on ka suur ja selle katusele kahte viiemeetrist paati ajada on ebamugav jne.
On variant osta 6000-12 000 EUR eest valmis asi, mis on äärmiselt ülehinnatud või osta veekindlat vineeri, metallkarkassiks materjali, kaks väikest akent, leiutada uks ja teha haagiseletõstetav magamiskoht. Haagise olemasolul maksaks see kokku ehk 500 EUR.
See on vajalik ligipääsu ja mugavuse kaalutlustel + sõltumatus.
Asja saab teha kena, ei pea ju tegema mingit jõledat kuuti.
Kui asi on vajalik, siis see pole mõttetu?

Muide- neid toodetakse ka Eestis.
https://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pildid.php?id=2861861&a
mp;view=105&cache_missing=1

16:30 17.06.2019
Kärss
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Mul sõbra peres on juba palju aastaid tehtud "haagissuvila" kõige tavalisemast kerghaagisest. Kui õigesti mäletan, siis kast 1.5x3m (või äkki oli isegi 1.25x3m, igal juhul alla 3m pikad kanuud mahuvad sinna peitu) ja kõrge portega, nii et kõrvalt vaadates ei torka katuseaken kellelegi silma, kuid teisi eritunnuseid, et tegu võiks olla haagissuvilaga, seal polegi. Sisse ronimine (katet kergitades) on muidugi veider, aga sellega ka veidrused lõpevad, sest sisu on paljuski tõstetud ringi mingist avariilisest haagissuvilast ja enamus mugavusi on olemas. Välimust hoiavad teadlikult mittemidagiütlevana, et mitte tähelepanu tõmmata. Kuna tegemist on tõeliste reisihulludega, kes varem kasutanud ka päris haagissuvilat, siis järelikult selline lahendus õigustab ennast ka väga palju ringi sõites ja eks selline tuleb ka väikese sõiduauto sabas mugavamalt järgi kui lai/kõrge haagissuvila. Ma ise mõtlen juba mõnda aega teardropi või selle respo minihaagissuvila klooni ehitamise peale, aga ega mõtteks see vist jääbki, sest täismõõdus Transiti ja "päris" haagissuvila kõrvale pole sellist mugavamat minihaagissuvilat tegelikult tarvis, kuigi eks seal telkimise alternatiivina siiski mõned eelised on (enamus reise aastas saab praegu tehtud ikka kõige lihtlabasemalt telkides:). Suvalink:

https://brentex.ee/haagis/bren-325h-komplekt-plastikkaanega-
ja-tugirattaga-erihind/


