Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: START/STOP SÜSTEEMIDE VASTUPIDAVUS

12:22 21.06.2019
Kärss
Start/stop süsteemide vastupidavus
Ei pea silmas otseselt autosid, vaid ühe süsteemi võrdlust erinevatel tootjatel, et kuidas need vastu on pidanud suurema läbisõiduga autodel?

Hea oleks märkida ära ka see, kas start-stop süsteem on lahendatud tavalise starteri abil või käib käivitamine "generaatori" pealt (või mõnel autol on olemas ka mõlemad paralleelselt:). Kui täpsemalt ei tea, oleks abi täpsemast mudelinimest/aastakäigust/mootoriversioonist.

Lihtsalt need autod hakkavad jõudma juba päris odavasse hinnaklassi ja läbisõidud kohati üsna kosmilised neil. Huvitaks just "püsikulud", kui neid üldse on. Ma arvan, et paarisajatuhandesed läbisõidud ei vääri siin eriti mainimistki:)

PS: selle kohta on olemas ka vana teema ajast, kui see veel kõigi jaoks "uus" asi oli. Jätaks arvamused sinna teemasse ja konkreetsed näited vastupidavuse kohta siia praegusesse teemasse.

https://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=145600
12:29 21.06.2019
... (registreerimata)
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
kaldun arvama, et enamus juhte lülitab selle sõitu alustades välja, seega tegelik tööaeg, st starteri või geneka väsitamine, jääb üsna minimaalseks. ja seostada mingist startstopp süsteemi auto läbisõidu või püsikuludega on vist vaid kärsalik lähenemine.
12:50 21.06.2019
Marko
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
Mitu sellise auto omanikku on kurtnud aku vastupidavuse üle. Marke - mudeleid ei tea kirja panna.
13:23 21.06.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
kärss, suur vahe on kas töötava süsteemiga on antud 200+ km järjest otsi või kimatud näiteks suurlinna ummikus
15:24 21.06.2019
......... (registreerimata)
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
No ega aku saagi pikalt vastu pidada kui linnatsüklis rohkem käivitamisi kui laadimisaega. Minu autol veel nii, et kiirendades võetakse geneka laadimine tagant ära, et vähendada mootori koormust ja muuta maailm rohelisemaks, seega aku vaeseke elab kohati üsna kurnavat elu. Kes auto hingeelu nüansse ei tea ja vahel akule lisalaadimisi ei tee, vahetabki neid tihedamalt.
17:16 21.06.2019
Kärss
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
Ma mõtlesin sedapidi, et kui süsteem on olnud turul juba kümmekond aastat, on ka ainult 50tkm aastase läbisõiduga autod jõudnud sinna poole miljoni km kanti, mis on ka täiesti linnas sõidetav maa väljaspool taksoärisid. Ega seal peale aku/geneka/starteri mingeid teisi kulusid vast ootamas pole, aga nähes, kui kaua need asjad kestavad SS-eelsetel autodel ja nähes, kui palju kordi päeva jooksul süsteem mootori välja lülitab, tekib paratamatult küsimus, et kui on käivitamisi n-kümmend korda rohkem, kas siis vahetatakse nüüd ka neid sõlmi sama palju kordi rohkem? Neid on ju võimalik teha ka vastupidavamatena...

Punktireale: Su jutt on kindlasti loogiline ja käivitus kindlasti koormab ka akut, aga kahtlen, kas tavakasutuse puhul tõesti ei suudeta akut täis laadida, nii et lisalaadimine on aku eluiga silmas pidades vältimatu? Ei vaidlusta samas Su väidet.