Pilt on võetud netist suvaline, neil on põhimõtteliselt samasugune. Panen juurde ka teise pildi sellisest tagaluugiga kapuutsilahendusest, mis minu arvates haagissuvilana paremini toimiks. Aga võibolla ka mitte, sest sellise tagaluugi serva taha võivad kurikaelte näpud jääda kergemini kui "kõige tavalisema" katte servade alla, mis kuhugi kauaks jättes tõenäoliselt eriti tähelepanu ei äratakski.
18:10 17.06.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
18:43 17.06.2019
stammer (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
20:31 17.06.2019
herr_G
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
"Olen näinud", midagi sellist tahakski teha. Hea väike, lihtne kaasa võtta. Saab ka autos magatud, aga kui asju ka kaasas, siis ikka jama.
Aga siin järjest mõtteid ja ideid tuleb.
23:11 17.06.2019
Kärss
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Viska korra pilk ka siia teemasse. Äkki leiad mõne mõtte, kuidas paremini käru ja elamist omavahel paaritada. Või siis magadki edaspidi saunas, saad stiilse pesemisvõimaluse kaubapeale:)
https://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=129222
23:19 17.06.2019
Olen näinud (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Üksi saab autos magatud, kuid kui on mõni tibin ka kaasas, siis on kahe inimese asjad, vähemalt kolmed aerud, veeriided, tagavarariided, ohutusvestid jms kokku terve autotäis. Kui magama, siis on esiistmed laeni kola täis.
Edasi-tagasi tõstmised, selle käigus asjade "kadumine" jms on võrdlemisi tüütu.
Selline box haagisel oleks väga hea. Kuna masina katusel on niikuinii kaks paati, võib see box olla paatidega ühel kõrgusel.
Kui käru vaja- võtad maha koos stuffiga, ei mingit ümberlaadimist.
Selline väike kuppel või tilk ehitada oleks muidugi kena, kuid ressurssi ja pappi läheks sildade, tulede, haakeseadme ja regamise peale üksjagu.
Kui kast on 2,5 pikk ja 1,25 lai, on lõplikku ruumi laiuses ca 110- 115 cm ja seda on küllaga. Ette tiislile ka kast aku ja ehk ka gaasiballooniga, sees saab ka igast nassvärki lae alla kombineerida jms.
Haagissuvilat või matkaautot omavad elukutselised matkajad või need, kel kulutamisega raskusi. Või need, kes väga odavalt selle kätte on saanud.
Lisaks on matkaautod mingite mikromootoritega.
16:39 18.06.2019
ats 52 (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
...ei pea ülevaatusel koormat maha tõstma.
16:43 20.06.2019
........ (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Selliseid iseehitajaid terve maailm täis. Ja targem teha selline, mida saab maha tõsta.
https://www.youtube.com/watch?v=sVMlpjgvv28
Ja kes seal eespool iniseb mikromootorite üle? Kui pole sõitnud, ole vait. Ja kulutamise probleemidega pole siin mingit pistmist- reisimine on hobi ja oma majaga reisimine huvitavam kui kuskil lennujaam-hotell- lennujaam marsruutidel oma kohvrihunnikuga pendeldada.
20:13 20.06.2019
seitsmepunktimehele (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Inised sa ise ja veel kõvemini iniseb su teokabiga matkaauto mäkketõusul koos oma 1,9L mokro- või kojameestemootoriga. Te olete suviti jalus kõikjal, kus on tõusud, Austrias, Tšehhis, Norras jne. Te jääte tõusudel lausa seisma, et põrnitseda, kas mingile "historical route" nimega teele saab või ei saa sõita ja peatate 50 tonni kaaluvad masinad enda taga 8% tõusul!
Lennuki ja hotelliga muide ei reisita, nii tehakse tööd!
Sellistele, kes teisi inisedes inisejateks nimetavad, neil on mõistuse asemel ülbus ja rumalus ja seda on antud mitme jagu.
23:16 20.06.2019
qp (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
"Ja kes seal eespool iniseb mikromootorite üle" ---Tüüpiline matkaauto on 55KW. Lisame raskusele tuuletakistuse ja anna minna. Väga lõbus pikka maad sõita...
07:38 21.06.2019
........ (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Tüüpiline matkaauto on 55kw? Ehk tuleks 80ndatest ära tänapäeva? Mägedes olen ma istunud pigem rekade taga kinni kui ise jõuetu mootori pärast teistel jalus olnud.
14:05 21.06.2019
seitsmepunktimehele (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Ei ole siis või? 2,5 diislid peal ja 55 kW enamus.
Aga sinul, kes sa muidugi inimkonna paremiku hulka kuulud on 155 kW.
Kõik on sul jalus, sõit6a teised ei oska, näod on neil rumalad ja lapsed lollid, vaesed on ka veel?
Oleme näinud, kasvõi Kasselis, kus esimeses reas kolmandaga karjudes 70 km/h ikka välja karjuvad.
Matkajate vastu pole midagi ja 55 kW on nagu on, aga "inisemise" jutt mulle ei meeldi. Üldse ei meeldi kas tead.
Ja ma olen päris kindlasti kõikvõimalike sõidukitega nii "sõitnud" kui ka neid juhtinud, ka 55 kW mootoritega kuni 460 kW ja mis sinna vahele jääb.
Ja julgen arvata, et palju rohkem kilomeetreid läbinud kui sina.
Aeg- ajalt tahaks mõnda sõnavõtjat kohe ligidalt näha, et kui kõva tegija ikka on.
Naljakad olete küll muidu.
14:40 21.06.2019
........ (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Suuremat numbrit kui 460 ei tea? Puudusid sel päeval koolist? Mõistlik mees teeb ka 46kW-ga kõik vajaliku ära ning rahuldab ka oma naist, aga 460 mehel kipub see tööriist nigelaks jääma ning meheks muutub vaid foorumites.
Enivei, esimese põlvkonna Ducatod ja teised tolle aja kaubikud oma pisikeste mootoritega on üldiselt tänaseks välja surnud ning enamus riistu liiguvad peale neid juba turbo jõul ning pole mõtet vigiseda, kui mõni sulle vahel jalgu jääb- rekamehe elul omad reeglid ja kiirused, matkaja võtab vabalt ega pea end kannustama sellega, et mõnel ketas täis saamas ja paaniliselt järgmist sardellibaari puhkekohaks otsib. Maanteedel siiski kordi vähem matkajaid kui rekasid ja ma ei ütleks, et nad teisi auosid ei takistaks- vahel tahaks nende vahelt välja saada ja vabamalt sõita. Pean silmas euroopat, eesti liiklus on puhkekodu mõne muu riigiga võrreldes.
20:37 21.06.2019
seitsmepunktimehele (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Sa oled tõesti väga kõva mees inisejate ja vigisejate seas.
Päriselt ka!
Küll imestan seda, kuidas sa oma naist 46kW mootoriga rahuldad. Kas see muidu on diisel-, elektri- või ottomootor?
Ei huvitu küll su suguelust, aga ikkagi on selline variant kui pretsedent imekspandav.
Einoh, on alles mees! Tegi naisele sellise masina!
Ja meie siin arutame miskeid haagiseid ja kuute.
Tõelised mehed teevad naisele masina! Kilode ja vattidega- mitte niisama ja see pole uisapäisa asi!!
18:46 24.06.2019
td (registreerimata)
Re: Kerghaagise ümberehitus suvilaks
Lahendus on ka korralik telk katusele. Parem kui haagisega metsateedel liiklemine.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.