PS: mul on tõesti kärsalik lähenemine, õigemini uudishimu, igasuguste tehniliste veidruste toimivuse kohta. Selle vastu ei saa kohe kuidagi.
17:45 21.06.2019
Päevanali (registreerimata)
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
No kindlasti koormab akut rohkem see süsteem. Aga samas mõõdab ka kogu aeg aku laetuse taset.
Mul talvel peab 50 kiltsa enne sõitma kui süsteem tööle hakkab peale külmkäivitust. Nii, et teinekord ei tööta paar nädalat järjest.
Muidugi nuh aku on vana räbal kah juba. Sünnist saati autopeal olnud. See siis viis aastat. Aga sellel talvel külmaga käivitusprobleeme küll polnud veel. Oli ka soe talv muidugi.
18:45 21.06.2019
63amg (registreerimata)
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
vana räbal ja vaid 5 aastat! mul ühel masinal aku 10 aastat vana ja teisel 9 aastat.wash and go, süsteemi pole
20:47 21.06.2019
oopeliants (registreerimata)
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
No külmaga see SS süsteem ei tööta ju üldse. Eks erinevatel markidel veidi erinev piir aga arvan et -8c ja enam ei seisku mootor ristmikul.
need süsteemid niipalju targad et akut nad ka oskavad säilitada. Vahel lihtsalt ei tee ss-i sadu kilomeetreid ja siis hakkab ühel hetkel jälle tegema.
ja kui kunagi osati teha startereid ja genekaid mis koos autoga kestsid miljon km siis on nüüd seda kogemust uuesti kasutusele ehk võetud.
12:02 22.06.2019
SS systeem (registreerimata)
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
Minul on S&S süsteemiga erinevad kogemused. Esiteks oman teist Focust selle moodsa lahendiga. Igati pidi häiriv ja nõme. Näiteks kui on suvi ja nuppu ei pressi deaktiveerimiseks, siis muudab auto uimaseks. St foori alt startides pole mootor pöördeid üles saanud ning turbo ei haaku ka kohe. Seega ainukene lahendus on käivitades kohe süsteem ära killida, et normaalselt liigelda saaks. Õnneks Focus kasutab S&S ainult temperatuurivahemikus +10 - +30 vms. Seega talvel üldiselt vaikimisi ei toimi ja suvel suure kuumaga ka. Esimesel focusel lõppes täpselt 5 aastaga aku. Uue aku hind 50% kallim tavaakust, sest S&S. Ja ei aita siin pikk sõiduaeg ega midagi. Sõidan kuus üle 3000 km ning palju pikki otsi. Korra kuus Narva, 2x Tartu, korra Pärnu. Vahest korra ka Riiga. Seega laadimist peaks nagu jaguma küll ja veel, genekas ise toimis tipp-topp. Aku lõppemine oli ka huvitav. Ühel hommikul (väljas +13 vms) andis märku, et hakkab väsima ning järgmisel hommikul toimus käivitus juba krokodillidega ning esimene sõit oli akuvahetusse. Seega minu meelest need ökonõuded on saatanast.
Teine pere liikur on VAG läbi aegade. Kaks Fabiat (milleldest küll ainult uuemal oli S&S) ja hetkel Leon. Igatahes igasuguste asjade vältimiseks koolitasin naise käivitamisel kohe süsteemi välja lülitama. Siiani kõik toimib. Ma lähtun põhimõttest, et kui auto töötab, siis peab töötama ka mootor (kui pole elektrimasin). Igasugune Sisse-Välja rapsimine on loogikavastane. Kaubarong sõidab ka võimalikult ühtlaselt ja stabiilselt, mitte ei kiirenda ja pidurda üle meetri.
Samamoodi on kahtlane moodne ACT süsteem, mis "lülitab" silindrid välja öko eesmärgil. Mis minu meelest pigem on reaalsuses, et ei anna osadesse silindritesse kütet peale, mitte ei pane kolbi seisma. Seega tekib siin teine küsimus, et kui kaua selline süsteem üldse kesta saab? Kunagi Opel väitis reklaamis, et nende masinatel on eluaegne garantii. Täpsemal uurimisel selgus, et Opel pidas elueaks 180 000 km. Täpselt meie autoturu ls.
Ise olen läinud seda teed, et olen nõus kaotama (tõlgendagem seda nii) ostes uue auto esindusest ning liikudes sellega 4 aastat keskmiselt. Sest peale "garantiid" ei viitsiks küll neid moodsaid ökosüsteeme ja sellega kaasnevat lappima hakata.
12:54 22.06.2019
oopeliants (registreerimata)
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
selle suure lubaja-opeli(insignia)- peal see ss süsteem töötas igal juhul laitmatult ja töötab ilmselt siiani. polnud üldse vaja mõelda ja ja jälgida, vaid toimetas ise . läbisõidud olid ka 50000 aastas ja pikki otsi küllaltki palju kuid sellele vaatamata vahel tegi 200km ilma ss-ta. temperatuuril 0c,+-2c.
vist -5 oli kui üldse ei toiminud.
Kuumaga kui kliima järel siis ka ise teadis millal käivituda vaja.
13:27 22.06.2019
marita57
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
Mina ei oska selle süsteemi vastupidavust mitte kuidagi kommenteerida. Ainus koht, kus selle välja lülitan, on maanteel, et pärast pikka sõitu saaks pisut kohapeal tiksuda turbo eluea huvides.
Tallinna linnaliikluses annab start-stopp ikka umbes liitrikese säästu.

Mingist vastupidavuse probleemist pole kahjuks aru saanud ja kaasa rääkida ei oska. Viimane auto sai müüdud 7,5 aastasena ning aiste vahel oli jätkuvalt originaalaku. Peaks uue omaniku käest küsima, et kui kaua see üldse veel sõidab (arvestades mõõdutundetut Webasto kasutamist vähemalt 7 kuud aastas). Isegi kui osta bensiinimootoriga auto, siis pole mul kunagi juhtunud, et 5-aastase auto aku on vana räbal (keskmine ots pikkusega 4 km - vaene autokene!)

Loo moraal - tegu on asjaga, mis lihtsalt töötab ja toimib ning ongi kogu lugu.
15:20 22.06.2019
................ (registreerimata)
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
Loll asi mis peale topitud, õnneks saab selle maha võtta. Pikal ummikutes passides oskab igaüks seisma jätta (suvel kuumaga võiks ikka tuba jahe olla ja külmaga soe, seisev mootor ei paku aga kumbagi varianti)
16:51 22.06.2019
Marko
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
Seisev mootor autonoomse ringluspumbaga salongikütteahelas pakub sooja küll, külma tõesti ei saa. Aga küllap tänapäevased iseliikuvad nutitelefonid suudavad ka seda märgata, et salongis on palavavõitu :)
20:27 22.06.2019
Kärss
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
SS-i mõttekusest ja mõttekusest on siin teisigi teemasid, praegu käib jutt vastupidavusest/jooksvatest kuludest (kui neid on). Kuna arvestatav osa tutvusringkonnast on seotud autodega ja neist paljud teenivad lisaraha ka võõraid autosid remontides ja tegelevad suhteliselt palju ka nende geneka/starterijamadega, siis "toimib ja töötab" üldistused nõuaks nagu veidi suuremat kaalu kui üksikjuhtumid. Samas töökodades käiakse ju kah üksikjuhtumitega ja võõra auto puhul ei mäleta keegi, mida sel autol varasemalt tehti, ammugi mitte "akuvälpasid".

Sellepärast teema tegingi, et saaks öelda sõna sekka need, kes pikalt autot pidanud või saanud autoga kaasa dokumentatsiooni seni vahetatud juppide kohta. Nii tekib lõpuks ehk mingi aimdus tegelikest numbritest, kas see reaalselt (tühikäigul) kokkuhoitud kütus õigustab SS-i väljalülitamist või mitte, praegu saab vaid oletada ja arvata.

Kes pole kursis või tahab veidi rohkem teada (sh üsna üllatavast SS-i ajaloost!), soovitan lugeda, üsna lühidalt on peamine ära öeldud:
https://www.autodoc.ee/info/mis-on-start-stop-susteem

Tsiteerin sealt ühte lõiku, mis otseselt seotud teema ja ka mu küsimusega:
"Tavaline mootor suudab taluda üle 50 000 käivitumise ja peatumise. Kuid Start-Stop süsteemi puhul võib see tsüklite arv olla üle 500 000. Sellisel juhul kuluvad tavalised laagrid üsna kiiresti juba pärast 100 000 käivitamist."

PS: meil kah toimib ja töötab, seni null probleemi. Aga need pole ka pool miljonit sõitnud autod veel, millest siia teemasse kirjutada palusin;)

EDIT (maritale): ilma marki, mudelit ja läbisõitu mainimata on see kasutu info, mitte konkreetne näide.

Muudetud 25.6.19 23:43

20:36 22.06.2019
marita57
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
Kärss, ma ei teinudki üldistust, vaid kirjeldasin konkreetset üksikjuhtumit. Kindlasti ei pretendeerigi see üldistusele ja loodetavasti tuleb ka ohtralt teisi foorumlasi oma kogemusi jagama. Praegu vaatan, et paljud arvavad midagi, aga oma konkreetseid kogemusi jagama ei kiputa.

Muudetud 22.6.19 20:37

10:59 24.06.2019
kukeants (registreerimata)
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
Ei tea kuis teistel kuid Fiatil töötab süsteem märkamatult ja tõrgeteta. Ka aku peab. Mootor taaskäivitub generaatoriga hääletult ja kiiresti. Mootor on äkiline ja lubab kohe ka kiirendama hakata. Küll aga võiks ikka palava ilmaga foori taga seistes kliima sees mootori käima jätta. Kui ma ei taha, et seisma jääb, jätan jala sidurile. Aga et 500 000 km? No keda see huvitab, kui miskit asi üles ütleb ka selle aja peale, pole ju probleem.
11:36 24.06.2019
Sull12
Re: Start/stop süsteemide vastupidavus
Insignia S&S toimis ja oli veel tehaseakuga müügihetkeni, läbisõiduks 300000km. Starterit polnud ka veel keegi näppinud.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.